PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Soru: Kelebek boğazından geçen su ?



Maxi
14-12-2012, 07:37
neden motor devirdaim suyu kelebek boğazının etrafından da geçer?
bunu hep merak etmişimdir

XSi
14-12-2012, 08:35
hondalarda rölanti fonksiyonu ile ilgili..

bir çeşit termostat gibi, motor suyu soğukken açılıp daha fazla hava alıyor, rölanti devri artıyor..

ısınınca kapanıyor, olması gereken rölanti devrine düşüyor..

ama tek fonksiyon bu değil sanırım

bendeki 106 da , gaz kelebeğine sıcak su gitmiyor ama ısıtıcı/direnç içeren bir parça var..

fonksiyonunu tam anlamış değilim, belki nem buz yapar kelebeği kitler, hatta zarar verir diye olabilir ama emin değilim..

YavuzNaz
14-12-2012, 09:15
kendi aracım honda Eg civic'de rolanti FITV valfinden dolayı su geçiyor su ısındıkca rolanti normale düşüyor, bende sebebi budur diye düşünüyorum.

kadirsa
14-12-2012, 09:22
o.b.k'nın yorumunu bekliyorum? cidden ben de merak ettim?

tool
14-12-2012, 09:24
soguk havalarda gaz kelebegi donmasin diye?

Gunes G.
14-12-2012, 09:27
soguk havalarda gaz kelebegi donmasin diye?

Dogrudur. Kuzey ulkesinde oldugunuzu dusunun, yokus asagi sabit tps %15 ile ilerlediginizi dusunun, yokusun sonunda sizi kotu bir suprizin beklemesi cok olasi.

Bunun disinda isi farkindan oturu karbon olusumunun hizlanmasini engellemek gibi bir ufak yan amaci daha olabilir belki.

MeRtCaN
14-12-2012, 09:37
soguk havalarda gaz kelebegi donmasin diye?

Aynı seyı tork garaj korhan abıye sormustum banada oyle soyledı :)

acıkcası ben ıptal ettım
b16 larda rolantı motoru emme manıfoldunda bu yuzden sıkıntı yasamadım + sı gaz kelebegınden gecen hava ısınmıyor o sıcak su ıle

yavuz364
14-12-2012, 12:06
Giren havayı ısıtarak yakıt ekonomisi sağlamaya yarar..

Diğer yorumları anlamadım ama :) Gaz kelebeğinde donacak birşey yok ki, bir de su sıcak değil ki donmasını engellesin..
Ayrıca Soğuk havalarda da motor zaten soğuk, soğuk su geçmesinin bi avantajı yok..

Gunes G.
14-12-2012, 13:07
Giren havayı ısıtarak yakıt ekonomisi sağlamaya yarar..

Diğer yorumları anlamadım ama :) Gaz kelebeğinde donacak birşey yok ki, bir de su sıcak değil ki donmasını engellesin..
Ayrıca Soğuk havalarda da motor zaten soğuk, soğuk su geçmesinin bi avantajı yok..

Gaz kelebeginde donacak birsey yok, havada var adida nem ve gaz kelebeginin kitlenmesini saglayacak kadar yogunlasabilir soguk havalarda. Zira kelebekte gecen havadan dolayi asiri bir isi sogurulmasi meydana geliyor.

Soguk havalarda motor zaten soguk ne demek ? Isinmiyor mu o motor ideal calisma derecesine gelinceye kadar hava soguk olunca? Motor sogutma sivisi gelmiyor mu 90 derecelere? su hala sicak degil mi sence?

EGR'mi bu giren havayi isitmaya calissin, emisyona yakit tasarrufuna destek versin?

Aciklamalarini dort gozle bekliyorum.

XSi
14-12-2012, 13:10
Giren havayı ısıtarak yakıt ekonomisi sağlamaya yarar..

Diğer yorumları anlamadım ama :) Gaz kelebeğinde donacak birşey yok ki, bir de su sıcak değil ki donmasını engellesin..
Ayrıca Soğuk havalarda da motor zaten soğuk, soğuk su geçmesinin bi avantajı yok..

pardon ama, 1.6 motoru düşünürsek 5000 - 6000 devir/dk hızda yaklaşık olarak motora 4000- 4800 litre hava giriyor,

sen bu kadar hacimde havayı minnacık bir gaz keleği ile ısıtabileceğini mi düşünüyorsun? yada kaç derece ısıtabileceksin? 0,1 C yada 0,01 C?

hem havayı ısıtmak yakıt ekonomisine neden faydalı? arabistanda araçlar daha mı az yakıt harcar? veya aynı araç isveçe gitse daha mı fazla yakacak?

