Orijinalini görmek için tıklayınız : vtı AFR değeri ne olmalı ?
silent furious
18-12-2012, 18:55
Arabam F/H/E ilk çalıştırmada soğukken 16 ile 14 arasında AFR dalgalanıyor.Biraz çalıştıktan sonra 14 küsürlerde kalıyor . Vtec altı dip gaz yaptığımda 13,5 görüyorum ve vtec açtığında 14lere çıkıyor.Bu değerler sağlıklı mıdır yada ne olmalıdır ?Vtec sahipleri gördüğü değerleri paylaşırsa sevinirim
Videoları çektim ikinci ve üçüncü vites 3000devirden dip gaz redline
http://www.youtube.com/watch?v=kqjPQa0WSkE
http://www.youtube.com/watch?v=s_PfzaRDJX0
dördüncü vites fakat kesiciye giremedim trafikten
http://www.youtube.com/watch?v=1K7TMCH-_dw
soğuk marş değeri
http://www.youtube.com/watch?v=8he68cyORhc
biraz çalıştıktan sonra
http://www.youtube.com/watch?v=qOqsaXPn3m0
Skyhawk34
18-12-2012, 18:56
kesici değerin nedir üstad ?
silent furious
18-12-2012, 19:00
8200 wafc de okuduğum değer
Skyhawk34
18-12-2012, 19:04
AFR olarak ? çünkü tam olarak vafcden anlamıyorum afr olarak değeri soylersen daha iyi yardımcı olurum
filtre, düz boru, otto, ıtr egz li vti dip gaz son devirlerde 12.8-13 afr ile gidiyordu..
silent furious
18-12-2012, 20:03
ben hiç son devire dikkat etmedim 3000 devirden başlıyorum dip gaz 13 13,5 arası vtec açıyo 14 oluyo ondan sonra ne oluyo ona dikkat edeceğim video çekeceğim
12.5 - 14 arası bı sıkıntı cıkmaz ama ıdeal deger 13-13,5 tam gazda. arac speclerı onemlı degil
orhan_guney
18-12-2012, 22:55
bir sebebi varmı öğrenmek amacıyla soruyorum. birde 12.8 de dip gazdamı ?
12.8 çok sewer civic
ibratice
18-12-2012, 23:36
bir sebebi varmı öğrenmek amacıyla soruyorum. birde 12.8 de dip gazdamı ?
çok kez denemiştir emin ol ve yüzde yüz dip gazdır .
orhan_guney
18-12-2012, 23:57
bende f/h/e yay şapka var rolantide 13.5 dip gazda ise 12.7 ile bazen 12.8 oluyor. bu iyi yani?
çok kez denemiştir emin ol ve yüzde yüz dip gazdır .
silent furious
19-12-2012, 07:16
o zaman benim araba fakirde çalışıyo:( video çektim dün akşam bu akşam koyarım
silent furious
19-12-2012, 09:09
bende f/h/e yay şapka var rolantide 13.5 dip gazda ise 12.7 ile bazen 12.8 oluyor. bu iyi yani?
kaç devir de dip gaz yapıyorsun ve hangi devirde 12,8 oluyor redline da mı ?
R21TURBO 41
19-12-2012, 09:24
Arabam F/H/E ilk çalıştırmada soğukken 16 ile 14 arasında AFR dalgalanıyor.Biraz çalıştıktan sonra 14 küsürlerde kalıyor . Vtec altı dip gaz yaptığımda 13,5 görüyorum ve vtec açtığında 14lere çıkıyor.Bu değerler sağlıklı mıdır yada ne olmalıdır ?Vtec sahipleri gördüğü değerleri paylaşırsa sevinirim
Rolanti değerinin soğukken 16 ısınınca 14 lere düşmesi normal değil.. Soğuk 12 lerde ısındıkça 14 lere gelmesi normal olanı.
Vtec açtığında 14 lere geliyorsa araban fakirde yürüyor. 12.8 max 13 görüyorum..
Std atmosferik araçlarda ortalama afr değerleri ;
Rolanti________ 14.5 +-0,5
3000rpm sabit__ 15 +- 0,5
Dip gaz Max Rpm__13 +- 0,3
silent furious
19-12-2012, 13:13
Rolanti değerinin soğukken 16 ısınınca 14 lere düşmesi normal değil.. Soğuk 12 lerde ısındıkça 14 lere gelmesi normal olanı.
Vtec açtığında 14 lere geliyorsa araban fakirde yürüyor. 12.8 max 13 görüyorum..
