Orijinalini görmek için tıklayınız : Alternatorü devreden çıkarıcı devreyi türkiyede gören var mı ?
yavuz364
06-04-2008, 17:28
............
Evet var ,
Alterpower buda devresi ;
http://img216.imageshack.us/img216/4126/baglanti02troe7.gifhttp://img216.imageshack.us/img216/6868/baglanti01trha0.gif
Şema:Obitet.gazi.edu.tr
emreekin
06-04-2008, 18:32
bence 3-4 beygir için degmez.....
aslında sadece vtec açtığında alternatörü devreden çıkaracak bi devre yapılabilir bana mantıklı geldi :D
yavuz364
06-04-2008, 20:35
......................
abi haklısın 3-4 beygir çok değil ama yinede ben denemek istiyorm, asıl ben farklı bi porjem var onu denemek için istiyorm bu devreyi, birde 100 beygir için 3-4 beygir az da değil gibi :)
cem bey çok teşekkürler, yapabilecek kadar devre şeması yok ama en azından ismini öğrendim :) yalnız bi sorun var, emme monifoltundan nasıl bilgi girişi yapıcam ??
birde gaza bastığım zaman emme manifoltunda vakım oluşana kadar vakit geçer, yani tepkisi biraz geç kalır.. gaz pedalına flan bağlananları var mı acaba
Araç nedir alterpower kullanılmak istenen ?
yavuz364
06-04-2008, 21:05
...................................
şuanda subaru impreza 1.5 var, yakın zamanda eski model bir camaro yada ford taunus düşünüyorm, anladığım kadarı ile yeni arabalardaki emme manifoltundaki sensörden bilgi alıyor ancak eski arabalarda böyle birşey olmadığı için başka bir yol lazım.
ancak şuanda charger ve elektrik motorları üzerinde çalışıyorm o yüzden büyük bi alternatör ihtiyacım olacak..
Gerçekten işlevsel elektrikli bir supercharger projen varsa kafanda apartmanların merkezi doğalgaz ısıtma sistemlerinde kullanılan brülör adı verilen bir alet var. Bu alet atmosfer basıncında olan gazları çok yüksek debiler ile basabiliyor. 3-5 bar gibi. Boyutları değişken. Ama çalışmak için yüksek akıma ihtiyaçları var. Ve bu tarz sistemleri aracın kendi alternatörleri ile beslemek çok zor. Ne kadar büyük alternatör koysanda. Ama genede sana kolay gelsin umarım iyi bir çalışma olur.
altarnetöre akü doluyken zten devredışı kalır .bence hiç urasma içre bi dügme koy istedgin zaman acıp kapatırsın öle dene ama hiç bir farkını görmessin.yani sinekkten yag cıkarmak senin yatıgın hiç uraşma bence
yavuz364
06-04-2008, 21:39
............................
alternatörü pek incelememişşsin sanırım . arkasında 0.75 mm inceliginde bi kablo olur (senin arcını bilimiyorum 3 tanede olabilir(bunlardan biri lamba ucudur.alatarnatör calışmya basladıgından itibaren o kablodam 12 volt üretir .kablounun bir ucu ise göstergededir .göstergenin içinde ampul vardır birucu alatarnanöterden gelen kabloya diger ucta ise sürekli 12 volt vardır .dinamo dönmeye basladıgını anda ampulun iki ucunddada 12 volt olur bölece lamaba söner dinamo yüke biner elektrik üretir.işte o ince kabloya sartel koyman gerekir biraz uzun oldu ama inş anlatabilimişimdir
evet böyle bi projem var hatta dün termodinamik hesaplarını yaptım ve güzel birşey çıkıcak gibi :) söylediğin şeyleri biliyorm (makine mühendisi) ama tamamını kendim üreticem, az çok imkanım var. teşekkürler
evet akü dolduğunda devre dışı kalıyor tabii ki ama ne zaman dolacağı belli olmaz ve bilsem de dediğin gibi ekstra düğme koymam gerekir, bunun yerin hazır, çok daha güvenli, birde bu sistemler üst seviye performans arabalarında aracın beyninden otomatik olarak yapılıyor, ama normal arabalarda yok, bu da demek oluyor ki işe yarayacak bir sistem, ayrıca 3-5 beygir bence küçümsenmemeli, 3-5 beygir bi yerden 3-5 beygir bi yerden, sonra bi bakmışın fazladan 10 beygirin var :) ;)
zaten ben hepsinin hesaplarını yaptım, birde çok büyük alternatör koymam gerekmiyo hatta normal bir alternatör ile bile yeterli oluyor ancak benim alternatör büyütme nedenim arabanın çekişi için de elektrik motorları kullanmak (ilk etapta değil tabii ki ama proje aşamasında) hibrit arabaları biraz incelerseniz bu şekilde yapılan birçok araba var amerikada, adamlar conversion kit leri satıyorlar bu şekilde..
birde alternatörü devreden çıkartmak bir düğme koyma ile olabilecek birşey değil, 80 amperler, 120 amperler çok yüksek rakamlar, düğme bunları kontrol edemez, yani bu devre o kadarda basit bir devre değil..
