Orijinalini görmek için tıklayınız : Atmosferik araçtan Turboya
Cihan GÖNÜL
02-04-2006, 10:32
Peki standart araca gerekli ekipmanlar (piston, piston kolları v.b.) uygulandıktan sonra Turbo işlemi uygulanırsa % kaç oranında bir güç artışı sağlanır.
bir dergide vtec araca turbo uygulaması ile 300 hp ye kadar güce cıkartılmış
300 basic bi rakam inan onun 2 katı araçlar Tr de ekipman ve motor verimiyle alakalı
Peki özgün benim gibi arkadaşlar ne yapmalı standart ekipmanla sadece turbo takarak fazla kasmadan standart ekipmana zarar gelmeden kaç PSI'la kaç beygir alırım.
Arabanın standart motor gücü 150 BG
stock internallarla güzel bir turbo kit setup ıyla aşağı yukarı sorunsuz 50 60 hp bişi alabilirsin keremcim
herhangi bir maliyet hesabı verebilirmisin peki ve buna fazladan frount mounth intercooler koysak verim artarmı bizim için artısı eksisi ne olur.
zaten front mount intercooler koyulucak başka koyabilicek yerin yok manifold un plastikmiydi ?
güzel soru bilmiyorum hiç bakmadım bakıp söylerim
M_PROJECT
03-04-2006, 02:46
madem konusu gecmıs cadde kullanımı ıcın fmıc mı daha ıı yoksa orjınal yerınde dursun mu wrx ıcın soluyorum borular uzayacagı ıcın nekadar bı etkı olabılır ?
her şekilde FMIC daham antıklı yüzey alanı çok genişliyor extradan coolerın motor tarafından ısıtıla bilme şansı yok :)
Future_King
03-04-2006, 11:05
peki özgün bu 50 -60 hp lik normal bir uygulama gereken TEMEL malzemeler nedir?
intercooler vs vs gibi yazarsan sevinirm...
bende düşünmüyor değilim..
illede oz dan mı istiosunuz bizde yazabiliriz isterseniz :)
Future_King
03-04-2006, 12:36
estafullah buyrun ehuh;)
yok ya bu konuya hep o cvp verdigi için işte istem dışı yazmışım...
buyrun sizden alalım yanıtları:D
peki özgün bu 50 -60 hp lik normal bir uygulama gereken TEMEL malzemeler nedir?
intercooler vs vs gibi yazarsan sevinirm...
bende düşünmüyor değilim..
piggback
turbo
intercooler+boruları
enjektor
manifolt
downpipe
komple egzost
buji
şuan aklıma gelenler bunlar dostum ama çok basic bişi olur bence
piggback
turbo
intercooler+boruları
enjektor
manifolt
downpipe
komple egzost
buji
şuan aklıma gelenler bunlar dostum ama çok basic bişi olur bence+ fiyat işçiliğiyle yine 5-6 milyar altı olmaz.. daha ciddi bir rakam toparlayıp forged pistonuyla daha yüksek hacimde i$eyen enjektörüyle 3kat daha fazla güç elde etme $ansın olabilir
Future_King
03-04-2006, 18:09
teşekkür ederim...e tabi bi yerden başlakam lazım direk 5-6 bin YTL biriktirmek TR şartlarında zorlanırım...yani haracama yapmadan durmak kolay olmuyor bazen...
Peki aklıma bi soru geldi şimdi...çift lambda sensoru olan arabaya nasıl komple egzoz yapılırki?
teşekkür ederim...e tabi bi yerden başlakam lazım direk 5-6 bin YTL biriktirmek TR şartlarında zorlanırım...yani haracama yapmadan durmak kolay olmuyor bazen...
