Orijinalini görmek için tıklayınız : --vti için gerekli gereksiz sorular :) --
Arkdşlar kapak altından pek anlamadıgım ıcın bi kaç şey sormak ıstıyorum.
vti araca F/E/H ten sonra yapılacak uygun/mantıklı cercevesınde sırayı nasıl izlemek gerekir?
*ince contayı arastrdım bıraz sitede mesela o var aklımda örneğin.
tavsiye edermisiniz ?
*ör : ayarlı kasnak ne kadar faydalı? hangi parça ile beraber kullanılırsa iyi olur?
*ör: sadece b16b piston konulursa faydası varmıdır?
*eagle piston kolu hakkında genel düşünceleriniz ?
*crower yay şapka hakkında genel düşünceler, faydası/zararı ?
*skunk2 tuner 1 egz.için yay şapkaya gerek yok deniliyor düşünceleriniz? veya baska bir egzantrık önerisi ?
pek anlamıyorum ama aşağıda belirtiğim parçalar araç içn mantıklımıdır, yoksa sacma sapan bı spec midir :D
b16b piston
eagle kol
ince conta
crower yay şapka
ayarlı kasnak
egzantrık
bunlar için beyin gerekirmi? gerekirse hangisi kullanılmalı.
aracta suan bulunanlar: fıltre,60mm duz boru,headers,egsoz.
şimdiden teşekkürler arkadaslar.
Engin bana bir sms atmistin kardesim kusura bakma donememistim kontorum olmadigindan istersen konusalim..
Engin bana bir sms atmistin kardesim kusura bakma donememistim kontorum olmadigindan istersen konusalim..
estrfullah hacı :) senle hem arac ıcın hemde baska bı konuda konusucam zaten :) şuan iş yerındeyım bıraz yogunum akşam konsuurz :icon_tup:
Enginim gel bi ara bakalim aracin masil yiruyor eksiklerin nedir
Kucuk dokunuslarla bile bayagi farkeder bu meret
Tamirci degilim sadece deneme yanilmalarimizi anlatirim beraber uygulariz cikar farki goruru bu sekilde ilerleyebilirsin ilk etapta
kol almana gerek yok . madem piston takcaksın niye b16b daha yüksek sıkıştırmalı bişey tak yapmışken birkere yap
ykavcioglu
12-11-2012, 15:55
bence sadece ince conta takılıp neptune ile ayar yapılırsa güzel olabilir..
yaptığın listede crower yay şapka yerine Jun kullanman daha sağlıklı olur..
ben olsam stage 2 egz. conta neptune yaparım, gittiği kadar gitsin:D
overblack
12-11-2012, 16:00
engincim bursadaki cvc 55 plakalı atm vtec'in setup'u gayet başarılı idi.konusuda olması lazım bi bak istersen.beyin neptune kullandılar.stage2 egzantirik kasnak,yay subab sıkıştırma piston conta kısa son dişli portpolişh ıvır zıvır oldukça iyi gidiyordu
Ben olsam piston işine girmem.
F/H/E, Kapak port polish, Toda veya Buddyclub ince conta.
eğer biraz daha kurcalayım dersen, bu speclere ;
b16b egzantrik, p28 + s300 beyin.
Güzel bi yazılım ve 8500devir limitör ile çok keyifli olur. Orj. yay-şapka ile sorunsuz kullanırsınç
kanashibari
12-11-2012, 16:12
Engin amacın ne hedefin ne yada hedeflediğin güç nedir ona göre bişi söylersen bolt-on veya internal girilmiş bir setup yapabiliriz.
Na veya Turbo :D
Enginim gel bi ara bakalim aracin masil yiruyor eksiklerin nedir
Kucuk dokunuslarla bile bayagi farkeder bu meret
Tamirci degilim sadece deneme yanilmalarimizi anlatirim beraber uygulariz cikar farki goruru bu sekilde ilerleyebilirsin ilk etapta
dogru dıyosun aslında abi, senınle aslnda bı gorussem ıyı olur,telf.da veya yuzyuze daha saglıklı bı gorusme olur dıe dusunuyorum :) hafta sonu aksmları avrupa yakasındamı oluyosun :) mesela bu hafta
kol almana gerek yok . madem piston takcaksın niye b16b daha yüksek sıkıştırmalı bişey tak yapmışken birkere yap
öneri nedir mesela?
bence sadece ince conta takılıp neptune ile ayar yapılırsa güzel olabilir..
yaptığın listede crower yay şapka yerine Jun kullanman daha sağlıklı olur..
ben olsam stage 2 egz. conta neptune yaparım, gittiği kadar gitsin:D
hacı crower ıle jun arasında cok farklarmı war? olurda crower alsak boşamı para vermıs oluruz ? cevplr ıcın thanks :)
engincim bursadaki cvc 55 plakalı atm vtec'in setup'u gayet başarılı idi.konusuda olması lazım bi bak istersen.beyin neptune kullandılar.stage2 egzantirik kasnak,yay subab sıkıştırma piston conta kısa son dişli portpolişh ıvır zıvır oldukça iyi gidiyordu
abı ınceledım onu aslında paracıklar olsa aynı setup uygulanabılır, ama bnm dusunduklerımle arada tahmınımce 2bın 2,500 oynar gıbı :)
Ben olsam piston işine girmem.
F/H/E, Kapak port polish, Toda veya Buddyclub ince conta.
eğer biraz daha kurcalayım dersen, bu speclere ;
b16b egzantrik, p28 + s300 beyin.
Güzel bi yazılım ve 8500devir limitör ile çok keyifli olur. Orj. yay-şapka ile sorunsuz kullanırsınç
neden piston işine girmezsın hacı? :) aslında bı kac kısıyle gorustum ınce conta+ beyin işnii öneren var baya.
b16b egz. piyasası nedır ? kolay bulunurmu ? :) tşkler..
Engin amacın ne hedefin ne yada hedeflediğin güç nedir ona göre bişi söylersen bolt-on veya internal girilmiş bir setup yapabiliriz.
Na veya Turbo :D
amacım hardcore :D hahahaha. işin aslı kesınlıkle bı hedefım veya bı hedefledgım guc yok, atar gider yapmak ıcın degıl, kendım ıcın bıraz daha zevklı bseyler ortaya cıkabılır dıe dusundugmden sadece :)
cem abıde stroker kit var hardcore için öneririm abi :D
b16b pistonla oem conta kullanırsan 11.8 cr sıkıstırman olur ince contayla 12 lere gelırsın
önce p28 at ecu olarak chiple yurut ostrichle real time ayar yapılır
sonra kapağa emmeye kelebege port polish yap istedıgın kadar sıkıstırman yuksek olsun içeri ne kadar hava soktugunda onemlı
sonra b16b pistonla 11.8 cr olup ( sekmanları oem kullanın) oem contayla güzel bi egzantrikle maddiyat on plandaysa b16b b18c egzantrikleriyle kapagı kapat derim ben :)
orhan_guney
12-11-2012, 21:11
engın denıyelım görelim en ıyı boyle anlarsın :)
engın denıyelım görelim en ıyı boyle anlarsın :)
Orhanim daha biz deneyemedik seninle:D
motor yapmıycaksan sadece ince conta koy yeter.
b.aktepe'nin bi postunu hatırlıyorum b16b ile ince conta tavsiye etmiyordu. dipnot olsun buda.
motor yapmak istemiyosan sadece üst kapakla ilgili işlemler yapmak istiyorsan ona göre tavsiyede bulunalım, yok motor içine de giricem diyorsan ona setup ayrı :)
sadece üst kapak;
spoon, buddyclub, toda ince conta
kapak, emme, kelebek port polish
stg1 egzantrik
ecu
kısa
az masraf;
sadece ince conta :) port polishs. yapma pm'den atmıştım nedenini.
