Orijinalini görmek için tıklayınız : VW'nin motor güçleri neden sürekli düşürülüyor?
Berkant_R32
19-10-2012, 15:48
Son golfün gelmesiyle de aklıma takılır oldu bu konu.
milleti bir nebze de olsa downsizing ile tanıştıran bir firma, sürekli beygir gücünü düşürürken rakipleri ise aksine güçlerini arttırıyor.
tsi motorlar ilk çıktığında 1.4 140 ve 170 hp olarak çıkmıştı.
sonra 140 olan 122'ye, 170 olan da kademeli olarak 160 ve ardından 140 a düşürüldü. 160'lık olanın maliyetinin çok fazla olduğu için kalkacağı söyleniyordu gerçi.
şimdi opel'in son açıklamalarıyla beraber, 1.6 180 hp olan motorunu 203 hp'ye çıkardığını gördüm.
ona keza ford 1.0 motor 125 hp gibi güzel bir değer yakaladı. ayrıca 1.6 180 hp motor da var.
bunları göz önüne alınca vw'nin motor güçlerini sürekli düşürüyor oluşu acaba dedirtiyor. piyasadaki en zayıf 1.6 dizel motora sahip ayrıca.
sizce bunun bir nedeni var mıdır, ya da sizler ne düşünüyorsunuz ?
polo gti örneği vereceklere de şunu diyeyim, acaba bu motorun da geleceği var mı ? yağ yakma sorunu daha yeni halledildi.
edit: konu ortamı germek amacıyla açılmamıştır, sadece gerçekten nedenini merak etmekteyim. bazı arkadaşlardan gelen mesajlardan sonra bunu yazma ihtiyacı duydum, saygılar.
orhan_guney
19-10-2012, 15:50
VW Müşteri hizmetlerinde bilgi alabilirisin :)
Tholl-ga
19-10-2012, 15:54
vw poli gti 2013 te 160 hp gelicek
yeni makina gelistirdiler
su an guncel passat cc de bu motor mevcut
Berkant_R32
19-10-2012, 15:56
vw poli gti 2013 te 160 hp gelicek
yeni makina gelistirdiler
su an guncel passat cc de bu motor mevcut
yine bir güç azalması söz konusu yani. 10 seneye kadar yine atmosferiklerin gücüne inmezsek iyidir.
Yakıt tüketimi ve emisyon değerleri yüzünden. 140lık TSI ve 170 lık TSI ların yakıt tüketimi ve emisyonları günümüze göre yüksek kalıyor. Mesela hali hazırda Polo GT ve Jetta Hybrid gibi araçlarda kullandığı 1.4 150 lik ünite var (DSG tiguanda da kullanılıyor) Golf 7 de de gelecek aktif silindir kapatma teknolojili hem tüketim, hem performans hem de emisyonda sürekli iyileştirmeler yapılıyor. Sürekli değişim yapılıyor. Çeşitlilik olması ve farklı kasalarda farklı motorları kullanabilmesi güzel bence.
obaa desene bizim arabalar prim yaptı :D
Berkant_R32
19-10-2012, 16:25
Yakıt tüketimi ve emisyon değerleri yüzünden. 140lık TSI ve 170 lık TSI ların yakıt tüketimi ve emisyonları günümüze göre yüksek kalıyor. Mesela hali hazırda Polo GT ve Jetta Hybrid gibi araçlarda kullandığı 1.4 150 lik ünite var (DSG tiguanda da kullanılıyor) Golf 7 de de gelecek aktif silindir kapatma teknolojili hem tüketim, hem performans hem de emisyonda sürekli iyileştirmeler yapılıyor. Sürekli değişim yapılıyor. Çeşitlilik olması ve farklı kasalarda farklı motorları kullanabilmesi güzel bence.
peki opel nasıl beygir güçlerini yükselterek emisyon değerlerinin altında kalabiliyor?
S.Özeren
19-10-2012, 16:27
peki opel nasıl beygir güçlerini yükselterek emisyon değerlerinin altında kalabiliyor?
güzel soru ki tek opelde değil , bende merak ettim hep vw geriye gidiyor bu konuda
teknoloji gelişiyor olmasın :) geçenlerde bir video vardı sitede hatırlayamadım 1.4 araç m3 ü geçiyordu yorumda yapmıştım
Bilmiyorum ben otomobil mühendisi VW veya Opel çalışanı değilim.
