PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : golf 7 dizel otomatik hakkında bilgi.



typer46
27-11-2012, 18:45
arkadaşlar aranızda yeni kasa golf 7 sahibi olan varmı dizel otomatik veya test etme şansı olan bugun kaporasını verdim eşime alıyorum ama ne test arabası var nede araba hakkında detaylı bilgi zaten alırsan al almıyosan çay bittiyse diger müşteriye bakıcam muhabbeti var :D

onursumer
27-11-2012, 18:56
acıkcası iç ve dış tasarım dışında çok farkı oluğcağını sanmıyorum

Eworen
27-11-2012, 19:00
65 Bin TL den başlıyordu yanlış hatırlamıyorsam

Donanımlı haliyle 75 bin TL ve üstüne çıkabiliyor

Halen comfortline seçeneğinde donanım zayıflığı söz konusu park sensörü yağmur sensörü far sensörü cruise control bunların hiç biri yok..

Bence ciddi para şahsen aracı ne kadar başarılı bulsamda fiyatının çok astronomik olduğunu düşünüyorum.

BARR
27-11-2012, 19:05
Araç 6 kasaya göre çok farklı değil ancak çocukluk hastalığı olur mu olmaz mı daha bilemiyoruz.

Onun dışında iç tasarımda önemli gelişmeler var, ayrıca şuanda alınan araçlarda xenon üstünde geliyor o avantaj. Birde dizel motorda güç eskiden 4400 de maksimum verilirken artık 3000-4000 arası sabit veriliyor ki daha güzel.

Edit: Dizellerde artık bağımsız arka süspansiyon bulunmuyor.

typer46
27-11-2012, 19:06
65 Bin TL den başlıyordu yanlış hatırlamıyorsam

Donanımlı haliyle 75 bin TL ve üstüne çıkabiliyor

Halen comfortline seçeneğinde donanım zayıflığı söz konusu park sensörü yağmur sensörü far sensörü cruise control bunların hiç biri yok..

Bence ciddi para şahsen aracı ne kadar başarılı bulsamda fiyatının çok astronomik olduğunu düşünüyorum.

evet 65 şuan ilk gelen araçların hepsi xenon ama aracı test edemedik nasıl felan hiçbişeyde bilmiyorum yarına kadar vaktım var bakalım başka bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim.

typer46
27-11-2012, 19:17
Araç 6 kasaya göre çok farklı değil ancak çocukluk hastalığı olur mu olmaz mı daha bilemiyoruz.

Onun dışında iç tasarımda önemli gelişmeler var, ayrıca şuanda alınan araçlarda xenon üstünde geliyor o avantaj. Birde dizel motorda güç eskiden 4400 de maksimum verilirken artık 3000-4000 arası sabit veriliyor ki daha güzel.

Edit: Dizellerde artık bağımsız arka süspansiyon bulunmuyor.

umarım keyifli bi araç olur şanzımanda degişiklik yapmışlar yokuşda hiç geri kaydırmıyormuş eyer belli bir süre gaza basılmadıgında otomatik el freni çekiyormuş.

BARR
27-11-2012, 19:29
Hill holder standart evet otomatiklerde. Kazasız belasız-sorunsuz binersiniz inşallah.

levent
27-11-2012, 19:31
Hill holder standart evet otomatiklerde. Kazasız belasız-sorunsuz binersiniz inşallah.

Bluemotion ya da şöyle sorayım, fren enerjisini depolama muhabbetinden dolayı mı dizellerde arka bağımsız değil Baran? Sebep belli mi yani?

TYPERHAKAN
27-11-2012, 19:58
alparslan ben 4 yıldır kullanıyorum çok memnunum golf 7 den,al pişman olmazsın.:)

BARR
27-11-2012, 19:58
Yok onunla alakası yok tamamen maliyet düşürme amaçlı. Ayrıca daha da hafifletmek amaçlı (!).

1.4TSI 122 altındaki motorlarda bağımsız süspansiyon yok. VW nin açıklamasıda zaten 1.2tsi ve 1.6tdi kullanıcıları viraj performansı yerine ekonomik kullanımı tercih ediyor şeklinde oluyor. Ama testlerde viraj performansında bir düşüklükten söz edilmiyor adamlar düzgün yapmış işlerini sanırım.

Ayrıca arabanın heralde en büyük özelliği çok kısa olan fren mesafesi. Sanırım 33.5mt.

levent
27-11-2012, 20:00
Saol Baran bilgiler için,

Maliyet düşürme amaçlı demişsin ama yeni bir arka alt yürür aksam demek ar-ge demek, nasıl iş ben çözemedim VW'yi :)

Y.Emre
27-11-2012, 20:24
Saol Baran bilgiler için,

Maliyet düşürme amaçlı demişsin ama yeni bir arka alt yürür aksam demek ar-ge demek, nasıl iş ben çözemedim VW'yi :)

Volkswagen daha önce hiç torsiyon tip arka süspansiyon kullanmadımı ki Golf 7 için torsiyon tip süspansiyon tercih etti diye ar-ge masrafı yapsın. :)

Yapsa bile üretilecek sayıya göre edeceği kar ar-ge'ye harcayacagının misli misli olacaktır

typer46
27-11-2012, 20:32
Hill holder standart evet otomatiklerde. Kazasız belasız-sorunsuz binersiniz inşallah.

hill holder 3 saniye tutup bırakıyo satış temsilcisi başka bi isim söyledi çünkü sürekli tutuyo bu yeni sitemde hill holder 3 saniye sonra bırakıyo.

Dou
27-11-2012, 20:33
Araç 6 kasaya göre çok farklı değil ancak çocukluk hastalığı olur mu olmaz mı daha bilemiyoruz.

Onun dışında iç tasarımda önemli gelişmeler var, ayrıca şuanda alınan araçlarda xenon üstünde geliyor o avantaj. Birde dizel motorda güç eskiden 4400 de maksimum verilirken artık 3000-4000 arası sabit veriliyor ki daha güzel.

Edit: Dizellerde artık bağımsız arka süspansiyon bulunmuyor.

Yok artık..

Golf gibi sınıfının "konfor" kategorisinde başa oynayan araba bile torsiyona geçti ya, hayretler içinde kaldım.

Yakındır arka diskler gider kampanalar geri gelir :)

typer46
27-11-2012, 20:34
arkadaşlar birde renk seçenegi şuan için siyah pasfic mavi gece mavisi birde tungsten gri biz tungsten gr seçtik siyah güzel ama malesef bakılması zzor bi renk sizce hangi renk arkadaşlar varmı favori renginiz bu renkler arasında.

Gokhan43
27-11-2012, 20:37
hill holder 3 saniye tutup bırakıyo satış temsilcisi başka bi isim söyledi çünkü sürekli tutuyo bu yeni sitemde hill holder 3 saniye sonra bırakıyo.

