Orijinalini görmek için tıklayınız : Aracımın Turbo Basıncı Çok Yüksek. Sizce neden yapar?
Merhaba
Aracım 98 model bir s70 t5... Bildiliğim kadarıyla 0,7 barda 226hp güç veriyor. Ben 0,9 diye biliyordum lakin Kelalper 0,7 diye düzeltti beni.
Bugün OBD cihazıyla telefona bağladım ve çok yüksek bir değerle karşılaştım. araç 1,8 hatta 1.9 bara kadar yükseliyor sonra 1,2-,1,4 bar civarında devam ediyor gaza yüklenince. Aracın çalışmasında bir sarsıntı veya yanan bir lamba falan yok. Gidişi bana eski aracımdan sonra zayıf geliyor ama normaldir, o 2.3t5 bu 2.0t5 o manuel bu otomatik... Lakin daha iyi gitmesi gerekirdi diyede düşünüyorum...
Sizce bu yüksek basıncın nedeni neler olabilir? Yakıtımda çok yüksek doğal olarak...
Alette sorun var derseniz, 1.2peak görmesi gereken ecufast yazılımlı minicooper S'i 1 bar gördü peak olarak, oda 0,9da tutunuyor... yani ölçse az ölçmesi lazım...
Nedir düşünceleriniz? Araç gayet temiz, motoru açılmamış zorlanmamış bir araç... son 2 senedirde çok kullanılmamış yatmış genelde... Duman atma vs problemlerimde yok. Bakımları yeni, yani yağı suyu bujisi ıvırı zıvırı...
imkansız o basınçlar
zaten ecu motoru korumak için kesime giderdi (boost cut)
bence yanlış ölçüm var mesela atmosfer basıncıda sonuca katılıyor olmasın ?
1 bar çıkarın siz sonuçtan
1.8 barmı gördün - 1 = 0.8 bar olmasın o ?
yavuz364
01-01-2013, 18:00
Bana da öyle geldi, absolute olarak okuyor olmayasınız..
Kontak açıkken ve motor çalışmıyorken baktığınız de basınç değerini kaç okuyorsunuz ??
Eğer 1 okuyorsanız okuduğunuz değerden 1 çıkartın..
Benimde ilk aklıma gelen o lakin minide aynı alet ile ölçtüğümüzde 0,9 bar verdi... 1bar atmosfer basıncını ondan çıkarsa araba tapa gaz giderken vacumda gidiyor gibi olmalı :)
Wastgate mi fazla basıyor? bende çözemedim açıkçası... Mini değil s70t5 olsaydı yanımda olayı daha rahat çözerdik gerçi...
Kontak açıkken 1 okumuyor, vacumda eksilerde okuyor...
imkansız o basınçlar
zaten ecu motoru korumak için kesime giderdi (boost cut)
bence yanlış ölçüm var mesela atmosfer basıncıda sonuca katılıyor olmasın ?
1 bar çıkarın siz sonuçtan
1.8 barmı gördün - 1 = 0.8 bar olmasın o ?
Bu arada okuduğumuz alet elm327+android torque programı... Hatırlarsanız Bülent Abi'nin mps ile bakmıştık o gün sizinle beraber...
kadioglu
01-01-2013, 18:36
Normalin çok üstünde basınç varsa ve enjektörlerle yazılım bunu desteklemiyorsa araç belli bir hızda kalıyor daha üst hızlara çıkmıyor.Sonra karışım fakire düştüğünden hararet aşırı yükseliyor ve motoru yiyorsunuz.Pistonu segmanı eritiyor.Bu da 5 dakika sürmüyor.
O yüzden sizinkisi bir şekilde okuma hatasıdır.
Bu arada okuduğumuz alet elm327+android torque programı... Hatırlarsanız Bülent Abi'nin mps ile bakmıştık o gün sizinle beraber...
selamlar
o araçta o basınçlar imkansız, çoktan motoru kırman gerekirdi
onu geç o turbo o kadar basamazki?
1.8 bar şaka gibi o araca göre
mutlaka bir hata var
0.7, 0.8 bar belki olsun 0.9 bardır en yüksek boost
bazı araçlarda overboost olabiliyor o da bazen 1.1-1.2 barları görmene yarıyor
tabi bu değerler için motor ve turbonun mükemmel kondisyonda olması lazım.
1 bar ile 1.1 bar arasında bile çoook ciddi fark var
aklıma birşey gelmiyor, derken geldi
her araçta basıncı okumak için MAP sensörü olmak zorunda değil
bilmiyorum senin araçta varmı ?
olmayınca ecu basınca MAF tan okuduğu bilgiye göre karar veriyor
tork programıda birşeylerden hesaplayıp hatalı gösteriyor olabilirmi ?
Osman Bahadır
01-01-2013, 19:41
Alet bunu gördü diye birşey yok. Ölçümü o alet yapmıyor, araç yapıyor. Alet sadece veriyolundan ilgili değeri çekip ekrana getiriyor o kadar. Alet de elm327 yani...
Bazı araçlar mutlak basınç olarak tutar manifold basınç kaydını, bazısı relatif...
1.8, 1.9 basınçlar turbo basıncı + atmoser basıncı şeklindedir. Yani 1.9 gördüğün sırada turbon 0.9 bar basıyordur.
O zaman sizin yazdıklarınızıda baz alarak ben şu ihtimalleri varsayıyorum...
