PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : PPR Engineering Race Port Design - Port Polish işlemi farkı



PPR engineering
26-12-2012, 18:50
Race port işlemini yakından tanıyalım istedim. Uzun zamandır Race port design ile port polish işleminin arasındaki farkı anlatmak istiyordum. Bu güne kısmetmiş. :)

Eklediğim fotoğraflar oem port yapısını ve race port yapısını görüntüsünü içermektedir.

Race port Design işlemi:Motor hacmi, egzantrik değerleri, statik sıkıştırma oranı gibi motor karakteristik özelliğini içeren verileri göz önünde bulundurularak hesaplama işlemi yapılır, port throat ve short turn radius kısmının hangi açıda yapılması gerektiği bulunur ve yapılan hesaplamalar doğrultusu ile yeni baştan port dizaynı yapılır.Aynı zamanda port hacmide cok önemlidir.Bu işlem port genişletme ile alakası olmayan, tamamen flow ve fps değerini arttırmaya yönelik yapılan bir işlemdir ve gercek anlamda uğraşan firmalar sayılıdır. Öte yandan port design yani race port sadece port kanalı genişletilerek yapılan bir işlemde değildir.Bu yazıda kısaca belirttiğim gibi bütün bu işlerin altında toplanan aşamaların geneline race port design adını veriyoruz.İnternette race port design ile ilgili bilgiler kısıtlı olduğundan genel bilgi olsun diye bu yazıyı yazdım. Tabiki daha yazılacak cok fazla sey var. İşlem hakkında genel anlamda ne olduğunu bilsek yeterli olacaktır arkadaşlar.

Port Polish işlemi:Yani Port parlatma işlemi adından anlaşıldığı gibi portları istenilen pürüzlüğe ve parlaklığa getirme işlemidir. Uzaktan yakından race port veya port design ile alakası yoktur. Bu işlemi ilk uyguluyan ve yaygınlaştıran 1938 li yılların baslarında Amerika dır.O zamanın sartlarına göre fabrikasyon araçların kapaklarının döküm hatalarının fazlalığından dolayı popüler olmuş bir işlemdir.Döküm hataları oluşan yerleri kazıyıp, kazınan yerleri istenilen yüzey elde edilene kadar parlatma işlemidir. Gün geçtikce bu işlemin popüleritesi artmıştır. Fabrikasyon araçların iş gücü, zaman kaybı ve ekonomik bakımdan maliyeti artacağından dolayı uzak durmaktadırlar. Bu işlem işinin ehli kişiler tarafından yapılmalıdır.

Oem port - Race port design fotoğraflarda gördüğünüz işlem ile açı görüntüsünü 3D olarak görebilmek için yapılmış bir yöntemdir. Ayrıca bizim icin extra daha iyi bir şey daha var 3D flow programında da değerlendirmeler yapabiliyoruz.

Eyup Duygun
26-12-2012, 20:53
Eline saglık Kaan.Gayet acıklayıcı olmus.

erdem325
26-12-2012, 20:56
abi musadenle birsey sormak istiyorum, bu port yapisinin atmosferik gibi turbo araca da etkisi var mi?
yoksa atmosferik kadar onemli degil mi? (yine onemlidir elbet ama atmosferik kadar can alici oluyor mu?)

PPR engineering
26-12-2012, 21:02
abi musadenle birsey sormak istiyorum, bu port yapisinin atmosferik gibi turbo araca da etkisi var mi?
yoksa atmosferik kadar onemli degil mi? (yine onemlidir elbet ama atmosferik kadar can alici oluyor mu?)

Her ikisindede büyük önem taşıyor turbo araç port tasarımı ile n/a araç port tasarımı tamamen farklı oluyor.

