Orijinalini görmek için tıklayınız : TSI için K04 turbo upgrade yapılır mı ?
penguinhakan
26-11-2012, 17:49
Selamlar ,
TSI araçlara özellikle 1.4 160 (118kw) motora K04 upgrade yapılırsa ne olur , yapılabilir mi ?
1.4 TSI ların motor içine girmeden bu upgrade ne kadar doğru olur , K04 yaptıktan sonra yazılım anlamında çok fazla değişen bir şey olacak mı , enjektorler yetecek mi , pompa yetişebilecek mi gibi sorularım var , yapılırsa ne kadar bir güç alınır , kol-bacak çıkartır mı ?
Bunları teknik olarak bilgisi olan arkadaşlar açıklarsa bu konu hakkında bilgi sahibi olmak istiyorum.
Teşekkürler...
işte aradığım konu =) takipteyim abi Hatta 1.6 stroker paketleri varmış yurt dışında bi cılgınlık yapalımmı hakan abi =)
Levent Y.
26-11-2012, 18:57
Hakan abi ben bu turboyu tavsiye ederim, birebir arabana uyumlu;
özetle 270+ beygir kapasiteli, hybrid bi turbo
Fiyatları pahalı ama sonuçta alman:)
LOBA Motorsport - LO270 sports turbolader - VI 1.4 TSI 118 KW (160 PS) - Golf - VW - Produktgalerie (http://www.loba-motorsport.com/produktgalerie/vw/golf/vi-14-tsi-118-kw-160-ps/lo270-sports-turbolader)
penguinhakan
26-11-2012, 19:15
Eyvallah levent , dun bu kiti incelemistim , benim merak ettigim bizim araclarin bu guclere ulasinca nasil bir davranis icine girecegi aslinda
Bence ondan önce DSG nin bu güçlere dayanma oranı ne olur sorunsuzluğu?
bu konuyu bende merak ediyorum motor içine girmeden ne kadar güç alınabilir, motor içine girsek nolur gibi :D hakan abi iyi oldu bu konuyu açtığın :D
Eyvallah levent , dun bu kiti incelemistim , benim merak ettigim bizim araclarin bu guclere ulasinca nasil bir davranis icine girecegi aslinda
DynoRun: VW Golf 5 DSG 1400cc TSI Hybrid Turbo 318.2HP 462.5Nm by OVERLOAD - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=0BsvIgMc35Y)
Fazıl T.
26-11-2012, 20:16
DynoRun: VW Golf 5 DSG 1400cc TSI Hybrid Turbo 318.2HP 462.5Nm by OVERLOAD - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=0BsvIgMc35Y)
golf 5 ler 6 ileri dsg 7 ileri dsg den daha dayanıklı tork olarak golf r la aynı olabilir hatta
bartubasot
26-11-2012, 21:16
Belki yeri değil ama 1.6tdi icin yapamazmiyiz böle bisi :) ?
MuratGürakan
27-11-2012, 08:56
Ben yaptıktan sonra görürsünüz olup olmadığını :)
penguinhakan
27-11-2012, 15:37
Teknik olarak bilgisi olan mutlaka vardir diye dusunuyorum , o yuzden guncel tutmak istiyorum bu basligi...
Teknik olarak bilgisi olan mutlaka vardir diye dusunuyorum , o yuzden guncel tutmak istiyorum bu basligi...
senin için dsg sıkıntı abi,daha neyin teknik bilgisi 270 te filan hiçbirşey olmuyor ama methanol olursa daha güzel olur,5000 devire kadar 280 nm gidiyosan 6000 lere kadar gidersin böyle yüksek tork olmaz ama üstlerde bariz fark olması gerekiyor
yedek turbo alıp veya kendi turbonu iyi bi turbocuda büyüttürebilirsin.+sanzımanı yormayan elektrikli araba gibi tork eğrili bi yazılım lazım :)
penguinhakan
27-11-2012, 16:43
Bunlari ben de biliyorum onur , dsg yi dusunmuyorum su anda , 1.4 arabanin ederi nedir bu konuda asil merak ettigim oydu , neyse kendi arastirmalarima devam
Bunlari ben de biliyorum onur , dsg yi dusunmuyorum su anda , 1.4 arabanin ederi nedir bu konuda asil merak ettigim oydu , neyse kendi arastirmalarima devam
yukarıda biliyor gibi yazmamıssın abi,madem biliyordun niye sordun :)
1.4 ü ben bilmiyorum nasıl kırmıslar,bulursan yazarsan sevinirim,320 de kırmamıslar
sen bi arastır bakalım ne cıkacak,izmirde turbo büyütülmüş polo gti varmıs deneme talep etmişler bu arada.varmıdır izmirden deneyecek gti-cupra
ghibli06
27-11-2012, 22:02
Hakan 1,4 araç ve DSG... motorun içine girmeden ne kadar HP artar bir şey dersem sallamış olurum ama yağ pompası nereye kadar efektif olur ilk etapta onu araştır...
DoDo_hamann
27-11-2012, 22:12
Dsg'nin plate'leri yazılım egzoz filtreli iken bile baya baya fazla yıpranıyor stock haline nazaran, ayrıca bir dsg yazılımı yapılsa bile, plateler çabuk bitecektir benim gözlemlediğim tamamen kendi düşüncem.
Kuk İzmir'de büyük turbolu polo ile denerlerse ne kadar fark var net görmüş oluruz, güzel olur.
penguinhakan
27-11-2012, 22:16
Hakan 1,4 araç ve DSG... motorun içine girmeden ne kadar HP artar bir şey dersem sallamış olurum ama yağ pompası nereye kadar efektif olur ilk etapta onu araştır...
Iste soylemek istedigim bu , yag pompasi yazdim bunu bulent abi.
Onur bu arada 270 neye gore youtube daki videolara gore mi bu piston sikistirma oranlarina gore mi neye gore , ben duydum kiran birileri.
Biliyorum derken hibrid yapilabilir , methanol evet yapilabilir , ama benim istedigim mesela 2.0 tfsi lar bayagi bir yukleniyor gibi ,bu tarz yuklemelerde neleri guclendirmek lazim gibi...
Yoksa ben de yuklerim ben yapinca gorursunuz olur , o yuzden o soruyorum
penguinhakan
27-11-2012, 22:18
Dsg'nin plate'leri yazılım egzoz filtreli iken bile baya baya fazla yıpranıyor stock haline nazaran, ayrıca bir dsg yazılımı yapılsa bile, plateler çabuk bitecektir benim gözlemlediğim tamamen kendi düşüncem.
Kuk İzmir'de büyük turbolu polo ile denerlerse ne kadar fark var net görmüş oluruz, güzel olur.
Dogukan plate derken kavramadan mi bahsediyorsunuz
midkin - YouTube (http://www.youtube.com/user/midkin/videos?flow=grid&view=0)
e-tuners in yaptığı hybridli bi golf 6, sanıyorum ki manuel ancak 300hp deniliyor araç için.
ara sıra bakıyorum bu arada hybridli çok var 1.4 tsi ancak upgrade li daha denk gelemedim :)
murat çelik
27-11-2012, 22:37
yavaş gel hakan biraz kafa dinle ben manifol işini çözdüm deneyelim bi ara ne fark ediyormuş kacak görelim
penguinhakan
27-11-2012, 22:38
midkin - YouTube (http://www.youtube.com/user/midkin/videos?flow=grid&view=0)
e-tuners in yaptığı hybridli bi golf 6, sanıyorum ki manuel ancak 300hp deniliyor araç için.
ara sıra bakıyorum bu arada hybridli çok var 1.4 tsi ancak upgrade li daha denk gelemedim :)
Himm kadrandan 100-200 12-13 sn guzel gorunuyor
Osman Bahadır
27-11-2012, 22:40
Bunlari ben de biliyorum onur , dsg yi dusunmuyorum su anda , 1.4 arabanin ederi nedir bu konuda asil merak ettigim oydu , neyse kendi arastirmalarima devam
1.4 arabanın ederi;
%95 VE(volumetric efficiency) ile, 20 derece dış sıcaklıkta, deniz seviyesinde, 12 AFR ile, 76'ya 76'lık kare bir 1.4 TSI motor, 7000 devirde 2 bar basabilirse 275HP civarını kağıt üstünde teknik olarak görür. Böyle bir motora 7000 devirde 2 bar basabilmek için de en az 350cfm'lik bir turbo gerekir.
penguinhakan
27-11-2012, 22:41
yavaş gel hakan biraz kafa dinle ben manifol işini çözdüm deneyelim bi ara ne fark ediyormuş kacak görelim
Estagfurullah abi , kafa dinlerken bunlar geliyor aklima, ne zaman istersen alo dersen deneriz ama , su an antalyadayim , persembe den sonra olabilir.
penguinhakan
27-11-2012, 22:45
1.4 arabanın ederi;
%95 VE(volumetric efficiency) ile, 20 derece dış sıcaklıkta, deniz seviyesinde, 12 AFR ile, 76'ya 76'lık kare bir 1.4 TSI motor, 7000 devirde 2 bar basabilirse 275HP civarını kağıt üstünde teknik olarak görür. Böyle bir motora 7000 devirde 2 bar basabilmek için de en az 350cfm'lik bir turbo gerekir.
Tesekkurler bilgiler icin bu soylediklerinizi arastiriyorum hemen.
Bu arada isminizi de yazarsaniz isminizle hitap etmek isterim.
Tekrar tesekkurler
Osman Bahadır
27-11-2012, 22:46
Tesekkurler bilgiler icin bu soylediklerinizi arastiriyorum hemen.
Bu arada isminizi de yazarsaniz isminizle hitap etmek isterim.
Tekrar tesekkurler
İsmim Osman Bahadır.
Bu değişkenlerden herhangi birini değiştirirseniz daha farklı bir sonuç çıkar ortaya. Aynı hacimdeki başka motorlarda bile ölçülerden dolayı tablo çok farklı çıkabilir.
birisi 300 hp olur kırmaz öbürü 200 ile kırar.
su poloyu bende merak ettim söyleyim bakalım
Gokturk01
29-11-2012, 16:23
bende takipteyim bu konuyu aslında şöyle gt28li bir 1.4 olsa tadından yenmez ama stock internal kç hp dayanır.
penguinhakan
06-12-2012, 13:25
Ne dersin Özgür , M3 le gidermiyiz kafa kafaya ! Raşit bir şeyler söyle bu konu da , sen daha önce hybrid yapmıştın
audilover
06-12-2012, 19:20
:):)
Manuel olsaydim yapardim diyorum ama dsg icin bu uygulamaya sicak bakmiyorum.Zaten standart turbosuylada istenilen torklar elde ediliyor dsg nin limiti dahilinde getirisi minumum olacagindan ben olsam yapmazdim dsg icin.
Manuel olsaydi uygular dibini gorurdum o ayri :)
penguinhakan
06-12-2012, 19:48
:):)
Manuel olsaydim yapardim diyorum ama dsg icin bu uygulamaya sicak bakmiyorum.Zaten standart turbosuylada istenilen torklar elde ediliyor dsg nin limiti dahilinde getirisi minumum olacagindan ben olsam yapmazdim dsg icin.