Auto Hold :)

levent
27-11-2012, 20:38
Volkswagen daha önce hiç torsiyon tip arka süspansiyon kullanmadımı ki Golf 7 için torsiyon tip süspansiyon tercih etti diye ar-ge masrafı yapsın. :)

Yapsa bile üretilecek sayıya göre edeceği kar ar-ge'ye harcayacagının misli misli olacaktır

Aynı şekilde başka bir modelinden alıp koyamaz neticede, yeniden ölçümler / tasarımlar / değerlendirmeler vs gerekicek, bizim düz mantıkla aklımıza gelmeyen bir çok masraf demek bu. Göz ardı etmemek lazım, elinde bağımsız da olmasa dediğin doğru daha fazla kar eder ama ben öyle kayda değer bir kar olarak geri döneceğini sanmıyorum. Araba başı 1000 lira maliyet farkı olur mu sence (atmasyon rakam) ? :)


Yok artık..

Golf gibi sınıfının "konfor" kategorisinde başa oynayan araba bile torsiyona geçti ya, hayretler içinde kaldım.

Yakındır arka diskler gider kampanalar geri gelir :)

Benim de en çok şaşırdığım nokta tam olarak buydu :)


arkadaşlar birde renk seçenegi şuan için siyah pasfic mavi gece mavisi birde tungsten gri biz tungsten gr seçtik siyah güzel ama malesef bakılması zzor bi renk sizce hangi renk arkadaşlar varmı favori renginiz bu renkler arasında.

Tungsten Gri güzel renk abi.

typer46
27-11-2012, 20:39
Auto Hold :)

sagol sabaha kadar düşünsem aklıma gelmezdi :D teşekkürler.

Dou
27-11-2012, 20:42
Benim de en çok şaşırdığım nokta tam olarak buydu :)

VW bu tip hareketleri çok yapıyor

Bir ara hatırlarmısın klimasız 2009-2010 yıllarında Golfler gelmişti TR ye, iskandinav ülkelerine gidecek arabaları toparlayıp getirmişlerdi

İşin trajikomik yanı klimasız golfleri alan olmuştu :D Sene 2010 yanlış olmasın 1990 değil :)

levent
27-11-2012, 20:44
VW bu tip hareketleri çok yapıyor

Bir ara hatırlarmısın klimasız 2009-2010 yıllarında Golfler gelmişti TR ye, iskandinav ülkelerine gidecek arabaları toparlayıp getirmişlerdi

İşin trajikomik yanı klimasız golfleri alan olmuştu :D Sene 2010 yanlış olmasın 1990 değil :)

Hatırlıyorum manuel 160Tsi ların da beraber geldiği dönem hatta :D

Klimasız Highline Golf'e 60 küsürlü bin paralar veren olmuştu :D
Abi biz millet olarak sevilmeyi çok seviyoruz, imaj herşey bizim için :)

emirhan sph
27-11-2012, 20:45
Golf 7 yi uzun uzun inceledim. Ic kalitesi golf 6 ya gore biraz daha iyi. Verdigi luks hissiyatida gayet hos. Butun gelen partiler xenonlu. manuel baslangic fiyati 57 bn tl. Baraninda dedigi gibi golf 5 ten sonra golf 6 cikarken vw grubu yayin yapmisti. Maliyeti azaltmak ve araci hafifletmek amaciyla golf 6 ve sonrasindaki serilerde bagimsiz arka salincak kullanilmicak. Gecen hafta gidip konusmustum hatta 2011-2012 yarisina kadar uretilen pololarda arka firenler disk ancak 2013 lerde maliyeti dahada dusurmek icin kampanaya cevirme ihtimalleri varmis.

Lafi uzatmadan hayirli olsun her ne kadar bazi ozeliklerin sunulmamasina kizsakta dogru tercih vermissiniz keyifle kullanin

typer46
27-11-2012, 20:46
alparslan ben 4 yıldır kullanıyorum çok memnunum golf 7 den,al pişman olmazsın.:)

sagol abim nasılsa oda bir vag revo bizi cagırıyo :D

Y.Emre
27-11-2012, 21:46
Aynı şekilde başka bir modelinden alıp koyamaz neticede, yeniden ölçümler / tasarımlar / değerlendirmeler vs gerekicek, bizim düz mantıkla aklımıza gelmeyen bir çok masraf demek bu. Göz ardı etmemek lazım, elinde bağımsız da olmasa dediğin doğru daha fazla kar eder ama ben öyle kayda değer bir kar olarak geri döneceğini sanmıyorum. Araba başı 1000 lira maliyet farkı olur mu sence (atmasyon rakam) ? :)



Benim de en çok şaşırdığım nokta tam olarak buydu :)


kusura bakmayın ama, bal gibide koyar :)

Biraz araştırma yaptım, bidefa adamlar şasiyi yeni bi şasi geliştirmişler ki bu şasi bundan sonraki çogu vw grubu araçta olacak gibi. Yeni şasinin ismi "MQB" büyüklüğüne görede rakamsal değer vermişler sonuna, her bölmesinide ayrı ayrı değiştirilebilir yapmışlar ki şöyle parağraflar bulmak mümkün;


The German acronym for Modular Transverse Matrix, the MQB will find its way beneath everything from the next all-new VW Polo to the next VW Passat, from the Audi A1 to the Audi A4.



Buradan çıkaracağım şey şu, yeni şaside aynı parçaları aynı tasarımları rahatlıkla farklı araçlar için kullanabilecekler. Aynı üretim bandından farklı araçlar ardarda çıkabilecek. Üretim maliyetleri çok daha aşağılara çekilecek..

Bu şasiyle yeni model olarak golf 7 leon, mk3, ve yeni audi a3 piyasaya çıkıyor. Aynı torsion beam süspansiyon sistemi yeni leonda, polo'da ve new beetle'da da var. Sonuç olarak söyleyeceğim şey polo veya beetle daki torsiyon beam sistemin "uyarlanması" çokta masraf getirecek/mühendislik açısından zorlayacak birşey olmayacaktır. Oradan 2mm kısalt şurdan 10mm uzat olduda bitti :D


Bunu size değil genel olarak yazıyorum. bağımsız süspansiyon olmuş, torsion beam olmuş arka frenler diskmiş kampanaymış vs bence bunlar direkt olarak konforu etkilemiyor. Adam torsiyon koymuştur kesmemiştir kampanada koymuştur ama süspansiyonu freni öyle bir optimize etmiştir ki biçok disk fren bagımsız süspansiyonlu arabadan konforludur.. Denemeden bu eski teknoloji diye isme takılmamak gerek. Böyle yapmak sadece etikete bakmak olur.

kado
27-11-2012, 21:58
yan sokagimizda 2 tane var

arkadaş ne ara aldilar :D

typer46
27-11-2012, 22:05
aramızda varmı vw gurubunda çalışan varmı bana yardımcı olabilcek ilk sayfada dedigim gibi yarına kadar vaktım var araba için alınır alınmaz bekleyin v.s gibi net bişeyler söyleyecek birileri varsa sevinirim.

