Orijinalini görmek için tıklayınız : Turbo secim kararsızlığı yardım lütfen
Aracımın tek eksigi turbo kaldı
akldımda bir kaç turbo var aslında
Ama ben rolling ve drag a yönelik sürmekte oldugum icin karar kılmak istiyorum
ar durumunda kararsız kalmaktayım birde
1
Bullseye Power Turbos (http://www.bullseyepower.com/S200.asp) burdan turbodan anlayan arkadaşlar önerisi ne ise ona bakmak isterim :)
Powertune Au önerileri
2 Precision Billet Turbo HP5130 Ball Bearing
3 Precision Billet Turbo 5557S Ball Bearing
Bunlarda benim düşündüklerim garret serisi
4 Gtx3071
5 Gt3071
GT3071R-WG Dual BB, 64AR, 84 Trim Turbine, Ball Bearing Turbo : atpturbo.com (http://www.atpturbo.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=tp&Product_Code=GRT-TBO-025&Category_Code=VSR2)
6 Gtx3076
Şimdiden teşşekürler
manifoldun twin scroll ise gtx30 serisi alabilirsin twin scroll değilsede gtx30 al bence
yusufbatırel
18-11-2012, 15:54
almas oncesınde ıntercoler borular 28 goreyse 30 a gectıgınde hepsı degıscek s14 ıcın en ıdael turbo bana gore 2876
Sorun değil ufak tefek değişiklik yapılır intercooler la ilgili peki gtx2867r 86 ar alsam ne olur 480 hp bir değere sahip fakat biraz ar değerini büyük alirsam devir aralığı ne kadar değişebilir
yusufbatırel
18-11-2012, 16:07
abı 480 alamazsın olsun 400 kı dedıgın gıbı olsun kımı gecıceksınkı 400 le
Haci illaki hedefledigim güc var bakalım nasip kismet meselesi ben elimden geleni yapayim
ha 3 aşagı olur 1 yukarı olur o fark etmez :)
yusufbatırel
18-11-2012, 16:23
almas yanlış anlama yazdıklarımı asıgıyım 200sx drıft de yapalım edelım dolduralım ama s14 roll drag arabası degıl bunu kabul et mutlu yasa:)
Maxiboost
18-11-2012, 16:24
Yuzup yuzup kuyruguna geldiktn sonra twinscroll manifold + gtx3076 hic olmadi gt serisi alirdim.
almas yanlış anlama yazdıklarımı asıgıyım 200sx drıft de yapalım edelım dolduralım ama s14 roll drag arabası degıl bunu kabul et mutlu yasa:)
=) şu tabuyu biraz yıkmak gerek
100 lerce video sunabilirim haci roll de de dragtada oldukca başarılı 2 drift te daha cok populer olması bir aracin drag yada roll yapamayacagı anlamına gelmez mesela ankarada da s13 yaptılardı stok internal ile 400 hp lerde 12.5 li saniyeler yapildi konyada
ha senin gönlünde drift vardir orası ayrı
2 firma verecem bunlar en popiler olan firmalar
örnek 1
Home page (http://powertune.com.au/)
örnek 2
Mazworx - Home of the World's Most Powerful SR20s. From engine work to chassis to even full turn-key racecars, we can do it. Even though we specialize in Drag Racing Nissans and the SR20, our capabilities are broad. (http://www.mazworx.com/)
bu firmalar kendi aracları olsun müşteri aracları olsun drag a hazırlamaktalar güzel dereceleri var
200sx icin cok farklı şanzıman secenekleri bile mevcut yani herşey maddiyata baglı 800 900 hp de alınabiliyor 1200 de Det kapak la 600 üstü hp ler hayal degil diceksinki e85 var sorun degil türkiyede e85 var o yoksa methanol var ama illaki var
ben mesela rb25 in şanzıman conversion kit i almayi planlıyorum ilerde olmadi gözü karartıp vet kapak koyarım vtec acan sx olur :) stok kapak 9 k dönüyor yeter artar zaten :)
Yuzup yuzup kuyruguna geldiktn sonra twinscroll manifold + gtx3076 hic olmadi gt serisi alirdim.
twin scroll a yönlendirme cok sanırım paraya kıyıp 1500 $ lara fullrace bakacaz :) teşşekürler
Ben kullanim amacima gore GT2871R kullaniyorum. Senin kullanim amacina gore GT(X)30R daha keyifli olacaktir. T3 "top mount" manifold ile birlikte... Drift deseydin GT(X)28 0.64ar derdim.
