Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Specified boost - Actual boost (İstenen basınç - mevcut basınç) problemi



penguinhakan
05-11-2012, 10:26
Merhaba arkadaşlar ,
Specified boost ile actual boost arasındaki fark neden olur , yani , istenilen boostu araba niye basamaz.

Spook
05-11-2012, 10:48
boost leak olabilir, yada controlerda problem olabilir,turboda olabilir tek bir sebebi yok. 1.5 bar o turbo için yüksek bir requested mı onuda bilmiyorum tabi.

ukku
05-11-2012, 10:54
Öncelikli olarak borulara kontrol yapılmalı, kelepçeler sağlam gözükseler dahi elden geçmeli.

penguinhakan
05-11-2012, 10:57
1 - Boost leak için tüm turbo ve intercooler hortum , hava girişleri , sensor girişleri kontrol edilmişti ama tekrar gözden geçireceğim.
2 - Controller derken ? N75 valfi değiştirip denedim yine aynı , extra N249 valfi yerine forge recirculation valve kiti takmıştım bunda da bir sorun yok.

Tek gördüğüm yağ havalandırma hortumundan N75 e giren bacağından az da olsa yağ geliyor , terleme şeklinde , acaba bu N75 in çalışmasını etkiliyor mu diyeceğim ama ,
N75 in de logunu aldım %100 çalışıyor görünüyor

Engine Speed Boost Pressure
(G28) Control (N75)
/min %

1640 5,1
1640 5,1
1640 5,1
1680 100
1720 100
1800 100
1960 100
2080 100
2200 100
2320 100
2480 100
2600 100
2760 92,5
2920 100
3040 99,6
3200 96,5
3360 96,9
3560 96,5
3680 97,3
3840 98,8
4040 100
4160 100
4320 100
4480 100
4640 100
4760 100
4920 100
5040 100
5160 100
5280 100
5400 100
5480 100
5600 100
5680 100
5800 100
5880 100
5920 100
6000 99,6
6080 98,4
6160 97,6
6240 97,6
6280 98
6360 98,4



Evet arkadaşlar onerileri bekliyorum ...

Spook
05-11-2012, 11:03
PVC yi kontrol edin, krank havalandırmada da problem olabilir.

tdipower
05-11-2012, 11:05
fındık kadar turbodan çok fazla basınç istiyorsunuz 4200 devirde anca üfleyebilmiş araçta sorun yok bence

penguinhakan
05-11-2012, 11:06
Burda gorunen sarı olan hortum PVC olan değil mi ?
http://e1211.hizliresim.com/13/5/fn81p.jpg

Bugün bunun siparişini verdim geliyor bakalım.

penguinhakan
05-11-2012, 11:09
fındık kadar turbodan çok fazla basınç istiyorsunuz 4200 devirde anca üfleyebilmiş araçta sorun yok bence

Daha once boyle bir sorun yoktu onu belirteyim (Fındık kadar turbo K03 bu arada...)

Spook
05-11-2012, 11:09
pcv esasında bir valf. ama tsi larda ki adı ne bilmiyorum.

Spook
05-11-2012, 11:10
k03 için 1.5 çok yüksek değil mi yau.. ben k04 ile o basıncta yürüyordum ki ona ragmen birkaç sıkma sonrası fön makinası oluyordu 7.5lt intercooler ile :)

penguinhakan
05-11-2012, 11:18
k03 için 1.5 çok yüksek değil mi yau.. ben k04 ile o basıncta yürüyordum ki ona ragmen birkaç sıkma sonrası fön makinası oluyordu 7.5lt intercooler ile :)

Araçta S3 intercooler da var bu arada , parça parça oldu gerçi ama.

halilcan9455
05-11-2012, 11:19
Daha once boyle bir sorun yoktu onu belirteyim (Fındık kadar turbo K03 bu arada...)

k03 büyük bir turbo değil ki

penguinhakan
05-11-2012, 11:23
k03 büyük bir turbo değil ki

Ok fındık olsun ;) , daha once basıyorduğu konuşalım yada bu turbo basmaz mı bu kadar basınç kesin olarak net bilgi vermeniz mümkün müdür.

halilcan9455
05-11-2012, 11:27
Ok fındık olsun ;) , daha once basıyorduğu konuşalım yada bu turbo basmaz mı bu kadar basınç kesin olarak net bilgi vermeniz mümkün müdür.

daha önceden basıyor şimdi basmıyorsa bir problem olduğu kesin.
tecrübeli forumdaşlar yardımcı olucaktır

penguinhakan
05-11-2012, 12:11
TSI teknolokisini bilen arkadaşlar fikir verirse daha iyi olacağı kanaatindeyim keza sistemler çok farklı olabiliyor başka araçlarla karşılaştırken !

Mehmet Gazihan
05-11-2012, 12:13
Dumpvalve sızdırması çok sık rastlanan bir arıza.. mekanik kapatıp denemen lazım..

nemonomani
05-11-2012, 13:06
ko3 büyük bir turbo değil 1.5 par sıkarsan sürekli turbonda hasar görmüş olabilir dump valve sıkıntında olabilir olurda olur yani alt yapısını hazırlamadan ver basıncı gazlasın olsa hayat daha güzel olurdu :D

XSi
05-11-2012, 13:34
Merhaba arkadaşlar ,
Specified boost ile actual boost arasındaki fark neden olur , yani , istenilen boostu araba niye basamaz.


Daha once boyle bir sorun yoktu onu belirteyim (Fındık kadar turbo K03 bu arada...)


Araçta S3 intercooler da var bu arada , parça parça oldu gerçi ama.


Ok fındık olsun ;) , daha once basıyorduğu konuşalım yada bu turbo basmaz mı bu kadar basınç kesin olarak net bilgi vermeniz mümkün müdür.

Genel olarak şöyle bir yorum yapılabilir: alt devirlerde specified boost ile actual boost biribirine yakınsa, üst devirlerde de specified boost , actual boosttan fazlaysa, bunun anlamı turbo motorda istenilen basıncı oluşturacak kadar (specified boost) hava akışı üretemiyor demektir.

Ama tüm devirlerde veya düzensiz olarak bir fark varsa, mekanik veya elektronik arıza yorumu yapmak kolaylaşır.

Daha önce bu forumda birileri vagcom dan böyle bir data çekip forumda paylaşmıştı.

Devir / İstenen Basınç / Gerçekleşen basınç şeklinde bir tablo..

penguinhakan
05-11-2012, 18:42
Teşekkürler cevabınız için , işte bu mekanik yada elektronik olan parçalar hangilerine bakmak gerekir.
N249 yerinde Forge DV var , N75 yeni değişti , turbo sağlam , leak yok kaç defa kontrol ettik.

ghibli06
05-11-2012, 19:00
Hakan selam Bülent ben, Gürselle konuştun mu?