çok masraf;
bla bla bla :D
cem abıde stroker kit var hardcore için öneririm abi :D
b16b pistonla oem conta kullanırsan 11.8 cr sıkıstırman olur ince contayla 12 lere gelırsın
önce p28 at ecu olarak chiple yurut ostrichle real time ayar yapılır
sonra kapağa emmeye kelebege port polish yap istedıgın kadar sıkıstırman yuksek olsun içeri ne kadar hava soktugunda onemlı
sonra b16b pistonla 11.8 cr olup ( sekmanları oem kullanın) oem contayla güzel bi egzantrikle maddiyat on plandaysa b16b b18c egzantrikleriyle kapagı kapat derim ben :)
emme,kelebek,kapak port polısh en basta aklımda olan şeydi ama sonra nedense vazgectım.
port polısh hakkında dusuncelerınız nelerdır beylerr ?
engın denıyelım görelim en ıyı boyle anlarsın :)
abi ben aslında başkanların ortamına girip hepınızde denemek ıstıyorum :D
şaka bı yana bnm baska skntılarım wardı araba dısında, arabaylada pek ılgılenemıyorum, o yuzden boyle bı konu actım bırazck arabayla ılgılenym dıye.
gecen aksam senlede konusamadık abi sankoda ayrıntılı :( senınde bu tarz dusuncelerın wardı merak edıyorum acıkcası.. :icon_wack
alican b16b + ince olayı nedır acaba ? :S
+ kısayı bana ne ıcın tavsıye ettın? roll ıcın fılan soyluyosan,ben aracımı roll ıcın degıl kendım bıraz daha zevk almak ıcın bseyler yapmk ıstıyorum ama, nedır kısa nın faydası ?
tşkler.
fsunnetci
12-11-2012, 21:56
B16B pistonu düşük sıkıştırmalı bir piston değil ve adam gibi stage 2 ve üstü egzantrik koymadıkça o pistona da gerek yok ince contayada gerek yok ama eğer stock motora ince conta koyarsan bir miktar iyileşme sağlarsın birde bu yazdığın tuning istesi gereksiz kanımca stage 2 egzantrik koymadıkça o yazdıklarınada gerek yok ince conta ve b16b egzantrik ile yoluna devam et bence en ucuz yolu bu...
B16B pistonu düşük sıkıştırmalı bir piston değil ve adam gibi stage 2 ve üstü egzantrik koymadıkça o pistona da gerek yok ince contayada gerek yok ama eğer stock motora ince conta koyarsan bir miktar iyileşme sağlarsın birde bu yazdığın tuning istesi gereksiz kanımca stage 2 egzantrik koymadıkça o yazdıklarınada gerek yok ince conta ve b16b egzantrik ile yoluna devam et bence en ucuz yolu bu...
FEH + ince conta,b16b egz. mi dıyosun sadece abı ?
port polısh ıcın dusuncen nedır ?
tşkler.
orhan_guney
12-11-2012, 22:03
assolistler sahneye en son çıkarmış başkan :)
Orhanim daha biz deneyemedik seninle:D
f/e/h filtre egsoz headers değil dimi. cahilliğime verin :D
f/e/h filtre egsoz headers değil dimi. cahilliğime verin :D
yok hacı ne alakası war, Faruk,Erkan,Hasan üçümüz geziyoruz hep ondan F/E/H diyoruz.
:D :D kızma sakın he :) dogru tespıt :icon_tup:
yok hacı ne alakası war, Faruk,Erkan,Hasan üçümüz geziyoruz hep ondan F/E/H diyoruz.
:D :D kızma sakın he :) dogru tespıt :icon_tup:
est abi. öğrenmiş olduk. benim favorim F/L/Z
kısayı egzantrik koyup devir dönceğin için tavsiye ettim erken bitirirsin.
Ef Driver
12-11-2012, 22:46
bence ince conta port polish emme gaz güzel bir yazılımla ve airmass ekzozla düz boru zevkli olur ekstra ayarlı kasnak ama çok bişi fark etmez gidişinde
ykavcioglu
12-11-2012, 22:47
hacı crower ıle jun arasında cok farklarmı war? olurda crower alsak boşamı para vermıs oluruz ?
uzun vadeli olsun diye dedim.
ben yaparsam crower parça koymam aracıma.
niyeki crower gayet iyi bi ürün. ben egzt. crower tercih ederdim. junda iyi ama gereksiz
bende vtec yapacak olsam torku az olan motora tork kazandırırdım..stroker yapardım..bana göre vtec in ilacı stroker..egzantrik koymanıza da gerek yok..
stroker kit veya b20 blok
60 lık düz boru egzoz, filtre
walbro pompa
ugr_kskn
13-11-2012, 13:36
En güzeli filtre+egzos+düz boru :)) + 4.40 kısa + b16b egzantrik + port polish + beyinde olursa çok güzel olur
Dipnot : Kısa olursa deviri hem çabuk bitirirsin hem 5.vitesin baya bir iyi olur egzantriklede desteklersin kanka ne kadar devir dönersen o kadar iyi piston vs hiç girme o olaylara derim
b16b egz. piyasası nedır arkadaslar?
ugr_kskn
13-11-2012, 16:07
b16b egz. piyasası nedır arkadaslar?
600 civarı diye biliyorum yanlışım olmasında :) 8300 den 8500 çıkacak devrin kısada olursa güzel olur bence diğer egzantriklere girince yay-şapkada gerekiyor heralde beyin vs
600 civarı diye biliyorum yanlışım olmasında :) 8300 den 8500 çıkacak devrin kısada olursa güzel olur bence diğer egzantriklere girince yay-şapkada gerekiyor heralde beyin vs
skunk2 tuner1 de de sanırım yay şapka ıstemıyodu yanlıs hatırlamıyorsam nys konu o degıl zaten de,
b16b egz. + ince conta koyduk dıyelım.
kısa ve beyın koyamadık. ne kadar faydası olur? beyın mutlaka şartmıdır ?
f-e-h war zaten ugur bnm aracta bu arada.
ugr_kskn
13-11-2012, 16:32
skunk2 tuner1 de de sanırım yay şapka ıstemıyodu yanlıs hatırlamıyorsam nys konu o degıl zaten de,
b16b egz. + ince conta koyduk dıyelım.
kısa ve beyın koyamadık. ne kadar faydası olur? beyın mutlaka şartmıdır ?
f-e-h war zaten ugur bnm aracta bu arada.
Kankacım egzantrik koyduk mu iş değişiyo beyin koymamız lazım bizim başka bir aracımızda vardı b16b egzantrik beyin olmadan ayarı vs pek bir şey beklemek anlamsız olur kısa olmazsa deviri çabuk biteremezsin orjınalinden fazla devir dönersin ;) Conta gelince biz hiç o işe girmedik ona bir şey diyemem ama beyin egzantrik kısa ile çok eğlenceli oluyor ufak bütçe ile dah açok şey var bütçe meselesi
skunk2 tuner1 de de sanırım yay şapka ıstemıyodu yanlıs hatırlamıyorsam nys konu o degıl zaten de,
b16b egz. + ince conta koyduk dıyelım.
kısa ve beyın koyamadık. ne kadar faydası olur? beyın mutlaka şartmıdır ?
f-e-h war zaten ugur bnm aracta bu arada.