Manuel olsaydi uygular dibini gorurdum o ayri :)
Hayal kurma fazla diyorsun yani :(
audilover
06-12-2012, 20:08
Hayal kurma fazla diyorsun yani :(
hahaha yok ya hayal degil yapilabilir ama daha oncesinde bir itg olsa fena olmaz degilmi:)
BthnKrkt
06-12-2012, 20:10
1.4 tsi 125 lik a3 lerin dsg'lerinin kaldirabilecegi limit nedir konusu gelmisken sorayim. Arkadasim sorunlu olduklarinin korkusundan dolayi yazilim yaptirmiyor. Garantiden dsg kavramalari degisti sanirim sonrasinda sorun yasamak istemiyor.
penguinhakan
06-12-2012, 20:11
Evet itg fena olmaz da , gecen ben alacaktim sen almissin birisi satiyordu
audilover
06-12-2012, 20:13
Evet itg fena olmaz da , gecen ben alacaktim sen almissin birisi satiyordu
Ilhan abiye aldik onu :)Sorsana kendisine nasil faydasi olmus:)
penguinhakan
06-12-2012, 20:29
Ilhan abiye aldik onu :)Sorsana kendisine nasil faydasi olmus:)
Varya iki dakkada katakulli yaptınız , kaç gr onu soyleyin ona gore !
penguinhakan
06-12-2012, 20:31
Bu arada düşünenler için ;
VW AUDI SEAT SKODA DSG Upgrade Clutch Pack Stage 1: 6 Disc - JBS (http://www.jbsautodesigns.co.uk/product/3864/dsg-upgrade-clutch-pack-stage-1-6-disc)
Elemanla mailleştik ;
This clutch upgrade pack will fit all vehicles that are equipped with the DQ200 7 speed gearbox,Polo, Golf, Leon, Ibiza ect.
şeklinde dönüş yaptı , fiyat biraz tuzlu ama düşünenler için 580nm torka kadar gidiyor.
evet itg fena olmaz da , gecen ben alacaktim sen almissin birisi satiyordu
:) :) :) :)
audilover
06-12-2012, 21:25
Varya iki dakkada katakulli yaptınız , kaç gr onu soyleyin ona gore !
grami bosver torka bak:)
penguinhakan
06-12-2012, 21:31
grami bosver torka bak:)
Abi soylesene çatlatmasana burda beni
itg 6000 rpm 169 gr, 6400 rpm 171 gr. Bu logu almadan 10 dak. kadar rölantide çalıştı araç iat 35 derece idi. Bende s3 cooler var normalde iat 20-22 dereceyi geçmiyor onuda hesaba katın :) Torque 4800 rpm 304.5 nm. Hava müsade edince daha düzgün log alıcaz bakalım tekrardan.
Arasts61
06-12-2012, 22:05
itg 6000 rpm 169 gr, 6400 rpm 171 gr. Bu logu almadan 10 dak. kadar rölantide çalıştı araç iat 35 derece idi. Bende s3 cooler var normalde iat 20-22 dereceyi geçmiyor onuda hesaba katın :) Torque 4700 rpm 304.5 nm. Hava müsade edince daha düzgün log alıcaz bakalım tekrardan.
abi hızlandın mı sonuç olarak:)
Moral olarak acaip hızlandım bi rahatladı araba :) 2-3 cm fark etmistir sanırsam...
Arasts61
06-12-2012, 22:12
bi dbn alın da görelim kaç cm hızlanmış. :)
bu itg altın gibi bi şey yaw. Memnun kalmazsam %10 fazlasına satarım :) dbn ci arkadaslar cıkmıyor ki alalım. Hem benim araclar tırt cıkıyo bi sey olmaz dbn falan. imkb parasıyla alıyoruz ya ondan heralde :)
penguinhakan
06-12-2012, 22:24
Masaallah diyorum , degerler cok iyi , ben 300 nm torku gorsem demekki cok can yakacak
Arasts61
06-12-2012, 22:28
bu itg altın gibi bi şey yaw. Memnun kalmazsam %10 fazlasına satarım :) dbn ci arkadaslar cıkmıyor ki alalım. Hem benim araclar tırt cıkıyo bi sey olmaz dbn falan. imkb parasıyla alıyoruz ya ondan heralde :)
cumartesi akşam hava açık görünüyor.
şu mavi rocco bi rekor kırsa bari. :)
Masaallah diyorum , degerler cok iyi , ben 300 nm torku gorsem demekki cok can yakacak
senin maks tork kaç oluyor hakan.?
arabanda kaçak vs yok dimi?
penguinhakan
06-12-2012, 22:37
cumartesi akşam hava açık görünüyor.
şu mavi rocco bi rekor kırsa bari. :)
senin maks tork kaç oluyor hakan.?
arabanda kaçak vs yok dimi?
Benim kesintisiz 274 lerde , kacak yok diye biliyorum.
MuratGürakan
06-12-2012, 22:37
Vagcomdan okuduğunuz değerlerle maks tork ve hp almanız tuhafıma gidiyor. Hiç inandırıcı değil bence. Benimki çoook abartı çıktı sizin hesabınızla. Gerçi kaçak vardı o sıralarda.
Neyse yapında güzel bişey deneyelim şu meşhur çok iyi giden yazılımla ;). Ankarada.
Şenlik olur eğleniriiz ne güzel. Havalarda güzel.
Murat, sizin hesabınızla derken kime diyorsun açıkça belirtir misin? Tuhafına giden nedir? şu meşhur çok iyi giden yazılım felan?
Arasts61
06-12-2012, 22:45
Vagcomdan okuduğunuz değerlerle maks tork ve hp almanız tuhafıma gidiyor. Hiç inandırıcı değil bence. Benimki çoook abartı çıktı sizin hesabınızla. Gerçi kaçak vardı o sıralarda.
Neyse yapında güzel bişey deneyelim şu meşhur çok iyi giden yazılımla ;). Ankarada.
Şenlik olur eğleniriiz ne güzel. Havalarda güzel.
murat sen aracındaki kaçağı nasıl anladın?
ilker_ismail
06-12-2012, 22:47
Ben yaptıktan sonra görürsünüz olup olmadığını :)
murat en senin takmanı bekliyorum ozamn takipteyim :D
MuratGürakan
06-12-2012, 22:49
Gayet açık,
Geçen Hakan abi hesapladı kendi hp/nm lerini hesapladığı şekilde benimkisi 230 hp 350-360 da tork çıkmıştı sanıyorsam kendisi doğrular zaten. Ve bence hiçte mantıklı değerler değil. vagcomda gelen basınç, gelen hava ve katsayı ile. Benimki piyasada en basınçla yürüyenlerden birisidir ona rağmen öyle değerler almak anca rüya. Zaten ondan sonrada bi ton kaçak tespiti ve düzeltmesi yapıldı. Hakan abi bilir zaten gözünün önünde düzeltildi. Herneyse.
---
---
Meşhur yazılım falan?
Hani çok iyi gittiği söylenen yazılım Hakan abide demişti en az 4-5 boy fark ediyor ben denedim diye. Merak ettim canlısını görmek güzel olur. Sadece yazılım ile beni en az 2 boy geçiyor olması lazım. Denemek isterim. Maksat eğlence ve güzel vakit geçirmek.
MuratGürakan
06-12-2012, 22:50
murat sen aracındaki kaçağı nasıl anladın?
Basınç kaçağı testi. wastegate üzerinden basınç vererek.
Arasts61
06-12-2012, 22:54
Benim kesintisiz 274 lerde , kacak yok diye biliyorum.
peki muratın 350 torkunu nasıl hesapladın hakan?
log da zaten tork yazmıyor mu? hesap nasıl oluyor.?
Arasts61
06-12-2012, 22:55
Basınç kaçağı testi. wastegate üzerinden basınç vererek.
daha önce aracından log almamış mıydın.?
orda görünmüyor muydu kaçak? ilk nasıl şüphelendiniz kaçaktan?
ben once stock loga sonra aynı sartlarda yazılımlı loga bakarım ne almışım ne vermişim ölçer biçer değerlendiririm. Tabiki orada yazan veriler %100 doğru diye birşey yok onlarda bir takım hesaplama sonuçları ama karşılaştırmak için iyi bir referans. Unutmamak lazım hissiyat yanıltır pozitif bilim doğruyu söyler.
Muratın mavi roccodan bahsediliyor ise saygılar diyorum başkada birşey demiyorum
Murat senin logu Hakan'dan bende isteyeyim bir bakayım. 230ps 350nm mi değil mi sana söylerim. Ayrıca sizin yazılımda nm faktörü ile oynanmış mı oynanmamış mı bunu bilemem tabi...
MuratGürakan
06-12-2012, 22:58
daha önce aracından log almamış mıydın.?
orda görünmüyor muydu kaçak? ilk nasıl şüphelendiniz kaçaktan?
Şüphelendiğimden yapmadık. Öylesine yaa bi bakalım dedik ve acaip kaçak olduğunu gördük. Gürsel abi saolsun o konuda bana yardım etti. Hakan abide aynı mekandaydı zaten kendi de duydu kaçağın sesini komple dışarı veriyordu. O şekilde Golf ile yan yanan yürüyorduk zaten. Kaçak sonrasında Kürşat abi saolsun test ettik 2 kişi -1.5 de 18.1 100-200 verdi. Hani bence güzel ve etkileyici bir değer değil ancak kaçak öncesi tek kişi 19 kaçak sonrası 2 kişi 18 çıkartıyor diyebiliriz. Hakan abinin araba 19 çıkartmış biliyorsunuz tek kişi hemen hemen benzer eğimde.
bence hazır konu açılmış iken şu an en iyi yürüyen 3 tane rocco biliyorum ve 3üde orjinal kat kullanıyorlar downpipe kullanmıyorlar. biriside burada downpipe ın bizim araçlarda artısı varmı eksisi varmı açıklarsa çok sevinicem
penguinhakan
06-12-2012, 23:00
peki muratın 350 torkunu nasıl hesapladın hakan?
log da zaten tork yazmıyor mu? hesap nasıl oluyor.?
Abi bir yerden hesaplamadım , direk vagcomdan benim tork 274 çıkıyor 210 nolu blocktan Muratın ki 330nm görüyor , ben sadece HP değerini torka göre hesapladım.
Yani özetle tork değerin vagcom da neyse onu ölçmüştük.
MuratGürakan
06-12-2012, 23:00
Murat senin logu Hakan'dan bende isteyeyim bir bakayım. 230ps 350nm mi değil mi sana söylerim. Ayrıca sizin yazılımda nm faktörü ile oynanmış mı oynanmamış mı bunu bilemem tabi...
Ben bilmiyorum hesaplamayı kendisi, kendi arabasını hesapladığı şekilde hesapladı. Tabi bizim geçen ölçümdeki gibi değilken. Yani basınç kaçağım vardı.
Arasts61
06-12-2012, 23:05
Şüphelendiğimden yapmadık. Öylesine yaa bi bakalım dedik ve acaip kaçak olduğunu gördük. Gürsel abi saolsun o konuda bana yardım etti. Hakan abide aynı mekandaydı zaten kendi de duydu kaçağın sesini komple dışarı veriyordu. O şekilde Golf ile yan yanan yürüyorduk zaten. Kaçak sonrasında Kürşat abi saolsun test ettik 2 kişi -1.5 de 18.1 100-200 verdi. Hani bence güzel ve etkileyici bir değer değil ancak kaçak öncesi tek kişi 19 kaçak sonrası 2 kişi 18 çıkartıyor diyebiliriz. Hakan abinin araba 19 çıkartmış biliyorsunuz tek kişi hemen hemen benzer eğimde.
18.1 çok iyi değer 2 kişi için, tebrik ederim.
ama sanki bu kaçak olayından şüphelenmende hakan la kafa burun gitmeye başlaman etkili oldu gibi geldi bana. tam hatırlamıyorum kesin emin değilim ama sanki şu pvc muhabbetlerinde ben de kaçak var mı bi kontrol edeyim tarzı yazıyodun diye hatırlıyorum.yanılıyor olabilirim.
bence sen de şu vagcom dan request actual karşılaştırmasını hakan gibi yapsaydın sen de önceden fark ederdin kaçağını. allahtan hakan bakmış.
