Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.4 TSI AFR wideband değerleri ?



utkunoa
27-12-2012, 16:24
Arkadaşlar bugün aracıma aem in wideband montajını yaptım.

Aklımda olan sorular var bilen arkadşalarım cevaplar ise sevinirim.

rölantide değer kaç olmalı ?

normal kullanımda değer kaç olmalı ?

dip gazda değer kaç olmalı ?

şu an gözlemlediğim kadarıyla rölantide 15.6 16.2 arası gidip geliyor

normal kullanımda 13-14 lerde geziyor.

dip gazda 11.2 ye düşüyor. rölanyim fazla gibi geldi bunun fazla olması ne anlama gelmektedir ? nasıl olması gerekir herkese teşekkürler

araç yazılımlı 1.4 tsi rocco downpipe ta var

tdipower
27-12-2012, 16:27
değerlerin gayet normal

utkunoa
27-12-2012, 16:54
ancak polo gti lerde ve dier roccolarda bu deger 14.5 lerde gezıyor rolantıde sorunum burada

boosted_pug
27-12-2012, 18:01
ancak polo gti lerde ve dier roccolarda bu deger 14.5 lerde gezıyor rolantıde sorunum burada

Arabanda rölantide dalgalanma düşme stop etme felan yoksa ordaki rakamların kaç oldukları senin için çok bi sorun değil widebanda bakıp kafanı bulandırmana gerek yok hem diğer roccolardan az yakar :)

utkunoa
27-12-2012, 18:22
arabamda rolantıde dalgalanma vye düşme sarsıntı o tarz bir sorun yok. dier roccolardna nasıl daha az yakıcak onu anlamadım yalnzı değerlerin yuksek olması fazla yakıt anlamına gelmezmi ?

BthnKrkt
27-12-2012, 18:37
arabamda rolantıde dalgalanma vye düşme sarsıntı o tarz bir sorun yok. dier roccolardna nasıl daha az yakıcak onu anlamadım yalnzı değerlerin yuksek olması fazla yakıt anlamına gelmezmi ?

o oran hava yakıt karışımı (air fuel ratio) düşündüğünüzün tam tersi.

Günkut
27-12-2012, 18:42
Genel olan herkezin onayladığı aracın speclerin bakmaksızın 13.5 afr .

Fakat gecen özgün abi civicler için (vti) 12 li degerleri önerdi.

Bende kendi crximde dip gazda 12,8--13,6 filan oluyor cokta memnunum aracın rahat oldugu cok belli :)

audilover
27-12-2012, 19:08
Ideal Afr rolatide 14.7 15 arasidir ustune cikiyorsa fyakirlesiyor altina dusuyorsa zenginlesiyor demekdir yani 13 -14 e gore zengindir.
Aracinda dip gaz afr neye tune edildi bilmedigimiz icin ideal olani yaptirdigin yere gidip wot daki afr nedir onu ogrenip log alip sorun varsa nedenini bulmak gerek.11.2 dip gaz afr si bence oldukca guvenli azicik zengin ama iyidir yani motoru kirmaz :)
Part load yarim gazda 13 zengin yanliz eger boost yoksa 13 zengin .
Sunu da unutmamak gerek kisin aracin motor sicakligi yaza gore daha gec yukseldiginden bir miktar fazla yakman normal yaza gore kisin yakit a %5 fazla yakabilirsin bu cok normal bir durum.

utkunoa
27-12-2012, 19:31
raşit abi rölantide iken ve araç sıcaklıı 90 derecelerde iken gördüğüm afr değeri 15.6-16.5 arası deişiyor o kadar büyük sapma olmuyor ama bu aralıklarda gördüm ben. normalde 14.7-15 arası diyorsun ya peki benim bu durumumda yani rölantide fakir durumda iken bana artısı nedir eksisi nedir ? dip gazda 11.2 11.5 lere geldi onu gördüm. normal seyir halinde ise 14.5 leri gördüm yanlış hatırlamıyor isem. dediğin gibi arakdaşlarda hep 14.7 lerden bahsettiklerinden bende fazla çıkması kafamda soru işareti bıraktı.

