PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : lastik ağırlığı



MEGFB
24-01-2013, 17:38
arkadaşlar 195 45 r17 lastik sadece lastik kaç kilo gelir tahmini rakam 175 65 r14 lük lastikten bariz hafif olacak diye tahmin ediyorum sizce nasıl bir değişiklik olur

i-vtec07
24-01-2013, 17:44
lastik ağırlığını bilmemde performans düşür neden dersen taban genişliği artmış..+ muhtemelen o 17 jant ağırdır oem lere göre.

emirarslan34
24-01-2013, 17:51
165.60.14 5.4 KG

185.45.15 7.1 KG

14 lük tenekeler 6.3 kg

cok fark eder kardeşim jant lastikten 1 kg atmak aractan 21 kg sökmeye eş degerdir.

195.45.17 lastiklerde ortalama 9 kg falandır.

illa jat kullanacaksan 195.40.17 lastigi cok dikkatli bir şekilde kullan derim.

bence cıkarın atın o jant lastigi aractan :D

MEGFB
24-01-2013, 17:51
lenso light s2 düşünüyorum 7 kiloluk jant yabancı sayfalarda arştırdım gerçekten hafif kullandığım jant saç jant 14 lük kilosunu bilmiyorum bence saç jantın ağırlığı lensodan fazla olacak gibi çünkü elime almıştım 15 liğini 5.8 kiloymuş kuş gibiydi bu 7 kilo arada çok ağırlık yok arabayı zorlamaz diye düşünüyorum lastikte hafif olursa araç bir turda daha çok gidecek hemde performansı artıracak

kickbuttowski
24-01-2013, 17:53
lastik ağırlığını bilmemde performans düşür neden dersen taban genişliği artmış..+ muhtemelen o 17 jant ağırdır oem lere göre.

Taban genişliğinin artması performansı etkilemez sadece virajda understeera yol açar.

MEGFB
24-01-2013, 18:00
165.60.14 5.4 KG

185.45.15 7.1 KG

14 lük tenekeler 6.3 kg

cok fark eder kardeşim jant lastikten 1 kg atmak aractan 21 kg sökmeye eş degerdir.

195.45.17 lastiklerde ortalama 9 kg falandır.

illa jat kullanacaksan 195.40.17 lastigi cok dikkatli bir şekilde kullan derim.

bence cıkarın atın o jant lastigi aractan :D

7 + 9 16 kg ediyor ortalama benim araçtaki stepneyi tartıyım ondan sonra tam kararımı veririm çok teşekkür ederim gerçekten çok yararlı bilgi verdiniz ben stepneyi kaldıramıyorum çok ağır body çalışırken zorlanmamıştım bu kadar diyebilirm

fdoganb
24-01-2013, 18:04
Taban genişliğinin artması performansı etkilemez sadece virajda understeera yol açar.

Taban genişliğinin artması lastiğin yere değen alanını artirip sürtünmenin artmasına sebep olmaz mı? Dolayısıyla performansı olumsuz etkiler diye düşünüyorum ama dogrusu nedir?

MEGFB
24-01-2013, 18:06
Taban genişliğinin artması performansı etkilemez sadece virajda understeera yol açar.

yabancı sayfalarda top speed son hızını biraz azalttığı söyleniyor arkdaşın performansdan kastı belki o olabilir ama 20 mm geniş lastik çok ta kalkış ve ara hızlanmalarda kötü etmez sanırım 1.3 getze 18lik ofsetli jant 255 lastik atmıyoruz yakıt fırlasın motor yorulsun :D

MEGFB
24-01-2013, 18:12
Taban genişliğinin artması lastiğin yere değen alanını artirip sürtünmenin artmasına sebep olmaz mı? Dolayısıyla performansı olumsuz etkiler diye düşünüyorum ama dogrusu nedir?

fazla artırımlarda dediğiniz gibi olur fazla sürtünmeden perf azalır

i-vtec07
24-01-2013, 18:13
Taban genişliğinin artması performansı etkilemez sadece virajda understeera yol açar.

