PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Polo GTI deneme talebi



HPMania
24-12-2012, 11:10
Arkadaşlar,

Polo GTI aracımda bir problem olduğunu düşünüyorum.
Dyno ölçümü olması gerekenden daha düşük çıktı, bundan emin olmak tamamen stock bir polo gti ile denemek istiyorum, benim aracım da tamamen stock.

İstanbul' dayım, hava da yağışlı değilken, tercihen Anadolu yakasında bana yardımcı olabilecek biri var mı ?

B.Aktepe
24-12-2012, 11:11
Hangi dynoda ölçüm yaptırdın?

Aracında extra malzemeler var mı? Yoksa stock mu aracın?

HPMania
24-12-2012, 11:16
Maha dyno, powershop' ta ölçüldü.
Aracım tamamen stock.

Anlayamadığım bir şekilde araçta hiçbir hata olmamasına ragmen 154 hp çıktı.
Ayrıca pbox ile ölçüm yaptım, 100-200 ölçemedim ama 0-100' ü en iyi 7.5 saniye çıkarabildim, kendi kendime tam olarak emin olamadığımdan sağlıklı olduğu bilinen bir polo gti ile denemek istiyorum.

B.Aktepe
24-12-2012, 11:18
Deneme isteğinden önce, dyno sonucuna göre bir problem olduğunu varsayarsak onun üzerine yoğunlaşsan daha iyi olmaz mı? Deneme yaparken problem büyürse? Öncelikle problemini çözmeye yönel, eğer verilerin sağlıklı ise başka bir dynoda ölçüm yaptır. Test cihazına bağlatıp herhangi bir arıza var mı gibi bir kontrol yaptır istersen.

HPMania
24-12-2012, 11:41
Aslinda araci servise goturdum, durumu anlattim onlar araci inceleyip bir problem olmadigini, hatta 0-100 olcumu yapip performans problemi olmadigini da soylediler.
Zaten daha once de yazdigim gibi herhangi bir hata logu da yok. Powershopta kompresyon testi de yapildi, bir problem cikmadi. Aslinda benim bu denemeyi yapmak istememdeki amac gercekten aracin olmasi gerekenden gucsuz oldugundan emin olup daha sonra gerekli yerler ile irribata gecmek. Acikcasi aklima baska bir fikir gelmedi ama onerilere acigim..

Tholl-ga
24-12-2012, 11:47
2 polo var standart biri bahcesehir digeride atakoyde
uygun bi zaman denerler

kaan_cupra
24-12-2012, 11:53
Benim ki komple stock kar lastikleri takili su anda gormek istersen dener bakariz

B.Koçer
24-12-2012, 11:57
Benim ki komple stock kar lastikleri takili su anda gormek istersen dener bakariz

Kar lastikleri kuru havada yeteri kadar ısınınca geriyemi düşürüyor yoksa bir fark yokmu ?

CeM öZeR
24-12-2012, 12:02
Araç kaç kilomtrede ? Bakımı yapılıp yağı değişti mi? Standart bir tsi 180'likte bakımlı ve bakımsız hali arasında rolling yaparak biz 3 boy civarı fark gördük. Net bir şekilde... Hava filtresi,yağın ne durumda olduğu, yakıt filtresi tıkalı olup-olmaması, bujilerin ateşleme ömrünün iyi veya kötü olması..

grkm
24-12-2012, 12:11
basınc kacagi fln olabilir mi arıza yakmayan tarzda ?


Kar lastikleri kuru havada yeteri kadar ısınınca geriyemi düşürüyor yoksa bir fark yokmu ?

Kar lastikleri otoyolda kolay ısınmıyorda , sürtmesi asfalt tipi lastiklere göre oldukça fazla oldugu icin aracı yavaslatıyor

CeM öZeR
24-12-2012, 12:13
basınc kacagi fln olabilir mi arıza yakmayan tarzda ?

