Orijinalini görmek için tıklayınız : d16a9 toplamak mı b16a2 mı ?
motoru bitik, kasası düzgün bi Sİ arıyorum. bu si a en sağlam şekilde işçilik hariç Sİ motorunu komple 0'lasak ne kadara mal olur ? ya da direkt b16a2 swaplamaya kalksak işçilik hariç giderimiz ne olur ? tecrübelerinizden yararlanmak istiyorum.
yeni yaptırdım güzel bir sey için 5 k gidiyor swap yap derim
motoru bitik, kasası düzgün bi Sİ arıyorum. bu si a en sağlam şekilde işçilik hariç Sİ motorunu komple 0'lasak ne kadara mal olur ? ya da direkt b16a2 swaplamaya kalksak işçilik hariç giderimiz ne olur ? tecrübelerinizden yararlanmak istiyorum.
si d16a9 dur ;)
öncelikle para çokomelle başlayalım :D daha sonra ne istedigine baglı?
si d16a9 dur ;)
öncelikle para çokomelle başlayalım :D daha sonra ne istedigine baglı?
yanlşlk olmş :D 5 6 bin lira bütçe .
yanlşlk olmş :D 5 6 bin lira bütçe .
yetmezz :D
anca saglıklı bi şekilde uzman ellerde stock toplarsın ;)
yetmezz :D
anca saglıklı bi şekilde uzman ellerde stock toplarsın ;)
fiyat listesi cıkarırmsn ? neye dayanarak dedin :D
fiyat listesi cıkarırmsn ? neye dayanarak dedin :D
neye göre liste ?ben 5 kere d16a9 motor topladım birinde kol çıkarttım :D
neye göre liste ?ben 5 kere d16a9 motor topladım birinde kol çıkarttım :D
stock motor mu 5 000 lira :)
Osman Bahadır
28-11-2012, 18:49
Si b16a9 değil d16a9 olacak.
d16a9 olarak düzelttim başlığı.
E.ORANLI
28-11-2012, 18:49
bir d16a9 düşmanı olan gürsel abi sana gerekli acıklamayı ve hersey için dip fiyatlarını yazarak cevap verir :D
bir d16a9 düşmanı olan gürsel abi sana gerekli acıklamayı ve hersey için dip fiyatlarını yazarak cevap verir :D
üye adı ney ?
E.ORANLI
28-11-2012, 18:56
üye adı ney ?
pardon sorun bende, üst postlardada yazmıstı :)
16EC813
b16 swap onun 2 misli çıkar oda bi gerçek
pardon sorun bende, üst postlardada yazmıstı :)
16EC813
estafurullah.
b16 swap onun 2 misli çıkar oda bi gerçek
herşeye bu konuda açıklık gelcek inşallah.
kickbuttowski
28-11-2012, 19:00
Biraz araştırsan project cars bölümüne filan baksan zaten görürsün açıklık getirecek bir durum yok. 10 k + liran yoksa swap yapamazsın zaten sadece b16'nın fiyatları o civarda..
timucintt
28-11-2012, 19:06
B16 tabiki...
ben 7 bin harcadim 0 dan dahada bitmefi eksik var ona gire karar ver
ben 7 bin harcadim 0 dan dahada bitmefi eksik var ona gire karar ver
yetmez
beni geçmen için bi yedibin daha gömmen lazım :D
2jz fiyatına d16 toplamak koyar adama :D
Faturali icinden ne cikacagi belli olmayan ve 7 - 10 bin civarinda bir motor b16 biliyosun dimi
2jz fiyatına d16 toplamak koyar adama :D
sonunu düşünen kahraman olamaz :D
bence yeni toplanmış yürürü motoru sağlam bir si ye 15 20 ver hiç bu tarz bişeye kalkışma derim b16 adam akıllı yapayım desen 10 15 arası tutar işçilik felan d 16 yı yapmakta motorun durumuna göre 2000 ila 5000 arası tutar
Faturali icinden ne cikacagi belli olmayan ve 7 - 10 bin civarinda bir motor b16 biliyosun dimi
cok sacma bi piyasa bu da.
sonunu düşünen kahraman olamaz :D
sonunu düşünmeyen kanser olur :D
kadir jdm civic
28-11-2012, 22:50
sana açıklamayı ben yapayım abilerimiz tecrübelerini söylemişlerde işin aslı nedir söylıyeyım.
öncelikle sende ki Sİ motorunun durumu nedir? onu bilmek lazım ve stock mu yapıcaksın yoksa yükliyecekmısın.
stock Sİ motorunu toplamaya kalkarsak herseyı sıfır olarak,
krank 500 tl
piston 150 tl
segmen 150 tl
yataklar 200 tl
yag pompası 500 tl
devirdaim 100 tl
triger seti 150 tl
takım conta 250 tl
rektefiye işçiligi 500-750 tl arasında
motor toplama işçiligi 1000-1500 tl arasında
üst kapak işçiliği 200tl
daha incik boncek civataymış sensörmuş çok olur torna işçiligin olur
yükleme yapıcaksanda
portpolish yaptırsan 500 tl
hedears 300 tl
vtec gaz kelebegi 200 tl
egzos sistemi 200 tl
beyın ayarı 500 tl
crx 3 4 5 dişli takmmasıyla 1000 tl
hava fitresi 150 tl
toplamasını sen yap artık .
swapta 10 bını gecer onuda söylıyeyım...
