PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : wd40 teknik bilgi?



Maxi
19-11-2012, 12:52
wd40 pas sokucu biliyoruz ama yagli bir yapisi var.

benim merak ettigim
bir pasli olmayan metal yuzeye wd40 kullandik diyelim. bu yag kalici etki edermi yoksa atiyorum 6 ay sonra metal paslanmaya baslarmi ??

Osman Bahadır
19-11-2012, 13:03
Öncelikle WD-40 pas sökücü değil. Olsa olsa anti-korozif bir ajan olur.

Peki tam olarak nedir WD-40?;

WD-40 suyu yüzeyden uzak tutan, kalıcı penetrasyon yağlayıcısıdır. Herhanbi bir yüzeye sıkıldığında yüzeyde yağ filmi oluşturur ve yüzeyi sudan ve nemden uzak tutarak paslanmaya karşı korur. Yüzeydeki kiri ve tortuyu uzaklaştırdığından sıkışmış civatalarda da kullanıldığında işe yarar.

WD-40'ın içeriğindeki kalıcı yağlayıcı düşük viskozitelidir ve uçucu değildir. Bu yüzden uzun süre etkisini sürdürür. Ama tabi ki dış etkenlerden etkilenecektir. Ne kadar dayanacağı ise tamamen dış etkenlere ve şiddetine bağlı.

Spawn
19-11-2012, 13:04
Pas sokucu ozelligi saniyorum ki yaglandima ozelliginden daha az. Benim okudugum korozyon korumasi icin periyodik olarak kullanilmasi gerektigi

Maxi
19-11-2012, 13:39
tamam daha net sorayim
bir metal parca var wd40 layip yerine mi takarsin yoksa yaglarmisin ?

yag: 10-40 motor yagi gibi

aslan
19-11-2012, 13:42
Eğer metal paslı ise wd40 ile paslı olan bölgeye püskürtür ince zıpara ile zımparalar sonra gres yagı sürerdim
Not:benim silecekler paslanmış çalışmıyordu aynen yukardaki işlemi uyguladık şuanda tıkır şıkır çalışıyor

orhan_guney
19-11-2012, 13:43
birde wd-40 filtre temizliğinde kullanıyorlar. o konu hakkında bılgıye sahıpmısın nasıl temızlıyebılırım filtre bu.
http://g1211.hizliresim.com/13/m/g2fmk.jpg (http://bit.ly/c25MCx)


Öncelikle WD-40 pas sökücü değil. Olsa olsa anti-korozif bir ajan olur.

Peki tam olarak nedir WD-40?;

WD-40 suyu yüzeyden uzak tutan, kalıcı penetrasyon yağlayıcısıdır. Herhanbi bir yüzeye sıkıldığında yüzeyde yağ filmi oluşturur ve yüzeyi sudan ve nemden uzak tutarak paslanmaya karşı korur. Yüzeydeki kiri ve tortuyu uzaklaştırdığından sıkışmış civatalarda da kullanıldığında işe yarar.

WD-40'ın içeriğindeki kalıcı yağlayıcı düşük viskozitelidir ve uçucu değildir. Bu yüzden uzun süre etkisini sürdürür. Ama tabi ki dış etkenlerden etkilenecektir. Ne kadar dayanacağı ise tamamen dış etkenlere ve şiddetine bağlı.

Osman Bahadır
19-11-2012, 13:49
tamam daha net sorayim
bir metal parca var wd40 layip yerine mi takarsin yoksa yaglarmisin ?

yag: 10-40 motor yagi gibi

Abi bu tamamen malzemenin çalıştığı yere bağlı. Yalnız eğer açık çalışan bir malzeme ise kesinlikle motor yağıyla yağlamazdım. Motor yağı kalıcı değildir. WD-40 ile gresler arasında bir tercih yapardım.

Gresler sıcak çalışan malzemede eğer hazneli olarak orada tutulmuyorsa sıcaklıktan ötürü kısa sürede akıp gidecektir. Bu durumda wd-40 daha iyi bir tercih olur. Ama malzeme yüksek sürtünmeye, yüksek yüke maruzsa da gresten başka alternatif kalmıyor.

Kısaca malzemeye, çalıştığı ortama ve çalışma şartlarına göre bir yağlayıcı seçmek gerekir.

Osman Bahadır
19-11-2012, 13:52
birde wd-40 filtre temizliğinde kullanıyorlar. o konu hakkında bılgıye sahıpmısın nasıl temızlıyebılırım filtre bu.


