Orijinalini görmek için tıklayınız : 206+'a Turbo için yardım??
low&slow
09-01-2013, 16:38
Arkadaşlar aracımı turbolamak istiyorum,parça konusunda kararsızım,bütçem de kısıtlı..
Hem marka hem de fiyatlarıyla liste yapmak istiyorum ki buna göre bütçemi ayarlayım..
Düşüncelerinize açığım.
edit: araç 9bin kmde 1.4 16valf
kelalper
09-01-2013, 17:11
bütçeniz nedir. Bi de araç sizin mi ailenizin mi?
olum git şu konuyu genel e felan bari aç. sohbet ne alaka ;)
low&slow
09-01-2013, 17:55
bütçeniz nedir. Bi de araç sizin mi ailenizin mi?
Orta boyutta bi bütçem var,Araç benim..
yani fazla beklentim yok aşağı yukarı 1 bar amacım 160-170hp üstü yakalamak istiyorum
araba yeniyse bence bu işe girişme , basacagın bar la aileden yiyeceğin dayak ve laf doğru orantılıdır.
Bana sorarsan taktığın her şeyi sök, en boş haliyle sat veya takasa gir dizeli ile, sonra ne yapacaksan ona yap.
Yaş gerçekten 15mi? düzenlerken mi hata oldu? ona göre yazıcam..
yaş mevzuna neden takılıyor insanlar?
ben zamanında floryada, yeşilköyde 15 - 16 yaşında, m3, impreza sti vs arabalara milyarlarca para harcayan genç arkadaşlar tanıdım :)
low&slow
09-01-2013, 19:28
Yaş gerçekten 15mi? düzenlerken mi hata oldu? ona göre yazıcam..
Yas düzeltilmiştir teşekkürler...
Arac satiliklarda ve komik rakamlara istiyorlar satılmazsa yaza kadar yapmayı dusunuyorum.
ben yaşa istinaden öyle mesaj attım , niye dersen orda yazdıgımı ben yaşadım ondan :) arabayı satma.nos bas
berkay_aydin
09-01-2013, 19:33
Manifolt turbo çıtırdan üflersin ama 1 bar fazla değil mi ?
low&slow
09-01-2013, 19:36
Manifolt turbo çıtırdan üflersin ama 1 bar fazla değil mi ?
Sitede yapan üyeler var 1.3 bar lpg ile basanlar mevcut. Ve ayni sekilde yurtdışında 1.4 bar basıp 210bg ulaşanları görüyorum.
burakcan
09-01-2013, 20:46
atmosferik bir arabayı turbolamak genelde motor kırmayla sonuçlanır benim fikrimi sorarsanız arabanızı satıp turboya harcayacağınız parayı üstüne koyup orjinal turbolu araç almanızdır
Aracın 1.4 8v 75 hp değil mi, 16v 90hp'lik motorlar plus'lara hiç konmadı diye biliyorum.
Bence çıtırdan mod için 10.000 tl diyebiliriz,Motor içi yapılmazsa kırılması an meselesi biliyorsunuz
boosted_pug
09-01-2013, 23:10
1.3 , 1.4 ler basıp 200 - 210 hpler almak orta bi bütce ile hayal ötesi olur çünki 1.4 motor için kol piston bulman çok sıkıntılı kalın conta veya başka bi aracın pistonu üzerine k03 ile 1 bar civarı basarsan 140 150 hpleri alabilirsin ama yazıldığı veya tahmin ettiğinden daha meşakkatli bununlada bitmicek elektronikden dolayıda baya zorlanıcaksınız gaz kelebeği göstergeler esp ikaz lambaları beyin vs. Ayriyetden yaptırıcağın ustada çok önemli bütce olarak min. 10k civarı tutar
Arabanı takas ile GTI yada VTS gibi birşey ile değiştir derim kısaca.
kimse ustune alınmasın lutfen ama bu turbo işinde arabayı sat,değiştir denilmesi yardım ısteyen kişi için hayalleri yıkan bi durum.en azından açıklama yapılıp şu şu nedenlerden dolayı olmaz yuksek meblaglar ıster vs gıbı sebep belırtılırse daha ıı olur.