XSi
14-12-2012, 13:13
Gaz kelebeginde donacak birsey yok, havada var adida nem ve gaz kelebeginin kitlenmesini saglayacak kadar yogunlasabilir soguk havalarda. Zira kelebekte gecen havadan dolayi asiri bir isi sogurulmasi meydana geliyor.

Soguk havalarda motor zaten soguk ne demek ? Isinmiyor mu o motor ideal calisma derecesine gelinceye kadar hava soguk olunca? Motor sogutma sivisi gelmiyor mu 90 derecelere? su hala sicak degil mi sence?

EGR'mi bu giren havayi isitmaya calissin, emisyona yakit tasarrufuna destek versin?

Aciklamalarini dort gozle bekliyorum.

egr de giren havayı ısıtma amaçlı değilki, eksoz gazını tekrar yanma odasına gönderiyor, amaç yanmamış hava yakıt karışımını bir daha yanma odasına göndererek ve tekrar yanmaya tabi tutarak minimum zararlı gaz salınımı..

doush
14-12-2012, 13:25
Ben de soğuk havada motorun ısınmasını çabuklaştırmak için olduğunu biliyorum.. Hatta geçen bir tane sökük mitsubishi galant vardı onlarda da su yerine egzoz gazı geçiyormuş etrafından ısınana kadar usta göstermişti kanalları..

Gunes G.
14-12-2012, 14:07
egr de giren havayı ısıtma amaçlı değilki, eksoz gazını tekrar yanma odasına gönderiyor, amaç yanmamış hava yakıt karışımını bir daha yanma odasına göndererek ve tekrar yanmaya tabi tutarak minimum zararlı gaz salınımı..

Havayi isitma muhabbetini ben yazmadim, yavuz havayi isitir yazinca EGR mantiginda calisan bir sistem mi bu da havayi isitarak yakit tasarrufu saglasin ya da emisyonu dusursun demek istedim.

Ayrica EGR yanmayan hava yakiti tekrar yakip emisyonu dusurme sistemi uzerine calismaz. Elek degil bu iki kere eleyince daha da guzel elensin.

Egzoz gazinin ufak bir kismi emmeden gelen temiz hava + yakit karisiminin uzerine eklenir ve bu sayede yanma odasindaki sicakligi dusurur. En basit boyle anlatabilirim, detayini sorarsan egzoz gazinin 1 molundeki specific heat capacity'in emmeden basilan hava+yakita gore daha yuksek olmasi bu da adiabatic flame temp'in daha dusuk seyretmesini saglar. Turkcesini sorma terimsel karsiliklarini bilmem, turkce ogrenmedim ben bunlari cunku.

Yani anlayacaginiz sicaklik arttikca NOX salinimi artar, egr'de bu sicakligi dusurmeye yarar.

Kisaca tekrar yakilip cifte kavrulmus oldugu icin emisyonu dusurmez.

0M42
14-12-2012, 14:18
Jikle açıkken motorun özellikle soğuk havalarda daha rahat çalışması için emiş hattı ısıtılıyor.

0M42
14-12-2012, 14:31
hondalarda rölanti fonksiyonu ile ilgili..

bir çeşit termostat gibi, motor suyu soğukken açılıp daha fazla hava alıyor, rölanti devri artıyor..

ısınınca kapanıyor, olması gereken rölanti devrine düşüyor..


Üstad motor soğukken jikle devredeyken motor zengin karışımla çalıştırılır.

XSi
14-12-2012, 15:13
Jikle açıkken motorun özellikle soğuk havalarda daha rahat çalışması için emiş hattı ısıtılıyor.

emiş hattında neyi ısıtabilirsin ki, çok fazla, çok yüksek hızla hava geçiyor, ordaki sıcak gaz kelebeği zart diye geçen havayı ısıtamaz..

hem hadi benim peugeot da elektrikle çalışan direnç var 5-10 sn bekledim ısıttık diyelim, honda da su geçiyor kelebekten, motor ilk çalışırken su da soğuk, soğuk su kelebeği nasıl ısıtacak?


Üstad motor soğukken jikle devredeyken motor zengin karışımla çalıştırılır.

zengin karışıma itiraz yok ama zengin karışımla ilgili ben birşey belirtmedim ki?

