PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : sarj dinamosu max sarj degeri



bLackModeL
29-11-2012, 12:13
bundan oncekı akum susuzdu zamanın verdıgı yorgunlukla zor basıyodu bende sıfır aku aldım bı ara sarjı az edıyo hondalar lafı duydum bugun gıtım sabıt 14,32 voolt sarj edıyodu rolantıde bu sarj dınomolarının max bı sarj degerı var mı acaba benım sarj degerım ıdealmıdır ?

d3n1s
29-11-2012, 12:45
14 volt şarj etmesi gerekir, araba çalışır yürürken bu değer dalgalanabilir, genellikle sabit kalmaz. 14.32 makul bir değer bana sorarsan. Daha iyi bilenler de yorum yapacaktır.

xplod
30-11-2012, 05:34
14.4 voltun üst sınır olduğunu düşünürsek, gayet güzel bir seviyede şarj ediyor alternatörün.

kadirsa
30-11-2012, 07:26
bundan oncekı akum susuzdu zamanın verdıgı yorgunlukla zor basıyodu bende sıfır aku aldım bı ara sarjı az edıyo hondalar lafı duydum bugun gıtım sabıt 14,32 voolt sarj edıyodu rolantıde bu sarj dınomolarının max bı sarj degerı var mı acaba benım sarj degerım ıdealmıdır ?

İdeal şarj değeri sıkıntı yok ;) Olması gerekende 14,3 14,4 voltdur zaten.

erhann
30-11-2012, 08:27
sikinti yok hasan normal degerlerde sarz ediyor zaten o voltaji sabitleyen sarjkonjetorudur

d3n1s
30-11-2012, 08:37
arkadaşlar hazır konusu açılmışken, benim araç da 13.5 civarı minimum olmak kaydıyla seyir esnasında 13.8-14.2 arası şarj ediyor, yeni akü aldım, aküyü takmadan önce eleman ölçtü senin araba az şarj ediyor dedi, velev ki benim araba 13.5 şarj ediyor, çok mu düşük? Bazı elektrikçiler bu değere normal derken aküyü takanın beğenmemesi kafamda soru işareti oluşturdu :/

kadirsa
30-11-2012, 08:48
arkadaşlar hazır konusu açılmışken, benim araç da 13.5 civarı minimum olmak kaydıyla seyir esnasında 13.8-14.2 arası şarj ediyor, yeni akü aldım, aküyü takmadan önce eleman ölçtü senin araba az şarj ediyor dedi, velev ki benim araba 13.5 şarj ediyor, çok mu düşük? Bazı elektrikçiler bu değere normal derken aküyü takanın beğenmemesi kafamda soru işareti oluşturdu :/

Bazen herkesin her dediğine takılmamak gerekiyor. Rakamlar ortada, olması gereken veya maksimum değerler ortada oradan yola çıkarak senin aracında çıkan değeri sen yorumla.

Söz meclisten dışarı o an o kontrolü yapanın belkide o gün işleri kesat gitti, bir dinamo söksek konjektör değişssek, 50 işçilikten 30 parçadan 80 kazansak fena mı olur dedi vs vs vs... tekrar söylüyorum bu benim yaptığım genelleme, herkesi kesinlikle bağlamaz ama maalesef yaptığım gözlemim sonucu edindiğim tecrübe.

özetle senin değerde de sıkıntı yok, bence ;)

d3n1s
30-11-2012, 09:02
Bazen herkesin her dediğine takılmamak gerekiyor. Rakamlar ortada, olması gereken veya maksimum değerler ortada oradan yola çıkarak senin aracında çıkan değeri sen yorumla.

Söz meclisten dışarı o an o kontrolü yapanın belkide o gün işleri kesat gitti, bir dinamo söksek konjektör değişssek, 50 işçilikten 30 parçadan 80 kazansak fena mı olur dedi vs vs vs... tekrar söylüyorum bu benim yaptığım genelleme, herkesi kesinlikle bağlamaz ama maalesef yaptığım gözlemim sonucu edindiğim tecrübe.