XSi
27-12-2012, 08:00
eline sağlık, bence konunun yeri makaleler bölümü, oradaki birçok konudan değerli bilgiler var burda

Makaleler & Teknik Bilgiler - TechTurkey Forum (http://www.techturkey.com/forum/makaleler-amp-teknik-bilgiler/)

emre_
27-12-2012, 08:08
Gayet açıklayıcı ve güzel olmuş eline sağlık

ukku
27-12-2012, 08:21
Güzel bilgiler, güzel anlatım..
Teşekkürler :)

bilalMW
27-12-2012, 10:05
Yaptığınız işlemler ilgili video desteklersiniz daha güzel paylaşım olur diye düşünüyorum. :)

erdem325
27-12-2012, 10:08
abi sadece race port yapisiyla bir motorun dyno egrisindeki degisimle ilgili ciktilar var mi acaba elinde?
eger oyle datalar varsa ekleyebilirsen cok daha guzel bir konu olur diye dusunuyorum..
hem merakta etmiyor degilim egriyi ne denli degistirir acaba diye de :)
emegine saglik..

PPR engineering
27-12-2012, 10:13
abi sadece race port yapisiyla bir motorun dyno egrisindeki degisimle ilgili ciktilar var mi acaba elinde?
eger oyle datalar varsa ekleyebilirsen cok daha guzel bir konu olur diye dusunuyorum..
hem merakta etmiyor degilim egriyi ne denli degistirir acaba diye de :)
emegine saglik..

S2000 aynı dynoda ölçülmüş race port farkı açıklamada mevcut örneklerden en güncellerinden bir tanesi Dyno Dynamics ölçümü
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/481463_481719941866064_83940651_n.jpg

PPR engineering
27-12-2012, 10:14
Yaptığınız işlemler ilgili video desteklersiniz daha güzel paylaşım olur diye düşünüyorum. :)

Dikkat ederseniz genel bilgi verdim yukarıda detaya girmedim video detay oluyor detayda bizim işimiz olduğu için :).Ayrıca resimde Görmüş olduğunuz teknik teknoloji gerektiriyor yapması basit bir işlem değil ve dünyada bu tekniği kullanan cok cok az firma var ve bunu paylaştım görsellik adına yetmezmi:)

twstr
27-12-2012, 10:37
Bu portları cnc de ıslerken 5 eksen tezgah mı kullanıyorsunuz yoksa 3 eksende t freze, ball nose takımlarla mı yapıyorsunuz?
3 eksende yapılabilitesi varmıdır acaba ? ya da spontane calısmayan bı 5 eksen indexli cnc de?? kendı aracım ıcın once bır bozuk kapakla ugrasıp kendıme yapma planım varda..
Meslek sırrınız degılse bıraz bılgı alabılırsem mutlu olurum

PPR engineering
27-12-2012, 10:47
Bu portları cnc de ıslerken 5 eksen tezgah mı kullanıyorsunuz yoksa 3 eksende t freze, ball nose takımlarla mı yapıyorsunuz?
3 eksende yapılabilitesi varmıdır acaba ? ya da spontane calısmayan bı 5 eksen indexli cnc de?? kendı aracım ıcın once bır bozuk kapakla ugrasıp kendıme yapma planım varda..
Meslek sırrınız degılse bıraz bılgı alabılırsem mutlu olurum

Bu portlar 5 eksen cnc de yapılmış portlardır.Cnc'de kapak işliye bilirsiniz ancak race port yapamazsınız tabiki mesleki sırrımı vermem burda yazarsam sizede öğretmiş olurum ben o yüzden genel olarak yazacağım ancak sunu söliyebilirim dünya genelinde cnc ile yapılmış güç alamamış 100 lerce örnek mevcut nedenine gelirsek hesap kitap işleri hiçmi hiç kolay değil zaten bize para kazanmamızı sağlayan bu farklılıklardır cnc yapacağınız işlemler sonucu onlarca ayrı bölgede port içinde dead point oluşlturabilirsiniz buda aracınızın gerilemesine neden olacaktır.Diğer bir yüzü flow test olayı flow testi en önemlisidir cnc de yapmaylada bitmiyor yaptığınız ürünü test etmek zorundasınız bunun içinde flow bench'e ihtiyacınız var.

orhan_guney
27-12-2012, 10:47
Eline saglık kaan gayet acıklıyıcı olmus başarıların devamını dilerim.

