Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.4is Modifikasyon
Çoğu kişi bilir bende EK Civic 1.4is var, uçmada kaçmada gözüm yok zaten 4.vites intihar sebebi. Bu EDS'ler vs. zaten her şeyi kısıtlar durumda. Benim amacım bu aracı nasıl daha az yaktırabilirim. LPG istemiyorum kesinlikle. Araçta şuan filtre ve typer egzoz dışında hiçbir şey yok, katalizör bile duruyor. Şimdi;
4-2-1 Headers taksam daha az yakar mı?
Katalizörü söksem daha az yakar mı?
Yada daha farklı neler yapabilirim daha az yakması için bu aracın.
Şimdiden teşekkürler.:)
kat iptali yaparsan yakıt artar :(
Gülü seven dikenine katlanır diye düşünüyorum.Ben lpg yi sökmeye çalışıyorum.10 biniceğine 1 bin :)
bence elleme kalsın böyle her yapcagın degsıklık yakıtı arttırıck
Düz mantık nedir arkadas katı sökersen yakıt artar araç zaten 11-13 yasında o katalizörün hali nicedir . Katı orjinali ile değiştirsin o zaman biraz daha az yakar aracın. Filtreyide sök oem e dönüş yap derim .
Orijinal filtrem yok maalesef.
Arka koltukları sökme noktasına kadar geldim hatta. Bakalım ne fikirler çıkacak.
Yazılım yapılan araçlar normalden daha az yakıyor falan gibi söylemler var, hepsi heveslendiren hep onlar. :p
maskaran
05-01-2013, 11:31
orjinalin dışına çıkarsan yakıt artar
orjinalin dışına çıkarsan yakıt artar
bu yanlış bir mantık. düzgün kullanımda filtre egzoz headerslı araba orjinalindan daha az yakar
şuan bendede 1.4is var daha yeni aldığım için yakıtına bakma fırsatım olmadı ama eski arabamda filtre düzboru egzoz vardı ben tüpte 18 kuruş yakarken arkadaşım (aynı araba aynı model hatta lpg markaları bile aynı) 22 kuruş yakıyordu
Filtreyi bir şekilde orjinaline çevirmelisin.Aracın üzerindeki jant lastik ebatı nedir ?
senin araca yazılım olmuyor :(
Skyhawk34
05-01-2013, 14:08
1.4 isler inanılmaz derecede fazla yakıyor maalesef kimileri der yakıtı az diye ama su ana kadar 3 tane 1.4 is m oldu üçüde 50 kurus yakıodu
1.4 is ye yapcak bişey yok ama 1.6 ieslerde inanılmaz düşük yakıt tüketimi
sinanbaysal
05-01-2013, 14:34
Katılıyorum kuzenımın 1.6 ies güncel uzun yol yakıtı 17-18 kurus . Bence fıltre acık kalsın aracın daha rahat nefes almasını saglayarak yakıtı dusurur helekı kış aylarında. Egsoz boru cap ebatını dusurebılırsın benım orj 43 du sımdı 51 lık var yakıtım 1 litre arttı . Oem se elleme tabi :)
Egzoz sistemi full oem sadece son susturucu var o da typer zaten.
Filtreyi zaten az yaksın diye takmış eski sahibi.
Perşembe-Cuma 100 lira benzinle 350 km İstanbul-İzmit, İzmit şehiriçi, İzmit-İstanbul şeklinde. 90-100 ile gittim geldim, hala da benzin var 400km'yi zorla gibime geliyor. Daha az yakar mı peşindeyim ben. :p
1-2-3 vay be uçana kaçana sıkarım diyorsun, 4.vites bitsin diye küfür ediyorsun. Gidemiyorum bari az yaksın alet.
35 kurus yakıyorsa iyidir :D bizim HR de 35 40 arası yakıyordu kat iptali filtre son susturucuyla.
serdar_yuksel06
05-01-2013, 15:10
4.40 final tak takabiliyosan :D aracın icini tamamen sök arka tarafı ben tamamen söküp sürekli bastığım halde 40 kuruş u geçmiyodu :)
35 kurus yakıyorsa iyidir :D bizim HR de 35 40 arası yakıyordu kat iptali filtre son susturucuyla.