Arasts61
06-12-2012, 23:08
Abi bir yerden hesaplamadım , direk vagcomdan benim tork 274 çıkıyor 210 nolu blocktan Muratın ki 330nm görüyor , ben sadece HP değerini torka göre hesapladım.
Yani özetle tork değerin vagcom da neyse onu ölçmüştük.
tork dan hp yi nasıl hesaplıyorsun?
bi de sen de hangi yazılım var şu an?
penguinhakan
06-12-2012, 23:09
tork dan hp yi nasıl hesaplıyorsun?
bi de sen de hangi yazılım var şu an?
Abi ben de ecufast var .
Tork dan hp hesaplaması ;
Hp =Tork/(1,35)*Devir sayısı /5252
MuratGürakan
06-12-2012, 23:09
18.1 çok iyi değer 2 kişi için, tebrik ederim.
ama sanki bu kaçak olayından şüphelenmende hakan la kafa burun gitmeye başlaman etkili oldu gibi geldi bana. tam hatırlamıyorum kesin emin değilim ama sanki şu pvc muhabbetlerinde ben de kaçak var mı bi kontrol edeyim tarzı yazıyodun diye hatırlıyorum.yanılıyor olabilirim.
bence sen de şu vagcom dan request actual karşılaştırmasını hakan gibi yapsaydın sen de önceden fark ederdin kaçağını. allahtan hakan bakmış.
Kaçağım pcv 'den değildi başka yerdendi . PCv sağlam dendi ancak arada bir yine kaçırma yapıyor. Geçen gün Kürşat abi ile denerkende yaptı oda farketti hatta. Pcv'yi değiştirmem öneriliyor herne kadar basınç kaçırmıyormuş gibi gözüksede. Bakalım maddi olarak mümkün olunca değiştiricem.Ondan sonra tekrar ölçeriz nedir ne değildir anlarız. Artık dbn'ler konuşsun :D Öbür türlü ben boy kavramlaryla uğraşamıyorum. herkesin farklı oluyor sanıyorum boy kavram
----
Bu arada request-actual'de farklılık yoktu. Çünkü kaçırdığı yer map'dan sonraki yerdeydi. Bazen vagcomda çaresiz kalabiliyor.
Arasts61
06-12-2012, 23:11
Abi ben de ecufast var .
Tork dan hp hesaplaması ;
Hp =Tork/(1,35)*Devir sayısı /5252
330 torku kaç devirde veriyor muratın aracı?
penguinhakan
06-12-2012, 23:15
330 torku kaç devirde veriyor muratın aracı?
Devir Mevcut tork
2720 359 329,1 ASR OFF
2920 359 329,1 ASR OFF
3080 359 327,4 ASR OFF
3240 359 323,8 ASR OFF
3400 359 320,3 ASR OFF
3560 359 320,3 ASR OFF
5800 359 309,8
5920 359 309,8
6000 359 293,9
6120 359 286,9
6200 359 283,4
6280 359 279,8
6400 359 278,1
Arasts61
06-12-2012, 23:19
peki hangi devirde maks gücü çıkartabiliyor bu hesaba göre.
heralde verdiğin devirlede değildir?
Abi ben de ecufast var .
Tork dan hp hesaplaması ;
Hp =Tork/(1,35)*Devir sayısı /5252
Kardeş verdiğin formüldeki tork nm değil lb-ft. dir.
Murat, loga baktım ve sana pm. attım.
penguinhakan
06-12-2012, 23:21
Kardeş verdiğin formüldeki tork nm değil lb-ft. dir.
Murat, loga baktım ve sana pm. attım.
Verdiğim formulde NM yşi 1,35 e bolerek lb-ft çıkıyor ortaya zaten.
penguinhakan
06-12-2012, 23:22
peki hangi devirde maks gücü çıkartabiliyor bu hesaba göre.
heralde verdiğin devirlede değildir?
Tekrar koydum logları maximum devirdeki torku.
penguinhakan
06-12-2012, 23:28
Kaçağım pcv 'den değildi başka yerdendi . PCv sağlam dendi ancak arada bir yine kaçırma yapıyor. Geçen gün Kürşat abi ile denerkende yaptı oda farketti hatta. Pcv'yi değiştirmem öneriliyor herne kadar basınç kaçırmıyormuş gibi gözüksede. Bakalım maddi olarak mümkün olunca değiştiricem.Ondan sonra tekrar ölçeriz nedir ne değildir anlarız. Artık dbn'ler konuşsun :D Öbür türlü ben boy kavramlaryla uğraşamıyorum. herkesin farklı oluyor sanıyorum boy kavram
----
Bu arada request-actual'de farklılık yoktu. Çünkü kaçırdığı yer map'dan sonraki yerdeydi. Bazen vagcomda çaresiz kalabiliyor.
Bence ya doğru ustayla karşılacaşaksın yada doğru log okuyanlarla , ben ikisini de buldum çok şükür.
Seni de tebrik ederim 18.1 değeri iki kişi için güzel değerler.
MuratGürakan
06-12-2012, 23:28
Bu hesaplar ile benim bir alakam yok.
HP den nm hesaplama mantığını bilemiyorum o yüzden bilgim yok diyorum.
Araştırsam bende çözerim ama gerek yok :) Herkes kendi işini yapsın :D
Arasts61
06-12-2012, 23:32
Tekrar koydum logları maximum devirdeki torku.
vagcom un çok kesin olmasa da kabaca doğru değerler verdiğini kabul edersek,ben şu sonucu çıkarıyorum butun bunlardan.
1. muratın aracı kaçakları olmasa 330 nm uretmiş olacaktı.
2. dediğine göre map dan sonra kaçak oldugu için vag com aracı 330 tork da sanıyor
halbuki aracı daha az tork uretiyor.
3. turbosu 330 torku uretecek şekilde deli gibi çalışıyor
penguinhakan
06-12-2012, 23:34
vagcom un çok kesin olmasa da kabaca doğru değerler verdiğini kabul edersek,ben şu sonucu çıkarıyorum butun bunlardan.
1. muratın aracı kaçakları olmasa 330 nm uretmiş olacaktı.
2. dediğine göre map dan sonra kaçak oldugu için vag com aracı 330 tork da sanıyor
halbuki aracı daha az tork uretiyor.
3. turbosu 330 torku uretecek şekilde deli gibi çalışıyor
Güzel tesbit bence Özgür...
MuratGürakan
06-12-2012, 23:35
vagcom un çok kesin olmasa da kabaca doğru değerler verdiğini kabul edersek,ben şu sonucu çıkarıyorum butun bunlardan.
1. muratın aracı kaçakları olmasa 330 nm uretmiş olacaktı.
2. dediğine göre map dan sonra kaçak oldugu için vag com aracı 330 tork da sanıyor
halbuki aracı daha az tork uretiyor.
3. turbosu 330 torku uretecek şekilde deli gibi çalışıyor
Deli gibi derken :D
Şu anda basınç kaçaklarının giderilmesi sornasında basınç saatimde okuduğum değerler,
1000dd'den alttan dip gaz basarsam maks 1.4 1.1 cont görüyorum. Normal bir rolling gününde ise 1.30-1.35 arasında peak görüp 1.1 cont yürüyor. Ki o kadar egzoz ve intercooler var. Stok motora sadece yazılım ile o değerler üfletiliyor zaten. Ondan ben pek deli gibi üflediğini söyleyemem. Ve keisnlikle kabule etmem :icon_tup:
Golf bile dsg olmasına ve komple egzoza sahip olmamasına rağmen benden biraz daha fazla basınç üfletiyor. Ondan pek güzel tespit olduğunu düşünmüyorum.
audilover
06-12-2012, 23:38
bence hazır konu açılmış iken şu an en iyi yürüyen 3 tane rocco biliyorum ve 3üde orjinal kat kullanıyorlar downpipe kullanmıyorlar. biriside burada downpipe ın bizim araçlarda artısı varmı eksisi varmı açıklarsa çok sevinicem
Stock turboya downpipe egt yi biraz dusurmekden baska hicbir ise yaramaz bu araclarda...
Arasts61
06-12-2012, 23:39
Deli gibi derken :D
Şu anda basınç kaçaklarının giderilmesi sornasında basınç saatimde okuduğum değerler,
1000dd'den alttan dip gaz basarsam maks 1.4 1.1 cont görüyorum. Normal bir rolling gününde ise 1.30-1.35 arasında peak görüp 1.1 cont yürüyor. Ki o kadar egzoz ve intercooler var. Stok motora sadece yazılım ile o değerler üfletiliyor zaten. Ondan ben pek deli gibi üflediğini söyleyemem. Ve keisnlikle kabule etmem :icon_tup:
Golf bile dsg olmasına ve komple egzoza sahip olmamasına rağmen benden biraz daha fazla basınç üfletiyor. Ondan pek güzel tespit olduğunu düşünmüyorum.
o basınç saatini nasıl bağladınız?
MuratGürakan
06-12-2012, 23:40
o basınç saatini nasıl bağladınız?
Kendi mapm sensörü var ve direk map sensöründen okuyor.
Arasts61
06-12-2012, 23:49
Kendi mapm sensörü var ve direk map sensöründen okuyor.
murat senin aracında neyi referans almak lazım açıkçası kafam karıştı.
map'ın öncesi ve sonrası :beuj:
ama ortada bi gariplik oldugu kesin. sonuçta vagcom sadece senin aracına bağlanmıyor.benim aracıma bağlıyosun maksımum 240 nm veriyo torku ki bu da zaten stok torku. ustelik 1750 de gelmesi gereken bu tork 3800 civarında geliyor ki gerçektende aracımın alt devirleri sıkıntılı, hatta vwtech de dynoya soktum aynı sonucu orda da gördüm.
tabi bi de su var 100-200 u senden önce bitiren mavi rocco var burda biliyosun.
onun 6000 deki torku senin kadar görünmüyor diye hatırlıyorum.
anormal bişeyler var bence.
MuratGürakan
06-12-2012, 23:53
BAsınç kaçağı sonrasında tekrar ölçmek lazım vagcomu o zaman mantıklımı değilmi anlarız. Söz konusu değerler basınç kaçırdığımda. Birde o araç dsg imiş. Oranlar dolayısı ile kıyaslama çokda mantılı değil. Ancak İstanbulda tek kişi 17 çıkartmak Ankara da 2 kişi 18.1 çıkartmak çokda farklı değil gibi (Bu tamamiyle benim görüşüm. Fanatikler atlamasın mümkünse.)
Arasts61
07-12-2012, 00:08
BAsınç kaçağı sonrasında tekrar ölçmek lazım vagcomu o zaman mantıklımı değilmi anlarız. Söz konusu değerler basınç kaçırdığımda. Birde o araç dsg imiş. Oranlar dolayısı ile kıyaslama çokda mantılı değil. Ancak İstanbulda tek kişi 17 çıkartmak Ankara da 2 kişi 18.1 çıkartmak çokda farklı değil gibi (Bu tamamiyle benim görüşüm. Fanatikler atlamasın mümkünse.)
sendeki şanzıman onda olsa asıl çarşı pazar o zaman karışır da neyse:)
MuratGürakan
07-12-2012, 00:14
sendeki şanzıman onda olsa asıl çarşı pazar o zaman karışır da neyse:)
dsg nin oranlarıda gayet mantıklı ve hızlıda attığı söylenebilir. Bi dsg ile benimkinin arasında çokta fark yok gibi.