Benim araç maptan değil maftan veya farklı bir kombinasyonla okuyor... Bu nedenle atmosfer basıncını ekliyor olabilir. Eğer böyleyse en yüksekte 0,9 görüyor, sonralarında ise 0,3-0,4lerde... ki buda düşük bir değer, 0,7 olması lazımmış... Ben uzun uzun bir bakayım araca ne değerleri veriyor diye... Bu ihtimal daha yakın geldi şimdi. Map yok bunlarda diyordu, görmez diyordu bazı arkadaşlar, sanırım dediğiniz gibi minide map olduğu için normal değeri bende ise +1 değerini veriyor...
İkinci ihtimal ise, benim araçta direk maptan okumadığı için, saçma değerler çıkıyor, ki bu durumda kaale almamam gerekiyor...
Peki aracımın turbo basıncını nasıl öğreneyim? Dyno yapacağım gerçi gücünü görmek açısından ama basıncını nasıl ölçebiliriz?
Dediğiniz gibi araç 1.8-1.9larda olsa sanırım 5 dakika bile sürmeyebilirdi motoru yemem... Araç saat gibi, sadece yakıt fazla ama oda aracın genel karakteri gibi...
Aracın herşeyine tam emin olduktan sonra yazılım yaptırıp uzun bir süre binmek istiyorum... ,
Başka düşünceleri olanlarda esirgemesinler tabiki :)
Osman Bahadır
01-01-2013, 21:32
Harici boost göstergesi bağlayabilirsin.
Ayrıca basınç sabit olmaz. 0.9 görüp üstlerde düşmesi normal.
Kesinlikle dusmesi normal ama yüksek sayilabilecek bir hizda dip gazda tutunmasi gerekird.. 1.9u gorunce sasirdik ve cokta detayli basamadik. Yarin yada yarindan sonra tam kontrol eder bakarim... Zira mini 1de peak yapip 0.9da tutunuyor... Mpste ve Mazda3 dizeldede benzerdi...arabayi Ben kullandigim icincok dikkatli bakamadim...
bence senin aracın turbo basıncı yüksek değil tam tersi düşük bile
map sensörü yoksa zaten o değeri direk pass geç
bir turbo göstergesi takabilirsin hatta geçici olarak emme manifoldun oralardaki bir hortum çıkışına tak görmek için en kötü ihtimal.
eğer turbo gerçekten 0.9 bar peak boost yapıyor ve 0.4 bara düşüyorsa
o arabanın;
turbo borularını
intercoolerını
wastegate ayarını
en sonda turbosunu kontrol ettir, çünkü araban yürümüyor, kaçak var demektir.
0.9 peak açan turbo (tabi yazılımada bağlı bu) 0.75 0.8 barda devam eder
turbo-motor kondisyonun mükemmel ise.
eğer bütün bu teorilerimiz doğru ise
yani turbo tam gaz giderken 0.8 yerine 0.3-0.4 basıyorsa
sorunu düzelttikten sonra araba deli gitmeye başlayacaktır
Bugün fırsat bulunca peak yaptıktan sonra kaçta tutunduguna bakacağım...
arkaşlar bahsedilen mini de benimkisi. yazılım+dp+ic var araçta .
peak 1 görüyor ve 0,9 da tutunuyor sürekli.Araç çalışır halde fakat gitmezken -0,8 oluyor.
peak 1,2 veya 1,3 görmesi gerekmezmiydi? araçta kaçak olabilir mi?
Bugün Celal'in yanına gittim (Volvo Çıkmacısı). Arabam benle değildi,
Onunda c70 2.0t5i var... Ona bağladık, onda 1-1,1 peak yapıp 0,7-0,8 bandında tutundu...
Sövdüm bir güzel :D
tabi o aracın benimkinden farkları var, bobinli, elektronik ateşlemeli biraz daha revize edilmiş bir motor...
Bu böyle olmaz dedim en sonunda... Aldık manuel takılacağız :) Boost göstergesini aldım, yarın bağlayacağım bir aksilik olmazsa... Dananın kuyruğu kopacak yani :)
Bu işi çözmek istememin sebebi ise android tablet+elm327+Ses sistemi kombinasyonu ile ilgili acayip fantazilerimin olması :)
Artık benimde bar basıncına bakarız bi ara.Sonuçlar çıktığı anda bana hbr ver :)
Bugün manuel takıldık :) Bar saatini bağladık, ayarlarımız yaptık...
Şuan araç 0,8-0,9 aralığında basıyor düzenli olarak... daha öncesinde 0,7-0,75 gibi basıyordu... Biraz daha toparlandı gidişi aracın. Yakıt durumunu bir depoyu komple bitirince görürüm...
Sanırım telli olan 98 modellerde elm cihazı saçmalayabiliyor. Bugün mesela hep doğru gösterdi lakin arada 2.2 bar bile peak verdiği oldu. ama 99 sonrası elektroniklerde sorun yok, ne gösteriyorsa odur...
Benim deneme yanılmam herhalde faydalı olmuştur. 98 ve 99 arasındaki farkları görmüş olduk. Bu arada 99 kasa olan c70 biraz daha ataktı benim araçtan. son ayardan sonra denemedik lakin. denedikçe yazarım, belki birilerinin işine yarar.
Frequency_48
21-01-2013, 02:30
1,7 1,8 bar değilde 17-18 psi olmasın o değerler. genelde Ecu da değerler bar değil psi olarak gösterilir.
14,7 psi = 1 bar dır.
Daha öncede belirttiğim gibi, ölçüm aleti ile aracın verilerinin uyuşmazlığından kaynaklandı sanırım...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.