CeM öZeR
10-01-2013, 10:30
Aynı haltı ben yedim zamanında. hiç gerek yok böyle şeylere. En kısa yoldan aracını satıp turbolu bir araba al yazılım filtre egzoz hayat bu de. Sanırım aracını satsan 2. el 1.4 tsi 140 ps 2007 model civarı golf alabilirsin. Yazılım filtre egzoz 210-220 hp güzelce bin. :) Benim ağzım yandı senin yanmasın..
low&slow
10-01-2013, 11:46
atmosferik bir arabayı turbolamak genelde motor kırmayla sonuçlanır benim fikrimi sorarsanız arabanızı satıp turboya harcayacağınız parayı üstüne koyup orjinal turbolu araç almanızdır
telefondaki bilgiler için sagol abi.
Aracın 1.4 8v 75 hp değil mi, 16v 90hp'lik motorlar plus'lara hiç konmadı diye biliyorum.
1.4 16valf 75ps euro3 motor servisten bu bilgiyi aldım.
Bence çıtırdan mod için 10.000 tl diyebiliriz,Motor içi yapılmazsa kırılması an meselesi biliyorsunuz
Evette 10.000tl cok demedinizmi ya :)
1.3 , 1.4 ler basıp 200 - 210 hpler almak orta bi bütce ile hayal ötesi olur çünki 1.4 motor için kol piston bulman çok sıkıntılı kalın conta veya başka bi aracın pistonu üzerine k03 ile 1 bar civarı basarsan 140 150 hpleri alabilirsin ama yazıldığı veya tahmin ettiğinden daha meşakkatli bununlada bitmicek elektronikden dolayıda baya zorlanıcaksınız gaz kelebeği göstergeler esp ikaz lambaları beyin vs. Ayriyetden yaptırıcağın ustada çok önemli bütce olarak min. 10k civarı tutar
Normal yol kullanımı olarak kullanıcam yani rolling falan degıl amacım hafiften üflese yeter. 2.el malzeme kullanmayı dusunuyorum hedefim çok üstler degıl sadece biraz üflesin :)
Arabanı takas ile GTI yada VTS gibi birşey ile değiştir derim kısaca.
Amacım hız degıl aracımdanda memnunum turbo yapsamda yapmasamda kullanıcam sadece olabilitesi yuksek ihtimalleri dusunuyorum. Neden 2011 model sıfır gibi aracı veripte 2000 model bilmediğim bi aracı alayım ki?
kimse ustune alınmasın lutfen ama bu turbo işinde arabayı sat,değiştir denilmesi yardım ısteyen kişi için hayalleri yıkan bi durum.en azından açıklama yapılıp şu şu nedenlerden dolayı olmaz yuksek meblaglar ıster vs gıbı sebep belırtılırse daha ıı olur.
Duygularıma tercuman oldun abi. Yani herkezin bi hayali vardır benim hayallerimin bi kısmı bitti turbolama işi kaldı oda biraz yaş gibi duruyor. :)
Aynı haltı ben yedim zamanında. hiç gerek yok böyle şeylere. En kısa yoldan aracını satıp turbolu bir araba al yazılım filtre egzoz hayat bu de. Sanırım aracını satsan 2. el 1.4 tsi 140 ps 2007 model civarı golf alabilirsin. Yazılım filtre egzoz 210-220 hp güzelce bin. :) Benim ağzım yandı senin yanmasın..