YunusCan
28-11-2012, 23:00
sana açıklamayı ben yapayım abilerimiz tecrübelerini söylemişlerde işin aslı nedir söylıyeyım.
öncelikle sende ki Sİ motorunun durumu nedir? onu bilmek lazım ve stock mu yapıcaksın yoksa yükliyecekmısın.
stock Sİ motorunu toplamaya kalkarsak herseyı sıfır olarak,
krank 500 tl
piston 150 tl
segmen 150 tl
yataklar 200 tl
yag pompası 500 tl
devirdaim 100 tl
triger seti 150 tl
takım conta 250 tl
rektefiye işçiligi 500-750 tl arasında
motor toplama işçiligi 1000-1500 tl arasında
üst kapak işçiliği 200tl
yükleme yapıcaksanda
portpolish yaptırsan 500 tl
hedears 300 tl
vtec gaz kelebegi 200 tl
egzos sistemi 200 tl
beyın ayarı 500 tl
crx 3 4 5 dişli takmmasıyla 1000 tl
toplamasını sen yap artık .
swapta 10 bını gecer onuda söylıyeyım...
güzel acıklama bunu nezamandır arıyordum :D
kanashibari
28-11-2012, 23:00
B16 en mantıklısı d nin durumu ve gücü belli teknolojisi belli. Malesef her rektefiyecide d toplayamıyor yatak boşlukları yüzünden. D yi toplayıp herşeyi oem yapmaya kalkarsanız iki tane b parası harcarsınız.
En güzel bilindik bir yerden referans ile b serisine upgrade etmek. forumda bunun acısını çeken çok arkadaş oldu en yakın zamanda Time-R nickli arkadaşa sorun anlatsın. İki kere topladı d serisi iki kerede kırıldı en sonunda doğru yolu buldu b aldı. ;)
İmkanınız varsa b koyun.
kadir jdm civic
28-11-2012, 23:03
B16 en mantıklısı d nin durumu ve gücü belli teknolojisi belli. Malesef her rektefiyecide d toplayamıyor yatak boşlukları yüzünden. D yi toplayıp herşeyi oem yapmaya kalkarsanız iki tane b parası harcarsınız.
En güzel bilindik bir yerden referans ile b serisine upgrade etmek. forumda bunun acısını çeken çok arkadaş oldu en yakın zamanda Time-R nickli arkadaşa sorun anlatsın. İki kere topladı d serisi iki kerede kırıldı en sonunda doğru yolu buldu b aldı. ;)
İmkanınız varsa b koyun.
D makınada sıkıntı yok asla yapan usta usta ise hiç bir sıkıntı yaşanmaz ama sagolsunlar adına rektefiyeci dedigimiz abilerimiz çok bilmış olurlar kendıleri laftn anlamazlar o boşlukları veremezler ondan tekrar kırılır makına işte iyi usta iyi rektefiyeci ile çalışır ki bir sıkıntı yaşamasın....
kadir jdm civic
28-11-2012, 23:07
arkadaşıma bir akıl daha vereyım suan yapılmakta olanda var .
git bir tane 2000 tl ye 1.5 karbiratörlü honda motoru yada euro civic motoru al temiz olur genelde sormuştum o fiyata veriyorlardı faturalı ...
söktür motoru temizlet yeni bir conta takımı al crx piston koy üzerine port polishle geri toplattır oem yataklar standart gömleklerın olur buda guzel birseydir tekrar motor kırmada sorun yaşamazsın giderinde Sİ den daha iyi olur...
sana açıklamayı ben yapayım abilerimiz tecrübelerini söylemişlerde işin aslı nedir söylıyeyım.
öncelikle sende ki Sİ motorunun durumu nedir? onu bilmek lazım ve stock mu yapıcaksın yoksa yükliyecekmısın.
stock Sİ motorunu toplamaya kalkarsak herseyı sıfır olarak,
krank 500 tl
piston 150 tl
segmen 150 tl
yataklar 200 tl
yag pompası 500 tl
devirdaim 100 tl
triger seti 150 tl
takım conta 250 tl
rektefiye işçiligi 500-750 tl arasında
motor toplama işçiligi 1000-1500 tl arasında
üst kapak işçiliği 200tl
daha incik boncek civataymış sensörmuş çok olur torna işçiligin olur
yükleme yapıcaksanda
portpolish yaptırsan 500 tl
hedears 300 tl
vtec gaz kelebegi 200 tl
egzos sistemi 200 tl
beyın ayarı 500 tl
crx 3 4 5 dişli takmmasıyla 1000 tl
hava fitresi 150 tl
toplamasını sen yap artık .
swapta 10 bını gecer onuda söylıyeyım...
istediğim yorum. bütceme uygun liste. ustamız zaten USTA.
