PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bir PORT & POLİSH günlüğü by ÇAĞAN



ÇAĞAN
03-01-2013, 23:43
Tarih : 18.12.2012 ( 06 krc 11) k24 blok k20 silindir kapaklı n/a aracının port-polish yapılmasının zamanı geldiğine işte o gün karar vermiştik.önceden benim araştırma ve deneyimim vardı , birazdaha araştırma ve deneyim kazanmak adına boşta duran bir adet k24 silindir kapağını aldım ve eve geçtim inceleme ölçüm ve araştırma sonucu deneme amaçlı aldığım k24 kapağı işlemeye başladım…güzel beğenilen bir sonuç koyduk ortaya…

Tarih: 23.12.2012 k24 kağının beğenilmesinden sonra.k20 silinir kapağının sökülmesine ve bize emanet edilmesine karar verildi. ilk önce dyno gerekliydi ve BoostER Performance (Erhan YÜCEL) yolunu tuttuk…

4 vites dyno sonucumuz……….229.9 hp…268.2 nm tork aracın verileri elimizdeydi artık.
06 KRC 11 DYNO 1....23.12.2012 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=GZcu-rVZWTI&feature=youtu.be)

Tarih: 24.12.2012 Şeref abi işe koyuldu ve silindir kapağını sökmeye başladı…sökülen silindir kapağını sırtladığım gibi anlaşmalı olduğumuz SERDAR MOTORUN yanında aldım soluğu , subapları söktürdükten sonra boş silindir kapağını bagajıma attım ve doğru ostime malzeme almaya… 187 tl ye yakın malzeme aldık toplamda…malzemeler ve kapakla birlikte uzun bir süre baş başa kalıcağım evimize geldik artık…
http://f1301.hizliresim.com/15/3/hmcvu.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Aldığım malzemelerden biraz örnekler….
http://f1301.hizliresim.com/15/3/hmd0u.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://b1301.hizliresim.com/15/3/hmd34.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://b1301.hizliresim.com/15/3/hmd43.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://b1301.hizliresim.com/15/3/hmd5p.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://b1301.hizliresim.com/15/3/hmd6z.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Yukardaki resim ( domuz yağı , son işlem pastası ve cilasıdır)
http://b1301.hizliresim.com/15/3/hmdc8.jpg (http://bit.ly/c25MCx)


Tarih : 25.12.2012 kapağın ölçümleri araştırılması , limitleri v.s işlemleri yaklaşık 1 günü aldı…
İşe çok kaptırınca resim çekmeyi unutuyorum kusura bakmayın ama ölçümler için ilgilenen arkadaşlara gönderebilirim…teknik resmini çıkardım kapağın.
Tarih : 26.12.2012 sabah erkenden işe koyulduk artık…günler günleri işler işleri takip erderken güzel güzel işlerken kapağı…
http://b1301.hizliresim.com/15/3/hmdld.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://a1301.hizliresim.com/15/3/hmdqq.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://a1301.hizliresim.com/15/3/hmdrn.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Port genişletme
http://a1301.hizliresim.com/15/3/hmdtz.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Port genişletme
http://a1301.hizliresim.com/15/3/hmdzt.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Zımpara…kabasını aldık
http://f1301.hizliresim.com/15/3/hmf37.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://f1301.hizliresim.com/15/3/hmf8s.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://f1301.hizliresim.com/15/3/hmf9r.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://f1301.hizliresim.com/15/3/hmfcv.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://f1301.hizliresim.com/15/3/hmff2.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://f1301.hizliresim.com/15/3/hmfgk.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://f1301.hizliresim.com/15/3/hmfhv.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://f1301.hizliresim.com/15/3/hmfjp.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://g1301.hizliresim.com/15/3/hmflu.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://g1301.hizliresim.com/15/3/hmfnj.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://g1301.hizliresim.com/15/3/hmfq8.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://g1301.hizliresim.com/15/3/hmfrc.jpg (http://bit.ly/c25MCx)