Taban genişliğinin artması sürtünmeyi artırır burası tamam.buda yol tutuşa ve frenaja olumlu performans ve yakıt tüketimine olumsuz yansır diye biliyorum.:) saygılar.

kickbuttowski
24-01-2013, 18:17
Fren mesafesini kısalttığı doğru kalkış ve ara hızlanmalarda da daha aynı şekilde olumlu etkiler ama ön lastiklerin kalın olması arabanın kafadan daha fazla kaymasına sebep olur yakıt tüketimine etkisi de hissedilmez..
Forumda çoğu kes konuşulmuştu bunlar

MEGFB
24-01-2013, 18:36
Fren mesafesini kısalttığı doğru kalkış ve ara hızlanmalarda da daha aynı şekilde olumlu etkiler ama ön lastiklerin kalın olması arabanın kafadan daha fazla kaymasına sebep olur yakıt tüketimine etkisi de hissedilmez..
Forumda çoğu kes konuşulmuştu bunlar

sizce yaptığım lastik jant kombinasyonunda ters bişey var mı sonradan keşke niye büyütmedim demeyim diye burada konu açıyorum

kickbuttowski
24-01-2013, 18:42
sizce yaptığım lastik jant kombinasyonunda ters bişey var mı sonradan keşke niye büyütmedim demeyim diye burada konu açıyorum

Ağırlık lastikten değil janttan kaynaklı olur 17 inç getz için çok fazla ben size 15 en fazla 16 tavsiye ederim..
Yürüyen aksamda araca yüklediğiniz tüm fazladan ağırlık size yakıt sarfiyatı ve düşük performans olarak geri döner.

emirarslan34
24-01-2013, 19:02
Önce açıklamasını yapiyim

Araçta Yaylanan Kütle Ve Yaylanmayan kütle diye iki ayrı bölüm vardır .

Yaylanan kütle ,
amortisör ve üzeindeki yani şasenin tamamının olduğu bölümdür .

Yaylanmayan kütle ise ,
amortisörün altında kalan , lastik , jant , fren balataları ve disklerin olduğu bölümdür .

AĞIRLIKDAKİ ÖNEMİ

Yaylanan Kütledeki ağırlık , Eşit olarak dağıldığından ve yaylanan kütlede kolayca dağılabildiğinden Araçta 2-3 kiş ekstradan yolcu olması o kadar da önemli değildir .

Yaylanmayan kütledeki ağırlık ise , direk yere temas ettiğinden çok önemli bi unsur teşkil eder . Yani aracın altındaki jant 8kg ama , takacağınız jant 7 kg ise bu size 1 kg dibi ufak bi rakam gelir ama araçta oturan duruma göre 2-3 kişiye bedeldir .

Aynı şey lastiktede geçerli tabi .

Şimdi bi Örnekle açıklayalım ,

Ağırlık sizin için çok önemli bi unsur olduğunu varsayalım , drag , rool sizin için çok önemli .

lastik ağırlığınız 6 kg , jantınız 8 kg = toplamda 14 kg yapar .
Takacağınız jant 6 kg ama janta çok para verdiniz lastik biraz uygun bişe olsun dediniz nasıl olsa jantı hafiflettik lastik ağırlığı die bişe yok tüm çünkü lastikler eşittir dediniz araştırma yapılmadan lastiğe karar verildi lastikde 8 kg çıktı .

Burda ne değişti ???

Ben söyliyim ne değişti ,

aracın jatını hafifletmek için iyi bir yola girildi ancak ,
eski jant ve lastiğin toplam aynı kilosuna yine ulaşıldı değişen bişe olmadı ama
daha ağır bi lastik takılarak lastiğin yuvarlanma direnci düşürüldü ve yakıt sarfiyatı arttı .

yani eski lastik jantın da 14 kg idi şimdikide , ama eski jant lastiğin ile bir depoda 500 km yapıyosan şimdiki ile 480 km yapabilirsin

Jantın ağırlığı kadar lastiğin ağırlıda çok önemlidir , ağırlığı artan lastik hem kg olarak önemlidir ama asıl öenmli olan Yuvarlanma direncinin artmasıdır .

Yuvarlanma Direncine bi örnek veriyim bilmeyenler için ,
iki tane varil düşünün biri 50 kg biri 80 kg hangisi daha rahat itirsiniz hatta aynı güç ile ittikten sonra hangisi daha uzağa gider ?
tabiki 50 kg olan .

Hafif jant takıntısı olan arkadaşlara söylüyorum
Sadece jantı hafifletmek yeterli olmuyo okey mi

ALINTIDIR...

MEGFB
24-01-2013, 19:46
Önce açıklamasını yapiyim

Araçta Yaylanan Kütle Ve Yaylanmayan kütle diye iki ayrı bölüm vardır .

Yaylanan kütle ,
amortisör ve üzeindeki yani şasenin tamamının olduğu bölümdür .

Yaylanmayan kütle ise ,
amortisörün altında kalan , lastik , jant , fren balataları ve disklerin olduğu bölümdür .