0M42
14-12-2012, 15:31
Olay emilen havayı ısıtmak değil aslında.Boğazdaki ısıtma olmaz ise özellikle soğuk havalarda boğazda donma hatta karlanma meydana gelir.Bu özellikle jiklesi iptal edilmiş karburatörlü motorlarda sık görülür o kadar etkilidir ki kelebek civarı buz bağlar.Bu durum motorun soğuk iken çalışmasını olumsuz yönde etkiliyen bir durumdur bunun önüne geçmek için emiş hattı motor ile doğru orantılı olarak ısıtılır ve böylece buzlanma karlanma yaşanmaz.Zaten motor ısındıktan sonra bu durumun pek bir önemi kalmıyor.

http://www.arabauzmani.com/karburator-buzlanmasi-ve-cozumu/

http://www.otobil.net/blog/genel/karburatorun-buzlanmasi/

Yukarıda karburatör için açıklama yapılmış ancak aynıları enjeksiyon içinde geçerli.

0M42
14-12-2012, 15:41
hondalarda rölanti fonksiyonu ile ilgili..

bir çeşit termostat gibi, motor suyu soğukken açılıp daha fazla hava alıyor, rölanti devri artıyor..

Daha fazla hava alsa karışım fakire düşer bunu demek istedim.Yani havayı 2 oranında arttırıyorsa benzini 4 oranında arttırması gerekiyor yani zengin karışım.

berkay_aydin
14-12-2012, 16:24
Araç ısındıktan sonra giren soğuk havayıda ısıtıyordur o zaman ? Benim egr iptal olunca daha geç ısınıyor kesin ve net :)

Maxi
14-12-2012, 17:42
arkadaslar halen mantikli bir cevap geldigini dusunmuyorum

Anu
14-12-2012, 19:52
"Since the first engine sucked in air, intake air has been heated to some extent. Remember on cars equipped with carburetors there was a large tube that connected to the air cleaner? Well the other end of that hose was connected to a heat collector around the exhaust manifold. This is how warm air got to the carburetor.

There's two reasons we want to heat the incoming air. The first is that the atomized fuel will mix with warm air better than cold air. This was actually more important with carburetted engines rather than fuel injected engines.

The second reason is to keep the throttle chamber from freezing. Yep, that's right. I said freezing. As in ice forming inside the throttle chamber.

Anyone who lives where it gets cold in the winter has heard of "wind chill". It'll be 30° with a wind chill of 10°. As the air moves through the throttle body, the same wind chill affects the inside if the throttle body. Under certain conditions, such as high humidity, condensation will form inside the throttle body and the moving air will freeze it. This ice will keep building up until it chokes off the air supply and the engine dies.

By running hot coolant through passages in the throttle body, it keeps the throttle body warm and prevents this ice from building up.

Some early fuel injected engines did not have heated throttle bodies and ice formation was such a problem that heated throttle bodies were retro fitted at the dealerships."





Şöyle bir makale buldum, hasta olmasam tam çevirisini yapardım ama kısaca açıklayım.

1. sebebi soğuk bölgelerde boğaz kelebeğinin donmaması, motorun daha sakin çalışması ve çabuk ısınması için (başka bir makaleyle birleştirdim) :)

2. sebebi ise atomize olmuş yakıtın, soğuk havaya göre ılık havayla daha iyi karışması. Bu ise karbüratörlü araçlarda enjektörlü araçlara göre daha büyük önem taşırmış.

Aynı zamanda bu sistemin iptali dikkate alınmayacak kadar bir performans artışı sağlarmış.

h.savas
14-12-2012, 19:53
kendi aracım honda Eg civic'de rolanti FITV valfinden dolayı su geçiyor su ısındıkca rolanti normale düşüyor, bende sebebi budur diye düşünüyorum.

aynısı yazıcaktım sağolsun yavuz abi yazmış...

Gunes G.
15-12-2012, 10:38
arkadaslar halen mantikli bir cevap geldigini dusunmuyorum

O senin tatminsizligin :)

O sogutma suyu kelebekte dolasiyor cunku gelen soguk hava ile motor suyu sicakligi dusuruluyor filan mi deseydim acaba daha fantastik bu geldi aklima simdi :)

Hah ya da dur, gaz kelebegin materyali ve emme manifoldununki ayni olmadigindan farkli genlesme katsayilarina sahiptir, oradaki su temas yuzeyindeki sicakligi birbirine yakin tutmakta ve boylece farkli sicakliklarda yuzeyden olusacak sizintilar engellenmektedir. (conta yok zaten arada hehe, neyse yersen :)

Opuyorum, fazla takilma iptal et gitsin :) baktin sikinti cikartiyor takarsin geri...