Orijinalini görmek için tıklayınız : Daha sessiz bir araba için.
Atmosferik benzinli bir aracı nasıl daha sessiz hale getirebiliriz.
motor sesi olarakmı soruyorsunuz yoksa. izolasyonla alakalı falanmı ?
Araç içi yalıtım ile daha sessiz bir hale getirebilirsiniz aracınızı. Bu sayede zaten kabin içi motor sesi de azalıyor.
Ana başlıklar motor sesi egzoz sesi ve yol sesi
Araç altı kaplama iç trim kaplama vs vs uzar gider .
araç altına ve çamurluk içlerine yalıtım .. yol sesi için.
egzoz sesi için ise , susturucu eklenebilir.
motor sesi için, kaput keçesi ve ön panele yalıtım
Oğuzhan K.
13-01-2013, 21:20
Konu açılmışken sorayım çamurluklara pütür uygulanması ne kadar mantıklıdır ? Sese etkisi fark eder mi ?
fatihcakin
13-01-2013, 21:37
Pütürde aşırı beklentiniz olmasın sonuçta 6-7 mmlik bi kalınlığı var gerçi atmanıza bağlı değişebilir bu ölçü...
Sınır yoksa.Önce içten. Araba ne var ne yok sökülür.Koltuk,taban halısı,kapı içleri,dashboard vs.Bütün panel boşluklarına yalıtım süngeri doldurulur.İç mekan komple yalıtım malzemesi ile kaplanır.Tavan,direkler,kapı içleri dahil.Üstüne istenirse tabana içten würth sprey kutudaki pütür atılabilir.En önemli kısım dashboardın arkası.Orayı düzgün biçimde izole ederseniz motor sesi ciddi azalır.Sonrasında araç geri toplanır.Takılırken eğer plastiklerin oturma yerlerine,olası ses yapabilen yerlere kaplama yapılabilir.Hatta geri takılırken vidaları,civataları yenisi ile değiştirmek iyidir.Kaput keçesi hiçbir işe yaramıyor.Boşuna ağırlık.Davlumbazlar ve aracın altı komple 2 kat pütürlenir.Bagaj kısmındanda ses gelir.Orayada özen gösterilebilir.Kapı ve cam fitillerinin orjinali alınır ve takılır.Eğer sınır yok derseniz.Motor komple sökülür.Motor havuzu ve özellikle şanzımanın üst kısmında ki bölüm dynamat gibi bir malzemeyle kaplanır.Hatta alta pütür atıp üstü kaplanabilir.Egzozun ortadaki tüneli komple sargı ile sarılır.Alt tarafa pütür düzgün atıldıysa zaten sıkıntı olmaz.He bunun üstüne çok çok ince güzel bi ses sistemi yapılırsa nokta olur.
ilovedrifting
14-01-2013, 09:50
Benimde böyle bir sorunum var arabam 91 nissan altima. Arabamda 3 adet susturucu var ama yine egzoz uğultusundan kurtulamıyorum. Acaba son susturucuyu mu büyütsem.
ilovedrifting
14-01-2013, 09:54
Ben motor sesi için şöyle birşey düşündüm. Aracı içerden ne kadar yalıtım yaparsak yapalım yinede tam yalıtım yapmış olmuyoruz. Motor bölümündeki sesin öncelikle kupa ile temasını önlemeliyiz. Motor duvarında motor tarafından hiç bir yalıtım yoksa içerden ne kadar yalıtım yaparsak yapalım o duvara çarpan ses kupada gezecek ve yankı yapacaktır.
İnşallah inmesi icap etmez ama olurda motoru bir daha indirirsek o dediğin işlemide yapacağım :) iç kısıma zaten el attık içe yapacak bir şey kalmadı.
ilovedrifting
14-01-2013, 11:30
Çoğu yeni araçlarda özellikle üst sınıf araçlarda olan bir malzeme var. Motor duvarında ve şanzıman havuzunda kullanılıyor. Siyah bez gibi sekmanlarla tutturulan bir malzeme bu nedir bunu bulmak mümkün müdür.
kaput etrafına fitil
motor altına kaplama
gögüse motor içinden elyaf tarzı izolasyon
kaput altına da izolasyon mazlemesi yapıştırırsan çok çok daha sessiz oluyor.
Benimde böyle bir sorunum var arabam 91 nissan altima. Arabamda 3 adet susturucu var ama yine egzoz uğultusundan kurtulamıyorum. Acaba son susturucuyu mu büyütsem.
Katalizör görevini yapamıyor olabilir mi?
ilovedrifting
14-01-2013, 12:59
Katalizör görevini yapamıyor olabilir mi?
Araç karbüratörlü. Kat yok 3 susturucu var .
Bende dağıttım arabayı 2 haftadır dağınık, bitüself ve sünger ile yalıtıyoruz,bagajı %100 oranında kapladık,arkadaki bassın sesi değişti. arkada oturanlara gelen tıkırtı hiçbirşey yok. :) Aşırı farkediyor.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.