Orijinalini görmek için tıklayınız : Kapak Taşlama
üst kapak yüzeyinden alınarakmı yapılır bu işlem ? ve artısı eksisi ne olur. sıkıştırmayı arttırmak olduğuna göre amaç bu artırma nekadar olur mesela kompresyonda 10 veren araba 10.5 mu olur yada 11 mi kaba tabir örnek verebilecek varmı acaba yada deneyen gören ?
Kapaktan aldığın pasoya göre değişir sıkıştırma ama öyle kafana göre alamazsın yaptığın işlemden sonra subaplar pistonlara vurmayacak bunun hesabınıda yapmalısın kaldıki ölçüsünü kaçırırsan detonasyon yaşarsın ince hesap kitap işleri bunlar.
Illaki orasi oylede yani ortalama rakam lazim
kapak taşlatmak sakıncalı , eger varsa motoruna göre sıkıştırma piston onu kullan ama sıkıştırma egzantrıkte ıster , bu iş kombinasyon işi, yanma odasına fazla hava sokacaksın kı fazla yakıt yakabılesın ve sıkıştırma arttıracaksın kı patlama şiddetin fazla olsun güç gelsin, haaa fazla yemek yedık ama onu bıde cıkartmak lazım :D egsoz sıstemınıde ona göre değiştireceksin
Rizede kapağı 150 tl ye taşlıyorlar.
Rizede kapağı 150 tl ye taşlıyorlar.uhhh one yavv bursada komple kapak revizyonunu parçalar hariç 150 ye yapıyolar :)
kapak taşlatmak sakıncalı , eger varsa motoruna göre sıkıştırma piston onu kullan ama sıkıştırma egzantrıkte ıster , bu iş kombinasyon işi, yanma odasına fazla hava sokacaksın kı fazla yakıt yakabılesın ve sıkıştırma arttıracaksın kı patlama şiddetin fazla olsun güç gelsin, haaa fazla yemek yedık ama onu bıde cıkartmak lazım :D egsoz sıstemınıde ona göre değiştireceksin
Sikistirma pistonla ayni sey degilmi yani bu olay
Bende cok aramıştım tepeli piston.. en sonunda kapaktan 1.5mm taşlattık en sonunda Sıkıştırma oldugu zaman yuksek oktanmı gerek düşük oktanmı?
Sikistirma pistonla ayni sey degilmi yani bu olayaynı olurmu yahuu, işlev aynı ama sakıncalı tarafı hararet riski
75mm pistonlu bır motorun kapağından 1mm aldığınızda 10.5 cr ise 11.3 cr olur , formulazyonu var ama bıraz karışık , kapaktan 1mm almak demek o kapagın çöpe atılması demek deymez :icon_tup:
sana naçisane tavsiyem taşlamayı düşündüğün golfün ABF, KR yada PL gti kapağıysa bulaşma pek. çok sıkıntı yaşarsın.
aynı olurmu yahuu, işlev aynı ama sakıncalı tarafı hararet riski
75mm pistonlu bır motorun kapağından 1mm aldığınızda 10.5 cr ise 11.3 cr olur , formulazyonu var ama bıraz karışık , kapaktan 1mm almak demek o kapagın çöpe atılması demek deymez :icon_tup:
Heh tam aradigim cvp buydu aslinda sikinrim su arabamin motoru yeni herhangibir sikintida yok ama eski sahibi kullandiginda arabanin eskisi gibi yurumedigini soyledi kompresoru olcturdum 9.1 9.2 9.1 9.0 cikti Arastirdim 10 olmadi lazimmis orjinali bir ustayla konustum ilkan usta vwtech bostancida anlattim cok normal sixin olcdugunuz hesap gibi dgil dedi ama anlamadim ve o farki nadil duzeltirim onu arastiriyorum
sana naçisane tavsiyem taşlamayı düşündüğün golfün ABF, KR yada PL gti kapağıysa bulaşma pek. çok sıkıntı yaşarsın.
Ozmn karistirmam tabi
uhhh one yavv bursada komple kapak revizyonunu parçalar hariç 150 ye yapıyolar :)
Zaten iki kişi var ve fiyatlar bu şekilde az olunca kol boyu olmasıda kaçınılmaz oluyor işte abi :)
PPR engineering
23-10-2012, 03:02
Kapagini abartarak taslamamaya bak onun yerine ince conta tercih et.kapak cr hesabi mm ile yapilmaz ole bir formul yok sadece fikir yurutulur chamber volume cc ile hesaplanir.