Arenimo
27-12-2012, 10:50
Kaan paylaşim icin tesekkurler , yaptigin isleri yakindan goren biri olarak ve yurtdisina yaptigin isleride bildgim icin seni tebrik ediyorum
Porsche lere isledgin kapak R56 lara yaptgin emme manifoldu ( saka degil 0 dan kendi yapiyo normalde R56 minilerin emme plastiktir:D )ve bircok alanda ciddi basarilarin var e tabi bunun sebebi alayli olan degil bildgin okulunu okumus olman :D basarilarinin devamini dilerim kanka

Kekuti*
27-12-2012, 11:02
ne zaman manifold yapıoz :D

Selcuk_RoL
27-12-2012, 11:05
Eline saglik kardesim massallah

PPR engineering
27-12-2012, 11:06
Eline saglik kardesim massallah

beyaz port dökümleri senin arabanın.

chiefkadir
27-12-2012, 11:09
Yeni projemiz F22'nin kapağı yakında elinde Kaan'cım hünerli ellerinle gerekeni yaparsın :D
Şöyle bi foto buldum olayı az çok izah ediyo herhalde :)

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/81/Port_modification2.GIF

PPR engineering
27-12-2012, 11:16
Yeni projemiz F22'nin kapağı yakında elinde Kaan'cım hünerli ellerinle gerekeni yaparsın :D
Şöyle bi foto buldum olayı az çok izah ediyo herhalde :)

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/81/Port_modification2.GIF

az cok kadir abi evet. Bu çalışma epey eski bayadır var nette 1.sarı porta bakarsak o portu yeşil port haline getirmek imkansızdır bu fotoğrafta yarış arabalarının veya performance arabalarının portlarının farklılığı ortada bizim kullandığımız tech. sarı portu yesil port gibi yapmak:)İyi yere barnak bastın bölyece daha iyi anlamış oldu insanlar 1 adım ötesi oldu.

http://g1212.hizliresim.com/14/v/hbl2y.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

derece farklılıklarına dikkat edelim.

ukku
27-12-2012, 11:18
Kadir abi senin koyduğun kapakta da ne yağ ne su kanalı.. Konya arazisi mübarek, bomboş :D

Asimos
27-12-2012, 11:28
Ben bişey öğrenmek istiyorum ? manifoldun içi iyicene parlatıldıktan sonra içi komple krom kaplatılsa çok daha iyi olmazmı?

PPR engineering
27-12-2012, 11:32
Ben bişey öğrenmek istiyorum ? manifoldun içi iyicene parlatıldıktan sonra içi komple krom kaplatılsa çok daha iyi olmazmı?

laminar yapıda surtunme %2-3 volume görede değişiyor tabiki.Gerekli bir işlem değil yüzey bozuk olmasın yeterli.

Selcuk_RoL
27-12-2012, 12:23
beyaz port dökümleri senin arabanın.

adamsın:D :icon_tup:

otto985
27-12-2012, 12:31
Allah kolaylık versin abi

Yaptığın işlerin çoğuna şahit oldum başarıların devamını diliyorum :)

DENON
27-12-2012, 13:11
Bu portlar 5 eksen cnc de yapılmış portlardır.Cnc'de kapak işliye bilirsiniz ancak race port yapamazsınız tabiki mesleki sırrımı vermem burda yazarsam sizede öğretmiş olurum ben o yüzden genel olarak yazacağım ancak sunu söliyebilirim dünya genelinde cnc ile yapılmış güç alamamış 100 lerce örnek mevcut nedenine gelirsek hesap kitap işleri hiçmi hiç kolay değil zaten bize para kazanmamızı sağlayan bu farklılıklardır cnc yapacağınız işlemler sonucu onlarca ayrı bölgede port içinde dead point oluşlturabilirsiniz buda aracınızın gerilemesine neden olacaktır.Diğer bir yüzü flow test olayı flow testi en önemlisidir cnc de yapmaylada bitmiyor yaptığınız ürünü test etmek zorundasınız bunun içinde flow bench'e ihtiyacınız var.GERÇEKTEN BAŞARILI İŞLER YAPIOSUN KAANCIGIM TEBRIKLER