Teşekkürler öneriniz için fakat neden 140bglık arac varken birisi gelsinde benim arabamı alsın ki oda var yani :D
16V olduğuna emin misin kardeş ?
ben sana kabaca yol gösterecek birkaç şey yazıyim:
1. aem fic - (500 - 600 tl , 2.el tabiki)
2. 4 adet megane rs turbo enjektörü veya benzer cc de enjektör (2 el fiyatlar değişken)
3. vag 1.8 t turbosu - (2.el fiyatlar durumune göre değişiyor - 300-600 tl diyelim)
4. albea 1.3 intercooler veya focus 1.6 tdci intercoolerı (150 - 200 tl yansanayi fiyatlar)
5. blow off valve (sıfır veya 2.el, fiyatlar değişken)
aracın için özel yapılacak turbo manifoldu + eksoz boruları + intercooler boruları + turbo sisteminin montajı için gerekli işçilikler (fiyat değişken)
ek olarak aem fic veya başka bir yardımcı beynin elektrik tesisatı bağlantısı + aracın benzin ve ateşleme ayarlarının yapılması (fiyat değişken)
bu sistem ile, standart motor 0,5 - 0,6 bara kadar kullanılır, elde edeceğin güç 110 - 120 hp arasıdır.. bu seviyede motor içine girmeden kullanılır
160 - 170 hp için 1 - 1.2 bardan az olmayacak şekilde bir basınç gerekiyor + motoru 2.2 kat güçlendiriyorsun, dayanıklılık şüpheli bu nedenle motor içine girmek ve güçlendirmek icap eder.. bu durumda masraf katlanarak artar.
araba yeniyse bence bu işe girişme , basacagın bar la aileden yiyeceğin dayak ve laf doğru orantılıdır.
hahhahahaha :D Omer bak ATITUTI dogru solemıs. Low&slow ııdır canım bozma :D
kelalper
10-01-2013, 21:30
Sürekli iğne üzerinde dolaşmak istiyorsan ucuza yaptırabilirsin ama 1000 ama 5000 km dayanır motoru kırarsın daha fazla masraf çıkarır. Ama git 10000 i cebine koy. Yataklar ,saplamalar, Güçlendirilmiş motor kulakları, sübaplar, iticiler, üst kapak ve emme manifoldu işlemesi, piston ve kollar, daha güçlü yağ pompası benzin pompası ,regülatör ,enjektör, egzost manilfoldu, gaz kelebeği, intercooler, turbo, wastegate blow off ,beyin ve yazılım,borular, hortumlar, daha büyük radyatör, debriyaj, hava filtresi AFR, Basınç , EGT, yağ sıcaklığı ve yağ basınç göstergesi ile kafan rahat olarak binersin. Hiç bir zamanda aaa basarsam neresine ne olacak acaba diye düşünmezsin insancıl basınçlarda. Öbür türlü motoru kırdığın zaman işçiliği cartı curtu bir daha para vereceksin
arkadaşın mantığı ; çok çıtırdan ufak bir turboyla güç alıyım şu anki halinden iyi yürüsün.Ama öyle motor içi falan girmek istemiyor sanırım.Bende düşündüm,araştırdım.Sonuç en aşağı 10-12 lira para yer.
berkay_aydin
10-01-2013, 21:50
Manifolt, turbo, borular, downpipe, intercooler, blow off ve lpg ile çıtırdan sorunsuz 15-20 beygir alınır ama değer mi ? :)
haram olum haram. bu beygirler haramm :D
low&slow
10-01-2013, 23:05
Sürekli iğne üzerinde dolaşmak istiyorsan ucuza yaptırabilirsin ama 1000 ama 5000 km dayanır motoru kırarsın daha fazla masraf çıkarır. Ama git 10000 i cebine koy. Yataklar ,saplamalar, Güçlendirilmiş motor kulakları, sübaplar, iticiler, üst kapak ve emme manifoldu işlemesi, piston ve kollar, daha güçlü yağ pompası benzin pompası ,regülatör ,enjektör, egzost manilfoldu, gaz kelebeği, intercooler, turbo, wastegate blow off ,beyin ve yazılım,borular, hortumlar, daha büyük radyatör, debriyaj, hava filtresi AFR, Basınç , EGT, yağ sıcaklığı ve yağ basınç göstergesi ile kafan rahat olarak binersin. Hiç bir zamanda aaa basarsam neresine ne olacak acaba diye düşünmezsin insancıl basınçlarda. Öbür türlü motoru kırdığın zaman işçiliği cartı curtu bir daha para vereceksin
O kadar uzun boylu dusunmuyordum ama haklısınız iğne uzerinde olucam surekli. Daha oncede yasadım bu olayı :)
arkadaşın mantığı ; çok çıtırdan ufak bir turboyla güç alıyım şu anki halinden iyi yürüsün.Ama öyle motor içi falan girmek istemiyor sanırım.Bende düşündüm,araştırdım.Sonuç en aşağı 10-12 lira para yer.