Arasts61
07-12-2012, 00:25
dsg nin oranlarıda gayet mantıklı ve hızlıda attığı söylenebilir. Bi dsg ile benimkinin arasında çokta fark yok gibi.
konu sadece vites oranı meselesi değil ama konu dışına çok çıktık.
konuşuruz yuz yuze gelirsek.
audilover
07-12-2012, 00:34
konu sadece vites oranı meselesi değil ama konu dışına çok çıktık.
konuşuruz yuz yuze gelirsek.
Yat artik yat sabah kalkamican:D
O mavi rocconun eski dbn leri yalan oldu artik :)
penguinhakan
07-12-2012, 00:38
Yat artik yat sabah kalkamican:D
O mavi rocconun eski dbn leri yalan oldu artik :)
Özgür zaten konuyu alevlendirdi yine.
audilover
07-12-2012, 00:41
Özgür zaten konuyu alevlendirdi yine.
Ozgur emir verdi o mavi roccoyu 15 lerde gormek istiyorum dedi bizde calisiyoruz hakancigim :)
Seviyor bu isleri biliyorsun:):)
Arasts61
07-12-2012, 00:41
Yat artik yat sabah kalkamican:D
O mavi rocconun eski dbn leri yalan oldu artik :)
Bende araci yavas yavas sökuyorum yarindan itibaren. Dbn olayina ben de girecegim.
10 tane airbag var. Hepsini satip parasiyla down pipe yaptiracagim.
Orta iptal custom son u da koydum mu catara patarali bisey olacak kısmetse.
Arasts61
07-12-2012, 00:47
Özgür zaten konuyu alevlendirdi yine.
Anlamaya calisiyoruz mevzulari:)
Gelince deneyelim. Google dan yeni map yukledim aracima:D
penguinhakan
07-12-2012, 13:25
Anlamaya calisiyoruz mevzulari:)
Gelince deneyelim. Google dan yeni map yukledim aracima:D
Hımm , DBn kaç oldu senin sen de kaçak vardı sanırım :)
Az daha sabır diyorum kendime ! Raşit beni ihya edecek , erecem yakında , ama ben oyle kuru kuruya araba yaptırmam KİNG stickerları isterim ona göre , soranlara KİNG stickeri ile yürüyorum diyeceğim çünkü...
JDMazda_GTR
07-12-2012, 17:45
Polo Gti stage 2 yazılım+miltek dp+custom catback+forge filter kit 230hp 352nm gördüğümüz değer.Yaza doğru turbo vs bir çok şeyi yapmayı düşünüyoruz bizde.
tdipower
08-12-2012, 01:38
ramazanın roccoyu k04 yapıyoruz çok yakında videolar gelir
RSA golf6 tsi ömrünün ilk ve muhtemelen son dbn sini aldı dün gece. Araba muayeneden sıfır hata ile geçecek şekilde 2 kg yangın tüpünden ilk yardım çantasına hatta servis kitapçığına kadar üstünde. Sonuçlar Özgür ile Ankaraya devam etti :)
audilover
09-12-2012, 16:40
RSA golf6 tsi ömrünün ilk ve muhtemelen son dbn sini aldı dün gece. Araba muayeneden sıfır hata ile geçecek şekilde 2 kg yangın tüpünden ilk yardım çantasına hatta servis kitapçığına kadar üstünde. Sonuçlar Özgür ile Ankaraya devam etti :)
:):)
http://img515.imageshack.us/img515/4884/dbnilhan.jpg
Daha iyilerine abi insallah haftaya:)
Gokhan43
09-12-2012, 16:41
Hey maşallah :) :)
MuratGürakan
09-12-2012, 18:56
Valla tebrikler sadece yazılım ile 17.8 ise. Rsa ' ya tebrikler diyelim. Basınç ne veriyorsunuz bu arada hatta özel olmayacaksa kaç derece avans ile yürüyor ?
MuratGürakan
09-12-2012, 19:10
ramazanın roccoyu k04 yapıyoruz çok yakında videolar gelir
kim yapıyor mekanik + yazılım işini ? Özel değilse bilelim :D
Kırılmazsa bende yapacam.:p Benden önce davranıyorunuz yani
O ne biçim laf inşallah kırılmaz ;) girdik bi yola bakalım yazılımda Revo devam etmeyi düşünüyorum.
MuratGürakan
09-12-2012, 19:32
Şaka yapıyorum kardeşim tabikide inşallah kırılmazz ;)
Fikir vermesi açısından bilgilerimi paylaşayım yurtdışında golf gt ve scirocco yapan kişilerle konuştum bi kaç bilgi aldım adam ısrarla 300 hp üzerine çıkmayın diyor. Ama yaptığı bir rocco var k04 e çok yakın bir turbo ile 325 hp si var. Ama araba 1.7 peak atıp 1.5 1.6 yürüyor hayvan :D KEsicede bile 1.4basınç. araba nasıl o kadar basıncı tutturdularsa helal. Orjinal turbo ile de 1.7 peak kesicide 1.4 yürütüyor aracın dynosu 270 hp. sağlıklı yürürmü yada gerçekten 270 hp si varmıdır bilemem sonuçta dyno ne kadar güvenilir olacağı tartışılır.
Valla tebrikler sadece yazılım ile 17.8 ise. Rsa ' ya tebrikler diyelim. Basınç ne veriyorsunuz bu arada hatta özel olmayacaksa kaç derece avans ile yürüyor ?Sadece yazılım değil s3 cooler, dv ve itg var. Egzoz stock. xenondan adaptif şasiye kadar bilumum extra aksesuar ve çocuğun dvd lerine kadar herşey üzerinde. çıkarken araçtan en ufak çöp bile atılmamış yani eksta ağır. basıç herkesin bastığı kadar 1.5 başlayıp 1 bar bitiyor.
Çok güzel değerler maşallah. İlk fırsatta bende motora el atmayı düşünüyorum. Yol gösterici olarak bundan daha iyisi bulunamazdı.
Sormamda sakınca yoksa araç DSG mi acaba?
Benim aracım manuel bakalım herşeyi paylaşırım sizinle
Benim aracım manuel bakalım herşeyi paylaşırım sizinle
DSG yi çok seviyorum ama aynı zamanda nefret ediyorum. Çatır çatır vites değiştirirken süper ama hem tuning kısmı hemde şu mekatronik olayı tam lanet.
Paylaşımlarınızı sabırsızlıkla bekliyorum.
penguinhakan
09-12-2012, 21:46
:):)
Daha iyilerine abi insallah haftaya:)
Maşallah güzel sonuçlar , bir golften bu değer çıkması sevindirdi beni açıkcası.
Golf yürüyor artık diyorsunuz yani , ilhan hocam sevindim sizin adınıza.
Daha iyilerine inşallah diyorum...
Arasts61
09-12-2012, 21:58
Maşallah güzel sonuçlar , bir golften bu değer çıkması sevindirdi beni açıkcası.
Golf yürüyor artık diyorsunuz yani , ilhan hocam sevindim sizin adınıza.
Daha iyilerine inşallah diyorum...
Hakan senin tork sutununu bana mail atar mısın?
penguinhakan
09-12-2012, 22:05
Hakan senin tork sutununu bana mail atar mısın?
Ok , ne yapacaksın merak ettim :) Atıyorum pm.
penguinhakan
09-12-2012, 22:11
Arkadaşlar önemli bir dip not ;
60mm düz boru ile kesin olarak istenilen basıncı alet basamıyor loglar elimde mevcut.
Şimdi ise stok halde yani Down pipe olmadan (orjinal kat üstünde olarak) log alacağım bakalım ne olacak.
Maşallah güzel sonuçlar , bir golften bu değer çıkması sevindirdi beni açıkcası.
Golf yürüyor artık diyorsunuz yani , ilhan hocam sevindim sizin adınıza.
Daha iyilerine inşallah diyorum... Benim arac konusunda hic iddiam yok. Bu araç daha iyisini ağırlık azaltıp 3-5 cm yere basıp yapabilir. Sadece yazılım ile bile RSA in çok daha iyisini çıkartabileceğinden hiç şüphem yok. Yapanların ellerine sağlık ne diyeyim. Bir arkadaş sormuştu araç dsg.
Arasts61
09-12-2012, 22:23
Arkadaşlar önemli bir dip not ;
60mm düz boru ile kesin olarak istenilen basıncı alet basamıyor loglar elimde mevcut.
Şimdi ise stok halde yani Down pipe olmadan (orjinal kat üstünde olarak) log alacağım bakalım ne olacak.
bana attıgın loglarda istenilen basıncı basamıyor muydu?
Arasts61
09-12-2012, 22:27
Benim arac konusunda hic iddiam yok. Bu araç daha iyisini ağırlık azaltıp 3-5 cm yere basıp yapabilir. Sadece yazılım ile bile RSA in çok daha iyisini çıkartabileceğinden hiç şüphem yok. Yapanların ellerine sağlık ne diyeyim. Bir arkadaş sormuştu araç dsg.
sen bu gidişle muratı da gecersin:)
İlk hedefim seni geçmek :) Muratı geçemem ben. Tuner ım bugün service recall yaptı fazla hızlı gelmiş orta yaş spec yapacakmış bana.
Arasts61
09-12-2012, 22:36
İlk hedefim seni geçmek :) Muratı geçemem ben.
altta bassak alıcam aşağıya ama 5000 den sonra çarşıda olay çıkartıyo senin araba:)
audilover
09-12-2012, 22:37
Maşallah güzel sonuçlar , bir golften bu değer çıkması sevindirdi beni açıkcası.
Golf yürüyor artık diyorsunuz yani , ilhan hocam sevindim sizin adınıza.
Daha iyilerine inşallah diyorum...
Daha iyilerini yakalarsin insallah mucize degil cok sevinirim yani ciddiyim:)
Arasts61
09-12-2012, 22:44
İlk hedefim seni geçmek :) Muratı geçemem ben. Tuner ım bugün service recall yaptı fazla hızlı gelmiş orta yaş spec yapacakmış bana.
o tunerine soyle cesareti varsa karşıma çıksın.
2. kornada bassın ben de üst vitesten basacağım:hahaha:
ama adım gibi biliorum çıkamaz karşıma, o beyaz a3 ü doğuşun parkına gizlemiş, kamyonet gibi bişeyle geziyor.
Abi dün dönerken ben 7 viteste bastım yinede kamyoneti sanki otobüs durağında bekliyormuş gibi geçtim. Koşsan gene geçersin boşa benzin yakmaya gerek yok.
audilover
09-12-2012, 22:56
o tunerine soyle cesareti varsa karşıma çıksın.
2. kornada bassın ben de üst vitesten basacağım:hahaha:
ama adım gibi biliorum çıkamaz karşıma, o beyaz a3 ü doğuşun parkına gizlemiş, kamyonet gibi bişeyle geziyor.
Bilader ben artik senle basmam taki 2.0 alana kadar bunu bastan soylemistim sanirsam mavi ile bas sen olmami:)
penguinhakan
09-12-2012, 23:15
bana attıgın loglarda istenilen basıncı basamıyor muydu?
Sana attığım loglar K&N kutu içi , normal stok egzoz (orta susturucu dahil) sadece DP var hali ve normal basınç basabiliyor hali , ama 60 lık egzoz ile 1.3 peak üstüne çıkamıyorsun , 1.4 - 1.5 leri basabiliyorken normal egzozla , bu durumda kısık yürüdüğünü düşünenler aslında egzozdan dolayı turbo dolamıyor malesef.
Elimde her çeşit log mevcut yani tüm configlerde aldıklarım var , bir tek elimde stok kat ile halinin yok onu da alıyorum birkaç güne inşallah.
Hatta daha once bir arkadaş sormuştu yazılım mı değişti neden istenilen basınç değişmiş diye , orda 60 lık egzoz vardı o yüzden o şekilde bir log çıktı oraya.