Tekere yada şanzıman bir şekilde hibrik sistemlerdeki gibi elektrik motoru takviyesi amatör yada tuning garajlar için bile çok uçuk hayal niteliğinde projeler. 4 kere 4 motor projesi yada 2 tekere 2 motor projesi belki ama hem maliyetli hemde çok yoğun simülasyonlar gerektiren olası bi aksilikte kazaya sebep olabilecek sistemler.
emreekin
06-04-2008, 23:05
bestservis izmir böle bişiler yapıyosu..eger internet siteleri duruyosa bi incele orayıda...
yavuz364
06-04-2008, 23:08
..........................
ben hayatımda alternatörü gazlarken iptal etmek kadar saçma sapan birşey duymadım
ateşelemede gücsüzlük olursa bir anda ozaman ne yapıcaksınız?
yavuz364
08-04-2008, 00:57
.......................
jtuned'da okadar araba okudum birtanesi bile takmamis cok amatorler demek :D
insecure
08-04-2008, 02:47
arabanın gırtlağını sıktık , taşın suyunu çıkarttık , son bi 3 beygir kaldı çekemediğimiz.
arabanın gırtlağını sıktık , taşın suyunu çıkarttık , son bi 3 beygir kaldı çekemediğimiz.
ulen 72 . mesajında sonunda doru bi laf ettin :d hellal yigidim sana :D
arkadaşım sen zate kafanda her şeyi zaten çözmüşsün biz aciz kullardan faydalanacağın pek bilgimiz yok...
arkadaşım ilk yorum yapman gerekmezdi , bunun saçma olduğunu kafana göre söyleyemezsin herşeyin bi mantığı, bi mekanizması vardır..
ikincisi sen hiç ateşlemenin ne kadar akım çektiğini veya alternatörün ne kadar güç çektiğini araştırdın mı ?? zaten belirttiğim gibi biraz büyük akü koyulması iyi olur ama 72 amper veya 80 amper bir akü rahatlıkla standart bir ateşlemeyi çok çok uzun süre destekleyebilir.. zaten bu sistemler düşündüğün kadar basit şeyler değil, öyle birşey olduğu zaman alternatörü tekrar devreye sokuyor..
arkadaşlar biraz daha araştırsanız.. birazcık farklı sitelerden farklı ülkelerden gerçek modifiye meraklısı insanların yaptıklarını veya düşüncelerini paylaşsanız hiç bu tür şeyler üstünde tartışmamız gerekmiyecek
OZAMAN BÜTÜN DRAG SUPRALARDAN SÖKSÜNLER ALTERNATORU ALTERPOWER TAKSINLAR COK BİLME ARKADAŞIM EGER BU MALI SEN GETİRİP SATIOSAN BİŞİ DEMEM SADECE MÜŞTERİM OLAN KİMSEYE ALDIRTMAM
** SEN ALIP KULLANICAKSAN DA BÖLE ŞELERE KANIP ARACINI RİSKE ATMA DERİM
AYRICA SORU SORUOSUN BAKIYORUMM SORDUGUN SORUNUN CEVABINI BİLİYORSUN HAYIRDIR?
NANOCHARGER DA TAK SEN BAYA İİŞ YAPAR 3 BEYGİRDE ORDAN ALIRSIN
amper elektrıgın hızıdır elektırıgın gucu watt tır. sen ıstıosan 250 amper tak watt olmadıktan snra neye yarar.
Hakkat ya sen zaten herşeyi bliomuşun ne gerek var dı ki buraya bunu yazmaya? ? ?
nano$+alter:
bu benim aklima gelmemisti, beraber set satariz yanindada kangal el tutamaklari :D
yavuz364
17-04-2008, 23:31
.......................
sen bu bilgileri yanlış yere yazıyorsun, burdaki insanların eğitim durumlarını veya bilgi seviyelerini bilmeden kendi çapında ukalalık yapıyorsun
ya bu adamın böle oldugunu biliyodum soru soruyo cevep veriyon sonra bide kendi cevaplıyo hemde beizim dedigimiz yalanlıyo . sen cok biliyom diyosun ama seni dinamo için bilgide bogarım
Hem sormuş hem cvplamış :)
Ya Abi ıyuz Oldum Kendimi Zor Tuttum Yamayım Dedim Konu Pötrlemiş Biliyodum Böle Olacagını Bastatad Yazdım Zaten Hiç Hp Elde Edmessin
Hem sormuş hem cvplamış :)
:D:D:D:D:D:D
işte ülkemizde açılan konuların cevapları...