Harbi aklıma geldi. Safada bu sıkıntı olmuştu. hemen telefon açıyım neyden kaynaklandığını yazsın. :)

HPMania
24-12-2012, 12:44
Aracımda yağ eksiltme problemi vardı, bununla ilgili olarak karter havalandırma borusu değiştirildi ve tüketim, kitapçıkta yazan değerlere indi. Bu işlemler 22000' de yapılmıştı ve komple yağ da değişti. Bunun dışında bakımlar tam, araç 24000 km'de, bujiler yeni. Powershop' ta dyno sırasında log alıp incelendi, orada da herhangi bir sorun görülmedi, yani turbo istenen basıncı basabiliyor, hatta dv değişmişti forge ile onunla denedik değişen birşey olmadı.

Benim asıl niyetim aracımın gerçekten orjinalden, olması gerektiğinden daha güçsüz olduğundan emin olup servise bunu kabul ettirebilmek. Çünkü servis dyno ölçümünü kabul etmiyor ve kendileri nasıl test ettilerse 0-100' ü 7 saniye bularak performans problemi yok diyorlar. Halbuki ben pbox ile en iyi 7.5 saniye çıkarabildim ki eğim bile olmuş olabilir, bu aracın çok daha iyi yapması gerekiyor.

CeM öZeR
24-12-2012, 13:56
Ben yakıt filtresinide değiştirmenizi öneriyorum. Ben 14.000 km de bakım yaptırıp değiştirdiğimde tıkanık gibiydi. Hadda Bir arkadaşımın ibiza cuprasında filtreyi 32.000 km de değiştirdik. Bir taraftan üflendiğinde diğer taraftan hava çıkmıyordu nerdeyse. :) Buda bir etken olabilir.

Serhat Y.
24-12-2012, 14:05
Maha dyno diğer dynolara göre %10 ile %12 arası az ölçüyor olmasın :soru::D

HPMania
24-12-2012, 14:21
Ben yakıt filtresinide değiştirmenizi öneriyorum. Ben 14.000 km de bakım yaptırıp değiştirdiğimde tıkanık gibiydi. Hadda Bir arkadaşımın ibiza cuprasında filtreyi 32.000 km de değiştirdik. Bir taraftan üflendiğinde diğer taraftan hava çıkmıyordu nerdeyse. :) Buda bir etken olabilir.

Peki bu durum birşekilde cihaza bağlandığında görünmez miydi hata olarak ?

SGTI
24-12-2012, 14:28
6.9 saniye değeri zaten benim bildiğim alınan en iyi değer yani en iyi şartlarda en iyi asfalt aracın en iyi kondisyonu vs vs..Yani benim tahminim Türkiye şartlarında bi aracın 6.9 saniyeyi stok olarak tutturması çok zor.Arac km yaptıkça filtreler tıkanır bujiler sağlığını kaybetmiş olabilir.Buna ek olarak bahsettiğiniz dyno yu tanımıyorum ama çoğu dynonun %5-10 civarı değişiklik gösterdiğini biliyorum.Maslaktaki dynolarda çokça bilinir bu durum.

dn: aracım stok yardımcı olmak isterdim ama şehir dışında olucam maalesef.

CeM öZeR
24-12-2012, 14:43
Aracım stock iken tek kişi ölçümlerimde dbnden 0-100 üm karayolları siyah asfaltında 6.6-6.7 saniye çıkıyordu. 2 kişi ile 7.2-7.3 çıkıyordu. ( Şu an 5.5-5.6 çıkıyor :D ) Aracım 4 kapı cam tavan 1310 kilo. :) Yakıt filtresi tıkanık ise anlayamazsınız. Yetkili serviste 55 tl. İndirimli 50 tl. Değiştirip deneyebilirsiniz. Yakıt basıncı düşüyor tıkandıkca. Etkili olabilir belki..

Fabrika verisi 6.9 ortalama değerler..

