PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Aşırı yakıt sarfiyatı



h22ek
14-01-2013, 17:41
merhabalar tekrar :)

biliyorum bir sürü sebebi var çok yakması ile ilgili... ayar, sensör arızası vakum kaçakları vs vs

örneğin oksijen sensörü ya da map sensörü arızasını, sensörü değiştirip denemeden arızalı olup olmadığını anlama imkanı var mı?

yeni wideband sensörü aldım şimdi onu takıp afr den en azından ayarları konrol edebilicem,

otoparkta bujilere de bakıcam,

peki ya sensörler ya da aklınıza gelen başka birşey :soru:

edit: 100 tl 130 km :icon13:

h22ek
15-01-2013, 12:17
bujileri değiştirdik - ölmüşler
emme manifolduna giren bir hortum bulduk yırtılmış, hava alıyordu - düzelttik rolanti düzeldi,
afr sensörü arızalıydı yenisini alıp taktık - rolantide 13,0 3000 d/d ve üzeri 10,5-11,0 arası şimdi bunuda halledicez.. sorunlar çözüldü gibi

not: şizofren değilim, kendi kendime konuşmuyorum... olur da biri görür aynı sorundan şikayet eder, yol gösterelim hahahah :)

MaXiGörKy
15-01-2013, 13:03
aracınızda beyin nedir?
ayrıca map sensörü bozulsa araba gaz yemez.
söylediğiniz arf lerde aracın cok yakması normal. ama afr herzaman ayardanda zengine duşmen.
aracı zenginleştiren etmenler olabilir. örnek rölantideki fazla zenginliği bozulmaya başlayan o2 sensörü yapabilir. aracınızdaki beynin ne olduğu önemli onu yazarsanız daha iyi yardımcı olabilirim.

kotü durumdaki distributor kapağı ve tevzi makarasıda fazla yakmanıza etken olur. tıkanmış bir benzin filtresi gine olumsuz etkiliyecektir ayrıca avans ta vurdurur.
ama 3000 d/d ve üzerindeki yazdığınız afr değeri(10,5 11 gibi değerler) sabit gazda oldukça yüksek. normalde vuruntu sensöründeki arızada zengin gitmenize sebeb olur.
iat sensörüründe problem varsa gine aracınız zengin kalabilir, araçta termostat takılı değilse motor ısınmayacağı için(özellikle kış ayalrın için bu durum) coolant temperature sensor bunu okur ve gine zengin kalır. gibi gibi bir çok şey.

dediğim gibi beyni ogrenirsem daha rahat yardımcı olabilirim.

orhan_guney
15-01-2013, 13:24
s300 kullanıyor
aracınızda beyin nedir?
ayrıca map sensörü bozulsa araba gaz yemez.
söylediğiniz arf lerde aracın cok yakması normal. ama afr herzaman ayardanda zengine duşmen.
aracı zenginleştiren etmenler olabilir. örnek rölantideki fazla zenginliği bozulmaya başlayan o2 sensörü yapabilir. aracınızdaki beynin ne olduğu önemli onu yazarsanız daha iyi yardımcı olabilirim.

kotü durumdaki distributor kapağı ve tevzi makarasıda fazla yakmanıza etken olur. tıkanmış bir benzin filtresi gine olumsuz etkiliyecektir ayrıca avans ta vurdurur.
ama 3000 d/d ve üzerindeki yazdığınız afr değeri(10,5 11 gibi değerler) sabit gazda oldukça yüksek. normalde vuruntu sensöründeki arızada zengin gitmenize sebeb olur.
iat sensörüründe problem varsa gine aracınız zengin kalabilir, araçta termostat takılı değilse motor ısınmayacağı için(özellikle kış ayalrın için bu durum) coolant temperature sensor bunu okur ve gine zengin kalır. gibi gibi bir çok şey.

dediğim gibi beyni ogrenirsem daha rahat yardımcı olabilirim.

h22ek
15-01-2013, 13:24
hondata s300 kullanıyorum .. knock vs kapalı beyinden.. gazdaki tepkisizlik buji ve dediğim hortumun değişmesinden sonra geçti.. avans vurmuyor şu an..

h22ek
15-01-2013, 13:25
s300 kullanıyor

bi ara uğurla gelmiştin dimi gece.. yanlış hatırlamıyorum..