Peki aklıma bi soru geldi şimdi...çift lambda sensoru olan arabaya nasıl komple egzoz yapılırki?
yanıltıcı kullanılıyor genellikle..
yakıt pompası
göstergeler
wideband
bov tabikide :)
valla benimde aklıma bunlar geldi ek olarak
para biriktirmek konusunda hem fikiriz cemcim ama bu i$ nankör bi i$. sorunsuz bi$eyler ortaya çıkması için ya tam yapacaksın yada hiç yapmayacaksın
simulatorler var 2 oksijen sensorlu arabalar için :) minikslerim teşekkür ederim aklımda deildi :D
ehhehhehee kanka senin kafan karışık
simulatorler var 2 oksijen sensorlu arabalar için :) minikslerim teşekkür ederim aklımda deildi :D
yay amortisör lastik fren
bunlarıda ben yazim bari :D
Future_King
03-04-2006, 18:55
yay amortisör lastik fren
bunlarıda ben yazim bari :D
yok artık..dur bi ya hesap kitabı karıştırma şimdi...
teşekkürler...
peki bu yanıltıcıların fiyatı hakkında bilgim yok....bilen varmıdır?
oıl cooler
fuel regulator
bide benzin alıcan bol bol :)
Arabayı o kadar guvetlendirdikten sonrada Roll Cage lazım can sağlığı.
samsa akıllı ol insanları masrafa sookma :)
Tholl-ga
03-04-2006, 23:38
Jantta lazım aaa :)
bide yürütecek $öför eheuhe
samsa akıllı ol insanları masrafa sookma :)
Yok kanka sizede özgünede herkeze aldırıcam kafanıza vura vura takacaksınız.
Seviyorum sizleri Allah korusun acı yaşatmayın bize.
Roll Cage ve fren alınnnn :Deli:
Aktarımda debriyaj ve akslar da gerekli olur sanırım. sonra motor kulakları ve belkide % 50 kilitli. Bu arada manifold kaputun altında.
80 100 dolar gibi bişiy olması lazım
iiicene azıttınız adam vazgecicek yapmaktan turbweeee
eheuh o zmn biz turbo yapınca rakibimiz artıcak :) en güzeli herkesin gözünü korkutmak :D
Future_King
04-04-2006, 17:05
saolun ya....ben e-5 te işe başiorum o zaman...
teşekkürler bu arada...
wastagate denen bısı daha var onu da eklıyım dedım.
he bıde koc alıcaksın. arac bıttıkten snra kesmek ıcın o da tahmını 350 -500 melyon arasnda :)
OOO kardeş ona bakarsan herşey bittimi cumadan çıkıyorsun yola ankara istanbul ordan bi tekirdağ yetmezse temde git geller .. Rodaj benzini parası 500 ytl en az.
En güzeli bi cupra al abijim sen . Koy Sq Bov unu veya ben blitz hayranıyım devam et.
Cihan GÖNÜL
04-04-2006, 22:50
Evet aslında turbo taktırmak fazla problemdeğil ama forget piston ve ekipmanları ne kadar tutar.
Ben turbo parçalarını+ işçiliği 2-3 milyar arası halledebilirm
kol + piston + orjinal kol piston yollanması + yapılan kol ve pistonların TR ye gönderilmesi toplam da en az nerden baksan 1800 $ tutar
vede nerden baksan 3 ay beklersin
Future_King
05-04-2006, 23:05
En güzeli bi cupra al abijim sen . Koy Sq Bov unu veya ben blitz hayranıyım devam et.
LEon diyorsun sanıırm...
onlarada bov sakıncalı...zamanla maf sensörünü bozuyor...dump valve almak lazım...
ya ona bakarsanız 2 milyarada yapan var ama işte dedigin gibi yaptınmı yapmak lazım;)
yawas yawas...
LEon diyorsun sanıırm...
onlarada bov sakıncalı...zamanla maf sensörünü bozuyor...dump valve almak lazım...
ya ona bakarsanız 2 milyarada yapan var ama işte dedigin gibi yaptınmı yapmak lazım;)
yawas yawas...
