Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Karbüratörlü araca supercharger uygulaması



Günkut
07-11-2012, 02:45
Selamun aleyküm,

* Karbüratörlü araca supercharger uygulaması yapılabilir mi? (enjeksiyona dönüşmeden)
* Yapılırsa hangi parçaların değişmesi gerekli (motor: bmw 3.16 e21)
* Ne kadar sağlıklı olur?
* Her motorun piston kollarına göre değiştiğini biliyorum ama basınç stock motorda ne kadar açılır?

şimdiden teşekkürler.

Günkut
07-11-2012, 21:58
Guncel12345677

levent
07-11-2012, 22:00
kasnak çapı, sc tipi vs diyerek birsürü etken var işin içinde aga :D

yapılır, ama ne kadar gerekli tartışılır :D

alihan_27
07-11-2012, 22:54
Birçok sc'li amerikanlarda karbüratör oluyor. Özellikle karbüratörlü olması için uğraşıyorlar. Tek baş edemedikleri elektronik ateşlemenin üstünlüğü. Burda duymadım ama yurtdışında özellikle amarigada yaygın sc+karbüratör.
Aslında eski tip lpg ile sc kullanılabilir.

cXe
07-11-2012, 23:22
Turbo karbratorde avans probleminden bahsediyorlar sc de de farkli olmayacaktir, yapilmis ornekleri illaki var fakat verim ne seviyede tartisilir...

0M42
08-11-2012, 14:44
Turbo karburatörde eğer distribütörünüz vakum otomatikli ise ki %90 ı vakum otomatiklidir avans başlı başına sıkıntı olur evet.Çünkü distribütörü vakum otomatikli bir karburatörlü motorda manifold vakumuna göre manuel olarak avans ayarlanır.Motor devri arttıkça,manifolddaki vakum arttıkça ateşlemeye avans verilir.Turbo söz konusu olduğunda manifoldda özellikle bir devirden sonra vakumun tam tersine sürekli basınç olacağından avans sapıtacaktır çünkü mevcut sistemin çalışma mantığına tamamen zıt bir durum oluşacaktır.

Eskiden vakum otomatikli değilde içinde mekaniksel bir sistem olan merkez kaç etkisi ile distribütör mili devrine göre avansı değiştiren distribütörler vardı bu distribütörlerin vakumla bir ilgisi yoktur.Böyle bir distribütör motora uydurulabilirse avans konusunun önüne geçilebilir.Mesela eski tip tofaşlarda fabrikasyon bu distribütörler çıkar (131 lerde serçelerde vs.) tofaş turbolayan bir çok kişi birebir uyduğu için bu distribütörleri kullanırlar.

volume81
08-11-2012, 14:47
e21'e koy M20 2.8'i atmosferik sıralı 6 sesi dinle :)

Günkut
08-11-2012, 17:51
Görüşleriniz için teşekkür ediyorum aslında aklımdaki asıl soru şuydu Karb. sistemli araca Turbo uygulaması ayar açısından çok zor avans yüzünden acaba SCdede bu kadar zormu çünkü enjeksiyona çevirmek yerine sc uygulaması daha kolaysa onu yapmak daha mantıklı..

volume81
08-11-2012, 18:31
bence en güzeli M10 motora güzel bir stroker ile 1.8-1.9-2.0 hatta 2.1 hacim ile bol devirli ITB'li bişey yapabilirsiniz :)

ITB+MS+stroker M10 motorda çok güzel olur TR'de M10 yükleyen ben hiç görmedim :)

DetailEF
08-11-2012, 18:47
Kardeşim olsa ben yapardım zaten, neden beklediğimi sanıyosun ems4 alıcam :)

Kol piston sınırın 350hp, krank sınırsız.


bence en güzeli M10 motora güzel bir stroker ile 1.8-1.9-2.0 hatta 2.1 hacim ile bol devirli ITB'li bişey yapabilirsiniz :)

ITB+MS+stroker M10 motorda çok güzel olur TR'de M10 yükleyen ben hiç görmedim :)

Sende anca salla :D ITB MS Stroker mış ezbere konuşma olum ne ms i ms mi kalmış tak ms i sonra başın dertten kurtulmasın :) Git weber 40 yap daha mantıklı.

volume81
09-11-2012, 09:39
nan olm MS'den ucuz iş gören beyin mi var para olsa S54 swaplarık :D

EMS4 ne kadar ?