Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hava filtresi camurluyken vakumlarsa? Daha once basina gelen?



Time-R
23-01-2013, 18:36
Hava filtrem simota cai, asagidaydi, yeni temizleyip takmistim, fakat davlumbazimdaki yirtik sonucu filtrem camurlanmis.

Ondeki kendine ait izgarasindan baktigimda tertemiz gozukuyordu fakat tekere bakan kisim yani davlumbazin arkasi camur tutmus ve kurumus. Yerler islakken 3000 deviri gecmedim. Yerler kuruyunca 2. vites'te aracin gidisini gormek amaciyla denemelerim oldu, vtec actim, fakat sanki istahli hava alamadigini sezdim, aklima direk kurumus olan camurlar geldi, fakat cok gec olmustu.

Sanirim daha once yikamacida filtreyi basincli suyla icten oncelikli olmak uzere ve distan yikattigim icin gozenekleri genisleyip camuru tek tek ayiklayip tozu cekebilecegini tahmin ettim ve borulari soktumki borulara yapismis birsey yoktu, gaz kelebeginede baktim yapismis toz kir pislik yoktu fakat borulari birbirine gecirmeye yarayan aradaki esnek koruklu plastik aparata daha oncesinden motor yagi surmustum parmagimla yaydirip, biraz zor geciyordu borular. Yag surdugum yerler toz tutup kum halinde birikintiye sebep olmus 0,2 mm kalinliginda tahminen.

Konuyu uzattigim icin kusura bakmayin. Filtreyi tekrar yikatip temizletip hava tuttum ve davlumbazi degistirdim ama kafama cok takildi ve ilk defa bu sekilde bir deneyim yasiyorum. Suan cekisi filtre pis haline gore cok iyi, istahli gidiyor, devirlenmesi guzel.

* Plastik aparatin oturdugu borunun uzerindeki yagli kisima yapistigi kadar yanma odasinada gitmis midir?
* Gittiyse gomleklere yada segmana zarar vermis midir?
* Segmanlardan motor yagina toz olarak karisabilir mi? Aracin yag eksiltme gibi bir durumu yok, yag castrol edge 10/60.
* Emme manifolduna yada subaplara yapisip performans kaybina sebep olur mu?

halilkarakas
23-01-2013, 18:37
benim kırmızı crx su çekip kol çıkarmıştı samedoo aman dikkat et kışın onu aşağıda bırakma :)

Time-R
23-01-2013, 18:39
benim kırmızı crx su çekip kol çıkarmıştı samedoo aman dikkat et kışın onu aşağıda bırakma :)

Kanka su birikintilerinden gecmiyorum zaten, o konuda dikkatliyim, ama yerde neredeyse su yok denilebilecek kadar islakken normal kullanimda kullaniyorum, fakat boyle bir durumla karsilasmam beni uzdu, sasirtti.

turbo16
23-01-2013, 18:47
samet dediklerinin hepsi muhtemel yapacagın tek şey komp.testi o zaman belli olur
motoro birşey gittiğini düşünüyorsan eger hemen yag filtresini ve yağı değiştir;)

Time-R
23-01-2013, 19:04
samet dediklerinin hepsi muhtemel yapacagın tek şey komp.testi o zaman belli olur
motoro birşey gittiğini düşünüyorsan eger hemen yag filtresini ve yağı değiştir;)

Abi servisimle gorustum birsey olmaz o kadardan, toz cekmesiyle hicbirsey olmaz dediler.

Sende simdi komp. test falan dedin iyice korkuttun beni. Emmeden alinan toz segmanlari gecip yaga karisabilmesi icin bir mucize olmali diye dusunuyorum.

Motorun calismasinda, sesinde bir degisiklik yok.

Osman Bahadır
23-01-2013, 19:19
Filtresiz kullanmamışsın. Su da çektirmemişsin. Olsa olsa filtrenin gözeneklerinin genişlemesinden kaynaklı bir miktar toz çekmişsin. Ondan birşey olmaz.