Sercanius
29-11-2012, 07:13
D serisi motorun çok bitikse, önden arkadan yamalıysa, ustan yoksa fln hiç uğraşma kanser olursun.. ister bitik olsun ister fena değil denilecek durumda olsıun diyelim ki uğraşmaya kalktın; tam sağlıklı hale getirmek için en az 2 defa rektefiye yaptırıcaksın yani 8000-9000 harcayacaksın ve bu kadar harcamana rağmen acaba ne zaman kol bacak çıkarıcam diye dişini sıkarak gezeceksin.. Yok dişini sıkmadan tamam oldu bu motor artık diyerek umursamadan gazlamaya devam edersen ummadığın bi anda o saatli bomba patlayacak :D emek, para ve hevesin buharlaşıp gidecek.. Sağlıklı yürüyen Si ve CRX yokmu var tabiiki ama kaç tane? Birde git onlara sor araçlarını o şekil sağlıklı yürütmek için ne kadar uğraşmışlar, doğru ustayı buldukları için ne kadar şanslıymışlar, motorları daha ilk alırken yani orijinalinden ne kadar temizmiş, diktirilen kızlık zarı gibi gibi blok yamalımıymış.. acaba sen o kadar şanslı olacakmısın, hırs yapıp o kadar emek ve para harcayabilecekmisin? işin sonu koca bir hiç olabilir.. dohc d16 sorunlu bir motor, piyasadaki dohc d16 ların alayı yamalı, kim ne derse desin bu da bu motorun çok iyi bir motor olmadığının ispatıdır.. Kimse alınmasın yanlış anlamasın kusura bakmasın ama gazlansın gazlanmasın hangi markada hangi modelde böyle kronik kol çıkarma hastalığı olan bir motor var? e30lar, şahinler, 106 lar böyle zorlandığı halde yatak sarar, kitler, kendini bitirirr vs ama kronik bi şekilde kol çıkarmaz... diğer markalarda istisna olur bu işler. dohc d16 da standart doğal birşey. Bu kronik kol bacak çıkarma savunulacak bir tarafı olmayan büyük bir ayıptır, malesef acı ama gerçektir, 1984 yılının teknolojisini barındıran ve fazla hassas bir motor.. Geçmiş dönemde daha iyisi yokken en iyisi oydu eyvallah. otomatik vites Si üzerinde çok uzun ömürlü ve sağlıklı çalışan bir motor olabilir, CRX veya düz vites Si üzerinde gazlandığında ise kısa ömürlü ve belli bir süre için yüksek randıman verip miladı dolunca işi biten bir motor. Çok çok iyi bakılması gereken ve masraftan kaçınılmaması gereken bir motor ancak ozaman verim alınır. En basitinden örneği bi subap ayarı yaptırıp külbütörü söktürsen tekrar yerine kapattıktan sonra bujilere yağ dolması ve külbütör etrafından sızan yağı önlemek için akla karay seçersin. Defalarca sök tak conta vs yaparsın işini gücünü bırakıp böyle saçma sapan işlerle paranı ve zamanını öldürürsün, 50tl deyip geçme bunun gibi bir sürü sıkıntısı akı poku bir araya gelip birleşio bütün keyfi hevesi alıp götürüyo. Tam herşeyi düzelttik bitti artık şkürler olsun dediğin an üzerine yatak sesleri, kol çıkarmalar, duman atmalar, distribütör ve sensör arızaları vs vs eklenince kendini sorun yumağı içinde buluverirsin.. S..erim arabasını tekerini yeter ulan ben bunla mı uğraşıcam kanser oldum, millet suyunu çıkarmış çilesini ben çekiyorum dersin... Tabi çok şanslıysan ve yılmayıp çok emek harcarsan bunların başına gelmeme ihtimali de var.. Bu yüzden bence elindeki d16 çok temiz değilse uğraşmaya değmez. Ha amcadan si bulsan üzerinde zil stock orjinal ellenmemiş tertemiz bi motorun olsa koru, ona çok iyi bak derdim.. ama öyle motor kaldımı? Usta konusundada 10 senedir gördüğüm bir şey var her D16 rektefiye ettiren benim ustam çok iyi der.. bak eminmisin sonra yanlış olmasın diye sorunca tabiiki emminim yapılsında gör orjinal topluyoruz 3500tl parça aldım cevabı alınır.. Bazen çok nadirde olsa gerçekten iyi ustaya denk gelinir adam bir toplatır helal olsun dersin 50.000 100.000km sıkıntısız gider ama bu şansa kalmış bi olay herşeye hazırlıklı olmak lazım.. aynı futbol takımlarının başına yeni getirilen tecrübeli ve başarılı teknik direktörler gibi. sonunun ne olacağını sezon başında kimse bilemez..
Bu benim görüşüm, fikirlerim beni bağlar, kimse üzerine alınmasın, fikirlerime katılmayabilirsiniz..
d serisiyle her pozisyona girmiş biri olarak söylüyorum d16a9 eninde sonunda seni yarı yolda bırakıcak sen abileri ablaları ustaları boşver en temizi b serisine geçmen .
ykavcioglu
29-11-2012, 08:39
orj.150.000 km'deki subaplı kısalı d16a9 ile çok güzel sonuçlar elde ettik, tavsiye ederim.
