Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Isıtılmış yay.



levent
19-01-2013, 22:00
Aramızda ısıtılmış yay (sıcak press), ciddi basılmış fakat yeterince sert olmayan süspansiyona sahip araç kullanan arkadaşlarımız var. Bu videoda da biraz sitem ediliyor onlara :) Aracın yumuşaklık yay yüzünden başına gelenleri gösteriyor ve ısıtılmış yayın söküldükten sonraki durumu tabi :D


jD27DGPWIPE
Stupid ricer cars are for gearheads - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=jD27DGPWIPE)

Schumi
19-01-2013, 22:03
Konuda hazırlık olunması gereken mesajlar.

Bizim Osman usta var o çok prof yapıyo ısıtma press işini. Bir sürü arkadaş götürdük çok memnun kaldı.

Coiloverlar 200 tl olduda bizmi almadık arkadaşım. Bütçemiz buna yetiyo.

Ben bir sorun göremiyorum arabamda gayet iyi yol tutuyo. Hasan, Hüseyin, Ahmet şahitlerdir çukurcuma virajına nasıl girdiğimize. Bunlar hep pazarlama hilesi.

Oooo baya kötü olmuş yay. Peki bu işi en uygun kim halleder mümkünse Avrupa yakasında.

murat_ileri
20-01-2013, 03:58
Konuda hazırlık olunması gereken mesajlar.

Bizim Osman usta var o çok prof yapıyo ısıtma press işini. Bir sürü arkadaş götürdük çok memnun kaldı.

Coiloverlar 200 tl olduda bizmi almadık arkadaşım. Bütçemiz buna yetiyo.

Ben bir sorun göremiyorum arabamda gayet iyi yol tutuyo. Hasan, Hüseyin, Ahmet şahitlerdir çukurcuma virajına nasıl girdiğimize. Bunlar hep pazarlama hilesi.

Oooo baya kötü olmuş yay. Peki bu işi en uygun kim halleder mümkünse Avrupa yakasında.

eksik bir maddeyi de ben ekleyim :D

< biz ısıtmaya karşıyız 2 bakla kesildimi böyle sorun olmuyor , coil dediğiniz malzemeden bile güzel basıyor.

bLackModeL
20-01-2013, 08:55
ısın ehlı ksıler yapınca ısıtmada bı sıkıntı yok her bakladan az az ısıtcan bızım eibach hızır gıbı :D bı kac araca uyguladık onlrda bı sıkıntı yok suan kesmek sahıne yakısır murat bey :D

gökh@n_gr
20-01-2013, 09:11
kullanıcı hatası:D

Met
20-01-2013, 10:16
Kim bilir nasıl kullandı :D

63owen63
20-01-2013, 10:28
işin ciddiyetinin farkımda olmayanlara..

http://img143.imageshack.us/img143/8523/25092007102bg6.jpg

alfonso4474
20-01-2013, 12:27
bizim arkadaşta bmw ye ısıttırmış izmir kuşadası 1 saat yolda kırılmış okdr bile dayanmamış gelirken

h.savas
20-01-2013, 12:42
en guzeli kasap spec :D kestir gitsin :D

Chn53
20-01-2013, 12:45
soğuk presde sıkıntı olmuyor galiba ?

rebeloghy
20-01-2013, 12:46
bu kadar milyon dolarlık firmaların ar-ge bölümleri boş adam dolu, tamamen pazarlama hileleri piyasaya videoları onlar sunuyor zaten gidip para verilip alınsın diye kendi ürünleri... yapmayın can taşıyorsunuz o araçlarda 3-5cm şekil olmak için ölmek.. yakısır ne diyeyim :)

murat_ileri
20-01-2013, 12:56
ısın ehlı ksıler yapınca ısıtmada bı sıkıntı yok her bakladan az az ısıtcan bızım eibach hızır gıbı :D bı kac araca uyguladık onlrda bı sıkıntı yok suan kesmek sahıne yakısır murat bey :D

o işin ehli kişiler metali analiz edip mukavemet yapısına göre tekrar işliyor hemi :D

erdem325
20-01-2013, 13:00
yau kardeşimin golfünde hem ısıtılmış kem de kesik :D
amortisörlerde sertleştirilmiş ve kısaltılmış milden..
coil falan almak lazım da 15cm basan coil bulmak lazım önce..
tehlikeli olduğunu biliyordum da şimdi daha bi ürktüm :)

tayreep_john
20-01-2013, 13:03
soğuk presde sıkıntı olmuyor galiba ?

evet buna bilen biri cvp yazssın.... soğuk press de sıkıntı olurmu ???

::ZaFeR::
20-01-2013, 13:04
http://f1301.hizliresim.com/15/n/j4jjr.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

Biraz konu dışı olacak ama,benim EG'in arka helezonlardan biri böyleymiş.Geçen bakıma gittiğimde farkettim.Sanırım yazınki telekom kapağı çukurundan dolayı böyle olmuş - ki böyle halde ben 10bin kmye yakın yol yaptım.Çıkma olarak almıştım.Şimdi arkanın 2sini de değiştirecem sıfırlarıyla değiştirmeyi düşünüyorum.Yan sanayi yaylar hakkında ne ediyorsunuz.Parçatreni.com'da tanesi 80 tl felan diyor.