ben sadece MANTIKLI fikirler alarak, farklı fikirler duyabilmek ve bilgili insanlardan fikir alabilmek için konuyu açmıştım, zaten araştırmadan ve hiçbirşey bilmeden atlamak kadar saçma birşey olamaz..
ayrıca ülkemizde bilgi seviyesinin de ilkokul seviyesinin üzerine çıkmadığı ortaya çıkmış oldu, daha dünyanın en bilinen "ohm kanunu" = V=I*R yi bile bilmeyen insanlar gelip burada yazı yazıyorlar.. :icon13: yazık arkadaşlar yazık.. daha bilinçli olsak keşke..
W = V*I bilmeyenler için açıklama ; voltaj ve akım ile güç doğru orantılıdır, arabalarda voltaj sabit olduğundan dolayı akım değişirse güçte değişir.. ilkokuldan hatırladığım bilgiler..
akım = kablodan birim zamanda geçen elektron sayısıdır, hızı değil.. o yüzden dolayı kablonun kalınlığı tamamen akım ile orantılıdır, voltaj ile değil..
EK tavsiye: alternatör kablolarınızın kalınlıklarına tekrar bi bakın isterseniz 0.75mm ye hiç benziyor mu? ..
mm = santimetrenin 10 da 1i (bu ne şimdi demeyin bunları öğrenmesi gereken birçok arkadaş var)
"Bilmemek ayıp değil, öğrenmemek ayıp.."
ayrıca şunu da ekliyim, buradaki amaç 3 yada 5 beygir ihtiyacım olduğu için bu sistemi sorgulamam değil..
bak bu konudaki ikinci yazımı okuyup cevab vericekmisin yoksa çok bilmişligin + ukalalıgın + rap yaparak beni bayacakmısın
alterpower kadar gereksiz sacma sapan boşa para harcanabilcek başka bir ürün daha yoktur
cünkü aracınla gazlrken ateşleme kesmen alternator devre dışı iken cok fazla bir ihtimaldir
bunu ikinci kez yazıoyorum acıklayıcımı bişiler örendin mi
İLKOKUL ÖGRETMENİ
bence ateşlemeyi okadr etkilemez ama ben bu admın konuşma tarzına uyuz oldum
bence ateşlemeyi okadr etkilemez ama ben bu admın konuşma tarzına uyuz oldum
ateşlemeyi ciddi şekilde etkiler demiyorum zaten ama etkiliyor eminim
sen hiç prof yapılmış drag araclarından alternatorun söküldügünü görtdün mü
miniks israr etme;
nanos+alter
cok para var bu iste :D
ahahhahaha tamam kanka sustum
ateşlemeyi ciddi şekilde etkiler demiyorum zaten ama etkiliyor eminim
sen hiç prof yapılmış drag araclarından alternatorun söküldügünü görtdün mü
yanlış anladın sen ben drag benim demeki stedigimde bi ethjisi olmaz hp fln vermez
yok görmedim
ateşlemeyide bi nebze etkiler ama cok deil
yanlış anladın sen ben drag benim demeki stedigimde bi ethjisi olmaz hp fln vermez
yok görmedim
ateşlemeyide bi nebze etkiler ama cok deil
ehhehheee eywallah anlaştık:icon_tup:
arkadaşım ilk yorum yapman gerekmezdi , bunun saçma olduğunu kafana göre söyleyemezsin herşeyin bi mantığı, bi mekanizması vardır..
ikincisi sen hiç ateşlemenin ne kadar akım çektiğini veya alternatörün ne kadar güç çektiğini araştırdın mı ?? zaten belirttiğim gibi biraz büyük akü koyulması iyi olur ama 72 amper veya 80 amper bir akü rahatlıkla standart bir ateşlemeyi çok çok uzun süre destekleyebilir.. zaten bu sistemler düşündüğün kadar basit şeyler değil, öyle birşey olduğu zaman alternatörü tekrar devreye sokuyor..
arkadaşlar biraz daha araştırsanız.. birazcık farklı sitelerden farklı ülkelerden gerçek modifiye meraklısı insanların yaptıklarını veya düşüncelerini paylaşsanız hiç bu tür şeyler üstünde tartışmamız gerekmiyecek
bu arkadaş tam da adamına bu lafları etmiş:) bu adam kimdir diye siteyi araştırmamış hiç :) şaka gibi valla :)
yazıları silmiş yavuz bey
alternatörden akım çekmedikçe sisteme direnç göstermezki zaten
bu modifiyeyle kazancağın gücü arka koltuğun paspaslarını çıkartarak da elde edebilirsin
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.