ERkut 205
23-10-2012, 08:16
Heh tam aradigim cvp buydu aslinda sikinrim su arabamin motoru yeni herhangibir sikintida yok ama eski sahibi kullandiginda arabanin eskisi gibi yurumedigini soyledi kompresoru olcturdum 9.1 9.2 9.1 9.0 cikti Arastirdim 10 olmadi lazimmis orjinali bir ustayla konustum ilkan usta vwtech bostancida anlattim cok normal sixin olcdugunuz hesap gibi dgil dedi ama anlamadim ve o farki nadil duzeltirim onu arastiriyorum
Ozmn karistirmam tabi
Ölçtürmüş olduğunuz kompresyon basınçlarınız ve Bar cinsi üzerinden ;)
Seviyesinin hepsi yakın olması çok güzel ama 9.0 Bar ortalama değer ise düşük. Keza 10 Barda öyle ;) Aracınız bir yerlerden kompresyon kaçırıyor olmasın sakın :rolleyes:
Buna bağlı olarak performans düşüklüğüde bu sebebe kaynaklı olabilir
Kopresyon nasil dusurebilirki Araba segmanlar yeni herhangibir yag eksiltme sorunuda yok
ERkut 205
23-10-2012, 21:48
Kopresyon nasil dusurebilirki Araba segmanlar yeni herhangibir yag eksiltme sorunuda yok
Aracım 10,4 sıkıştırma 16valf 1.9 motor...Benim arabam da gram yağ eksiltme yoktu fakat 8 bar civarında kompresyon basıncı vardı...:eek:
Altın sağlam üstten umuyorduk kaçakları, düşündüğümüz gibi de kapaktan çıktı ;)
Şuan 12.8 bar 185 psi civarında ;) 10,8 sıkıştırma... Fabrika değerlerini nihayet güç anlamında dayakalayabildim...
Motorunuz 8valf 9- 10 sıkıştırma arası ise... Hadi diyelim 11-11,5 barlar olsun kompresyonlarınız ;)
Güç düşüklüğünüz var ise, bir dyno yapın, Zaten muhtemel orada da güç düşüklüğünü gösteren bir grafik çıkacak. Kompresyon kaçaklarının neler olacağını arama yoluna gidiniz...
Diyelimki dyno da güç düşüklüğü çıkmadı herşey normal... Ozaman bir ihtimal kompresyon basınç saatiniz yanlış gösteriyor olabilir,düşük ölçüyor buda bir ihtimal;)
Cok saolasin ztn bayram sonrasi bi dyno yapmak vardi aklimda birde kompresyonuda bi baskasina daha olcturucem bakalim ne cikacak. Peki ust kapakta yaginda suyunda hata yoksa neresinden nasil anlicaz kacak oldugunu
Kapagini abartarak taslamamaya bak onun yerine ince conta tercih et.kapak cr hesabi mm ile yapilmaz ole bir formul yok sadece fikir yurutulur chamber volume cc ile hesaplanir.
Yanlissin kaancim sikistirma hesabi mm ile yapilir. Formulunu mail adesi verde sanada atayim. Fabrika motor tasarlarken piyasada yapildigi gibi piston ust olu noktadayken sivi basmiyor icine degilmi? Hatta net de conertorler var sikistirma hesabi icin onlar mm degeri girince vermiyormu sonucu .seninki biraz talihsiz bir aciklama olmus. Sikistirma hsabi kesin ve net olarak mm ile cikar tamini falan olmaz net cikar
dragstar
24-10-2012, 15:39
Aracım 10,4 sıkıştırma 16valf 1.9 motor...Benim arabam da gram yağ eksiltme yoktu fakat 8 bar civarında kompresyon basıncı vardı...:eek:
Altın sağlam üstten umuyorduk kaçakları, düşündüğümüz gibi de kapaktan çıktı ;)
Şuan 12.8 bar 185 psi civarında ;) 10,8 sıkıştırma... Fabrika değerlerini nihayet güç anlamında dayakalayabildim...
Motorunuz 8valf 9- 10 sıkıştırma arası ise... Hadi diyelim 11-11,5 barlar olsun kompresyonlarınız ;)
Güç düşüklüğünüz var ise, bir dyno yapın, Zaten muhtemel orada da güç düşüklüğünü gösteren bir grafik çıkacak. Kompresyon kaçaklarının neler olacağını arama yoluna gidiniz...