100/350 'den 28 kuruşa geliyor ne 35'i. :p
Bende de düz boru vardı, 40 kuruşa kadar çıkmıştım şehiriçinden dolayı, sonra muayene için stock olduk yakıt düştü. Alt devirler ölünce mecburen yakıt artıyor. Her ne kadar o cızırtıyı özlesem de 30 kuruşa gezmek güzel duygu. :)
4.40 final tak takabiliyosan :D aracın icini tamamen sök arka tarafı ben tamamen söküp sürekli bastığım halde 40 kuruş u geçmiyodu :)
O dediğin alet kaç gayme biliyorsun değil mi? O kendini amorti edene kadar. :)
Şeytan diyor tak saçları, sök arkayı komple.
serdar_yuksel06
05-01-2013, 15:15
O dediğin alet kaç gayme biliyorsun değil mi? O kendini amorti edene kadar. :)
Şeytan diyor tak saçları, sök arkayı komple.
:D eski 1.4 ümde vardı keyifli idi önleri şaç yaptım sarıya da boyamıştık rolling spec olmuştu öle gezdim ama çok keyif aldım sonra içini toparlayıp ağırlık çökünce satmıştım :D ama arkayı komple sök sonrada topluycağın zaman izalasyon yap :)
:D eski 1.4 ümde vardı keyifli idi önleri şaç yaptım sarıya da boyamıştık rolling spec olmuştu öle gezdim ama çok keyif aldım sonra içini toparlayıp ağırlık çökünce satmıştım :D ama arkayı komple sök sonrada topluycağın zaman izalasyon yap :)
700-800 lira istiyorlar sırf final için. İşçilikle 1k olacak o da şuan için çok zor. Hem ben yakıt diyorum sen bana rolling diyorsun ya. :p
kkursat01
05-01-2013, 15:21
burdakilerin çoğu pek birşey farkettirmez yakıt konusunda sana önerim yapabileceğin en mantıklı ve en akıllıca olan şey d16 emmesi takman yani ies emme manifoldunu takarsan yakıtın düşer basarsanda araban gider ve aynı şekilde yakarda az yakıt istiyorsan aracın gücünde torkunda yükleme yapmalısın egsozla boruyla olacak şey değil bunlar. Artı açık hava filtresi herzaman oem'e göre fazla yaktırır bunu unutma sana tavsiyem güzel bir emme manifoldu takman lpgyi at gitsin çöpe..
serdar_yuksel06
05-01-2013, 15:22
700-800 lira istiyorlar sırf final için. İşçilikle 1k olacak o da şuan için çok zor. Hem ben yakıt diyorum sen bana rolling diyorsun ya. :p
o zaman arka yı sök saç ları tak :D rolling yapma biliyrsin :o ama araba rahatlıyo o zamanda yakıt düşüyo :rolleyes:
TolgaEsentepe
05-01-2013, 15:31
benzinli 1.4 civic 100tl ye 400km gidiyorsa eğer bunalıma girerim yahu :)
benzinli 1.4 civic 100tl ye 400km gidiyorsa eğer bunalıma girerim yahu :)
aynen bencede daha boşuna uğraşmayın yakıt zaten çok iyi. benim tüplü 1.4 üm lpg de 10 liraya 45 - 50 km civarı gidiyor :)
benzinli 1.4 civic 100tl ye 400km gidiyorsa eğer bunalıma girerim yahu :)
Çok ciddiyim abartmıyorum şuan 350km oldu bu hafta göreceğim ne kadar gidecek. Şehirdışı 90-100km ile.
bLackModeL
05-01-2013, 22:30
ben dolu halde o yakıtı yakıyorum sabıt km degerde sadece kat ıptalı yap yeter ucuk kacık bıseyler ıstemıyosan
ben dolu halde o yakıtı yakıyorum sabıt km degerde sadece kat ıptalı yap yeter ucuk kacık bıseyler ıstemıyosan
Benim tek derdim yakıt şuan, kullanım bakımından da en ekonomik şekilde kullanıyorum. Kat iptali yakıtı artırmaz mı?
D16inside
06-01-2013, 00:16
aracın kaç km de ?
aracın kaç km de ?