Dou
27-11-2012, 22:07
Bunu size değil genel olarak yazıyorum. bağımsız süspansiyon olmuş, torsion beam olmuş arka frenler diskmiş kampanaymış vs bence bunlar direkt olarak konforu etkilemiyor. Adam torsiyon koymuştur kesmemiştir kampanada koymuştur ama süspansiyonu freni öyle bir optimize etmiştir ki biçok disk fren bagımsız süspansiyonlu arabadan konforludur.. Denemeden bu eski teknoloji diye isme takılmamak gerek. Böyle yapmak sadece etikete bakmak olur.

Etikete bakmak "torsiyon koymasalardı keşke" demek mi?, yoksa "adamlar koskoca vw, torsiyon koymuşsa vardır bir bildiği, öyle bir yapmıştır ki, yapmıştır bir şeyler" demek mi?

Bence bunu bir daha düşün, ondan sonra konuşalım.

S.Özeren
27-11-2012, 22:13
çok para bence değcek bi araç değil yinede hayırlı olsun

Y.Emre
27-11-2012, 22:17
Etikete bakmak "torsiyon koymasalardı keşke" demek mi?, yoksa "adamlar koskoca vw, torsiyon koymuşsa vardır bir bildiği, öyle bir yapmıştır ki, yapmıştır bir şeyler" demek mi?

Bence bunu bir daha düşün, ondan sonra konuşalım.

Etikete bakmak; şu zamanda hala torsiyon koymuşlar tü k*ka demek, aynı zamanda etikete bakmak, vw torsiyon koymuşsa vardır bir bildiği demek, öyle bir yapmıştır ki, yapmıştır bir şeyler. demek.

Söylediklerim biraz yanlış anlaşılmış. Söylemek istediğim kullanıp görmeden 2şekilde de yorum yapmamak gerektiği idi.

Şunu da belirteyim vw'i hiç sevmem, sadece önyargılı olmamak gerektiğini söylemek istedim :)

İbrahim33
27-11-2012, 22:36
Aracı çok merak edenler , Central rent a car'dan kiralayabilirler , tdi+dsg 130 lira , düz vites tdi 120 lira imiş...

Dou
27-11-2012, 22:41
Etikete bakmak; şu zamanda hala torsiyon koymuşlar tü k*ka demek, aynı zamanda etikete bakmak, vw torsiyon koymuşsa vardır bir bildiği demek, öyle bir yapmıştır ki, yapmıştır bir şeyler. demek.

Söylediklerim biraz yanlış anlaşılmış. Söylemek istediğim kullanıp görmeden 2şekilde de yorum yapmamak gerektiği idi.

Şunu da belirteyim vw'i hiç sevmem, sadece önyargılı olmamak gerektiğini söylemek istedim :)


Torsiyonun üretim maliyetlerini düşürmek, bakım masrafının olmaması (uzun vadeli) dışında hiç bir + sı yok. Bunun Golf, Astra vs vs ile de alakası yok. 7. nesil Golfte "daha konforlu" yapmak için torsiyona geçtiklerini düşünmüyorsundur umarım :)

İstedikleri kadar geliştirilmiş şasi (metal) üretsinler, sen yola temas eden ve darbeyi absorbe eden sistemini maliyetleri kısmak için basite indirgersen, konforun daha iyi olmasını bir kenara koyuyorum, aynı konforu yakalamak bile çok güç olur.

Bir kere sen 2 tekeri birbirine bağlıyorsun direk dümdüz bir boru ile (en basit tabirle), ama o 2 tekere uygulanan vertical -dikey darbeler aynı değil, ve darbeyi emmeyi beceremediği yerde bu direk şasiye yansıyacaktır. Daha basitçe anlatayım, sağ tekerden aldığın darbeyi belirli bir miktarda soldan da hissediyorsun (örnektir), torsiyonlu araç kullandığım için biliyorum. İstediğin kadar gelişmiş amortisör - yay kombinasyonun ya da şasin olsun, bunu ancak minimize edersin ama yok edemessin.

Ben fwd hothatch sınıfında torsiyonun daha uygun olduğu kanaatindeyim, amaç konfor değil yol tutuş çünkü. Zaten yol tutuşta en iyi olan hothatchlerin çoğunda torsiyon bağlantı mevcut, özellikle fransızlar bu konuda baya başarılı.

Ama bahsettiğimiz araba bir hothatch değil. Bir hatchback aile arabası ve konfor en önemli kriterlerden biri olmalı, özellikle Golf gibi bir arabadan bahsediyorsak.

Bunun önyargı ile alakası yok kısaca anlayacağın, 2+2=4.

BARR
27-11-2012, 22:43
Tabi aracı kullanmadan yorum yapmak olmaz çok inceledim ama kullanmadım. Sana yazdıkların konusunda tamamen katılıyorum.

Bugün C sınıfı araç alacak olsam yine gider sıfır Golf alırım kesinlikle 2 dk düşünmem rakipleri karşısında ancak Golf 6 dan Golf 7 geçiş yapmam ki yapmayı düşünüyordum, değmeyeceğini fark ettim.

levent
27-11-2012, 23:24
@empo

MQB 'yi VAG duyuralı 1 yılı aşkın bir zaman geçti, bunu açıklamak için araştırma yapmana gerek yoktu, forumda bile muhabbeti geçmişti, kısacası biliyorum :) Interchangable bir ön taraf ile en küçük motordan 3.6 lt ye kadar aynı parçaları kullanarak Ar-ge maliyetini mümkün olduğunca düşürmek amaç bu durumda. Etiketle alakası yok diyorsun, peki o zaman Golf 7 nin Golf 6 ile benzer fiyatlarda / belki de daha ucuza satılması gerekmez miydi bu maliyet azaltma politikasının getirisiyle?