63owen63
20-01-2013, 13:11
Soğuk press daha saglıklı diye bir şey yok. Ürünün statiğiyle oynuyorsunuz.. Esnemelerde aracın nasıl tepki verecegini bilemezsiniz. Soguk press de ısıtmak da bakla aldırmakda aynı terane.. Bu işin ar-ge sine yatırılan paralar boşuna mı ? Kimseye burda bunlar savunulup da günahına girilmesin. Yazılacak tek bir yanlış cümleyle sebeb olabileceginiz kaza da 10 larca can yok olabilir..

Biraz acımasız gelebilir ama ben şahsen 'kestiren,ısıttıran,soguk preslettiren' ve buna baglı kaza yapanlara acımıyorum..

Chn53
20-01-2013, 13:15
yaptıracağımdan değil merak ettiğimden sordum :) zaten coilover var benim arabada sıkıntı yok :)

Ome_RS
20-01-2013, 13:16
şimdi herkes arge vs yazmısta burda yapılan olay uygun malıyetle aracı alcaltmak kimse bunu yol tutus arttırmak amacı ile yapmıyor
öğrenılmek istenen en uygun malıyetle en tehlikesız olan basma yontemı
sıcak press mortingen
soğuk press nasıl
yay kesme nasıl

not: bana kalsa mantıklı olan parasını tamamlayıp spor yaya veya coil almak

gökberk
20-01-2013, 13:16
Kestirmek de çare değil. O yay da kırılabiliyor.

63owen63
20-01-2013, 13:18
şimdi herkes arge vs yazmısta burda yapılan olay uygun malıyetle aracı alcaltmak kimse bunu yol tutus arttırmak amacı ile yapmıyor
öğrenılmek istenen en uygun malıyetle en tehlikesız olan basma yontemı
sıcak press mortingen
soğuk press nasıl
yay kesme nasıl

not: bana kalsa mantıklı olan parasını tamamlayıp spor yaya veya coil almak

İşte sorunda burda. Bunların 3 ü de tehlikeli. Ölüm tehlikeli.

paran varsa coilover paran yoksa gameover.

levent
20-01-2013, 14:19
soğuk presste de malzemeyi sertleştirip kırılganlığını arttırıyorsunuz, çok farklı bi nane değil yani.. "soranlara"

cerkez_kral
20-01-2013, 14:57
kesilmiş yayın kırıldıgını hiç görmedimde duymadımda bu press davası sonradan ortaya cıktı adamlar haklı bence bi kez yaptırdık cok pişman olduk helezon kırıldı ondan sonra 20 ye yakın civic bastım hepsini kestim bi sıkıntı olmadı spor yayda olsa kesikte olsa dibine kadar bastıgımız için pek bi fark olmuyor :))

by_speedvw
20-01-2013, 15:02
nam da ısıtılıp basılmıs kullanıyorum gsı ı skıntı yok 2 resimlede fikrimin değişmeyecek her aracın ağırlığı farklı sonucta 1 tonluk aracı ısıtıp basarsınız sıkıntı olmaz mesala ama 1.5 tonluk bi aracı ısıtıp basarsınız yuk fazla oldugundan kırabilir bu ihtimalide düşünmek lazım bence

dragstar
20-01-2013, 15:06
video başlığı herşeyi açıklamış aslında

ricer. :D

levent
20-01-2013, 15:17
nam da ısıtılıp basılmıs kullanıyorum gsı ı skıntı yok 2 resimlede fikrimin değişmeyecek her aracın ağırlığı farklı sonucta 1 tonluk aracı ısıtıp basarsınız sıkıntı olmaz mesala ama 1.5 tonluk bi aracı ısıtıp basarsınız yuk fazla oldugundan kırabilir bu ihtimalide düşünmek lazım bence

ona göre bakarsanız 1 tonluk araç ile 1.5 tonluk araçta aynı yay yok.. arasında 100 kg fark olan aynı aracın dizel-benzinli modelinde bile aynı yay olmaz..


video başlığı herşeyi açıklamış aslında

ricer. :D

:icon_tup:

by_speedvw
20-01-2013, 15:19
ona göre bakarsanız 1 tonluk araç ile 1.5 tonluk araçta aynı yay yok.. arasında 100 kg fark olan aynı aracın dizel-benzinli modelinde bile aynı yay olmaz..



