Orijinalini görmek için tıklayınız : 206RC AEM F/IC ateşleme
aem fic'le ateşlemeyi kontrol edebilmek için devir bilgisini nerden okumalıyız? yani merak ettiğimiz 206rc de devir bilgisini crank position sensor'den mi cam position sensor'den mi okumalıyız. ECU pinout'ta iki adet cylinder reference sensor çıkşı var ama bunlar crank position sensor e mi cam position sensor'e mi tekabül ediyor bilemiyorum. devir bilgisi okuyamıyoruz o yüzden ateşlemeyi ve enjektörleri kontrol edemiyoruz. elimizde tps den ve fic onboard map ından gelen bilgiler var. extra enjektör kullanmak harici bu bilgilerle afr yi nasıl kontrol edebiliriz?
crank position sensorun
ve
cam position sensorun
ikisini de baglıcaksınız
F/Ic in baglantı kagıdı yokmu sizde varsa eger orda anlatıyor o sensorlere hangilerini baglıyacagını
utkuyla denedik teker teker mag ve hall style ları. 1-2 olarak her türlü kombinasyonu denedik ama olmadı
yok mu aem fic li çözüm önerisi veya başka piggyback yada standalone önerisi olan?
şemasını atarmısın bana Pls var sa elinde
atayım, ama şema flamancaydı hollanda'dan geldiği için ingilizceye çevirdim.
mail adresini öm'den atarsan yollayım
elimde bunlar var:
http://img177.imageshack.us/img177/1177/tara0004dk7.jpg
http://img215.imageshack.us/img215/8664/tara0003mi2.jpg
Magnetic şekilde bağlamayı denedinmi ?
çalışmıyormu ? çalışssıyorsa napıyor?
mag da denedik hall da denedik ama devir bilgisi okuyamadık. her türlü bağlantıda araba çalışıyor bazen rölanti sapıtıyor 1200rpm civarına çıkıyor
ozaman senin gösterdiğin crank sensoru deil yada içnden calibrasyon yapmayı unutttunuz hall ve Mag çok değişik sistemler ozaman senin gösterdiğin Crank sensor deil baqıcam mail atttığım şemalara
problem biraz da devir cranktan mı yoksa cam dan mı okunuyor onu bilmiyoruz
O resimlerini koyduğun ilk şema yani altında infotec.peugeot.com yazanı internette ingilizce olarak bulabilirsin. http://public.infotec.peugeot.com/
Yanlız sitenin günlüğü 20 euro. Yada 1 saat için 10 euro :)
O resimlerini koyduğun ilk şema yani altında infotec.peugeot.com yazanı internette ingilizce olarak bulabilirsin. http://public.infotec.peugeot.com/
Yanlız sitenin günlüğü 20 euro. Yada 1 saat için 10 euro :)
ben de haberdarım siteden. service box da var
ingilizcesine gerek yok,kodları açıklayan başka bir site var zaten.
parası dert değil de elimizdekinden daha fazla bilgi edinebilecek miyiz?
Sitede elektrik şemaları felan filan tarzı bayağı bir bilgi mevcut. Zaten sitenim amacı yetkili servis olmayıpta araç tamiri yapmak isteyen özel servisler felan filan. Bu elinizdeki şema yeterli değil ise orada gerekli bilgiyi bulabileceğini düşünüyorum :)
şansımızı bir de serviceboxdan deneyeceğiz artık bakalım
krank devir okur egzantirik start ignition için bilgi verir 1. piston un nerde olduğunu anlayabilsin die:)
yani o soketi çıkardığında arabanın çalışmaması lağzım :) yada çalışırken sökersen istop etmesi lazım
pinout ta cylinder reference sensor'leriinden gelen kabloları direk fic e bağladık(önce hall0 ve hall1'i denedik,daha sonra mag0 ve mag1), sonra fic'in manualına göre fic aldığımız çıkışları tekrar ecuya bağladık, bütün kompinasyonlarda araba çalıştı. benim arabadaki sensörle fic 'in uyumlu olmama durumu olabilir, değil mi?