Ben de mühendislik öğrencisiyim, uzatmalardayım bu arada az çok biliyoruz neyin ne kadar etkileyeceğini. Polo veya Beetle'dan alınan arka torsiyon beam ölç biç uzat-kısalt mantalitesi ile öyle alınıp oturtulamaz, kusura bakma da :) Araçların ağırlık dağılımları, şaseleri (motor kısmı hariç - aynı sayılır ***** MQB), kullanıcı hedef kitleleri, klasmanları vb. farklı iken uzat-kısalt neticesinde al-tak şeklinde kullanılamaz malesef, bu durum ar-ge gerektirir. Ayrıca Dou'nun dediği gibi torsiyon ile tam bağımsızdan daha başarılı bir konfor elde edilmesi birazcık hayal olarak kalır. Benim de aracımın arka yürür aksamı torsiyon ( H beam ). Benden bir önceki kasanınki tam bağımsız, benim aracım ile hemen hemen aynı model yıllarındaki Avensis'in de tam bağımsız. Sıra ile E11-E12 ve T25 Avensis'lere in, bin. Ne demek istediğimi az çok anlarsın :)

Uzun lafın kısası VW, bu araçtan bir şeylerin maliyetini kısmasına rağmen, kullanıcıya bu alırken daha uyguna alabilme olarak geri dönmüyor. O zaman ben potansiyel müşteri olarak, "Ne anladım bu işten." :) Anlatabildiysem düşüncelerimi ne mutlu bu arada. Kısaca amaç sadece VAG grubun düşük hacimli / daha ekonomi odaklı araçlarından kazanacağı kar matrajını arttırması bence.

Kısmet olur da gün gelir, torsiyonlu ve bağımsız süspansiyonlara sahip Golf 7 yi test ederiz, o zaman yorumumuzu bir daha yaparız diyorum. Yanılıp yanılmadığımızı da görmüş oluruz böylece :)

63owen63
27-11-2012, 23:48
doğuş un şu tuzu kuruluguda beni öldürüyor..

Y.Emre
27-11-2012, 23:55
Torsiyonun üretim maliyetlerini düşürmek, bakım masrafının olmaması (uzun vadeli) dışında hiç bir + sı yok. Bunun Golf, Astra vs vs ile de alakası yok. 7. nesil Golfte "daha konforlu" yapmak için torsiyona geçtiklerini düşünmüyorsundur umarım :)

İstedikleri kadar geliştirilmiş şasi (metal) üretsinler, sen yola temas eden ve darbeyi absorbe eden sistemini maliyetleri kısmak için basite indirgersen, konforun daha iyi olmasını bir kenara koyuyorum, aynı konforu yakalamak bile çok güç olur.

Bir kere sen 2 tekeri birbirine bağlıyorsun direk dümdüz bir boru ile (en basit tabirle), ama o 2 tekere uygulanan vertical -dikey darbeler aynı değil, ve darbeyi emmeyi beceremediği yerde bu direk şasiye yansıyacaktır. Daha basitçe anlatayım, sağ tekerden aldığın darbeyi belirli bir miktarda soldan da hissediyorsun (örnektir), torsiyonlu araç kullandığım için biliyorum. İstediğin kadar gelişmiş amortisör - yay kombinasyonun ya da şasin olsun, bunu ancak minimize edersin ama yok edemessin.

Ben fwd hothatch sınıfında torsiyonun daha uygun olduğu kanaatindeyim, amaç konfor değil yol tutuş çünkü. Zaten yol tutuşta en iyi olan hothatchlerin çoğunda torsiyon bağlantı mevcut, özellikle fransızlar bu konuda baya başarılı.

Ama bahsettiğimiz araba bir hothatch değil. Bir hatchback aile arabası ve konfor en önemli kriterlerden biri olmalı, özellikle Golf gibi bir arabadan bahsediyorsak.

Bunun önyargı ile alakası yok kısaca anlayacağın, 2+2=4.



Bunlar avantajları, torsiyonun üretim maliyeti ucuzdur, kullanım maliyeti daha düşüktür, hafiftir ve daha sessizdir.
Bunlarda dez avantajları, oversteer'e daha meğillidir, pek bi kamber verilemez, birde bir tekeri etkileyen "vertical" kuvvet diğerinide az çok etkiler. Buraya kadar hem fikiriz sanırım. Sistem olarak baktığımızda bağımsız süspansiyon sisteminin daha komplike, daha 'kaliteli' ve daha 'pahalı' bir sistem olduğu konusunda da hemfikiriz diye düşünüyorum.

Aracın süspansiyon sistemiyle ilgili konforuna bakacaksak, konforu etkileyecek şeyler jantlar, lastikler, yayların esneklik sabitleri, amortisörlerin tepme kuvveti (bunun nasıl söylendiğinden emin değilim) vs baglı. Bu kadar değişken varken daha basit bir sistem dolayısıyla kaybedecegımız konforun önemli bir bölümünü (yada neredeyse tümünü) diğer değişkenleri uygun kullanarak absorbe edebileceğimizi düşünüyorum. Minimize etmek, daha ucuza yakın konforu elde etmekse neden olmasın diyorum sadece.

Ayrıca ortadaki dümdüz boru, atıyorum sol tekerleğimizi 5cm yükseltecek durumdaki bir kasiste sağ tekerleğimizi ne kadar etkiler?
O dümdüz boruyu yada çubuğu (1.5m varsayalım) 0.5m sağdan 0.5m soldan pay bırakıp ortadaki 0.5m yi şasiye sabitlersem (yada şasiye yaklaştırıp sabit tutarsam ) sence de bu tekerler arası istenmeyen yük aktarımını önemli ölçüde engellemiş olmam mı?

Unutulmaması adına, Vw torsiyonla konfor için ne yapmıştır ne yapmamıştır bilemem binip kullanmadan Golf iyi yada kotü demek sallamak olur, ama amaç aynı konforu daha uygun maliyet ve kullanım fiyatlarıyla elde etmekse "bence" münkün.

Vtec-SEDAN
27-11-2012, 23:56
bayilerde sanrım pek araç yok ve şubat mart aylarına sıra veriyorlar..

sizin durum nedir

brsmustang
27-11-2012, 23:57
Dou levent empo teşekkürler tech tukey az rastlıyoruz böyle tartışmalara.

KALENDAR
28-11-2012, 00:04
Tabi aracı kullanmadan yorum yapmak olmaz çok inceledim ama kullanmadım. Sana yazdıkların konusunda tamamen katılıyorum.

Bugün C sınıfı araç alacak olsam yine gider sıfır Golf alırım kesinlikle 2 dk düşünmem rakipleri karşısında ancak Golf 6 dan Golf 7 geçiş yapmam ki yapmayı düşünüyordum, değmeyeceğini fark ettim.

kesinlikle katılıyorum arabada alman... Bence biraz daha beklemelisin piyasaya biraz daha yayılsın kullanıcılar çogalsın yorumları degerlendirip sizin aracınızla çok fazla aman aman bi farkı varmı yokmu daha net belli olur ona göre hareket edin derim görsel olarak ama çok başarılı diyebilirm

Dou
28-11-2012, 00:10
Bunlar avantajları, torsiyonun üretim maliyeti ucuzdur, kullanım maliyeti daha düşüktür, hafiftir ve daha sessizdir.
Bunlarda dez avantajları, oversteer'e daha meğillidir, pek bi kamber verilemez, birde bir tekeri etkileyen "vertical" kuvvet diğerinide az çok etkiler. Buraya kadar hem fikiriz sanırım. Sistem olarak baktığımızda bağımsız süspansiyon sisteminin daha komplike, daha 'kaliteli' ve daha 'pahalı' bir sistem olduğu konusunda da hemfikiriz diye düşünüyorum.