Arasts61
09-12-2012, 23:18
Sana attığım loglar K&N kutu içi , normal stok egzoz (orta susturucu dahil) sadece DP var hali ve normal basınç basabiliyor hali , ama 60 lık egzoz ile 1.3 peak üstüne çıkamıyorsun , 1.4 - 1.5 leri basabiliyorken normal egzozla , bu durumda kısık yürüdüğünü düşünenler aslında egzozdan dolayı turbo dolamıyor malesef.
Elimde her çeşit log mevcut yani tüm configlerde aldıklarım var , bir tek elimde stok kat ile halinin yok onu da alıyorum birkaç güne inşallah.
Hatta daha once bir arkadaş sormuştu yazılım mı değişti neden istenilen basınç değişmiş diye , orda 60 lık egzoz vardı o yüzden o şekilde bir log çıktı oraya.
ok. sayende log manyağı olduk :)
penguinhakan
09-12-2012, 23:22
Burdaki amacım teknik konuşmak aslında , biz ne kadar iğneliyici konuşuyor gibi görünsek de her yazdığımız cümlelerin ardında güzel şeyler saklı olduğunu düşünüyorum , bunları yazarken birşeyleri göstermek olduğunu kimse unutmasın lütfen , bana zamanında kimse demedi 60 lık egzoz tak diye , ben kendim kaşındım ve takmıştım hatta OZ (Özgün de) sadece ortayı sökebilirsin ses amaçlı demişti , ama işte bazen insan bildiğini okuyor.
Belki aracım GTI lar gibi 7000 çevirse faydası olacak ama egzozun oda olmadığı için problem oluyor ve zaten altlar gerçekten ölüyor malesef süper charger bile kurtaramıyor altları...
Ben düştüm başkları düşmesin bu hataya...
Ha diyeceksiniz niye yazıyorsun , bak egzoz sisteminde satılık kimse almaz şimdi diyenler bile oluyordur , ama bizim amacımız farklı alan olursa alır ...
MuratGürakan
09-12-2012, 23:30
İstenen basınç egzozla filtre ile dğeişmez sadece yazılım ile değişir. Oda ard arda bir kaç kez basmandan ötürü avans kısmıştır araç.
Ancak bu egzoz işi enteresan gerçekten. Muayenem var 2 hafta sonra mecburen takacağım. O zaman bende denemiş olacağım zorunluluktan, orjinal kat farkını.
penguinhakan
09-12-2012, 23:33
İstenen basınç egzozla filtre ile dğeişmez sadece yazılım ile değişir. Oda ard arda bir kaç kez basmandan ötürü avans kısmıştır araç.
Ancak bu egzoz işi enteresan gerçekten. Muayenem var 2 hafta sonra mecburen takacağım. O zaman bende denemiş olacağım zorunluluktan, orjinal kat farkını.
Murat aldığım logların hepsi aynı şartlar altındadır , bunu defalarca denedim , yağ sıcaklığı benzim doluluk oranı , ve en onemlisi aynı yol şartları hepsinde aynı idi.
Yani ikinci ve üçüncü basmaktan değil malesef , hep sıfırdan deneme yaptım arabayı durdum yeterli sıcaklığa geldim tekrar ve tekrar denedim, keşke oyle olsa ama değil.
Dolduramıyor bu aletler 60lık egzozu...
penguinhakan
09-12-2012, 23:35
İstenen basınç egzozla filtre ile dğeişmez sadece yazılım ile değişir. Oda ard arda bir kaç kez basmandan ötürü avans kısmıştır araç.
Ancak bu egzoz işi enteresan gerçekten. Muayenem var 2 hafta sonra mecburen takacağım. O zaman bende denemiş olacağım zorunluluktan, orjinal kat farkını.
Bence bir log almalısın mutlaka...
MuratGürakan
09-12-2012, 23:38
Murat aldığım logların hepsi aynı şartlar altındadır , bunu defalarca denedim , yağ sıcaklığı benzim doluluk oranı , ve en onemlisi aynı yol şartları hepsinde aynı idi.
Yani ikinci ve üçüncü basmaktan değil malesef , hep sıfırdan deneme yaptım arabayı durdum yeterli sıcaklığa geldim tekrar ve tekrar denedim, keşke oyle olsa ama değil.
Dolduramıyor bu aletler 60lık egzozu...
Dolduramıyordur ona lafım yok.
Specified sadece yazılım ile değişir. Actual ise şartlara göre. Sende specified değişmişti. Yazılım aynı olduğuna göre tek seçenek var arabanın avans kesmiş olması bence.
audilover
09-12-2012, 23:45
Dolduramıyordur ona lafım yok.
Specified sadece yazılım ile değişir. Actual ise şartlara göre. Sende specified değişmişti. Yazılım aynı olduğuna göre tek seçenek var arabanın avans kesmiş olması bence.
Specified da sabit degildir ecu duruma gore specified i ayarlar yani her kosuldaki specified load ayni degildir bununla baglantili bir suru sey var uzun konu..
Actuali da bir suru faktor etkiler bunlar dis etkenler bazen ise motorda yaptigimiz modlardir yani hicbiri birbirinden bagimsiz degil ...
penguinhakan
09-12-2012, 23:47
Specified da sabit degildir ecu duruma gore specified i ayarlar yani her kosuldaki specified load ayni degildir bununla baglantili bir suru sey var uzun konu..
Actuali da bir suru faktor etkiler bunlar dis etkenler bazen ise motorda yaptigimiz modlardir yani hicbiri birbirinden bagimsiz degil ...
Tam diyecektim Raşit yazar şimdi diye , eyvallah ben de aynı fikirdeyim ki , elimde reel loglar var ;
60 lık egzoz ile sıfırdan araba soğuk daha sıkıştırmadan bastığım , ve arda arda denediğim ikisi de basınç bir yerde üstüne çıkmıyor istenilen basınç.
Teşekkürler bilgi için...
MuratGürakan
09-12-2012, 23:47
Doğrudur. Bu iş üzerine çalışanlar daha doğrusunu biliyordur.
ESkıden ıyıydı hava istiyodun yakıt veriyodun bitiyordu. Şimdi bide beyin kendi karar veriyor :D
MuratGürakan
09-12-2012, 23:48
Tam diyecektim Raşit yazar şimdi diye , eyvallah ben de aynı fikirdeyim ki , elimde reel loglar var ;
60 lık egzoz ile sıfırdan araba soğuk daha sıkıştırmadan bastığım , ve arda arda denediğim ikisi de basınç bir yerde üstüne çıkmıyor istenilen basınç.
Teşekkürler bilgi için...
O gün opc ile 3 kere denedim ardından 4. de log aldım demiştin o sebeple seninkisinin avans kesmesi olduğunu düşünüyorum ben.
penguinhakan
09-12-2012, 23:51
O gün opc ile 3 kere denedim ardından 4. de log aldım demiştin o sebeple seninkisinin avans kesmesi olduğunu düşünüyorum ben.
oooo , ondan sonra ne loglar var ben de , vag kablom takılı her zaman , ben de onu düşündüm zaten ona istaneden yazdığını ama dediğim gibi sonuçlar şaşırtırıcı denecek kadar şaşırtıcı :)
Ondan sonra tekrar tekrar aldım yanılmış ve millete yazarken yanlış bilgi vermeyim diye.
10 defa yapıp bir defa yazıyorum yani yazdıklarımı...
Bir de şu var , araba kendini kıssa şimdi de kısar bu halde oyle değil mi ma bu haldeki yazılımda hiçbirşey değişmiyor hep aynı değerleri istiyor alet sıkıştırsam da üst üste bastıktan sonra alsamda.
MuratGürakan
09-12-2012, 23:55
O kadar deneme yapılcaksa birde belirli derecede ölçmekte fayda var.
Örneğin ben arabamla 60 70 80 90 derecelerde de bastığımda en iyi 90 nda gittiğini hissediyorum. Varmıdır bir aslı yoksa psikolojikmidir bilemiyorum
penguinhakan
13-12-2012, 14:21
O kadar deneme yapılcaksa birde belirli derecede ölçmekte fayda var.
Örneğin ben arabamla 60 70 80 90 derecelerde de bastığımda en iyi 90 nda gittiğini hissediyorum. Varmıdır bir aslı yoksa psikolojikmidir bilemiyorum
O işte kullandığın yağın vizikotesi ile alaklı bir durumdur kanımca , sen 90 da iyi gidersin adam motul kullanır 100 de iyi basar , ben mobil 1 5-30 ESP kullanıyorum 80-100 arasında güzel gidiyor diğer sıcaklıklara göre.
MuratGürakan
13-12-2012, 19:07
Doğrudur yağ ile de alakalı tabilkide.
bende milltek dp orta iptal son custom susturucu var, aldığım loglarda peak 1.55 hep üstünede cıkmıyor altınada düşmüyor yani bu durumda egzostumla ilgli bir sıkıntı görmüyorum doğrumudur ? ara borularım orjinal
penguinhakan
20-01-2013, 22:00
bende milltek dp orta iptal son custom susturucu var, aldığım loglarda peak 1.55 hep üstünede cıkmıyor altınada düşmüyor yani bu durumda egzostumla ilgli bir sıkıntı görmüyorum doğrumudur ? ara borularım orjinal
Peak 1.55 normal bir değer , önemli olan peak den sonraki devirlerdeki basınç değerlerin , eğer specified ve actual arasında uçurum yoksa aracın istenileni basıyor demektir , eğer fark çoksa o zaman ilk once kaçakları aramakta fayda var.
İlk önce DV den , sonra PCV valfinden , sonra turbo ve intercooler bağlantılarından sonra map sensorlerinden vs...
penguinhakan
20-01-2013, 22:07
Peki arkadaşlar K04 de hangi modeli kullanmamız lazım K04 - 001 , K04 - 2x serisi mi vs.
ben aracı belli bi yere kadar yükledim aracım 1.4 tsi 170 hp jetta.
araçta ecu fast yazılım,iskender downpipe egzoz,forge dumpvalve,aem filtre kit cupra ngk buji.mevcut.fakat aracın en basiti wastgace i ile az bişe oynadığınız zaman turbonun tahliye valfi yetersiz kalıyo + önde bulunan benzin pompası yani (yakıt basınç regülatörü 2) cofluyo sıfırı 700 lira.araç bi yere kadar o pompayla benzin yetiştiriyo fazlasını motor kabul etmiyo benim yaşadıklarım bunlar
Arasts61
20-01-2013, 22:51
ben aracı belli bi yere kadar yükledim aracım 1.4 tsi 170 hp jetta.
araçta ecu fast yazılım,iskender downpipe egzoz,forge dumpvalve,aem filtre kit cupra ngk buji.mevcut.fakat aracın en basiti wastgace i ile az bişe oynadığınız zaman turbonun tahliye valfi yetersiz kalıyo + önde bulunan benzin pompası yani (yakıt basınç regülatörü 2) cofluyo sıfırı 700 lira.araç bi yere kadar o pompayla benzin yetiştiriyo fazlasını motor kabul etmiyo benim yaşadıklarım bunlar
yusuf şu an ne durumda pompa?
bi de mavi çok iyi olmuş. maliyet nedir?
Bu konuyu ben daha önce niye görmedim yaaa :D
penguinhakan
20-01-2013, 23:02
ben aracı belli bi yere kadar yükledim aracım 1.4 tsi 170 hp jetta.
araçta ecu fast yazılım,iskender downpipe egzoz,forge dumpvalve,aem filtre kit cupra ngk buji.mevcut.fakat aracın en basiti wastgace i ile az bişe oynadığınız zaman turbonun tahliye valfi yetersiz kalıyo + önde bulunan benzin pompası yani (yakıt basınç regülatörü 2) cofluyo sıfırı 700 lira.araç bi yere kadar o pompayla benzin yetiştiriyo fazlasını motor kabul etmiyo benim yaşadıklarım bunlar
170 lik ayrı bir yerde sizin pompalar klasik yetiştiremiyor.