Cemim açık konu$mak lazım.. Bu i$ için bende çok kafa patlattım. A dediler hep B yi dü$ündüm ama her zaman A dedikleri doğruydu.. $imdi elimde limiti belirli 1.4 ophell motoru var. Ben buna 15-20milyarımı (yürüyeni ıvırı zıvırı) verip + emeğimi zamanımı harcıyacam ve alacağım max güç 200hp.. Tamam küçümsencek rakam değil ama dü$ününce bi vtec üzerine bu parayı harcadığında 300lü rakamları geçmen hayal değil.. Biliyorum ki sevdiğin kullanırken zevk aldığın ve en önemlisi olan sdce senin bildiğin aracından vazgeçip satmakta zor geliyor. O yüzden bir daha dü$ünmeni isterim. Haddime değil belki ama bir öneri yapmak isterim. Bu aracını bu $ekilde dı$ıyla oynayarak kafana göre kullan , deği$me zamanı geldiğinde üzerinde rahatça oynancak , parçaları kolay bulunan bir araç alırsın o zmn tehlikeli bii$iler yaparız . .
Cemim açık konu$mak lazım.. Bu i$ için bende çok kafa patlattım. A dediler hep B yi dü$ündüm ama her zaman A dedikleri doğruydu.. $imdi elimde limiti belirli 1.4 ophell motoru var. Ben buna 15-20milyarımı (yürüyeni ıvırı zıvırı) verip + emeğimi zamanımı harcıyacam ve alacağım max güç 200hp.. Tamam küçümsencek rakam değil ama dü$ününce bi vtec üzerine bu parayı harcadığında 300lü rakamları geçmen hayal değil.. Biliyorum ki sevdiğin kullanırken zevk aldığın ve en önemlisi olan sdce senin bildiğin aracından vazgeçip satmakta zor geliyor. O yüzden bir daha dü$ünmeni isterim. Haddime değil belki ama bir öneri yapmak isterim. Bu aracını bu $ekilde dı$ıyla oynayarak kafana göre kullan , deği$me zamanı geldiğinde üzerinde rahatça oynancak , parçaları kolay bulunan bir araç alırsın o zmn tehlikeli bii$iler yaparız . .
+1:heyoo: :heyoo:
Future_King
06-04-2006, 01:11
Cemim açık konu$mak lazım.. Bu i$ için bende çok kafa patlattım. A dediler hep B yi dü$ündüm ama her zaman A dedikleri doğruydu.. $imdi elimde limiti belirli 1.4 ophell motoru var. Ben buna 15-20milyarımı (yürüyeni ıvırı zıvırı) verip + emeğimi zamanımı harcıyacam ve alacağım max güç 200hp.. Tamam küçümsencek rakam değil ama dü$ününce bi vtec üzerine bu parayı harcadığında 300lü rakamları geçmen hayal değil.. Biliyorum ki sevdiğin kullanırken zevk aldığın ve en önemlisi olan sdce senin bildiğin aracından vazgeçip satmakta zor geliyor. O yüzden bir daha dü$ünmeni isterim. Haddime değil belki ama bir öneri yapmak isterim. Bu aracını bu $ekilde dı$ıyla oynayarak kafana göre kullan , deği$me zamanı geldiğinde üzerinde rahatça oynancak , parçaları kolay bulunan bir araç alırsın o zmn tehlikeli bii$iler yaparız . .
sonuna kadar haklısın zaten , bende boyle dusunuorum... ben sadece bilgim olsun ne nekadar fln tarzına bilen insanlardan bilgi alıyorum...tabiki o kdr parayı şu zamanda aracıma yatırabilecek güçte değilim...(mesela yazın usa ye gidiorum ablamın yanına çalışmaya..okul paramın buyuk kısmını ordan kazanıyorum...o dert olmasa direk o parayla bu projelere girilir)
bi ara bunu satıp 99 fln a3 1.8T almak vardı...ondanda vazgeçtim...bilmiorum bu aracımı ancak uzerine 10 bin ytl gibi miktar para koyup başka bir araç almak kaydıyla deiştirirm herhalde..oda su an imkansız...