165.000km'de
D16inside
06-01-2013, 00:32
bayağı km yapmış maaşallah.
neden sordum avrupa araçların geneli Katalitik konvertör ömrünün 80.000 kmde doldugunu okumuştum sende sökmek yerine performans Katalitik konvertör takarsan bir nebzede olsa aracın rahatlamış olacaktır.
avans ayarları ve bujileri kontrol ettirmeni ve gaz kelebeğinin düzenli temiz olmasına dikkat edersen mevcut performansdan olmamış olursun.
bayağı km yapmış maaşallah.
neden sordum avrupa araçların geneli Katalitik konvertör ömrünün 80.000 kmde doldugunu okumuştum sende sökmek yerine performans Katalitik konvertör takarsan bir nebzede olsa aracın rahatlamış olacaktır.
avans ayarları ve bujileri kontrol ettirmeni ve gaz kelebeğinin düzenli temiz olmasına dikkat edersen mevcut performansdan olmamış olursun.
Hepsine düzenli aralıklarla baktırıyorum bujileri değiştirdim bakımdan kaynaklı bir konu yok çok şükür.
Şöyle bir durum söz konusu, benim istediğim veriler zaten aracın normal yakıtından daha düşük olduğundan başka temiz ve orijinal bir Katalitik konvertör ile daha da aşağıya çekebilir miyim yakıtı?
Ama dediğinize katılıyorum, sonuçta aynı speclerdeki sağlıklı bir araç ile sağlıksız bir aracın denemelerinde fark gözle görülür derecede.
19gokhan90
06-01-2013, 00:47
yazın iki kere 100 tl ye 400 km yaptım geneli şehirdışı
bLackModeL
06-01-2013, 10:40
gaza basmassan arttırmaz yakıtı
yazın iki kere 100 tl ye 400 km yaptım geneli şehirdışı
bende 1.4is aldım istanbuldan 5 ay önce 100 tl benzinle 400 civarı gitti.sadece filtre var araçta. şimdi lpg taktırdım 20tlye 100 km rahat gidiyo bi kaç kere test ettim.
kkursat01
06-01-2013, 11:44
Pek önemsemedin ama emme manifolduyla çok daha az yakacaksın işine gelirse...
Pek önemsemedin ama emme manifolduyla çok daha az yakacaksın işine gelirse...
1.6ies manifoldu taksak olurmu yoksa skunk2 falanmı takmamız lazım
kkursat01
06-01-2013, 11:55
ies takman yeterli basmazsan az yakar basarsan da can yakar ;)
Pek önemsemedin ama emme manifolduyla çok daha az yakacaksın işine gelirse...
Kusura bakmayın arada kaynadı sizi yazdığınız.
Peki direk sök tak şeklinde mi oluyor yoksa işlem gerektiriyor mu? Fiyatları nedir aşağı yukarı? Tahmini ne kadar tasarruf sağlar bana?
kkursat01
06-01-2013, 12:26
Kusura bakmayın arada kaynadı sizi yazdığınız.
Peki direk sök tak şeklinde mi oluyor yoksa işlem gerektiriyor mu? Fiyatları nedir aşağı yukarı? Tahmini ne kadar tasarruf sağlar bana?
Detay olarak bende tam bilmiyorum bende de 1.4 is varmı epey araştırmıştım fiyatları 200 ile 400 arasında değişiyor sanırım üzerinde gaz kelebeği map sensörü filan olmalarıyla alakalı boş emme işine yaramaz forumu bi ara yada arananlara konu açıver mutlaka bulursun veya çıkmacılara bi uğra elinde olan vardır mutlaka pek fazla işlem olacağını zannetmiyorum ama manifold yerleri aynıysa zaten birebir al tak şeklinde olur biraz araştır bakalım..
Yakıtına gelince bunu tam olarak bende kestiremiyorum deneyenler varsa sormalısın ne kadar farkettiğini ama kesinlikle bi azalma olacaktır bunun garantisini veririm çünkü 1.4 islerin çoğu fazla yakıyor şehir içinde 9 litrelere çıkıyor bunu 7-7.5 lara düşürebilirsin güzel bir bakım ve düzgün kullanma ile..
Detay olarak bende tam bilmiyorum bende de 1.4 is varmı epey araştırmıştım fiyatları 200 ile 400 arasında değişiyor sanırım üzerinde gaz kelebeği map sensörü filan olmalarıyla alakalı boş emme işine yaramaz forumu bi ara yada arananlara konu açıver mutlaka bulursun veya çıkmacılara bi uğra elinde olan vardır mutlaka pek fazla işlem olacağını zannetmiyorum ama manifold yerleri aynıysa zaten birebir al tak şeklinde olur biraz araştır bakalım..