harness la p28 koyarsınız egzantrikden sonra :)
silent furious
13-11-2012, 20:00
Bu konuyu bende takip ediyorum. Aracımda f/H/E ,vafc var .exedy stage1 debriyajım yeni takıldı.Ay sonu wideband bağlayıp ayar yaptıracağım ve dyno ya çıkartacağım.İlerleyen zamanlarda ince conta ile birlikte portpolish işlemi yaptırmayı düşünüyorum ve bu setap için afr değerlerine göre güzel bir ayar benim işimi görür mü yoksa beyin olayına girmelimiyim .Bu setapın üstüne ufak ufak nelerle destek vermeliyim
fsunnetci
14-11-2012, 16:38
stroker kit demiş bazı arkadaşlarda sanki kolay bir parça hemen al tak şeklinde algılanabilir :D
B16b egzantiriği ile çok bişey alamazsın yani beklentin ne şekilde bilmiyorum ama vtec açma sesinde bile fazla bi değişiklik olmuyor ve yazılım kesinlikle şart yoksa takmanın bir anlamı olmaz zaten bide araban çekişten düşer,Skunk2 stage 1 egzantriğe yay şapka koyman lzm yay şapkasız o egzantrik pek iş yapmaz ,olur ama 5-6hp ancak alırsın avans ve benzin basıncı açmadıkça fazla bişey bekleme o egzantrikten..bence sen biraz bütçeden haber ver ne kadar ekmek o kadar köfte biliyon :D
harness la p28 koyarsınız egzantrikden sonra :)
s300 gereklımı pekı ? p28 + s300 öneren arkadaslar cok olmustu ?
sadece p28 iş gorurmu
örn: b16b egz. + ince conta + p28 ?? + F E H. düşünceniz nedır arkadaslar ?
stroker kit demiş bazı arkadaşlarda sanki kolay bir parça hemen al tak şeklinde algılanabilir :D
B16b egzantiriği ile çok bişey alamazsın yani beklentin ne şekilde bilmiyorum ama vtec açma sesinde bile fazla bi değişiklik olmuyor ve yazılım kesinlikle şart yoksa takmanın bir anlamı olmaz zaten bide araban çekişten düşer,Skunk2 stage 1 egzantriğe yay şapka koyman lzm yay şapkasız o egzantrik pek iş yapmaz ,olur ama 5-6hp ancak alırsın avans ve benzin basıncı açmadıkça fazla bişey bekleme o egzantrikten..bence sen biraz bütçeden haber ver ne kadar ekmek o kadar köfte biliyon :D
abi herhangı bır atar gıder yok beklentıde yok :) sadece kendı adıma belkı daha zevklı bseyler olabılır dıe kurcalamk ıstıyorum.
üst mesajdakı kombınasyon için ne düşünüyosun ?
s300 gereklımı pekı ? p28 + s300 öneren arkadaslar cok olmustu ?
sadece p28 iş gorurmu
örn: b16b egz. + ince conta + p28 ?? + F E H. düşünceniz nedır arkadaslar ?
olursa iyi olur diyelimki olmadı p28i chipleyebılırsınız real time ayar içinde emulatoru olan bi tuner yolda ayar yapıp eproma yazdırcak o epromu p28e takıp devam ediceksınız :)
s300 yerıne neptune yı daha cok sevıyorum ben :D
kanashibari
15-11-2012, 00:41
p28 yerinede knock çalıştıran bir beyinde tercih ederseniz güvenli olur.
dragon07
15-11-2012, 13:35
*ince contayı arastrdım bıraz sitede mesela o var aklımda örneğin.
tavsiye edermisiniz ?
cvp:yüksek sıkıştırmalı bi piston kullanıcaksan OEM contadan şaşma dostum
*ör : ayarlı kasnak ne kadar faydalı? hangi parça ile beraber kullanılırsa iyi olur?
ayarlı kasnak stage2 ve üstü bi egzantrik takarsan lazım olur onun dışıda olmaz(stage1 lerde gerek yok mesela)
*ör: sadece b16b piston konulursa faydası varmıdır?
b16b piston tavsiye ederim ama NİPPON tavsiye etmem :)
*eagle piston kolu hakkında genel düşünceleriniz ?
sana gereksiz gerek yok 190 üstünü düşünüyorsan takılabilir ama gereksiz
*crower yay şapka hakkında genel düşünceler, faydası/zararı ?
crower yay şapka iyidir ama yüksek dereceli egzantrik takmıcaksan oda gereksiz :)
*skunk2 tuner 1 egz.için yay şapkaya gerek yok deniliyor düşünceleriniz? veya baska bir egzantrık önerisi ?
tuner 1 yay şapka gerek yok kasnak gerek yok.i takıp geçiyosun günlük kullanabilicegin deparlı bi aracın olur.b16b ile iyi iş yapar.
ARP saplama mutlaka al mesela :)
itr yağ su pompası bunlar hep ciğerler, lazım bunlar hep
ibratice
18-11-2012, 21:33
bence bir ıtr egz bir ince conta f.e.h birde vafc ince bir ayar ondan sonrası haram para. turbo yapmıyacaksan şimdiki aklım olsa ben bukadar yüklemezdim.
bence bir ıtr egz bir ince conta f.e.h birde vafc ince bir ayar ondan sonrası haram para. turbo yapmıyacaksan şimdiki aklım olsa ben bukadar yüklemezdim.
abi itb, 13lü cr'ler, vteckiller egzantrik vs. olucak yapıcaksan (hacim büyütme işine girersen zaten iş değişiyor.)
Benim aracimda
Filtre aem v2
Dc headers yeni takildi
60 lik mugen egzoz yeni takildi
Ek9 oem piston
Ana ve kol yataklari degistirdim icim rahatlamasi icin iyikide degistirmisim
Arp saplama aldim crower yay sapka almistim bi ara simdi bi egzantirik bekliyorum
Egzantirikte gelince yay sapka arp ile acip kapaticam ust kapagi
F-h-e piston egzantirik ve sonrasi beyin ve yazilim bukadar gayet keyifli ilacaktir benim icin
silent furious
18-11-2012, 21:57
Benim aracimda
Filtre aem v2
Dc headers yeni takildi
60 lik mugen egzoz yeni takildi
Ek9 oem piston
Ana ve kol yataklari degistirdim icim rahatlamasi icin iyikide degistirmisim
Arp saplama aldim crower yay sapka almistim bi ara simdi bi egzantirik bekliyorum
Egzantirikte gelince yay sapka arp ile acip kapaticam ust kapagi
F-h-e piston egzantirik ve sonrasi beyin ve yazilim bukadar gayet keyifli ilacaktir benim icin
bu speclere vafc yeterli olur mu beyine girmek şart mı bende bu doğrultuda ilerlemekteyim
bu speclere vafc yeterli olur mu beyine girmek şart mı bende bu doğrultuda ilerlemekteyim
Wafc yeterli olacaktir ama beyin herzaman daha iyidir herkezin ortak dusuncesi
orhan_guney
18-11-2012, 22:06
bence f/e/h ince conta s300 on numara olacaktır. gerisi haram beygir.
bence f/e/h ince conta s300 on numara olacaktır. gerisi haram beygir.
Contayi takmak icin ust kapagi aciyosunya ha o zaman hazir acikken bi egzantirik yay sapka s300 le beraber yikim olur:). Ustten acmisken egzantirik koyacan aga:)
orhan_guney
18-11-2012, 22:33
görüceğiz takınca :) beynim gelsin.