lan serco bulacam olum seni :D
lan serco bulacam olum seni :D
senı anlatmıs :D
D serisi motorun çok bitikse, önden arkadan yamalıysa, ustan yoksa fln hiç uğraşma kanser olursun.. ister bitik olsun ister fena değil denilecek durumda olsıun diyelim ki uğraşmaya kalktın; tam sağlıklı hale getirmek için en az 2 defa rektefiye yaptırıcaksın yani 8000-9000 harcayacaksın ve bu kadar harcamana rağmen acaba ne zaman kol bacak çıkarıcam diye dişini sıkarak gezeceksin.. Yok dişini sıkmadan tamam oldu bu motor artık diyerek umursamadan gazlamaya devam edersen ummadığın bi anda o saatli bomba patlayacak :D emek, para ve hevesin buharlaşıp gidecek.. Sağlıklı yürüyen Si ve CRX yokmu var tabiiki ama kaç tane? Birde git onlara sor araçlarını o şekil sağlıklı yürütmek için ne kadar uğraşmışlar, doğru ustayı buldukları için ne kadar şanslıymışlar, motorları daha ilk alırken yani orijinalinden ne kadar temizmiş, diktirilen kızlık zarı gibi gibi blok yamalımıymış.. acaba sen o kadar şanslı olacakmısın, hırs yapıp o kadar emek ve para harcayabilecekmisin? işin sonu koca bir hiç olabilir.. dohc d16 sorunlu bir motor, piyasadaki dohc d16 ların alayı yamalı, kim ne derse desin bu da bu motorun çok iyi bir motor olmadığının ispatıdır.. Kimse alınmasın yanlış anlamasın kusura bakmasın ama gazlansın gazlanmasın hangi markada hangi modelde böyle kronik kol çıkarma hastalığı olan bir motor var? e30lar, şahinler, 106 lar böyle zorlandığı halde yatak sarar, kitler, kendini bitirirr vs ama kronik bi şekilde kol çıkarmaz... diğer markalarda istisna olur bu işler. dohc d16 da standart doğal birşey. Bu kronik kol bacak çıkarma savunulacak bir tarafı olmayan büyük bir ayıptır, malesef acı ama gerçektir, 1984 yılının teknolojisini barındıran ve fazla hassas bir motor.. Geçmiş dönemde daha iyisi yokken en iyisi oydu eyvallah. otomatik vites Si üzerinde çok uzun ömürlü ve sağlıklı çalışan bir motor olabilir, CRX veya düz vites Si üzerinde gazlandığında ise kısa ömürlü ve belli bir süre için yüksek randıman verip miladı dolunca işi biten bir motor. Çok çok iyi bakılması gereken ve masraftan kaçınılmaması gereken bir motor ancak ozaman verim alınır. En basitinden örneği bi subap ayarı yaptırıp külbütörü söktürsen tekrar yerine kapattıktan sonra bujilere yağ dolması ve külbütör etrafından sızan yağı önlemek için akla karay seçersin. Defalarca sök tak conta vs yaparsın işini gücünü bırakıp böyle saçma sapan işlerle paranı ve zamanını öldürürsün, 50tl deyip geçme bunun gibi bir sürü sıkıntısı akı poku bir araya gelip birleşio bütün keyfi hevesi alıp götürüyo. Tam herşeyi düzelttik bitti artık şkürler olsun dediğin an üzerine yatak sesleri, kol çıkarmalar, duman atmalar, distribütör ve sensör arızaları vs vs eklenince kendini sorun yumağı içinde buluverirsin.. S..erim arabasını tekerini yeter ulan ben bunla mı uğraşıcam kanser oldum, millet suyunu çıkarmış çilesini ben çekiyorum dersin... Tabi çok şanslıysan ve yılmayıp çok emek harcarsan bunların başına gelmeme ihtimali de var.. Bu yüzden bence elindeki d16 çok temiz değilse uğraşmaya değmez. Ha amcadan si bulsan üzerinde zil stock orjinal ellenmemiş tertemiz bi motorun olsa koru, ona çok iyi bak derdim.. ama öyle motor kaldımı? Usta konusundada 10 senedir gördüğüm bir şey var her D16 rektefiye ettiren benim ustam çok iyi der.. bak eminmisin sonra yanlış olmasın diye sorunca tabiiki emminim yapılsında gör orjinal topluyoruz 3500tl parça aldım cevabı alınır.. Bazen çok nadirde olsa gerçekten iyi ustaya denk gelinir adam bir toplatır helal olsun dersin 50.000 100.000km sıkıntısız gider ama bu şansa kalmış bi olay herşeye hazırlıklı olmak lazım.. aynı futbol takımlarının başına yeni getirilen tecrübeli ve başarılı teknik direktörler gibi. sonunun ne olacağını sezon başında kimse bilemez..
Bu benim görüşüm, fikirlerim beni bağlar, kimse üzerine alınmasın, fikirlerime katılmayabilirsiniz..
tavsiyelerin için teşekkürler ama ustamızın birçok referansı var. :soru:
Sercanius
29-11-2012, 09:19
yok beaa valla seni anlatmadım, bizle alakası yok.. seninki bambaşka fena gergin kapak olacak laa..
lan serco bulacam olum seni :D
Yakında kitap cıkarcakmıssın abi öyle diyorlar.
d serisi nasıl patlatırıl cıkarılık ve sonra kaynatılır.
Yazar.
