Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : VAG 1.8t araçlara 2.0 tfsı k04 turbo uygulaması



zx-10rr
20-12-2012, 16:57
arkadaşlar bilindiği üzere ülkemizde 2.0 tfsı araçlara oem k04 ve gt serisi turbolu setuplar çokça yapılmakta ve güzel sonuçlar alınmakta.netten araştırdığım kadarıyla 2.0 tfsı ların oem k04 turbosu 1.8t motorlarada eksoz manifoldu bağlantı flanşı yeniden revize edilerek takılıyor.yurtdışında bir firma bu audi s3 1.8t 8l kasaya bu uygulamayı yapmış.değerler şu şekilde.

Performance results

The engine was tested at three different boost levels:

At 0.5bar constant boost it produced 246 PS and 330 Nm
At 1.0bar constant boost it produced 326,PS and 455Nm
At 1.6bar maximum boost falling to 1.25bar at the rev limit, it produced 365 hp 520Nm tork

motorda ise şu değişikliklere gidilmiş.

Upgrade specifications

98/100 Ron fuel
Upgraded fuel injectors
Upgraded pistons and connecting rods
Upgraded exhaust
Upgraded front mount intercooler
Turbo kit KKK K04 from a Audi S3 2.0 TFSI, with upgraded piping and an exhaust manifold adapter
Forge blowoff valve

konu hakkında araştırma yapan varmı.değerli bilgilerinizi paylaşmanızı rica ederim..

dark
20-12-2012, 22:30
K04 ile bu güçleri ülkemizde alabileni daha görmedim
Ama k04 ile inanılmaz keyifli oluyor günlük kullanım için. Forumda araştırsanız 1.8T motor ile ilgili birçok konu bulabilirsiniz

yavuz364
20-12-2012, 22:50
Ben dünyada da görmedim :)
Zaten yalan gibi görünüyo..

K04 ile bu güçleri ülkemizde alabileni daha görmedim
Ama k04 ile inanılmaz keyifli oluyor günlük kullanım için. Forumda araştırsanız 1.8T motor ile ilgili birçok konu bulabilirsiniz

MECOO
20-12-2012, 23:11
Eğer yazılan değerler gerçekse ben gt28 i hemen söktürür k04 taktırırım.

Spook
20-12-2012, 23:18
35 tak 35 :)

MECOO
20-12-2012, 23:48
35 tak 35 :)

oda olucak inşallah :D ama ilk önce halletmem gereken ufak tefek işler var kardeş :D

Oz`
21-12-2012, 00:25
vipecleyelim gel boşver sökmeyi :D

kardeşim açıkcası yapabilirler amma biraz daha düşürelim beygirleriki 100 octane yazıo yani

MECOO
21-12-2012, 00:41
vipecleyelim gel boşver sökmeyi :D

kardeşim açıkcası yapabilirler amma biraz daha düşürelim beygirleriki 100 octane yazıo yani

ems düşünüyorum özgün, ne dersin ?

zx-10rr
21-12-2012, 08:17
vipecleyelim gel boşver sökmeyi :D

kardeşim açıkcası yapabilirler amma biraz daha düşürelim beygirleriki 100 octane yazıo yani

k04 2.0tfsı larda meth ile 350 hp lerin üstü alınabiliyor hatta birçoğunda da senin yazılımın var abi.meth ve ülkemiz benzinleri ile 330-350 gibi bir değer alınabilir denebilir o zaman.1.8t nin stock k04-023 ile 300 hp yi geçmek hayal.burdaki k04 ile 1.8t k04 ünün performans değerleri farklı ondan iyimser konuşuyorum aslında.

zx-10rr
21-12-2012, 08:24
Eğer yazılan değerler gerçekse ben gt28 i hemen söktürür k04 taktırırım.

bu uygulamayı nette yaz,,eğrileri incelediğimizde üst devirlerde güc düşmeye başlıyor ama altlarda çok iyi gt28 eğri redline kadar artma gösterir.yani güç karakteristikleri çok farklı olur iki turbonun.eğer incelediğim gibi bir değer (25-35 ps daha düşüğüde olur) alınabiliyorsa 1.8t için çok keyifli olur.günlük kullanımda harika bir tork fazlasıyla güç.210 hp s3 hayal ediyorum stok kullanmıştım üstüne artı 100 hp çok tatlı olur:)

alperkirman
21-12-2012, 08:25
ems düşünüyorum özgün, ne dersin ?