Bu konuyu ben daha önce niye görmedim yaaa :D
Senin yerinde olsa. Hybrid yaparım k04 emme tarafı nasılsa manuel bi de cooler oldu bitti
tdipower
20-01-2013, 23:08
sağlıklı bir hybrid en güzel seçim olur o kadar çok k04 modeli varki piyasada bazı minibüsler üstünde bile inanılmaz k04 turbolar mevcut. hybrid yapmayı düşünen olursa yardımcı olurum :)
170 lik ayrı bir yerde sizin pompalar klasik yetiştiremiyor.
Senin yerinde olsa. Hybrid yaparım k04 emme tarafı nasılsa manuel bi de cooler oldu bitti
Abi ben görüntü olmadan olan gücün pek bir esprisi olmaz düşüncesindeyim. 1 direksiyonum 1 stopum kaldı. Sonrasında geçiyorum bu diyarlara. Tabi R tamponlar da varda, onlar zamanını beklesin. :)
Artık zaten bu güçte yeterli geldi, pbox alcaktım iptal ettim sırf bi an önce güçlenmek için :) parayı oraya vermeyim diye. Yaza filan getirticem.
Benim en çok merak ettiğim, herşeyi yaptım stg2'yi artık :)
LOBA Motorsport - LO270 sports turbolader - VI 1.4 TSI 118 KW (160 PS) - Golf - VW - Produktgalerie (http://www.loba-motorsport.com/produktgalerie/vw/golf/vi-14-tsi-118-kw-160-ps/lo270-sports-turbolader)
bu turboyu getirttim, 270hp yapıcam aracı, motorda neler değiştirmem gerekli, benzin pompası, yağ pompası, soğutucularım, egzos çapım vs. neler olmalı :)
Geçenlerde 1.8TSI 160 Leon alsam mı diye düşündüm ona k04 yapılıyo, 350-330 civarı güçlere çıkıyor, araç 7ileriDSG'ymiş vazgeçtim. 6 ileri olsa satıyodum Golf'ü :)
Arasts61
20-01-2013, 23:43
Abi ben görüntü olmadan olan gücün pek bir esprisi olmaz düşüncesindeyim. 1 direksiyonum 1 stopum kaldı. Sonrasında geçiyorum bu diyarlara. Tabi R tamponlar da varda, onlar zamanını beklesin. :)
Artık zaten bu güçte yeterli geldi, pbox alcaktım iptal ettim sırf bi an önce güçlenmek için :) parayı oraya vermeyim diye. Yaza filan getirticem.
Benim en çok merak ettiğim, herşeyi yaptım stg2'yi artık :)
LOBA Motorsport - LO270 sports turbolader - VI 1.4 TSI 118 KW (160 PS) - Golf - VW - Produktgalerie (http://www.loba-motorsport.com/produktgalerie/vw/golf/vi-14-tsi-118-kw-160-ps/lo270-sports-turbolader)
bu turboyu getirttim, 270hp yapıcam aracı, motorda neler değiştirmem gerekli, benzin pompası, yağ pompası, soğutucularım, egzos çapım vs. neler olmalı :)
Geçenlerde 1.8TSI 160 Leon alsam mı diye düşündüm ona k04 yapılıyo, 350-330 civarı güçlere çıkıyor, araç 7ileriDSG'ymiş vazgeçtim. 6 ileri olsa satıyodum Golf'ü :)
sen turbo aldın mı murat
yusuf şu an ne durumda pompa?
bi de mavi çok iyi olmuş. maliyet nedir?
abi pompayı değiştirdim bu kez sürekli ateşleme bobinlerinde arıza çıkıyo fazla yükleyince.yani kısacası rollingde sağı solu belli olmuyo :) bi sağlam yürüyo bi normal.
renk 1600 liraya maal oldu abi.eyv.saolasın :)
170 lik ayrı bir yerde sizin pompalar klasik yetiştiremiyor.
Senin yerinde olsa. Hybrid yaparım k04 emme tarafı nasılsa manuel bi de cooler oldu bitti
nasıl ayrı bi yer 160 lık tsi la aynı zaten pompasıda.hatta ben ilk aldığımda bulamadım 160 lık scirocco nunkini aldım:)
nasıl ayrı bi yer 160 lık tsi la aynı zaten pompasıda.hatta ben ilk aldığımda bulamadım 160 lık scirocco nunkini aldım:)
aldığınız pompanın parça kodunun sonu 025 T değil mi?
160lık yani CAVD motor yada 180lik CAVE motorun pompasının flanş kaması, bağlantı delikleri ve N276 soket girişi bile farklıdır. O yüzden revizyona tabi tutmadan takamazsınız.
Arasts61
21-01-2013, 22:32
nasıl ayrı bi yer 160 lık tsi la aynı zaten pompasıda.hatta ben ilk aldığımda bulamadım 160 lık scirocco nunkini aldım:)
yusuf en başta ilhan abi seni uyardı diye hatırlıyorum.
karşılaştıgın sorunlar zaten bilinen şeyler.
pompa da malesef farklı kürşadın dediği gibi. ve malesef yetersiz bi pompa.
kürşad revize ederse hep beraber nasipleniriz bizde...
penguinhakan
21-01-2013, 23:06
nasıl ayrı bi yer 160 lık tsi la aynı zaten pompasıda.hatta ben ilk aldığımda bulamadım 160 lık scirocco nunkini aldım:)
Rocconun pompasını taktığına emin misin ?
Parça numarası varsa paylaşırsan sevinirim.
170 likleri sağlıklı yürüten ben bilmiyorum varsa örnek iyi olur.
parça numarasını hatırlamıyorum fakat aracımın çok iyi yürüdüğüne adım gibi eminim.
yusuf en başta ilhan abi seni uyardı diye hatırlıyorum.
karşılaştıgın sorunlar zaten bilinen şeyler.
pompa da malesef farklı kürşadın dediği gibi. ve malesef yetersiz bi pompa.
kürşad revize ederse hep beraber nasipleniriz bizde...
haklısın abi fakat ben şu an için memnunum gibi açıkcası :)
Rocconun pompasını taktığına emin misin ?
Parça numarası varsa paylaşırsan sevinirim.
170 likleri sağlıklı yürüten ben bilmiyorum varsa örnek iyi olur.
o kadar da değil be kardeş. Şu an ki halimle bile seni geçerim. :D
Sizin pompanın son güncel hali 026M ile biter.
penguinhakan
22-01-2013, 09:44
o kadar da değil be kardeş. Şu an ki halimle bile seni geçerim. :D
Sizin pompanın son güncel hali 026M ile biter.
Yav hem 170lik ler sorunlu diyorsunuz :) hem de geçerim diyorsunuz.
Denemedin ki bir görelim şu manuel GT yi :)
Ben başkalarının yalancısıyım , sorun yok diyorsanız öyle olsun...
audilover
22-01-2013, 10:04
Yav hem 170lik ler sorunlu diyorsunuz :) hem de geçerim diyorsunuz.
Denemedin ki bir görelim şu manuel GT yi :)
Ben başkalarının yalancısıyım , sorun yok diyorsanız öyle olsun...
Hakan sizin muhabbetlerin hastasiyim valla ikinizde ayni seyi soyleyip sonunda gene nasil maraza cikartiyorsunuz hayret ediyorum:)
Sorun dan kasit tek sorunlari pompa abi yani sizdeki gibi olmuyor olmasi icin pompa revizyonu sart ama bu demek degildirki cok kotu gene idare eder yeterki cok yuklenilmesin beklentiler cok yuksek olmadikdan sonra orta seker yazilimla cok rahat binilir yani:)
Dun arkadas 100-200 1... saniye kosturdu arabasini ondan dolayi kaldiriyor boyle:)
penguinhakan
22-01-2013, 10:34
Hakan sizin muhabbetlerin hastasiyim valla ikinizde ayni seyi soyleyip sonunda gene nasil maraza cikartiyorsunuz hayret ediyorum:)
Sorun dan kasit tek sorunlari pompa abi yani sizdeki gibi olmuyor olmasi icin pompa revizyonu sart ama bu demek degildirki cok kotu gene idare eder yeterki cok yuklenilmesin beklentiler cok yuksek olmadikdan sonra orta seker yazilimla cok rahat binilir yani:)
Dun arkadas 100-200 1... saniye kosturdu arabasini ondan dolayi kaldiriyor boyle:)
haaaa olay belli oldu desene , tamam gelsin o bakayım havalar da güzel morale ihtiyacım var :)
Evet problemli olması konusunda haklısın sadece pompa problemi var deniyor ben de ona istinaden yazdım zaten.
Bu arada K04 olayından bayağı bir tepki alıyorum DSG den dolayı , bu konu kafamı bulandırmaya başladı açıkcası artık , ama bir de denemek istemiyor değilim.
audilover
22-01-2013, 10:51
haaaa olay belli oldu desene , tamam gelsin o bakayım havalar da güzel morale ihtiyacım var :)
Evet problemli olması konusunda haklısın sadece pompa problemi var deniyor ben de ona istinaden yazdım zaten.
Bu arada K04 olayından bayağı bir tepki alıyorum DSG den dolayı , bu konu kafamı bulandırmaya başladı açıkcası artık , ama bir de denemek istemiyor değilim.
Kaldiran once sana kaldiriyor sevilen bir simasin ona gore:)
Ya ben basindan beri diyorum turboyu elleme bin boyle tadini cikar diye sen kasiniyon:)1.4 araba iste 15 saniye olsa ne olucak yani eti butu belli oyle gunluk keyif icin binilir otesi harbiden yalan yani:)
penguinhakan
22-01-2013, 10:58
Kaldiran once sana kaldiriyor sevilen bir simasin ona gore:)
Ya ben basindan beri diyorum turboyu elleme bin boyle tadini cikar diye sen kasiniyon:)1.4 araba iste 15 saniye olsa ne olucak yani eti butu belli oyle gunluk keyif icin binilir otesi harbiden yalan yani:)
Reklamı seven adamım , geçsem de geçilsem de videomu çekerim arkadaş :)
Abi öyle deme bak geçen kadran videosu attım 14 sn , deli gibi gidiyordu araba hafif eğimde , her zaman oyle olsa fena mı ?
audilover
22-01-2013, 11:23
Reklamı seven adamım , geçsem de geçilsem de videomu çekerim arkadaş :)
Abi öyle deme bak geçen kadran videosu attım 14 sn , deli gibi gidiyordu araba hafif eğimde , her zaman oyle olsa fena mı ?
Gormedim 14 saniye cok iyi deger abi ama iste ben diyorumki segment degistirmeliyiz tek hanelere dusmeliyiz:)
penguinhakan
22-01-2013, 11:27
Gormedim 14 saniye cok iyi deger abi ama iste ben diyorumki segment degistirmeliyiz tek hanelere dusmeliyiz:)
YouTube (http://m.youtube.com/#/watch?v=0YArbEv3bzo&feature=youtu.be&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3D0YArbEv3bzo%26feature%3 Dyoutu.be&gl=TR)
audilover
22-01-2013, 11:35
YouTube (http://m.youtube.com/#/watch?v=0YArbEv3bzo&feature=youtu.be&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3D0YArbEv3bzo%26feature%3 Dyoutu.be&gl=TR)
iyyy icim isindi valla:)
korkutucu bir hizlanmasi var biz gecen boyle roll yaparken kafama dank etti ya bir tane polo gti stage xxx:)bir tane rocco roll de bunlar deli gibi basiyor bizim firatta yarim gazla (golf R)arkadan basip gecti gitti dedim 1.4 harbi bos is :)
penguinhakan
22-01-2013, 12:31
Abi ona bakarsan golf r da boş diğerlerine göre , bu işin sonu yok , 3 sn de 100-200 yapan bir arac nasip olsa ona da yav bu 3 sn nin altına nasıl düşer diye uğraşır insan.