atesleme kablom evde duruyo:) kolay gelsin sna:)
atesleme kablom evde duruyo:) kolay gelsin sna:)
ateşlemeyi gözden çıkarmıştık zaten, rpm okuyamadık daha
Selam Mustafa, sana ö.m de atmıştım, buradan da yazayım. Bazen krank açı sensörleri piggyback ve standalone'lar ile uyumlu olmuyor (mesela impreza- ms gibi) Böyle bir durumda gidip ebayden Ford Edis ateşleme sistemi ve 36 diş tekerlekli krank sensörü alır çalıştırırsın. Ateşlemeye gözden çıkarma :)
perfect power dan gelen mail, ateşleme konusunda hayallerimizi yıktı. ateşlemeye piggybackle müdahalenin pek mümkün olmayacağını, beyinin ateşlemeyi normalize edeceğini söylediler
Standalone sesleri geliyor sanırım ;)
rpmi biz bie hafta sonra bulmustuk, onur abi saolsun...onu biarayın istersen..
Standalone sesleri geliyor sanırım ;)
ben de duyuyorum galiba o sesleri
rpmi biz bie hafta sonra bulmustuk, onur abi saolsun...onu biarayın istersen..
araştırma halindeyiz biz de denemeye devam edeceğiz
ben de duyuyorum galiba o sesleri
Pejo için Vems vardı sanırım. Bir de komple harness çekmeyi göze alırsan Dta-Fast de olabilir.
evet vems pejolarda vems kullanılıyor genellikle, birinci sırada vems var
pinout ta cylinder reference sensor'leriinden gelen kabloları direk fic e bağladık(önce hall0 ve hall1'i denedik,daha sonra mag0 ve mag1), sonra fic'in manualına göre fic aldığımız çıkışları tekrar ecuya bağladık, bütün kompinasyonlarda araba çalıştı. benim arabadaki sensörle fic 'in uyumlu olmama durumu olabilir, değil mi?
cylinder refenace cam sensoru olması gerekiyor :)
ayrıca deviri oku yabildiğin anda Aem fic ile ateşlemeyide kontrol edebilirsin demektir sadece bağlama şeklini kullanıcağın şeyler önemli Aem fic herşeye uyabilir sensorler 2 tiptir Mag yada Hall olarak
utkuselamoglu
02-05-2008, 17:18
Aem fic te rpm okudugun zaman ateşleme kontrolu yapılabilir. Fakat Magneti marelli 6A tipi beyinler için 2005 sonrası piggy back modüllere bu beyinlerin response ları uymadıgı için ateşleme kontrolü yapılamıyor. Stand alone takılması lazım. Vems 3.3 genBoard uygundur.
Stand alone takılması lazım. Vems 3.3 genBoard uygundur.
peki canım standalone diyorsan , standalone a kayarız
bmw lerde magneti marallledi M5 te bile kullanabiliyor :) işin sırrrı olinde :)
MM6LP Motorised Throttle diye geçiyo. Sorun çıkartmasındaki sebep elektronik gaz kelebeğimi acaba ?
utkuselamoglu
04-05-2008, 12:08
elektronik gaz kelebeginde problem olmuyor pigge back te sadece sensor den pick up yapılamıyor bunu prefect power ilen bizzat görüştüm takabilen varsa fic bana da sölesin göstersin rc de takılmışını... magneti marelli yaklaşık 10000 tane ayrı tip araba için modelleri mevcut hepsinin çalışma prensibi aynı değildir...