G.CANPOLAT
Kitap ismi.
keske basmasaydım :D
Sercanius
29-11-2012, 09:21
cem abinin sözünün üstüne ben başka bişey demem bize poh yemeh düşer, hayırlısı olsun inşallah herşey istediğiniz gibi olur..
Sercanius
29-11-2012, 09:24
Yakında kitap cıkarcakmıssın abi öyle diyorlar.
d serisi nasıl patlatırıl cıkarılık ve sonra kaynatılır.
Yazar.
G.CANPOLAT
Kitap ismi.
keske basmasaydım :D
yarıldım :D
Emir_b16a
29-11-2012, 09:52
d serisiyle uğraşıcağına alıcağın arabanın üzerine 5000 i koy daha farklı bişey al
106 lara falan bak bütçene uygun temiz bişey bulur zmnlada kafana göre yaparsın
yeni arayışlara yönel d serisi baktığın zmn kağat üzerinde sahibindende falan mantıklı durabilir ama dışı sni içi yüklemeye çalışanı yorar :)
4500e d yi toplatırsın, swap ıcınde 12-13bın gider ortalama.
bana kalsa hiç ugrasma :)
EK yı swapla :)
arkadaşıma bir akıl daha vereyım suan yapılmakta olanda var .
git bir tane 2000 tl ye 1.5 karbiratörlü honda motoru yada euro civic motoru al temiz olur genelde sormuştum o fiyata veriyorlardı faturalı ...
söktür motoru temizlet yeni bir conta takımı al crx piston koy üzerine port polishle geri toplattır oem yataklar standart gömleklerın olur buda guzel birseydir tekrar motor kırmada sorun yaşamazsın giderinde Sİ den daha iyi olur...
1.5 karbüratörlü motor crx piston ve port polish ile nasıl olacakta Sİ den daha iyi gidecek
kadir jdm civic
29-11-2012, 10:22
1.5 karbüratörlü motor crx piston ve port polish ile nasıl olacakta Sİ den daha iyi gidecek
sıkıştırma 11 den daha fazla olucak ve motor karbiratörlü kalmayacak injecktörlü olucak ozaman nasıl gittigini görürsün ...
erdem325
29-11-2012, 10:25
ex alip sohc vtec yapmak daha mantikli degil mi?
yada yuruyen si alip si motoru parca parca satip b serisine gecmek.
hani ben bu ikisini daha mantikli goruyorum sahsen..
hondam olmadi hic, hondaylada ugrasmadim hic ama cevremde gorduklerim bu iki secenek daha mantikli diyor..
uzaktan davulun sesi hoş gelir :D
4500e d yi toplatırsın, swap ıcınde 12-13bın gider ortalama.
bana kalsa hiç ugrasma :)
EK yı swapla :)
ek nın kapağını bile açtırmam :Deli:
ayrıca alıcağım araç 5-7 bin lira bişey. masrafı için de bi o kadar bütçe ayırdım. anlamadığım şey de şu, Sİ denildiğinde herkez oo fln oluyor, cok iyi araba oluyor, ama toplayalım denildiğinde neden yok kronik hatası var, yok şu yok bu deniliyor.
Sercanius
29-11-2012, 10:53
sıkıştırma 11 den daha fazla olucak ve motor karbiratörlü kalmayacak injecktörlü olucak ozaman nasıl gittigini görürsün ...
+1
http://img137.imageshack.us/img137/3677/jdmccshoot102dp.jpg
kkursat01
29-11-2012, 11:12
Peki bu bahsettiğiniz rektefiye ve toplama miktarı D14a1 motor kodlu ef kasalarda kullanılan motorlarda hayli bir uğraştırıcı ve pahalımı ? Şuan benm motorumda piston eteklerinin birinden ses geliyor ama ben 5k km dir hiçbir sıkıntı yaşamadım toparlamak bence okadar da para tutamaz swap da okadar fazla para varki benim gözüm hiç kesmedi o işleri .. :D
::ZaFeR::
29-11-2012, 11:16
Şu an kullandim Si 298.8xx küsür km'de.Üst kapak vs açılmamış durumda.Sadece kontrol amaçlı yataklarına bakıldığı zaman,hazır sökmüşken yataklarını da değiştirilmiş.Yağına suyuna bakıldığı zaman 500bin kmlere kadar gideceğini düşünüyorum.Bakalım benim EG kaç km gidecek :D
ykavcioglu
29-11-2012, 11:29
swap yaptığınız zaman adınız "eg vtec" olacak..
beklentiler artacak, h/f/e yetmez öyle araca..
günün birinde ek'nın biri gelir geçer, arabadan soğutur adamı:)
kadir jdm civic
29-11-2012, 11:41
swap yaptığınız zaman adınız "eg vtec" olacak..
beklentiler artacak, h/f/e yetmez öyle araca..
günün birinde ek'nın biri gelir geçer, arabadan soğutur adamı:)
eg vtec i gecebilecek bir ek vtec yoktur aynı speclerde
kadir jdm civic
29-11-2012, 11:43
uzaktan davulun sesi hoş gelir :D
abey valla konuşmak çok kolay oluyor yapmakta aslında öyle zamanım olsa suan değidim herseyı yapıcam allahın izniyle
eg swap vtec
eg shoc vtec
eg non vtec
yapıcam bakalım ama zaman lazım garajım olsa bir kaç ayarıda ögrendim mi tamam olur...