Hiç WD-40 ile filtre temizlemedim. Ama şunu söyleyebilirim; kuru filtreye wd-40 sıkmazdım. Sonuçta bir yağlayıcı. Filtrede tıkayıcı etki yapacaktır. Ama yağlı filtre ise sözkonusu olan o zaman düşünülebilir.

Blackbird
19-11-2012, 13:54
Amaç yağlamaksa wd 40 yerine CRC (white lithium grease) tercih etmek daha iyi olur sanırım.

orhan_guney
19-11-2012, 13:57
peki bu filtreyı en saglıklı nasıl temızlıyebılırım ayrıca yaglı fıltre ıle kuru fıltreyi nasıl ayırt edebılırız.?
Hiç WD-40 ile filtre temizlemedim. Ama şunu söyleyebilirim; kuru filtreye wd-40 sıkmazdım. Sonuçta bir yağlayıcı. Filtrede tıkayıcı etki yapacaktır. Ama yağlı filtre ise sözkonusu olan o zaman düşünülebilir.

ChtArdARSL
19-11-2012, 13:59
Hiç WD-40 ile filtre temizlemedim. Ama şunu söyleyebilirim; kuru filtreye wd-40 sıkmazdım. Sonuçta bir yağlayıcı. Filtrede tıkayıcı etki yapacaktır. Ama yağlı filtre ise sözkonusu olan o zaman düşünülebilir.

ABı ben tekne mevcut ve sıgorta panelı dısarda, panelın arkasını daha onceden wd-40 ıle yagladım bozulmasın dıye fakat panelın suan ıstten 3 tusu calısmıyor bunun ıcın ne yapabılırım?

Balata sprey ıle teızeyıp tekrar wd-40 atıyım?

Osman Bahadır
19-11-2012, 14:04
peki bu filtreyı en saglıklı nasıl temızlıyebılırım ayrıca yaglı fıltre ıle kuru fıltreyi nasıl ayırt edebılırız.?

Resimdeki Aem dry flow kuru tip bir filtre. Temizliği de sabunlu su veya özel kimyasalı ile yıkayarak yapılıyor genelde;

How to clean an AEM DryFlow Air Filter. Really easy process. - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=3tYC_dZ4kZI)
AEM Dry Flow Filter Cleaning Instructions - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=IPYUef8iaSI)


ABı ben tekne mevcut ve sıgorta panelı dısarda, panelın arkasını daha onceden wd-40 ıle yagladım bozulmasın dıye fakat panelın suan ıstten 3 tusu calısmıyor bunun ıcın ne yapabılırım?

Balata sprey ıle teızeyıp tekrar wd-40 atıyım?

Eğer WD-40 iş görmemişse balata spreyi ile temizleyip sprey gres sıkılabilir.

GokhanRS
19-11-2012, 14:17
wd-40 paslı parçalarda çok işe yarayan bir temizleyici ve yağlayıcıdır. ancak yağlama özelliği çok fazla. yani malzemeye çok iyi tutunur.

eğer ilerde sökerken zorlanmak istemediğiniz bir parça ise wd-40 sıkıp takabilirsiniz. aluminyum kapağa giren bobin vidaları buna örnek olabilir. genelde çok sıkıldığında sökerken diş bozabiliyor. wd-40 sıkılıp takıldığında kolay kolay diş sardıramazsınız oralara.

ancak krank kasnağı egzantrik kasnağı yada jant bijonu gibi gevşememesi gereken gevşerse büyük risk oluşturabilecek yerlerde ben kullanılması taraftarı değilim. çünkü ne kadar sıkarsanız sıkın sökerken kolay sökülmesine sebep olabiliyor yani gevşeme ihtimali olan yerde kullanmayınız. pası söktükten sonra yani bu bölgelerin vidası wd-40 ile temizlendikten sonra onun etkisini üzerinden balata spreyi ile alabilirsiniz. direk wd40 lı olarak sakat yerlerde takmayın.

filtre işine gelincede yağlı filtre ise bence makina yağı bile kullansanız daha iyi. wd-40ı üzerinden suyla yıkasanız bile çıkaramzsınız daha sonra. ben tavsiye etmiyorum tıkadığını düşünüyorum yağlı filtreyi bile.


not: wd-40 ile motor yıkayan bile var. yıkamayın. o yağ kokusunu aylarca çekersiniz. motor ısınsa bile gitmez motorun üzerinden wd-40. illa benzin yada balata spreyi ile çıkarmak zorunda kalırsınız daha sonra. su bile fayda etmiyor.