Z20LET
05-11-2012, 19:15
Selam abi, k03 icin cont 1.5 bar cok fazla. Eger peak basinc ise sorun degil. Ama cont basinc ise yakindir turbonun gitmesi.

onur_S
05-11-2012, 20:08
hakan abi aynıları basıma geldi ama benim turbo fındık ama bilmeyenler için söyleyeyim fındık dediğiniz turbo o motorda 1.5 bar 5000 rpm e kadar basabiliyor.cont 1 civarı.
valla abi bende takipteyim 122 lerde bu sorun oluyor
ben büyük turbo takmama ragmen basmadı..neler denedik.

ilhan
05-11-2012, 21:39
Merhaba sizin turbonuz 1.5 peak sorunsuz basması lazım.
Bazı yazılım firmaları peak daha üstünü de bastırıyor.

Aynı arac ve s3 cooler ile alınmış log aşağıda. Sorunsuz her gazlamada basıyor.

engine specified actual engine
speed boost boost torque
3480 2450.0 2390.0 271.0
3680 2470.0 2480.0 271.0
3840 2480.0 2490.0 274.6
4040 2480.0 2510.0 274.6
4200 2470.0 2510.0 274.6
4360 2460.0 2490.0 274.6
4520 2450.0 2480.0 274.6
4680 2420.0 2450.0 272.8
4840 2410.0 2420.0 272.8
5000 2400.0 2400.0 276.3
5120 2370.0 2390.0 276.3
5280 2330.0 2330.0 276.3
5400 2290.0 2300.0 271.0
5520 2250.0 2260.0 276.3
5600 2230.0 2230.0 274.6
5760 2220.0 2200.0 267.5
5880 2190.0 2190.0 269.3
6000 2130.0 2190.0 258.7
6080 2090.0 2150.0 248.2
6200 2060.0 2110.0 246.4
6280 2040.0 2080.0 237.6

rsulam
05-11-2012, 21:52
devir sonunda kaç bara düşüyor?

penguinhakan
06-11-2012, 07:38
Peak bar 1.4 devir sonunda 1 bar gibi düşünüyorum , bence bu araçlar için gayet normal değerler , kimse bu araçlara ne basıldığını bilmiyor anlaşılan , arkadaşlar bu araçlarda süper charger ve turbo charger var , ona gore düşünün .

İlhan arkadaşım teşekkürler , bu grafik gibi olması lazım işte sorun burda nerde , herkes tuttutmuş fındık kadar fındık kadar , teknik olarak ne basar o zaman ona gore yorum yapalım.

Ben birşey bilmiyor değilim , ama el elden üstündür diye buraya konu açtım ama baktım ki , her zamanki gibi teknik yada yardım yerine o fındık turboya basamazsın muhabbetine döndü konu.

Yurtdışındaki forumları incelediğim elemanlar herşeyinin logunu dökmüşler forumlara kimse çekinmememiş APR den REVO ya hepsinin logları var adamlar tek tek karşılaştırma yapıyorlar kim ne basıyor diye.

Burda ise herkes arabasında sorun olsa bile saklıyor , ben saklamıyorum arkadaşlar , arabada sorun var ve bu halde ben rollere giriyormuşum hala da boyleyim araba gidiyor normal olarak ama istediğimiz gibi değil , bu demek değildir ki aptalca gazlıyorum , sadece 1-2 defa 60 -200 basıyorum , oyle deli gibi de sıkıştırmam arabamı hemen yine burdan cımbızla çekip yorumlamaya kalkanlar olmasın.

İlgilenenlere arkadaşlara teşekkür ederim.

zafa38
06-11-2012, 08:52
Yazılımınız nedir? K.03 için cont 1.5 gercekten ciddi bir basınc en temizi 1.5peak 1.2 1.3 cont dur... bu sekilde bile ekstra cooler ve meth le zor engelleniyor fön olayı...

penguinhakan
06-11-2012, 10:47
Selam Zafa ,
Yazılımın o ya da bu olması onemli değil , onemli olan istenilen basıncın tutarlı bir şekilde basmaması.
Senin logun var mı ? VCDS den 115 nolu bloğınu oku bakalım kaç basıyorsun sen .

Turbomun palleri emme tarafı egzoz tarafında bir sıkıntı yok.

XSi
06-11-2012, 11:44
Peak bar 1.4 devir sonunda 1 bar gibi düşünüyorum , bence bu araçlar için gayet normal değerler , kimse bu araçlara ne basıldığını bilmiyor anlaşılan , arkadaşlar bu araçlarda süper charger ve turbo charger var , ona gore düşünün .

İlhan arkadaşım teşekkürler , bu grafik gibi olması lazım işte sorun burda nerde , herkes tuttutmuş fındık kadar fındık kadar , teknik olarak ne basar o zaman ona gore yorum yapalım.

Ben birşey bilmiyor değilim , ama el elden üstündür diye buraya konu açtım ama baktım ki , her zamanki gibi teknik yada yardım yerine o fındık turboya basamazsın muhabbetine döndü konu.

Yurtdışındaki forumları incelediğim elemanlar herşeyinin logunu dökmüşler forumlara kimse çekinmememiş APR den REVO ya hepsinin logları var adamlar tek tek karşılaştırma yapıyorlar kim ne basıyor diye.

Burda ise herkes arabasında sorun olsa bile saklıyor , ben saklamıyorum arkadaşlar , arabada sorun var ve bu halde ben rollere giriyormuşum hala da boyleyim araba gidiyor normal olarak ama istediğimiz gibi değil , bu demek değildir ki aptalca gazlıyorum , sadece 1-2 defa 60 -200 basıyorum , oyle deli gibi de sıkıştırmam arabamı hemen yine burdan cımbızla çekip yorumlamaya kalkanlar olmasın.

İlgilenenlere arkadaşlara teşekkür ederim.

aşağıda logu görüyorsun, muhtemelen bu turbo ve motor için güvenli üst basınç seviyesi ve turbonun kapasitesine göre istenilen basınç tutturulmuş gözüküyor.

Sadece bu loga bakarak turbonun üst devirlerde daha yüksek basınca yetecek kapasitesi varmı anlayamayız çünkü aşağıdaki loga göre istenen basınç hep tutturulmuş gözüküyor.

Sende böyle bir log var mı? Bu logu VAG COM lar ile alınıyor bildiğim kadarı ile?

Senin araca ait logu görmeden sorun var yok, yorum yapmak çok zor oluyor.

mesela sende 6000 devirde specified boost 2500 mbar, actual boost 2200 ise yani arada fark varsa, artık turbo limitlerine gelmiş demek oluyor.

Yada 4000 devirde specified boost 2500 mbar ama actual boost 1750 mbar ise bir sıkıntı var demek olacak, çünkü aşağıdaki tabloya göre aynı motor, aynı turbo ile 2500 mbar basınç oluşmalıydı, oluşmuyorsa sıkıntı var.

mesejında da 1.4 peak atıp daha sonra 1 bara düştüğünü belirtmişsin, loglara göre bu da normal, sorununun ne olduğunu cidden anlayamadım.

