Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yay sabiti hakkında



Y.Emre
05-12-2012, 01:08
Okuldaki bişey için örnek olması açısından ortalama bir aile arabasının yüksüz ve yüklü haldeyken ki yay uzunluklarına ve yay sabitine ihtiyacım var.

Net olmak zorunda değil, yaklaşık değerlerde yeterlidir.
Yüksüz haldeki yay uzunlugundan kastım araca takılı değilkenki uzunluk.
Yüklü haldeykenki uzunluk olarakta en fazla sıkıştığı konumdaki uzunluğu olursa daha makbule geçer..

Yay sabiti hep sabit zaten..

Şimdiden teşekkürler :)

RESERVE
05-12-2012, 01:21
çekme deneyi falan yaparak bulunabilir..? uyguladıgın kuvvet falan da önemli sanmıyorum yayların üzerinde yazacagını

Y.Emre
05-12-2012, 01:29
Çekme yada compression deneyiyle bulunabilirde, şu sıra yapabilme imkanım yok. En erken 15ine falan öyle bi imkana kavuşabilirim oda çok geç olur, o saatten sonra bi işime yaramaz :/

yavuz364
05-12-2012, 11:41
Ilk olarak bi araba yuksuzken ustune belli bi koyun basilma miktarlarini olcun
Sonra yuklu arabaya ayni islemi yapip yay sabitini bulabilirsiniz

XSi
05-12-2012, 12:12
Okuldaki bişey için örnek olması açısından ortalama bir aile arabasının yüksüz ve yüklü haldeyken ki yay uzunluklarına ve yay sabitine ihtiyacım var.

Net olmak zorunda değil, yaklaşık değerlerde yeterlidir.
Yüksüz haldeki yay uzunlugundan kastım araca takılı değilkenki uzunluk.
Yüklü haldeykenki uzunluk olarakta en fazla sıkıştığı konumdaki uzunluğu olursa daha makbule geçer..

Yay sabiti hep sabit zaten..

Şimdiden teşekkürler :)

ingilizcen varsa google dayı saolsun bişeyler çıkartıyor:

http://www.optimumg.com/docs/Springs%26Dampers_Tech_Tip_1.pdf

Y.Emre
05-12-2012, 18:59
ingilizcen varsa google dayı saolsun bişeyler çıkartıyor:

http://www.optimumg.com/docs/Springs%26Dampers_Tech_Tip_1.pdf

İngilizcem az çok var, makale sayesinde olayı biraz daha net oturttum kafamda ancak, tam olarak anlayamadığım birşey var. Makaleyi okuduktan sonra öğrendim o yüzden önem derecesini tam olarak kavrayamadım. "Motion Ratio" bunun herzaman 1 olması mümkünmüdür?

Birde asıl ve acil olan ihtiyacımı tam olarak karşılamıyor aslında. En alttaki grafikte, her tekerleğe binen yüke göre(45kg'dan 500kg'a kadar) spring rate'leri vermiş ama sıradan bi aile aracında her tekerleğe binen yük ne olaki? Düz mantıkla araç ağırlığı/4 demek çok sağlıklı olmaz diye düşünüyorum :)

İlgilendiğiniz için çok teşekkür ederim.

@yavuz364 onuda uygulayacağım kısmetse.

Birde, nette gördüm merak ettim dairesel yada yarı dairesel yayların sabitleride F=kx midir? Bahsettiğim yaylar şu şekilde;https://d2t1xqejof9utc.cloudfront.net/screenshots/pics/bc4ae82c7cf29b7ea9c9eaf98021fa80/large.jpg

XSi
05-12-2012, 21:06
Birde asıl ve acil olan ihtiyacımı tam olarak karşılamıyor aslında. En alttaki grafikte, her tekerleğe binen yüke göre(45kg'dan 500kg'a kadar) spring rate'leri vermiş ama sıradan bi aile aracında her tekerleğe binen yük ne olaki? Düz mantıkla araç ağırlığı/4 demek çok sağlıklı olmaz diye düşünüyorum :)


ağırlık dağılımı ile ilgilide bir çok marka/modelin verilerini internetten bulabilirsin, küçük çaplı bir istatistik çalışması yaparak ortalama araç ağırlıkları ve ön/arka ağırlık dağılımı yüzdesini tespit edersin..

daha sonrada o tablodan uygun yay sabiti aralığını tespit edersin..

al sana cillop gibi çalışma oldu :)

Y.Emre
05-12-2012, 21:31
ağırlık dağılımı ile ilgilide bir çok marka/modelin verilerini internetten bulabilirsin, küçük çaplı bir istatistik çalışması yaparak ortalama araç ağırlıkları ve ön/arka ağırlık dağılımı yüzdesini tespit edersin..

daha sonrada o tablodan uygun yay sabiti aralığını tespit edersin..

al sana cillop gibi çalışma oldu :)

Oldu valla :)


Şu dairesel yaylarla ilgili formüller falan açısal mı hesap yapıcaz sıradan yay gibi mi ? bilen varmı ?

İsmi başka ne olarak geçebilir? Maksimum sabitleri yada kaç kg'a dayanabileceği hakkında bilgisi olan var mı ?