PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 206 sanzuman



06ebt86
18-12-2012, 17:58
aracım da orjınal sanzumanı var 206 1.6 8v aracımız turboladık ve artık vıtes araları cok kısa kaldı uzun sanzuman takmak ıstıyorum fakat hangı oran daha mantıklı olur bılenlerden yardım ıstıyorum...

boosted_pug
18-12-2012, 20:44
106 gti orj orani işini fazlasıyla görür 16 63

tdipower
18-12-2012, 20:46
...............................................

06ebt86
19-12-2012, 00:23
o zaman sımdı nette buldum dıslıyı yarın alcam takcam ıns guzel sonuclar cıkar vıteslerde :))

boosted_pug
19-12-2012, 12:51
o zaman sımdı nette buldum dıslıyı yarın alcam takcam ıns guzel sonuclar cıkar vıteslerde :))

biz yaklaşık 10 tane 106 saxo turboda orjinal şanzıman kullandık ve 200 250 hp li setuplarda drag yapmadığın sürece bi sıkıntı olmuyo açık konuşmak gerekirse 206 nın orj şanzıman oranını hatırlıyamadım ama tahminimce yine 16 63 e yakın bi orandır die düşünüyorum demek istediğim sen hangi şanzımanı takarsan tak araba yine patiye düşüp sarıcaktır sadece şanzıman uzatarak sarmasının önüne geçmen ufak bütceyle zor bi iş

Yinede herhangi bişi almadan önce kendi şanzımanının dişli oranını sayarsan iki kere iş yapmamış olursun

06ebt86
19-12-2012, 22:45
bizim ki sarma degil vıtes araları cok kısa hemen bıtıyor vıtes araları 2 de 85 yapıyor bende 110hp lık 206 vardı o 2.viteste 112 yapıyordu onun ıcın uzatmayı dusunuyorum

XSi
21-12-2012, 12:17
2 de 85 yapıyorsa devir limiti de 6250 olduğunu düşünürsek, 106 gti ile aynı ayna mahrutiye sahip olabilir aracın

tam teyit etmek için 1-2-3-4-5 ci viteslerde 3000 devirde gösterge kaç gösteriyor yazarsan ayna mahruti oranına bakarız..

ve eğer aracındaki ayna mahruti 106 gti ile aynı ise, geriye tek seçenek kalıyor 17-64 ayna mahruti.. oda 106 xr 1.4 , saxo 1.4 ve saxo 1.5 dizellerden çıkıyor bildiğim kadarıyla

hatta 106 xr de o kadar uzun bir 5 ci vites varki 6250 de 225 - 230 arası olabilir (gücü yeterse tabi :))

tabi ayna mahrutiden başka bir çözümde orjinal beyne çip yapıp devri arttırmak. Turbo olduğu için fazladan çevireceğin devirde çok güçsüz olmaz sanırım.

6750 devir olsa 2 de 92-93 gibi bir hız görebileceksin.

06ebt86
21-12-2012, 16:06
arabada 7200 cıp var yazılımlı bu degerler yazılımlı halı ıle 2 de enfazla 90 zorla goruyor

XSi
21-12-2012, 17:02
arabada 7200 cıp var yazılımlı bu degerler yazılımlı halı ıle 2 de enfazla 90 zorla goruyor

7200 devirde 2 de 90 yapıyorsa, orjinal ayna mahruti yok sanırım üzerinde..

tahminen 13- 59 ayna mahruti var, orjinal ayna mahrutiye dönersen vitesler uzayacaktır.

alihan_27
24-12-2012, 18:25
arabada 7200 cıp var yazılımlı bu degerler yazılımlı halı ıle 2 de enfazla 90 zorla goruyor

Bir gelişme varmı?

06ebt86
24-12-2012, 19:10
gelisme sanzumana gırmedık daha turboyu degıstırcez yarın bı kac extra ve beyın arıyoruz suanda

alihan_27
24-12-2012, 19:50
gelisme sanzumana gırmedık daha turboyu degıstırcez yarın bı kac extra ve beyın arıyoruz suanda

Daha önceden kısa ayna mahruti uygulanmış olabileceğini düşünüyorum. Çünkü 1.6 8v olanların orj dişli oranları baya uzun.
Ne tip beyin düşünüyorsun? Komple elektrik tesisatı+standalone tarzımı, yoksa piggyback gibi birşeymi?
Turbo ne kullanıyorsun, ne alacaksın?

06ebt86
24-12-2012, 22:10
t4 turbo kullanıyorum dokum manıfold bulursak daha buyuk bır turbo dusunuyorum.beyın komple tesısatlı bır sıstem dusunuyorum yoksa bı safc alır baglarım ama daha profesyonel bır sey dusunuyorum.catara patarası bol :)

alihan_27
24-12-2012, 23:42
206, 307,c2 vs. 1.6 16v yani tu5jp4 motorların manifoldu kullanılabilir belki ama üst kapak farklı olduğundan manifold bağlantı noktalarında da farklılık olabilir.
Ecu konusunda Allah kolaylık versin, ehil biri ilgilenmezse can sıkan mevzu. Beni baya yordu beyin işi.
Ne kadar güç hedefliyorsun, neler var araçta bilmediğimden birşey diyemiyorum.

+liseden arkadaşta ısparta ziraat son sınıfta.

06ebt86
25-12-2012, 14:44
o manıfoldlarda plastık bıze dokum lazım manıfold sende beyın ne var ve nelerle yukeldın arabayı