vems alıp sorunu kökünden halledecez artık
1- elektrnoik gaz kelebeğininde açıklığını okuduğu 1 ucu var bağlıyorsun ve çalışıyor like e46m3 bağladım biliyorum çalıştı ayrıca tps bağlamasanda olabiliyor
2- 100 deil 1 tirilyon beyinde olsa Maf sensoru HZ ile çalışmadığı sürece %99 bağlayabiliyorsun ** direk kabvloları kesip araya girerek deil Hz de olsa bağlarsın amaa tek sorun boost cut engeli :)
3- Krank ve cam sensorlerinde 3 tip vardır Magnetic, Hall ve optical (4 Different Wavelengths) olarak çalışanlar bu tiplerin hepsine bağlanabiliyor bizzzat kendim test etttim bağladığım arabalardan sölüorum 1 ine bağladım kabul etmedi üsütnde işlem yapmak gerekti birine bağladım çalışırkene tekledi gene mühadahe etmek zorunda kaldım diğerine bağladım Cam okumak istemedi Cam i bağlarsan timing i çekmenee engel oldu Felan falan bana Rcnin İNgilizce bi Pdf ini bulursanız size yardımcı olurum Heeeee Wems alırsam Ne mi oolur oda olur :) beni bağlamaz orası :) ama bağlanmaz die kestirip atmayın :)
smt 6 iğrenc bi pigggyback ayrıca :) ben ada mgibi çalıştığını göremedim hala :)
portakal
05-05-2008, 16:05
merak ettim smt6 neden igrenc bir piggyback? bildigim kadariyla kendi sinifindaki emanage vs. ile ayni seyleri yapiyor ?
hayır emanage enjektoru felasn kendi sürüyor isterse maf sensorunu iptal etme özelliği colt start acccel enrichment thr enrichmen gibi seyler sunuyor smt 6 tamamiyle yanıltma
portakal
06-05-2008, 03:08
maf sensorunu stm dede iptal edebiliyorsun. emanage
enjectorleri suruyor ama ateslemeyi yine yanilatarak degistiriyor. ayrica istenirse smt den de direk enjectorleri surubiliyorsun.
"colt start acccel enrichment thr enrichmen" bunlar smt dede mevcut.
ayrica emanage olmayan smt de 1 den fazla 0-5 volt girisi vardir ve auxout da mevcuttur smt de, emanage de o da yoktur.
ayrica smt den o2 girisi vardir, log tutarken yada online izleme yaparken afr bazimdan gosterir
utkuselamoglu
06-05-2008, 08:52
Smt6 da yok 7 de bunlar var
portakal
06-05-2008, 22:12
hepsi var smt6 iyi inceleyin bence
portakal Sensorlerı yanıltıyorsun senin secipte ayarladığın şeyler sadece yanıştma yaptırıyor
portakal
07-05-2008, 01:40
simdi arkadasla yazdigimi okursaniz sensorleri "yaniltmadigini" soylemedim zaten hic bir zaman. sadece smt6 ya kotu dendigi icin, acaba bilmedigim bir kotu yanimi var diye merak ettim. ayrica tekrarliyorum saydigim ozellikler smt"6" da mecvut, ve elbette hepimizin eksik bilgisi vardir,
ya konuşmayın boş boş adam soru sormuş cvp ladık UZatmayın salaksalak
portakal
07-05-2008, 19:42
sadece konu ile alakali mesajlar silinseydi ilginc bulmazdim zaten, fakat "asil" konu ile yazdiklarimda silinmis.
simdi arkadasla yazdigimi okursaniz sensorleri "yaniltmadigini" soylemedim zaten hic bir zaman. sadece smt6 ya kotu dendigi icin, acaba bilmedigim bir kotu yanimi var diye merak ettim. ayrica tekrarliyorum saydigim ozellikler smt"6" da mecvut, ve elbette hepimizin eksik bilgisi vardir,
portakal fic ve Emanage de araya girmiyorsun olay şu enjektorlerı kendin kontrol ediyorsun örnek olarak kendi mapi var üzelrinde ister maf ister map kullanbilirsin ama keisnlikle kendi kendine yönetiyor enjektorlerı
ama Smt6 da ise benzin açmak için mafı yanıltıyor kısmak içinde avans içinde Emanage avansı kendi sürüyor ama smt ve fic gibi sürseede olabilir Eztradan mapleri yok Smt nin Collant tem coolant ignition gibi
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.