Std atmosferik araçlarda ortalama afr değerleri ;
Rolanti________ 14.5 +-0,5
3000rpm sabit__ 15 +- 0,5
Dip gaz Max Rpm__13 +- 0,3
BU durum arabanın giderini ne derecede etkiler bu akşam soğuk çalıştırma videosunu da çekip hepsini paylaşacağım
12.8 çok sewer civic
herkes 13.5 demiş ama
bence en ıyı 12.6 - 12.8 arası yuruyor :)
herkes 13.5 demiş ama
bence en ıyı 12.6 - 12.8 arası yuruyor :)
:icon_tup: +1000
silent furious
19-12-2012, 14:07
herkes 13.5 demiş ama
bence en ıyı 12.6 - 12.8 arası yuruyor :)
bu değer 3000 devir dip gaz yaptığımızda redline a kadar 12,6 12,8 mi olması gererkir yoksa redline mı önemli olan
Sımdı soyle acıklayım
3000 devırde dıp gaz yaptıgında 13.0 gıbı afr oturup vtec acınca 12.8 olması gerekır
yanı araba cloose loopta yarım gazda gıderken olan afr degerının pek onemı yok
onemlı olan dıp gazda okudugun afr degerı
silent furious
19-12-2012, 16:00
Sımdı soyle acıklayım
3000 devırde dıp gaz yaptıgında 13.0 gıbı afr oturup vtec acınca 12.8 olması gerekır
yanı araba cloose loopta yarım gazda gıderken olan afr degerının pek onemı yok
onemlı olan dıp gazda okudugun afr degerı
3000 devir dip gaz yapıyorım 13 küsürlerde gidiyo vtec açar açmaz 14 küsür oluyo redline de 13 12,8 anlık gösterip kesiyo
Gunes G.
19-12-2012, 16:04
3000 devir dip gaz yapıyorım 13 küsürlerde gidiyo vtec açar açmaz 14 küsür oluyo redline de 13 12,8 anlık gösterip kesiyo
Normal degerler, bir anormallik yok. Vtec acitiginda anlik 14e ziplar sonra geri iner 13 civarina.
takipteyim
bilgili güzel insanlar şu videoya ne dicekler acaba
tşk."
IMG 1681 - YouTube (http://youtu.be/YsU_2950TMk)
bir sebebi varmı öğrenmek amacıyla soruyorum. birde 12.8 de dip gazdamı ?
çok denedim o şekilde veriyor güzel beygiri
Skyhawk34
19-12-2012, 21:27
@silent furious
üstad aynı işte sana dediğim gibi mevzu dogrulanmıs oldu :)
3000 devir dip gaz yapıyorım 13 küsürlerde gidiyo vtec açar açmaz 14 küsür oluyo redline de 13 12,8 anlık gösterip kesiyo
vafc varmı vtec pointine biraz benzin ver üsteleride vtecten sonra 12.8 yap tork gelicek +1-2 beygir bile gelir :D
takipteyim
bilgili güzel insanlar şu videoya ne dicekler acaba
tşk."
IMG 1681 - YouTube (http://youtu.be/YsU_2950TMk)
6 dan 8 e kadar 12.8 yap kesinlikle değişicek
tek viteste 3 yada 4 te alttan basıp çeksene o videoyu birde :D
silent furious
19-12-2012, 23:03
@silent furious
üstad aynı işte sana dediğim gibi mevzu dogrulanmıs oldu :)
aynen üstad videolarıda koydum
silent furious
19-12-2012, 23:04
vafc varmı vtec pointine biraz benzin ver üsteleride vtecten sonra 12.8 yap tork gelicek +1-2 beygir bile gelir :D
vafc var ayarlarla oynamayı bilmiyorum
silent furious
19-12-2012, 23:05
videoları en başa koydum bakarsanız sevinirim
filtre, düz boru, otto, ıtr egz li vti dip gaz son devirlerde 12.8-13 afr ile gidiyordu..
Diğer vteclerden de farklı giderdi..demekki 12.8 i seviyormuş vtec :)
Skyhawk34
19-12-2012, 23:13
baslangıc ıcın cok düşük degerler soguk motorda
bence...
silent furious
19-12-2012, 23:15
baslangıc ıcın cok düşük degerler soguk motorda
bence...
ilk marşta sende kaç oluyor
Skyhawk34
19-12-2012, 23:18
13 falan galiba dur onu bi yarın kontrol ediyim
edit: aynen arastırdım düşükmüş 13 üstü olmalı
silent furious
19-12-2012, 23:30
13 falan galiba dur onu bi yarın kontrol ediyim
edit: aynen arastırdım düşükmüş 13 üstü olmalı
benim 12-13 arası rolanti yüksekken ama rölanti düşünce 14-15 arası oluyor
Skyhawk34
19-12-2012, 23:33
tamamdır o normalide baslangıc için niye oyle düşük onu cozemedım yarın sabah bakalım ne cıkarcak
silent furious
19-12-2012, 23:35
tamamdır o normalide baslangıc için niye oyle düşük onu cozemedım yarın sabah bakalım ne cıkarcak
bana ayar yolu gözüktü gibime geliyo :surucu:
Skyhawk34
19-12-2012, 23:36
bana ayar yolu gözüktü gibime geliyo :surucu:
büyük ihtimal :D
rolantisi zengin olanlar fakir olanlar o2 sensorunuzu değişin hala orjinaliyse tembel çalışabilir ..