Umarım yardımcı olabilmişimdir.


Merhaba sizin turbonuz 1.5 peak sorunsuz basması lazım.
Bazı yazılım firmaları peak daha üstünü de bastırıyor.

Aynı arac ve s3 cooler ile alınmış log aşağıda. Sorunsuz her gazlamada basıyor.

engine specified actual engine
speed boost boost torque
3480 2450.0 2390.0 271.0
3680 2470.0 2480.0 271.0
3840 2480.0 2490.0 274.6
4040 2480.0 2510.0 274.6
4200 2470.0 2510.0 274.6
4360 2460.0 2490.0 274.6
4520 2450.0 2480.0 274.6
4680 2420.0 2450.0 272.8
4840 2410.0 2420.0 272.8
5000 2400.0 2400.0 276.3
5120 2370.0 2390.0 276.3
5280 2330.0 2330.0 276.3
5400 2290.0 2300.0 271.0
5520 2250.0 2260.0 276.3
5600 2230.0 2230.0 274.6
5760 2220.0 2200.0 267.5
5880 2190.0 2190.0 269.3
6000 2130.0 2190.0 258.7
6080 2090.0 2150.0 248.2
6200 2060.0 2110.0 246.4
6280 2040.0 2080.0 237.6

penguinhakan
06-11-2012, 13:19
Evet var aşağıdaki örneğe çok benzer bir şekilde düşünebilirsiniz...

Engine Speed Boost Pressure Boost Pressure
(G28) (specified) (actual)
/min mbar mbar
2520 2550 2250
2720 2530 2280
2880 2450 2270
3080 2500 2290
3240 2550 2300
3400 2460 2370
3600 2460 2420
3760 2470 2430
4000 2470 2420
4160 2460 2410
4320 2420 2390
4520 2460 2350
4680 2420 2300
4840 2420 2270
5040 2430 2230
5160 2390 2190
5320 2340 2150
5480 2300 2110
5600 2270 2090
5760 2260 2050
5880 2220 2000
6000 2170 1980
6120 2120 1980
6200 2080 1970
6320 2040 1950

Osman Bahadır
06-11-2012, 13:50
Evet var aşağıdaki örneğe çok benzer bir şekilde düşünebilirsiniz...

Engine Speed Boost Pressure Boost Pressure
(G28) (specified) (actual)
/min mbar mbar
2520 2550 2250
2720 2530 2280
2880 2450 2270
3080 2500 2290
3240 2550 2300
3400 2460 2370
3600 2460 2420
3760 2470 2430
4000 2470 2420
4160 2460 2410
4320 2420 2390
4520 2460 2350
4680 2420 2300
4840 2420 2270
5040 2430 2230
5160 2390 2190
5320 2340 2150
5480 2300 2110
5600 2270 2090
5760 2260 2050
5880 2220 2000
6000 2170 1980
6120 2120 1980
6200 2080 1970
6320 2040 1950

Specified, yani istenen basınç değerlerin benzer yazılımlara göre biraz yüksek. 5000 devire kadar sabit 1.5bar hedeflenmiş ki bunu tutturmak zaten zor. Yani yazılım kaynaklı istenen basıncın yüksek tutulmuş olması ihtimali de var.

Yok, yazılım kaynaklı böyle bir sorun yok, bu yazılımla, bu değerleri tutturanlar var diyorsan, stabil ve neredeyse her devirde basınca doğru oranlı artan, istikrarlı bir basınç kaçağın var. Bunun turbonun fındığıyla falan alakası yok. Fındığa göre belirlenmiş zaten üstlerde specified değerler...

Mekanik bir kaçak aramanda, valf kaçağı aramanda fayda var. Özellikle dump valve kaçırıyor olabilir. Basınç hattına komple yüksek basınç kaçak testi yapmakta fayda var.

penguinhakan
06-11-2012, 14:36
Oh be o.b.k nickli arkadaşım sağolasın , sonunda teknik olarak birisi çıkıp da birşey soyluyor olması ne güzel tekrar teşekkür ederim.

Biz de basınç kaçağına karşı N249 yerine Forge Recirculation Valve taktık , burdan başka nerde aramak gerekir acaba ? Yada hala bu valf mi kaçırıyor ?

Artı olarak N75 valfinin %100 çalışıyor olması kaçırmadığı anlamına mı gelir yoksa bu çalışıyor ama kaçak olduğu için yeterli basınç sağlanamıyor mudur ?

Osman Bahadır
06-11-2012, 14:55
Oh be o.b.k nickli arkadaşım sağolasın , sonunda teknik olarak birisi çıkıp da birşey soyluyor olması ne güzel tekrar teşekkür ederim.

Biz de basınç kaçağına karşı N249 yerine Forge Recirculation Valve taktık , burdan başka nerde aramak gerekir acaba ? Yada hala bu valf mi kaçırıyor ?

Artı olarak N75 valfinin %100 çalışıyor olması kaçırmadığı anlamına mı gelir yoksa bu çalışıyor ama kaçak olduğu için yeterli basınç sağlanamıyor mudur ?

Recirc valve'ler, dump valvfler ne kadar sert yaylı, ne kadar forge olsalar da bir miktar kaçırabiliyorlar. Forge DV sökülüp dışarıda basınç altında, basınç izlenerek test edilebilir. Ben kendi aracımın recirc valfinin kaçırdığını hissettiğimde bunu ancak valfi söküp dışarıda komprasör basıncıyla test ettiğimde görmüştüm.

Önceki sayfada verdiğin log'da n75 düzgün çalışıyor görünüyor. Ama tabi ki düzgün çalışmasına rağmen onda da kaçak olabilir. O da dışarıda test edilebilir.

Karter havalandırma valfleri (pvc) de kaçırabilir. Genelde daha güçlü checkvalvfler kullanılarak sorun çözülür.

Vag tecrübem sınırlıdır. Vag motorlarda n75 ve forge dv tecrübesi olan arkadaşlar kaçak ihtimali hakkında da daha net açıklama yaparlarsa daha faydalı olur.

penguinhakan
06-11-2012, 15:00
Teşekkürler tekrardan karter havanladırmada sızıntı olduğu kesin yağ geliyor ordan çünkü bugün yenisi ile değiştirip sonucu yazarım , n75 de sağlam olmasına rağmen bir çıkışı PVC ye bağlı olduğu için ordada kısmen yağ oluyor ve ne kadar N75 sağlıklı çalışmaya çalışada orda yağlı bir hava olmuş oluyor diye düşünüyorum , burda sonuçları paylaşacağım.