BENIM MERAK ETTIGIM NOKTA ISE ŞURASI , SENINDE DEDİĞİN GİBİ HER CNC DE İŞLENEN KAPAKTAN GÜÇ ÇIKMAYACAGI İÇİN ASIL GÜCÜ ÇIKARAN İŞÇİLİĞİN HESAPLANARAK ELLE FİNAL YAPILMASINDAN KAYNAKLANDIGINA GÖRE CNC DE İŞLEME KISMININ MESLEK SIRRI ILE PEK ALAKASI OLMAMASI LAZIM , BU DURUMDA KAPAĞIN İŞLENIRKEN CNC DE KÜÇÜK BİR VİDEOSUNUN EKLENMESININ BIR ZARARI OLMAZ BANA KALIRSA :icon_tup:

twstr
27-12-2012, 13:53
meslek sırlarından bırısıde su resımlerde gorunen sarı bolgenın nasıl kapatıldıgı olmalı bence :D birde kapakların modellerinin cıkarılması herhalde..

PPR engineering
27-12-2012, 15:37
GERÇEKTEN BAŞARILI İŞLER YAPIOSUN KAANCIGIM TEBRIKLER

BENIM MERAK ETTIGIM NOKTA ISE ŞURASI , SENINDE DEDİĞİN GİBİ HER CNC DE İŞLENEN KAPAKTAN GÜÇ ÇIKMAYACAGI İÇİN ASIL GÜCÜ ÇIKARAN İŞÇİLİĞİN HESAPLANARAK ELLE FİNAL YAPILMASINDAN KAYNAKLANDIGINA GÖRE CNC DE İŞLEME KISMININ MESLEK SIRRI ILE PEK ALAKASI OLMAMASI LAZIM , BU DURUMDA KAPAĞIN İŞLENIRKEN CNC DE KÜÇÜK BİR VİDEOSUNUN EKLENMESININ BIR ZARARI OLMAZ BANA KALIRSA :icon_tup:

Öncelikle teşekkür ediyorum beğenmene sevindim.Cnc de işlenipte güç cıkmamasının sebebi su hesap yanlışlığı ile alakalı bir durum onu açıklığa kavuşturayım.2. cevap ise fine final işlemi insanlar cnc nin bıraktığı pürüzü almakla alakası yok o pürüz beni rahatsız etmiyor olmalıda önemli bir nokta var fine finaly işleminin gaz kelebeği açısı emme manifold yapısına göre 4 portunda birbirinden bağımsız olduğu için flow değerleri acısından konuşuyorum onları eşitlemek adına fine finali elle yapıyoruz.Cnc de kapak yapılabilir hatta cok sekil yakışıklıda duruyolar :) ama ölçüm yapıldığın da bütün degerler birbirine girmiş oluyor hatta sana söle söyliyeyim normal flow değerlerini bırak enjektörlerle beraber ölçüm yapmak için wet flow sistemini canımızı yaksada kurduk o dahada trajedi işin içine yakıt girdiğinde değerler dahada alt üst oluyor.

Video konusunu sölemiştim daha öncedende ben bu konuyu insanların merakını gidermek için değil genel bilgi olsun diye açtım veya nasıl yaptığımı göstermek için değil.

edit imla

ümitech
27-12-2012, 16:02
teşekkürler güzel bilgiler..