Aracın süspansiyon sistemiyle ilgili konforuna bakacaksak, konforu etkileyecek şeyler jantlar, lastikler, yayların esneklik sabitleri, amortisörlerin tepme kuvveti (bunun nasıl söylendiğinden emin değilim) vs baglı. Bu kadar değişken varken daha basit bir sistem dolayısıyla kaybedecegımız konforun önemli bir bölümünü (yada neredeyse tümünü) diğer değişkenleri uygun kullanarak absorbe edebileceğimizi düşünüyorum. Minimize etmek, daha ucuza yakın konforu elde etmekse neden olmasın diyorum sadece..

Anladığım kadarıyla çoğu konuda paralel gidiyoruz.

Minimize etmek sizin de saydığınız gibi ancak lastik ebadı, yayın sertlik oranı amortisörün rebound ve compression karakteristiği ile olabilir. Bunlar konforu etkilediği oranda yol tutuş adına da önemli bir rol oynar. Fakat dediğim gibi, sadece minimize edebilir.

Söz konusu araç sınıfında "en konforlu" araç olarak tabir edilen golf ise, en iyi olduğu yönü devam ettirmeliydi diye düşünüyorum. Konforu torsiyon kullanarak daha iyi hale getirebileceğini düşünmüyorum açık ve net, bunun için kullanmaya gerek yok. Öyle olsaydı sanırım benzinli dahil tüm versiyonlarında da torsiyon kullanmaya karar verirlerdi.


Ayrıca ortadaki dümdüz boru, atıyorum sol tekerleğimizi 5cm yükseltecek durumdaki bir kasiste sağ tekerleğimizi ne kadar etkiler?
O dümdüz boruyu yada çubuğu (1.5m varsayalım) 0.5m sağdan 0.5m soldan pay bırakıp ortadaki 0.5m yi şasiye sabitlersem (yada şasiye yaklaştırıp sabit tutarsam ) sence de bu tekerler arası istenmeyen yük aktarımını önemli ölçüde engellemiş olmam mı?

Şöyle bir örnek vereyim, bu durum yarı bağımsızda da görülse de torsiyon da çok daha erken oluşmaktadır. Sol arka tekerleğe dikkat edin.

http://chrisharrison.smugmug.com/photos/80827697_gqjeK-L.jpg

İkinci sorunuzu anlayamadım, 3 eşit parçaya bölüp birbirinden bağımsız (2 tarafta bağımsız hareket edebilecek) hale getirmekten mi söz ediyorsunuz?

cabrioleter
28-11-2012, 00:11
arkadaşlar birde renk seçenegi şuan için siyah pasfic mavi gece mavisi birde tungsten gri biz tungsten gr seçtik siyah güzel ama malesef bakılması zzor bi renk sizce hangi renk arkadaşlar varmı favori renginiz bu renkler arasında.

renklere baktım da mavilerin ikisi de griden daha iyi bir seçim olur. zaten piyasa gri arabadan geçilmiyor şirket araçları da bu renkte. mavi daha güzel ve gösterişli bir renk seçimi olacaktır..

Y.Emre
28-11-2012, 00:13
@empo

MQB 'yi VAG duyuralı 1 yılı aşkın bir zaman geçti, bunu açıklamak için araştırma yapmana gerek yoktu, forumda bile muhabbeti geçmişti, kısacası biliyorum :) Interchangable bir ön taraf ile en küçük motordan 3.6 lt ye kadar aynı parçaları kullanarak Ar-ge maliyetini mümkün olduğunca düşürmek amaç bu durumda. Etiketle alakası yok diyorsun, peki o zaman Golf 7 nin Golf 6 ile benzer fiyatlarda / belki de daha ucuza satılması gerekmez miydi bu maliyet azaltma politikasının getirisiyle?

Ben de mühendislik öğrencisiyim, uzatmalardayım bu arada az çok biliyoruz neyin ne kadar etkileyeceğini. Polo veya Beetle'dan alınan arka torsiyon beam ölç biç uzat-kısalt mantalitesi ile öyle alınıp oturtulamaz, kusura bakma da :) Araçların ağırlık dağılımları, şaseleri (motor kısmı hariç - aynı sayılır ***** MQB), kullanıcı hedef kitleleri, klasmanları vb. farklı iken uzat-kısalt neticesinde al-tak şeklinde kullanılamaz malesef, bu durum ar-ge gerektirir. Ayrıca Dou'nun dediği gibi torsiyon ile tam bağımsızdan daha başarılı bir konfor elde edilmesi birazcık hayal olarak kalır. Benim de aracımın arka yürür aksamı torsiyon ( H beam ). Benden bir önceki kasanınki tam bağımsız, benim aracım ile hemen hemen aynı model yıllarındaki Avensis'in de tam bağımsız. Sıra ile E11-E12 ve T25 Avensis'lere in, bin. Ne demek istediğimi az çok anlarsın :)

Uzun lafın kısası VW, bu araçtan bir şeylerin maliyetini kısmasına rağmen, kullanıcıya bu alırken daha uyguna alabilme olarak geri dönmüyor. O zaman ben potansiyel müşteri olarak, "Ne anladım bu işten." :) Anlatabildiysem düşüncelerimi ne mutlu bu arada. Kısaca amaç sadece VAG grubun düşük hacimli / daha ekonomi odaklı araçlarından kazanacağı kar matrajını arttırması bence.

Kısmet olur da gün gelir, torsiyonlu ve bağımsız süspansiyonlara sahip Golf 7 yi test ederiz, o zaman yorumumuzu bir daha yaparız diyorum. Yanılıp yanılmadığımızı da görmüş oluruz böylece :)



Söylediğim gibi Vw'i sevmiyorum, normal şartlarda da konularına dahi girmiyorum. :) Oyüzden bilğim yoktu bu yeni şasi hakkında. Yine aynı sebepten Golf fiyatlarını bilmiyorum, Golf 7 ile fiyat kıyaslaması yapamam. Pazarlama stratejisi diyelim. Oradan kazancını müşteriyle paylaşmayıp 'cebe' atacak demek ki :)

Bende uzatmaları şimdiden garantilemiş mühendislik öğrencisiyim :D Lafı fazla uzatmamak için uzalt kısalt olarak geçmiştim ama elinizde hazır olan structure'ın işinizi ve maliyetinizi oldukça azaltacağı konusunda hemfikir miyiz ? Sınıf ve yaş itibarı ile benden daha iyi bileceğini düşünüyorum, aynı structure'ı sadece daha fazla kuvvete dayanabilir hale getirmeye çalışmanın ar-ge'nin boyutunu ne kadar küçülteceğini.