Diyelimki dyno da güç düşüklüğü çıkmadı herşey normal... Ozaman bir ihtimal kompresyon basınç saatiniz yanlış gösteriyor olabilir,düşük ölçüyor buda bir ihtimal;)
CR ile motorda monometre ile yapılan ölçüm sonucunda çıkar değerler çok farklıdır
Gunes G.
24-10-2012, 16:04
Yanlissin kaancim sikistirma hesabi mm ile yapilir. Formulunu mail adesi verde sanada atayim. Fabrika motor tasarlarken piyasada yapildigi gibi piston ust olu noktadayken sivi basmiyor icine degilmi? Hatta net de conertorler var sikistirma hesabi icin onlar mm degeri girince vermiyormu sonucu .seninki biraz talihsiz bir aciklama olmus. Sikistirma hsabi kesin ve net olarak mm ile cikar tamini falan olmaz net cikar
Cylinder head chamber volume'u bilmeden degil fabrika einstien gelse dogru hesaplayamaz.
Yanma odasi duzgun bir silindir olsaydi soyledigin gibi hesaplanabilirdi, ama kapagin ic yapisi senin sadece piston capini ve stroke'unu bilerek sikistirmayi bulman icin yeterli degil.
Fabrika sivi basmaz, oradaki adamlar usta degil muhendis, parabolik sekillerin hacmini bulmak icin integral kullanir. Net conversion yaparim diyen en kral converter'a selamimi soyle, kapagin seklini bilmeden anca yaklasik sonuc verir.
Cylinder head chamber volume'u bilmeden degil fabrika einstien gelse dogru hesaplayamaz.
Yanma odasi duzgun bir silindir olsaydi soyledigin gibi hesaplanabilirdi, ama kapagin ic yapisi senin sadece piston capini ve stroke'unu bilerek sikistirmayi bulman icin yeterli degil.
Fabrika sivi basmaz, oradaki adamlar usta degil muhendis, parabolik sekillerin hacmini bulmak icin integral kullanir. Net conversion yaparim diyen en kral converter'a selamimi soyle, kapagin seklini bilmeden anca yaklasik sonuc verir.
Parabolkk sekilrin aciilimini yapan programlar artik mevcut. Integral hesabina grrek yok. Kapak seklini model olarak girfihinizde size o kapagin cc degerinide mkup degerinide veriyor . Motorlarda artik boyle tasarlaniyor
Gunes G.
24-10-2012, 19:51
Parabolkk sekilrin aciilimini yapan programlar artik mevcut. Integral hesabina grrek yok. Kapak seklini model olarak girfihinizde size o kapagin cc degerinide mkup degerinide veriyor . Motorlarda artik boyle tasarlaniyor
Sen makina muhendisligi okumuyor muydun? bunu ciddi mi yazdin saka mi yapiyorsun?
3 boyutlu parabolik bir cismin hacim hesabi integralle yapilir bunu zaten lisede bile gormus olman lazim.
Programa kapagin seklini model olarak girdiginde, o program ne yaparak hesapliyor saniyorsun o seklin hacmini? Sen elle integral hesabi yapmadin diye baska turlu mu hesaplanmis oluyor?
Kaan'in dedigi kapaktan su kadar aldik sikistirma kac oldu diye bir hesabin sadece kapaktan alinan miktari bilmek ile yapilamayacagiydi ki dogru demis adam. Bence sen yanlis anladin adami.
Kapagin seklini bilmeden olmaz.
fsunnetci
24-10-2012, 20:25
Kapak taşlama ile güç alma işleri çok riskli ve anlamsız vede demode oldu artık bunlar bence hiç girişme civelek güç almanın daha akılcı yolları var...