ykavcioglu
29-11-2012, 12:50
hafiflikten dolayımı eg geçer?
speclerin eşit olma olayı yok kanka, tüm araçlarda incede olsa farklar var...
sıkıştırma 11 den daha fazla olucak ve motor karbiratörlü kalmayacak injecktörlü olucak ozaman nasıl gittigini görürsün ...
enjeksiyon oldumu zaten sohc vtec te olur. o zaman Sİ den daha iyi yürür ona bir itirazım yok zaten. ama sohc vtec yapmakta bir maliyet sonuçta
eg vtec i gecebilecek bir ek vtec yoktur aynı speclerde
katılıyorum. boşunamı çoğunlukla eg kasaya swap yapıyorlar
eg vtec i gecebilecek bir ek vtec yoktur aynı speclerde
bunu bende merak edıyorum :) samete eg vtec war, bende ek vtec.
specler aynı bıldgm kadarıyla samette extradan beyin olabılır.
ufak tefek eksıklerı tamamlayınca onunla denerız biz :)
ykavcioglu
29-11-2012, 13:22
Kadir kankiii, çok iddaalı konuştun bak:)
kickbuttowski
29-11-2012, 15:03
katılıyorum. boşunamı çoğunlukla eg kasaya swap yapıyorlar
Alakası yok Türkiye'de eg kasanın b16'yla gelen modeli olmadığı için hep eg kasaya swap yapılıyor.
İçinde b16 olan ek civic isteyen direk gidip vti alıyor uğraşmıyor swapla filan.
Stockta başa baş gider iki arabada ağırlıkları hemen hemen aynı aerodinamikleri de hemen hemen aynı.
kadir jdm civic
29-11-2012, 15:10
enjeksiyon oldumu zaten sohc vtec te olur. o zaman Sİ den daha iyi yürür ona bir itirazım yok zaten. ama sohc vtec yapmakta bir maliyet sonuçta
non vtec diye birsey var illa shoc vtec olmasına gerek yok...
kadir jdm civic
29-11-2012, 15:11
Alakası yok Türkiye'de eg kasanın b16'yla gelen modeli olmadığı için hep eg kasaya swap yapılıyor.
İçinde b16 olan ek civic isteyen direk gidip vti alıyor uğraşmıyor swapla filan.
Stockta başa baş gider iki arabada ağırlıkları hemen hemen aynı aerodinamikleri de hemen hemen aynı.
türkiyede eg vtec olsa ben eg vtec alırım Sİ ile ugraşmam
motoru bitik, kasası düzgün bi Sİ arıyorum. bu si a en sağlam şekilde işçilik hariç Sİ motorunu komple 0'lasak ne kadara mal olur ? ya da direkt b16a2 swaplamaya kalksak işçilik hariç giderimiz ne olur ? tecrübelerinizden yararlanmak istiyorum.
hiç si ile ugraşma sen ,direk bitik bi crx ve k20-24 swap yap yürü hatta koş ,üç kelime crx k20-24 swap :D
motoru bitik, kasası düzgün bi Sİ arıyorum. bu si a en sağlam şekilde işçilik hariç Sİ motorunu komple 0'lasak ne kadara mal olur ? ya da direkt b16a2 swaplamaya kalksak işçilik hariç giderimiz ne olur ? tecrübelerinizden yararlanmak istiyorum.
swaptan bahsedeyim,
alacağın motorun üzerinde ne eksik ne değil, bu çok önemli, çünkü giderin bir kısmı burada başlıyor.
aks ecu tesisat, sensörleri vs eksiksiz bir motoru max 3 lira bütçeyke kasaya koyarsın. Verceğin işçilikte burada önemli tabi.
Ben k20a2 ef yapıyorum şu anka kadar yaptığım masraf 3500 tl. eksik parçamda çok az kaldı ki k20 swap yapmak daha maliyet gerektiren bir olay.
swaptan bahsedeyim,
alacağın motorun üzerinde ne eksik ne değil, bu çok önemli, çünkü giderin bir kısmı burada başlıyor.
aks ecu tesisat, sensörleri vs eksiksiz bir motoru max 3 lira bütçeyke kasaya koyarsın. Verceğin işçilikte burada önemli tabi.
Ben k20a2 ef yapıyorum şu anka kadar yaptığım masraf 3500 tl. eksik parçamda çok az kaldı ki k20 swap yapmak daha maliyet gerektiren bir olay.
motor ne kadar .?
abdullah songür
29-11-2012, 19:34
d serisini boşver b18c5 var huzur var :D
d serisini boşver b18c5 var huzur var :D
toplam maliyet ? :D:D
kickbuttowski
29-11-2012, 19:52
toplam maliyet ? :D:D
yaklaşık 10.000 lira + swap parçaları + işçilik
kardesim 5 bin butceyle swap yapmak buyuk sikinti olur en guzeli o paraya hangi araci alirsan al guzel bir sekilde yaptir motorunu bin keyfine bak
motor ne kadar .?
faturalı k20a2 11.000 tl ye aldım ben...