DENON
27-12-2012, 16:11
Öncelikle teşekkür ediyorum beğenmene sevindim.Cnc de işlenipte güç cıkmamasının sebebi su hesap yanlışlığı ile alakalı bir durum onu açıklığa kavuşturayım.2. cevap ise fine final işlemi insanlar cnc nin bıraktığı pürüzü almakla alakası yok o pürüz beni rahatsız etmiyor olmalıda önemli bir nokta var fine finaly işleminin gaz kelebeği açısı emme manifold yapısına göre 4 portunda birbirinden bağımsız olduğu için flow değerleri acısından konuşuyorum onları eşitlemek adına fine finali elle yapıyoruz.Cnc de kapak yapılabilir hatta cok sekil yakışıklıda duruyolar :) ama ölçüm yapıldığın da bütün degerler birbirine girmiş oluyor hatta sana söle söyliyeyim normal flow değerlerini bırak enjektörlerle beraber ölçüm yapmak için wet flow sistemini canımızı yaksada kurduk o dahada trajedi işin içine yakıt girdiğinde değerler dahada alt üst oluyor.

Video konusunu sölemiştim daha öncedende ben bu konuyu insanların merakını gidermek için değil genel bilgi olsun diye açtım veya nasıl yaptığımı göstermek için değil.

edit imla

verdigin bilgiler tartismasiz cok kisinin isine yarayacak bilgiler bu konuda seni en cok takdir edenlerden biriyim benim sahsi merakim ve meslegim geregi bir kapagin ulkemizde cnc de islenebiliyor olmasi beni ziyadesiyle memnun eder video video dememin sebebi budur. yine tekrarliyorum yabancilar kadar bu isin ulkemizdede yapildigini gostermemiz lazim ee bunun icin de 10 -15 saniyelikte olsa bir video yayinlaman hem senin reklamin acisindan hemde bizim gururlanmamiz acisindan bir kanit olur. Basarilarinin devamini dilerim kardesim

PPR engineering
27-12-2012, 16:15
verdigin bilgiler tartismasiz cok kisinin isine yarayacak bilgiler bu konuda seni en cok takdir edenlerden biriyim benim sahsi merakim ve meslegim geregi bir kapagin ulkemizde cnc de islenebiliyor olmasi beni ziyadesiyle memnun eder video video dememin sebebi budur. yine tekrarliyorum yabancilar kadar bu isin ulkemizdede yapildigini gostermemiz lazim ee bunun icin de 10 -15 saniyelikte olsa bir video yayinlaman hem senin reklamin acisindan hemde bizim gururlanmamiz acisindan bir kanit olur. Basarilarinin devamini dilerim kardesim

Bende senin düşüncene saygı duyuyorum :)Yeri geldiğinde profesyonelce atelye cekimi yapacağım:) o ayrı bir konu zaten su anda 6 ülke oldu yusuf biliyorlar ve bizle 2009 dan beri çalışıyorlar birinci el kullanıcı müşteriler ve garaj müşterileri biliniyoruz ve tercih ediliyoruz

Renç
28-12-2012, 17:19
valla takdir ediyorum Kaan'ı, hem çalışmalarını hem kişiliğini.

"Türkiye'de flowbench yok, imkanlarımız kısıtlı vs." bahaneleriyle kumpas ve canavara talim edip, gözle cfm takmini :D yapılıyordu
ama adam kaç senedir saman altından dünya'ya kapak yaptı, kazandığını işe yatırdı, arge yaptı, durmadı
şuan Dünya'da Race Port Design yapan birkaç firmadan biri.

PPR engineering
28-12-2012, 18:00
valla takdir ediyorum Kaan'ı, hem çalışmalarını hem kişiliğini.

"Türkiye'de flowbench yok, imkanlarımız kısıtlı vs." bahaneleriyle kumpas ve canavara talim edip, gözle cfm takmini :D yapılıyordu
ama adam kaç senedir saman altından dünya'ya kapak yaptı, kazandığını işe yatırdı, arge yaptı, durmadı
şuan Dünya'da Race Port Design yapan birkaç firmadan biri.