aynen öyle hafiften üflesin patara catara olsun egzosta :)
Manifolt, turbo, borular, downpipe, intercooler, blow off ve lpg ile çıtırdan sorunsuz 15-20 beygir alınır ama değer mi ? :)
sen daha iyi bilirsin hacı değermi :D
haram olum haram. bu beygirler haramm :D
de get len.
bende hazır 206 xs turbo var verem :)
turkerrr
11-01-2013, 09:20
1.4 90 lık 207 motoruyla ne fark var öğrenip onu uygulasan daha güvenli olur az ve öz olur
berkay_aydin
11-01-2013, 09:36
sen daha iyi bilirsin hacı değermi :D
Zevk olarak kesinlikle değer ama maddi olarak değer mi orası sana kalmış :) kısacası lpg varsa benim şuan sattığım gibi bir turbo 500 lira, sıfır intercooler 150, blow off 120, geriye manifolt ve borulama kalıyor tahmini +/-1500 liraya motorun dayandığı ölçüde yürür :)
1.4 106 Quicksilver ile konuyu takipteyim.
berkay_aydin
11-01-2013, 10:05
http://www.techturkey.com/forum/asiri-besleme/1828-yeni-baslayanlar-icin-turbo.html
Bu konuyu okumak lazım :)
low&slow
11-01-2013, 11:43
bende hazır 206 xs turbo var verem :)
Pm attim ama dönüş yapılmadı :)
1.4 90 lık 207 motoruyla ne fark var öğrenip onu uygulasan daha güvenli olur az ve öz olur
207 ile ne alakamiz var :)
Zevk olarak kesinlikle değer ama maddi olarak değer mi orası sana kalmış :) kısacası lpg varsa benim şuan sattığım gibi bir turbo 500 lira, sıfır intercooler 150, blow off 120, geriye manifolt ve borulama kalıyor tahmini +/-1500 liraya motorun dayandığı ölçüde yürür :)
Benzin la lpg yok :) benim mantığım şu simdi turboluyayim ileride yavaş yavaş buyuturum olayi Little Little :D
1.4 106 Quicksilver ile konuyu takipteyim.
http://www.techturkey.com/forum/asiri-besleme/1828-yeni-baslayanlar-icin-turbo.html
Bu konuyu okumak lazım :)
Eve gidince bakayım sagol
aşırı beslemeyi unut sen, aşırı besmeleyle devam :D
Amacım hız degıl aracımdanda memnunum turbo yapsamda yapmasamda kullanıcam sadece olabilitesi yuksek ihtimalleri dusunuyorum. Neden 2011 model sıfır gibi aracı veripte 2000 model bilmediğim bi aracı alayım ki?
Amacın hız değilse o zaman istediğin şey çok gereksiz hiiiiç dertsiz başına dert alma keyfini bozma derim.
low&slow
11-01-2013, 22:28
Amacın hız değilse o zaman istediğin şey çok gereksiz hiiiiç dertsiz başına dert alma keyfini bozma derim.
turbonun dolması launch asıl derdım o suanda duz boru otto var ve fıltre egzosun sesını bastırıyor. arac gec devrlenıyor vs. kafam atıyor böyle olunca dogal olarak :)
3-4 partner dişli koy yürü kanka, hüç ugrasmaaa ;)
Normal yazılım yaptır. Avans baya kısık o motorlarda. Biraz avans açılınca yazılım ile egzoz sesi değişiyor. Ayrıca launch için turbo ya gerek yok.
low&slow
11-01-2013, 23:35
Normal yazılım yaptır. Avans baya kısık o motorlarda. Biraz avans açılınca yazılım ile egzoz sesi değişiyor. Ayrıca launch için turbo ya gerek yok.