Berkant_R32
19-10-2012, 16:39
Bilmiyorum ben otomobil mühendisi VW veya Opel çalışanı değilim.
soruyu sorarken, gerginlik yaratıcı bir manada sormadığım için, gergin bir cevaba da gerek yok. senden alıntı yapsak da, ortaya bir soruydu.
Aradaki farkı anlatmak için şu tabloyu koymak yeterli heralde;
2006 Golf 1.4 TSI 140hp twincharge
140 PS (138 bhp)@ 6000 rpm
240 Nm@ 1500 rpm
Maksimum hız: 205 km/h
0-100: 8.8 s
Tüketim: 5.7L / -L / 9.2L / 7.0L
Emisyon: 165 g/Km
--------------
2012 Golf 7 1.4 TSI 140HP
140hp /4500-6000 KW(hp)/RPM
249nm /1500-3500 Nm/RPM
0-100: 8.4
Maksimum hız:212km
Tüketim: 6 lt / 4.4lt / 5lt
Emisyon: 116 g/km
Sonuç:
Adamlar motorları neden sürekli değiştiriyorlar cevabı bu işte. Aynı hacim, aynı güçte daha çabuk hızlanma, çok daha az tüketim, çok daha az emisyon..
i-vtec07
19-10-2012, 16:56
işe sadece motor gücü olarak mı bakıyorsunuz?
alihan_27
19-10-2012, 17:11
Ancak yeni gelen golf yanlış hatırlamıyorsam 150 kg daha hafif. Yani biraz gücü düşürüp(mesela daha büyük katalizör kullanır, egr'yi daha aktif kullanır vs. güç düşüşü olarak yansır) diğer yandan büyük bir ağırlık atarak (gerçekten 150 kg hafifletmek muazzam bir değer. Ben kendi aracımda tüm koltukları,stepneyi, iç plastikleri söküp ancak 110 kg hafifletebildim) performans yönünden dengeyi korurken, daha az yakıt, daha az emisyonla işe devam ediyorlar.
Atmosferiklerin gücüne düşmeyelim diyorsunuz da, 106 gti 120 bg ile neden bukadar çok sevilen, keyifli bir otomobil oldu? Herşey motor gücü değil.
Berkant_R32
19-10-2012, 17:14
işe sadece motor gücü olarak mı bakıyorsunuz?
hayır ama, hp de önemli bir kıstas. neden düşürüldüğünü öğrenmeyi istemek bundan ötürü doğal :)
halilcan9455
19-10-2012, 17:35
şimdi opel 1.6T motor 170 lik versiyonu çıkardı. Düz mantık bakarsak diğerinden 10 hp düşük.
ama biraz incelediğimizde görüyoruz ki 230 nm torku 280 nm ye çıkarmış.
10 HP mi 50 NM mi ?
ya da başka bir yönden bakalım (rakamlar sallamasyon örnek olsun diye verdim)
2000-3200 devir arasında 350 nm üreten mi ? yoksa
1500-3500 devir arasında 310-320 nm üreten bir motor mu ?
üretici firmalar da bunları düşünerek hareket ediyor ve Bar35 'in verdiği verilerde de görüyoruz ki 0-100 süresini geliştirip son hızını arttırıp emisyon değerini çok ciddi oranda düşürüyor.
şimdi Vw teknoloji de geri mi gitmiş ileri mi gitmiş oluyor ?
individual
19-10-2012, 18:02
şimdi opel 1.6T motor 170 lik versiyonu çıkardı. Düz mantık bakarsak diğerinden 10 hp düşük.
ama biraz incelediğimizde görüyoruz ki 230 nm torku 280 nm ye çıkarmış.
10 HP mi 50 NM mi ?
ya da başka bir yönden bakalım (rakamlar sallamasyon örnek olsun diye verdim)
2000-3200 devir arasında 350 nm üreten mi ? yoksa
1500-3500 devir arasında 310-320 nm üreten bir motor mu ?
üretici firmalar da bunları düşünerek hareket ediyor ve Bar35 'in verdiği verilerde de görüyoruz ki 0-100 süresini geliştirip son hızını arttırıp emisyon değerini çok ciddi oranda düşürüyor.
