Orijinalini görmek için tıklayınız : opel calibra modlama????
arkadaşlar eskişehirde bi kardeşimiz yakın zamanda aracını çekiciye atıp istanbula getircek, dolayısıyla bu araç hakkında biraz bilgi edinmemiz lazım.... aracın baskı balata bitik ve 4 çeker faal değil, şaft yapılmış sadece üstüne takılacak okadar, eskişehirde yapan eden uğraşan yok...
bu araç için alternatif bir baskı balata mevcutmudur(exedy vs vs)? yoksa oem dışında seçeneğimiz yokmudr? şanzımanın dayanımına göre bronz da tercih edebiliriz, bu aracın şanzımanları kaç beygir e kadar kırılmaz?
aracı adam gibi yürür hale getirdikten sonra ufaktan modlamayı planlıyoruz... bunun için bilinmesi gerekn bikaç şey var tabi....
stoc motor kaç beygiri kaldırır?
üzerindeki stoc turboyla kaç beygir alırız? turboyu değiştimek istesek hangi turbo mantıklı olur?
bu araca yazılım mümkünmüdür? beyin çipinin değiştirildiğini biliyorum ancak mümkünse custom yazılım daha iyi olur...
aracın motor kodu c20let
turbo kodu k16
verebileceğiniz ekstra bilgi ve tecrübeleriniz varsa esirgemeyin lütfen :)
teşekkürler....
bu arada eski sahibinin dediğine göre aracın üstünde wmax chip varmış... ve 280 hp imiş güya :)
yapılırsa cok eglencelı olur bır dunya parcası elımızde hazır her turlu konuda yardımcı olurum guc almak ıstıyorsan yazılımları mevcut ama farklı bır ecu alınıp yapılırsa daha zevklı bır arac cıkar meydana sanzumanı saglamdır tam ne kadar dayandıgnı hatırlamıyourm ama dayanır :)
motor olarak nerelere kadar dayanır?
bide farklı ecu olarak piyasada neler mevcut? plug and playmi bide?
350 hp ye kadar pıston kolları dayanır ama acılıp bakılması lazım durumları nedır anakol ve yatakların durumu
350 hp ye kadar pıston kolları dayanır ama acılıp bakılması lazım durumları nedır anakol ve yatakların durumu
motor yeni yapılmış...
peki üstündeki turbo ile 300 hp almak mümkünmüdür? tabi nitercooler ı da büyütecez...
Makinist
03-11-2012, 20:38
Hey maşallah diyerek şu linki paylaşim,
http://www.techturkey.com/forum/videolar/136976-calibra-turbo-c20let-4x4-0-220-videomuz.html
peki üstündeki turbo ile 300 hp almak mümkünmüdür? tabi nitercooler ı da büyütecez...
yazılım yapılırsa alınır heders buyuk turbo bıraz daha eglencelı olur
basınç açmak için boost controller a gerek varmıdır peki? yoksa yazılım yeterlimidir?
sağlıklı bir motorda orjinal turbosu ve standart motoruyla sadece büyük intercooler, enjektör ve egsoz sistemiyle 310-320hpler alınabilmekte ve çokta keyifli olmakta... bu konu da Sinan Abi ve Okan Abi gerekli bilgiyi verecektir... F28 şanzıman çok güzel oranlara sahip yüksek torklara dayanıklı bir şanzıman Sinan Abinin videodan da anlaşılmakta sadece senkromençleri biraz hassastır... 4 çekeri ise ne sti kadar sağlam değil ama çokta kırılgan değil sadece özen isteyen bakımları aksatılmaması gereken bi sistem...
bu arada sanmam aracınızda vmaxin yazılımı olduğunu...
sağlıklı bir motorda orjinal turbosu ve standart motoruyla sadece büyük intercooler, enjektör ve egsoz sistemiyle 310-320hpler alınabilmekte ve çokta keyifli olmakta... bu konu da Sinan Abi ve Okan Abi gerekli bilgiyi verecektir... F28 şanzıman çok güzel oranlara sahip yüksek torklara dayanıklı bir şanzıman Sinan Abinin videodan da anlaşılmakta sadece senkromençleri biraz hassastır... 4 çekeri ise ne sti kadar sağlam değil ama çokta kırılgan değil sadece özen isteyen bakımları aksatılmaması gereken bi sistem...
bu arada sanmam aracınızda vmaxin yazılımı olduğunu...
bilgiler için sağolun... yazılım olduğu bile nuamma zaten arabada :)
peki custom yazılabiliniyormu bu aracın beyini?
yazılabiliyor ama şayet 300hpler ise beklenti zaten mevcut yazılmış chipleri var piyasada...
okan abı yolun sonuu zaten :)
yazılabiliyor ama şayet 300hpler ise beklenti zaten mevcut yazılmış chipleri var piyasada...
anladım... hele bi adma gibi yürür hale getirelimde aracı iş yazılıma gelince bakarız ne var ne yok :)
teşekkür ederim...