orhan_guney
15-01-2013, 13:25
aynı sıkıntı bende vardı 100 TL 130 veya 140 anca gıdıyordum.Allaha şükür uğur ile ayarlarını yaptık ateşlemeyi bobını filan değiştik birde kapağı Maşallah gayet güzel oldu gidişi hayatı değişti aracın.

orhan_guney
15-01-2013, 13:26
evet doğrudur kardeşim gece bıze yardımcı olmuştun saol tekrardan.
bi ara uğurla gelmiştin dimi gece.. yanlış hatırlamıyorum..

h22ek
15-01-2013, 13:30
evet doğrudur kardeşim gece bıze yardımcı olmuştun saol tekrardan.

heh al işte ne olduysa ondan sonra oldu zaten :D ben o kafayla gittim içindeki ayarı tekrar attım farkedemedim uğurun benim eski ayarları koyduğunu falan derken birbirine girdi herşey hahahah :D maşallah bizimkininde sıkıntısını gidericez bi ara bakalım.. bobin modül ıvır zıvır kapa patlar acaba :soru:

MaXiGörKy
15-01-2013, 13:42
hondata s300 kullanıyorum .. knock vs kapalı beyinden.. gazdaki tepkisizlik buji ve dediğim hortumun değişmesinden sonra geçti.. avans vurmuyor şu an..

biraz kaba tabirle yazıcam. o2 sensörü devre dısıyken alt devirlerin zengine kaçması normal aslında. s300den ince ayar şart alt devirlerin toplanması lazım. bide base map ne var ecu da oda önemli. bide vtec üstünüz ne alemde. ayrıca alt devirlerdeki avans haritanız da önemli.

ciplak kulakla düşük voltajdaki avans değerleri duyulmuyor. ne zamanki 4 v yi geçmeye başlıyor ozaman kulağada gelmeye başlıyor.

tevzi makarasını ve kapağı kontrol etmenizi öneririm. benzin filtrenizide ihmal etmeyin.

h22ek
15-01-2013, 13:48
biraz kaba tabirle yazıcam. o2 sensörü devre dısıyken alt devirlerin zengine kaçması normal aslında. s300den ince ayar şart alt devirlerin toplanması lazım. bide base map ne var ecu da oda önemli. bide vtec üstünüz ne alemde. ayrıca alt devirlerdeki avans haritanız da önemli.

ciplak kulakla düşük voltajdaki avans değerleri duyulmuyor. ne zamanki 4 v yi geçmeye başlıyor ozaman kulağada gelmeye başlıyor.

tevzi makarasını ve kapağı kontrol etmenizi öneririm. benzin filtrenizide ihmal etmeyin.

aynen öyle dediğin gibi kulağa gelen bir ses yok ama vuruntu olabilir.. basemap olarak hondatanın sitesinden stock h22a basemap indirip sadece biraz kıstık.. ama belliki daha kısmak gerekli..

Bu akşam bir ihtimal çıkacağız ayara.. Öncesinde bi komp. testine bakakacağız. Sonra avansı ayarlarız işte.. devamında da tam techizat çıkıp yola bakacağız nerede ne oluyor ne bitiyor.

edit: o2 kapalıyken, düzgün bir şekilde ayarlansa alt devirler yine saçmalar mı ? üst devirlerle ilgili pek bir fikrim yok, motoru toplayalı yaklaşık 10000 km oldu adam gibi ayar yapmadığımız için sıkmadım üst devirlerde...

MaXiGörKy
15-01-2013, 14:04
aynen öyle dediğin gibi kulağa gelen bir ses yok ama vuruntu olabilir.. basemap olarak hondatanın sitesinden stock h22a basemap indirip sadece biraz kıstık.. ama belliki daha kısmak gerekli..