:icon_tup:

esneme payına istinaden yani

Chn53
20-01-2013, 16:17
kesilmiş yayın kırıldıgını hiç görmedimde duymadımda bu press davası sonradan ortaya cıktı adamlar haklı bence bi kez yaptırdık cok pişman olduk helezon kırıldı ondan sonra 20 ye yakın civic bastım hepsini kestim bi sıkıntı olmadı spor yayda olsa kesikte olsa dibine kadar bastıgımız için pek bi fark olmuyor :))

helal olsun çok güzel yapmışsınız millet zaten boşuna coilover alıyor

63owen63
20-01-2013, 16:21
Sıkıntı yok, sıkıntı olmaz, çok memnunum vs gibi yorumlar bu işlemin sağlıklı oldugu anlamına gelmez. Yapmayın,yaptırmayın.

erdem325
20-01-2013, 16:23
ta technics miydi neydi, onların coilleri kac cm basabiliyor fikriniz varmı acaba?

MCN21
20-01-2013, 16:32
O kadar buyuk firma bosuna calisiyor ayni aracin farkli motoruna bile farkli yay yapiyorlar bazen , kafaniza gore kestirip hayatla oynuyorunuz , isitmak 100 tl ise zaten 200-250 ye yaylar var tamam belki cok kaliteli degiller ama en azindan daha guvenlidir ... birde o isitilan yaylarin uzunluklari tamamen ayni olmuyor sonucta goz karari , baklalar farkli noktalarda isitiliyor esneme acilarida degisiyor dogal olarak , bu araclarin yol tuttugunu nasil savunuyor insanlar anlamiyorum

levent
20-01-2013, 17:46
ta technics miydi neydi, onların coilleri kac cm basabiliyor fikriniz varmı acaba?

yeterince, şu fotodakinde daha pay vardır 2-3 cm kadar sanıyorum.

http://i71.photobucket.com/albums/i126/gazzat2002/Golf%20strip%20down%20June%202010/DSC_0029-1.jpg


O kadar buyuk firma bosuna calisiyor ayni aracin farkli motoruna bile farkli yay yapiyorlar bazen , kafaniza gore kestirip hayatla oynuyorunuz , isitmak 100 tl ise zaten 200-250 ye yaylar var tamam belki cok kaliteli degiller ama en azindan daha guvenlidir ... birde o isitilan yaylarin uzunluklari tamamen ayni olmuyor sonucta goz karari , baklalar farkli noktalarda isitiliyor esneme acilarida degisiyor dogal olarak , bu araclarin yol tuttugunu nasil savunuyor insanlar anlamiyorum

araba daha az yatınca daha iyi yol tutuyo sanıyor insanlar bro :)

Frid
20-01-2013, 18:15
hangi amaçla yapıldıgı önemli yol mu utsun şekilmi görünsün, hoş dip basık berbat görünüyor oda ayarı :D

yol utacaksa lisanslı malzeme kullanıcak tabi ki

B.Koçer
20-01-2013, 18:28
Bi aralar araştırdım sonra canlı canlı gördüm

https://pbs.twimg.com/media/A-WTg6iCMAAtUtj.jpg:large

Adem Salih
20-01-2013, 18:52
Akıl var mantık var bir sürü mühendis türlü türlü hesaplamalar yapıp üretiyorlar bu yayları. Sen o yayın boyunu kısalttığın zaman ya da ısıttığın zaman o yapılan tüm hesaplamaları alt üst etmiş oluyorsun. Arabanı basmak istiyosan git spor yay ya da coil al.

sasuuke
20-01-2013, 18:54
100 tl ye yayları kestireceğime üstüne 200 daha koyup 5mm spor yay alırım.

Ufuk
20-01-2013, 19:05
Hadi siz iyisiniz.C-maxe göre adam gibi markalı 5cm yay bulun :) Piyasada c-max yayı diye satılanlar focus yayı

Low-Rider
20-01-2013, 21:48
Bi aralar araştırdım sonra canlı canlı gördüm

https://pbs.twimg.com/media/A-WTg6iCMAAtUtj.jpg:large

Nolmuş la bu tuvalette ekmek mi yemiş böyle yamulmuş

levent
20-01-2013, 21:49
Nolmuş la bu tuvalette ekmek mi yemiş böyle yamulmuş

Sıcak çarpmış hacı :)

MertSerhanÖ.
20-01-2013, 21:51
en temizi gerçektnde spor yay ama bu seferde her araca bulunmuyo.e bulundu her araç aynı derecede düşmüyo.5cm yay alınıyo memnun kalınmıyo düşüklüğünden busefer hadi 3 cm daha press'e.tehlikeli oldğunu söyleyenlerde var kullanıp çok memnun olduğunu söyleyenlerde.keşke bütün bu soru işaretlerinin kalkması için gerçekten herkesin çok memnun olacağı bir sistem yapılsada herkes mutlu olsa..

ecz_murat
20-01-2013, 22:42
Bazı insanlar yaşananlardan ders alır,Bazı insanlar yaşayarak öğrenir bu iki grupta lazım hayatta dengeler için...

berkay_aydin
20-01-2013, 22:43
en temizi gerçektnde spor yay ama bu seferde her araca bulunmuyo.e bulundu her araç aynı derecede düşmüyo.5cm yay alınıyo memnun kalınmıyo düşüklüğünden busefer hadi 3 cm daha press'e.tehlikeli oldğunu söyleyenlerde var kullanıp çok memnun olduğunu söyleyenlerde.keşke bütün bu soru işaretlerinin kalkması için gerçekten herkesin çok memnun olacağı bir sistem yapılsada herkes mutlu olsa..

