Orijinalini görmek için tıklayınız : K4M hava filtresi uygulaması.
blackweb
02-11-2012, 10:03
Uzun uğraşlar sonucu 70luk boru kaynatacak biryer buldum ve resimdeki dirseği kaynattırdım. Daha sonra gaz kelebeği çıkışındaki siyah parçayı çıkarttırmaya geldi sıra, servise gittim 40 dakika kadar uğraştılar motor kulaklarını filan gevşettiler ***** kapu içi k4m cliolarda çok sıkışık, nihayetinde çıkarttılar ve 70lik l parçayı oraya taktık sonrasında eliftuning den bir esnek boru ile filtreye kadar getirdik.
Ucunda filtre emaneten takıldı zaten oraya kadar getirdikten sonra her filtre takılır şuanda simota filtre takılı zaten. Ama ses ve alt devirlerdeki gaz tepkisi baya değişti.
http://a1211.hizliresim.com/13/2/fjqyl.jpg
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/622829_10151159528083145_541972837_o.jpg
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/281016_10151160489853145_1358303388_o.jpg
Bence K4M de en iyi filtre modifikasyonu, aküyü bagaja alıp filtreyi farın arkasına kadar uzatmaktır ki ben öyle yaptım çok memnunum :)
Bu şekilde, o filtre motordan inanılmaz bir sıcak hava alıyor ve hiç verimli bir durum olmuyor. Filtre, kelebek arasındaki boruyu da yalıtım yapabilirsen güzel olur. Kelebek ve dirsek arasına da silikon hortum ile bir bağlantı yaparsan en azından hava akışını toparlar, o kısımdan hava çekebilir.
blackweb
02-11-2012, 10:22
Kelebek filtre arası boruyu yalıtımdan kastın folyo filan mı dostum ?
Aküyü arkaya almak zahmetli iş ben satıyorum aracı zaten.
mehmetRS
02-11-2012, 13:21
şu sistemle oldukca kayıp yaşarsınız.
LIGHT RS
02-11-2012, 14:20
konuyu açmadan önce bi arama yaptırsaydın.daha önce açılmış veya benzer yardım alabileceğin konular.
http://www.techturkey.com/forum/atmosferik-besleme/76585-k4m-filtre-uygulamasi.html
http://www.techturkey.com/forum/atmosferik-besleme/71145-clio-k4m-motora-cai-yapimi.html
http://www.techturkey.com/forum/do-it-yourself-diy/100588-carbon-fiber-hks-filitre-kutusu.html
blackweb
02-11-2012, 14:38
ben konuyu yardım almak için değil, gaz kelebeği çıkışına eklediğim parçayı görmeleri için açtım, sizce boruyu oraya getirdikten sonra yardıma gerek var mı? illa ki ordan bi şekilde uzatılır ki son halinde uzattım da zaten. İnsanlar k4m lerde özellikle cliolarda kaput içi dar olduğundan sıkıntı yaşadıkları için L parça ile halledebileceklerini göstermek istedim.
blackweb
02-11-2012, 14:44
"Ucunda filtre emaneten takıldı zaten oraya kadar getirdikten sonra her filtre takılır şuanda simota filtre takılı zaten."
LIGHT RS
02-11-2012, 15:26
peki yardım almak için açmadığını kabul edelim.
ama bence oraya yapmış olduğun, L boru dediğin parça havanın hızını kesebilecek bi yapıya sahip sanki?????
blackweb
02-11-2012, 15:33
eski parça yani plastik olan parça aşağı doğru uzun bir parçaydı bunun sebebide hava akışkanlığıydı. Mühendisler hava akışkanlığı teorisini göze alarak o plastiğine hava kanalları yapıyor böylelikle ses yalıtılmış oluyordu. Şuan hava l boruya girip doğrudan motora gidiyor. Borunun L yada oval olması bişeyi değiştirmiyor diye tahmin ediyorum.
Yamuluyorsam düzeltin :)
murat_ileri
02-11-2012, 23:21
eski parça yani plastik olan parça aşağı doğru uzun bir parçaydı bunun sebebide hava akışkanlığıydı. Mühendisler hava akışkanlığı teorisini göze alarak o plastiğine hava kanalları yapıyor böylelikle ses yalıtılmış oluyordu. Şuan hava l boruya girip doğrudan motora gidiyor. Borunun L yada oval olması bişeyi değiştirmiyor diye tahmin ediyorum.
Yamuluyorsam düzeltin :)
kardeşim sakın bizi yanlış anlama, burada yorum arkadaşlarımız daha önce defalarca bunu denemiş olan kişiler. şuanki resimlerini paylaştığın uygulamada çok ciddi kayıplar yaşamaktasın, alt devirlerin canlanırken üst devirleri ciddi biçimde eksiye götürür, aracında wide band varsa bunu daha iyi anlarsın. yapmış olduğun L boruya gelince akış yönüne ters mukavemet yaracak şekilde olduğu için orada oluşacak türbülans olumsuz etkiler 90 derece diresek ile bu sorunu çözebilirsin, mehmetrs'in 2 sene kadar önce yapmış olduğu sistem sana yol gösterir.
bi konuda okumuştum forumda aem dryflow filtreyle müthiş bir ses oluyormuş k4m motorlarda :)
bu arada araç tanıdık geldi kartalda kızılayın karşısında duran araç mı acaba ?
blackweb
07-11-2012, 08:50
teşekkürler değerlendirmeleriniz için :) yanlış anlama gibi bir durum tabi ki yok sağolun önerileriniz için.
bu arada emre55 bahsettiğin aracı biliyorum ama o değil benim aracım soğanlıkta kapalı garajda ve esentepe de deniz bilgisayarın önünde duruyor genellikle.
blackweb
07-11-2012, 10:58
Renault Clio 1.6 16V 2000 Model 13.750 TL Sahibinden satılık ikinci el Gümüş Gri renk - 103394603 (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-hatasiz-masrafsiz-103394603/detay/)
bu arada aracım satılık.
Motor kulaklarını mı gevşettiler, :D
Oldu olacak komple motoru sökselermiş... :D:D
O bahsettiğin parçayı en kolay çıkartma yolu su deposunu sökmek dostum, Onu söküp sağa doğru çekerek çıkartabilirdiniz...
Sisteme gelirsek bu şekilde yarardan çok zararı olur...
blackweb
07-11-2012, 11:03
su deposunu da söktüler ama parça gaz kelebeğine ve yağ pompasının motora giren borusuna takılmakta.
su deposunu da söktüler ama parça gaz kelebeğine ve yağ pompasının motora giren borusuna takılmakta.
Becerememişler diyelim o zaman,
Şundan daha 2 ay önce ben sadece 10 lokma ile rahatlıkla çıkartmıştım ve 1 hafta sonra geri takmıştım bahsettiğin parçayı... :)
blackweb
07-11-2012, 11:08
valla keşke daha önce bilseydim, renault yetkili servisi bu becereksizliği yapan.
LIGHT RS
07-11-2012, 11:51
İşçiliği fazla göstermek olabilir o beceriksizlik.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.