1.24
27-12-2012, 21:18
raşit abi rölantide iken ve araç sıcaklıı 90 derecelerde iken gördüğüm afr değeri 15.6-16.5 arası deişiyor o kadar büyük sapma olmuyor ama bu aralıklarda gördüm ben. normalde 14.7-15 arası diyorsun ya peki benim bu durumumda yani rölantide fakir durumda iken bana artısı nedir eksisi nedir ? dip gazda 11.2 11.5 lere geldi onu gördüm. normal seyir halinde ise 14.5 leri gördüm yanlış hatırlamıyor isem. dediğin gibi arakdaşlarda hep 14.7 lerden bahsettiklerinden bende fazla çıkması kafamda soru işareti bıraktı.

arkadaşların dediği gibi değerler gayet güzel.

normal değerin üzerinde olması canınızı sıkmasın.

oradaki sayılar şu anlama geliyor.
örnek : 16.0 olsun... 16 birim hava için 1 birim yakıt gönderilmiş.
örnek : 11.5 olsun... 11.5 birim hava için 1 birim yakıt gönderilmiş. gibi

benzinli (otto) motorun çalışma prensibi olarak. 14.7 birim hava ile 1 birim yakıt gönderilmesi gerekiyor.Ki yanma optimum noktada olsun. bu 14.7 rakamı da benzinin motorda yanmasının kimyasal formülüyle bulunmuş bir değer.

yani,
wideband'da gördüğün değer arttıkça az yakıt tüketecek (fakir karışım), azaldıkça fazla yakıt tüketeceksin (zengin karışım) denebilir

aracında rölanti değerinin fakir karışımda olmasının sebebi, yazılım değişikliği, chip vs varsa, ondan kaynaklanıyor olabilir.

yazılım, chip vs yoksa fabrika bu motorun altyapısıyla ilgili (sıkıştırma oranı, ateşleme avansı, püskürtme avansı basıncı vs gibi) değerlerin bu şartta daha iyi çalıştığını hesapladığı içindir.

utkunoa
27-12-2012, 22:44
arkadaşların dediği gibi değerler gayet güzel.

normal değerin üzerinde olması canınızı sıkmasın.

oradaki sayılar şu anlama geliyor.
örnek : 16.0 olsun... 16 birim hava için 1 birim yakıt gönderilmiş.
örnek : 11.5 olsun... 11.5 birim hava için 1 birim yakıt gönderilmiş. gibi

benzinli (otto) motorun çalışma prensibi olarak. 14.7 birim hava ile 1 birim yakıt gönderilmesi gerekiyor.Ki yanma optimum noktada olsun. bu 14.7 rakamı da benzinin motorda yanmasının kimyasal formülüyle bulunmuş bir değer.

yani,
wideband'da gördüğün değer arttıkça az yakıt tüketecek (fakir karışım), azaldıkça fazla yakıt tüketeceksin (zengin karışım) denebilir

aracında rölanti değerinin fakir karışımda olmasının sebebi, yazılım değişikliği, chip vs varsa, ondan kaynaklanıyor olabilir.

yazılım, chip vs yoksa fabrika bu motorun altyapısıyla ilgili (sıkıştırma oranı, ateşleme avansı, püskürtme avansı basıncı vs gibi) değerlerin bu şartta daha iyi çalıştığını hesapladığı içindir.

bilginiz için teşekkür ederim aracım yazılmlı belirttiğim gibi wideband işine yeni girdiğim için bilmiyorum değerlerin tam anlamını. Şimdi detaylı olarka ta anladım audilover isimli Raşit abi de saolsun ilgilendi buda istediği değerlerin vagcom daki görüntüsü. vagcom görüntüsü araç gazladıktan sonra rölantide iken aldım buraya ekliyorum

http://g1212.hizliresim.com/14/v/hcbut.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

chare
28-12-2012, 08:51
afr değerleriniz gayet sağlıklı ve güzel aracınız için..

utkunoa
28-12-2012, 10:24
32 nolu koddaki fuel trim deki 2. şemada %5in üstünün sağlıklı olmadığını belirtti raşit abi, kontak kapattıgımda o değer resimde 6.6 oluyor gazxladıktan sonra rölantide 4.7 bu konuyu araştırıp buraya sebbeini yazıcam başka bir arkadaş ta mağdur olursa en azın dan öğrenmiş olur

penguinhakan
28-12-2012, 10:50
Bir de 31 nolu bloğu okuyup log alır mısın , düşük devirden redline kadar basarak log alırsan AFR değerlerine de bakalım.