Spook
06-11-2012, 15:10
Krank havalandırmayı komple etkadan kontrol edin (şema olarak) ardından aracta tamamen tüm hatta bakın. En başta söylediğim gibi bu şekilde problemlerle karşılaştık.Daha ilerleyen safhası turbonun emmeye doğru yağ vermesi olacak :) bunu engelleyen bir valf var aracınızda ama lokasyonunu ve kodunu bilmiyorum ne yazıkki.

onur_S
06-11-2012, 15:29
Teşekkürler tekrardan karter havanladırmada sızıntı olduğu kesin yağ geliyor ordan çünkü bugün yenisi ile değiştirip sonucu yazarım , n75 de sağlam olmasına rağmen bir çıkışı PVC ye bağlı olduğu için ordada kısmen yağ oluyor ve ne kadar N75 sağlıklı çalışmaya çalışada orda yağlı bir hava olmuş oluyor diye düşünüyorum , burda sonuçları paylaşacağım.

bekliyorum bakalım ne cıkacak

d3n1s
06-11-2012, 16:20
AUM kodlu 1.8T kullanıcısıyım, bildigim kadarıyla n75 ve n249 birbirine bağlılar, yanlış biliyorsam bundan sonra söyleyeceklerimi kaale almayın. n249'u fabrikasyondan daha sağlamıyla değiştirmek n75'e fazladan yüklenmek anlamına gelebilir.

Ayrıca vag com'ların %100 çalışıyor göstermesi reelde %100 çalışıyor olması anlamına gelmiyor, acı bir şekilde tecrübe ettim bunu.

XSi
06-11-2012, 20:39
Merhaba sizin turbonuz 1.5 peak sorunsuz basması lazım.
Bazı yazılım firmaları peak daha üstünü de bastırıyor.

Aynı arac ve s3 cooler ile alınmış log aşağıda. Sorunsuz her gazlamada basıyor.

engine specified actual engine
speed boost boost torque
3480 2450.0 2390.0 271.0
3680 2470.0 2480.0 271.0
3840 2480.0 2490.0 274.6
4040 2480.0 2510.0 274.6
4200 2470.0 2510.0 274.6
4360 2460.0 2490.0 274.6
4520 2450.0 2480.0 274.6
4680 2420.0 2450.0 272.8
4840 2410.0 2420.0 272.8
5000 2400.0 2400.0 276.3
5120 2370.0 2390.0 276.3
5280 2330.0 2330.0 276.3
5400 2290.0 2300.0 271.0
5520 2250.0 2260.0 276.3
5600 2230.0 2230.0 274.6
5760 2220.0 2200.0 267.5
5880 2190.0 2190.0 269.3
6000 2130.0 2190.0 258.7
6080 2090.0 2150.0 248.2
6200 2060.0 2110.0 246.4
6280 2040.0 2080.0 237.6


Evet var aşağıdaki örneğe çok benzer bir şekilde düşünebilirsiniz...

Engine Speed Boost Pressure Boost Pressure
(G28) (specified) (actual)
/min mbar mbar
2520 2550 2250
2720 2530 2280
2880 2450 2270
3080 2500 2290
3240 2550 2300
3400 2460 2370
3600 2460 2420
3760 2470 2430
4000 2470 2420
4160 2460 2410
4320 2420 2390
4520 2460 2350
4680 2420 2300
4840 2420 2270
5040 2430 2230
5160 2390 2190
5320 2340 2150
5480 2300 2110
5600 2270 2090
5760 2260 2050
5880 2220 2000
6000 2170 1980
6120 2120 1980
6200 2080 1970
6320 2040 1950

hocam senin mesajdaki log senin arabana aitse eğer aracında hiç bir sorun yok üstteki logda s3 cooler varmış, senin arabandaki cooler 1,5 bar basınç oluşturmak için gereken havanın debisi intercoolerın geçirgenliğine fazla geldiğinden intercooler giriş çıkışı arasında basınç kaybı yaşıyorsun


ilk araç 3480 devirde 2390 ikinci araç da 3500 de ortalama 2390 - 2400 mbar (hemen hemen aynı)
ilk araç 4000 de 2510 mbar olmuş, ikinci araç ta 4000 devirde 2420 mbar
ilk araç 6000 devirde 2190 mbar, ikinci araç 1980 bar

gördüğün gibi üst devirde artan debi ile birlikte basınç kaybı da artmış

eğer basınç kaybı mekanik nedenden olsaydı, 3500 devirde 2400 mbarda kaçırmayan sistem (her iki araçta basınç aynı!), 6000 devirde 2000 mbar da hiç kaçırmazdı buna emin ol. Kaçırıyo olsaydı 2400 mbarda da kaçırması ve basıncın ilk araca göre daha düşük olması lazımdı.

Aracın da bir sıkıntı yok, sadece oluşması istenen basınç mekanik sınırların üstünde.

Bence cooler büyürse göreceğin basınçlarda artacaktır.

penguinhakan
06-11-2012, 20:42
Selamlar aracımda S3 cooler var.

XSi
06-11-2012, 20:58
Selamlar aracımda S3 cooler var.

benden de selamlar,

intercooler la ilgili söylediğimden vazgeçtim,

ama araçta basınç kaçırma problemi yok, olsaydı 3500 devirde 2400 mbar göremezdin. basınç kaçırırdı.

penguinhakan
06-11-2012, 23:29
Arkadaşlar PVC den yani gösterdiğim resimdeki parçadan inanılmaz hava kaçırıyordu ve yağın hava giriş bölümüne girmesini sağladığını gördüm ve direk parçayı ağızımla test ettim :)
Yeni gelen parça ve eski sökülen parçalara tüm nefesimle üflediğim zaman hava filtresine giren bacağından inanılmaz hava kaçırdığını gördüm , bu sorunu boylelikle çözdük.
İlgilenen arkadaşlara duyrulur.
Burdan önce Erkan abiye (Tüm oto), sonra Raşit (auidilover) ve Kürşata (fangio), sonra spook nickli arkadaşımıza teşekkürlerimi sunuyorum.

Burdaki yağ ve leak problemini hallettik diye düşünüyorum , araba şöyle bir kendine geldi.
Basıncın basıp basmadığını test etmedim daha ilerleyen zamanlarda farklı bir şekilde farklı bir RUR la karşınızda detayları paylaşırım.

Arasts61
06-11-2012, 23:33
hayırlı olsun
stok kal bi deneme yapalım ben gelince

onur_S
07-11-2012, 07:57
Arkadaşlar PVC den yani gösterdiğim resimdeki parçadan inanılmaz hava kaçırıyordu ve yağın hava giriş bölümüne girmesini sağladığını gördüm ve direk parçayı ağızımla test ettim :)
Yeni gelen parça ve eski sökülen parçalara tüm nefesimle üflediğim zaman hava filtresine giren bacağından inanılmaz hava kaçırdığını gördüm , bu sorunu boylelikle çözdük.
İlgilenen arkadaşlara duyrulur.
Burdan önce Erkan abiye (Tüm oto), sonra Raşit (auidilover) ve Kürşata (fangio), sonra spook nickli arkadaşımıza teşekkürlerimi sunuyorum.