Tarih : 29.12.2012 sabah saat 09:00 bir cevapsız ŞEREF KARACA ‘’Çağan silindir kapağını acil getirmen gerekli bugun arabayı çıkarıcam hafta sonu araba gerekli bana’’ mümkün değil olmaz yapma etme bitmedi desemde gerçekten acil işi olduğu için saat 16:00 zoraki kapağı arabaya takabilecek konuma getirip teslim edeceğime söz verdim….yorucu bir çalışmanın ardından 15:30 kapağı alıp evden çıktım SERDAR MOTOR a motoru yıkatıp subaplarını tekrar taktırdım ve saat 16:30 Şeref KARACA ya kapağını teslim ettim , hemen toplamaya başladı…
http://g1301.hizliresim.com/15/3/hmft8.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://g1301.hizliresim.com/15/3/hmfvk.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://g1301.hizliresim.com/15/3/hmfxm.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://g1301.hizliresim.com/15/4/hmfyw.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://b1301.hizliresim.com/15/4/hmfzz.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://b1301.hizliresim.com/15/4/hmg0u.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://b1301.hizliresim.com/15/4/hmg2v.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://b1301.hizliresim.com/15/4/hmg69.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://b1301.hizliresim.com/15/4/hmg73.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Sevindirici bir haber rolantide 13.8 ile calışan araba 15.2 ye fakirleşmişti biraz olsun bu yorgunluktan sonra yüzüm güldü….
Fakat içime sinmedi , istediğim bir çok işlemi detayı yapabilmem için zamanım olmamıştı…10 gün süre vermişitim kendisine fakat 3.5 gün işlediğim kapağı bitirmek zorunda kaldım.

Tarih : 02.01.2012 yılbaşı fln derken…. UTKU SELAMOĞLU ‘’US Performance’’ tarafından daha önceden olan ayarının üstüne , hava-yakıt oranı ayarlanarak düzenlemeleri yapıldı….

Tarih : 03.01.2012 afr side ayarlanan aracımızın yolu tekrar BoostER Performance , erhanın yanındayız….
http://b1301.hizliresim.com/15/4/hmg9m.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

Tekrar 4.vites denememiz…………sonuç : 235.5 hp 269.8 nm….
06 KRC 11 DYNO 2...03.01.2013 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=fSxKfcr6LGY&feature=youtu.be)

bu kadar sıkışık bir zaman diliminde bu kadar olabildi kısmet böyle oldu hayırlı olsun.Gaz kelebeği ve emme taktığımızda normal alıcağımız hp degerlerinden birazdaha fazla alıcağımızı düşünüyorum port-polish işlemiyle.

Honda civic si silindir kapağının port-polish bu hafta başlıcam umarım istediğim gibi zaman sıkıntım olmıcak…dynosunu aldık , kapağını söktük , haftaya görüşmek dileğiyle…

Ertug_T.
04-01-2013, 00:29
harika sonuç güzel emek maşallah :)

Arenimo
04-01-2013, 00:35
Kolay gelsin kapak isi dertli is zamaninda ben neler cektim belli degil emeginizi taktir etmemek mumkun degil kolay gelsin :D

ArMy
04-01-2013, 00:35
Eline sağlık güzel iş çıkarmışsın.. :)

ygtrn
04-01-2013, 00:39
eline sağlık... ancak sübap guidelarını niye sıfırlamadınız?

sasuta
04-01-2013, 00:59
Emek isteyen bir iş gerçekten. Tebrikler.

Volkann
04-01-2013, 01:46
emegınıze saglık

ÇAĞAN
04-01-2013, 02:37
eline sağlık... ancak sübap guidelarını niye sıfırlamadınız?

normalde ben kesicektim , aracın sahibi şeraf abi kesilmesini istemedi kendi tercihiydi , saygı duyduk :)

ÇAĞAN
04-01-2013, 02:49
şu anda oem gaz kelebeği , oem intake manifold ve oem egzantirikle ile 5.5 hp aldığımızı varsayıyoruz....fakat bunlara aftermarket gaz kelebeği ve RRC intake manifold bide stage 2 benzeri bir egzantirik geldiğinde port-polish in etkisinin daha büyük olacağını düşünüyoruz !!!

Kakus
04-01-2013, 03:15
Sadece PP ile 5 beygir he? Ellerinize sağlık.