AĞIRLIKDAKİ ÖNEMİ

Yaylanan Kütledeki ağırlık , Eşit olarak dağıldığından ve yaylanan kütlede kolayca dağılabildiğinden Araçta 2-3 kiş ekstradan yolcu olması o kadar da önemli değildir .

Yaylanmayan kütledeki ağırlık ise , direk yere temas ettiğinden çok önemli bi unsur teşkil eder . Yani aracın altındaki jant 8kg ama , takacağınız jant 7 kg ise bu size 1 kg dibi ufak bi rakam gelir ama araçta oturan duruma göre 2-3 kişiye bedeldir .

Aynı şey lastiktede geçerli tabi .

Şimdi bi Örnekle açıklayalım ,

Ağırlık sizin için çok önemli bi unsur olduğunu varsayalım , drag , rool sizin için çok önemli .

lastik ağırlığınız 6 kg , jantınız 8 kg = toplamda 14 kg yapar .
Takacağınız jant 6 kg ama janta çok para verdiniz lastik biraz uygun bişe olsun dediniz nasıl olsa jantı hafiflettik lastik ağırlığı die bişe yok tüm çünkü lastikler eşittir dediniz araştırma yapılmadan lastiğe karar verildi lastikde 8 kg çıktı .

Burda ne değişti ???

Ben söyliyim ne değişti ,

aracın jatını hafifletmek için iyi bir yola girildi ancak ,
eski jant ve lastiğin toplam aynı kilosuna yine ulaşıldı değişen bişe olmadı ama
daha ağır bi lastik takılarak lastiğin yuvarlanma direnci düşürüldü ve yakıt sarfiyatı arttı .

yani eski lastik jantın da 14 kg idi şimdikide , ama eski jant lastiğin ile bir depoda 500 km yapıyosan şimdiki ile 480 km yapabilirsin

Jantın ağırlığı kadar lastiğin ağırlıda çok önemlidir , ağırlığı artan lastik hem kg olarak önemlidir ama asıl öenmli olan Yuvarlanma direncinin artmasıdır .

Yuvarlanma Direncine bi örnek veriyim bilmeyenler için ,
iki tane varil düşünün biri 50 kg biri 80 kg hangisi daha rahat itirsiniz hatta aynı güç ile ittikten sonra hangisi daha uzağa gider ?
tabiki 50 kg olan .

Hafif jant takıntısı olan arkadaşlara söylüyorum
Sadece jantı hafifletmek yeterli olmuyo okey mi

ALINTIDIR...

çok teşekkür ederim niye herkes 17 lik janttan korkuyor ben onu anlamış değilim bu sözü size söylemiyorum açtığım konularda gelen cevaplara karşılık bakın yeni 1.3 astra j hiç sürdünüz mü ama araç göstergeye bakarsanız gitmiyor ama lastikleri iyice büyütülmüş altında 17 lik jant var araç ilerliyor 1.3 95 lik motor ister fiat 500 de ister astrada olsun benim 1.3 getzimi geçemez iddiamıda ediyorum o motora 17 lik jant 215 50 lastik takılıyorda benim aracıma 195 45 ebatlardaki lastik takılması niye performans kaybı yapsın ben bunu anlayamıyorum fiat 500 de bile 16 lık jant kullanılıyor

kurtlukaya
03-01-2015, 03:08
konuyu hortlatmak istedim , hosuma gitti bu , ve son sorunun cevabini bilen biri yazarsa cok iyi olur

Y.Emre
03-01-2015, 10:58
Taban genişliğinin artması lastiğin yere değen alanını artirip sürtünmenin artmasına sebep olmaz mı? Dolayısıyla performansı olumsuz etkiler diye düşünüyorum ama dogrusu nedir?

Orta okul- lise fiziği, sürtünme kuvveti yüzey alanından bağımsızdır. (Hava sürtünmesi hariç.)

Son sorunun cevabı olarakta tork'un ne olduğunu bilir misin ? 190nm'lik tork var bahsettiğin 1.3dizelde getzte 117nm. Aradaki tork farkı iş janta lastiğe geldiğinde önemli. Orjinali 15" jant olan arabanın dizeline 19" jantta takıyorlar, aynı arabanın benzinlisine taksınlar bakalım ne oluyor..

mkerim
03-01-2015, 13:47
165.60.14 5.4 KG

185.45.15 7.1 KG

14 lük tenekeler 6.3 kg

cok fark eder kardeşim jant lastikten 1 kg atmak aractan 21 kg sökmeye eş degerdir.