Yakıtına gelince bunu tam olarak bende kestiremiyorum deneyenler varsa sormalısın ne kadar farkettiğini ama kesinlikle bi azalma olacaktır bunun garantisini veririm çünkü 1.4 islerin çoğu fazla yakıyor şehir içinde 9 litrelere çıkıyor bunu 7-7.5 lara düşürebilirsin güzel bir bakım ve düzgün kullanma ile..
Sorduğum insanlar genelde şöyle söylüyor, daha headers'ın yok katalizörün duruyor emme mi alacaksın, emme almakla iş bitmiyor, afr ayarlarını yapman gerekecek vs vs. Ne kadar doğru bunlar?
senin şuan üstünde olanlara göre çok iyi yakıt tüketimin ben zır stock kullanıyorum şuan yinede yakıt fazla 100 liraya 350 400 yakmak mutlu etmeli beni ederdi :D
senin şuan üstünde olanlara göre çok iyi yakıt tüketimin ben zır stock kullanıyorum şuan yinede yakıt fazla 100 liraya 350 400 yakmak mutlu etmeli beni ederdi :D
Ediyor zaten de insanın işte sınırı yok, yükleme yapsak arabaya daha fazla ne kadar güç alırız peşine düşeriz, yakıt tasarrufu yapsak daha fazla ne kadar düşeriz peşindeyiz hep. :)
Sizin stock haldeki değerleriniz nedir karmada veya şehirdışında? Ölçüm yaptınız mı?
kkursat01
06-01-2013, 18:25
Sorduğum insanlar genelde şöyle söylüyor, daha headers'ın yok katalizörün duruyor emme mi alacaksın, emme almakla iş bitmiyor, afr ayarlarını yapman gerekecek vs vs. Ne kadar doğru bunlar?
Headers diyen kim allah aşkına sen yarış yapmayacaksın o arabayla yakıtını düşüreceksin araaba daha rahat hava girişi yaptığı için çekişi artacak dolayısıyla gaza yüklenmezsen yakıtın azalacak araba kendi içindeki gücü kullanacak benzinin gücünü değil. katalizörünü temizlettir yada yenisini almanı öneririm gidip sakın katalizor filan söktürtme sök diyenleride dinleme o ses ve performans için sökülüyor yakıt tasarruf için değil öyle olsa fabrika onu koymazdı. Ayar konusunda gelince okadarda cübürlü zor işler değil bunlar yeterki güzel ustan olsun herşeyi güzel bir şekilde halledecektir..
Ediyor zaten de insanın işte sınırı yok, yükleme yapsak arabaya daha fazla ne kadar güç alırız peşine düşeriz, yakıt tasarrufu yapsak daha fazla ne kadar düşeriz peşindeyiz hep. :)
Sizin stock haldeki değerleriniz nedir karmada veya şehirdışında? Ölçüm yaptınız mı?
şehir dışı uzun zamandır çıkmıyorum en son haziranda çıkmıştım o zamanki benzin fiyatlarıyla şimdi arasında baya fark var tabi. şehir içide en son hesabıma göre 43-45 kuruş civarında yakıyor
ilkercom
06-01-2013, 22:03
Bi defa şuna mutabık olalım headers yakıtı arttırır. Alt devirlerin ölücek üstlerin güçlenicek. sen zaten devir dönmüyorsun. altlar ölü olunca gaza fazla basıcaksın. Headers i geç.
Kat konusuna gelince benim eski ies de cat çıkışında sensör yok diye hatırlıyorum. Dolayısı ile etkilememesi lazım. ancak headersda ki gibi backpressure konusu var ise cat eski ise yerine bi küçük susuturucu filan ayarlanır.
açık filtre eğer dışardan serin hava çekiyorsa yazın yakıtını etkilemez. ( filtreni sık sık yıka temizle çok fark oluyor.
sübap ayarı bende %30 fark olmuştu ies varken.
Yakıtın daha düşsün istiyorsan aracını hafiflet. lastikleri bi boy ince takabilirsin. 175 veya 165 filan artık neyse. sürekli uzun yol yapıyorsan dır kalk yoksa çapı büyütebilirsin.
hafif jantlarl var enkei rpf gibi. ayrıca lastikleri yine düşük sürtünmeli serilerden tak. sakın runflat gibi bişey takma hafif olsun.
arkaları sökersen zaten çok fark olur.