para çokomel eğrisine göre benim tek düşünebildiğim şey ems :)
1.8t agu beyin soketleri aranmaktadır olmadı kendi aracımdan çıkanı kesip biçicem :D

fatiii
21-12-2012, 08:30
2.0 TFSİ teknolojisini arada kaynatmamak gerekir o motorlar 1.8t ye oranla aynı setuplarda daha çok beygir üretir

zx-10rr
21-12-2012, 08:37
2.0 TFSİ teknolojisini arada kaynatmamak gerekir o motorlar 1.8t ye oranla aynı setuplarda daha çok beygir üretir

bu görüşüne katılıyorum.dediğim gibi 365 değilde 320-330 hp çıkasın yine çok iyi:)

alperkirman
21-12-2012, 08:47
At 1.6bar maximum boost falling to 1.25bar at the rev limit, it produced 365 hp 520Nm tork

bu değer 28den fazla :)

fatiii
21-12-2012, 09:00
birde kişisel görüşüm k04 e 1 bar basıncla alkolsüz o güçler 1.8t den imkanı yok çıkmaz alkolle bile zorla olabilir.

Oz`
21-12-2012, 09:08
k04 2.0tfsı larda meth ile 350 hp lerin üstü alınabiliyor hatta birçoğunda da senin yazılımın var abi.meth ve ülkemiz benzinleri ile 330-350 gibi bir değer alınabilir denebilir o zaman.1.8t nin stock k04-023 ile 300 hp yi geçmek hayal.burdaki k04 ile 1.8t k04 ünün performans değerleri farklı ondan iyimser konuşuyorum aslında.

oktan ve bahsettiğin degeleri dynamics ten aldıklarını idda ediyortlar burda anytlayada becermediği 1 cokaraba var sence inanırmısın sen ona:)

Oz`
21-12-2012, 09:09
ems düşünüyorum özgün, ne dersin ?

vi-pec dedim işte:D

Oz`
21-12-2012, 09:10
At 1.6bar maximum boost falling to 1.25bar at the rev limit, it produced 365 hp 520Nm tork

bu değer 28den fazla :)

bu deger k04 ise tfsi makina ise yakın degerleri bende alıyorum ehe :)oktan farklı ama kıyas sıkıntı biraz:D

ARP
21-12-2012, 09:24
yalnız 1.8t makinsının k04 turbosu ile 2.0 tfsi makinasının k04 ünün alakası yok

alperkirman
21-12-2012, 09:26
yalnız 1.8t makinsının k04 turbosu ile 2.0 tfsi makinasının k04 ünün alakası yok

sıkıntı o işte :)
tfsi k04 ile 1.8t den 365bg güç alınırmı ? özgün bu gücün 2.0dan alındığını söylüyo :D

zx-10rr
21-12-2012, 09:29
oktan ve bahsettiğin degeleri dynamics ten aldıklarını idda ediyortlar burda anytlayada becermediği 1 cokaraba var sence inanırmısın sen ona:)

abicim antalyada paıp yapmadığı hiç umrumda değil inanıp inanmamakta çok problem değil.sadece olabilirliği önemli teknik ve pratik olarak ne kadar gerçek veya gerçeğe yakın.madem sizler öyle diyorsunuz farklı bir gözle tekrar araştıracağım.

ARP
21-12-2012, 09:31
sıkıntı o işte :)
tfsi k04 ile 1.8t den 365bg güç alınırmı ? özgün bu gücün 2.0dan alındığını söylüyo :D

:) aynı düşüncedeyiz ben sadece tfsi turbosunun 1.8t makinasının turbosuna göre aynı basınçlarda min 30-40 hp güç çıkartacağından bahsettim

bazı arkadaşlar k04 deyince mk1 leon cupranın turbosunun mk2 cupra turbosuyla aynı sanıyorlar

fatiii
21-12-2012, 09:39
kanka arkadaş belirtmiş zaten mevzu bahis 2.0 TFSİ turbosu

zx-10rr
21-12-2012, 09:48
:) aynı düşüncedeyiz ben sadece tfsi turbosunun 1.8t makinasının turbosuna göre aynı basınçlarda min 30-40 hp güç çıkartacağından bahsettim

bazı arkadaşlar k04 deyince mk1 leon cupranın turbosunun mk2 cupra turbosuyla aynı sanıyorlar

zaten eğer böyle birşey varsa 2.0tfsı turbosu ile 1.8t den 330 hp almak mümkün o zaman.:)

G_TT_I
21-12-2012, 10:09
2.0 turbosunun ucuz oldugunu hic sanmiyorum,
300+ beygir ile oem manifold ve downpipe cok sacma olur,
Atp turbo gt28 ko4 hybrid gec doluyor,
Bu durumda en mantiklisi gt2860 ve guzel bir manifold tabi yaris degil zevkli gunluk arac icin.