Bu akşam bir ihtimal çıkacağız ayara.. Öncesinde bi komp. testine bakakacağız. Sonra avansı ayarlarız işte.. devamında da tam techizat çıkıp yola bakacağız nerede ne oluyor ne bitiyor.

edit: o2 kapalıyken, düzgün bir şekilde ayarlansa alt devirler yine saçmalar mı ? üst devirlerle ilgili pek bir fikrim yok, motoru toplayalı yaklaşık 10000 km oldu adam gibi ayar yapmadığımız için sıkmadım üst devirlerde...

p28 takıp ayar yaptığım aracların hiç birinde o2 devrede değil. sorun olmuyor.
illaki ufak tefek değişmeler oluyor. o2 devredeymiş gibi sabit kalmıyor fakat cok büyükte oynamalar olmuyor. sizin aracınızda walbro pampa varmı suan?

edit: motorunuz stock mu toplandı?

h22ek
15-01-2013, 14:08
p28 takıp ayar yaptığım aracların hiç birinde o2 devrede değil. sorun olmuyor.
illaki ufak tefek değişmeler oluyor. o2 devredeymiş gibi sabit kalmıyor fakat cok büyükte oynamalar olmuyor. sizin aracınızda walbro pampa varmı suan?

evet pompa var araçta. onun dışında h22a usdm motor, s300, kat iptali, simota bigtube karbon filtre dışında hiçbirşey yok. hatta egzozum bile crv son susturucusu :)

komp. de sorun çıkmazsa zaten geriye ateşleme ve yazılım kalıyor şu an müdahale edebileceğimiz. artık yine düzelmezse yakıt sarfiyatı sensörlere bakacağız tek tek.

h22ek
15-01-2013, 14:12
bu arada evet stock toplandı yaklaşık 10 ay orj. parça peşinde koştuk :) afr ile s300 ü senkronize edebiliyormuyuz ? bir ara yabancı forumlarda öyle birşeyler görmüştüm sanki.. bide smanager da auto tune gibi birşey gördüm bir ara.. sallıyor da olabilirim bakmam lazım tekrar :)

MaXiGörKy
15-01-2013, 14:29
o2 nin iptal olması ve walbro pompa olması aracın alt devirlerde zengine kacmasına etken suan.
auto tune işine gelirsek. sağlam bir o2 sensörü ile o2 devreye sokulabilir ve close loop ile alt devirleri çözersin kendi ayarlar. gelelim full load ve üst devirlere buralarda close loop devreden çıkmış olur. s300 ün monte edildiği coğu ecu larda knock yok. bu yüzden sağlıklı bir auto tune olmaz. ayar yapan kişi zaten senin sürüş tarzına göre ayarladıktan sonra sıkıntı olmaz.

orhan_guney
15-01-2013, 15:29
ugurda var önce takar denersınız ondan sonra uyarsa alırsın. cantasında gezdırıyor gt :)
heh al işte ne olduysa ondan sonra oldu zaten :D ben o kafayla gittim içindeki ayarı tekrar attım farkedemedim uğurun benim eski ayarları koyduğunu falan derken birbirine girdi herşey hahahah :D maşallah bizimkininde sıkıntısını gidericez bi ara bakalım.. bobin modül ıvır zıvır kapa patlar acaba :soru:

h22ek
15-01-2013, 17:06
ugurda var önce takar denersınız ondan sonra uyarsa alırsın. cantasında gezdırıyor gt :)

hahaha cok net biliyorum gezdiriyo valla :-)

h22ek
15-01-2013, 17:34
o2 nin iptal olması ve walbro pompa olması aracın alt devirlerde zengine kacmasına etken suan.
auto tune işine gelirsek. sağlam bir o2 sensörü ile o2 devreye sokulabilir ve close loop ile alt devirleri çözersin kendi ayarlar. gelelim full load ve üst devirlere buralarda close loop devreden çıkmış olur. s300 ün monte edildiği coğu ecu larda knock yok. bu yüzden sağlıklı bir auto tune olmaz. ayar yapan kişi zaten senin sürüş tarzına göre ayarladıktan sonra sıkıntı olmaz.

yine dedigin gibi en temizi manuel ayar ustler icin...

driftboy
15-01-2013, 17:52
aynı sıkıntı bende vardı 100 TL 130 veya 140 anca gıdıyordum.Allaha şükür uğur ile ayarlarını yaptık ateşlemeyi bobını filan değiştik birde kapağı Maşallah gayet güzel oldu gidişi hayatı değişti aracın.

TA ile 20 liraya 130 140 km gittiğimiz günü bilirim geçen sene sen almadan abi :D

h22ek
17-01-2013, 15:34
pekii 10 puanlık uzman sorusu: afr yi hondata smanager ekranında görebilmek için neyi nereye bağlamamız lazım ?