SGTI
24-12-2012, 14:54
cem abi valla ölçüm işine pek girmedim dynoyada çıkma gereği duymadım yüklemeden tahmini konuşmuştum ama dynoların farklı ölçüm çıkarmasından eminim :D Genel olarak tüketimde olduğu gibi ondada üçkağıt var sanıyordum aynı şekilde son hızdaki saçmalığıda anlamıyorum mesela düz yolda otobanda 240 eğimde 245 görmüşlüğüm var bu haliyle.Vw nin 229 son hızındaki espiriyide anlamadım.Bu arada ölçümleri hangi cihazla yaptın veya dynomı ?

997TT
24-12-2012, 17:34
100-200km olcun.
Madem aracınızda problem gorunmuyor,dyno hatalı olabılır.
ıkı poloyu denemektense 50-150km yada100-200km olcun.
Ama PBOX ıle...

Suleyman
24-12-2012, 17:41
Ocağın ortasını beklersen deneriz hocam :D

HPMania
24-12-2012, 19:40
100-200km olcun.
Madem aracınızda problem gorunmuyor,dyno hatalı olabılır.
ıkı poloyu denemektense 50-150km yada100-200km olcun.
Ama PBOX ıle...

Normal bir polo gti' in pbox ile olculen 100-200 ve 50-150 degerleri nedir peki ?
Tabi egim de onemli sanirim..

Oz`
25-12-2012, 00:51
Maha dyno diğer dynolara göre %10 ile %12 arası az ölçüyor olmasın :soru::D

kanka laf sokma gel ölçelim

bi< aynı arabaları ölçğyoruz 250 ler 270 ler gbi oluyor malesef kızmak gücenmek alınma yok vallaha arabanı çizerim :D

Oz`
25-12-2012, 00:57
istenilen basıncı basıyorsun ama araban gitmiyor sana öyle bir öneri sunayım buyur gel kullanalım teste çıkalım Hee hımmm yok aslında video koysana görelim yardımcı olmaya çalışsalım su olabilir fikirlerimi sunayım ama 0-100 hiçbirzaman aynı olmaz aynı 2 kalkısın 1 olmaz yerden lastikten bunlarla kesinlikle kıyasyamassın 50-150 s Modunda ölçebilirsin 22 çıkarsa sıkıntı olabilir yani sürücünün gaza basssada hiçbirşekilde etkiliyemeyeceği bir ara hızlanma bulmalısın

bence katını kontrol ettir basınc baasabilir ama minik bir kaçak vardır DV kaçırıyordur minikminik onu sen fark edemesssin basıncı basar ama flow düşük olur belkide knock vuruyorsun hepsi hersey olabilir belki benzin basıncına sıkıntı oluyordur safe moda geçiyordur yada kendini kısıyordur dewam eder gider:D

Fazıl T.
25-12-2012, 05:57
forge dump valve in hangi yayını taktın yumusagı taktıysan problemin kaynağı o sert olanı takman lazım başıma geldiği için biliyorum


Aracımda yağ eksiltme problemi vardı, bununla ilgili olarak karter havalandırma borusu değiştirildi ve tüketim, kitapçıkta yazan değerlere indi. Bu işlemler 22000' de yapılmıştı ve komple yağ da değişti. Bunun dışında bakımlar tam, araç 24000 km'de, bujiler yeni. Powershop' ta dyno sırasında log alıp incelendi, orada da herhangi bir sorun görülmedi, yani turbo istenen basıncı basabiliyor, hatta dv değişmişti forge ile onunla denedik değişen birşey olmadı.