KingoAtmo
04-01-2013, 07:07
Eline sağlık, güzel olmuş

berkred
04-01-2013, 07:45
elinize emeğinize sağlık

ilkerotti
04-01-2013, 11:11
Eline sağlık çağan güzel iş çıkardın. yapıcam dedin yaptın tebrikler.

despe
04-01-2013, 11:25
tork muhteşem olmuş maşallah :)

chiefkadir
04-01-2013, 12:19
Eline sağlık yiğenn :)
Çözdün bu işi :)

krc_63
04-01-2013, 15:05
Tesekkurler yegen eline saglik biraz acele ettik ama olsun :)

ÇAĞAN
04-01-2013, 16:15
Tesekkurler yegen eline saglik biraz acele ettik ama olsun :)

hayırlı olsun diyelim...güzel sonuçlar almak sevindirici her ne olursa olsun.

bu arada güzel dileklerde bulunan herkezede teşekkürler !!!

Görkem
04-01-2013, 16:38
domuz yağı felan ne olum bu böle ben iş yaptırmam sana ,,,öz hakiki kuyruk yağına geçin bir an önce :p :D


şaka bi yana güzel olmuş eline sağlık çağan :icon_tup: ilerleyen zamanda yeni çalışmalarınıda bekliyoruz ;)

RaiTheRe
04-01-2013, 16:41
Emeğine sağlık işçilik hakikaten etkileyici sonuçta gayet başarılı gözüküyor

RsErdi
04-01-2013, 17:00
emeğine saglık çağan başarılı olmuş alınan dyno da güzel veri daha yükseltilebilir sanırım?

ÇAĞAN
04-01-2013, 18:27
emeğine saglık çağan başarılı olmuş alınan dyno da güzel veri daha yükseltilebilir sanırım?

kesinlikle çok daha güzel olabilir...sırada civic si var bakalım ne çıkartıcaz !!!

erh
04-01-2013, 18:36
Guzel oldu cagan ;)

ÇAĞAN
04-01-2013, 18:39
Guzel oldu cagan ;)

saol erhan sanada dynonada teşekkürler :)

CasabLanca
04-01-2013, 21:48
roketleme konusunda başarılı olduğun kadar bu konuda da başarılısın kanka tebrik ederim

MeRtCaN
04-01-2013, 23:56
Emeğine sağlık Çağn iyi ugrasmısın valla
guzel sonuç cıkmış dyno da da

benım sormak istedigim bi kaç soru olacak

Bu fotografdakı kapakta K20A kapagı Port dizaynı ve Port Polishi yapılmıs
ama kapak portları ayna gibi parlatılmamış
Senın yaptıgın işlem extra getirisi varmı acaba ?
Cunku Ankara da yıne kapagı ayna gibi parlatan bi kaç kişi biliyorum dogru olanı bumu yoksa bu fotografdakı gıbı mı ?

http://b1301.hizliresim.com/15/5/hnhbm.jpg

http://b1301.hizliresim.com/15/5/hnhdk.jpg

chiefkadir
05-01-2013, 00:05
Mertcan aşırı parlak olması ,karışımın iyi homojen olmasını engelliyo vs. diye duymuştum Kaan'dan yine en iyi cevabı o verir herhalde :)

redzone
05-01-2013, 00:25
emegıne saglık :icon_tup:

ÇAĞAN
05-01-2013, 12:50
[QUOTE=MeRtCaN;6514642]Emeğine sağlık Çağn iyi ugrasmısın valla
guzel sonuç cıkmış dyno da da

benım sormak istedigim bi kaç soru olacak

Bu fotografdakı kapakta K20A kapagı Port dizaynı ve Port Polishi yapılmıs
ama kapak portları ayna gibi parlatılmamış
Senın yaptıgın işlem extra getirisi varmı acaba ?
Cunku Ankara da yıne kapagı ayna gibi parlatan bi kaç kişi biliyorum dogru olanı bumu yoksa bu fotografdakı gıbı mı ?
.................................................. .................................................. .................................................. ....................................


mertcan bizim istediğimiz havanın ve yakıtın mümkün olduğunca az direnç ve sürtünmeyle karşılaşarak yakıt odasına ulaşması böylece daha hızlı , düzenli ve yoğun hava-yakıt yanma odasına ulaşır amacımız budur....tabiki burada portların parlaklığından daha önemlisi iç yüzey dengeleri , akış yönü , hacmi v.s

tabiki parlaklığıda , aliminyum bir yüzeyi ne kadar pürüzsüz hale getirirseniz o kadar çok parlar bizim istedğimizde budur...örneğin uçak motorlarında yakıt hortumlarının iç yüzeyinde , havanın çarpmaya , akmaya maruzkaldığı bir çok alanda saf teflon veya alaşımı kullanılır , saf teflon dünyanın en az sürtünme katsayısına sahip maddesidir....keşke portların içini teflon kaplayabilsek :soru:

homojenlik konusunda da benim düşüncem boşluğa bırakılan yakıt , havanın akış gücü sayesinde yanma odasına taşınır havanız ne kadar stabilse yakıtınızda o derecede stabil bir şekilde yanma odasına taşınır...

