Orijinalini görmek için tıklayınız : 5.28 atmosferik
Merhabalar,
Araç otomatik kalması durumunda, 5.28 aracima atmosferik neler yapilabilir?
m50 manifold , düz boru varex chip işlemlerim var. 210 hp lerdeyim.
Motor tek vanos arac 96 model, şanzıman triptonik degil. Sanırım gm in şanzımanı
Sc den baska bisey yapilmaz verilen paraya oranla getirisi az olur bence.otomatik kalsin demesen manuele cevir dicektim direk hatiri sayilir bi artis olurdu hizlanmanda.
turbo yu deniyecegim ilerde şimdilik atmosferik gıdıklama neler olabilir diye düşünüyorum.
mechanic
22-10-2012, 16:38
f/e/h yazlımla baya yakar :D
3.28 ile pek farkı yok ise sağlam 260a oturur. şimdiki hali nasıl son hız*
Amerikan m3'un egzantiriklerini alabilirsin, yada ondan daha agresif shrick egzantirikler var ama bence harcadıgına degmez.
anlaşıldı turbo en mantıklısı gerisi yalan :)
bizim gibi agir bir kasa icin turbo bütcesini beklemek lazım
supercharger kit bulabilirseniz daha az masraflı ve sağlıklı olacağını düşünüyorum turboya nazaran
daha sağlıklı olabılır belki çok stres yaşatmaz motora fakat daha az maliyetli olmuyorki, kafa kafaya çıkar. okadar para verip niye daha az güçle yetinsin değilmi
ben kendi arabamı sc yaptım, vortech sc kullanmıstım kesinlikle harcadıgına degmiyor turbo cok daha mantıklı ben sc tavsiye etmem
Eray Yümsel
25-10-2012, 18:29
turbo candır :)
ben kendi arabamı sc yaptım, vortech sc kullanmıstım kesinlikle harcadıgına degmiyor turbo cok daha mantıklı ben sc tavsiye etmem
Ne harcadınız. Ne verdi karşılığında. Ne bekliyordunuz harcamanız karşılığında.Neden tavsiye etmiyorsunuz. Biraz daha açık yazarsanız düşünenleri aydınlatırsınız. :)
Ne harcadınız. Ne verdi karşılığında. Ne bekliyordunuz harcamanız karşılığında.Neden tavsiye etmiyorsunuz. Biraz daha açık yazarsanız düşünenleri aydınlatırsınız. :)
Vortech sentrufuj tarzı bir sc oldugu icin guc bandı cok linear bir artıs sergiliyor, yani surekli spool eden bir turbo gibi dusunun 0.5 bar bastınız diyelim bu basınca redline'da ulasıyorsunuz. 2.5 yada 2.8 litre hacim nispeten "küçük" olduğu için alt devirlerde benim istediğim tork artışını dogal olarak yakalayamdım. Büyük hacimli bir amerikan'da bu sorun olmayabilir fakat bu motorlar için bence bu tip bir sc tercih edilmemeli, twinscrew sc ler bu motorlar icin var fakat kit fiyatları cok ucuk, o yuzden root type bir sc yapmak icin herseyi custom yapmak gerekli onun astarı yüzünü gecer.
Fiyat olarak sc'nin kendisi usa fiyatı 1800 usd gibi, krank kasnagıda 300 usd civarı, tabi bunlara kargo ve gerekirse gumruk eklenecek. Buna ek olark gerekenler beyin, intercooler, borular, sc icin custom bir bracket ve enjektorler gerekli. Bu son yazdıklarımın hepsini tr'den muhtelif fiyatlara alıp yaptırabilirsin. Toplam olarak assagı yukarı 8-10 liraya mal olur. Bu paraya zaten cok rahat turbo yaparsın ki jdm works'de mertler yapiyorlar. Hem cok daha guzel gucler alabiliyorsun hemde gelistirmeye acık. Vortech sc'de sc nin donus hızı ile kısıtlısın. Kendi kasnagı ve kullandıgın krank kasnagına gore sc nin bir donus hızı var. ( İlgili kombinasyona vortech sitesinden bakabilirsin.) Kasnak kuculterek belli bir basınca kadar cıkabiliyorsun daha ustu yok cunku sc nin max. donus hızını gecmis oluyorsun.
İkisinide kullanmıs biri olarak diyorum ki Turbonun surus karakteri kesinlikle sentrufuj tip bir sc'den cok daha keyifli.
Şimdi Vortech'lerin centrafuge tipi olduğunu biliyorum ama tek oranlı bir supercharger. Ben Rotrex tarzı çift oranlı (çift vites gibi) centrafuge tipi chargerlar daha iyi. Birde kendi yağlamasını kendi yapıyor. Karter felan ile uğraştırmıyor diye bence daha düşük maliyetli. Ama chargerın kendisi pahalı. :( Ama tabi iş RWD ve BMW'de biraz daha farklı. RWD'de güç yetmeyince arttırmak isteyebilirsiniz ama FWD araçta zaten kullanılabilir güç limiti belirli. :)
Vortech sentrufuj tarzı bir sc oldugu icin guc bandı cok linear bir artıs sergiliyor, yani surekli spool eden bir turbo gibi dusunun 0.5 bar bastınız diyelim bu basınca redline'da ulasıyorsunuz. 2.5 yada 2.8 litre hacim nispeten "küçük" olduğu için alt devirlerde benim istediğim tork artışını dogal olarak yakalayamdım. Büyük hacimli bir amerikan'da bu sorun olmayabilir fakat bu motorlar için bence bu tip bir sc tercih edilmemeli, twinscrew sc ler bu motorlar icin var fakat kit fiyatları cok ucuk, o yuzden root type bir sc yapmak icin herseyi custom yapmak gerekli onun astarı yüzünü gecer.
Fiyat olarak sc'nin kendisi usa fiyatı 1800 usd gibi, krank kasnagıda 300 usd civarı, tabi bunlara kargo ve gerekirse gumruk eklenecek. Buna ek olark gerekenler beyin, intercooler, borular, sc icin custom bir bracket ve enjektorler gerekli. Bu son yazdıklarımın hepsini tr'den muhtelif fiyatlara alıp yaptırabilirsin. Toplam olarak assagı yukarı 8-10 liraya mal olur. Bu paraya zaten cok rahat turbo yaparsın ki jdm works'de mertler yapiyorlar. Hem cok daha guzel gucler alabiliyorsun hemde gelistirmeye acık. Vortech sc'de sc nin donus hızı ile kısıtlısın. Kendi kasnagı ve kullandıgın krank kasnagına gore sc nin bir donus hızı var. ( İlgili kombinasyona vortech sitesinden bakabilirsin.) Kasnak kuculterek belli bir basınca kadar cıkabiliyorsun daha ustu yok cunku sc nin max. donus hızını gecmis oluyorsun.
İkisinide kullanmıs biri olarak diyorum ki Turbonun surus karakteri kesinlikle sentrufuj tip bir sc'den cok daha keyifli.
bilgilendirme için tsk
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.