Aracına yay olmayanda basmasın bi zahmet, söylediğiniz sistem zaten var coilover....

B.Koçer
20-01-2013, 22:45
Nolmuş la bu tuvalette ekmek mi yemiş böyle yamulmuş

Press king :(

MertSerhanÖ.
20-01-2013, 23:43
Aracına yay olmayanda basmasın bi zahmet, söylediğiniz sistem zaten var coilover....

evet kendi aracımdada kullanıyorum.ama coil konusundada sanayi yapımlarının sağlıklı olmadığı söyleniyor.marka coillerin ise fiyatları ortada.:icon_wack

Jeandan-R
21-01-2013, 02:06
Benim de çok aklıma girmeye çalıştılar, yok yayları keselim yok sıcak press yapalım birşey olmaz. Mühendislik öğrencisiyim, bana küfür gibi geldi anlattıkları. Spor yay aldım bu defa da arkası garip bi şekilde kaldı üst üste fazla binme yapmıştı yaylar mecburen ordan biraz aldırmak zorunda kaldım. Ha içime sinerek mi yaptım hayır, ama çok bir müdahalede bulunmadığım için de sıkıntı oluşmadı. Ama bu hafta içi coilover alıp, bu iş gerçekte nasılmış onu da denemek istiyorum. Isıtılmış, kesilmiş yaylar yüzünden çok kaza yapan araç gördüm, ani ağırlık transferi değişimlerinde understeer ve limitlerde dönülen virajlarda araçların fazla huzursuz olduklarını da biliyorum zaten. Viraj kasmıyorum ben diyen adama bile önermiyorum ya yay alsın ya da coil. Yay bile oem amortisör ile çok sağlıklı değil gerçi.

onurc
21-01-2013, 02:10
ne yaptık bız hacı:beuj:

levent
21-01-2013, 02:33
Viraj kasmıyorum ben diyen adama bile önermiyorum ya yay alsın ya da coil. Yay bile oem amortisör ile çok sağlıklı değil gerçi.

Acil bir durum olur illaki ani manevra yapmak zorunda kalabilir herkes, viraj kasıp kasmamak bu işte geçerli bi sebep değil dediğin gibi..

oem amortisör - yay ile limitlerin aynı kalsa da biraz daha kontrol edilebilitesi artıyor arabanın bence :) en temizi kaliteli bir coilover kit :)

Jeandan-R
21-01-2013, 04:09
Acil bir durum olur illaki ani manevra yapmak zorunda kalabilir herkes, viraj kasıp kasmamak bu işte geçerli bi sebep değil dediğin gibi..

oem amortisör - yay ile limitlerin aynı kalsa da biraz daha kontrol edilebilitesi artıyor arabanın bence :) en temizi kaliteli bir coilover kit :)

Ağırlık merkezi aşağı düşüyor onun da etkisi var, ama şuna eminim biraz sert girdiğimde benim oem amortisörler öyle aman aman güven vermiyor bana.

S.Özeren
21-01-2013, 05:12
valla ben corsamda presslettim , memnunmuydum , hiç beklemediiğim derece memnundum, ilk mesajda yazdıldığı gibi evet benim çok kişide şahittir o corsanın hayvan gibi yol tuttuğuna,lastiklerde çok büyük etken .. Tabiki bu demek olmuyorki hadi gidin yapın bişey olmaz herkesin kendi tercihi , benim arabayı bastığım zamanlar coile 1 teklik istiyolardı , şimdi coil alırım orası ayrı mesele

+ olarak ben muayneye gittiğimde yayları çıkarmıştım hiç böyle değildi sadece boyası pressten dolayı ufak tefek dökülmüştü tek aldığı darbeydi :).. Ama ben demiyorumki bunlar hikaye,olmaz böyle bişey , imkansız... Benim başıma gelmedi ,çevremdede 3-4 tane presslenmiş araç vardır onlarıdanda duymadım , ben ve onlar şanslıymışız , başkası bu kadar şanslı olmıyabilir işi kuralına uygun yapmakta herzaman fayda var ..