zafa38
29-12-2012, 12:10
Güzel bir konu olmuş.
Değerlerinde sıkıntı yok gayet iyi.
Benim rölanti araç sogukken 15.8-16.5 Normal rolantim 14.7- 15.8 arası
Dip gazda ise 11.3 - 11.5 arası gidip geliyor. Araç dip gazda ciddi anlamda zengin karısımda gidiyor eksileri artıları nelerdir?

utkunoa
29-12-2012, 12:17
benimde senle hemen hemen aynı safa, Hakan abi 31 nolu blok ta log aldığım zaman hangi aralıklar sağlıklıdır peki bi yorum yapabilirmisin ?

audilover
29-12-2012, 14:14
Güzel bir konu olmuş.
Değerlerinde sıkıntı yok gayet iyi.
Benim rölanti araç sogukken 15.8-16.5 Normal rolantim 14.7- 15.8 arası
Dip gazda ise 11.3 - 11.5 arası gidip geliyor. Araç dip gazda ciddi anlamda zengin karısımda gidiyor eksileri artıları nelerdir?

Dipgaz da 11.3 bence ciddi zengin fazla yakar performans kaybi da cabasi ama safe olur zor kirilir orasi ayri:)

utkunoa
29-12-2012, 14:23
kırılan şey ne abi :D

onur_S
29-12-2012, 14:25
bu araçların optimum afr değeri ne?Genel olarak tr deki yakıtla kabataslak turbo bi araç 11.5-11.8 civarı yürümesi gerekmiyormu?

Günkut
29-12-2012, 14:34
Motor :D

Aşırı fakirde kırarsınız mesela benim rexe yeni motor yaptık 4 bin devirden sonra 15 afr gösteriyor onun için basmıoyrum :D

penguinhakan
29-12-2012, 17:18
31 nolu blokdan aldiginiz data hicbir sey ifade etmez cunku narrow band olcum yapar bu aracda arkadaslarda wideband var zaten so no problem:):)

Peki tamam , wideband yoksa , zengin fakir bilgisini narrow band olan orjinal o2 sensorunden okuyamaz mıyız.

Yani benim daha onceleri aldığım bir log mesela ; 31 nolu block AFR değeri Mevcut değer * 14,7
Devir Mevcut İstenen AFR
2400 0,97 0,97 14,259
2560 0,97 0,95 14,259
2720 0,94 0,95 13,818
2880 0,94 0,95 13,818
3000 0,95 0,95 13,965
3160 0,94 0,95 13,818
3360 0,92 0,95 13,524
3480 0,94 0,95 13,818
3640 0,94 0,95 13,818
3840 0,94 0,96 13,818
4000 0,94 0,94 13,818
4160 0,91 0,91 13,377
4320 0,88 0,88 12,936
4480 0,84 0,86 12,348
4640 0,84 0,84 12,348
4800 0,83 0,83 12,201
4920 0,81 0,82 11,907
5080 0,80 0,81 11,76
5240 0,80 0,81 11,76
5360 0,78 0,80 11,466
5480 0,78 0,80 11,466
5600 0,94 1,00 13,818
5600 0,92 0,96 13,524
5560 0,80 0,80 11,76
5640 0,88 0,95 12,936
5760 0,88 0,86 12,936
5880 0,78 0,79 11,466
5960 0,78 0,79 11,466
6040 0,77 0,79 11,319
6160 0,77 0,79 11,319
6240 0,75 0,79 11,025
6320 0,77 0,79 11,319

ukku
29-12-2012, 17:27
Golf 160'ın lambdası zaten widebanddır, narrowband değildir ki.

utkunoa
29-12-2012, 19:35
şu logu birde ben alayım bakayım agöstergedekinden farklımı çıakcak

Oz`
29-12-2012, 20:20
açıklamakisterim 14.7 Normlar içindedir rolanti de Cruise de :) ancak bu bir normdur aslında 1.05 afr yani 15.4 felandir Best ekonomi

145. 15.5 arası normal sürüs ve rolantidede çok güzeldri Best power 12.5 12.3 tür turbo araba için ama kesinlikle Tr de bu benzin ile önermiyorum