Ne yapmam gerek peki diğer yöntem nedir?
OMEX CLUBMAN REV LIMITER WITH LAUNCH CONTROL TWIN COIL | eBay (http://www.ebay.co.uk/itm/OMEX-CLUBMAN-REV-LIMITER-WITH-LAUNCH-CONTROL-TWIN-COIL-/271090542331?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3f1e4166fb)
Bunun gibi bir ürün ile launch control'daki sesi vs.vs. alabilirsin. Turbo yada değil çok fazla aşırı şekilde bu launch olayını abartmanında çeşitli zararları var.
Toyota Celica GT-four ST205 Omex Launch Control - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=wCQ_x8D0jZg)
Fiesta Zetec S - Omex Launch Control - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=yXFNVWjE6Dg)
low&slow
11-01-2013, 23:47
OMEX CLUBMAN REV LIMITER WITH LAUNCH CONTROL TWIN COIL | eBay (http://www.ebay.co.uk/itm/OMEX-CLUBMAN-REV-LIMITER-WITH-LAUNCH-CONTROL-TWIN-COIL-/271090542331?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3f1e4166fb)
Bunun gibi bir ürün ile launch control'daki sesi vs.vs. alabilirsin. Turbo yada değil çok fazla aşırı şekilde bu launch olayını abartmanında çeşitli zararları var.
Toyota Celica GT-four ST205 Omex Launch Control - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=wCQ_x8D0jZg)
Fiesta Zetec S - Omex Launch Control - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=yXFNVWjE6Dg)
Uyumluluk saglarmı? montaj biçimi nasıl peki?
Uyumluluk saglarmı? montaj biçimi nasıl peki?
Uyumluluk sağlar. Ateşleme bobinin tesisatının arasına giriyorsun. İşini iyi yapan bir oto elektronikçi bağlayabilir. Ama tabi beyin tesisatı felan çeken birisine bağlatırsan daha iyi olur.
3-4 partner dişli koy yürü kanka, hüç ugrasmaaa ;)
MA şanzımanlarda 1-2-3-4 dişlilerin bi tarafı tek parça, grup halinde. değişirse komple değişir sadece 3-4 değişmez
bi de 3-4 ü kısaltarak çok bi fayda elde edilmez, son dişliyi değiştirmek gerekir
14/60, 13/59 ayna mahruti kullanılarak tüm oranlar kısaltılabilir.
turkerrr
18-01-2013, 14:36
207 ile ne alakamiz var :)
blok aynı olabilir arabanı 16v yapabilirsin 75 den 90 a çıkar gücün biraz daha tatminkar olur alakan o
ben yok kısa zaman önce 16 qiksilver yaptım filtre egzos kısa 14\60 komple sökük..
ianılmaz zevkli bir araba oldu 6 binde vites atıyorsun 5 binde yakalıor kısayla valla tavsiye ederim seni tatmin eder turboya harcadıgın paraya acırsın ilerde..
turbosu olmayan bir arabaya , tuebo takıp üstünede 1 bar basmak kolay birsey degil :D daha dogrusu ucuz maliyetli olmaz , birde araba 1.4 motor , 160-170 hp ler icin baya ugrasmak gerek
Jeandan-R
01-02-2013, 07:05
turbo yerine supercharger düşünseniz? Alt devirler de dolu olur
low&slow
06-02-2013, 10:23
turbolu bir araca gecis yapmayi dusunuyorum tesekkurler.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.