Tesekkur ederim kardeşim:)

Evet acıkcası ar-ge ve ise yatırma kısmı kesinlikle öle işi sevince ve saygı duyunca yapmak zorundasın bunları işi geliştirme adına ekipmanlara ulaşmak zorda oluyor hem mali hemde manevi kısmı.

2013 te hedef flow bench i modlayıp wet flow'a gecmekti kısmet 2012 nin sonunda ulaştık hedefimize.2013 kısmetse ilk ayları wet flow gelmesiyle voiding injector angles calışmaları ve testleri yapacağız knife edge ye yakınlık uzaklıkları neleri değiştiyor onları görmek adına bizim için mükemmel oldu diyebilirim.

fatihcakin
01-01-2013, 20:02
En büyük avantajı nerede kazanıyoruz açımı daha önemli yoksa kanalın pürüssüz olması mı ? hangisi ön planda...

PPR engineering
02-01-2013, 08:34
En büyük avantajı nerede kazanıyoruz açımı daha önemli yoksa kanalın pürüssüz olması mı ? hangisi ön planda...

Sayfa basındaki yazıyı tamamen okudunuzmu? yazıda her sey mevcut anlatım gayet acık ama sizin için bir daha yazayım.Evet acı önemli olan zaten bu acılar hepsi yapılandığında race port oluyor.

Osman Bahadır
03-01-2013, 00:56
Tebrik ederim. Güzel çalışma. Bu gibi bir işlemin Türkiye'de uygulanabilmesi çok güzel.

Anladığım kadarıyla Kadir abinin verdiği fotodaki gibi eski port kapatılıp yeni port açılmıyor, eski portun ve kapağın şartları, imkanları ve geometrisi elverdiğince portu hesapladığınız flowa ulaştırmak için hem düzleştiriyor, hem de genişletiyorsunuz. Sadece çapta genişleme değil, açıda da düzelme, flow direncinde de düşüş sağlıyorsunuz. Bu sayede manifold ve flanşlarda değişikliğe de gerek kalmıyor.

Peki manifoldu da aynı ölçüye genişletiyor musunuz? Plastik manifoldda durum nasıl oluyor? Eğer plastik manifold genişletilemiyorsa manifold runnerları dar, kapak portları geniş olursa verim çok düşer mi? Çünkü hız görece manifold runnerlarında yüksek, kapakta düşük olacak. Bu işlem sonrası kapak portlarında akış hızında düşüş oluyor mu? Alt devirlerde hissedilir bir kayıp oluyor mu?

Teşekkürler.

dragstar
03-01-2013, 01:09
Tesekkur ederim kardeşim:)

Evet acıkcası ar-ge ve ise yatırma kısmı kesinlikle öle işi sevince ve saygı duyunca yapmak zorundasın bunları işi geliştirme adına ekipmanlara ulaşmak zorda oluyor hem mali hemde manevi kısmı.

2013 te hedef flow bench i modlayıp wet flow'a gecmekti kısmet 2012 nin sonunda ulaştık hedefimize.2013 kısmetse ilk ayları wet flow gelmesiyle voiding injector angles calışmaları ve testleri yapacağız knife edge ye yakınlık uzaklıkları neleri değiştiyor onları görmek adına bizim için mükemmel oldu diyebilirim.


kaan abi maşallah :)

benim kapağı yaparız tekrar böyle 1 durumda :D

erhann
03-01-2013, 10:04
hala kapagi yollucaz :( mersine servis yokmu :)

PPR engineering
03-01-2013, 22:04
Tebrik ederim. Güzel çalışma. Bu gibi bir işlemin Türkiye'de uygulanabilmesi çok güzel.

Anladığım kadarıyla Kadir abinin verdiği fotodaki gibi eski port kapatılıp yeni port açılmıyor, eski portun ve kapağın şartları, imkanları ve geometrisi elverdiğince portu hesapladığınız flowa ulaştırmak için hem düzleştiriyor, hem de genişletiyorsunuz. Sadece çapta genişleme değil, açıda da düzelme, flow direncinde de düşüş sağlıyorsunuz. Bu sayede manifold ve flanşlarda değişikliğe de gerek kalmıyor.