Sercanius
30-11-2012, 09:00
5-7 bin tl arası F20 SOHC swap olur önü açık olur, torklu olur, hacimli olur, tek olur.. 3500-4000tl tertemiz 94-2001 accord F20'ler faturalı olarak bulunabilir.. 150-170hp arası ortalama bir güç yakalayarak çok eğlenceli bir aracı hayata geçirebilirsin.. 99-2001 denk getirirsen vtec kapağı hazır üzerinde gelmiş olur ve daha başlarken kat iptal olmuş olacağı için 155-160 hp ve 20kg tork ile başlarsın, yazılım ve daha ileri uygulamalarla 200hp ye ve 23-24kg torka kadar yolun var..
5-7 bin tl arası F20 SOHC swap olur önü açık olur, torklu olur, hacimli olur, tek olur.. 3500-4000tl tertemiz 94-2001 accord F20'ler faturalı olarak bulunabilir.. 150-170hp arası ortalama bir güç yakalayarak çok eğlenceli bir aracı hayata geçirebilirsin.. 99-2001 denk getirirsen vtec kapağı hazır üzerinde gelmiş olur ve daha başlarken kat iptal olmuş olacağı için 155-160 hp ve 20kg tork ile başlarsın, yazılım ve daha ileri uygulamalarla 200hp ye ve 23-24kg torka kadar yolun var..
mesaj kutunu boşalt :D
kanashibari
30-11-2012, 09:27
Planladığın bütçeyide yazarsan seviniriz. Çünkü kuyuya bir taş attın burda kaç kişi onu çıkarmaya çalışıyor. Baştan yazsan 5 lira kasaya verdim motoru yok 5 lira cebimde var bu işten çıkar mıyım diye. O zaman üyelerde sana olur olmaz diye bişiler söylerler.
Biraz açık ve net yazsan nasıl olur?
kardesim 5 bin butceyle swap yapmak buyuk sikinti olur en guzeli o paraya hangi araci alirsan al guzel bir sekilde yaptir motorunu bin keyfine bak
swap için zorlayabilirim.
faturalı k20a2 11.000 tl ye aldım ben...
2jz parası :(
5-7 bin tl arası F20 SOHC swap olur önü açık olur, torklu olur, hacimli olur, tek olur.. 3500-4000tl tertemiz 94-2001 accord F20'ler faturalı olarak bulunabilir.. 150-170hp arası ortalama bir güç yakalayarak çok eğlenceli bir aracı hayata geçirebilirsin.. 99-2001 denk getirirsen vtec kapağı hazır üzerinde gelmiş olur ve daha başlarken kat iptal olmuş olacağı için 155-160 hp ve 20kg tork ile başlarsın, yazılım ve daha ileri uygulamalarla 200hp ye ve 23-24kg torka kadar yolun var..
düşünebilinir. fakat nye yaygın değil ?
Planladığın bütçeyide yazarsan seviniriz. Çünkü kuyuya bir taş attın burda kaç kişi onu çıkarmaya çalışıyor. Baştan yazsan 5 lira kasaya verdim motoru yok 5 lira cebimde var bu işten çıkar mıyım diye. O zaman üyelerde sana olur olmaz diye bişiler söylerler.
Biraz açık ve net yazsan nasıl olur?
konuyu iyi okursanız bütçemde yazıyor başka bilgilerde :)
::ZaFeR::
30-11-2012, 11:03
B18 blok + B16 üst kapak ne kadara geliyor acaba ?
B18 blok + B16 üst kapak ne kadara geliyor acaba ?
stock b16 yı geçer, kendi yapmayacaksa eğer.
kickbuttowski
30-11-2012, 19:18
b18c/5/6/jdm hepsinde aynı blok var eğil mi?
Sheyhzade
30-11-2012, 19:51
ben yeni yaptırdım d16a9 motorumu baskı balata ot pok derken 4.500tl'ye mal oldu. rektefiye için istanbula gitti, ayrıntılı fiyat listesi yanımda olsa yazardım ama aklımda olanlar şöyle ;
rektefiye ; 700 + 150tl kargo
motor indirme bindirme v.s. işçilik ; 700tl
yamada yağ pompası 548tl ( içime oturmuştu fiyatı hayatta unutmam )
acl yatak 400 civarı bişeydi yanlış hatırlamıyorsam
0 krank 600tl
pistonlar 350tl
v.s.v.s. uzaaarr gider :) sanayide yiyeceğin yemekten içeceğin gazoza kadar şöyle bir hesap yapsan 5bin tl'ye yaptırırsın motoru canım kardeşim :)
Şu an kullandim Si 298.8xx küsür km'de.Üst kapak vs açılmamış durumda.Sadece kontrol amaçlı yataklarına bakıldığı zaman,hazır sökmüşken yataklarını da değiştirilmiş.Yağına suyuna bakıldığı zaman 500bin kmlere kadar gideceğini düşünüyorum.Bakalım benim EG kaç km gidecek :D
hazır sökülmüşken yatak değiştirmek ?
::ZaFeR::
30-11-2012, 22:28
Bana söylenen öyle.Kontrol amaçlı yataklarına bakılmış çizik mi değil mi diye ?