Umarım Avensis'lere binip anlayabilirim söylediğinizi. Daha önce hiçbirine binmedim çünkü :)

Bunu özellikle yeniden alıntıladım :)


Uzun lafın kısası VW, bu araçtan bir şeylerin maliyetini kısmasına rağmen, kullanıcıya bu alırken daha uyguna alabilme olarak geri dönmüyor. O zaman ben potansiyel müşteri olarak, "Ne anladım bu işten." :) Anlatabildiysem düşüncelerimi ne mutlu bu arada. Kısaca amaç sadece VAG grubun düşük hacimli / daha ekonomi odaklı araçlarından kazanacağı kar matrajını arttırması bence.


Taa ilk mesajımda da söylemiştim Vwi savunmadığımı ve genel olarak söylediğimi (herhangi bir kullanıcıya yada herhangi bir marka araca yönelik yazmadığımı), Vw torsiyon sistemini en iyi konfora göre optimize etmeyip 'yaptım, oldu.' ile yaptıysa ve kullanıcıya da fiyatta dönmeyip tüm extra karı 'cebe' atıyorsa bence de ben ne anladım bu işten :)

levent
28-11-2012, 00:31
Ayrıca ortadaki dümdüz boru, atıyorum sol tekerleğimizi 5cm yükseltecek durumdaki bir kasiste sağ tekerleğimizi ne kadar etkiler?
O dümdüz boruyu yada çubuğu (1.5m varsayalım) 0.5m sağdan 0.5m soldan pay bırakıp ortadaki 0.5m yi şasiye sabitlersem (yada şasiye yaklaştırıp sabit tutarsam ) sence de bu tekerler arası istenmeyen yük aktarımını önemli ölçüde engellemiş olmam mı?



Aynı şeyi farklı dillerde / lehçelerde anlatıyoruz :) Dou, sen, ben :)

Şu bahsettiğin kısımdaki yük aktarımını engellersin fakat bu durumda taşıyıcıya binmesi gerekli yük / burulma şaseye gereğinden fazla iletilecek bu da konforda (şase sertlikten dolayı abzorbe edemeyecek darbeleri = konfor kaybı) ve yol tutuş kaybına sebebiyet verecek :) İki ucu boklu değnek yani.. :D

Bu arada sana da geçmiş olsun şimdiden, +1 durumdayım +2'im garantili, Allah kolaylık versin hepimize :)

Y.Emre
28-11-2012, 00:56
Anladığım kadarıyla çoğu konuda paralel gidiyoruz.

Minimize etmek sizin de saydığınız gibi ancak lastik ebadı, yayın sertlik oranı amortisörün rebound ve compression karakteristiği ile olabilir. Bunlar konforu etkilediği oranda yol tutuş adına da önemli bir rol oynar. Fakat dediğim gibi, sadece minimize edebilir.

Söz konusu araç sınıfında "en konforlu" araç olarak tabir edilen golf ise, en iyi olduğu yönü devam ettirmeliydi diye düşünüyorum. Konforu torsiyon kullanarak daha iyi hale getirebileceğini düşünmüyorum açık ve net, bunun için kullanmaya gerek yok. Öyle olsaydı sanırım benzinli dahil tüm versiyonlarında da torsiyon kullanmaya karar verirlerdi.



Şöyle bir örnek vereyim, bu durum yarı bağımsızda da görülse de torsiyon da çok daha erken oluşmaktadır. Sol arka tekerleğe dikkat edin.

http://chrisharrison.smugmug.com/photos/80827697_gqjeK-L.jpg

İkinci sorunuzu anlayamadım, 3 eşit parçaya bölüp birbirinden bağımsız (2 tarafta bağımsız hareket edebilecek) hale getirmekten mi söz ediyorsunuz?




İlk parağrafınıza son yarım cümle haricinde bire bir, son yarım cümleyede büyük oranda katılmakla birlikte biraz daha iyimserim.

Golf'un sınıfında "en konforlu" araç olduğunu bilmiyordum, bilseydim muhtemelen bu tartışmayı yapmıyor olabilirdik :D o halde Golf'e yakışmayan bişey olmuş bu torsiyon sistemi. Sonuçta bişeyde iyiysen kaybetmemen gerek..


Bold yaptığım yere bişey söyleyecektim ama şuan hatırlayamıyorum, saatten olsa gerek. Hatırladığımda mesajın bu kısmını editleyeceğim. Şuan haklılığınızı kabul ediyorum :)



Resim ve yorumunuz tam olarak 1.soruma cevap olmamış aslında, bu durumun daha düşük sabitli amortisör ve yaylar kullanarak çözülebileceğini düşünüyorum(bir nebzeye kadar), zaten birçok araç ve kullanıcı da bu şekilde zorlayarak kullanmıyor. (konfor açısından baktığımızı düşünerek söylüyorum, daha sportif konfor düşünülmeyen araçlar için tüm bunları yeniden konuşmak gerekir)

Sorduğum soru, atıyorum sadece sol arka tekerimiz bi tümsekten geçti yada bi çukura düştü bu kuvvetın ne kadarı sağ tekerleğe iletilip sağ taraftanda hissedebiliriz demek istemiştim. Soru biraz karışık gibi oldu, nasıl soracagımı bilemedim.


2. sorumda, -şimdiden paint için kusura bakma :) -

http://a1211.hizliresim.com/13/w/gc41l.jpg

mavi ile çizdiğim çizgileri şasi olarak düşün, kırmızı kısım şasinin altına siyah kırmızı ve mavı kısımların kesiştiği noktadan bağlanmış, siyah ve kırmızı kısım orjinal resimde kahverengi olan tekparça boru. bu borunun esneklik sabiti çok yüksek ama kırılgan bi malzeme değil. eski araçlardaki "makas" lar gibi düşün. Bu tarz, düz olmayan bir boru ne yapar torsion barı? konforu arttırmada oldukça etkili olacagını düşünüyorum. böyle yazarak anlatmak zor ama başarabilmişimdir umarım.