YavuzNaz
19-11-2012, 14:26
spray gres işinizi fazlasıyla görecektir, wd40 çok güzel bir ürün ancak bu tip işlerde ben spray gres tercih ederim yüzeyde daha fazla tutunur ve dayanıklılık olarak wd40 tan çok daha üstün.

GokhanRS
19-11-2012, 14:29
spray gres işinizi fazlasıyla görecektir, wd40 çok güzel bir ürün ancak bu tip işlerde ben spray gres tercih ederim yüzeyde daha fazla tutunur ve dayanıklılık olarak wd40 tan çok daha üstün.

tamam yağlama konusunda iyi birşey sıvı gres olayı. ancak wd40 gibi korozyon önleyici özellikli değil. wd-40 tercihinin amacı zaten özellikle korozyon pas v.s ayrıca ısınan yerlerde uçabiliyor birkaç hafta içinde. wd-40 aylarca dayanır tutunduğu parçada.

ilovedrifting
19-11-2012, 15:20
Her ne kadar WD-40 pas sökücü değil aslında yağlayıcı densede. Ben ondan daha etkili bir ürün görmedim. Garajımın demirbaşıdır WD-40. :D

RafetAraç
19-11-2012, 16:26
valla 3-4 senedir wd40 yerine çeşme suyu kullanırım :D özellikle egsoz civatalarında her bakımdan wd40 tan çok daha iyi pas sökme etkisi yapıyor. bu söylediğime gülebilirsiniz ama deneyin ve olayı görün :) baktınız civata resmen kaynamş hiç oynamıyor , oksijenle iyice ısıtıp sonra suyu bastığınızdada çok kolay sökülebiliyor genleşmeden dolayı. bu tecrübem sadece egsoz civataları için geçerlidir. motor içi blokta yada kapakta hiç denemedim :D

GokhanRS
19-11-2012, 20:09
G4yarTyeANU

brky33
19-11-2012, 20:23
BU WD-40 ürününü açıp kapatırken tıkırtı yapan araba kapıları menteşe kısımlarına sıkabilir miyiz?

Herhangibir soruna yol açar mı veya tavsiye eder misiniz?

Ahmet Saraçoğlu
19-11-2012, 20:40
C4 ün motor boşluğuna yarım kutu sıkmışlardı serviste (temizlmek için) , tertemiz de kalmıştı baya bi süre ,,, şimdi aynısını bikaç kutu ile mercedes in kaput içine sıksam ısıdan vss duman ve koku sıkıntısı olur mu?(manifolddan falan)

Murat
19-11-2012, 20:43
wd 40 uçucu bi madde. bir kaç güne yok olup gidiyor. yağlamak daha kalıcı olacaktır bence.

GokhanRS
19-11-2012, 20:57
BU WD-40 ürününü açıp kapatırken tıkırtı yapan araba kapıları menteşe kısımlarına sıkabilir miyiz?

Herhangibir soruna yol açar mı veya tavsiye eder misiniz?

her hangi bir sorun çıkarmaz kullanılabilir hiç bir sorun çıkarmaz. ama kapı v.s için özel spreylerde var. özellikle dış kapı kolu takılanlara sıvı gresde faydalı olur.


C4 ün motor boşluğuna yarım kutu sıkmışlardı serviste (temizlmek için) , tertemiz de kalmıştı baya bi süre ,,, şimdi aynısını bikaç kutu ile mercedes in kaput içine sıksam ısıdan vss duman ve koku sıkıntısı olur mu?(manifolddan falan)

araç dizelse mazotla silmeniz daha iyi. wd-40 motora değilde diğer kısımlarda kullanmanız daha akıllıca olur. motor ısısına maruz kaldığında malesef yağ kokusu yapabiliyor.


wd 40 uçucu bi madde. bir kaç güne yok olup gidiyor. yağlamak daha kalıcı olacaktır bence.

ne marka kullanıyorsunuz bilmiyorum ancak ben würth bayisiyim ve 3 aydır aracımda wd-40 sıktığım yerlerden bir türlü uçup gitmedi. ısınan egzos manifolduna yakın yerlerede kullanmıştım kokuyu gidermek için gazla yıkamak zorunda kaldım. piyasada üzerinde sadece wd-40 yazısı olupta kimin üretimi olduğu belli olmayanda birsürü marka var.
ancak würth ve berner in spreyleri aşırı kalıcı.