PPR engineering
24-10-2012, 21:44
Yanlismi biliyorum??Ben sana kapak taslandiktan sonraki durumdan bahsediyorum sen bana uretimden onceki fabrikanin hesaplamalarindan bahsediyorsun :)Gunes bir kismini yazmis sagolsun. sunu soliyeyim kimsenin mm'le isi yok ote yandan fabrikanin hazirladigi bir kapagi egerki taslandiktan sonra dogru net bir cr hesabina gitmek istersen cc hasabina bas vurursun sag kulagini sol elinle tersten tutmaya gerek yok dimi. universiteden 2 arkadasim suan zaten bir otomobil firmasinda ar-ge bolumundeler onlarlada en son teknoloji hakkinda bilgi alirim detaya girersek ole bir seyde yapabilirim gerci egitim zamaninda butun banti izlemistik teoridede pratikdede iyiyimdir :)
Gunes makina muhendisiyiz ama 2 kere 2 kac oldugunu yeni ogrendim :D
Parabolkk sekilrin aciilimini yapan programlar artik mevcut. Integral hesabina grrek yok. Kapak seklini model olarak girfihinizde size o kapagin cc degerinide mkup degerinide veriyor . Motorlarda artik boyle tasarlaniyor
program nasıl hesaplıyor peki onuda bilmen lazımdı değilmi ama yoksa yeni bir formulunmu var?Kullandığın prpgram ayrıca trigonometrik olarak hesaplıyor formul dün kadar ezberimde olmasada cok kafa patlatmıştık bence biraz daha araştırmalısın..
Juggernaut
24-10-2012, 22:15
Kapagini abartarak taslamamaya bak onun yerine ince conta tercih et.kapak cr hesabi mm ile yapilmaz ole bir formul yok sadece fikir yurutulur chamber volume cc ile hesaplanir.
Bunu bilmek için makina mühendisi olmaya gerek yok kapağın iyisi sirke ile yapılır.
PPR engineering
24-10-2012, 22:26
Bunu bilmek için makina mühendisi olmaya gerek yok kapağın iyisi sirke ile yapılır.
Hayir limonla hahaha :D
Kapak taşlama ile güç alma işleri çok riskli ve anlamsız vede demode oldu artık bunlar bence hiç girişme civelek güç almanın daha akılcı yolları var...
Abi honda degilki bu golf ha deyince ince conta bulunsun sikistirmayida usta 9 dedi ama manometredemi 9 cr demi onuda bilmiyorum ayri seyler oldugunuda simdi ogrendim motordan suphem yok cunku ufakbir yag yakma vs. Biseyde yok onun icin kisa yol ariyodum konuyu actim
Gunes G.
24-10-2012, 23:04
Sikistirma : Pistonun alt olu nokta konumundayken yanma odasinin hacminin, pistonun ust olu nokta konumundaki yanma odasi hacmine olan oranidir.
Piston en alttayken diyelim 100cc bir hacmi oluyor yanma odasinin, en ust noktada da 10 cc oluyor. Yani 100:10, sadelestirince 10:1 sikistirma oranini buluyorsun. Buna statik sikistirma denir. Bir de dinamik sikistirma var onu karistirmayalim.
Senin olctugun, motorunun segmanlarinin ve subaplarinin tutabildigi maximum basinc, motorun statik sikistirmasi degil. Olctugun rakamlarin arasinda %10-15 e kadar fark kabul edilebilir, ama daha fazla fark varsa o zaman buji deliginden iceri biraz yag koyar tekrar denersin, baktin olctugun rakam artiyor yag koyunca o zaman segmanlarinda sikinti var demektir, baktin artmiyor o zaman subablarin kaciriyor demektir bu da ek bilgi mahiyetinde olsun.
ERkut 205
24-10-2012, 23:53
CR ile motorda monometre ile yapılan ölçüm sonucunda çıkar değerler çok farklıdır
CR matematiksel işlemler ile ,hesaplanabilen birşeydir...
Motorda yapılan kompresyon basıncı ise ölçülebilen bir değerdir,zaten...
Sen neye takıldın benim yazımda onu anlayamadım :rolleyes:
Ben yazımda motor sıkıştırma oranına oranla kompresyon basıncının değerinin de değişebileceğini belirttim ;)
teknik açıklamanın bazen dozajının artması sonucu uzaylı muamelesi yememek için farklı bi şekilde anlatmaya çalışıcam :hahaha:
neyseki videonun türkçeleştirilmişi de varmış burada yüzeysel olarak da olsa
nasıl motordan verim alınır sorusuna yanma odası dahilinde cevaplar verilmiş sıkıştırma artırmanın faydası ve yarattığı problemler dikkate alınmış çözümler ise modifiye konusunda çoğunuza fikir verecektir ayrıca enjektör yapısı soğutma konusuna da girmiş izlemeniz faydalı olabilir
SKYAKTIV TEKNOLOJİSİ - Mazda Motor Teknolojisi - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=bvEQUs0_FZ8)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.