Mikrop_Ali
05-01-2013, 17:32
maaşallah kanka elinize sağlık;)
fotoları hesap makinasıyla çekmeyeydin iyiydi :D
bu aralar roketleyemiyoruz neden böyle oldu..

ÇAĞAN
05-01-2013, 17:38
maaşallah kanka elinize sağlık;)
fotoları hesap makinasıyla çekmeyeydin iyiydi :D
bu aralar roketleyemiyoruz neden böyle oldu..

fotolar oldukça kötü oldu evt....rokete her zaman varız hazırız seviyoruz:p:D

D16inside
05-01-2013, 18:26
emeğine saglık şeref abime cok cok selamlar.
dükkanıda hayırlı ugurlu olsun.

PPR engineering
06-01-2013, 02:37
Mertcan aşırı parlak olması ,karışımın iyi homojen olmasını engelliyo vs. diye duymuştum Kaan'dan yine en iyi cevabı o verir herhalde :)

Kadir abi.Port içindeki sürtünme oem typer'da %2 civarı bunu parlatarak %1 e indiremezsiniz ama atomizeyi kaybedersiniz Flow bench ve Flow master la bizzat kendi ölçümlerim ve günlerce ayrı ayrı kapaklarda test ettim tabiki herkez bence kendi bildiğini yapsın.hava yakıt karışımı bunu ölçebilmek içinde wet flow sistemini kurduk wet flow ,flow ölçümleri sırasında enjektörle beraber test ediyorsunuz bu zaten hali hazırda kimse kullanmıyor karburatör üreten firmalar ve cosworth dışında.

Mertcan arkadaşlar ellerinden geleni yapmışlar titiz çalışmışlar belliki ama katogori olarak farklı bizim yaptığımız işlerle.Biz race port yani port desing yeniden tasarımı araç listesine göre belirleyip Cnc daha sonrasında port thorat ve short turn radius port floor bölgelerinin açıları tamammen baştan veriyoruz.Zaten biliyorsun raceport--port polish in anlam ve içeriğini açtığım konuyla belirttim.

Arkadaşlar emeğinize sağlık.

MeRtCaN
06-01-2013, 09:31
Kadir abi.Port içindeki sürtünme oem typer'da %2 civarı bunu parlatarak %1 e indiremezsiniz ama atomizeyi kaybedersiniz Flow bench ve Flow master la bizzat kendi ölçümlerim ve günlerce ayrı ayrı kapaklarda test ettim tabiki herkez bence kendi bildiğini yapsın.hava yakıt karışımı bunu ölçebilmek içinde wet flow sistemini kurduk wet flow ,flow ölçümleri sırasında enjektörle beraber test ediyorsunuz bu zaten hali hazırda kimse kullanmıyor karburatör üreten firmalar ve cosworth dışında.

Mertcan arkadaşlar ellerinden geleni yapmışlar titiz çalışmışlar belliki ama katogori olarak farklı bizim yaptığımız işlerle.Biz race port yani port desing yeniden tasarımı araç listesine göre belirleyip Cnc daha sonrasında port thorat ve short turn radius port floor bölgelerinin açıları tamammen baştan veriyoruz.Zaten biliyorsun raceport--port polish in anlam ve içeriğini açtığım konuyla belirttim.

Arkadaşlar emeğinize sağlık.

Kanka anladıgım kadarı ıle bur iş el ile veya bir maktabun ucuna takılan sey ile verilmiyor
tamamen cnc ile yapıyorsunuz dımı ?

PPR engineering
06-01-2013, 14:20
Kanka anladıgım kadarı ıle bur iş el ile veya bir maktabun ucuna takılan sey ile verilmiyor
tamamen cnc ile yapıyorsunuz dımı ?

Evet tamamen Cnc fine final snake kit ile son olara flow test.Arkadaslarin konu ucmasin.

boss_rs
23-01-2013, 17:46
Eline sağlık güzel iş çıkarmışsın..