Belkide amort. fabrika çıkışından spor 2cm kısa ve presslettiğim yaylar orjinal değilde H&R marka olduğundanda olabilir tabi. Pressletcek kişini amort. uzun ve yumuşak ise işlem yaptırması gerekebilir

Isıtma ve press ayrı işler diye biliyorum ben orasıda ayrı mesele bana milyar verseler ısıtmam ama pressletirim :) günümüzde basıklık isteyen kişi bunlarla uğraşmasınada gerek kalmadı , 100 200 lira üstüne coil yaptırabilir , yok benim basıklık derdim değil derse custom coil parasına , markalı coil olabilir geliştik artık nereye sallasak air ride a çarpıyor yani press ile ısıtma , kesme , biçme ıvır zıvırını rafa kaldırmanın vakti geldide geçiyor

yakuza
22-01-2013, 10:50
insanlar yaşıyarak öğrenir bnm canım 300-500 liradan daha değersiz değil 3-5 cm daha düşmesi için, bu zmna kadar kestirme ısıtma, soğutma, osurtma,pıstırma fln bu tip işlere hiç bulaşmadım bulaşanada iyi gözle bakmadım

vtec powe®
22-01-2013, 11:39
türk insanı maalesef yaptım olduculuga cok müsait.

yay kesme presleme işi güvenlik zaafiyetinin yanısıra, arabanın canına okuyor, konforu bitiriyor. altındaki 2012 modelde olsa at arabasından farkı kalmıyor.

bu işler eskidi beyler, yapmayın etmeyin.

kaanpoyrazoglu
22-01-2013, 18:36
Bir işi ya laikiyle yapmak lazım yada hiç .. Eski araçlarımdan birinde ısıtılmış yay varmış , sağ kulede yırtılma ve açma yaptı..Lanet ede ede çıkardım , noldu satarken kulede işlemmi var vs gibi 1000 tane soru..Adamlar haklılarda nasıl izah edersinki , bilmeyen de anlamaz bir ton tatava :) Hee birde piyasadaki sözde yaylarda gördüğüm kadarıyla zıp zıp zıplatıyor araçları , 120 tl ye spor yaymı olur arkadaş ? Al kullan memnum kal , kalırsın tabi 120 tl ye yay alıyorsun basıyor aracı mis :D kulelerde kapanmamı yapar , ön takımmı bozar vs yok ;) Yani her kez bir yol tutturmuş gidiyor , görünen o...

akıncı
22-01-2013, 18:46
parasızlık yaptırıyo bunları herkez coıl takmak ister aracına ama para yok napsın 20 tl verıyo ısıttır devam ,cebındede malboradan aşşağı içmez amk

kaanpoyrazoglu
22-01-2013, 18:51
parasızlık yaptırıyo bunları herkez coıl takmak ister aracına ama para yok napsın 20 tl verıyo ısıttır devam ,cebındede malboradan aşşağı içmez amk

Ayranı yok içmeye, tahtaravanla gider s... misali

levent
22-01-2013, 20:09
Ağırlık merkezi aşağı düşüyor onun da etkisi var, ama şuna eminim biraz sert girdiğimde benim oem amortisörler öyle aman aman güven vermiyor bana.

2000 öncesi Japon araçlarının özellikle klasik derdi, bana da yaylı ae101 aynı şekilde hissettiriyor :)

SametWeb
23-01-2013, 09:22
Bağcılar'da Ünal Turan var, en son aracında yayı komple çıkarmış :D
Buda bir çözüm herhalde :)

samet albayrak
23-01-2013, 17:42
biz türk insanları olarak kullandığımız en sık ve benim hiç sevmediğim kelimelerden birisi BİŞEY OLMAZ dır . ısıtırız bişey olmaz keseriz bişey olmaz ....

RsErdi
24-01-2013, 01:33
bende eskiden cahillikten ısıttırmıştım 1kere öyle bir hata yaptm birdaha tövbe nerede görürsem de söylüyorum soranlara sakın yaptırmayın hem tehlikeli hem çok konforsuz.bende yayları söktügümde buna benzer bi görüntü vardı direk atmıştık

Safak
24-01-2013, 02:09
Konuda hazırlık olunması gereken mesajlar.

Bizim Osman usta var o çok prof yapıyo ısıtma press işini. Bir sürü arkadaş götürdük çok memnun kaldı.

Coiloverlar 200 tl olduda bizmi almadık arkadaşım. Bütçemiz buna yetiyo.

Ben bir sorun göremiyorum arabamda gayet iyi yol tutuyo. Hasan, Hüseyin, Ahmet şahitlerdir çukurcuma virajına nasıl girdiğimize. Bunlar hep pazarlama hilesi.

Oooo baya kötü olmuş yay. Peki bu işi en uygun kim halleder mümkünse Avrupa yakasında.

...Sen toplum bilimci olmalıymışın Şumi :D
Nasıl bildin la?

Schumi
24-01-2013, 17:50
...Sen toplum bilimci olmalıymışın Şumi :D
Nasıl bildin la?

Toplum bilimi neymiş benim yanımda. :)

Hem sende de hiç kafa çalışmıyor he. Senin arabadaki Polo 1.4 yayını neden gidip pressletmedin ki gittin aradın buldun servisten orjinal Cupra2 yayı aldın. Pazarlama hilesi bunlar.