silent furious
20-12-2012, 08:57
rolantisi zengin olanlar fakir olanlar o2 sensorunuzu değişin hala orjinaliyse tembel çalışabilir ..
soğuk marşta 12-13 arası rölanti düşünce 14-15 arası nasıl abi sence
orhan_guney
20-12-2012, 09:14
biz zengin adamız mayk :) rolanti 12,8 bugun bakdımda sogukdan heralde :)
rolantisi zengin olanlar fakir olanlar o2 sensorunuzu değişin hala orjinaliyse tembel çalışabilir ..
Bende hiç ayar yok 3000 gibi dipleyince kesiciye kadar 11.5-12 lerde , aşaa inmiyo :beuj:
soğukken ilk marşta 13-13.5 , ısındıktan sonra 14.5-15
soğuk marşta 12-13 arası rölanti düşünce 14-15 arası nasıl abi sence
gayet sağlıklı :)
Bende hiç ayar yok 3000 gibi dipleyince kesiciye kadar 11.5-12 lerde , aşaa inmiyo :beuj:
soğukken ilk marşta 13-13.5 , ısındıktan sonra 14.5-15
normal sıkıntı yok :)
biz zengin adamız mayk :) rolanti 12,8 bugun bakdımda sogukdan heralde :)
Soğuk havada normal kanka dahada düşebilir..
silent furious
20-12-2012, 11:59
gayet sağlıklı :)
o zaman vtec açınca fakire çekiyo benim araba üst devirlere yakıt verirsek tamamdır sanırım ama vafc yi kullanmayı bilmiyorum
o zaman vtec açınca fakire çekiyo benim araba üst devirlere yakıt verirsek tamamdır sanırım ama vafc yi kullanmayı bilmiyorum
Havalar kurusun bakarız :)=
silent furious
20-12-2012, 12:04
Havalar kurusun bakarız :)=
eyvallah abi :)
orhan_guney
20-12-2012, 12:06
banada bakarmısınız cem bey ? ilgiye ihtiyacım var.
Havalar kurusun bakarız :)=
banada bakarmısınız cem bey ? ilgiye ihtiyacım var.
sen çok problem önce dujjj :D
civic vti filtre headers egsoz neptune beyin 12.7 afr diğer araçla yanyana 13.5 afr 1-1.5 boy önde bursanın havası suyumudur bilmiyorum en iyi 13.5 afr de verim aldık limitöre 12.8 le giriyoruz
silent furious
20-12-2012, 18:13
civic vti filtre headers egsoz neptune beyin 12.7 afr diğer araçla yanyana 13.5 afr 1-1.5 boy önde bursanın havası suyumudur bilmiyorum en iyi 13.5 afr de verim aldık limitöre 12.8 le giriyoruz
afr yi 12,7 ye alıp aynı araçla deneme şansınız oldu mu hiç belki sizin motor kondisyonu onlardan iyidir
afr yi 12,7 ye alıp aynı araçla deneme şansınız oldu mu hiç belki sizin motor kondisyonu onlardan iyidir
diyorumya zaten 2 araç birisi sabit diğerinde oynuyoruz 12.7 yaptığımızda yan yana gidiyor araçlar 13.5 yaptığımızda öne çıkıyoruz kendi aracımda 11 afr den 17 afr ye kadar avansıda ayarlayarak denedik en iyi 13.5 ta verim aldık
stage2 egzantrikli pistonlu vti da 12.8-13 arası gezen afrde serp dynoda 190hp 13.4-13.6 afrde gezerken 201hp aldık bi nevi deneme yanılma ile buluyorsun bu değerleri bunlar bizim kaanat getirdiğimiz değerler illa böyle olacak diye birşey yok :) beyinle uçup gideceğinide düşünme stock araçta max 2-3 boy öne ya çıkarsın çıkmazsın
silent furious
21-12-2012, 14:08
diyorumya zaten 2 araç birisi sabit diğerinde oynuyoruz 12.7 yaptığımızda yan yana gidiyor araçlar 13.5 yaptığımızda öne çıkıyoruz kendi aracımda 11 afr den 17 afr ye kadar avansıda ayarlayarak denedik en iyi 13.5 ta verim aldık
stage2 egzantrikli pistonlu vti da 12.8-13 arası gezen afrde serp dynoda 190hp 13.4-13.6 afrde gezerken 201hp aldık bi nevi deneme yanılma ile buluyorsun bu değerleri bunlar bizim kaanat getirdiğimiz değerler illa böyle olacak diye birşey yok :) beyinle uçup gideceğinide düşünme stock araçta max 2-3 boy öne ya çıkarsın çıkmazsın
ok şimdi anladım mevzuyu
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.