özetle senin değerde de sıkıntı yok, bence ;)

sıfır akü aldım adamdan, bi de sökme takmaya mı göz dikti yani :) şaka bi yana, ben gittiğimde dükkan tıklım tıklımdı, cumartesiydi, zaten rica minnet selam götürerekten işimi hallettirdim, yoksa bugün git yarın gel çekmesi muhtemeldi. Güvendiğim iki farklı kişiden iki farklı ses çıkınca haliyle kafam karışıyor. Bundaki önceki araçlarımda da hep 13.5 civarı değerler okuyordum, bildiğim kadarıyla da normal bi değer 13.5, ama işte kafam karıştı bi kere :confused:

kadirsa
30-11-2012, 09:08
sıfır akü aldım adamdan, bi de sökme takmaya mı göz dikti yani :) şaka bi yana, ben gittiğimde dükkan tıklım tıklımdı, cumartesiydi, zaten rica minnet selam götürerekten işimi hallettirdim, yoksa bugün git yarın gel çekmesi muhtemeldi. Güvendiğim iki farklı kişiden iki farklı ses çıkınca haliyle kafam karışıyor. Bundaki önceki araçlarımda da hep 13.5 civarı değerler okuyordum, bildiğim kadarıyla da normal bi değer 13.5, ama işte kafam karıştı bi kere :confused:

asıl sökme takmadan kazanıyor tabiiki göz orada olacak, akü piyasasında deli rekabet var çoğu kişi aküyü alış fiyatına takıp hurdasından ekmek yiyor ;)

GokhanRS
30-11-2012, 09:13
öyle diyorsunuz ama oto elektrikçiler mebin okulunda okuyanlar özellikle beğenmemesi normal o değeri. bugün 13.5a düştüyse ilerde dahada düşücektir mantığıyla beğenmemiş olabilir. normalde şarzın iyisi 14 ile 14.4 arası olarak öğretilir o adama. yani elektrikçilerin geneli genel olarak takmaya çalışmaz. özellikle istanbul ankara izmir gibi yerlerdeki oto elektrikçilere iş yaptırmakta meziyet ister hepsi genelde yoğundur. oto elektrik işi hiç ölmez işler kolay kolay kesat olmaz dolayısıyla takmaya çalıştığını düşünmüyorum.

13.5 yeterli bir şarj değeridir ama olması gereken değildir.

d3n1s
30-11-2012, 09:20
öyle diyorsunuz ama oto elektrikçiler mebin okulunda okuyanlar özellikle beğenmemesi normal o değeri. bugün 13.5a düştüyse ilerde dahada düşücektir mantığıyla beğenmemiş olabilir. normalde şarzın iyisi 14 ile 14.4 arası olarak öğretilir o adama. yani elektrikçilerin geneli genel olarak takmaya çalışmaz. özellikle istanbul ankara izmir gibi yerlerdeki oto elektrikçilere iş yaptırmakta meziyet ister hepsi genelde yoğundur. oto elektrik işi hiç ölmez işler kolay kolay kesat olmaz dolayısıyla takmaya çalıştığını düşünmüyorum.

13.5 yeterli bir şarj değeridir ama olması gereken değildir.

13.5'la aküyü bozmuş olabileceğimi söyledi, ona kıllandım. Yoksa 13.5'un yeterli olduğunu biliyorum. Neyse, bi ara aynı yere gidip ölçtürcem tekrar, yine beğenmezse uzun uzadıya sorarım. Durduk yerde parça söktürmeyi sevmiyorum.

kadirsa
30-11-2012, 09:25
öyle diyorsunuz ama oto elektrikçiler mebin okulunda okuyanlar özellikle beğenmemesi normal o değeri. bugün 13.5a düştüyse ilerde dahada düşücektir mantığıyla beğenmemiş olabilir. normalde şarzın iyisi 14 ile 14.4 arası olarak öğretilir o adama. yani elektrikçilerin geneli genel olarak takmaya çalışmaz. özellikle istanbul ankara izmir gibi yerlerdeki oto elektrikçilere iş yaptırmakta meziyet ister hepsi genelde yoğundur. oto elektrik işi hiç ölmez işler kolay kolay kesat olmaz dolayısıyla takmaya çalıştığını düşünmüyorum.

13.5 yeterli bir şarj değeridir ama olması gereken değildir.

Benim ki bir yorum bu da farklı bir yorum, iki farklı bakış açısı, her ikisi de mümkün :icon_tup:

GokhanRS
30-11-2012, 09:27
13.5'la aküyü bozmuş olabileceğimi söyledi, ona kıllandım. Yoksa 13.5'un yeterli olduğunu biliyorum. Neyse, bi ara aynı yere gidip ölçtürcem tekrar, yine beğenmezse uzun uzadıya sorarım. Durduk yerde parça söktürmeyi sevmiyorum.