Contayi takmak icin ust kapagi aciyosunya ha o zaman hazir acikken bi egzantirik yay sapka s300 le beraber yikim olur:). Ustten acmisken egzantirik koyacan aga:)
silent furious
18-11-2012, 22:41
Wafc yeterli olacaktir ama beyin herzaman daha iyidir herkezin ortak dusuncesi
anladım abi f/H/E modundayım şu an exedy stage1 debriyajım yeni takıldı wafc var onu değerlendirmek adına şuan wideband bağlayıp ayar yaptırmayı düşünüyorum bakalım ne kadar değişecek ne olacak
Abi ben sezai sana özetle vtecin ilacını söyliyim direk supercharger yap methanolle besle gerisi yalan 221 hp dynom mevcut elimde. s2000 le olan güzel videolarımda var. hem torkun olur hem kapak açmamış olursun. ayrıca deli zevkli bir makine haline geliyor. yunus abi tanığımdır danışabilirsin. Uçuk rakamlarda çıkmıyor.
ibratice
19-11-2012, 11:01
Wafc yeterli olacaktir ama beyin herzaman daha iyidir herkezin ortak dusuncesi
Beyinle daha iyi nedemek beyin olmassa o setap hiçbir ise yaramaz vafc le az yakıt kısarak araba yürümez ondan baskada bir ise yaramiyo zaten ha beyin almaylada araba yürümez gerçek anlayan birine arabanı yormadan güzel bir ayar yaptırman gerekir sonra benim gibi sıkıntı cekersin paranla lezir olursun.
ykavcioglu
19-11-2012, 11:08
bu arada sezai'nin vtec'te headers yoktu, filtre araboru-egzoz mevcuttu, o halde bile çok zevkliydi.
ilkerist
21-11-2012, 21:04
Konuştukta o kadarda sen çok kararsızsın be kardeşim,sen Cem Abi'ye git :)
---caner---
23-11-2012, 17:35
Beyinle daha iyi nedemek beyin olmassa o setap hiçbir ise yaramaz vafc le az yakıt kısarak araba yürümez ondan baskada bir ise yaramiyo zaten ha beyin almaylada araba yürümez gerçek anlayan birine arabanı yormadan güzel bir ayar yaptırman gerekir sonra benim gibi sıkıntı cekersin paranla lezir olursun.
vtec adamı rezilde eder vezir de eder. Önemli olan doktorunu bulmak :icon_tup:
Beyinle daha iyi nedemek beyin olmassa o setap hiçbir ise yaramaz vafc le az yakıt kısarak araba yürümez ondan baskada bir ise yaramiyo zaten ha beyin almaylada araba yürümez gerçek anlayan birine arabanı yormadan güzel bir ayar yaptırman gerekir sonra benim gibi sıkıntı cekersin paranla lezir olursun.
bolt on motor ıcı stock ama dıştan emme kelebek ekzantık (ctr) vs vs gıbı parcalar olan bır arabda neptune rtp ıle vafc arasında pek bır fark olmuyor
acıkcası beyın olunca ucmuyor araba
beyınden actıgın avansı dısbırıtorden acıp toleranse edebılıyorsun
her 2 sınıde denedım vafc bolt on makınada yeterlı oluyor
ama araçta sıkıstırma varsa kesınlıkle beyın gereklı :)
ibratice
23-11-2012, 18:49
bolt on motor ıcı stock ama dıştan emme kelebek ekzantık (ctr) vs vs gıbı parcalar olan bır arabda neptune rtp ıle vafc arasında pek bır fark olmuyor
acıkcası beyın olunca ucmuyor araba
beyınden actıgın avansı dısbırıtorden acıp toleranse edebılıyorsun
her 2 sınıde denedım vafc bolt on makınada yeterlı oluyor
ama araçta sıkıstırma varsa kesınlıkle beyın gereklı :)
iyi bir sıkıştırması olan piston ona uygon egzantirik ve bunlara uygun setabına takacağın beyin uçurur benim söz ettiğim eh vtec beyinsiz takacağı egzantiriklerle arabası yürümez .ayrıca disbiritörden açtığın avansla üstlerde avans vurunca napıcaksın her vites ve her devrinde farklı avans isteye bilir. arabanın kendi stok avansı ustlerde iyi hava çekerse haritada +28 avanstır benim araba +39 avansla yürüyo ben şimdi disbiritörü + 10 avansamı alıyım sonra rolantide 28 avs ortalarda 50 60 avans olur bumu doğrusu tekrar söylüyorum o setaba beyin şart ve bu işi iyi yapan insanlara yaptırmanda şart
11.5 84mm piston alın 84mm normal gömlek çaktırın 84 conta alın başka da bişey takmadan ölüsü 190 hp gezersiniz örnek rol vtec old setup egzantirik ecu kol falan gerenk yok
larrysafak
11-12-2012, 17:25
11.5 84mm piston alın 84mm normal gömlek çaktırın 84 conta alın başka da bişey takmadan ölüsü 190 hp gezersiniz örnek rol vtec old setup egzantirik ecu kol falan gerenk yok
bunun yanında ecu gereksinimi olmazmı?bende aracıma birseyler yapmayı dusunuyorum onun icin sormak istedim.yani egzantirikti kasnaktı emmeydi beyindi bunlarla ugrasmadan bu gucleri almak mumkunmu gercekten?Bilmedigimden soruyorum yanlıs anlamayın :o
fsunnetci
11-12-2012, 17:56
B16 blokta 84mm piston ile 190hp çok iyimser bir rakam , bir piston ve gömlek farkı 30hp'mi koyacak yani biraz zor bence
larrysafak
11-12-2012, 18:13
Banada çok yüksek geldi acıkcası.Yani eğer öyle olsaydı bunun bir dezavantajı olmalıki çoğu vti sahibi egz. emme vs. girmiş diye düşündüm açıkcası.Tabi bilgili değilim öğrenmek için burdayım
evet piston gömlek 30 hp+ koyuyor (doğru parçalar olduğu sürece)
bi de vtec konusunda ne takacağımı az çok bilirim aynı gücü 81 mm den amlak için çok parça gerekir daha fazla para harcarsınız risk alırsınız
altdaki videoların hepsinde rol vtec standart ecu filtre egsoz 84mm halleridir
varolan bi aracı da boş eleştirmezsiniz herhalde senelerce böyle yürüdü bu araç ankaraya dönünce dyno çıktısı da eklerim :hahaha:
rol iki kişi 106 saxo stock
06082010061.mp4 - Car Videos on StreetFire (http://www.streetfire.net/video/06082010061mp4_2046384.htm)
skn yi herkes bilir
rol vtec vs skn typr - Car Videos on StreetFire (http://www.streetfire.net/video/rol-vtec-vs-skn-typr_2087465.htm)
rol vtec vs bmw 328 - Car Videos on StreetFire (http://www.streetfire.net/video/rol-vtec-vs-bmw-328_2087473.htm)
krc vs bravo (arada rol vtec gecıyo :D ) - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=Eetap2QHT1Y)
rol vtec vs lancia turbo -3 - Car Videos on StreetFire (http://www.streetfire.net/video/rol-vtec-vs-lancia-turbo-3_2068506.htm)
larrysafak
16-12-2012, 00:18
evet piston gömlek 30 hp+ koyuyor (doğru parçalar olduğu sürece)
bi de vtec konusunda ne takacağımı az çok bilirim aynı gücü 81 mm den amlak için çok parça gerekir daha fazla para harcarsınız risk alırsınız
altdaki videoların hepsinde rol vtec standart ecu filtre egsoz 84mm halleridir
varolan bi aracı da boş eleştirmezsiniz herhalde senelerce böyle yürüdü bu araç ankaraya dönünce dyno çıktısı da eklerim :hahaha:
rol iki kişi 106 saxo stock
06082010061.mp4 - Car Videos on StreetFire (http://www.streetfire.net/video/06082010061mp4_2046384.htm)
skn yi herkes bilir
rol vtec vs skn typr - Car Videos on StreetFire (http://www.streetfire.net/video/rol-vtec-vs-skn-typr_2087465.htm)
rol vtec vs bmw 328 - Car Videos on StreetFire (http://www.streetfire.net/video/rol-vtec-vs-bmw-328_2087473.htm)
krc vs bravo (arada rol vtec gecıyo :D ) - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=Eetap2QHT1Y)
rol vtec vs lancia turbo -3 - Car Videos on StreetFire (http://www.streetfire.net/video/rol-vtec-vs-lancia-turbo-3_2068506.htm)
yok elestiri değil zaten ben gercekten merak ettigim icin sordum yani bende aracıma birseyler yapmak istiyorum ve siz bana cokta guzel fikir verdiniz paylastıgınız bilgi icin tesekkur ederim:icon_tup:
ilkerist
16-12-2012, 23:05
Peki 84mm'ye çıkarıldığında ki herhangi bir blokla alakalı sıkıntı durumunda tolare etme şansının kalmaması riskine değer mi?Bence gerek yok,11.5cr piston,ecu,f/h/e keyifli makineyi ortaya çıkarır,bu da zaten herkesin bildiği birşey,değişik maceralara gerek yok bence...:)
Talih.b16
16-12-2012, 23:31
f/e/h varsa bundan başkada bişi yapmam dersen kapak açma piston egz vs vb gibi tork fakiri araca kısa koyardım başka bişi yapmazdım
f/e/h varsa bundan başkada bişi yapmam dersen kapak açma piston egz vs vb gibi tork fakiri araca kısa koyardım başka bişi yapmazdım
Bu tork fakiri dedigin motor 88 senesinde yapildi
Sene 2012 - 2013
ilkerist
17-12-2012, 16:04
Bu tork fakiri dedigin motor 88 senesinde yapildi
Sene 2012 - 2013
Abi arkadaş ters birşey dememiş ki olanı söylemiş,eh f/h/e den sonra motor içine girilmeyecek ise bence kısa ile uğraşmaya da çok gerek yok,aman aman bir katkısı olmayacaktır sonuçta...