şimdi Vw teknoloji de geri mi gitmiş ileri mi gitmiş oluyor ?
katılıyorum. :icon_tup:
sene 2012 , audi a3te, golfte 1.6 motorda milleti 102 beygire minnet ettiren firma, ne beklersin ki, allahtan turbo diye bir şeyin varlığını keşfettiler. 140 olmuş 170 olmuş, çok fark yapmaz. Arada bir yazılım oynar...
Aslında gücü tartışmaktan ziyade motor dayanıklılığını tartışmak daha doğru, millet tsi yağ yakıyor diye bağırıyor, buna çözüm bulsunlar..
herşey hp değil ki. bunun haricinde daha da ağırlaşan emisyon değerleri,daha az yakması v.s 1.4 tsi ilkinden 170 hpydi gücü düşürüldü tamam bunun sebebi motorda oluşan problemlerdi ki tsi motor kaç defa güncelleme almıştır Allah ve VW mühendisleri bilir. Belkide 1.4 tsi'ı farklı bir konumda tutup farklı bir motor süreceklerdir ? Ya da artık örn:polo'dan passata spor versiyon olmadığı sürece benzinli grubunda belli bir güce 160'a olucaktır bu kadarı pazar için yeterli diye düşünmüşlerdir şirket stratejileri ne ise artık..
cabrioleter
19-10-2012, 19:26
rakipleri hep daha fazlasını sunarken orta direğin en baba markası gözüyle bakılan markada gücün sürekli düşmesi kabul edilemez olur herhalde..
Bende takıntı yaptım . Golf 7 140 tsi alacağım mesela , adam golf VI 160lıkla uzun çekip sağa atacak geçecek :) adalet mi yahu
Bence tamamen muhendislik konusunda geride kalmalari. Geride dedigim motor teknolojisinde zirveye oynayamaz hale gelmesinden.
Mesela 1.0 ecoboost lu focus kullandim. Daha model adini veremeyecegim test araclari. Akil disi hissiyat ve tork var.
Triger kayisi yagli mesela ecoboost motorda. Yagli oldugundan surtunme kaybi min. iniyor buda guc kaybini azaltiyor. vs vs
63owen63
19-10-2012, 21:31
Bar35 ne güzel açıklamış.Tebrik ederim.
+63owen63
mehmetRS
19-10-2012, 21:36
vw kötü kaka e-e. almayın boşverin, piyasası düşsün hatta, güzel bir vw'im olsun :)
1- Sürekli değişen katı emisyon zorunlulukları... Turbo ve küçük hacimlere mecbur eder!
2- Sürekli azaltılması gereken tüketim değerleri... Daha alt devirde daha yüksek tork ihtiyacı açığa çıkarır
3- 2. ve 3. dünya ülkelerinde artan otomabil vergileri... Küçük hacimli modellerin daha ön palanda olmasını gerektirir.
Üretici kar etmek istedikten sonra herşeyden kar eder. VW bu gün taşa tekerlek taksa en az 1milyon satar. Önemli olan tüketici kitlesinin büyük bölümüne tek araçla hitap edebilmek. 170 ten 150 ye düştüğünde güç... emisyona göre vergi alan ülkede bir ödenecek vergi kademe aşağıya düşebiliyorsa bu bir kayıp değil başarıdır. Hele 200 devir daha altta 30Nm daha fazla tork kazanmışsa bu makina, tüketim değeri düştüğünden pazardaki rekabet şansı artar.
Geri giden birşey yok aslında...
90 ların 2 litrelik 4500d/d da 180-200Nm tork üreten atmosferik EFi makinaları belki çok keyifliydi... yarattığı kirlilik ve tüketimi ile gücünü mükayese ettiğinizde güncel teknolojinin geldiği nokta ortadadır.
Adamların amacı birbiri ile güç tork yarıştırmak değil...
Amaç öncellikle tüketim, emisyon ve bu rakamların el verdiği perfrormansı yarıştırmak...
Ülkemizde emisyon şu anda hiçbirşey ifade etmiyor...
Emisyona göre vergiye eninde sonunda geçiş olur... O zaman daha iyi anlayacağız bu konuları.
vw poli gti 2013 te 160 hp gelicek
yeni makina gelistirdiler
su an guncel passat cc de bu motor mevcut
Peki mevcut kasası ile mi yoksa kasamı yeniliyor Polo. Onuda mı daha hafif yapıcaklar ?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.