Aynı şeyi farklı dillerde / lehçelerde anlatıyoruz :) Dou, sen, ben :)

Şu bahsettiğin kısımdaki yük aktarımını engellersin fakat bu durumda taşıyıcıya binmesi gerekli yük / burulma şaseye gereğinden fazla iletilecek bu da konforda (şase sertlikten dolayı abzorbe edemeyecek darbeleri = konfor kaybı) ve yol tutuş kaybına sebebiyet verecek :) İki ucu boklu değnek yani.. :D

Bu arada sana da geçmiş olsun şimdiden, +1 durumdayım +2'im garantili, Allah kolaylık versin hepimize :)


bahsettiğim şeyi paintte çizdim :D kırılgan olmayıp yüksek sabitli esnek malzeme için aynı cevabı mı verirsin ? Şasiyemi biner yük ?

Amin Allah kolaylık versin hepimize :) bende en az 1 yıl uzatıcam 2den korkuyorum :(

Aha buda 3.Editim: @brsmustang abi, teşekkür ederim sanada. İçerisinde kendim olayım olmayayım bu şekildeki tartışmaları seviyorum bende. Birşeyler katıyor

levent
28-11-2012, 01:03
@empo

son paintte yaptığın resmin daha detaylısı ve daha akıllıca olanını ford kullanıyor zaten :)

tam bağımsıza yakın bir maliyet çıkar detaylar işin içine girdiği vakit, ki senin paint fotosundaki hali ile de olacağı için yorum yapmıştım şu şekilde,


Şu bahsettiğin kısımdaki yük aktarımını engellersin fakat bu durumda taşıyıcıya binmesi gerekli yük / burulma şaseye gereğinden fazla iletilecek bu da konforda (şase sertlikten dolayı abzorbe edemeyecek darbeleri = konfor kaybı) ve yol tutuş kaybına sebebiyet verecek :) İki ucu boklu değnek yani.. :D

Bu da Focus.. senin çizdiğinin tam tersi olur ve olduğu gibi içeriye iletirsin tüm süspansiyon hareketlerini :D

http://www.myfordfocus.com/images/how-to/swaybar/rearjackview.jpg

Y.Emre
28-11-2012, 01:10
@levent bu defa alıntı yapmıyorum, forum ahalisi kızmasın sonra aynı şeyleri okuyoruz diye :D

duşta falan akla her zaman iyi fikirler gelmiyormuş o zaman :D
mantıklı bir fikir gibi gelmişti, biraz düşünücem çıkar yol bulabilirsem pm'den bulduum diye fırlayabilirim :)

Düşüncenin aklıma gelmesinde Focus etkili olmuştu zaten. Aynı aracı örnek vermen tuhaf oldu biraz :)

levent
28-11-2012, 01:18
bahsettiğim şeyi paintte çizdim :D kırılgan olmayıp yüksek sabitli esnek malzeme için aynı cevabı mı verirsin ? Şasiyemi biner yük ?


Öncelikle şu sorunu cevaplıyayım, bu tarz durumda amortisörler işlevini yitirecektir, bütün yük olduğu gibi taşıyıcıya aktarılacak, dolayısı ile sonuçta şaseye yük binecektir. İstediğin kadar esnek malzeme kullan Focus'taki gibi olmadığı sürece bu tip sabit bir sistemin götürüsü getirisinden fazla olur hatta hiç getirisi olmaz :) Elastik malzeme kullanman gerekir ki onu da bu noktada kullanamayız. Gözünün önüne çalışma şeklini hayal olarak getirip, kolaylıkla anlarsın demek istediğimi çünkü anlatım konusunda pek başarılı değilimdir :)

Bu arada duşta iyi fikirler geliyor bazen de işte iyi sanıyoruz kötü çıkabiliyor :)
Pm beklerim aklına farklı birşey gelirse konuşuruz :)

Aklın yolu bir bu arada Focus konusunda :D

Dou
28-11-2012, 01:20
Resim ve yorumunuz tam olarak 1.soruma cevap olmamış aslında, bu durumun daha düşük sabitli amortisör ve yaylar kullanarak çözülebileceğini düşünüyorum(bir nebzeye kadar), zaten birçok araç ve kullanıcı da bu şekilde zorlayarak kullanmıyor. (konfor açısından baktığımızı düşünerek söylüyorum, daha sportif konfor düşünülmeyen araçlar için tüm bunları yeniden konuşmak gerekir)

Sorduğum soru, atıyorum sadece sol arka tekerimiz bi tümsekten geçti yada bi çukura düştü bu kuvvetın ne kadarı sağ tekerleğe iletilip sağ taraftanda hissedebiliriz demek istemiştim. Soru biraz karışık gibi oldu, nasıl soracagımı bilemedim.

Sorduğun soru aslında biraz hesap kitap işi, buradan anlatmak çok güç. Ama şöyle bir örnek vereyim kendi arabamda 70.000 km dir elde ettiğim tecrübemdir.

Arka taraf özellikle doluyken, yani amortisörün esneme payı minimuma indiğinde, sağ ya da sol arka tekerleği hangisi olduğu fark etmeksizin kasise ya da çukura girdiğimde aracın arkası komple sekiyor ya da darbeyi komple iki tekerlekten hissediyorsunuz. Çünkü arabamın arkası torsiyon bağlantılı.



2. sorumda, -şimdiden paint için kusura bakma :) -

http://a1211.hizliresim.com/13/w/gc41l.jpg

mavi ile çizdiğim çizgileri şasi olarak düşün, kırmızı kısım şasinin altına siyah kırmızı ve mavı kısımların kesiştiği noktadan bağlanmış, siyah ve kırmızı kısım orjinal resimde kahverengi olan tekparça boru. bu borunun esneklik sabiti çok yüksek ama kırılgan bi malzeme değil. eski araçlardaki "makas" lar gibi düşün. Bu tarz, düz olmayan bir boru ne yapar torsion barı? konforu arttırmada oldukça etkili olacagını düşünüyorum. böyle yazarak anlatmak zor ama başarabilmişimdir umarım.

bahsettiğim şeyi paintte çizdim :D kırılgan olmayıp yüksek sabitli esnek malzeme için aynı cevabı mı verirsin ? Şasiyemi biner yük ?


Hesap kitap gerektiren bir soru daha, ben yorumumu katarak cevap vereceğim ama subjektiflikten öteye gidemez. :)

Kendi görüşüm sen alttan torsiyon ile %100 bağlantılı tuttuğun müddetçe çok bir şey değişmeyecektir. Eğer çizdiğin "boru" yu torsiyonun yerine getiriyorsak (sistemi komple değiştiriyorsak) ona hiç bir şey diyemiyorum şu saatte. Sadece amortisörler işlevini göremez sabit bağlantılı olduğu için şasiye. Ama torsiyonun üstüne ek olarak bunu koyuyorsan dediğim gibi pek bir şey değişmeyecektir diye düşünüyorum.