Bizdeki bir merak olmuş , amacımız saplamak degil amacımız parmakla gösterilmek.
İlk 1.4 dsg 7 k04 lü biz olsak fena mı yani.
audilover
22-01-2013, 13:16
Abi ona bakarsan golf r da boş diğerlerine göre , bu işin sonu yok , 3 sn de 100-200 yapan bir arac nasip olsa ona da yav bu 3 sn nin altına nasıl düşer diye uğraşır insan.
Bizdeki bir merak olmuş , amacımız saplamak degil amacımız parmakla gösterilmek.
İlk 1.4 dsg 7 k04 lü biz olsak fena mı yani.
Abi tabiki oyle sadece belirtmek istedim bu araclar bize hizli:)
Bu ulkede parmakla gostermez genelde parmak atarlar abi o yuzden bosuna ugrasma :)
Kürşat seni bekliyoruz . Ne zaman geliyorsun ?
Levent Y.
22-01-2013, 13:59
Abi ona bakarsan golf r da boş diğerlerine göre , bu işin sonu yok , 3 sn de 100-200 yapan bir arac nasip olsa ona da yav bu 3 sn nin altına nasıl düşer diye uğraşır insan.
Bizdeki bir merak olmuş , amacımız saplamak degil amacımız parmakla gösterilmek.
İlk 1.4 dsg 7 k04 lü biz olsak fena mı yani.
Çok doğru bi tespit bencede hakan abi, yapıktca yapası geliyo insanın, benimde oyle:)
Kürşat seni bekliyoruz . Ne zaman geliyorsun ?
Abi biraz bekleteceğim ama geleceğim beni de bekleyin lütfen :)
Hakan@ kardeş kimseye kaldırdığımız yok. Raşit'in gazına gelme sakın :D
Sana daha öncede dedim BLG motora CAV motor gibi yakıt yetiştirebilsek evet geçilmez olur ama bu kadar emeğe değer mi tartışılır. Elbette bu işin sonu yok. Tabii ki de 100-200 de 3 sn. dahi geliştirebilir mi bunun çalışması yapılır. Bu insanın fıtratında vardır. Ama girdi ve çıktılara bakılır ve değer mi değmez mi bunu kontrol edip mantık çerçevesi içinde kalmak lazım.
TYPERHAKAN
22-01-2013, 19:32
iyyy icim isindi valla:)
korkutucu bir hizlanmasi var biz gecen boyle roll yaparken kafama dank etti ya bir tane polo gti stage xxx:)bir tane rocco roll de bunlar deli gibi basiyor bizim firatta yarim gazla (golf R)arkadan basip gecti gitti dedim 1.4 harbi bos is :)
raşit normaldir fırat ın öyle gitmesi zdcupra nın dna sı bulaştı ona:):):)
audilover
22-01-2013, 19:54
raşit normaldir fırat ın öyle gitmesi zdcupra nın dna sı bulaştı ona:):):)
Aynen abi aldi o zehiri bak bugun valve inide almis inceden inceye zd nin yolundan gidiyor:)
sen turbo aldın mı murat
yok abi yazdığım varsayımdı..
penguinhakan
22-01-2013, 23:00
Aracımdaki turbo bilgileri aşağıdaki şekilde ;
KK3
Parça numarası : 03C 145 701 T
LF 710028158 00207
K032074DAB42 - 152
tdipower
26-01-2013, 21:30
pazartesi günü güzel bir K04 hazırlayıp Hakan abinin aracında hayat veriyoruz konuya güncel olsun :)
pazartesi günü güzel bir K04 hazırlayıp Hakan abinin aracında hayat veriyoruz konuya güncel olsun :)
takipteyiz merakla bekliyoruz :D , altlar cok ölmese bari ...
Hayirlisi olsun umarim istenilen guclere sorunsuz ulasirsiniz.
Ankara'nın hakanı belli oldu desene :) hadi hayırlısı kardeş. Umarım her şey istediğin gibi olacak. :icon_tup:
Aracımdaki turbo bilgileri aşağıdaki şekilde ;
KK3
Parça numarası : 03C 145 701 T
LF 710028158 00207
K032074DAB42 - 152
Herşeye rağmen cesaretinden dolayı kutluyorum abi :) İnşallah güzel şeyler olacak... Sonuç merakla bekleniyor..
kelalper
27-01-2013, 11:33
konuyu şimdi gördüm. Ben olacakları şimdiden söyliim. İnanılmaz bir turbo lag olacak birincisi. İkincisi de daha turbo yeni yeni dolarken kesiciye gireceksiniz devir çevirmeniz gerekecek. Enjektörler ve bence bobin yetmeyecek. Yağ sıcaklığınız tavan yapacak araba korumaya girecek. Oluşacak senaryo bu bence.
penguinhakan
27-01-2013, 12:31
konuyu şimdi gördüm. Ben olacakları şimdiden söyliim. İnanılmaz bir turbo lag olacak birincisi. İkincisi de daha turbo yeni yeni dolarken kesiciye gireceksiniz devir çevirmeniz gerekecek. Enjektörler ve bence bobin yetmeyecek. Yağ sıcaklığınız tavan yapacak araba korumaya girecek. Oluşacak senaryo bu bence.
Alper selamlar ,
Öncelikle K04 tamamen takılmayacak sadece emme tarafı K04 kadar büyük olan housing olacak ve pervanesi , diğer tüm yerler orjinal kalacak.
Sebebi ise bu kadar büyük değişikliğe girmeyeceğim öncelikle hybrid nasıl bir tepki verecek onu görmek istiyorum , bir diğer sebep ise ; eğer K04 tamamen emme ve egzoz tarafı takarsam , egzoz manifoldu , emme giriş hortumları , DV ve dump pipe tekrar değişmesi gerekecek , şimdilik o kadar masrafa girmek istemiyorum.
Sen tamamen K04 takınca olanlardan bahsediyorsun sanırım , haklı olabilirsin , ben de sana şunu sormak isterim o zaman bizim bobinin yetmeyeceğini yada yerine hangi bobin takılacağını keza enjektorleri de soylersen mutlu olacağım , yağ sıcaklığı konusuna da gelince onu da hybrid turbo ile beraber yağacağım süpriz değişiklikle aşacağımı düşünüyorum...
Ayrıca aracım 2600 devirde 1.4 başınç basarak maximum 272 nm torka ulaşıp bunu 5600 - 5700 kere kadar sabit tutabiliyorum.
Burdaki amacım 2600 değilde 3000-3200 devirde gelse benim için ve bunu 5700 değide 6100 - 6200 devirlere taşırsam ve daha az başınçla daha fazla hava sokarak herhalde daha fazla tork alırım diye düşünüyorum.
kelalper
27-01-2013, 13:01
1.4 tsi uzmanı değilim ancak bobin ve enjektör bu tip modifiyelerde başlıca sorun çıkaranlardır. Turbo konusunda da ben direk K04 takacaksın sanıyordum. Hybrid turbo konusu bence bir muamma. Uzun süreli sağlıklı bir hybrid turbo ben duymadım. Hep kısa süreli one night stand aşklar gibi geliyor. Yurtdışı forumlardan da takip ediyorum. Renaultlarda hep 10-15 binde cortlamaya başlıyor yapılan hybridler.
1.4 tsi uzmanı değilim ancak bobin ve enjektör bu tip modifiyelerde başlıca sorun çıkaranlardır. Turbo konusunda da ben direk K04 takacaksın sanıyordum. Hybrid turbo konusu bence bir muamma. Uzun süreli sağlıklı bir hybrid turbo ben duymadım. Hep kısa süreli one night stand aşklar gibi geliyor. Yurtdışı forumlardan da takip ediyorum. Renaultlarda hep 10-15 binde cortlamaya başlıyor yapılan hybridler.
abi üstteki postu gt28 li bi araba gibi düşünmüşsün ama bence riskli bi iş hybrid dediğin gibi.Belki eski turbonun performansını vermeyecek,10-15 binde gitmesini de geçtim,inşallah doğru düzgün olur allah yardımcınız olsun.
Dsg limitlerine uygun kodlama yapilirsa herhangi bir sorun cikacagini zannetmiyorum. Yurtdisinda dsg problem olmus genelde. Birde ustlerde fazla boost verince misfire olmuslar meth kullaniminin bunu kismen engelledigini soyluyor ingilizler. Enjektor sorun cikartmamis. Apr, revo bu ise pek sicak bakmamis ama okudugum kadariyla revo stg2 map ile hybrid turbo kullanan var. Apr austria nin map hazirladigida var . Birde yunanlilar var ama onlarin sitelerindeki araclar manuel ve ne kadar dogru dyno olcumleri belli degil. Olumsuz olacak bir durum yok bence denersiniz bakarsiniz ne kadar oluyor begenmezsiniz ucunda olum yok paraya bakar geri donulur. Insan heves ettimi maddi manevi gucu varsa denesin baksin. Hayirlisi olsum tekrardan.
Arasts61
27-01-2013, 14:14
Dsg limitlerine uygun kodlama yapilirsa herhangi bir sorun cikacagini zannetmiyorum. Yurtdisinda dsg problem olmus genelde. Birde ustlerde fazla boost verince misfire olmuslar meth kullaniminin bunu kismen engelledigini soyluyor ingilizler. Enjektor sorun cikartmamis. Apr, revo bu ise pek sicak bakmamis ama okudugum kadariyla revo stg2 map ile hybrid turbo kullanan var. Apr austria nin map hazirladigida var . Birde yunanlilar var ama onlarin sitelerindeki araclar manuel ve ne kadar dogru dyno olcumleri belli degil. Olumsuz olacak bir durum yok bence denersiniz bakarsiniz ne kadar oluyor begenmezsiniz ucunda olum yok paraya bakar geri donulur. Insan heves ettimi maddi manevi gucu varsa denesin baksin. Hayirlisi olsum tekrardan.
abi sen mühendis adamsın,
sizin araç da turbo limite mi gelmişde turbo upgrade edilsin.
300 kusur torkla yüruyor manueller. turboları sıkıntı mı çıkardı sanki.
dsg yi ele almadan dozer turbosu taksan ne olacak sanki? :)
Abi o kisimi gectim ben. Bana sorsan seninle tamamen ayni fikirdeyim. Ama arkadasimiz yapacam diyor. Bende yaparsa neler olabilir onlari yazdim. Yoksa su an zaten mevcut turbonun bile limitlerden cok uzak biliyoruz.
Arasts61
27-01-2013, 14:21
Abi o kisimi gectim ben. Bana sorsan seninle tamamen ayni fikirdeyim. Ama arkadasimiz yapacam diyor. Bende yaparsa neler olabilir onlari yazdim. Yoksa su an zaten mevcut turbonun bile limitlerden cok uzak biliyoruz.
ok.
sen de destekliyosun sandım ondan yazdım.
tdipower
27-01-2013, 16:49
senaryolar çok güzel hatta dsg karpuz gibi yarılacak, ve bulutların arasından hitler bize gülümseyecek.