Burdaki yağ ve leak problemini hallettik diye düşünüyorum , araba şöyle bir kendine geldi.
Basıncın basıp basmadığını test etmedim daha ilerleyen zamanlarda farklı bir şekilde farklı bir RUR la karşınızda detayları paylaşırım.

bende değiştireceğim,revizyonlu parcayımı taktın abi
check valve ı de degıstırdınmı metal boru oluyor?
yoksa sadece pcv yımı degıstın ara conta fılan?
Serviste varmıymıs

zafa38
07-11-2012, 09:21
Selam Zafa ,
Yazılımın o ya da bu olması onemli değil , onemli olan istenilen basıncın tutarlı bir şekilde basmaması.
Senin logun var mı ? VCDS den 115 nolu bloğınu oku bakalım kaç basıyorsun sen .

Turbomun palleri emme tarafı egzoz tarafında bir sıkıntı yok.

Selamlar...
Log almaya gerek yok Basınc saatimden izliyorum anlık. 1.5 peak yapıyor 1.35 den 7000RPM lerde 0.9 a kadar dusuyor. Yokuş yukarı bazen 1.6 peak yapabiliyor uyarı veriyor saat 1.6 da ayarlı limit peak uyarısı...
Eger 1.5 cont gitmek istiyorsanız basıncınız ilerde geride anlık yuklenmelerde cok değişkenli olucaktır. Size tavsiyem madem bukadar bastırıyorsunuz Forgenin basıncı sabit tutma amaçlı parcası Forge Actuator alıp takmanız. Hem saglıklı olmasını hemde dalgalanmadan bir basınc saglıcaktır.
Forge Motorsport | Alloy Fabrication (http://www.forgemotorsport.com/content.asp?inc=product&cat=0001&product=FMACVAG07)

Sorununuzun cozulmesine sevindim. Güle güle kullanın. Kısa birsey daha 1.5 peak yaptırınca yazılımınız her ne ise bilmiyorum ama arac arıza ısıgı yakması lazım sınırlar asıldıgından dolayı onu söndürüyormunuz?

penguinhakan
07-11-2012, 10:51
bende değiştireceğim,revizyonlu parcayımı taktın abi
check valve ı de degıstırdınmı metal boru oluyor?
yoksa sadece pcv yımı degıstın ara conta fılan?
Serviste varmıymıs

Selam Onur ,
Bir onceki sayfada resimde görünen sarı boru komple değişti , serviste var parça , parça numarasına göre revizyon geçirmiş.

rsulam
07-11-2012, 11:22
parçanın fiyatı ne acaba?

onur_S
07-11-2012, 12:20
Selam Onur ,
Bir onceki sayfada resimde görünen sarı boru komple değişti , serviste var parça , parça numarasına göre revizyon geçirmiş.

sayfada resim yok abi,iyi olmus degıstıgı
122 lerde bu durum yokmus bu arada.

penguinhakan
07-11-2012, 14:24
sayfada resim yok abi,iyi olmus degıstıgı
122 lerde bu durum yokmus bu arada.

http://e1211.hizliresim.com/13/5/fn81p.jpg

Onur değişen parça bu .

penguinhakan
07-11-2012, 14:28
Selamlar...
Log almaya gerek yok Basınc saatimden izliyorum anlık. 1.5 peak yapıyor 1.35 den 7000RPM lerde 0.9 a kadar dusuyor. Yokuş yukarı bazen 1.6 peak yapabiliyor uyarı veriyor saat 1.6 da ayarlı limit peak uyarısı...
Eger 1.5 cont gitmek istiyorsanız basıncınız ilerde geride anlık yuklenmelerde cok değişkenli olucaktır. Size tavsiyem madem bukadar bastırıyorsunuz Forgenin basıncı sabit tutma amaçlı parcası Forge Actuator alıp takmanız. Hem saglıklı olmasını hemde dalgalanmadan bir basınc saglıcaktır.
Forge Motorsport | Alloy Fabrication (http://www.forgemotorsport.com/content.asp?inc=product&cat=0001&product=FMACVAG07)

Sorununuzun cozulmesine sevindim. Güle güle kullanın. Kısa birsey daha 1.5 peak yaptırınca yazılımınız her ne ise bilmiyorum ama arac arıza ısıgı yakması lazım sınırlar asıldıgından dolayı onu söndürüyormunuz?


Selam Zafa ,
Ben bastırmıyorum cont 1.5 , verdiğim sadece örneklemelerdi (burda firmaların bastığı logları koymam doğru algılanmıyor malesef), tüm firmalar aşağı yukarı istedikleri basınçlar farklı , kimisi N75 valfini her zaman açık tutar , kimi gaz kelebeği , kimi 1.5 ister kimi 1.4 ister , her yiğit bir yoğurt yemesi vardır , ama bu demek değildir ki arabama fazla yükleniyorum.

Arabada bir sıkıntı vardı çözdük diye düşünüyorum.

penguinhakan
07-11-2012, 14:29
parçanın fiyatı ne acaba?

Parçanın fiyatı 180 TL gibi bir rakam olması lazım.

audilover
07-11-2012, 14:53
http://img62.imageshack.us/img62/3281/basinc.jpg

Bu basinclar bu motor icin sorun degil uc asagi bes yukari firmalarin coguda bu parallelde bastiriyorlar..

penguinhakan
07-11-2012, 15:05
5600 devirde 224hp veriyor yani Raşit doğru mu bu senin gonderdiğin logdeğerlerine göre... ?

audilover
07-11-2012, 16:09
5000 devir 195 hp bu verilere gore 5600 devir 213 hp ama bu motorun urettigi tork hesabi yani %100 accurate olmayabilir.

Z20LET
07-11-2012, 20:24
%10 sapmalardan bahsediliyor. genel olarak %5 fazla gosteriyor deniyor.

fangio
07-11-2012, 22:49
%10 sapmalardan bahsediliyor. genel olarak %5 fazla gosteriyor deniyor.

10% sapma her veri için mi? 5% fazla gösteriyor dediğiniz veri calculate torque için mi?

Z20LET
07-11-2012, 23:16
yok hayır her veri için değil tabikii. torkdan bahsediyorum.

fangio
07-11-2012, 23:53
10% hata olma olasılığı olacağını hiç sanmıyorum. Siz bu kadar büyük bir sapmayı nereden duydunuz?

penguinhakan
09-11-2012, 12:54
Selamlar ,
Bu da aldığım son loglar ve karşılaştırmalar.