Ancak torsiyonu 3 e bölersen (3 eşit parçaya), ortadaki parçayı şaseye sabitlersen ve diğer 2 parçayı ortadaki parçaya civata ile bağlarsan yarı bağımsız süspansiyonun temellerini atmış olursun zaten :) Detaylarını saymıyorum kolları vs..

Leventte geri kalanını açıklamış, kendisine katılıyorum.

Y.Emre
28-11-2012, 01:27
Öncelikle şu sorunu cevaplıyayım, bu tarz durumda amortisörler işlevini yitirecektir, bütün yük olduğu gibi taşıyıcıya aktarılacak, dolayısı ile sonuçta şaseye yük binecektir. İstediğin kadar esnek malzeme kullan Focus'taki gibi olmadığı sürece bu tip sabit bir sistemin götürüsü getirisinden fazla olur hatta hiç getirisi olmaz :) Elastik malzeme kullanman gerekir ki onu da bu noktada kullanamayız. Gözünün önüne çalışma şeklini hayal olarak getirip, kolaylıkla anlarsın demek istediğimi çünkü anlatım konusunda pek başarılı değilimdir :)

Bu arada duşta iyi fikirler geliyor bazen de işte iyi sanıyoruz kötü çıkabiliyor :)
Pm beklerim aklına farklı birşey gelirse konuşuruz :)

Aklın yolu bir bu arada Focus konusunda :D




Sorduğun soru aslında biraz hesap kitap işi, buradan anlatmak çok güç. Ama şöyle bir örnek vereyim kendi arabamda 70.000 km dir elde ettiğim tecrübemdir.

Arka taraf özellikle doluyken, yani amortisörün esneme payı minimuma indiğinde, sağ ya da sol arka tekerleği hangisi olduğu fark etmeksizin kasise ya da çukura girdiğimde aracın arkası komple sekiyor ya da darbeyi komple iki tekerlekten hissediyorsunuz. Çünkü arabamın arkası torsiyon bağlantılı.




Hesap kitap gerektiren bir soru daha, ben yorumumu katarak cevap vereceğim ama subjektiflikten öteye gidemez. :)

Kendi görüşüm sen alttan torsiyon ile %100 bağlantılı tuttuğun müddetçe çok bir şey değişmeyecektir. Eğer çizdiğin "boru" yu torsiyonun yerine getiriyorsak (sistemi komple değiştiriyorsak) ona hiç bir şey diyemiyorum şu saatte. Sadece amortisörler işlevini göremez sabit bağlantılı olduğu için şasiye. Ama torsiyonun üstüne ek olarak bunu koyuyorsan dediğim gibi pek bir şey değişmeyecektir diye düşünüyorum.

Ancak torsiyonu 3 e bölersen (3 eşit parçaya), ortadaki parçayı şaseye sabitlersen ve diğer 2 parçayı ortadaki parçaya civata ile bağlarsan yarı bağımsız süspansiyonun temellerini atmış olursun zaten :) Detaylarını saymıyorum kolları vs..

Leventte geri kalanını açıklamış, kendisine katılıyorum.


Şuan düşündüm de o sistemden bi halt olmazmış :D Her durumda sürekli olarak ya yerçekimi yada tepki kuvveti pasif duruma getiriyor söylediğimi. :(

son 5 senedir en beğendiğim arka süspansiyon sistemi (tasarım olarak, sertliğine yumuşaklığına lafım yok) focus 1 in sistemi. :D

Bu konuyu yinede düşünüp pm dönüşü yaparım. Konuyu biraz yalan ettik kusura bakmazlar inşallah. sana da Dou'ya da saygılar :)

İlk bölümü leventin mesajına yazmıştım zaten, yeni mesaj olmasın diyerekten, altına ekliyorum.

----------------------------------------------------------

torsiyonu tek parça düşünüp ortadan bağlayayım demiştim, ama o saatte (1civarındaydı heralde) gelen fikirden anca o kadar. :)

2nizin mesajları okuyup yeniden bir düşününce levente verdiğim cevapla aynı cevabı vermem gerekiyor.

"Şuan düşündüm de o sistemden bi halt olmazmış :D Her durumda sürekli olarak ya yerçekimi yada tepki kuvveti pasif duruma getiriyor söylediğimi. :("


Mesajın ilk kısmına şuan pek bişey söyleyemeceğim ***** saat :) Ama anladım & kabul ettim sayılır, önlemek için hiç olmazsa yarı bağımsız sistem şart gibi geldi şuan. Bilemiyorum yinede

levent
28-11-2012, 01:31
@ Dou

90 bin km civarıdır da benim tecrübem, bunun 60 binini yaylı olarak geçtim hatta :)

Uzun yolda, yüklü konumda o sekmeler özellikle bozuk satıhlarda ciddi dereceler alabiliyor, şöyle izah edebilirim, köprü geçişlerinden sonra asfalta indiğimiz vakit hooop oturuyoruz, sonra 1-2 kez zıpır zıpır gidiyor arabanın arkası :) Accent Era'lar boşken bile öyle gidiyor gerçi, onlar da torsiyon :D

@empo

Sorun değil benim açımdan zevkti bilgi paylaştıkça çoğalır, elden geldiğince açıklamaya çalıştım, dediğim gibi anlatımda pek başarılı değilimdir yani öğretmenlik konusunda :)

typer46
28-11-2012, 10:15
yokmu aramızda bi vw çalışan.

Minova
28-11-2012, 11:48
Hill Holder 3 sanıye tutup bırakıyor demıssınınız 2012 caddy aracımızda debrıyajdan ayagımı çekmeye başladıgım anda bırakıyor hıll holder 2008 model transporter da 3 sanıye tutuyordu caddy debrıyajdan çektıgım gıbı bırakınca öndekı park halıdnekı arabay vuruyodum az kaldı

Jön Türk
28-11-2012, 12:08
yokmu aramızda bi vw çalışan.

http://www.techturkey.com/forum/members/12376-hkn.html
Hakan Ataman Afyon Demoto'da çalışıyor.

Kayseri Özsa dan polo gti sahibi bir arkadaş vardı.

typer46
28-11-2012, 16:15
Hill Holder 3 sanıye tutup bırakıyor demıssınınız 2012 caddy aracımızda debrıyajdan ayagımı çekmeye başladıgım anda bırakıyor hıll holder 2008 model transporter da 3 sanıye tutuyordu caddy debrıyajdan çektıgım gıbı bırakınca öndekı park halıdnekı arabay vuruyodum az kaldı

tamer vatansever var çogu kişi tanır eskiden hondadaydı şimdi pejo efe de 208 dizel otomatik test ettik dik rampada test yaptık tutuyo bırakmıyo sizin aracınızdakini bilemem çünkü hiç kullanmadım.