Arasts61
27-01-2013, 19:54
senaryolar çok güzel hatta dsg karpuz gibi yarılacak, ve bulutların arasından hitler bize gülümseyecek.
bana mı yazıyorsun?
tdipower
27-01-2013, 20:08
bana mı yazıyorsun?
hitler amcaoğlu falan mı ne alaka? benim lafım ortada bir şey yok iken felaketleri yaşayanlara ;)
penguinhakan
27-01-2013, 20:09
abi sen mühendis adamsın,
sizin araç da turbo limite mi gelmişde turbo upgrade edilsin.
300 kusur torkla yüruyor manueller. turboları sıkıntı mı çıkardı sanki.
dsg yi ele almadan dozer turbosu taksan ne olacak sanki? :)
Abi Allah aşkına bu dsg yi neden ele alıyoruz bana teknik olarak açıklar mısın , dsg dediğin kavrama mı sadece , zaten değiştirdik onu bir daha degiştiririz ne yapalım.
Bide bizim turbolar limitler değilde ne peki o zaman basabilir miyiz şimdi 1.6 bar hayır.
Sen rahat ol raşit yapacak bir güzellik bana ...
Arasts61
27-01-2013, 20:16
abi sen mühendis adamsın,
sizin araç da turbo limite mi gelmişde turbo upgrade edilsin.
300 kusur torkla yüruyor manueller. turboları sıkıntı mı çıkardı sanki.
dsg yi ele almadan dozer turbosu taksan ne olacak sanki? :)
burdaki ele almak ne demek ?
daha düşük basınç ile aynı havayı içeri sokmak anlamında aslında kötü bir şey değil. Düzgün balansı yapıldıktan sonra ve wasgate de saçmalamazsa sıkıntısız kullanacaktır. Ancak tahmini istenilen güç nedir Hakan?
bende direk k04 takıcaksınız sandım , hybrid herkezin de dedigi gibi biraz sıkıntılı yaptıktan sonra güc düsüsü yasayanlar bile var , insallah istediginiz gibi olur ve uzun süreli olur diyelim ...
Arasts61
27-01-2013, 20:24
hitler amcaoğlu falan mı ne alaka? benim lafım ortada bir şey yok iken felaketleri yaşayanlara ;)
bana yazmadıysan sıkıntı yok.
felaketi kim yaydıysa alıntı yaparsan ustune kimse alınmaz...
daha düşük basınç ile aynı havayı içeri sokmak anlamında aslında kötü bir şey değil. Düzgün balansı yapıldıktan sonra ve wasgate de saçmalamazsa sıkıntısız kullanacaktır. Ancak tahmini istenilen güç nedir Hakan?
Ayni havayi sokacaksam niye maliyet yapayim ? Burada min +20 - 30 hp ekstra hedef olmali bence. Ama 300 hp isteniyorsa bilemem :)
penguinhakan
27-01-2013, 20:31
daha düşük basınç ile aynı havayı içeri sokmak anlamında aslında kötü bir şey değil. Düzgün balansı yapıldıktan sonra ve wasgate de saçmalamazsa sıkıntısız kullanacaktır. Ancak tahmini istenilen güç nedir Hakan?
Abi onu sen soyle ne olacagını :)
Ayni havayi sokacaksam niye maliyet yapayim ? Burada min +20 - 30 hp ekstra hedef olmali bence. Ama 300 hp isteniyorsa bilemem :)
abi heralde senin dediğin gibi bir şey için kimse turbosunu değiştirmez. Ancak bu turbo ile daha fazla sınırlarda gezilmek yerine daha büyük bir turbo ile daha düşük basınc ile yürüyebilir demek istemiştim. Enjektörler bu araçta sıkıntısız 350ps e kadar destekliyor. Benim düşüncem bu araç lag yemeden stabil 260-270 ps alabilir. Ama DSG konusuna girmiyorum. :)
Ertug_T.
27-01-2013, 20:39
öncelikle kolay gelsin zor bişey daha önce örneği pek yapılmadığı için..en önemlisi yapılan işin karşılığı olan verimi alabilmek..umarım alabilirsiniz.
penguinhakan
27-01-2013, 21:12
abi heralde senin dediğin gibi bir şey için kimse turbosunu değiştirmez. Ancak bu turbo ile daha fazla sınırlarda gezilmek yerine daha büyük bir turbo ile daha düşük basınc ile yürüyebilir demek istemiştim. Enjektörler bu araçta sıkıntısız 350ps e kadar destekliyor. Benim düşüncem bu araç lag yemeden stabil 260-270 ps alabilir. Ama DSG konusuna girmiyorum. :)
Buda yaklaşık 6400 devirde 290-300 nm torka tekabül ediyor sanırım , altlara dokunmadan yükseklerde bu torku araç zaten çevirir diye düşünüyorum yanılıyor muyum.
ağzımdan laf alamazsın Hakan :hahaha:
şaka şaka :)
penguinhakan
27-01-2013, 21:31
ağzımdan laf alamazsın Hakan :hahaha:
şaka şaka :)
Varya zaten burdan bir bilgi alırsam bileğimi kesecem , sen bana pm at :) kimse öğrenmesin
alicancalis
27-01-2013, 21:45
Çok fazla masrafa girmek istemiyorum demişssin ama emin ol düşünmediğin masraflar çıkıcaktır. Ben olsam kısadan 2.0 tfsi'a geçiş yapardım.
penguinhakan
27-01-2013, 21:49
Çok fazla masrafa girmek istemiyorum demişssin ama emin ol düşünmediğin masraflar çıkıcaktır. Ben olsam kısadan 2.0 tfsi'a geçiş yapardım.
Şimdilik demiştim , 2007 model B7 kasa iç-dış S-line A4 2.0 TFSI Quattro aracım vardı zaten , ekonomik ve güçlü olsun diye satıp bunu almıştım , ve öylede çıktı . Ben şu anda 10 litre yakıtın üstüne çıkmazsan audi de 14 litre altına inemiyordum.
alicancalis
27-01-2013, 21:53
Şimdilik demiştim , 2007 model B7 kasa iç-dış S-line A4 2.0 TFSI Quattro aracım vardı zaten , ekonomik ve güçlü olsun diye satıp bunu almıştım , ve öylede çıktı . Ben şu anda 10 litre yakıtın üstüne çıkmazsan audi de 14 litre altına inemiyordum.
Aracınız manuelmiydi? Merak ettim çünkü ben o kadar yakmıyorum doğrusu. İkincisi bu söylediğimi üzerinize alınmayın ama 2 çeker 200 bg üzerinde araba ilk 2 vites çok ızdıraplı oluyor. Yani quattro olayını tatmışken 2 çekere nasıl razı oldunuz anlayamadım. Ama tercihlerinize saygım sonsuz tabii, orası yanlış anlaşılmasın.
penguinhakan
27-01-2013, 22:03
Fabrika verisi oyle zaten tiptronikti
, yeni teknolojiler az yakıyor mesela aynı araba b8 kasalar
Arasts61
27-01-2013, 22:22
Abi Allah aşkına bu dsg yi neden ele alıyoruz bana teknik olarak açıklar mısın , dsg dediğin kavrama mı sadece , zaten değiştirdik onu bir daha degiştiririz ne yapalım.
Bide bizim turbolar limitler değilde ne peki o zaman basabilir miyiz şimdi 1.6 bar hayır.
Sen rahat ol raşit yapacak bir güzellik bana ...
hakan ben dsg yi ele almakdan bahsederken kırılmasından yarılmasından değil, upgrade edilmesi gerektiğinden bahsediyorum.
sen merak etme,helikopter pervanesi taksan farketmez, raşit o dsg yi kırmaz zaten çünkü kırılırsa kimse hakan kırdı demeyecek raşit kırdı diyecekler..
milletle beni muhattap ediyosun. sanki kırılsa kına yakacam.
hem sen aracının limitlerde oldugunu mu sanıyorsun anlamadım. o kadar grafik gösterdim sana. onlarda görmüyo musun senin turbonla neler yapılabileceğini.
akıl tutulması mı yaşıyosun anlamadım.
hızlanıcan ok de , şu halinle raşite gitsen zaten hızlanıcan, pervane büyütsen ne olcak, olsa olsa 6000 den 6500 e 20-30 nm fazlası olur, bunda anlaşılmayacak ne var anlamadım.
penguinhakan
27-01-2013, 22:35
Abi ben 2 boy için pervane ugrade yapmıyorum , başkaları ile muhtap etmiyorum yahu ben yazdırmıyorum kimseye birşey herkesin soylediği kendini bağlar.
abi heralde senin dediğin gibi bir şey için kimse turbosunu değiştirmez. Ancak bu turbo ile daha fazla sınırlarda gezilmek yerine daha büyük bir turbo ile daha düşük basınc ile yürüyebilir demek istemiştim. Enjektörler bu araçta sıkıntısız 350ps e kadar destekliyor. Benim düşüncem bu araç lag yemeden stabil 260-270 ps alabilir. Ama DSG konusuna girmiyorum. :)
Abi konu hakan abinin ama bizde faydalanıyoruz, ben manuel golf160 bulana kadar canım çıktı. DSG üzerine yorum yapmayalım sadece :D , beni stg2 tarzında filtre egzos yazılım dv vs. kesmezse, bende bulaşırım bu olaya :) DSG kısar, bende sıkıntı olur mu :)
penguinhakan
27-01-2013, 23:45
Harding Performance (http://hp.net.au/HP_dsg_sh_200.html)
Tork kapasitesini 350nm taşıyorlar : Torque capacity threshold upgrade up to 350Nm
Harding Performance (http://hp.net.au/HP_dsg_sh_200.html)
Tork kapasitesini 350nm taşıyorlar : Torque capacity threshold upgrade up to 350Nm
Aracım DSG olsaydı turbo upg. yerine bunu yapardım herhalde. Sonuçta sen sürekli 284nm torkla gidiyosun abi. Bu upgrade i yapsan altta 310-320nm'leri görürsün. Yukarıda daha açılır mı bilemiyorum ama bu şekilde bitirsen yine çok iyi gider.
Tabi turboyu büyütmende işe yaricak, daha az dönüşe daha yüksek güç alıcaksın ama, biliyosun ben daha çok garanticiyimdir. Altyapı olmadan yükleme yapamam :D
penguinhakan
31-01-2013, 16:19
Alta görmeye gerek yok , üstlerde lazım bana :) 2000 devirde tork gelsin istemiyorum ben.
Turbom hazır bugün yarın takıyoruz inşallah , o zaman bakalım ne olacak...
Alta görmeye gerek yok , üstlerde lazım bana :) 2000 devirde tork gelsin istemiyorum ben.
Turbom hazır bugün yarın takıyoruz inşallah , o zaman bakalım ne olacak...
:) Bekliyoruz merakla, hayırlı olsun abi şimdiden...
bu tsi lara k04ler ile ilgili bi upgrade paylaşılmış
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.4829614453535.185075.1091805938&type=3 belki bi paylaşım olabilir
abi ne oldu turbo en son hazırdı ?
penguinhakan
07-02-2013, 11:14
Detaylı konusu olacak zaten merak etmeyin...
hakanla olan sıkıntımızı telefonda konuştuk hallettik o yada ben geldiğim zaman allahın izniyle deneyip videoları koyucaz
Arasts61
05-05-2013, 21:44
iyi de bizim yazdıklarımızı neden siliyosun anlamadım.
iki lafı bir araya getirip düzgünce derdinizi anlatamıyorsunuz, laf dalaşınız bitmiyor.
sonrada ne kadar mesaj varsa siliyosun. mesaj kirliliği yapan sizsiniz zaten..
canım istedi sildim sıkıntı ? varmı derdi tasası olan ?
hatta canım istedi kitledim !
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.