195.45.17 lastiklerde ortalama 9 kg falandır.

illa jat kullanacaksan 195.40.17 lastigi cok dikkatli bir şekilde kullan derim.

bence cıkarın atın o jant lastigi aractan :D

bu lastik ağırlıklarını nereden buldunuz ????

huseyinturk
03-01-2015, 14:03
tabanın genişlemesi sürtünmeyi arttırmaması lazım değilmi?. Sürtünme alanı büyür ama birim alana düşen sürtünme miktarı düşer. Sürtünme ağırlık ve yüzeyn sürtünme katsayısıyla alakalıdır sadece. Geniş taban lastik dur kalkta fazla yakar, araç hızını aldıktan sonra etkisi azalır. Tabi toplam çap değişmeme koşuluyla geçerli bu dediklerim.

vtec26
03-01-2015, 14:24
Merhaba, yazılanları okumadan konuya giriş yapıyorum.
Eski aracımın orj ebatları 185 70 14 idi (2005 civic). Sonrasında 215 40 17 toyo proxes t1R lastikler ve 17"Lenso s2 light jantları taktım. Perfomans ve yakıt gerçekten değişmedi. Yani değiştiyse bile o kadar azmış ki, ben yine 38 litre gazla 550 km den az gittiğimi hatırlamıyorum.
Üstüne üstük taban arttığı için yol tutuşuna da olumlu katkı sağladı.
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash2/v/t1.0-9/1185058_10151792951703571_123398730_n.jpg?oh=441fc 147687badeb956842d616f92fb0&oe=553F37F6

Y.Emre
03-01-2015, 14:26
Aynen, hatta çap değişse de sürtünme kuvveti değişmez, yüzeylerin cinsi ve net agırlık etkiler. Çap değişiminde olayı farklı gösteren şey inerta, ve inertial kuvvetlerdir.

E46
22-06-2016, 13:52
Lastik havalarını da göz ardı etmemek lazım. örneğin bir bisiklette bile lastiğin havası biraz eksildi mi pedalı çevirmesi oldukça güçleşiyor.

yoshimura
10-08-2016, 12:56
bu lastik ağırlıklarını nereden buldunuz ????

Benimde çok merak ettiğim bir soru. Tecrubeli arkadaşlar illaki vardır. Hafif lastiği nasıl bulacaz

TLH
10-08-2016, 13:04
165.60.14 5.4 KG

185.45.15 7.1 KG

14 lük tenekeler 6.3 kg

cok fark eder kardeşim jant lastikten 1 kg atmak aractan 21 kg sökmeye eş degerdir.

195.45.17 lastiklerde ortalama 9 kg falandır.

illa jat kullanacaksan 195.40.17 lastigi cok dikkatli bir şekilde kullan derim.

bence cıkarın atın o jant lastigi aractan :D

Abi denklemi nasıl yaptın ?

Yarbay
10-08-2016, 13:26
Benimde çok merak ettiğim bir soru. Tecrubeli arkadaşlar illaki vardır. Hafif lastiği nasıl bulacaz

ya hepmi ben kurtaracam :)



kardeşim şaka bir yana amerikan Tirerack sitesine giriyorsun, tires kısmına solda tıklıyorsun, istediğin ebadı giriyorsun ve view results diyorsun,
çıkan ebatlardaki marka model lastik sonuçlarından herhangi birini tıklıyorsun ve o lastiğin SPEC kısmına geliyorsun.

burada çıkan değer LB yani Amerikan Pound'dur KG elde etmek için yazılı olan değeri 2.2 ile bölüyorsun çıkan sonuç o lastiğin kg cinsinden ağırlığıdır.


bu site: Using Cookies (http://www.tirerack.com/tires/TireSearchResults.jsp?zip-code=&width=205/&ratio=50&diameter=17&rearWidth=255/&rearRatio=40&rearDiameter=17)


buda mesela çıkan o lastiğpin spekleri tire weight dediği kısım ağırlıgı tabikide :)


Bridgestone DriveGuard (http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=Bridgestone&tireModel=DriveGuard&partnum=05WR7DGXLRFT&vehicleSearch=false&fromCompare1=yes)



ve emin olun lastik jantan bilke daha etken, jantın ağırlığı tekerin merkezinde kalıp orta derecede efektifken lastik tekerin tam ama tam dışındaki ağırlıktır fiziksel anlamda dahada negatif etkili bir ağırlıktır.



lütfen genellemelere inanmayın, adı üzerinde genelleme ve emin olun araçtan araca çok ama çok farklı sonuçlar çıkabiliyor.