Peki manifoldu da aynı ölçüye genişletiyor musunuz? Plastik manifoldda durum nasıl oluyor? Eğer plastik manifold genişletilemiyorsa manifold runnerları dar, kapak portları geniş olursa verim çok düşer mi? Çünkü hız görece manifold runnerlarında yüksek, kapakta düşük olacak. Bu işlem sonrası kapak portlarında akış hızında düşüş oluyor mu? Alt devirlerde hissedilir bir kayıp oluyor mu?

Teşekkürler.

Osman sorular için teşekürler :)

Yukarda imkansız diye yazdığım aslında dünya geneli için yazmıştım bu tekniği yani bizim tekniğimizi kullanan yok denilecek kadar az ancak bizim yaptığımız işlem kısacası portu o şekilde step slope yapabilmek için port içinde bu işlem sırasında oluşan dead point leri dolduruyoruz kısacası işlem bu şekilde ilerliyor ve bu işlem zaman ve ekonomi düşmanıdır ama farklılık için benim için olmaz olmazlardandır.

Manifold tabiki matching yapılıyor.Eğer kapak portlandıktan sonra intake match'lenmez ise Port in kısmında yoğun turbulans oluşur ve bu bölgedeki turbulansı kötü türbülans olarak adlandırıyoruz bazı türbülanslar işe yararken port in kısmındaki kötü flow a ve fps e neden oluyor malesef.

Alt devirleri ayrı yorumlamak istedim port polish ölmez alt devirler.Profesyonel porting işleminde alt devirler ölür volume'den dolayı Race port işleminde alt devir porting kadar öldürmez.

PPR engineering
03-01-2013, 22:05
kaan abi maşallah :)

benim kapağı yaparız tekrar böyle 1 durumda :D

Sağol ardeşim teşekkür ederim.

Ne yapmak istiyorsun hangi durumdan bahsediyorsun wet flowdanmı boş olduğum zaman alır ölçerim istersen sıkıntı değil.

D16inside
03-01-2013, 22:15
Emeğine saglık.

Osman Bahadır
03-01-2013, 23:09
Osman sorular için teşekürler :)

Yukarda imkansız diye yazdığım aslında dünya geneli için yazmıştım bu tekniği yani bizim tekniğimizi kullanan yok denilecek kadar az ancak bizim yaptığımız işlem kısacası portu o şekilde step slope yapabilmek için port içinde bu işlem sırasında oluşan dead point leri dolduruyoruz kısacası işlem bu şekilde ilerliyor ve bu işlem zaman ve ekonomi düşmanıdır ama farklılık için benim için olmaz olmazlardandır.

Manifold tabiki matching yapılıyor.Eğer kapak portlandıktan sonra intake match'lenmez ise Port in kısmında yoğun turbulans oluşur ve bu bölgedeki turbulansı kötü türbülans olarak adlandırıyoruz bazı türbülanslar işe yararken port in kısmındaki kötü flow a ve fps e neden oluyor malesef.

Alt devirleri ayrı yorumlamak istedim port polish ölmez alt devirler.Profesyonel porting işleminde alt devirler ölür volume'den dolayı Race port işleminde alt devir porting kadar öldürmez.

Cevabın için teşekkür ederim.

Dead pointleri düşünmemiştim bile ben :) Epey yoğun işçilik var anlaşılan.

Ne diyelim, Allah proje arabası yapıp da sana kapak portlatmayı nasip etsin bize :)

levent
03-01-2013, 23:31
Abi açıklamalar için çok teşekkürler, cidden bilgilendirici bir konu olmuş. Ayrıca gurur kaynağısın :)


kaan abi maşallah :)

benim kapağı yaparız tekrar böyle 1 durumda :D

Sen önce ne yapacağına karar ver de bi, içini hazırla listeye göre kapak yapmak lazım, biliyosun :D