Bana söylenen öyle.Kontrol amaçlı yataklarına bakılmış çizik mi değil mi diye ?
pompa vs degişirken yataklar bakılmazsa zaten sıkıntı var demektir.ben pompamı degişirken yataklarımın cizilmiş oldugunu farkettim sonra komple motora girdim bakılmasaydı yatakları almıstım kucaga :D
alternatiflerinizi bekliyorum :D
kickbuttowski
01-12-2012, 01:24
yanlşlk olmş :D 5 6 bin lira bütçe .
alternatiflerinizi bekliyorum :D
Sana d16 motoru toplamaktan başka alternatif varmış gibi görünüyor mu?
Bir ihtimal d15 block bulup d16z6 kapağı takarsan 130hp civarında sohc vtec bir araba yapabilirsin.
Onun dışında tüm ihtimaller sayıldı sanıyorum.
swap için zorlayabilirim.
Sana d16 motoru toplamaktan başka alternatif varmış gibi görünüyor mu?
Bir ihtimal d15 block bulup d16z6 kapağı takarsan 130hp civarında sohc vtec bir araba yapabilirsin.
Onun dışında tüm ihtimaller sayıldı sanıyorum.
:icon_tup::icon_tup:
en iyi alternatif Sİ değilde 1.5 ex alacaksın onu sohc vtec yapacaksın
en iyi alternatif Sİ değilde 1.5 ex alacaksın onu sohc vtec yapacaksın
sohc la dohc arasındaki egzantrik farkı beni kasıyor acıkcası. çift egzantrik varken niye tek kullanayım gibisinden.
http://www.techturkey.com/forum/atmosferik-besleme/67187-d-series-mini-bilgiler.html bence bu konuyu bir oku. senin aklındaki soruların çoğuna cevap verecektir.
Sheyhzade
01-12-2012, 12:08
Bana söylenen öyle.Kontrol amaçlı yataklarına bakılmış çizik mi değil mi diye ?
benim işaret etmek istediğim nokta biraz farklıydı, yatakları değiştirip pompayı olduğu gibi bırakmak falan çok mantıklı gelmiyor bana. zaten yağlama sorunu yaşayan bir motora sahibiz. nacizane tavsiyem en azından yağ pompanızı değiştirmeniz yönünde. bugün 548tl'lik malzemeden kaçıp yarın öbür gün 4bin tl ödemeyin yani. dostça bir tavsiye benimki, mal sizin keyif sizin elbette :)
kickbuttowski
01-12-2012, 14:24
sohc la dohc arasındaki egzantrik farkı beni kasıyor acıkcası. çift egzantrik varken niye tek kullanayım gibisinden.
d serisinin en zayıf motorları çift egzantrikli olan d16a8 ve d16a9'dur..
::ZaFeR::
02-12-2012, 00:50
benim işaret etmek istediğim nokta biraz farklıydı, yatakları değiştirip pompayı olduğu gibi bırakmak falan çok mantıklı gelmiyor bana. zaten yağlama sorunu yaşayan bir motora sahibiz. nacizane tavsiyem en azından yağ pompanızı değiştirmeniz yönünde. bugün 548tl'lik malzemeden kaçıp yarın öbür gün 4bin tl ödemeyin yani. dostça bir tavsiye benimki, mal sizin keyif sizin elbette :)
Pompanın durumunun iyi olduğu söylendi bana.Ama bu yaz kontrol amaçlı baktıracağım tekrar.Duruma göre değişime giderim.Sürekli gazlayan eden biri değilim açıkcası : )
Pompanın durumunun iyi olduğu söylendi bana.Ama bu yaz kontrol amaçlı baktıracağım tekrar.Duruma göre değişime giderim.Sürekli gazlayan eden biri değilim açıkcası : )
bencede si da mutlaka yag pompasını degıstırın derım hele bide 300 bın e gelmıs aracın,Allah muhafaza :)
herkeze teşekkürler. arac aldık. ayrıca endly yağ pompası mı ne varmış araçda : )
herkeze teşekkürler. arac aldık. ayrıca endly yağ pompası mı ne varmış araçda : )
e hadi hayırlısı olsun ,sana donsuz geceler görünüyo :D
Uzun yıllar d16a9 ve d16z5 motorlu iki crx kullandım ikisinde de sorun yaşamadım. bazıları şansız oluyor.
b mi d mi demiş sin tabiki b serisi.
Ortalama olarak b yi aldın alması işletmesi taktırması ıvır zıvır 11-12 yi buldu diyelim.
Şunu düşün b yapacağın zaman çıkan d motorunu faturalı şekilde satabilirsin, onuda yapamadın tesisatına varana kadar satarsın bir şekilde satılır hadi sattığında oradan sana 4bin lira getirdi diyelim.
Zaten bu d serisi motor patladığında harcayacağın para en az 4.5 koy üstüne etti 8.5 işte buradan sonra devreye senin durumunun müsaitliği giriyor.
Ha alacağın b nin durumu nedir oda elinde patlar mı bilinmez hepsi risk ama bence bunlarla uğraşacağına paranı cebine koy Civic Si ını sat.
Abs li ve airbagleri olan bir Ek Civic vti al bunların hiç birisi ile uğraşma.
Hem paran gider hem vaktin. En azından vaktin gitmeden hepsini içinde bulunduran bir araban olmuş olur.
nacizane görüşüm budur.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.