12 ile 11.5 arasındada 2 beygir bile yok biraz daha fazla yakar ama tolansları kötü benzinlere karşı kesinlikle araba kendini çok cidddi şekilde kendini koruyor :)

penguinhakan
29-12-2012, 21:19
açıklamakisterim 14.7 Normlar içindedir rolanti de Cruise de :) ancak bu bir normdur aslında 1.05 afr yani 15.4 felandir Best ekonomi

145. 15.5 arası normal sürüs ve rolantidede çok güzeldri Best power 12.5 12.3 tür turbo araba için ama kesinlikle Tr de bu benzin ile önermiyorum

12 ile 11.5 arasındada 2 beygir bile yok biraz daha fazla yakar ama tolansları kötü benzinlere karşı kesinlikle araba kendini çok cidddi şekilde kendini koruyor :)

Açıklama göre benim logdaki değerler iyi diyorsun yani değil mi özgün ?

Oz`
29-12-2012, 21:25
ben çok denedim wideband ile aynı gösteriyor 31 şimdi bişiy dicemde

hakan evet güzel Afr

erh
29-12-2012, 23:38
1.4 tsi in uzerindeki lambda zatengenis band calisiyor. 31 kanaldaki degerler narrow degil yani gayet dogru..

ahmet3425
30-12-2012, 01:21
Güzel bir konu olmuş.
Değerlerinde sıkıntı yok gayet iyi.
Benim rölanti araç sogukken 15.8-16.5 Normal rolantim 14.7- 15.8 arası
Dip gazda ise 11.3 - 11.5 arası gidip geliyor. Araç dip gazda ciddi anlamda zengin karısımda gidiyor eksileri artıları nelerdir?

arac dip gazda ciddi anlamda zengin falan değil gayet normal değerler. zengin karısımın cok asırı zararları yok eğer cok abartı zengin değilse ama fakir karısım cok tehlikeli egt arttırır motor kırılabilir vs.

bir kere sunu bilmek lazım atmosferik aracların yakıt karısım oranlarıyla aşırı besleme aracların ki birbiriyle aynı değildir. turbo besleme araclar daha zengin karısım ihtiyacı duyar.

utkunoa
30-12-2012, 11:51
ben kattan sonraki orta susturucuya giden borunun başına taktırdım sensörü. forumarlda yazıldığı gibi de 10 derecelik bir açı ile bağlattım.

penguinhakan
30-12-2012, 12:54
Utku ;
Benim değerler şu şekilde : Arabayla gazladım ve bir süre bekledikten sonra
32 nolu block = Idle : -1,3 gaz verince -0,9 Partial = -7,0 / -7,4

utkunoa
30-12-2012, 13:04
hakan abi raşit abinin dediğine göre partialin %5 den yukarı olması araçta sorun olduğunu gösteriyormuş. bendeki rölantide %4.5 kontak kapattıktan sonra %6.6 oluyor.

penguinhakan
30-12-2012, 13:14
hakan abi raşit abinin dediğine göre partialin %5 den yukarı olması araçta sorun olduğunu gösteriyormuş. bendeki rölantide %4.5 kontak kapattıktan sonra %6.6 oluyor.

+%5 galiba o , Artılar fakir , eksiler zengin.

Eğer idle değerin scopelardan çok uzak ise vakum problemi , partial çok uzak ise , Map - MAF vs sensorulerinden diye düşünüyorum ben.

http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/030-049.html

utkunoa
30-12-2012, 13:17
aracım bi ara habire n249 valve hatası veriyordu bundan mıydı acaba, ancak son 2 haftadar motorda hata kodundan eser yok.

penguinhakan
30-12-2012, 13:22
aracım bi ara habire n249 valve hatası veriyordu bundan mıydı acaba, ancak son 2 haftadar motorda hata kodundan eser yok.

Sen de Forge DV yokmuydu ? Eğer Stock N249 varsa ve N249 hatası veriyorsa patlatmış olabilirsin .

utkunoa
30-12-2012, 13:26
abi ilginç olan da forge dv ile bu hatayı veriyordu bobinleri değiştiririken dv nin vakum borusunu koparttım tekrardan yerine bağladım ardından hata dan eser kalmadı. ama hatayıda forge dv ile veriyordu. Konu sapmasın gabi bu arada yenifarkettim sendeki değerler - imiş bendeki 32 blok değerleri artı resminide atmıştım 2-3 post önce

utkunoa
01-01-2013, 12:50
özgün abi sonuç olarak bende sorun vramı yokmu :D