PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : VAG 1.8t bilinmeyen hortum?



drago
03-11-2012, 23:23
arkadaşlar resimdeki ince hortum bir yerden çıkmıştı, yerini bulamayıp körlemiştik, hortumun işlevi nedir nereye gider bilen var mı?

http://img560.imageshack.us/img560/7871/img2011091800006.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/560/img2011091800006.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

drago
04-11-2012, 00:04
silinebilir

B.Koçer
04-11-2012, 00:05
Neymiş ?.....

berkay_aydin
04-11-2012, 00:06
Buldunuz mu ? wg hortumu olma ihtimali nedir ?

yavuz364
04-11-2012, 00:24
Dump valve hortumu :)

osman 1.8t
04-11-2012, 01:50
turbon iyi bozulmamış :) dump valve nin hortumudur gazdan ayağını çektiğinde sıkışan havayı tahliye etmek için valfin yayını açar

drago
04-11-2012, 09:44
turbon iyi bozulmamış :) dump valve nin hortumudur gazdan ayağını çektiğinde sıkışan havayı tahliye etmek için valfin yayını açar

turboyu bozacak kadar önemli bir hortum değil araştırdığım kadarıyla yav? açık filtre ile beraber bov sesi gibi bir ses veriyor şu anda?sadece dv de oluşan o azıcık havayı manifolda geri vermiyor neden bozsun ki?

drago
04-11-2012, 09:58
ayrıca 1.8t de dump değil de diverter valve var diye biliyordum ben?

TorqueTuning
04-11-2012, 10:50
dump valve = diverter valve
Kast ettiğin blow off valf farklı ve açık tipte olan...

drago
04-11-2012, 11:14
dump valve = diverter valve
Kast ettiğin blow off valf farklı ve açık tipte olan...

yok bov u biliyorum, bov gibi ses çıkartıyor dedim sadece örneklemek için

sanırım hortumun gitmesi gereken yeri de buldum, fotoğrafını çektim

yanlız dv den gelen tekrar manifolda girmezse niye turboda sıkıntı çıkartsın onu anlayamadım o yüzden osman beyin yorumlarını bekliyorum

drago
04-11-2012, 11:18
http://img16.imageshack.us/img16/5228/fotoraf0083h.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/16/fotoraf0083h.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

çektiğim fotoğraf bu, manifoldun altta kısmında o hortumun oturabileceği açıkta duran bir sipsi var, bu sipsinin olduğu yer dv mi?

freeman
04-11-2012, 11:41
orası değil dvnin tepesinde aynı şekilde bi bağlantı yeri var, manifolddan gelen ince hortumu dvnin tepesine takman gerek aksi halde dv çalışmıyor, bu şekilde kullandığında da turboya zararı oluyor. Ayrıca o hortumun ucu açıkta ise araçta belirgin bi performans düşüklüğü olur

TorqueTuning
04-11-2012, 12:33
DV arkadaşların dediğin gibi tepesine giren bu ince hortum ile emme manifoldundan aldığı vakumla açılıp kapanma fonksiyonunu yerine getirir. Aksi taktirde düzgün çalışmaz ve ayağını gazdan çektiğinde kelebek ile turbo arasına sıkışan hava tahliye olamaz. Bu ise turboya geri basınç yaratır ve turboyu bu geri basınç gereksiz yere zorlar ve turbonda sıkıntılara neden olur. Umarım temiz anlatabilmişimdir...

drago
04-11-2012, 13:01
çok teşekkürler yanlız özgür yani o boş olan yere değil başka bir yere mi gitmesi lazım o hortumun?

zira bende açık kalan tek yer orası

2 tane resim buldum onun üzerinden göstereyim

http://imageshack.us/a/img90/2595/leftsideviewn249n112.jpg

http://imageshack.us/a/img560/1773/intakemanifoldlabeled.jpg

drago
04-11-2012, 13:03
yani en son paylaştığım ilk resimdeki n249 yazan yerdeki kısım boşta, manifolddan çıkan hortumun oraya gitmesi gerekmiyor mu?

alıntı:http://www.passatworld.com/forums/61-b5-information-base/337838-diy-how-replace-1-8t-awm-vacuum-hoses.html

benim anladığım n249 dv ye bağlı şuanda ama n249 manifolda bağlı olması gerekirken bağlı değil?senin dediğinden anladığım ise manifolddan direk dv ye bağlanması gerektiği, öyle midir, yoksa şekildeki gibi midir?

drago
04-11-2012, 13:06
şeması da burada

DIY - B6 1.8t - Vacuum line and Check Valve removal/simplification (http://www.audizine.com/forum/showthread.php/235106-DIY-B6-1-8t-Vacuum-line-and-Check-Valve-removal-simplification)

osman 1.8t
20-11-2012, 17:00
dostum n249 valfinden hortum çıkar ve dv nin üzerine takılır bukadar basit