1.8t k04 hybrid, frankenstein, ko4s cart curt adi her ne ise farkli tip ve az buyuk pal ile yapilan turbolar bu gucu verebiliyor ve fiyatlarida dusuk,
Bu turbonun tam olculerini bilen yada tr de yaptiran oldu mu hic?

N son yurt disinda armut biri gt30 gibi k04 yapmis onu konuya katmiyorum bile, turbo uretim hatasi duruyor zaten.

ukku
21-12-2012, 14:19
Bence en ideali gt2871.. Güzel tasarım bi manifold olursa, orijinal sıkıştırma ile, çok da rahat spool ediyor.
TFSI k04'ünü uydurana kadar, çoktan keşfedilmiş Amerika tercihim olur.

zx-10rr
21-12-2012, 15:11
Bence en ideali gt2871.. Güzel tasarım bi manifold olursa, orijinal sıkıştırma ile, çok da rahat spool ediyor.
TFSI k04'ünü uydurana kadar, çoktan keşfedilmiş Amerika tercihim olur.

utkucum fikir sadece.bu arada mj lara cevapta vermez oldun farkında olmadığımı sanma:)

NHT39
21-12-2012, 17:35
abicim antalyada paıp yapmadığı hiç umrumda değil inanıp inanmamakta çok problem değil.sadece olabilirliği önemli teknik ve pratik olarak ne kadar gerçek veya gerçeğe yakın.madem sizler öyle diyorsunuz farklı bir gözle tekrar araştıracağım.

Kardeşim ben denedım hiç uğraşma derim o değerler hiç doğru değil taktığım gibi söktüm evimde öyle duruyor,özgünün dediğine katılıyorum yanlış anlama benı,kolay gelsın :)

zx-10rr
21-12-2012, 17:39
Kardeşim ben denedım hiç uğraşma derim o değerler hiç doğru değil taktığım gibi söktüm evimde öyle duruyor,özgünün dediğine katılıyorum yanlış anlama benı,kolay gelsın :)


tamam arkadaşım teşekkürler bilgiler için.yanlış anlama yok hiç merak etme..

Oz`
21-12-2012, 22:25
suan 2 çeşit 1.8T yapardım açık konuşayım biri GTX35 li gt37 de olabilir :)
diğeri ise Gtx2860 tamamen zevk meselsi gtx28 çok responslu olurr diğe düşünüyorum :)


eski gt2860 ile Gtx28 arasındaki ciddi hayvan gibi bir fark
http://www.atpturbo.com/root/releases/images/release110111/GTX2863R-vs-GT2860RS.jpg

zx-10rr
22-12-2012, 07:14
suan 2 çeşit 1.8T yapardım açık konuşayım biri GTX35 li gt37 de olabilir :)
diğeri ise Gtx2860 tamamen zevk meselsi gtx28 çok responslu olurr diğe düşünüyorum :)


eski gt2860 ile Gtx28 arasındaki ciddi hayvan gibi bir fark
http://www.atpturbo.com/root/releases/images/release110111/GTX2863R-vs-GT2860RS.jpg


bende bu turboyu içeren bir setup istemiştim.listeyi sana göndereceğim abi.

MECOO
22-12-2012, 09:28
bu uygulamayı nette yaz,,eğrileri incelediğimizde üst devirlerde güc düşmeye başlıyor ama altlarda çok iyi gt28 eğri redline kadar artma gösterir.yani güç karakteristikleri çok farklı olur iki turbonun.eğer incelediğim gibi bir değer (25-35 ps daha düşüğüde olur) alınabiliyorsa 1.8t için çok keyifli olur.günlük kullanımda harika bir tork fazlasıyla güç.210 hp s3 hayal ediyorum stok kullanmıştım üstüne artı 100 hp çok tatlı olur:)

zamanında çok inceledim, 5 senedir 1.8t ye biniyorum, epeyce yol kat ettik, bir sürüde önümüzde örnekler var, met yada 100 oktan gibi yakıt katkıları hariç yazılan güçlere 1.8t ile yalaşmak bile çok zor. Fazla uzaklara gitmene gerek yok Türkiyede bir sürü k04 ve gt28 li 1.8t var, onlardan kendine örnek alman daha mantıklı bence. İşin ana teması zevkler ve renkler tartışılmaz, ben k04 istiyorum uğraşıcam dersen diyecek söz yok.