Ve son olarak uzun yolda ben 120 liraya 400 km yapıyorum. hızım da 110 130 gibi oluyor. araç 1.8 civic hb ve full bagaj yüklü. artık aracın az mı yakıyor çok mu sen bi düşün.
kkursat01
06-01-2013, 22:18
Yalnız başlıkla konu tamamen farklı şuan onu farkettim :D
Bi defa şuna mutabık olalım headers yakıtı arttırır. Alt devirlerin ölücek üstlerin güçlenicek. sen zaten devir dönmüyorsun. altlar ölü olunca gaza fazla basıcaksın. Headers i geç.
Kat konusuna gelince benim eski ies de cat çıkışında sensör yok diye hatırlıyorum. Dolayısı ile etkilememesi lazım. ancak headersda ki gibi backpressure konusu var ise cat eski ise yerine bi küçük susuturucu filan ayarlanır.
açık filtre eğer dışardan serin hava çekiyorsa yazın yakıtını etkilemez. ( filtreni sık sık yıka temizle çok fark oluyor.
sübap ayarı bende %30 fark olmuştu ies varken.
Yakıtın daha düşsün istiyorsan aracını hafiflet. lastikleri bi boy ince takabilirsin. 175 veya 165 filan artık neyse. sürekli uzun yol yapıyorsan dır kalk yoksa çapı büyütebilirsin.
hafif jantlarl var enkei rpf gibi. ayrıca lastikleri yine düşük sürtünmeli serilerden tak. sakın runflat gibi bişey takma hafif olsun.
arkaları sökersen zaten çok fark olur.
Ve son olarak uzun yolda ben 120 liraya 400 km yapıyorum. hızım da 110 130 gibi oluyor. araç 1.8 civic hb ve full bagaj yüklü. artık aracın az mı yakıyor çok mu sen bi düşün.
Yorumunuz için teşekkürler. Headers o zaman elendi. Şuan için yapabileceğim sanırım düzenli bakımları, hafif jant ile sınırlı.
Uzun yolda hacimli motorlar daha az yakar zaten benim araçtan. Ben 100km hızı 2700-2800 devirlerde yakalıyorum çünkü. Ve tabi vtec teknolojisi. Zaten vazgeçtim gibi, umudum motora müdahale etmekti beyin vs gibi şeylerle fakat o da söz konusu değilmiş. Sübap ayarı dediğiniz tam olarak nedir?
Yalnız başlıkla konu tamamen farklı şuan onu farkettim :D
Modifikasyon araca fabrika çıkış şeklinden farklı şeyler takmak diye yorumladığımdan o kelimeyi kullandım. Bir de '1.4is sorunsalı' desem eminim daha az insan bakardı konuya. :)
overblack
06-01-2013, 22:29
turbo yaparsan daha az yakar.derdin yakıtsa eğer.
turbo yaparsan daha az yakar.derdin yakıtsa eğer.
Hocam turboya bayılacağım en az 4-5bin lira, sonra diyeceğim ki ben 30 kuruş yakıyordum artık 28 kuruş yakıyorum. :) Sohc kapak yapınca da az yakar ama o da o civarlar. Bu kadar bütçem yok maalesef.
1.4 isler inanılmaz derecede fazla yakıyor maalesef kimileri der yakıtı az diye ama su ana kadar 3 tane 1.4 is m oldu üçüde 50 kurus yakıodu
1.4 is ye yapcak bişey yok ama 1.6 ieslerde inanılmaz düşük yakıt tüketimi
ben kesinlikle ve kesinlikle size katılmıyorum 13 senelik 1.4 is sedan sahibiyiz ilk sahibiyiz full stock 40 tl ye babam silivri'ye tem den gidip geliyor toplam km gidiş geliş 170 km oda ortalama 0.23 krş a geliyor ki aynı yoluda vtec aracımla 60 tl ye gidip geliyorum oda full stock 0.35 krş yakıyorken 3 aracınızın hemde 1.4 50 krş yakması normal değil bence.
ben kesinlikle ve kesinlikle size katılmıyorum 13 senelik 1.4 is sedan sahibiyiz ilk sahibiyiz full stock 40 tl ye babam silivri'ye tem den gidip geliyor toplam km gidiş geliş 170 km oda ortalama 0.23 krş a geliyor ki aynı yoluda vtec aracımla 60 tl ye gidip geliyorum oda full stock 0.35 krş yakıyorken 3 aracınızın hemde 1.4 50 krş yakması normal değil bence.