Safak
24-01-2013, 18:01
Toplum bilimi neymiş benim yanımda. :)

Hem sende de hiç kafa çalışmıyor he. Senin arabadaki Polo 1.4 yayını neden gidip pressletmedin ki gittin aradın buldun servisten orjinal Cupra2 yayı aldın. Pazarlama hilesi bunlar.

kafamı siqim...

Schumi
24-01-2013, 18:03
kafamı siqim...

Osman ustaya git dedik ya olm. Hasan, Hüseyin ve Ahmet hep memnunlardı. Ne zaman öğrenicen bu modifik işlerini. Gerçi aldığın yaylarda çok basmamış hala geç değil press için. Osman ustanın cebini arkadaşlar yazsın.

Safak
24-01-2013, 18:19
Osman ustaya git dedik ya olm. Hasan, Hüseyin ve Ahmet hep memnunlardı. Ne zaman öğrenicen bu modifik işlerini. Gerçi aldığın yaylarda çok basmamış hala geç değil press için. Osman ustanın cebini arkadaşlar yazsın.

Yapma coil hariç hepsini denedim yaf eski arabalarımda... fotoğraf vs güzelde artık kafam kaldırmıyor. Oem helezon + B6 da karar kıldım. Çeyiz toplamaya devam.
Osman ustaya gdip bir çay içeyim ama b6 ları milleri kısaltırım belki, kesilip artan millerdende tornada anahtarlık yaptırırım :P

overblack
24-01-2013, 23:31
arkadaşlar biz çelik tel işi yapıyoruz.öncelikle bilmeniz gereken otomobil helezonları normal çelik telden değil karbon alaşımlı çelik telden yapılıyor.dayanıklı olması ve formunu koruması için.piyasada ucuza satılan yaylar normal çelik telden yapılıyor.tavsiye etmem.ikinci konu ise bu bahsettiğiniz ısıtma işlemi sırasında malzeme özelliğini yitirdiğinden kesinlikle yaptırmamanızı öneririm.

emirarslan34
24-01-2013, 23:33
arkadaşlar biz çelik tel işi yapıyoruz.öncelikle bilmeniz gereken otomobil helezonları normal çelik telden değil karbon alaşımlı çelik telden yapılıyor.dayanıklı olması ve formunu koruması için.piyasada ucuza satılan yaylar normal çelik telden yapılıyor.tavsiye etmem.ikinci konu ise bu bahsettiğiniz ısıtma işlemi sırasında malzeme özelliğini yitirdiğinden kesinlikle yaptırmamanızı öneririm.

:icon_tup:

ef186
24-01-2013, 23:47
ne yazsak bos isitan isittiricak kesen kesecek patlayan patliycak patlamayan patlayanakadar bisi yok baba kullaniyoruz diycek ...

Esneyerek yuku tasiyan malzemeyi presleyerek hareketini kisaltip isitarak esnekligini alarak esnemeyen bir araca ayni zamanda kirilmak icin yer arayan bir yaya sahip oluverin gari ...

Alin adam gibi kullanin sistemleri yada yapmayin yazik caniniza araciniza paraniza ....

Osman Bahadır
25-01-2013, 00:03
Vidyoda elemanlar sağlam giydiriyor. Hiç üstüme alınmadım gerçi :)

Arkadaş, genelde birçok şeyin, ki buna otomobil dünyasında genel şeyler de dahil, yükseği, büyüğü makbulken nedendir bu düşüklük sevdası çözemedim gitti... Hep bu zencilerin işi :) Yol tutuş için yapılacak 3-5cm'lik düşüşü kastetmiyorum tabi ki...

AG0463
25-01-2013, 00:11
Vidyoda elemanlar sağlam giydiriyor. Hiç üstüme alınmadım gerçi :)

Arkadaş, genelde birçok şeyin, ki buna otomobil dünyasında genel şeyler de dahil, yükseği, büyüğü makbulken nedendir bu düşüklük sevdası çözemedim gitti... Hep bu zencilerin işi :) Yol tutuş için yapılacak 3-5cm'lik düşüşü kastetmiyorum tabi ki...


abi zenci işi dedin de aklıma şu geldi :D

Tam zenci işi =) (http://youtu.be/h9ogxBNiQmM)

Osman Bahadır
25-01-2013, 00:13
abi zenci işi dedin de aklıma şu geldi :D

Tam zenci işi =) (http://youtu.be/h9ogxBNiQmM)

Demek ki neymiş; adamlar düşürmeyi değil, b.kunu çıkarmayı seviyorlarmış. Ne olduğu farketmiyormuş.

Mr.K
25-01-2013, 00:22
Coilover en temizi : )
Bnm stock yayim ztn kirik:D z4te hastalikmis haha prrss isil islem vs gerek yok yani:D
He m-b birsenedir pressli belki hala sikinti yok orasi ayri : )

ilkercom
25-01-2013, 22:49
bu adamlarla aynı yolda araba kullanıyoruz ya ona yanarım. sen git bi dünya para harca güvenlik için adam yay kessin kabak lastikle gezsin olacak iş değil.