yeri geliyor 16 jantdan 205 tabandan 18 janta 245 tabana geçip aracı öldürmedi diyebilip yeri geliyor 175 tabandan 185e geçip lan aracı rezil etti be diyebiliyorsunuz.

yoshimura
10-08-2016, 13:36
ya hepmi ben kurtaracam :)



kardeşim şaka bir yana amerikan Tirerack sitesine giriyorsun, tires kısmına solda tıklıyorsun, istediğin ebadı giriyorsun ve view results diyorsun,
çıkan ebatlardaki marka model lastik sonuçlarından herhangi birini tıklıyorsun ve o lastiğin SPEC kısmına geliyorsun.

burada çıkan değer LB yani Amerikan Pound'dur KG elde etmek için yazılı olan değeri 2.2 ile bölüyorsun çıkan sonuç o lastiğin kg cinsinden ağırlığıdır.


bu site: Using Cookies (http://www.tirerack.com/tires/TireSearchResults.jsp?zip-code=&width=205/&ratio=50&diameter=17&rearWidth=255/&rearRatio=40&rearDiameter=17)


buda mesela çıkan o lastiğpin spekleri tire weight dediği kısım ağırlıgı tabikide :)


Bridgestone DriveGuard (http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=Bridgestone&tireModel=DriveGuard&partnum=05WR7DGXLRFT&vehicleSearch=false&fromCompare1=yes)



ve emin olun lastik jantan bilke daha etken, jantın ağırlığı tekerin merkezinde kalıp orta derecede efektifken lastik tekerin tam ama tam dışındaki ağırlıktır fiziksel anlamda dahada negatif etkili bir ağırlıktır.



lütfen genellemelere inanmayın, adı üzerinde genelleme ve emin olun araçtan araca çok ama çok farklı sonuçlar çıkabiliyor.


yeri geliyor 16 jantdan 205 tabandan 18 janta 245 tabana geçip aracı öldürmedi diyebilip yeri geliyor 175 tabandan 185e geçip lan aracı rezil etti be diyebiliyorsunuz.

Başkan bilgilendirme için sağol. Onca masraf edip hafif jant alıyoruz, lastiği umursamazsak masraf çöpe gidecek. Merkezden daha uzakta olduğu için lastik ağırlığı daha önemli olabilir doğru bir noktaya değindiniz.

cuneytturkoglu
10-08-2016, 21:04
Abi denklemi nasıl yaptın ?

Denklemde ufak bi tahminde bulunuyum ama tecrübeli olanlar söylerse daha iyi olur.

Öncelikle arabanın yaylanan kütlesine ne kadar ağırlık düşüyor ve yaylanmayan kütlesine ne kadar ağırlık düşüyor bunları ayrı ayrı buluyoruz daha sonra yaylanmayan kütlenin ağırlığında %1 lik ağırlığının ne kadar olduğunu buluyoruz aynı şekilde yaylanan bölümünde ağırlığının %1 ini buluyoruz
ÖRNEĞİN toplam kilo 1k olsa yaylanan kütleye 970 kilo yaylanmayan kütleye 30kg düşer yaylanan kütlenin %1 kilosu 9.7 kg olur yaylanmayan kütlenin %1 kilosu 0,3 kilo olur yani benim yapıtığım bu hesapta yaylanmayan kütlenin 1 kilosu yaylanan kütlenin 32,3 kilosuna eşittir.

rebeloghy
10-08-2016, 21:51
Abi yaylanan kütle ve yaylanmayan kütle oranlarını yapıp etkisi bu oranda olur demek çok düz bir hesap oluyor.

Tekerlekte atılan kilo deyince janttan mı eksildi lastikten mi eksildi, hareketli parça olunca moment inertia vs kavramlar giriyor işin içine. Kütlelerin oranı hesabı bu olayı çözmekte yetersiz diye düşünüyorum. Yaylanmayan kütleden atılan miktarda şöyle bir durum var.

14 inç janttan 16 inçe geçtiniz , jant lastik toplamında 1 kg kazandınız diyelim. Ama jant büyüdü, jantın tasarımından ağırlık dağılımına vs toplam çapın değişikliği de etki eder uzar gider. Yani kilo atıldı da yeni jant lastikteki kuvvetler ile kıyaslamak lazım hareket etme konusunda ne gibi değişiklik olduğunu.

Jant çok çok hafiftir ama lastik gülleyse toplam rakamda kazanç var diye bakarken performansta kayıp olabilir.