Oncesi Sonrası

Devir Specified Actual Devir Specified Actual

2720 2530 2280 2720 2520 2300
2880 2450 2270 2840 2440 2310
3080 2500 2290 3040 2390 2300
3240 2550 2300 3240 2430 2370
3400 2460 2370 3440 2490 2480
3600 2460 2420 3640 2480 2520
3760 2470 2430 3720 2480 2510
4000 2470 2420 4040 2460 2470
4160 2460 2410 4160 2440 2440
4320 2420 2390 4320 2440 2420
4520 2460 2350 4520 2460 2380
4680 2420 2300 4680 2460 2350
4840 2420 2270 4800 2450 2300
5040 2430 2230 5080 2430 2230
5160 2390 2190 5120 2410 2190
5320 2340 2150 5320 2370 2160
5480 2300 2110 5480 2320 2130
5600 2270 2090 5600 2280 2110
5760 2260 2050 5760 2270 2100
5880 2220 2000 5880 2240 2020
6000 2170 1980 5960 2200 2010

Sanki düzelmiş gibi ;)

XSi
09-11-2012, 13:10
Selamlar ,
Bu da aldığım son loglar ve karşılaştırmalar.

Oncesi Sonrası

Devir Specified Actual Devir Specified Actual

2720 2530 2280 2720 2520 2300
2880 2450 2270 2840 2440 2310
3080 2500 2290 3040 2390 2300
3240 2550 2300 3240 2430 2370
3400 2460 2370 3440 2490 2480
3600 2460 2420 3640 2480 2520
3760 2470 2430 3720 2480 2510
4000 2470 2420 4040 2460 2470
4160 2460 2410 4160 2440 2440
4320 2420 2390 4320 2440 2420
4520 2460 2350 4520 2460 2380
4680 2420 2300 4680 2460 2350
4840 2420 2270 4800 2450 2300
5040 2430 2230 5080 2430 2230
5160 2390 2190 5120 2410 2190
5320 2340 2150 5320 2370 2160
5480 2300 2110 5480 2320 2130
5600 2270 2090 5600 2280 2110
5760 2260 2050 5760 2270 2100
5880 2220 2000 5880 2240 2020
6000 2170 1980 5960 2200 2010

Sanki düzelmiş gibi ;)

Görüntü itibari ile oluşan basınçta 0,02 bar ile 0,1 bar arasında artış olmuş, fakat bu kadar sapma yükseklik farkı ve sıcaklık farkı ile oluşabilecek farklar.

Lütfen yanlış anlama ama arabanda sorun yoktu, şu anki halinde de yok

fangio
09-11-2012, 13:40
Hakancım tek block okumak ile yorum yapmak mantıklı olmaz. Aldığın son logları dilersen gönder bakayım.

Arasts61
09-11-2012, 14:18
Selamlar ,
Bu da aldığım son loglar ve karşılaştırmalar.

Oncesi Sonrası

Devir Specified Actual Devir Specified Actual

2720 2530 2280 2720 2520 2300
2880 2450 2270 2840 2440 2310
3080 2500 2290 3040 2390 2300
3240 2550 2300 3240 2430 2370
3400 2460 2370 3440 2490 2480
3600 2460 2420 3640 2480 2520
3760 2470 2430 3720 2480 2510
4000 2470 2420 4040 2460 2470
4160 2460 2410 4160 2440 2440
4320 2420 2390 4320 2440 2420
4520 2460 2350 4520 2460 2380
4680 2420 2300 4680 2460 2350
4840 2420 2270 4800 2450 2300
5040 2430 2230 5080 2430 2230
5160 2390 2190 5120 2410 2190
5320 2340 2150 5320 2370 2160
5480 2300 2110 5480 2320 2130
5600 2270 2090 5600 2280 2110
5760 2260 2050 5760 2270 2100
5880 2220 2000 5880 2240 2020
6000 2170 1980 5960 2200 2010

Sanki düzelmiş gibi ;)

benmi yanlış okuyorum hakan
ama sanki yine istenileni basamamış gibi

onur_S
09-11-2012, 14:55
abi bu fark s3 coolerdan olmasın

ilhan
09-11-2012, 16:01
Merhaba, ilk post ettiğim loglar 1.4tsi 160 + s3 cooler + forge dv + ngk buji + stock egzoz + stock filtre + 97 oktan . Sizin araç ile aynı konfigürasyon sanırım. Orada dikkat ederseniz her devirde basıç tutturuluyor. Bu sizin gönderdiğiniz before-after pek bir değişiklik yok. Bu dataya göre yine istenilen basıncı tutturamamışsınız gibi görünüyor . Kürşat da yazmış, tekrar kontrol etmekte fayda var.

penguinhakan
09-11-2012, 20:55
Eyvallah yorumlar icin , ben iceri yeterince hava sokamadigim icin bu degerler su anda normal , bu degerler iceri 154 gr/sn ile cikti, su anda tekrar bir duzeltme ile 164gr/sn hava sokabiliyorum .
Ama bunun logunu almadim alinca paylasirim

penguinhakan
17-11-2012, 15:19
Son durumdaki basıncım ve hava girişim.

Devir Ist.Bas. Mev.Bas. Hava Normal basınc (Atmosfer basıncı çıkılmış hali)
3720 2260 2260 114,58 1260
3800 2300 2270 117,92 1270
3880 2310 2290 121,03 1290
3960 2340 2310 124,28 1310
4080 2340 2330 128,86 1330
4160 2310 2350 131,64 1350
4280 2300 2350 134,53 1350
4360 2310 2350 136,83 1350
4440 2280 2340 138,19 1340
4520 2330 2330 140,08 1330
4600 2280 2310 142,14 1310
4680 2320 2300 143,58 1300
4800 2290 2300 145,83 1300
4880 2300 2290 147,67 1290
4960 2310 2280 148,69 1280
5040 2300 2260 149,89 1260
5120 2280 2260 151,28 1260
5200 2270 2250 152,53 1250
5280 2240 2240 153,58 1240
5360 2230 2240 155,22 1240
5400 2210 2210 156,06 1210
5480 2190 2220 157,36 1220
5560 2170 2180 157,44 1180
5600 2160 2180 158,08 1180
5680 2160 2160 157,17 1160
5720 2150 2130 156,33 1130
5800 2140 2110 156,25 1110
5840 2130 2100 157,72 1100
5920 2100 2090 158,89 1090
5960 2080 2090 161,86 1090
6000 2060 2080 161,81 1080
6080 2040 2070 162,06 1070
6120 2020 2060 163,47 1060
6160 2000 2050 165,03 1050
6240 1980 2030 165,44 1030
6280 1960 2020 165,17 1020
6320 1950 2010 166,39 1010

audilover
17-11-2012, 15:33
Masallah kazasiz belasiz insallah...

XSi
17-11-2012, 20:36
Son durumdaki basıncım ve hava girişim.