MECOO
22-12-2012, 09:33
Bence en ideali gt2871.. Güzel tasarım bi manifold olursa, orijinal sıkıştırma ile, çok da rahat spool ediyor.
TFSI k04'ünü uydurana kadar, çoktan keşfedilmiş Amerika tercihim olur.

tüm yazılanların kısaltılmış hali :D



suan 2 çeşit 1.8T yapardım açık konuşayım biri GTX35 li gt37 de olabilir :)
diğeri ise Gtx2860 tamamen zevk meselsi gtx28 çok responslu olurr diğe düşünüyorum :)


eski gt2860 ile Gtx28 arasındaki ciddi hayvan gibi bir fark
http://www.atpturbo.com/root/releases/images/release110111/GTX2863R-vs-GT2860RS.jpg

15 gün önce Alper (Ualper) ile inceledik gtx28 i, aradaki fark gerçektende muazzam, kesinlikle göz ardı edilmemesi gerek.

rockford34
22-12-2012, 09:40
2,0tfsi k04 alabilecegin paralara cok rahat gt28 serisi alınıyorsa ve 28serisinide external kullana biliyorsan neden k04 ile birseylere cabalmak ????

zx-10rr
22-12-2012, 10:03
gerekli cevapları aldım arkadaşlar.değerli bilgi ve tecrübeleriniz için teşekkür ederim.:icon_tup::icon_tup:farklı bir bakış açısıydı benimkisi.

siR
22-12-2012, 12:00
Coming Audi S3 & VW Group exhaust manifolds T3 and T4

its for the 1.8T 20v group vag

http://f1212.hizliresim.com/14/q/h4vx6.jpg
http://f1212.hizliresim.com/14/q/h4vu1.jpg


şimdilik bu kadar detay var ama çok kaliteli görünüyor :D fiyatı ne civarda olur acaba

alperkirman
22-12-2012, 12:04
1000dolar :D

Spook
22-12-2012, 12:12
çok uzaga gitmeye gerek yok :)

VW 1.8T Transverse T3 ProStreet Turbo Manifold - Full-Race.com (http://www.full-race.com/store/turbo-manifolds/audi-vw-1-8t-transverse-t3-prostreet-turbo-manifold.html)

alperkirman
22-12-2012, 12:12
çok uzaga gitmeye gerek yok :)

VW 1.8T Transverse T3 ProStreet Turbo Manifold - Full-Race.com (http://www.full-race.com/store/turbo-manifolds/audi-vw-1-8t-transverse-t3-prostreet-turbo-manifold.html)

az bile demişim ya laa :D

ukku
22-12-2012, 12:20
utkucum fikir sadece.bu arada mj lara cevapta vermez oldun farkında olmadığımı sanma:)

yeni işe başladım yav, pek yoğun geçiyor bu ara, inan kastım yok :)

zx-10rr
22-12-2012, 12:42
yeni işe başladım yav, pek yoğun geçiyor bu ara, inan kastım yok :)

oooo iş hayatı demek tamam bakalım hayırlı olsun.çok fena planlar içindeyim haberin olaa:)

rockford34
22-12-2012, 16:06
çok uzaga gitmeye gerek yok :)

VW 1.8T Transverse T3 ProStreet Turbo Manifold - Full-Race.com (http://www.full-race.com/store/turbo-manifolds/audi-vw-1-8t-transverse-t3-prostreet-turbo-manifold.html)

full race manifoldun babası desek yeri lakin bizim araclarda turbolar arkada oldugundan cok fazla ısınıyor ve bu tip paslanmazdan kaynaklı manifoldlar kısa süre catlama yapıyor daha önce topladıgımız bir cupra mk1 de bu basımıza geldi kaynak işinden bıktıktan sonra döküm manifold ile huzuru bulduk :)

Spook
22-12-2012, 16:12
Döküm manifold ısınmıyor mu? :) Dökümlerde de EGT dezavantajı oluyor.Onlarda bir süre sonra çatlıyor malised.
iyi yapılmış tubular manifold da problem yaşayan arkadaşımız olmadı. Ebay daki uygun tubularlar dediğin gibi problemler çıkartıyor.