Dookan
25-01-2013, 23:58
o kadar yaylı arabaya bındım o kadar coil overlıya bındım o kadar ısıtılmış arabaya bındım hepsının sahıbı oldum hepsıde aynı :D en iyisi stok :D

potter744
27-01-2013, 11:50
beyler yanlış bilgi olmasın ama spor yayın farkı zaten hem malzeme hemde malzemeye bağlı esneme oranları babamın bana öğrettıklerı doğrultusunda babam başımızde denedik bir malzemeyı mın hasarla sertleştirmek ve esnekliğini kaybetmemesi için bir çok yontem öğretti en onemliside isiticağınız malzemeyi kesinlikle stabil yanı her yeri aynı sıcaklıkta olması lazım bunuda oksıjen ile değil fırında ısıtılası lazım daha sonra gerekli hesaplamalardan sonra kesilicek miktar belirlenir yeni yay (K) sabitine göre ve kesip alındıkdan sonra pres yardımı ile 5 dakıka presde bekletildik sonra düzgün sogutma yontemleri ile hava yada direk suya sokarak değil değişik soğukluklardaki sulara sokarak suyun içince sonsuz işaret yanı ''∞'' şeklinde hareket ettirerek her yerin aynı şekilde soğutursanız sorun yasamazsınız 8 adet yayda denenmiş bir işlemdir bu

ilkercom
27-01-2013, 12:16
işin içine kesme girmese senin yazdıkların mantığa çok yatkın ancak kesme işi tasarımı komple bozuyor. ayrıca bu dediğin şekilde kimse uğraşmıyor. ver oksijen kaynağını bassınlar adamlar arabadan sökmüyor bile yayları.

azrail
27-01-2013, 12:26
Eski 106 larımda eibach, omp ve fk kullandım(İşlem görmemiş yaylardı). Orjinal amortisör ve konide. memnun kaldığım tek yay vardı oda kesik Fk dı :) her türlü yol şartlarında test etme imkanı buldum. En iyi test yeride körfez pistiydi. Ancak kesik yayı fırlama riskinden dolayı sökmek zorunda kalmıştım. Bir daha da o yol tutuşu yakalayamadım. Şimdiki 106 ıma bilstein amortisör aldım. 5, 6 aydır ne yay takacağımı yada ne işlem yapacağımı kara kara düşünüyorum.

murat_ileri
27-01-2013, 13:16
beyler yanlış bilgi olmasın ama spor yayın farkı zaten hem malzeme hemde malzemeye bağlı esneme oranları babamın bana öğrettıklerı doğrultusunda babam başımızde denedik bir malzemeyı mın hasarla sertleştirmek ve esnekliğini kaybetmemesi için bir çok yontem öğretti en onemliside isiticağınız malzemeyi kesinlikle stabil yanı her yeri aynı sıcaklıkta olması lazım bunuda oksıjen ile değil fırında ısıtılası lazım daha sonra gerekli hesaplamalardan sonra kesilicek miktar belirlenir yeni yay (K) sabitine göre ve kesip alındıkdan sonra pres yardımı ile 5 dakıka presde bekletildik sonra düzgün sogutma yontemleri ile hava yada direk suya sokarak değil değişik soğukluklardaki sulara sokarak suyun içince sonsuz işaret yanı ''∞'' şeklinde hareket ettirerek her yerin aynı şekilde soğutursanız sorun yasamazsınız 8 adet yayda denenmiş bir işlemdir bu

yanlış anlamazsan meslek nedir kardeşim? metal işlemede aynı malzemede işlem sırası değişimiyle farklı çelik kodlarına geçtiğini biliyormusunuz? siz işlemi tamamlanmış bir metal üzerinde tekrar işlem yaptıgınızda metal çeperinde değişime maruz kalır. farklı bir konuda siz bu ısıtma işlemini yüksek sıcaklık altında yaparak metalin yapısını bozmadıgınızı varsaysak bile ilk soktugunuz su ile metalin ısı derecesi arasında ucurum denecek fark olurki siz şoklamış olursunuz. burdan çıkacak sonuç sizin yapmış oldugunuz işlemde sertlemşte gösterir ve kırılganlık artar.

levent
27-01-2013, 18:34
beyler yanlış bilgi olmasın ama spor yayın farkı zaten hem malzeme hemde malzemeye bağlı esneme oranları babamın bana öğrettıklerı doğrultusunda babam başımızde denedik bir malzemeyı mın hasarla sertleştirmek ve esnekliğini kaybetmemesi için bir çok yontem öğretti en onemliside isiticağınız malzemeyi kesinlikle stabil yanı her yeri aynı sıcaklıkta olması lazım bunuda oksıjen ile değil fırında ısıtılası lazım daha sonra gerekli hesaplamalardan sonra kesilicek miktar belirlenir yeni yay (K) sabitine göre ve kesip alındıkdan sonra pres yardımı ile 5 dakıka presde bekletildik sonra düzgün sogutma yontemleri ile hava yada direk suya sokarak değil değişik soğukluklardaki sulara sokarak suyun içince sonsuz işaret yanı ''∞'' şeklinde hareket ettirerek her yerin aynı şekilde soğutursanız sorun yasamazsınız 8 adet yayda denenmiş bir işlemdir bu