Talih.b16
17-12-2012, 21:53
Bu tork fakiri dedigin motor 88 senesinde yapildi
Sene 2012 - 2013
ee 88 de yapıldı sene 2012 torkunun düşük olmasını bu tarihler değiştirmi?sen ne anladın bu yazımdanda tarih verdin anlamadım
Talih.b16
17-12-2012, 21:59
Abi arkadaş ters birşey dememiş ki olanı söylemiş,eh f/h/e den sonra motor içine girilmeyecek ise bence kısa ile uğraşmaya da çok gerek yok,aman aman bir katkısı olmayacaktır sonuçta...
aman aman bi katkısı olur kardeşim motor içine girmiyceksen yapılacak en iyi şey olur.
vekilim orhan guney cıddı ugrasıyor boyle ıslerle
ilkerist
17-12-2012, 23:36
aman aman bi katkısı olur kardeşim motor içine girmiyceksen yapılacak en iyi şey olur.
3boy mu verecek?
vekilim orhan guney cıddı ugrasıyor boyle ıslerle
Beyin işinden müzdarip :)
3boy mu verecek?
Beyin işinden müzdarip :)
bende bu sorunun cevabını merakla beklıyorum.beyınden once kısa takıcam cıdden faydası olacak mı dıye gorme amaclı:) vti ye yapılacak mantıklı bı uygulama gıbı gelıyor bna da motor ıcıne gırmedıkten sonra:icon_tup:
ee 88 de yapıldı sene 2012 torkunun düşük olmasını bu tarihler değiştirmi?sen ne anladın bu yazımdanda tarih verdin anlamadım
Her vti konusunda tork fakiri diyorsun sanki yeni uretilmis dandik bir seri gibi
Seneyi bosuna vermedim anlayan anladi:)
Bu tork fakirinin atmoferik olarak birak 25 sene oncesinin gunumuz milenyumunda bile muadili nadirdir
Cok aciklama yapmaya gerek yok bilen biliyor
Talih.b16
18-12-2012, 18:50
ben arabaya kötü bi seri yazmadım,kim ne anladı cok merak ediyorum burayada yazarsa sevinirim,anlayan anladı falan diyip gülmüşsün komik olan ne onuda anlamadım?hangi konuya kaç kere yazmışım 100 kere yazmışım gibi yazmışsın.kullanmasak torkunun düşük olduğunu bilemezdik heralde,ben hala okuyup araştırıyorum birşeylere dayanıp konuşuyorum öle havaya sallamıyoruz.bilen biliyor enteresan bi tabir olmuş araba satanların yazdığı başlığa benzemiş genel bi tabir yani.kim ne biliyorsa yazsın öğrenelim vtecle ilgiyi her türlü konuda bişi öğrenmek isterim,öğretenede teşekkür ederim hobim çünkü araştırmak okumak
Talih.b16
18-12-2012, 19:54
3boy mu verecek?
Beyin işinden müzdarip :)
hiç araştırdınmı ne işe yaradığını?
dragon07
18-12-2012, 20:34
yıl 2013 oldugu için motorlara dikkat etmek lazım.içinde hangi piston var nerde yapıldı gibi.
motor içinin iyi oldugunu farz edersek
f/e/h/ 4.785...VAFC fazlasıyla adaleti sağlar.
motor içinin kötü oldugunu farz edersek...
81.5 11.5cr piston.
arp saplama
itr yağ su pompa
oem conta tavsiye ederim
f/e/h/ 4785, beyin...bulabilirseniz ITR egzantrik,stage1,emme,kelebek port polish :) deli gibi gazlarsınız hiçbişeyde olmaz
Talih.b16
18-12-2012, 20:40
senin benim dediğim olmaz baksana 3 boy olmassa takmaz adam parçayı bildiği bişi var demekki
ilkerist
18-12-2012, 21:32
senin benim dediğim olmaz baksana 3 boy olmassa takmaz adam parçayı bildiği bişi var demekki
Hayır,sıkıntı sende mi,bende mi ben onu anlamadım?İlkinde sordum cevap vermedin biraz sivri bir mesaj yazdın,belki yanlış anlamışımdır sanal ortam dedim,daha haala devam ediyorsun,bilmiyorum,öğrenme istiyorum,nette de araştırmadım,şimdi araştıracağım zaten de tavrın hoş değil bence...
Talih.b16
18-12-2012, 22:39
Hayır,sıkıntı sende mi,bende mi ben onu anlamadım?İlkinde sordum cevap vermedin biraz sivri bir mesaj yazdın,belki yanlış anlamışımdır sanal ortam dedim,daha haala devam ediyorsun,bilmiyorum,öğrenme istiyorum,nette de araştırmadım,şimdi araştıracağım zaten de tavrın hoş değil bence...
Bak ben sana kardesimle baslayan bi cevap yazdim sen bana hala tavirdan falan bahsediyorsun
Madem bilmiyorsun neden benim yazdigima ise. Yarayacagini zannetmiyorum gibi bi cevap veriyorsun
ilkerist
18-12-2012, 22:51
Bak ben sana kardesimle baslayan bi cevap yazdim sen bana hala tavirdan falan bahsediyorsun
Madem bilmiyorsun neden benim yazdigima ise. Yarayacagini zannetmiyorum gibi bi cevap veriyorsun
Ya ben sana birşey demiyorum...
F-h-e de kisa gereksiz devir donuyorsan kisa iyidir donmuyorsan gerek yok
ilkerist
18-12-2012, 22:59
F-h-e de kisa gereksiz devir donuyorsan kisa iyidir donmuyorsan gerek yok
Bilmemezliğe vurunca da bilmiyorsan niye yazıyorsun olduk Tuncay Abi :icon_tup::)
F-h-e de kisa gereksiz devir donuyorsan kisa iyidir donmuyorsan gerek yok
Ne kadar devir dönülüyorsa gerekli daha spesifik olabilir misiniz peki ? Kısa şanzıman eğer aracın sürekli patinaja kalıp tutunma kaybı yaratmıyorsa eğer neredeyse her araçta işe yarar. Heleki şehir içi sürüşlerinde devir değil km ile konuşmak lazım. Haliyle bu sürüşlerde aynı kmde daha yüksek devirde ve daha torklu bir şekilde dolaşmak avantaj değil midir ?
kısa takıpta kısasız vtec'i geçen bi vtec görmedim ben.
en baba örneği sword'un eski ab vtec ve eh vtec denemeleri
std ıkı vti alalım ele
bırıne 4.40 takalım dıgerı std 426
fark olmazmı dıyorsunuz sımdı ?
benim izlediğim 4.785 abi 4.40da değil hani:) ab vtec'i bilirsin zaten eh'i de. videolarıda nette bissürü var. hatta ab vtec'te hafif volanda vardı o zamanlar kısayla birlikte.
senin tecrüben nedir?