Devir Ist.Bas. Mev.Bas. Hava Normal basınc (Atmosfer basıncı çıkılmış hali)
3720 2260 2260 114,58 1260
3800 2300 2270 117,92 1270
3880 2310 2290 121,03 1290
3960 2340 2310 124,28 1310
4080 2340 2330 128,86 1330
4160 2310 2350 131,64 1350
4280 2300 2350 134,53 1350
4360 2310 2350 136,83 1350
4440 2280 2340 138,19 1340
4520 2330 2330 140,08 1330
4600 2280 2310 142,14 1310
4680 2320 2300 143,58 1300
4800 2290 2300 145,83 1300
4880 2300 2290 147,67 1290
4960 2310 2280 148,69 1280
5040 2300 2260 149,89 1260
5120 2280 2260 151,28 1260
5200 2270 2250 152,53 1250
5280 2240 2240 153,58 1240
5360 2230 2240 155,22 1240
5400 2210 2210 156,06 1210
5480 2190 2220 157,36 1220
5560 2170 2180 157,44 1180
5600 2160 2180 158,08 1180
5680 2160 2160 157,17 1160
5720 2150 2130 156,33 1130
5800 2140 2110 156,25 1110
5840 2130 2100 157,72 1100
5920 2100 2090 158,89 1090
5960 2080 2090 161,86 1090
6000 2060 2080 161,81 1080
6080 2040 2070 162,06 1070
6120 2020 2060 163,47 1060
6160 2000 2050 165,03 1050
6240 1980 2030 165,44 1030
6280 1960 2020 165,17 1020
6320 1950 2010 166,39 1010

Basınçlar neden düştü, yazılım mı değişti?

penguinhakan
17-11-2012, 21:30
Yok yazılım filan aynı , specified boost aldığım her logda değişiyor , değişmesi normal mi ?

Bu arada bu logların alındığı yer ***** yer , yükseklik farkından dolayı olabilir mi ?

fangio
18-11-2012, 00:20
req ve actual tutarlı hale gelmiş Hakan. Maşallah.

penguinhakan
16-12-2012, 16:10
Tekrar Sport Cat ve VW racing ile denemedeki loglar.

Devir İst.Bas Mev.Bas. Tork (nm)
2520 2510 2350 271
2640 2480 2370 274,6
2720 2440 2360 278,1
2800 2370 2260 274,6
2840 2350 2250 272,8
2920 2340 2240 272,8
3000 2370 2250 272,8
3080 2400 2270 272,8
3160 2410 2280 272,8
3280 2420 2300 272,8
3320 2360 2370 272,8
3400 2360 2390 269,3
3480 2380 2400 271
3600 2380 2420 272,8
3680 2370 2400 272,8
3720 2370 2390 279,8
3800 2420 2410 279,8
3920 2430 2430 278,1
4000 2360 2470 272,8
4080 2340 2490 274,6
4320 2410 2470 283,4
4280 2410 2470 274,6
4440 2350 2460 274,6
4440 2340 2450 274,6
4480 2340 2430 281,6
4560 2390 2410 278,1
4680 2380 2390 281,6
4680 2380 2390 281,6
4760 2370 2380 274,6
4840 2370 2350 278,1
4920 2350 2320 272,8
4960 2350 2310 272,8
5040 2350 2290 272,8
5120 2330 2270 281,6
5160 2320 2240 281,6
5200 2310 2240 272,8
5280 2290 2210 274,6
5360 2280 2190 274,6
5400 2260 2200 274,6
5440 2240 2170 272,8
5520 2220 2170 272,8
5560 2210 2160 269,3
5680 2190 2140 265,8
5680 2200 2150 262,2
5720 2190 2140 260,5
5800 2180 2110 257
5840 2180 2110 253,4
5920 2140 2090 253,4
5920 2140 2080 251,7
5960 2120 2060 249,9
6040 2090 2060 246,4
6040 2080 2050 246,4
6080 2070 2050 242,9
6160 2050 2030 242,9
6200 2030 2030 242,9
6240 2020 2030 242,9

onur_S
18-12-2012, 00:09
abi bu fark soguk iklimdende olabilir.ben yine belirli yerlerde pek fark göremedim bazı yerlerde yine tutmamış mesela

penguinhakan
18-12-2012, 00:28
Burdaki logları takmadan once ve sonra alıyorum , yani aynı yolda ve aynı sıcaklıkta bu cat ve filtre kiti takılmadan onceki logda mevcut , bu logu vermemdeki amaç şuydu aslında.
Normal cat ile maximum torkun 5200 devirlerde bitiyor , ama sport cat ile bunun 5700 lere taşıyorsun.
Şeklinde oldu yani.

Orjinal cat ile
5200 rpm de : 200 hp
5700 rpm de : 204 hp
6240 rpm de : 208 hp

Sport cat ile
5200 rpm de : 211 hp
5700 rpm de : 209 hp
6240 rpm de : 212 hp

onur_S
18-12-2012, 00:34
Burdaki logları takmadan once ve sonra alıyorum , yani aynı yolda ve aynı sıcaklıkta bu cat ve filtre kiti takılmadan onceki logda mevcut , bu logu vermemdeki amaç şuydu aslında.
Normal cat ile maximum torkun 5200 devirlerde bitiyor , ama sport cat ile bunun 5700 lere taşıyorsun.
Şeklinde oldu yani.

Orjinal cat ile
5200 rpm de : 200 hp
5700 rpm de : 204 hp
6240 rpm de : 208 hp

Sport cat ile
5200 rpm de : 211 hp
5700 rpm de : 209 hp
6240 rpm de : 212 hp
gramlarda fark var o zaman
no cat nasıl?

penguinhakan
18-12-2012, 00:37
No cat ile torku 5700 lere taşıyamıyorum malesef , gramlarda fark da var 170gr/sn lerde şu anda.

Arasts61
18-12-2012, 00:39
No cat ile torku 5700 lere taşıyamıyorum malesef , gramlarda fark da var 170gr/sn lerde şu anda.

maşallah bu hızla 200 gr ı da sokarsın sen :)

onur_S
18-12-2012, 00:40
No cat ile torku 5700 lere taşıyamıyorum malesef , gramlarda fark da var 170gr/sn lerde şu anda.

160 la alakasız ama bende orjinal kat ile catless downpipe dan daha hızlıyım üstler kesinlikle daha iyi fakat sport cat denemedim.Muhtemelen ondada spor kat işe yarayacak ama 5-10 bg alsam ne almasam ne ugrasmıyorum artık,iyi olmus o zaman böyle,deneyerek yapmak en iyisi,internette yazana göre araba yürümüyor

penguinhakan
18-12-2012, 00:43
maşallah bu hızla 200 gr ı da sokarsın sen :)

Ankara'da ancak bu kadar giriyor galiba :(


160 la alakasız ama bende orjinal kat ile catless downpipe dan daha hızlıyım üstler kesinlikle daha iyi fakat sport cat denemedim.Muhtemelen ondada spor kat işe yarayacak ama 5-10 bg alsam ne almasam ne ugrasmıyorum artık,iyi olmus o zaman böyle,deneyerek yapmak en iyisi,internette yazana göre araba yürümüyor

Sport cat da şu fark var , normal catda cell sayısı 600 ler civarında , sport catta 100-200 arası değişiyor takılan aparata göre ve çiğ kokuda gelmiyor ve arıza ışığıda yakmıyor diye biliyorum ama denemedim bunu hem de euro4 uyumlu , muayeneden geçiyor.