Basarsanız yakıyor 50 kuruş, tamamiyle kullanımla alakalı da, 23 kuruş da çok iyiymiş. Nasıl hesapladınız bunu tam olarak? Yakıt göstergesi yanıltıcı olabiliyor çünkü.
Basarsanız yakıyor 50 kuruş, tamamiyle kullanımla alakalı da, 23 kuruş da çok iyiymiş. Nasıl hesapladınız bunu tam olarak? Yakıt göstergesi yanıltıcı olabiliyor çünkü.
babam her seferinde en dibe gelmeden benzin almaz aldığı zamanda 40 tl alır silivriye gider gelir aynı hizaya gelir gitceği zaman bidaha alır aynı seviyeye çıkar gider gelir yine aynı seviyeye iner araç 2000 model 100994 kmde bugün baktım daha aynı işlemi bende vtec aracımda yapıyorum ilk benzin ışığı yanıyor y.bosna opetten 60 tl alıyorum yola çıkıyorum silivriye temden gidiyorum geliyorum b.evlere eve geliyorum yazlığa gitceğim zaman çıkıyorum evden yine benzin ışığım yanıyor yine alıyorum vtec aracımda 1997 model 190800 kmde ben hondaya özelliklede 1.4 is e hiç uzak değilim 50 krş yaktığını şimdi öğrendim ki o 1.4 ler ya bakımlardan yoksundular ya jant ebatları büyüktü yada kullanım olarak çok hırçın kullanılıyordu ben söylediğimin arkasındayım
ilkercom
07-01-2013, 09:25
kullanım ve bakım çok etkiler.
ben de bu tip modlamalara meraklıyım. yakıtı düşürüp performansı arttırmak için en önemli konu ağırlığı azaltmak. sonra aerodinamikle oynamak.
kkursat01
07-01-2013, 09:35
kullanım ve bakım çok etkiler.
ben de bu tip modlamalara meraklıyım. yakıtı düşürüp performansı azaltmak için en önemli konu ağırlığı azaltmak. sonra aerodinamikle oynamak.
Performansı arttırmak diyecektin sanırım :)
berkay_aydin
07-01-2013, 09:39
şu saatten sonra yapacağınız masraf kendini amorti edebilecekmi oda var :) En mantıklısı stepne ve gereksiz ne varsa sökmek :)
ilkercom
07-01-2013, 09:48
Performansı arttırmak diyecektin sanırım :)
tabii ki. yanlış yazmışım :D düzeltiyorum.
kullanım ve bakım çok etkiler.
ben de bu tip modlamalara meraklıyım. yakıtı düşürüp performansı arttırmak için en önemli konu ağırlığı azaltmak. sonra aerodinamikle oynamak.
Evet sizin konunuzu da okumuştum, aracın hızlanırken kafa kaldırmasındaki rüzgar hesabına kadar inceliyordunuz. :) En mantıklısı hafifletmek. Ne kadar düşürebilirsem artık.
şu saatten sonra yapacağınız masraf kendini amorti edebilecekmi oda var :) En mantıklısı stepne ve gereksiz ne varsa sökmek :)
Aynen öyle işte, küçük hesaplarla da bir yere varılmıyor. km'de 5 kuruş kar etmek için 2-3bin gömmek mantıklı olmuyor.
ilkercom
07-01-2013, 10:38
senin için en mantıklısı arabanın arka koltukları ve stepneyi sökmen. Maliyet sıfır.
coilover-spring denen nanelerden alıcaksın e-bay da 30 40 usd kargosu ile sana 150 200 ü geçmez bile. bunun çok etkisi var.
eğer çok takıntın varsa biraz masrafı göze alıp özel jant lastik yapıcaksın.
ayrıyetten apexi afc gibi cihazlarla uzun yolda afr ile oynayabilirsin.
eğer kendin becerebilirsen aracın altını kaplaman da etkiler.
benim eski 1.4 sedanımda ,50 kurus yakıyordu sanırım o motora o kasa agır geldiği içindi
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.