Ben vtec plakalarını bilmem. Birbirisi ile aynı kondisyonda ve aynı setupa sahip 2 araç bastıkları andan itibaren yanyana giderek top speed yapıyorlar diyelim. Sonra bunlardan bir tanesine ekstradan sadece kısa takılıyor. Şimdi kısalı olan araç basar basmaz arayı açıp öne geçip 5inci vites kesiciye girdiği anda diğer araçtan daha önde olmaz mı? Nasıl bir araba lan bu vtec dediğiniz şey. :D
f-h-e
f-h-e-kısa-hafif volant
yan yana kesiciye giriyor, ikiside piyasanın speclerinde en iyi yürüyen 2aracı :)
Peki diğer araç kısayı sökünce öne mi geçti geri mi düştü noldu. Yokmu adam gibi bana bu olayın mantığını izah edebilecek birisi. Şöyle iken şöyle oluyo. Kısa varken bu bu böyle oluyoda o yüzden şöyle oluyor diyecek birisi.
Talih.b16
18-12-2012, 23:30
Bilmemezliğe vurunca da bilmiyorsan niye yazıyorsun olduk Tuncay Abi :icon_tup::)
bana özelden yazdığına bak burdaki yazdığına bak:)şimdi f e h iki vtec birine kısa koyarsak hangisi geçer?ben makine mühendisi diilim ama tutunduğu kadar lastik tutunma prblemi olmasa kısalı baya fark atar.
ilkerist
18-12-2012, 23:33
bana özelden yazdığına bak burdaki yazdığına bak:)şimdi f e h iki vtec birine kısa koyarsak hangisi geçer?ben makine mühendisi diilim ama tutunduğu kadar lastik tutunma prblemi olmasa kısalı baya fark atar.
Yazdığından gözden kaçırdığım noktaya değindim :) sıkıntı yok :)
Talih.b16
18-12-2012, 23:43
tamam siz biliyonuz biz anlamıyoruz bu işlerden.ben anladığım halde,takılınca bilal e soruyorum b serisinden en iyi anlayan o diye hala cok iyiyim diyemiyorum siz yazarken bizi geçtiniz.neyse uzatmaya gerek yok ben biraz daha öğreniyim bu işleri
ibratice
18-12-2012, 23:55
ya bendede 4.785 var beyinden ayarla 9.300 döndünmü aradaki farkı fazlasıyla kapatıyor hem daha tork lu başlıyorsun benide geçen vtec hatırlamıyorum yok hatta geçemeyen ful sökük pistonlu port polişli yakıtlı direksiyon kayışı bile sökük 2000cc araçlar yanıma gelince yılın olayı yapıyorlar kendine kısa doğru parçalarla candır.
Kısa için doğru parçaya bile gerek yok diyorum. Kısa her türlü candır. Stok arabaya bile takılır güzelde olur.
hahaha ibrahim abi fazla acıtmışım kusura bakma jahahah:D sen hala orda mısın ben o halimden de hızlandım gittim seni bilmem kac boy geçen cvk'ya sana yaptığımı yaptım:D ilerde unutursun abi üzülme bu kadar.
şuayb abi kısa takıp geri düştüğünü söyleyen bile biliyorum :) sonra söküp kaybettiğini geri alanı :)
karısık işler bunlar..
Talih.b16
19-12-2012, 01:08
alican bütün fiziği mekaniği bitirdin:)yıktın bizi,sen bu karışık işleri bi m.muh sor bakalım ne dicek dişli falande ama arabadan anlamıyorsa en iyisini o söyler.yıktın sahneyi eyledin viran bizi
abi ben tecrübe edenleri söylüyorum :)
mantıken tabiki kısanın işe yaraması lazım ama dediğim gibi videolar bile ortada f-h-e lu araçlarda.
devir dönen arabada kesinlikle faydalı. f-h-e için aynı şeyi diyemiyorum.
ibratice
19-12-2012, 08:04
hahaha ibrahim abi fazla acıtmışım kusura bakma jahahah:D sen hala orda mısın ben o halimden de hızlandım gittim seni bilmem kac boy geçen cvk'ya sana yaptığımı yaptım:D ilerde unutursun abi üzülme bu kadar.
Ben o konuyu birakali cok oldu ama sen hala etkisinden cikamamisin ki dün yılın olayı diye konu yazmışin benim arabamla ilgili kendine pay cikarticak birsey yazma dediğim halde.birde beni kaç boy gectigin videoyu koyda görelim yanlış hatırlamıyorsam ben seni bir boy geçiyorum 235 gibi yanıma geliyorsun sen bunları abartıp abartıp yaz konu kapansin birdaha söylüyorum benim arabamdan kendine reklam yapma biryerdede birsey yazma .
dragon07
19-12-2012, 12:24
saçma sapan konuşmalar var gülüyorum.
vti plakaları veriliyor sadece onlar en iyi gideniymiş gibi konuşuyorsunuz ezbere :)
bnde 4.785li vtila kısasız vtege 3 boy atıyorum nası yapıcaz piyasanın iyi yürüyen vtegi 2side.kısa iyidir heleki vtida çok lazım bana göre, ama 4785, ama 4.40 bide kilit oldumu yer yır tann.
ayrıca swordun vtiyı sadece 1 tane vti geçebiliyordu sen sanki hepsi geçebiliyormuş gibi lanse ediyosun alican .
0-400 drag deneyin kısalı vtila bide nası oluyor
birde kısalı vti ile oem dişli olan vti roll yaptımı devirler tutmuyor
saçma sapan konuşmalar var gülüyorum.
vti plakaları veriliyor sadece onlar en iyi gideniymiş gibi konuşuyorsunuz ezbere :)
bnde 4.785li vtila kısasız vtege 3 boy atıyorum nası yapıcaz piyasanın iyi yürüyen vtegi 2side.kısa iyidir heleki vtida çok lazım bana göre, ama 4785, ama 4.40 bide kilit oldumu yer yır tann.
ayrıca swordun vtiyı sadece 1 tane vti geçebiliyordu sen sanki hepsi geçebiliyormuş gibi lanse ediyosun alican .