Ahmet Saraçoğlu
19-11-2012, 20:58
Aynen c4 dizeldi ama mercedes te sıkıntı olabilir demek , teşekkürler.

GokhanRS
19-11-2012, 21:00
Aynen c4 dizeldi ama mercedes te sıkıntı olabilir demek , teşekkürler.

tek sıkıntı koku. onun dışında hiç bir zararı olmaz. aksine parlaklığı uzun sürer.

brky33
19-11-2012, 21:21
her hangi bir sorun çıkarmaz kullanılabilir hiç bir sorun çıkarmaz. ama kapı v.s için özel spreylerde var. özellikle dış kapı kolu takılanlara sıvı gresde faydalı olur.

Yok hocam kapıyı açınca kapı ve aracın kaportası arasında kalan menteşeler için kullanmayı düşünüyorum ;)

İnce uzun sprey aparatıyla sıkıp bırakıcak mıyım nasıl kullanıcam acaba?

onursumer
19-11-2012, 21:28
benim atv yı kışın dışarda bırakıyorum yazlıkta zincirleyip

komple wd 40 ile yağlıyorum yaz sonu karda yağsa yağmurda yağsa bişey olmuyor :)

Murat
19-11-2012, 21:33
her hangi bir sorun çıkarmaz kullanılabilir hiç bir sorun çıkarmaz. ama kapı v.s için özel spreylerde var. özellikle dış kapı kolu takılanlara sıvı gresde faydalı olur.



araç dizelse mazotla silmeniz daha iyi. wd-40 motora değilde diğer kısımlarda kullanmanız daha akıllıca olur. motor ısısına maruz kaldığında malesef yağ kokusu yapabiliyor.



ne marka kullanıyorsunuz bilmiyorum ancak ben würth bayisiyim ve 3 aydır aracımda wd-40 sıktığım yerlerden bir türlü uçup gitmedi. ısınan egzos manifolduna yakın yerlerede kullanmıştım kokuyu gidermek için gazla yıkamak zorunda kaldım. piyasada üzerinde sadece wd-40 yazısı olupta kimin üretimi olduğu belli olmayanda birsürü marka var.
ancak würth ve berner in spreyleri aşırı kalıcı.

würth ün baskı balata temizleyicisinden tutun pas sökücüsü vs tüm ürünlerini kullanıyorum dükkanımda. özellikle balata temizleyicisi fenalarda ama wd40 kimyası gereği sanırım uçuyor. kendi aracımda parlatma etksinden ötürü motor temizlemek de kullanıyorum. başka markalar da kullandım 3 4 günde uçuyor.

GokhanRS
20-11-2012, 19:23
Yok hocam kapıyı açınca kapı ve aracın kaportası arasında kalan menteşeler için kullanmayı düşünüyorum ;)

İnce uzun sprey aparatıyla sıkıp bırakıcak mıyım nasıl kullanıcam acaba?

direk sık gitsin. özel bir yetenek yada taktik gerekmiyor. kısaca barzolama sıkma sistemi diyoruz bu sisteme :)


benim atv yı kışın dışarda bırakıyorum yazlıkta zincirleyip

komple wd 40 ile yağlıyorum yaz sonu karda yağsa yağmurda yağsa bişey olmuyor :)

demek ki burdan etkisinin uzun olduğu fikrine varabiliriz.


würth ün baskı balata temizleyicisinden tutun pas sökücüsü vs tüm ürünlerini kullanıyorum dükkanımda. özellikle balata temizleyicisi fenalarda ama wd40 kimyası gereği sanırım uçuyor. kendi aracımda parlatma etksinden ötürü motor temizlemek de kullanıyorum. başka markalar da kullandım 3 4 günde uçuyor.

görsellik açısından bilemem parlaklık çabuk uçuyor olabilir belkide o amaçla pek kullanmadım. sonuçta yağlı tozda çeker. ama koruyucu etkisinin uzun sürdüğünden eminim çünkü normalde paslanabilecek bir çok malzemeyi wd-40 la yıkayıp küf pasa sebep olan bodruma koymama rağmen en ufak bir paslanma olmuyor 6 ay sonra bile.