Bu arada 200sx i sadece drag icin kullanan bir dunya adam var. S2000'i drift spec kullanmayi tercih edenler gibi...
su an dunyanın en teknolojik turbosu
borg warner EFR 6758
Borg Warner 6758 EFR Turbo- TREADSTONE PERFORMANCE (http://www.treadstoneperformance.com/product.phtml?p=1846&prodname=Borg+Warner+6758+EFR+Turbo)
Efr kullanabilmesi icin t4 flans kullanmasi lazim twin scroll icin diger turlu t3 kullanmasi gerekli
Gtx kullanirsa t3 twin scroll kullanabilir
Nvcs yi hesaba katmayi unutma emir. Arabadan sogursun 4500 lere cekersen spool-up .
Benim soyleyecegim bu. Kalip disina cikma rolling icin yapacak olsan da , k20 lerle de bir tutma bizim kapaklari. 30 ustune cikarsan buyuk hata olur.
Kolay gelsin
dragon07
20-11-2012, 22:01
gtx3071 senin ilacın dostum 76 büyük kalır ama sen daha iyisini bilirsin.
5557de iş yapar bnce
Nvcs yi hesaba katmayi unutma emir. Arabadan sogursun 4500 lere cekersen spool-up .
Benim soyleyecegim bu. Kalip disina cikma rolling icin yapacak olsan da , k20 lerle de bir tutma bizim kapaklari. 30 ustune cikarsan buyuk hata olur.
Kolay gelsin
Nvcs iptal bende at devir hiç eksikliği his ettirmiyor suan araç 30 lu turbo takacam. gtx fakat
ve kapak a bir cesaret edip atilim yapasim var :)
kickboxer
21-11-2012, 12:57
turbo seçimi yaparken hacim sıkıstrma egz yapısı devirbandın vs göz önünde bulundurarak yap he birde nasıl birşey istiyosun en önemliside bu
bu 6758 EFR'ler T25 flanş. tabi ille de t3 twin scroll kullanacaksa olmaz.
ama EFR 7064'lerde T3 single scroll var.
Efr kullanabilmesi icin t4 flans kullanmasi lazim twin scroll icin diger turlu t3 kullanmasi gerekli
Gtx kullanirsa t3 twin scroll kullanabilir
Aracımın tek eksigi turbo kaldı
akldımda bir kaç turbo var aslında
Ama ben rolling ve drag a yönelik sürmekte oldugum icin karar kılmak istiyorum
ar durumunda kararsız kalmaktayım birde
1
Bullseye Power Turbos (http://www.bullseyepower.com/S200.asp) burdan turbodan anlayan arkadaşlar önerisi ne ise ona bakmak isterim :)
Powertune Au önerileri
2 Precision Billet Turbo HP5130 Ball Bearing
3 Precision Billet Turbo 5557S Ball Bearing
Bunlarda benim düşündüklerim garret serisi
4 Gtx3071
5 Gt3071
GT3071R-WG Dual BB, 64AR, 84 Trim Turbine, Ball Bearing Turbo : atpturbo.com (http://www.atpturbo.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=tp&Product_Code=GRT-TBO-025&Category_Code=VSR2)
6 Gtx3076
Şimdiden teşşekürler
egzantrik ne var peki suan?
vectra-tuner
21-11-2012, 23:16
Klasik olucak ama en az Gtx 30 takın derim.
Doldurma olayı dert değil , Nos ile de desteklerseniz çok memnun kalırsınız.