MECOO
22-12-2012, 16:16
1 seneyi aşkın gt28 li kitte el yapımı manifolt kullanıyorum, kaliteli malzeme, kaliteli işçilik, doğru tasarım ve gerekli destekler verildiği taktirde bir sıkıntı yaşanmıyor.

tool
22-12-2012, 22:51
1 seneyi aşkın gt28 li kitte el yapımı manifolt kullanıyorum, kaliteli malzeme, kaliteli işçilik, doğru tasarım ve gerekli destekler verildiği taktirde bir sıkıntı yaşanmıyor.

gt28 3. vites kac bin devirde full basiyor?

Oz`
23-12-2012, 00:32
gtx35 4200 gibi doluyor :D

ümitech
23-12-2012, 03:31
full race manifoldun babası desek yeri lakin bizim araclarda turbolar arkada oldugundan cok fazla ısınıyor ve bu tip paslanmazdan kaynaklı manifoldlar kısa süre catlama yapıyor daha önce topladıgımız bir cupra mk1 de bu basımıza geldi kaynak işinden bıktıktan sonra döküm manifold ile huzuru bulduk :)

1.8 t de full race manifold çatlatan ilk defa duydum :beuj::icon_wack:icon_wack
döküm manifoldla kıyaslanmaz bile fullrace in o baba manifold u ama illaki bi bildiğiniz vardır , bosuna yazmamışsınızdır...

ümitech
23-12-2012, 03:32
bu arada bahsi gecen 2.0 tfsi k04 turbosu 2000 lira civarında bilginiz olsun :)

Oz`
23-12-2012, 09:13
döküm çatlar FR çatlamaz imkansız

LAST_ZZ
23-12-2012, 16:37
Peki gtx2867r ile ne olur?Alt ve üst devirlerde?Hangi devir aralığında full boost olur?

MECOO
23-12-2012, 17:49
gtx35 4200 gibi doluyor :D

motor içi stock 1.8t ve oem beyin ilemi 4200 de doluyor özgün ?

Spook
23-12-2012, 19:06
beyin mi erken dolduruyor abi turboyu o nasıl soru :D :D

MECOO
23-12-2012, 19:07
beyin mi erken dolduruyor abi turboyu o nasıl soru :D :D

cahillik işte hoş gör kardeş :)

Spook
23-12-2012, 19:15
gelişine sormuşiun sen o yüzden yoksa bilgili adamssın vesselam :) bende şimdi yapacak olsam gtx26 yapardım heralde :)

Eray Yümsel
23-12-2012, 19:16
e30 u satayım bitane a4 e gtx28 2 bar üzerine 200shot nos yapıcam inşallah 2013 planlarım arasında bi bu var bide bilal aktepe ye saplamak :D

MECOO
23-12-2012, 19:26
gelişine sormuşiun sen o yüzden yoksa bilgili adamssın vesselam :) bende şimdi yapacak olsam gtx26 yapardım heralde :)

gtx serisi muazzam birşey, geçenlerde Alper (Ualper) ile gtx28 i inceledik, stock motor ile yapılacak son nokta olarak gördük :)

Spook
23-12-2012, 19:31
tabi tabi güzel malzeme. 28 gibi geliyor 30 gibi üflüyor temiz.. 1.8 TQ da akar diye düşünüyorum bende :D

MECOO
23-12-2012, 19:33
tabi tabi güzel malzeme. 28 gibi geliyor 30 gibi üflüyor temiz.. 1.8 TQ da akar diye düşünüyorum bende :D

sen böyle şeyler yazıyorsan yeni oyuncağın çat pat belli oldu demektir :D

bahadı-R
23-12-2012, 21:27
Gtx37 dedin aklımı karıştırdın özgün

zx-10rr
24-12-2012, 07:36
Peki gtx2867r ile ne olur?Alt ve üst devirlerde?Hangi devir aralığında full boost olur?

cevabını merak ettiğim bir soru:??bu turbo harika kağıt üzerinde..

LAST_ZZ
27-12-2012, 14:27
cevabını merak ettiğim bir soru:??bu turbo harika kağıt üzerinde..

Bende bekliyorum,bu turboyu gerçekten merak ediyorum.

rebelh
21-08-2017, 10:27
up olsun

1.8tq k04 ile kaç hp güç verir peki?
sadece turbo değişimi ile

eticet06
07-09-2017, 20:55
up olsun

1.8tq k04 ile kaç hp güç verir peki?
sadece turbo değişimi ile

k04 ama hangı k04 ile bırton varyasyonu var ?