Boşuna masraf da etme, zihnini de bulandırma. Hasar atmosferikte, düşük yük ve düşük devir kullanımında pek gözlemlenmiyor. Daha çok yüksek yük ve yüksek devirle birleşince, toz zerreciklerinden ziyade parçacık emişiyle oluşuyor. Asıl o zaman gömlek hasarları başlıyor. Şu durumda filtreyi temizlemişsin zaten. Bundan sonra dikkat edeceğin yegane husus su çekmemesi olur.

i-vtec07
23-01-2013, 19:23
abi kışın aşağıda bırakma filitreyi ne kadar dikkat etsende.geçmiş olsun bi şey olucanı sanmıyorum.

Time-R
23-01-2013, 19:25
Filtresiz kullanmamışsın. Su da çektirmemişsin. Olsa olsa filtrenin gözeneklerinin genişlemesinden kaynaklı bir miktar toz çekmişsin. Ondan birşey olmaz.

Boşuna masraf da etme, zihnini de bulandırma. Hasar atmosferikte, düşük yük ve düşük devir kullanımında pek gözlemlenmiyor. Daha çok yüksek yük ve yüksek devirle birleşince, toz zerreciklerinden ziyade parçacık emişiyle oluşuyor. Asıl o zaman gömlek hasarları başlıyor. Şu durumda filtreyi temizlemişsin zaten. Bundan sonra dikkat edeceğin yegane husus su çekmemesi olur.

Osman abi bilgi icin cok tesekkurler, icime su serpttin.

Su konusunda zaten cok dikkatliyim, olmazsa olmazlarimdan, yagmur hafif dusmusse yere ve su birikintisi yoksa sokmuyorum, yani hafif islaksa. Fakat saril saril yagmur varsa tabi sokup kisa aliyorum, elimden geldigi icin hic usenmeden degistiririm hemen, ama camurlandigini gorunce nasil olsa alt devirde kullaniyorum, en fazla gozenekleri tikar deyip onemsemedim ve unutup 2 yada 3 kez 2.viteste vtec actim, istahsizligindan aklima direk camur olayin geldi zaten.

Bu durumu anlar anlamaz hemen davlumbazi soktum, filtreyide piril piril yaptim taktim, Allah'a sukur sorun olmamis dedim, taki plastik korugun altindaki yaga toz toplanip kum olusturana kadar aklimda tereddut yoktu, fakat onu gorunce, simdi ne yapacagiz, ya birsey olduysa dusuncelerini aklimdan atamadim.

Tekrar tesekkurler..

stlegal
23-01-2013, 20:38
Bir sikinti cikmaz ama kis boyunca iceri al fitreyi.

Gunes G.
23-01-2013, 20:47
Sikma canini birsey yoktur bencede, sen genede bir kompresyon testi yaptir en azindan su anki motor durumunu gormus olursun, parada degildir kompresyon testi zaten.

turbo16
23-01-2013, 22:10
Abi servisimle gorustum birsey olmaz o kadardan, toz cekmesiyle hicbirsey olmaz dediler.

Sende simdi komp. test falan dedin iyice korkuttun beni. Emmeden alinan toz segmanlari gecip yaga karisabilmesi icin bir mucize olmali diye dusunuyorum.

Motorun calismasinda, sesinde bir degisiklik yok.

tozsa salla ben çamurla karışık bişeyler anladım filtreyi yukarda tutup izole etsen kafan rahat olur 1-2 derece soguk hava stock güç farkettmez gereksiz risk alma

997TT
24-01-2013, 00:27
Motor testinde anlasilir ama buyuk hasar varsa.
Filtreye hava tutmak en buyuk zarari verir...

onn_dear
24-01-2013, 09:22
Bir defa buyuk hasar olsa aracin sesinde gidisinde ciddi farklar olur boyle bi durum yok bir şey oldugunu sanmiyorum cunku su cekmemis filtresiz kullanilmamis sonucta.