Arkadan itişli olduğu için dragda da çok güzel süreler elde edilebilir.
egzantrik ne var peki suan?
brain crower stage 2 var.
ama 5557s gtx3071 ve 3076 beni çok dusundurmekte biraz daha bekleyip vet kapak mi yapsak diye dusunmuyor değilim :) vet biraz yabancı millet sr20vet diye bakbilirsiniz kısaca 9 k dönüp bildigimiz vtec açan tipi :) sr20det kapak yerine sr16 veya sr20ve kapağı değişim sonucu elde edilmesi :)
bu 6758 EFR'ler T25 flanş. tabi ille de t3 twin scroll kullanacaksa olmaz.
ama EFR 7064'lerde T3 single scroll var.
bende farklı bir şey demedimki ?
bende farklı bir şey demedimki ?
egzantrik brian imis, peynir gibi dagilmasin?_
kelford falan diyodun ben gencken yok mu fikrin ;)
egzantrik brian imis, peynir gibi dagilmasin?_
kelford falan diyodun ben gencken yok mu fikrin ;)
hala aynı abi görüşlerim kelford jun tomei gibi firmaları takip etmek lazım malzeme kalitesiyle aynı zamanda argeleride iyi durumda
GokhanRS
22-11-2012, 10:45
gtx3071 in seni memnun edeceğine inanıyorum. ayrıca gt serisine göre daha verimli. gt alıp sonra gtx alsaydım keşke dememek için gtx iyi tercih olur.
brain crower stage 2 var.
ama 5557s gtx3071 ve 3076 beni çok dusundurmekte biraz daha bekleyip vet kapak mi yapsak diye dusunmuyor değilim :) vet biraz yabancı millet sr20vet diye bakbilirsiniz kısaca 9 k dönüp bildigimiz vtec açan tipi :) sr20det kapak yerine sr16 veya sr20ve kapağı değişim sonucu elde edilmesi :)
kapagi falan bosver, once devir cevirirken guvenicegin bir egzantrik sec, sonra icerisi dagilirsa yatirmak zorunda kalirsin GT30u
bc yi alirken denk geldi aldım 1 senedirde kullanmaktayim degiştirebilirim dert sorun degil dönecegim devir 7500 7600 civari bu devirlerde sr20det icin kırılan duymadım ama başka tip araclarda kırılmış catlamış olabilir
şuan en popüler sr20det egzantrigi
Jim Wolf Technology website (http://www.jimwolftechnology.com/customer_part_detail.asp?PartID=13)
S3 diye geciyor ama high lift degerli S3 HL alabilirim
ama s4 egzantrik te alınıp takabilirim
Uyarılarınız icin teşşekür ederim dikkat e alacagim sonucta şuana kadar sorun yaşamamış olmam sorun yaşanmamış anlamına gelmez :)
egzantrik listesinide sunayım ve konuşulanlar
http://img.photobucket.com/albums/v731/240-kid/1.png
http://img.photobucket.com/albums/v731/240-kid/2.png
http://img.photobucket.com/albums/v731/240-kid/3.png
Quotes heard on the ‘net – take these with a grain of salt.
From Jay Whitley (excerpt from a post on www.sr20deforum.com):
”The RWD and FWD cams are exactly the same and they are interchangeable, no problem. The only thing that is different from an OEM FWD cam and an OEM RWD cam is the length of the dowel pin on the exhaust cam.
The FWD OEM cams (intake and exhaust) both use short dowel pins). The RWD OEM intake cam uses a short dowel pin and the exhaust cam uses a long dowel pin. This long pin is there to engage the crank angle sensor/distributor drive gear.
So, all you need to do use FWD cams in a RWD SR20 is to remove the long dowel pin from the OEM exhaust cam and install it into the FWD exhaust cam. Done.
Any machine shop that resurfaces flywheels can do this. It requires the same tool that they use to remove the dowel pins from flywheels. It is a slide hammer.
I installed a set of JWT S3 cams in my customer's RWD S13 Silvia red top just recently."
From Andreas (excerpts from posts on www.sr20deforum.com):
“As far as cams go they do not work the same NA as they do on turbo. All I will say is this: the S4 works better than the C1 in the racecar. Also if you are going to rev a car high the better combo is more duration and less lift S4 verses higher lift and less duration. The more lift you have the quicker the valve will float. As far as cams go the turbo dictates more than the cam. T78 with S4 is still making power at 8400 and goes linear to 8900 before we start to see any power loss.”
“In my travels of SE-R I have seen to bone stock SE-Rs that have gone up to 9000 RPMs. I was so baffled by this I had to put a NISSAN Consult Comp on it just to make sure my eyes were not fooling me.
It is possible for a JWT comp to go past 8000 RPMs, just have them program it with no rev limiter. It’s that easy. Here is what happens when you go past 8000 RPMS the comp just keeps on thinking it is at 8000 RPMs and can not make any more adjustments, so the higher you go in the RPMs past 8000 your fuel map and timing map will progressively wonder off from where it should be.