IMOBILIZER
03-11-2012, 21:06
araciniz yanar doner renkli olan cali ise vmax yazilim var uzerinde jantlarida benim eski aracimin jantlari yarin ne gerekiyorsa yazarim yardimi asla esirgemeyiz umarim istanbulda iyi biyere gider
yardımcı olabildiysem ne mutlu ama tekrar söyleyeyim vectra tuner nickli Sinan Abi ve imobilizer nickli Okan Abi c20leti tamamen bitirmiş kişilerdir, onlarla irtibata geçip fikir almanızı öneririm, kolay gelsin.
araciniz yanar doner renkli olan cali ise vmax yazilim var uzerinde jantlarida benim eski aracimin jantlari yarin ne gerekiyorsa yazarim yardimi asla esirgemeyiz umarim istanbulda iyi biyere gider
araç aynen yanarlı dönerli olan araç, yanolmıyorsam kardeşimiz ankaradan getirdi aracı... vmax yazılım olduğunu öğrendiğimiz iyi oldu :)
yardımlarınızı bekliyorum teşekkürler :)
yardımcı olabildiysem ne mutlu ama tekrar söyleyeyim vectra tuner nickli Sinan Abi ve imobilizer nickli Okan Abi c20leti tamamen bitirmiş kişilerdir, onlarla irtibata geçip fikir almanızı öneririm, kolay gelsin.
tamamdır, belki onlarda konuyu görüp yazarlar 3 5 bişey olmadı irtibata geçicem kendileriyle... tekrar teşekkürler...
GokhanRS
03-11-2012, 21:59
bu araçlar çok zevkli özellikle 300hp alırsanız araçtan eğer (turbo ve motor sağlıklıysa alır) çok keyifli. zaten keyif aracı bence. yakıt makıt pek düşünülcek bir araç değil. yükleyip hafta sonları gazlamaya çok yerinde bir araç olur.
IMOBILIZER
03-11-2012, 22:55
araç aynen yanarlı dönerli olan araç, yanolmıyorsam kardeşimiz ankaradan getirdi aracı... vmax yazılım olduğunu öğrendiğimiz iyi oldu :)
yardımlarınızı bekliyorum teşekkürler :)
240 hp lik vmax yazılım var.Phase 1
Kaandı sanırım arkadaş eskişehirde.
Ben sana aracın baştan sona seceresini dökeyim merak etme :)
Ahhhhh jantlarımmmmmm ahhhhhhh :(
çok keyifli arabadır valla yiğit calibra, c20let te ciddi keyifli motordur yani hem ses hem verim olarak :)
EMG , Emre ile irtibata geç istersen, düzgün iş yapan bi yere yönlendirir sizi diye düşünüyorum :)
Debriyaj için ise şunu buldum şimdilik :D
Vauxhall Calibra Clutch Kits | Up to 50% off dealer prices (http://www.onlineautomotive.co.uk/Vauxhall_Calibra_Clutch%20Kits.aspx)
siz üzerindeki turbonun sağlıklı olup olmadığına bakın önce. turbosu bitik bir araç değil vmax hangi yazılımlı olursa olsun tabii ki sizin beklentilerinizi karşılamaz. bana kalırsa arabayı istanbul'a götürmek yerine ankara'ya getirmek daha doğru.
CasabLanca
04-11-2012, 00:25
ahh ahhhh zamanında az iteklemedik o arabayı opel buluşmalarında :hehe: :D:D
vectra-tuner
07-11-2012, 20:57
arkadaşlar eskişehirde bi kardeşimiz yakın zamanda aracını çekiciye atıp istanbula getircek, dolayısıyla bu araç hakkında biraz bilgi edinmemiz lazım.... aracın baskı balata bitik ve 4 çeker faal değil, şaft yapılmış sadece üstüne takılacak okadar, eskişehirde yapan eden uğraşan yok...
bu araç için alternatif bir baskı balata mevcutmudur(exedy vs vs)? yoksa oem dışında seçeneğimiz yokmudr? şanzımanın dayanımına göre bronz da tercih edebiliriz, bu aracın şanzımanları kaç beygir e kadar kırılmaz?
aracı adam gibi yürür hale getirdikten sonra ufaktan modlamayı planlıyoruz... bunun için bilinmesi gerekn bikaç şey var tabi....
stoc motor kaç beygiri kaldırır?