Günümüzde araç şarj sistemleri , alternatör çıkış değeri olarak 13.9-14.5 Volt arasında değerler vermektedir. Eğer bir şarj sistemi 13,8 V’ dan aşağı yada 14.7 V’ dan yukarı şarj veriyorsa akü için ya yetersiz besleme yapılıyor , ya da aşırı şarj veriliyor demektir. Yetersiz şarj olması durumunda akünün sülfatlaşması ( kurşun plakaların üzerinde sülfat kristalleri oluşması – piyasa söylemiyle plakaların sertleşmesi ) söz konusudur. Sülfatlaşmış plakaları şarj etmek eldivenler elinizdeyken elinizi yıkamaya benzer. Sülfatlaşmış aküde şarj kurşun plakalardaki sülfat kristalleri nedeniyle homojen yapılamadığı için plakalarda bölgesel veya bütününde yanıklar oluşturmaktadır

evet doğru söylüyor olabilir. yeterli diyorum ama neye göre yeterli? uzun süre idare eder. ancak 13.5 olması gereken değerin altı ve akü şirketleri bozabilir diyor. belkide elektrikçin diğerlerinden daha iyi bir elektrikçi.


Benim ki bir yorum bu da farklı bir yorum, iki farklı bakış açısı, her ikisi de mümkün :icon_tup:

evet abi herkesin yorumuna saygımız sonsuz. ama bu işin kitabında 13.8 altı voltajın aküyü bozabileceği yazıyor.

d3n1s
30-11-2012, 09:47
evet doğru söylüyor olabilir. yeterli diyorum ama neye göre yeterli? uzun süre idare eder. ancak 13.5 olması gereken değerin altı ve akü şirketleri bozabilir diyor. belkide elektrikçin diğerlerinden daha iyi bir elektrikçi.



evet abi herkesin yorumuna saygımız sonsuz. ama bu işin kitabında 13.8 altı voltajın aküyü bozabileceği yazıyor.

Yeni aküyle şarj değerinin yükselebileceğini söylemişti zaten, bugün iş çıkışı biraz dolaşıcam arabayla, bi vag-com'a bağlanıp ecu'nun okuduğu değerlere bakayım seyir halinde, ne aralıkta geziyo acaba. Yükselmemişse yarın yine sanayi yolları görünür olacak.

d3n1s
30-11-2012, 09:50
Bu arada kafamdaki karışıklığı azalttın Gökhan, çok teşekkür ederim. Bundan sonra 13.8'in altı sakıncalı olarak kazındı kafama.

erhann
30-11-2012, 09:56
Bu arada kafamdaki karışıklığı azalttın Gökhan, çok teşekkür ederim. Bundan sonra 13.8'in altı sakıncalı olarak kazındı kafama.

sifir aku takildiktan bi kac gun sonra tekrar olcturdunuzmu ?

d3n1s
30-11-2012, 10:04
sifir aku takildiktan bi kac gun sonra tekrar olcturdunuzmu ?

sıfır akü takıldıktan beri araba ilk defa dün çalıştı, dün de ölçecek vaktim yoktu, biraz acelem olduğundan arabayı çalıştırdım zaten. Akü geçen cumartesi değişti, bugün ilk ölçümü ben yapıcam kısmetse. Değerleri buraya yazarım, neticesinde ne yönde karar aldığımı da tabi ki :)

d3n1s
01-12-2012, 00:01
vagcom 13.6 13.7 gibi bir değer okuyor araba çalışır durumda park halindeyken. Turbo timer vagcom'un okuduğunun 0.1-0.2 altını okuyor. Bu durumda ben minimum limitin altında kalıyorum. Sanayi yolları ufukta.

erhann
03-12-2012, 08:38
arac mars basiyor akude sikinti yoksa ugrasmayin bence oyle kalsin

d3n1s
03-12-2012, 08:47
arac mars basiyor akude sikinti yoksa ugrasmayin bence oyle kalsin

araçta hiç bir sıkıntı yok, ancak dün değerlerin daha da düştüğünü gördüm, 13.2-13.3'lere. Uzun vadede sıkıntı çıkaracak bir olay, gerek yok 80-90 lira için yeni aküyü mahvetmeye.

bLackModeL
03-12-2012, 09:51
ben cevabımı aldım herkeze teskler

d3n1s
03-12-2012, 09:54
ben cevabımı aldım herkeze teskler

üstad senin konuyu kendi konuma çevirmiş gibi oldum, kusura bakma :o benim de benzer bir sorunum vardı, yeni konu açmak istemedim. Umarım sorduğum sorular, verilen cevaplar, benim yaşadıklarımı da göz önünde bulundurarak işine yarar şeyler öğrenmişsindir, şahsen ben sağlıklı bildiğim değerlerin aslında sağlıksız olduğunu öğrendim.

bLackModeL
03-12-2012, 11:16
hepımız kardesız en kısa zamanda cozulur sorun ınsallah bır cok sorunum cozuldu :D