I always get my comps for my personal car with no Rev limiter because having the rev limiter kicking at full throttle cause a whiplash effect in the motor that causes the rocker arms to get thrown out. What happens when this happens at high RPMs: broken pistons, bent valves and broken rockers. So as long as you have [aftermarket] valve springs and retainers I would advise you to go for the no rev limiter option. Very useful on High HP Turbo and NOS cars when coming out of the blocks because this avoids power loss and damage to the motor if you run into the rev limiter.”
“You do not need a solid lifter kit to go to 9000 RPMS. The racecar I built is still Hydraulic and the power does not start to drop off until 8700 RPMS. My street car revs to 8500 RPMS I do have C3 cams and if you want a comp to go past 8000 RPMs I can get you one. There are some very simple mods to make your valve train stand up to 8500-9000 RPMS but I will not get into that right now.
S4s work better than C1 cams, that’s not an opinion that’s a fact. S4 cams will give you a much wider power band. For all who say that S4 cam do not work good with a T25 just look at Dougnosser's SE-R in the turbo section. Check out his dyno curve and come up with your own opinion. If you do not know how to tune a car and do not know how these parts can work together then leave the repeated comments alone. All you need to do is know how to match you parts together to make them work together.
As far as cams and valve float goes, the C cams have a lot of lift compared to duration. This causes the valves to open and close at a greater speed. C cams are more likely even with springs and retainers to float valves and toss rockers they will also cause valve float to occur quicker. Easier said the C cams will bounce on the seat. The S4 cam with about the same lift as a C3 but with more duration will hold up better than a C1.
If you are NA use S4, C2 or C3.
If you are turbo I swear by S4 cams. The best all around cam there is.”
“As far as which C cam I would recommend, that depends on what compression ratio you are running. 9.5-10 to 1 I would run C1s. If you have a 11 to1 compression motor that is stroked or bored out I would run C3 cams.”
“Well here we go, I have know idea who started this crap that you have to run JWT springs and retainers with JWT cams, that is silly. Cams are all made the same, they just differ in lift, duration and the actual open and closing points, that’s it. I have run JUN, TODA, FERREA, and also one with JWT cams with no problems. I have had 2 different sets of springs in the 9 sec racecar, JUN and FERREA, while running JWT cams and these springs ran up to 9000 RPMs with no problems. We have two motors for the racecar: one’s a backup motor and we built them just a little different when it cam to parts and they both worked great. This harmonic tuning bullshit that is supposed to be in the JWT springs is all shit. [It’s] just JWT and others trying to sell a product. I ** a great JWT fan but I do know when the shit is laid on too thick.”
From Rob Cadle (excerpts from posts on www.sr20deforum.com):
“I wouldn't run C1's on an NA car unless your prime objective was drivability with no loss of low-end power.
They cost a lot for the power they produce. I think that they are the ultimate smaller-turbo cam, though (a GREAT T-28 cam).
If you stay NA, get C2's. They lope, but they are livable, and they gain 25 whp over the stock cams.”
“Andreas is right: the bigger the turbo, the bigger the cams you can run (as a very rough generalization).
Overlap only hurts you if you are back-pressuring the engine. If the engine is in cross-over, or has very little negative delta P, you can run huge cams without mercy... the overlap will work even better on a turbo car than it will on an NA car as long as you are in crossover.
I think that C3's would be badass on a turbo car with a *very* large turbo. This is drag-race only kind of stuff. Take exhaust manifold pressure data if you want some guidance on the kind of cams you should use. If your exhaust manifold pressure (*BEFORE THE TURBO*) is less than or equal to intake manifold pressure throughout the engine's operating range (hard to achieve), then big cams are no problem.”
suan. karar kilcam gtx3071 ve bw efr6758 2 ye düştü
hatta t2 flansli gtx 3071 buldum :D
Garrett GTX3071R billet wheel Turbo w/Turbine Housing T25 inlet EWG V44 wg port | eBay (http://www.ebay.com/itm/230632920767?redirect=mobile)
Frequency_48
30-11-2012, 00:07
Bu detay işinize yarayabilir..
http://a1211.hizliresim.com/13/y/gdylu.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.