Orijinalini görmek için tıklayınız : Golf 1.4 TSI 122 HP Intercooler
Levent Y.
03-12-2012, 11:32
Internette yaptigim arastirmalarda bu aractaki intercoolerin su sogutmali bi sistem oldugunu gordum, fakat hic bir yerde bu kiti upgrade eden birine rastlamadim. Sizce bu motora oem golf gti/golf r/s3 intercoolerlari uyar mi (hepsi boyut ve sistem olarak birbirine benzer fakat s3 plastik yerine aliminyum tankli ve biraz daha buyuk).
TSI 160 hp lere bu intercoolerlarin uyumlu oldugunuda biliyorum, Turkiyede bile yapanlar var , ornegin (penguinhakan) ;fakat bu konuda herhangi bi sonuc alamadim, goruslerinizi paylasirsaniz sevinirim..
blackjack
05-12-2012, 19:35
bende merak ediyorum 1.4 tsi 125 lik aracımın gücünü artırmak istiyorum intercooler olur başka şey olur bu sayfadan yardımlaşsak iyi olurdu..sizin golf e intercooler takılırsa acaba chip tuning yaptığınzda daha verimli mi olur?
122 lıklerın ayrı konusu olsa 160 lar gıbı keske,basacak adam 160 lık alıyor bızdekıler pek konusulmuyor.
cooler verimli olur tabi bizim araçlarda ama turbo kesinlikle daha geç dolacak.
ekstra pek bi güç alınacagını sanmıyorum,coolerdan sonra iat dusunce ekstra basınc alınsa neysede basınc basma özürlü oldugu ıcın bizim araçlar,coolera o kadar para yatırmazdım,s3 cooler ı serviste 700 lira,ki bence bızım turboya o cooler buyuk gelecek,taktırması coolerdan pahalı ve ugrastırıcı bısey
1.4 t lerin intercoolerının geliştirilebilinecek tek yanı var olan üzerine yeni borulama ile ek bir cooler koymaktır.Var olan sistemin animasyonlarından da anlaşılacağı gibi standart intercoolerlar gibi değil ve değişmesi de söz konusu olmuyor
Osman Bahadır
05-12-2012, 20:17
Kusura bakmayın da sulu cooler yetmiyor mu da ille de FMIC yapacağız diye uğraşıp kendinize bi dünya masraf çıkarıyorsunuz anlamıyorum. Var mıdır aranızda kritik seviyelerde iat okuyup da cooler büyütmeye karar veren? TD025'le ne gerek var FMIC'a... Ha K03'e geçtim, iat aldı başını gitti, dayanmıyor bana bu sulu cooler derseniz ancak o zaman düşünülür FMIC.
Water cooler en verimli, efektif, lagı azaltan, borulamayı ortadan kaldıran yöntemdir. Gerçekten ihtiyaç doğmamışsa çöpe atmayın.
Kusura bakmayın da sulu cooler yetmiyor mu da ille de FMIC yapacağız diye uğraşıp kendinize bi dünya masraf çıkarıyorsunuz anlamıyorum. Var mıdır aranızda kritik seviyelerde iat okuyup da cooler büyütmeye karar veren? TD025'le ne gerek var FMIC'a... Ha K03'e geçtim, iat aldı başını gitti, dayanmıyor bana bu sulu cooler derseniz ancak o zaman düşünülür FMIC.
Water cooler en verimli, efektif, lagı azaltan, borulamayı ortadan kaldıran yöntemdir. Gerçekten ihtiyaç doğmamışsa çöpe atmayın.
5320 127.8 1630.0 1590.0 64.33 114.0 21.0 60.0
5320 127.8 1630.0 1580.0 64.78 114.0 21.0 60.0
5320 128.6 1620.0 1580.0 65.21 114.0 21.0 60.0
5320 128.6 1610.0 1580.0 65.68 114.0 21.0 60.0
5320 127.8 1610.0 1590.0 66.13 114.0 21.0 60.0
5320 127.8 1600.0 1580.0 66.57 114.0 21.0 60.0
5320 127.8 1600.0 1580.0 67.00 114.0 21.0 60.0
5320 127.8 1600.0 1580.0 67.45 114.0 21.0 60.0
5320 127.8 1590.0 1580.0 67.91 114.0 21.0 60.0
5320 127.8 1600.0 1580.0 68.35 114.0 21.0 61.0
5320 127.8 1600.0 1570.0 68.79 114.0 21.0 61.0
5320 127.8 1600.0 1580.0 69.25 114.0 21.0 61.0
5320 127.1 1610.0 1580.0 69.69 114.0 21.0 61.0
5320 127.1 1610.0 1580.0 70.13 114.0 21.0 61.0
en sağ iat kolonu.
fakat bu aracın coolerının ıcınden yag cıktı,su an ıat dusuk .
yaz aksamlarında 45 e yaklasıyor iat.normalı budur.