Benim asıl niyetim aracımın gerçekten orjinalden, olması gerektiğinden daha güçsüz olduğundan emin olup servise bunu kabul ettirebilmek. Çünkü servis dyno ölçümünü kabul etmiyor ve kendileri nasıl test ettilerse 0-100' ü 7 saniye bularak performans problemi yok diyorlar. Halbuki ben pbox ile en iyi 7.5 saniye çıkarabildim ki eğim bile olmuş olabilir, bu aracın çok daha iyi yapması gerekiyor.

zafa38
25-12-2012, 10:48
Bendede bu sekilde bir problem vardı. Anlaşılmaz ve cok cok kucuk bir basınc kaçagı ilk aldıgım zamanlarda. Ben hissetmedim perf. dusuklugunu zaten arasıra yapıyordu kacak herzaman değil uzun bi sure bu sekilde kullandım. Ardından Motor arıza ışıgım yandı. Dogus maslakta baktırdık. Turbo/Kompressor Basıncı dusuk arızası cıktı. Ustalar bikaç boruyu sıktı vidalar gevşekti ve hortumun içi pırtmış fakat dısı aynen plastik sokmeden anlayamazsınz.
Aracınızın Turbodan itibaren basınc hortumlarını kontrol ettirin. Mumkunse motorun üst kısmındaki sert plastik boruları açtırın 2 vidası olan içleri tam oturmusmu kontrol edin.
Kaçak arayın.
Sorun bikaçbin km sonra yine bende ortaya cıkmıstı ve tam dediğim hortum içinden pırtmış Kayseri Öz-Sa servisi problemi çözmüştü...

Cansın
25-12-2012, 10:52
Benim aracım stock istersen deneye biliriz :)
Anadolu yakasındayım

HPMania
25-12-2012, 12:09
Herkese cevapları için teşekkür ederim arkadaşlar.

Benim takıldığım konu şu, servis bu testleri neden yapmıyor ?
Ben aracımda performans sorunu var dediğimde yaptıkları tekşey arıza tesbit cihazına bağlayıp loglara bakmak(zaten arıza ışığı yanmadığından müdahele etmiyorlar) ve 0-100 testi yapmak oldu. Müşteri olarak ben bu forumu bilmesem ya da bir şekilde tanıdığım olmasa ne yapacağım ?
Servisin başka bir şekilde müdahele etmesini sağlayabilecek bir yol yok mudur ?

onur_S
25-12-2012, 12:31
servis arıza ısıgı yanmazsa pek işlem yapmıyor,arıza kaydına göre hareket ediyorlar.Minor bişey varsa kafayı yer durursunuz

grkm
25-12-2012, 12:35
Herkese cevapları için teşekkür ederim arkadaşlar.

Benim takıldığım konu şu, servis bu testleri neden yapmıyor ?
Ben aracımda performans sorunu var dediğimde yaptıkları tekşey arıza tesbit cihazına bağlayıp loglara bakmak(zaten arıza ışığı yanmadığından müdahele etmiyorlar) ve 0-100 testi yapmak oldu. Müşteri olarak ben bu forumu bilmesem ya da bir şekilde tanıdığım olmasa ne yapacağım ?
Servisin başka bir şekilde müdahele etmesini sağlayabilecek bir yol yok mudur ?

Malesef yetkili servisin eksigi de burada ortaya cikiyor.

Tecrube edinmis kisiler olmadan birileri malesef kobay olmak durumunda kaliyor..

207 GT de PSA grubunun 1.6T motoru bulunuyor. Ilk gelen seri araclardan birinde sente atlama arizasi yasadik, sorunun yasandigi gunlerde araca yazilim yaptirmistik. Belki 20 günde 10 kere yazilimi yenilettik vs. bakim zamani geldigi anda oradan bir usta teste ciktiginda fark ediyor ve sente ayarlarinin bozuldugunu tespit ediyor.

Bunun gibi seyler hep oluyor malesef :rolleyes:

CeM öZeR
25-12-2012, 14:24
Aslında bu yetkili servis eskiği değil. Çünkü distribütör kayıt ister. Ufak tefek basınç kaçakları malesef okunmuyor. Hadda bir çok ufak tefek şey okunamıyor. :) Kontrolü zaman zaman yapmakta fayda var. Montaj sırasında ufak bir gözden kaçma olabilir.