şimdilik atmosferie devam;)
saol bu arada açık konuştuğun için....:D
Yani son karar senin , gerçek olanlar bunlar .. Malesef her$ey toz pembe hayaller gibi değil. Bu arada o 1.8t motoru çok tehlikeli :)
araca uygun turbo(kkk-hks-garrett)turbonun barına göre ıntercooler borular (yağ ve hava)piston sekman
livelydog
12-09-2006, 20:34
Cemim açık konu$mak lazım.. Bu i$ için bende çok kafa patlattım. A dediler hep B yi dü$ündüm ama her zaman A dedikleri doğruydu.. $imdi elimde limiti belirli 1.4 ophell motoru var. Ben buna 15-20milyarımı (yürüyeni ıvırı zıvırı) verip + emeğimi zamanımı harcıyacam ve alacağım max güç 200hp.. Tamam küçümsencek rakam değil ama dü$ününce bi vtec üzerine bu parayı harcadığında 300lü rakamları geçmen hayal değil.. Biliyorum ki sevdiğin kullanırken zevk aldığın ve en önemlisi olan sdce senin bildiğin aracından vazgeçip satmakta zor geliyor. O yüzden bir daha dü$ünmeni isterim. Haddime değil belki ama bir öneri yapmak isterim. Bu aracını bu $ekilde dı$ıyla oynayarak kafana göre kullan , deği$me zamanı geldiğinde üzerinde rahatça oynancak , parçaları kolay bulunan bir araç alırsın o zmn tehlikeli bii$iler yaparız . .
c20let swaple ve de f28 şanzımanla o corsayı aya uçurursun:)(turboysa eğer istediğin) mevcut motoruna sağlıklı bir turbo setup ı için yapacağın masrafın yarısı tutar neredeyse rektifiyesiyle beraber
ya da x20xev ve de f23 şanzımanla(atmosferik) yine uçmasına yeter:)
bi opsiyonuda ben söyliyim bari, audi a3, vw golf IV gti ın 1.8t motoru + şanzımanı + beyin + tesisat, ilk etapta sağlıklı bi 150 hp (hatta bazı durumlarda 180 hp) güç alırsın, ve bu gücü yükseltme imkanında olur, chip eksoz derken 200 hp yi geçersin
c20let swaple ve de f28 şanzımanla o corsayı aya uçurursun:)(turboysa eğer istediğin) mevcut motoruna sağlıklı bir turbo setup ı için yapacağın masrafın yarısı tutar neredeyse rektifiyesiyle beraber
ya da x20xev ve de f23 şanzımanla(atmosferik) yine uçmasına yeter:)
f28 telli bi şanzıman, corsa da hidrolik debriyaj var, uydurması büyük sıkıntı veren bi durum, hdirolik bi f23 şanzımanda iş görür elbet, ama c20let motor + tesisatı nerden bulacaksın?
araca uygun turbo(kkk-hks-garrett)turbonun barına göre ıntercooler borular (yağ ve hava)piston sekman
Sen bunlarla mı aldın 280hpleri?
f28 telli bi şanzıman, corsa da hidrolik debriyaj var, uydurması büyük sıkıntı veren bi durum, hdirolik bi f23 şanzımanda iş görür elbet, ama c20let motor + tesisatı nerden bulacaksın?
hurdalıkta gezmek lazım:) yada almanya ingiltere gibi bi yerde ya$amak lazım :rolleyes:
livelydog
17-09-2006, 11:17
hurdalıkta gezmek lazım:) yada almanya ingiltere gibi bi yerde ya$amak lazım :rolleyes:
aynen öyle:)
adamların hurdalıklarına bilem göz diktik yaw :) ama kardeşim elde değil hurdalık denilen yerleri heriflerin bizim tuning shoplardan beter oluyo :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.