0-400 drag deneyin kısalı vtila bide nası oluyor
birde kısalı vti ile oem dişli olan vti roll yaptımı devirler tutmuyor
Burak ın söylediği kısayı (4.785) taktım 2 boy geri düştüm ertesi gün çıkarttım :)
Benim arabada denediği ve verim kaybettiği durum bu alicanında anlatmak istediği
f-h-e
f-h-e-kısa-hafif volant
yan yana kesiciye giriyor, ikiside piyasanın speclerinde en iyi yürüyen 2aracı :)
bence cok yanlıs kıyaslıyorsun
benım arabam ıle
motor km sı 20.de yapılmıs olan bır vtı da yan yana gıdıyor hatta gecebılıyor..
yanı araclar motor kondusyonuna gore yururu cok degısıyor
ama 2 aracada mesela paşaoglunda motor yapalım
sıfır toplayalım
aynı headers aynı fıltre aynı eksoz koyalım
bırıne 4.40 takalım dıger 4.26 olsun
3000 devırden bassınlar
4.vıtes sonunda 4.40 lı araba kesınlıke 3 boy once olmus olur :icon_tup:
4.785 takan gerıye dustum dıyen arkadaslarım
8200 devırde 4.785 bır işe yaramaz
ama 8500-8700 doneseydınız ozaman farkı gorecektınız :)
ykavcioglu
19-12-2012, 13:40
tuncay abi 4,785 ile b16b beyini kullansaydın iş yaparmış demekki:)
2006 yılında 4.785 vardı vti ımda
Utkuselamoglunun vti atmosferık ıken pasaoglunda dyno ya gıtmıstık benden 5 hp yuksek cıkmıstı
hemen hemen specler aynı ıdı
alt devırden roll yapınca 3 boy one cıkyırordum ama 4 un sonunda benı yakalayıp gecıyordu
kısacası devır donmeyınce 4.785 pek bır işe yaramıyor
ama 4.40 ıcın aynı sey gecerlı degıl :)
ykavcioglu
19-12-2012, 13:45
2006 yılında 4.785 vardı vti ımda
Utkuselamoglunun vti atmosferık ıken pasaoglunda dyno ya gıtmıstık benden 5 hp yuksek cıkmıstı
hemen hemen specler aynı ıdı
alt devırden roll yapınca 3 boy one cıkyırordum ama 4 un sonunda benı yakalayıp gecıyordu
kısacası devır donmeyınce 4.785 pek bır işe yaramıyor
ama 4.40 ıcın aynı sey gecerlı degıl :)
abi bu 220'de redline'a götüren hangisi oluyor?
http://i44.photobucket.com/albums/f41/b16egcp/trannyspecs19as-1.jpg
Bserısının sanzıman oranları burada :)
ykavcioglu
19-12-2012, 13:53
iş yerinden resim göremiyoruk:(
teşekkürler genede akşama bakarım:)
f-e-h ten sonra 4.40 mutlaka faydalı olacaktır dıyorsunz yanlıs anlamadysam ozman ?
f-e-h ten sonra 4.40 mutlaka faydalı olacaktır dıyorsunz yanlıs anlamadysam ozman ?
4.40 candır emin ol :)
ama dedigim gibi arabanın motor kondisyonu cok önemli
bir arabayı dışarıdan parçalar ıle hızlandırmak yerıne ılk once motor kondısyonunu en ıyı hale getırmek bur işin baslangıcı olması gereklı
mertcan abide söylediğimi anlattı.
oem beyinle rollingte ileri gitmedi tecrübe edenleri söylüyorum işte daha neyin tartışmasını yapıyosunuz anlamadım ki :) birde mertcan abi 3000devirde ne rollingi ya :D tamam o zaman belki fark ediyordur ama normalde 5500 6000devirde durum nedir? :)
ibrahim abi sana yorum yapmıyorum, reklam meklam diyip o zaman içindekileri dökemediğini şimdi döküyorsun :) daha devam etmiycem konusmaya herkes neyin noldugunu biliyor.
efe dragta ne işe yarar bilgim yok o konuda kardeşim, benim bahsettiğim rolling olayı ve orj beyin ile. f-h-e'lu gibi bi spec misal. ayrıca verdiğim plakalara herhangi bi vtec sahibi saygı duymalı bence daha o kadar yürüyen görmedim o speclerde. bir ak vtec vardı arkadaşımda o da deneyemedi o iki araçlarla sene farkı oldugu için muallakta kaldı öyle. mertcan abi senin aracıda ayırıyorum tabi unutmadık:D
yunus 220de kesiciye sokan 4.785.
ugr_kskn
19-12-2012, 14:01
f-e-h ten sonra 4.40 mutlaka faydalı olacaktır dıyorsunz yanlıs anlamadysam ozman ?
Kanka bende 4.40 vardı şanzımanda 3 sıkıntı olduğu için 2 deki rollerde bi işe yaramıodu 3. vites de kalkınca candır şöyle düşün sen 5 atınca adamın dördü bitiyo :))
Mertcan abinin dediği çok önemli motor mekanik herşey yerli yerinde olacak f-h-e bi uzunyol yapıcan 3-4-5 4-5 sıkacaksın bir ciğer gelecek sürekli şehir içinde ne bilim 5-10 dk lık boş yollarda olmaz izmit gebze çıkıcan sıkacaksın araba 4-5 görecek top speed falan ondan sonra 4.40 koy port polish yaptır kafana göre ;)
AL Vtec 70-200 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=-JJ-lXE3nFk&list=UUipaZ4ZpaPUHM0H5YEYrTDg&index=17)
Bolt on motor stock
s300 lü vti
4.40 sanzıman var bence 4.26 dan kat kat guzel :)
Bu arada Ankara da n/a araba yurumuyor en son ızmıte geldıgımde anladım :)
mertcan abiiiiii beyinsiz vtec'ten bahsediyoruzzz :)))
orj 8200 dönen.
mertcan abiiiiii beyinsiz vtec'ten bahsediyoruzzz :)))
orj 8200 dönen.
Oda var janım :D
AL Vtec Kadran - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=a_0Fw3IDuMQ)
yanlıs ılk ekledıgım vıdeosa 8350 donuyorum fazla devır açmamıstım :)
ibratice
19-12-2012, 14:14
Alican birincisi beni geçemediğini halde boy boy geçtim diye heryere yazıyorsun ikincisi dün gene yazmışsınız sadece piston polisle sr geçiyorum diye araban gırtlak sokuk yakıt çip direksiyon pompa iptal far sokuk filtre orda geçmek icin herşeyi yapmışsın hiçbirşey yok gibi yazıyorsun doğru herkez neyin ne olduğunu biliyo .
Oda var janım :D
AL Vtec Kadran - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=a_0Fw3IDuMQ)
yanlıs ılk ekledıgım vıdeosa 8350 donuyorum fazla devır açmamıstım :)
mertcan baskı balata ne kullanıyrsun ?
mertcan baskı balata ne kullanıyrsun ?
hazır boyle bı soru warken bi şey sorayım ama konu fazla dagılmasın.
exedy ler (spor baskı balata die tabir edılen) titreme yaparmı yapmazmı oem'e göre ?
mertcan baskı balata ne kullanıyrsun ?
Bora Honda da çalıstıgım zaman ındırımım vardı Oem getırdım bıraz cok para vermıstım ama cok ıyı debrıyaj yanlız baskı balata volan ayarımı yılmaz torna Ilker abı yapmıstı :)
hazır boyle bı soru warken bi şey sorayım ama konu fazla dagılmasın.
exedy ler (spor baskı balata die tabir edılen) titreme yaparmı yapmazmı oem'e göre ?
oem veya Orjınal Exedy stage1 onerırım
ben ikisinide kullandım araç ne kadar dolu olursa olsun drag için 4,785 . rollde 4,40 biraz daha başarılıydı ama benim düşüncem orjinal dişlileri her iki amaç içinde idealdi.
Bora Honda da çalıstıgım zaman ındırımım vardı Oem getırdım bıraz cok para vermıstım ama cok ıyı debrıyaj yanlız baskı balata volan ayarımı yılmaz torna Ilker abı yapmıstı :)
oem veya Orjınal Exedy stage1 onerırım
kadranda bellı oluyor zaten dedım stage 2 mı kullanıyor dıye :D
oem veya Orjınal Exedy stage1 onerırım
abi sen yanlıs anladın sanırım :)
exedy titreme yaparmı dedim kalkıslarda falan.
abi sen yanlıs anladın sanırım :)
exedy titreme yaparmı dedim kalkıslarda falan.