ama sıkıntısız bı arabada da bu sekıl yuruseydım 50 dereceyi bulurdu ,top speed baya bı sure gittim 2-3 dk kesmeden
Osman Bahadır
05-12-2012, 20:29
5320 127.8 1630.0 1590.0 64.33 114.0 21.0 60.0
5320 127.8 1630.0 1580.0 64.78 114.0 21.0 60.0
5320 128.6 1620.0 1580.0 65.21 114.0 21.0 60.0
5320 128.6 1610.0 1580.0 65.68 114.0 21.0 60.0
5320 127.8 1610.0 1590.0 66.13 114.0 21.0 60.0
5320 127.8 1600.0 1580.0 66.57 114.0 21.0 60.0
5320 127.8 1600.0 1580.0 67.00 114.0 21.0 60.0
5320 127.8 1600.0 1580.0 67.45 114.0 21.0 60.0
5320 127.8 1590.0 1580.0 67.91 114.0 21.0 60.0
5320 127.8 1600.0 1580.0 68.35 114.0 21.0 61.0
5320 127.8 1600.0 1570.0 68.79 114.0 21.0 61.0
5320 127.8 1600.0 1580.0 69.25 114.0 21.0 61.0
5320 127.1 1610.0 1580.0 69.69 114.0 21.0 61.0
5320 127.1 1610.0 1580.0 70.13 114.0 21.0 61.0
en sağ iat kolonu.
fakat bu aracın coolerının ıcınden yag cıktı,su an ıat dusuk .
yaz aksamlarında 45 e yaklasıyor iat.normalı budur.
ama sıkıntısız bı arabada da bu sekıl yuruseydım 50 dereceyi bulurdu ,top speed baya bı sure gittim 2-3 dk kesmeden
205km civarlarında sabit gitmişsin ama oralarda basınç verememiş zaten TD025. 0.6 barda kalmış. Sağlıklı watercooler'la 45 civarı yazın diyorsun. Bu iat'ın sebebi cooler'ın değil, turbon. Fındık turboların hepsi üstlerde fön makinasına döner. Bence bu turbo ile bu şartlarda normal. Kaldı ki 0.5-0.6 bar bastığın yerde iat düşük olsa ne olur, basınç yok...
205km civarlarında sabit gitmişsin ama oralarda basınç verememiş zaten TD025. 0.6 barda kalmış. Sağlıklı watercooler'la 45 civarı yazın diyorsun. Bu iat'ın sebebi cooler'ın değil, turbon. Fındık turboların hepsi üstlerde fön makinasına döner. Bence bu turbo ile bu şartlarda normal. Kaldı ki 0.5-0.6 bar bastığın yerde iat düşük olsa ne olur, basınç yok...
bu arabada basınc bu kadar abi.
şu gördüğün logda wg somunu sonuna kadar sıkılı vaziyette.
gunduz 50 dereceye yaklasırsın fakat aksam serınde 45 e yakın seyredıyor.
su an 30 da seyredıyor ankaranın şu havasında.
bende emme pali büyük turbo da var,onda iat daha dusuk cıkıyormus fakat gözlemlemedim,elimde kıyas yapacak bir veri yok.
işin garibi emme pali büyük olan turbo da aynı basıncta yuruyor,kucuk olan da.
Levent Y.
06-12-2012, 00:25
bende merak ediyorum 1.4 tsi 125 lik aracımın gücünü artırmak istiyorum intercooler olur başka şey olur bu sayfadan yardımlaşsak iyi olurdu..sizin golf e intercooler takılırsa acaba chip tuning yaptığınzda daha verimli mi olur?
Benim aracım golf r, arkadaşımın aracı ise 1.4 122 lik, benden çıkan intercooler ona olur mu olursa nasıl olur diye merak ettiğimden sormak istemiştim. İnternette hiç bir veriye rastlamadım, bu motorun en basitinden downpipe bile sevmediğini düşünecek olursak, hep geriye götürdüğü için öyle dedim, heralde intercooler da gereksiz olur, sanırım sizin motorunuzda bununla aynı 1.4 125 hp...
Anladığım kadarıyla 122 hp lerde ko3 e geçilmedikçe bu ve ya s3 gibi benzer fmic ler gereksiz oluyor değil mi?
Gokhan43
06-12-2012, 01:00
Aynen öyle Levent, post 5'te çok açık yazmış o.b.k :)
blackjack
06-12-2012, 23:08
vay maşallah teknik terimler havada uçuşuyorda ben pek birşey anlamadım coolerın gereksiz olduğu dışında.bir ara herkese saçma gelen konu açmıştım forumlarda bizim 1.4 tsi 125 lik motor ibiza cupra motoruna çevrilirmi supercharger takılırmı vs diye onlarda arabanı sat cupra al demişlerdi :)
Gokhan43
06-12-2012, 23:13
Yani 10 kişiye sorsan o soruyu sanırım 10 kişi de aynı cevabı verir :)
şöyle 125 lik için güzel bi kombin yapsak hem ömürlü hem verimli fazla atarlı olmasada olur
mesela şu linkdeki uygulama aşırı iştahımı kabarttı benim
Dünya’da ilk | Remaps (http://www.remapstr.com/dunyada-ilk-1-4-tsi-122hp-stage-3-kit-210hp/)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.