PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Aşırı beslemede basınç açmak



HardCore
04-12-2012, 21:00
Diğer bölümleri kirletmemek adına buradan sormak istedim de,
Supercharger ve ya turbo beslemeli araçlarda basınç açmak diye tabir edilen şey nedir. Örneğin aynı aracın rolling videolarının birinde 0.4 bar diyor diğerinde 0.6 bar veya araç şuan 0.8 barda yürüyor rodajdan sonra 1 bar olacak vb. gibi konuşmalar oluyor . peki bu basınç açma olayı v-afc gibi bir sistemlemi kontrol ediliyor, yolda yürüyen araç basıncı nasıl, ne ile arttırıyor?
Uzun süredir merak ediyorum, yanıtlayabilirseniz sevinirim abilerim :)

M.degirmen
04-12-2012, 21:50
turbo dedigimiz şey bir kompressör gibi motora basınçlı hava gönderiyor bu basıncın kontrolüde wastegate tarafından yönetiliyor..rodajdan sonraki basınç yükseltme olayı ise rodajda motor stabil hale geldiginde istege göre basınç yükseltilip istenen güçler elde ediliyor.
ayrıca çok daha detaylı bilgiler forumun aşırı besleme bölümünde mevcut bi göz at..:)

onursumer
04-12-2012, 22:08
bu konuyu okursan aslında aşağı yukarı birçok detay hakkında bilgi edinirsin

http://www.techturkey.com/forum/asiri-besleme/1828-yeni-baslayanlar-icin-turbo.html

berkay_aydin
04-12-2012, 22:16
Fazla gelen egzoz gazı wastegate tarafından direk egzoz sistemine verilir, ne kadar fazla egzoz gazını turboya verirseniz o kadar fazla basınç alırınız, aynı zamanda basıncı belirli seviyede tutmayada yarayan parçadır...

morgy_drag
04-12-2012, 22:27
ukku'nun blog sayfası :): Turbo Nedir, Nasıl Çalışır? "Herkesin Anlayabileceği, En Basit Haliyle" (http://utkuuzunoglu.blogspot.com/2011/12/turbo-nedir-nasl-calsr-herkesin_29.html)

Birde böyle bir kaynak var..
Faydalanmak gerekli :)

onur_S
04-12-2012, 22:52
Diğer bölümleri kirletmemek adına buradan sormak istedim de,
Supercharger ve ya turbo beslemeli araçlarda basınç açmak diye tabir edilen şey nedir. Örneğin aynı aracın rolling videolarının birinde 0.4 bar diyor diğerinde 0.6 bar veya araç şuan 0.8 barda yürüyor rodajdan sonra 1 bar olacak vb. gibi konuşmalar oluyor . peki bu basınç açma olayı v-afc gibi bir sistemlemi kontrol ediliyor, yolda yürüyen araç basıncı nasıl, ne ile arttırıyor?
Uzun süredir merak ediyorum, yanıtlayabilirseniz sevinirim abilerim :)

basınç temelde wastegate üzerinden kontrol ediliyor.wastegate şöyle bir yapıda
How to adjust / pre load wastegate actuator - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=sQMxzylKA-Y)
bu internal wastegate dir fabrika çıkışlı araçlarda bunlar bulunur,dahili wastegate.Turbo basınç bastıgında o çubuk basınctan dolayı geri itilir ve bu çubuk manifolddaki kapakçığı açar ve turbon basınc basar,ne kadar direnç uygularsan bu kapağa ,mantıken kapağı açabilmek için turbonun da basıncı artar.Videodaki gibi wg çubuğunu içe çevirirsen çubuk kısalır,bu da daha fazla basınc basmana sebep olur,çünkü wg yayı daha sert gibi davranır.
kara düzen böyle basınc acabilirsin
Wastegate testing ~ Audi a4 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=kdBBxdDgDfk)
http://www.youtube.com/watch?v=Ocqmg6R99qo
daha çok ugrasılmıs arabalarda external wg bulunur,örneğin 0.6 bar basıncla gidersin,internal wg ile bu devir sonuna doğru 0.4 e düşüyorsa veya gaza ilk basmanda o 0.6 bar 0.8 e anlık fırlıyorsa bunlar için kesinlikle daha verimlidir.0.6 barı sürekli 0.6 da daha iyi tutabilirsin.Bunlar manifolda ek port gibi takılabilirler.Yayları değiştirilebilir ayrıca.
internal e göre kesinlikle daha verimlidir.fakat yer sıkıntısı olabilir.
bunun yanısıra Elektronik basınç cihazları vardır,Electronic boost controller diye geçer,bunlarla da basınc açabilirsin,sonucta bunu taksan da temel olarak basınc wastegate üzerinden geçer fakat kendi farklı selenoid i sayesinde daha iyi basınc tutar,anlık basınc artmalarını dengeleyebilirsin,farklı faydalı özellikleri var,temel olarak basıncın nasıl gelmesi gerektiği keskin veya yumusak,üstlerde daha iyi tutma sebebi ile ve wastegate in yetersiz olması sebebi ile de tercih edilirler.Genel olarak wastegate lerin yay sertliklerine göre basınc değerleri belirlenir 0.6 barlık vs,devir kesiciye doğru assagı yukarı bu yayın sahip oldugu basınca göre gitmeye calısır araba,fakat electronic boost controller ile 1.2 bara kadar gıdıklayabiliyorsun diye okudum ,tam bir bilgi edinemedim.Ben olsam ex wg takamıyorsam bunu takarım.
bunun yanı sıra kara düzeni var o da MBC.
Manuel Boost Controller,valf gibi bişey,bunu da takıyorsun üzerinde volume ayarlama düğmesi gibi çevirip basınc açıyorsun kara düzen.

burakcan
05-12-2012, 21:21
bilgiler için teşekkürler