Ben kullanıyorum titreme falan yok
İlk taktığımdaki sertliğide gitti oem e yakın şu anda
tesekkurler tuncay abi,
arkadaslar 2006 senesınden baska bı forumdan şöyle bi yazı buldum :
''vtec makinalar normal makinalarda daha fazla devir cevirebildikleri icin normalden daha kisa oranlar kullanilabilir ama yakit tuketiminin ne olacagi yani 270 km bir depo bitiren type-r lar varken herhalde kisa ile ayni sekilde kullanim ile bu tuketim cok daha artacaktir...bir de kisa oranlari kullanmak zordur...kullanimi rahat degildir surekli yuksek devir cevirmek gerekecetir....sikisik trafikte surmek daha zordur''
arabayı gunluk kullanmıyoruz sonucta ama zaten vites oranları kısa olan bı araca bide 4.40 tan sonra bizi trafıkte bezdirmesin :D yakıtta cok farkedermı :)
ibratice
19-12-2012, 16:45
Bence tam tersi kisayi şehir içi cok iyi sehirler arası kötü kisada devir donmene gerekte yok araba biraz yürüyünce 1 almanya gerek kalmıyor hiç.
nerde yaZmısım seni boy boy gectim diye ibo usta göstersene bi sana Zahmet oraya bilmem kaç boy geçmeye geldin bende bilmem kaç boy geçilmeye sonra 6da gecmeye basladım bi baktık ki:) hazmetmen lazım baZı seyleri.bise speclerim senden üstünmüş gibi konusman komik olmus.egzantrik kısa beyin ayarlı kasnak headers senin fazlalıklarındı diyo muyum ben:) aracım söküktü senden yine agırdım:) neyse son postumdur saygılar sevgiler abi.
Ben kullanıyorum titreme falan yok
İlk taktığımdaki sertliğide gitti oem e yakın şu anda
tuncay abı sen tııtretırsın oem baskıyıda hassas adamsın :)
ibratice
19-12-2012, 17:37
nerde yaZmısım seni boy boy gectim diye ibo usta göstersene bi sana Zahmet oraya bilmem kaç boy geçmeye geldin bende bilmem kaç boy geçilmeye sonra 6da gecmeye basladım bi baktık ki:) hazmetmen lazım baZı seyleri.bise speclerim senden üstünmüş gibi konusman komik olmus.egzantrik kısa beyin ayarlı kasnak headers senin fazlalıklarındı diyo muyum ben:) aracım söküktü senden yine agırdım:) neyse son postumdur saygılar sevgiler abi.
Alican suç sende değil bende biraz hitap şeklini düzelt bana yakin arkadaşlarım bile ıbo diye hitap edemezler ki senle bir samimiyetin yokken sen hiç diyemessin sen evinde arabalarinla oynarken biz sanayide araba altlarindaydik .biraz saygılı ol hep laf cambazligi yapıyorsun ne benimle nede arabamla ilgili birsey istemiyorum kafandan yazıp yazıp buraya oynuyorsun cvk beni nezaman geçmiş nezaman denemisiz yada sen nerden uyduruyorsun .
tuncay abı sen tııtretırsın oem baskıyıda hassas adamsın :)
O kadar ayar yaptık arabana şu şanzımana bi el atıver sende cart curt fenalardayım:D
ykavcioglu
19-12-2012, 17:39
O kadar ayar yaptık arabana şu şanzımana bi el atıver sende cart curt fenalardayım:D
obey yeni adın hayırlı olsun:D
bi tanıyamadık seni ya, eh'misin ihtiyarmısın nesin sen kimsin:D
obey yeni adın hayırlı olsun:D
bi tanıyamadık seni ya, eh'misin ihtiyarmısın nesin sen kimsin:D
Hani diyorlarya ismini taşıyamıyo ağar geliyo işte o misal EH VTEC beni bastırdı bende değiştirdim Tuncay oldum:):):)
O kadar ayar yaptık arabana şu şanzımana bi el atıver sende cart curt fenalardayım:D
temem abı sen emret ben yapıyım :D
obey yeni adın hayırlı olsun:D
bi tanıyamadık seni ya, eh'misin ihtiyarmısın nesin sen kimsin:D
sendıkaya gırıcek ondan dolayı oyle adı tuncay oldu :D
silent furious
19-12-2012, 18:52
Ben kullanıyorum titreme falan yok
İlk taktığımdaki sertliğide gitti oem e yakın şu anda
bende exedy stage1 kullanıyorum 700km oldu takılalı memnunum ama kavrama noktası yeni bir debriyajın olması gerektiğinden birazcık yukarda kavrıyor sizinki de öylemi ?
exedy tıtremez ama serttir oem e gore
işin sırrı debrıyaj ayarında unutmayın :)
bende exedy stage1 kullanıyorum 700km oldu takılalı memnunum ama kavrama noktası yeni bir debriyajın olması gerektiğinden birazcık yukarda kavrıyor sizinki de öylemi ?
pedal merkezinde ayar vidası var az biraz aşşagıya alabılırsın :)
silent furious
19-12-2012, 19:05
exedy tıtremez ama serttir oem e gore
işin sırrı debrıyaj ayarında unutmayın :)
pedal merkezinde ayar vidası var az biraz aşşagıya alabılırsın :)
ona baktım da ellemek istemedim onu merak ettim sadece bu debriyajın yapısı bumudur diye oem e göre memnunum genel olarak
bende exedy stage1 kullanıyorum 700km oldu takılalı memnunum ama kavrama noktası yeni bir debriyajın olması gerektiğinden birazcık yukarda kavrıyor sizinki de öylemi ?
Evet yukarda benimkiside
En ustte kucuk bi bosluk varya hemen ondan sonra ayiriyo en ustte yani ben bu sekilde sevdigim icin elletmedim :)
ona baktım da ellemek istemedim onu merak ettim sadece bu debriyajın yapısı bumudur diye oem e göre memnunum genel olarak
Basit bir şey ufak ince ayarı oradan yapabılırsınız problem olmaz..
silent furious
21-12-2012, 19:10
ok teşekkürler bir sorum daha olacak bu itr ctr ve skunk2 stage 1 egzantrikler bunlardan hangisi daha sağlıklı ve iyidir ve yay şapkasız kullanılabilir ?
ok teşekkürler bir sorum daha olacak bu itr ctr ve skunk2 stage 1 egzantrikler bunlardan hangisi daha sağlıklı ve iyidir ve yay şapkasız kullanılabilir ?
Bu lıste ıcınde Stage 1 ekzantıklerı karıslastırabılırsın
http://f1212.hizliresim.com/14/p/h44f0.gif
silent furious
21-12-2012, 19:33
Bu lıste ıcınde Stage 1 ekzantıklerı karıslastırabılırsın
http://f1212.hizliresim.com/14/p/h44f0.gif
itr ile ctr aynı skunk2 stage1 bunlardan biraz daha iyi civic si dediğide bizim b16a2 oluyor sanırım resimden bunları anladım bu 3 egzantrik yay şapka gerektirmeden kullanılabiliyormu ?
skunk pro alırsan yay sapka ıster
ama skunk2 tuner1 serısı yay sapka gerektırmez
silent furious
21-12-2012, 19:35
skunk pro alırsan yay sapka ıster
ama skunk2 tuner1 serısı yay sapka gerektırmez
teşekkürler peki itr ve ctr ister mi yay şapka
Degısık bır combınasyon yapabılırsın
CTR emme ITR eksoz :)
yay sapka ıstemez
ben uzun yıllardır crt emme ekzantıgı kullanıyorum tek olarak
silent furious
21-12-2012, 19:49
Degısık bır combınasyon yapabılırsın
CTR emme ITR eksoz :)
yay sapka ıstemez
ben uzun yıllardır crt emme ekzantıgı kullanıyorum tek olarak
öyle pahalıya gelir :) ikiside aynı peki senin tek kullanmadaki amaç nedir egzos pek birşey farkettirmiyor gerek yok mu dersin
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.