Arasts61
18-12-2012, 00:46
160 la alakasız ama bende orjinal kat ile catless downpipe dan daha hızlıyım üstler kesinlikle daha iyi fakat sport cat denemedim.Muhtemelen ondada spor kat işe yarayacak ama 5-10 bg alsam ne almasam ne ugrasmıyorum artık,iyi olmus o zaman böyle,deneyerek yapmak en iyisi,internette yazana göre araba yürümüyor

ben tanıdım tanıyalı raşit soyluyor zaten 125 liklere downpipe takmayın diye.
bunu bu saatte soylemen ilginç yani onur.:)
ayrıca spor cat le de 5-10 beygir oluyor mu? bence olmaz gibi:beuj:

penguinhakan
18-12-2012, 00:49
ben tanıdım tanıyalı raşit soyluyor zaten 125 liklere downpipe takmayın diye.
bunu bu saatte soylemen ilginç yani onur.:)
ayrıca spor cat le de 5-10 beygir oluyor mu? bence olmaz gibi:beuj:

Yani 122 likte sport catda 5-10 alsan öp başına koy diyecem , bence EGT yi biraz düşürdüğü için ben de bu farkı görüyorum sanırım devir yükseldikçe , yazılımı oynamadan oluyor tabi bunlar.

Arasts61
18-12-2012, 00:53
senin maks egt kaç oluyor?

onur_S
18-12-2012, 00:55
ben tanıdım tanıyalı raşit soyluyor zaten 125 liklere downpipe takmayın diye.
bunu bu saatte soylemen ilginç yani onur.:)
ayrıca spor cat le de 5-10 beygir oluyor mu? bence olmaz gibi:beuj:

biliyorum söylüyor ama bende onu tanımadan downpipe ın yavaslattıgının farkına varmıstım zaten log almadanda 4.vitesi çeviremediği bariz belli oluyor hatta bi denememiz var videosu mevcut,5-10 lafın gelişi ,denemek lazım belki o da yaramaz geriye düşürür bellimi olur :)

fangio
18-12-2012, 01:04
vw racing'i aldın mı? Hakan gel de bi pbox alayım :)

penguinhakan
18-12-2012, 15:28
vw racing'i aldın mı? Hakan gel de bi pbox alayım :)

Aldım aldım , evet müsait zamanda alalım bir p-box lütfen , gerçi 17" kışlık lastiklerim var ama olsun bir görelim ne olmuş.

fangio
18-12-2012, 23:52
Haberleşiriz o zaman...

penguinhakan
19-12-2012, 15:15
No cat ile torku 5700 lere taşıyamıyorum malesef , gramlarda fark da var 170gr/sn lerde şu anda.

Ne kadar yukarı taşırsam torkumu o kada hp demek ve hızlanma demek oluyor bu arada neden yukarılarda torkun onemini de anladım.

penguinhakan
12-02-2013, 07:42
Yeni bir bilgi daha öğrendik , yazılım yapılınca siz arabaya ne yaparsanız yapın , 10 tane filtre takın 10 tane egzoz takın , isterseniz 1.3 den 1.5 basın specified tork değeri ne ise onu geçemiyorsunuz :( yazılımını güncelletmeden araca extra şeyler yapmayın

onur_S
12-02-2013, 09:19
Yeni bir bilgi daha öğrendik , yazılım yapılınca siz arabaya ne yaparsanız yapın , 10 tane filtre takın 10 tane egzoz takın , isterseniz 1.3 den 1.5 basın specified tork değeri ne ise onu geçemiyorsunuz :( yazılımını güncelletmeden araca extra şeyler yapmayın

tork limitörü kalkmıyormu ?
aynısını bende yaşadım ama bendeki kaldırılabiliyordu ,raşit abi içinden girip dışından çıkıyordu :D
bendeki specified 297 nm diyor onun dışında da 230 nm gibi bi limitör var

penguinhakan
12-02-2013, 09:45
Onur benim soylediğim farklı birşey , örnek 270 nm torku 5000 devirde istenmişse bunun üstüne donanımsal eklemeler ile bşryere varamazsın demek , yoksa yazılım oynatırsan zaten sorun yok

onur_S
12-02-2013, 09:49
Onur benim soylediğim farklı birşey , örnek 270 nm torku 5000 devirde istenmişse bunun üstüne donanımsal eklemeler ile bşryere varamazsın demek , yoksa yazılım oynatırsan zaten sorun yok

orası zaten allahın emri gibi bir şey olmuş yazılımın degısımı sart olmus
sen sanırım load dan bahsediyorsun abi,bende load istenmesine rağmen örneğin 260 nm istenmesine rağmen 230 u geçememe gibi bir durum olmuştu bendeki farklı

penguinhakan
12-02-2013, 10:39
orası zaten allahın emri gibi bir şey olmuş yazılımın degısımı sart olmus
sen sanırım load dan bahsediyorsun abi,bende load istenmesine rağmen örneğin 260 nm istenmesine rağmen 230 u geçememe gibi bir durum olmuştu bendeki farklı

Senin olayın tamamen farklı evet.

mrtsnr
12-02-2013, 11:01
Onur benim soylediğim farklı birşey , örnek 270 nm torku 5000 devirde istenmişse bunun üstüne donanımsal eklemeler ile bşryere varamazsın demek , yoksa yazılım oynatırsan zaten sorun yok

Raşit abiyle konuştuğumuzda onu bana söylemişti. Bizim beyinlerde devirlere bağlı limitör varmış. Şu devirde şundan yukarı vermesin gibisinden :) Benim altlarda 300 limitör vardı sanırım. 293-295nm gibi bişeyler üretiyor. 3600-4000'den sonra 310-308 gibi üretiyor. Sana yollamıştım zaten abi logları. Gün geçtikçe güzel şeyler öğreniyoruz :D Bende sırada cooler var da bu havalarda takmasam mı diyorum :)

100-214 denememde 4 derece arttı, stockkende böyle artıyordu. Hatta yağmurlu havadaki 26sn süren videomda başlarken 89 du, 195'te bittiğinde 96 idi :D Şimdi 90da başladım 94'te bitti :)

Rabbit33
22-03-2013, 23:55
Avans değerleriyle oynanabiliyor mu ? yoksa med 17 ler kendi istediği avansı mı görüyor ?