üzerindeki stoc turboyla kaç beygir alırız? turboyu değiştimek istesek hangi turbo mantıklı olur?
bu araca yazılım mümkünmüdür? beyin çipinin değiştirildiğini biliyorum ancak mümkünse custom yazılım daha iyi olur...
aracın motor kodu c20let
turbo kodu k16
verebileceğiniz ekstra bilgi ve tecrübeleriniz varsa esirgemeyin lütfen :)
teşekkürler....
Merhaba,
Öncelikle arabayı Ankara'ya getirmeniz sizin için daha uygun olur sanırım.
1) Baskı balata orjinal kullanın (Luk) Bu araçları orjinal balataları Phase 3 seviyesine kadar sıkıntısızdır.
2) Standart turbo ile Phase 3 yazılımla 300 Hp lere kadar alırsınız hatta biraz geçersiniz bile ama Turbo çok uzun süre dayanmaz.. Ve Phase 3 yapabilmeniz için radikal değişikler yapmak gerekiyor, Büyük Intercooler gibi... ama sorun şu calibranın ön tarafı çok kapalı ve bu iş oldukça zahmetli ayrıca klima vs. gibi donanımlar sıkıntı olacağından iptali bile gerekebilir , Tamponu kesip biçmek durumundasınız.
Bunun yerine Phase 1 ve phase gibi yazılımlarla, Cooler büyütmeden 240-260 hp lere çıkabilirsiniz. (Phase II de benzin basıncını da artırarak)
3) Üzerindeki Getrag Şanzuman torka oldukça dayanıklıdır ve kırmanız çok zor ama 1 ve 2. vites çift senkromeçtir ve 1 ve 2. viteste hızlı vites geçişlerinde hata yaparsanız senkromeç sorunu yaşarsınız.
4) Custom yazılım olayına girmeyin , Ya beyin alın yada bilinen V-MAX - Eds gibi yazılımları kullanın, çünki bahsi geçen firmalar bu motorlarla ilgili yılların deneyimine sahiptirler..
Turbo büyütme ise önü açık bir kavram , amacınıza göre gt3076 da olabilir daha büyük bir turbo olabilir, yada K16 ile kalıp üzerine Nos basabilirsiniz.
Umarım bilgiler işinize yarar,
Merhaba,
Öncelikle arabayı Ankara'ya getirmeniz sizin için daha uygun olur sanırım.
1) Baskı balata orjinal kullanın (Luk) Bu araçları orjinal balataları Phase 3 seviyesine kadar sıkıntısızdır.
2) Standart turbo ile Phase 3 yazılımla 300 Hp lere kadar alırsınız hatta biraz geçersiniz bile ama Turbo çok uzun süre dayanmaz.. Ve Phase 3 yapabilmeniz için radikal değişikler yapmak gerekiyor, Büyük Intercooler gibi... ama sorun şu calibranın ön tarafı çok kapalı ve bu iş oldukça zahmetli ayrıca klima vs. gibi donanımlar sıkıntı olacağından iptali bile gerekebilir , Tamponu kesip biçmek durumundasınız.
Bunun yerine Phase 1 ve phase gibi yazılımlarla, Cooler büyütmeden 240-260 hp lere çıkabilirsiniz. (Phase II de benzin basıncını da artırarak)
3) Üzerindeki Getrag Şanzuman torka oldukça dayanıklıdır ve kırmanız çok zor ama 1 ve 2. vites çift senkromeçtir ve 1 ve 2. viteste hızlı vites geçişlerinde hata yaparsanız senkromeç sorunu yaşarsınız.
4) Custom yazılım olayına girmeyin , Ya beyin alın yada bilinen V-MAX - Eds gibi yazılımları kullanın, çünki bahsi geçen firmalar bu motorlarla ilgili yılların deneyimine sahiptirler..
Turbo büyütme ise önü açık bir kavram , amacınıza göre gt3076 da olabilir daha büyük bir turbo olabilir, yada K16 ile kalıp üzerine Nos basabilirsiniz.
Umarım bilgiler işinize yarar,
bilgiler için sağolun, ancak aracı ankaraya getirme gibi bir durum söz konusu değil, bizzat başında durup ilgilenicem, hatta elimden geldiği anladığım kadarıylada aracı kendim yapıcam...
teşekkürler...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.