Eşit şekilde ısıtıldıktan sonra fırın vs den çıkarılınca (ki o metalin elastikesini etkileyebilecek ısıda fırın ne çeşit acaba, çünkü 200-300 derecede pek bişey yapamazsınız malzeme özelliğini değiştirmek için yetersiz) havaya maruz kalmıyor mu? Havasız ortamı nasıl yaratıyorsunuz? :icon_wack Keza bu ortamları yaratabilecek durumu sağlamak için ciddi AR-GE maliyeti olur ve yay ısıtarak vs o bütçe karşılanamaz diye düşünüyorum bir Makine Mühendisi adayı olarak, aldığım derslerdeki bilgilerime dayanarak. Ki bunu yaptığınızı bile düşünürsek, dediğiniz şekilde şoklama ile yayın sahip olduğu bütün mukavemeti kaybedersiniz.

Kısacası bu tip bir iş için bir takım yay 50-100-200 liraya özellik kaybı olmadan veya minimumda tutularak bu işlem uygulanamaz. :) Siz fark hissetmemiş olabilirsiniz belki ama zaten belli bir esnekliğe sahip yayın bütün olarak özelliğini koruyamayacağını hepimiz biliyoruz..

potter744
29-01-2013, 08:52
Eşit şekilde ısıtıldıktan sonra fırın vs den çıkarılınca (ki o metalin elastikesini etkileyebilecek ısıda fırın ne çeşit acaba, çünkü 200-300 derecede pek bişey yapamazsınız malzeme özelliğini değiştirmek için yetersiz) havaya maruz kalmıyor mu? Havasız ortamı nasıl yaratıyorsunuz? :icon_wack Keza bu ortamları yaratabilecek durumu sağlamak için ciddi AR-GE maliyeti olur ve yay ısıtarak vs o bütçe karşılanamaz diye düşünüyorum bir Makine Mühendisi adayı olarak, aldığım derslerdeki bilgilerime dayanarak. Ki bunu yaptığınızı bile düşünürsek, dediğiniz şekilde şoklama ile yayın sahip olduğu bütün mukavemeti kaybedersiniz.

Kısacası bu tip bir iş için bir takım yay 50-100-200 liraya özellik kaybı olmadan veya minimumda tutularak bu işlem uygulanamaz. :) Siz fark hissetmemiş olabilirsiniz belki ama zaten belli bir esnekliğe sahip yayın bütün olarak özelliğini koruyamayacağını hepimiz biliyoruz..

fırın elektrot fırını meslek mekatronik üstüne makine okudum diceksin elektrot fırınını nerden buldun petrol dogalgaz boru hattında santiye şefliği

potter744
29-01-2013, 08:58
yanlış anlamazsan meslek nedir kardeşim? metal işlemede aynı malzemede işlem sırası değişimiyle farklı çelik kodlarına geçtiğini biliyormusunuz? siz işlemi tamamlanmış bir metal üzerinde tekrar işlem yaptıgınızda metal çeperinde değişime maruz kalır. farklı bir konuda siz bu ısıtma işlemini yüksek sıcaklık altında yaparak metalin yapısını bozmadıgınızı varsaysak bile ilk soktugunuz su ile metalin ısı derecesi arasında ucurum denecek fark olurki siz şoklamış olursunuz. burdan çıkacak sonuç sizin yapmış oldugunuz işlemde sertlemşte gösterir ve kırılganlık artar.

sanırım tam okuyamadınız yada ben yazmadım ben farklı sıcaklıklardakı dedım kardes .... yanı bu direk sokalama değil yuksek sicaklıklardan 3 ila 4 kademede sogutma işlemidir bu direk yapılmaz zaten eğerki soklama yapma htimalınız bile olmasınında su durum olusur siz metali direk olarak suyla karsılastıramazsınız soktugunuz yer direk sertleşir ve bu bolge sizin dışınızda şekil bozulur benim demek istediğim işlemde farklı sıcaklıklar yanı kademe kademe sekilde ve sokluyarak değil su içerisinde 8 çizerek soğutuldugunda farkı goruceksiniz fazlasıyla zaten hesaplamalar dediğimde ki sanırım sanayi işi gibi geldi sana ama senın dediğin mukavemet ve static dersleri ayrı şekilde aldım rahat olabilirsin neyse ben sana bir fikir sundum kimseye bilmişlik yapmak isdemedim yazımın başında yanlış anlamayın.birde metalleri farklı işlme işlemleri ile kodları 211 210 civa hava çelikleri birçok metalın nasıl elde edildiğini hangi rolling ve pres noktalarının oldugunu fazlasıyla öğrendim