PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 45 Yanak Lastik taktık Konfor çok azaldı ??



Anıl Ercan
26-01-2013, 11:35
Merhaba tt ailesi.

3 Gün önce Megane 2 sedan Aracıma 17 Konig jant ve 225 45 17 ebatında Syron race 1 marka lastik takıldı.

İzlenimlerime Göre Arabada herhangi bir kasma yıgılma yok Gibi 205 55 16'ydı benim Orjinal lastikler o lastik ve orjinal jantlarımla 3. viteste zorlanmadan cıktıgım yokusu 17 jantlarlada denedim ondada en ufak zorlanma olmadan cıktı.

Neyse asıl sorunum Konfor bariz azaldı. En ufak bir cukur dahi olsa Cok hissettiriyor. Bunun için ne yapmak lazım ? Biraz daha konfor olması acısından bişeyler yapmak istiyorum Tek memnun kalmadıgım durum bu Ne yapmak gerekir ki Konfor artsın ?

Spor yay eibach sportline düsünüyordum suan orjinal yaylarım varken bu kadar düştügüne göre spor yay taktıgımda gram kalmayacak konfor :soru:

http://imageshack.us/a/img46/3151/16502894.jpg

Mikrop_Ali
26-01-2013, 11:41
45 yanakta konfor beklemek biraz saçma bence o lastigi taktıtsaniz konfor beklemiceksiniz.
Lastik havasini biraz indirin belki bi ise yarar.

oguzhan999
26-01-2013, 11:44
bence bu jantlardan ise orjinal jantlarınıza dönüp spor yay takmanız hem kozmetik hemde konfor acısından daha gösterişli ve kullanışlı olacaktır

EREN34
26-01-2013, 11:45
Yanak konfor ilişkisi. Normal şeyler..

B.Koçer
26-01-2013, 11:49
Yapcak bisi yok lastiği takarken söylemediler mi. ?

DetailEF
26-01-2013, 11:52
Araç çuflatmaya benzemiyor değil mi :D Neyse normal zaten öyle olması, orjinal jantına ve ebatlarına dönülüp yayları takarsan daha iyi olur senin açından, kolay gelsin :)

M.A.D
26-01-2013, 12:50
8 milyara vts alıp patlak çıkması gibi bişey olmuş bu :D

onurc
26-01-2013, 12:54
benım anlamadıgım bız 20" le 35 yanakla hiç konfor sıkıntımız yok maşallah basıkken bıle. arabanın malzeme kalıtesıne gore sanırım. orjınal jantlarını takıp düşürmek daha mantıklı.bu arada megane konforlu araçtır 45 yanak çok da konfor bozucak cınste degıl.sız yüksek yanaktan bu yanağa düştüğünüz için size öyle gelmiş olabilir mi ?

Anıl Ercan
26-01-2013, 12:56
benım anlamadıgım bız 20" le 35 yanakla hiç konfor sıkıntımız yok maşallah basıkken bıle. arabanın malzeme kalıtesıne gore sanırım. orjınal jantlarını takıp düşürmek daha mantıklı.bu arada megane konforlu araçtır 45 yanak çok da konfor bozucak cınste degıl.sız yüksek yanaktan bu yanağa düştüğünüz için size öyle gelmiş olabilir mi ?

Büyük ihtimal böyle oldu 55 ten 45 e inince konfor biraz gitti :) yani yapcak bişey yok boyle gezicez artık spor yay takcaktım arabaya eibach sportline marka onu takarsam hep giderm acaba konfor :S

Volkann
26-01-2013, 12:58
o yanakla gayet normal :)

onurc
26-01-2013, 13:00
gül diken misali olucak.sen hıc basık arabaya bınmedın heralde şükredersin haline.bas gitsin bişey olmaz.

dragon07
26-01-2013, 13:23
syron lastigi sadece üstüne cam koyup masa yapmak için kullanırım.ne yanakla ne jantla alakası var.

215-45*17 daha iyi olur 225 tabana göre.

onurc
26-01-2013, 13:24
syron lastigi sadece üstüne cam koyup masa yapmak için kullanırım.

:Bravoo:...

Anıl Ercan
26-01-2013, 16:22
Ozaman alıscaz artık buna yapcak bişey yok Hafta içi chip tuning ve eibach spor yay takılcak. en yumusak spor yay hangisi eibach sportline mı yoksa pro kit mi ? konfor istiyorum : D

.::EmrE::.
26-01-2013, 16:30
syron lastigi sadece üstüne cam koyup masa yapmak için kullanırım.ne yanakla ne jantla alakası var.

215-45*17 daha iyi olur 225 tabana göre.

:icon_tup::bravo::nokta:

C180 aracımda 215/45/17 ve 245/40/17 kullanıyorum hiçbir konfor problemi yok.
Geçen gün Kumho Ecsta XS KU36 Yarı Slick lastik aldım S2000'e. Beton gibi oldu araba. 225/40/18 idi. Ertesi gün değiştirdim Bridgestone Potenza S001 aldım. Ön aynı arka 245/35/18. Bariz bir şekilde vibrasyon azaldı ve konfor arttı.
Kesinlikle lastik kaynaklı olduğunu düşünüyorum.

dragon07
26-01-2013, 16:56
meganeler zaten özünden sert araçlardır lastiginde sert ,yay seçimini iyi yapmazsan aracın takoz gibi olur :D eibach prokit almanı tavsiye ederim.fk coilex vs vs alma yani

tuncayakyz
26-01-2013, 17:20
çok özr dilerim kardeşim göründüğü kadarıyla temiz bir aile aracın var bu aracı neden standart bırakmıyosunuz ki, spor dönüşüm içindesiniz yazıktır bu araca gerek yok bence çünkü spor bir araba değil...
sadece şahsi görüşümdür...

Anıl Ercan
26-01-2013, 17:44
meganeler zaten özünden sert araçlardır lastiginde sert ,yay seçimini iyi yapmazsan aracın takoz gibi olur :D eibach prokit almanı tavsiye ederim.fk coilex vs vs alma yani

eibach alcamda prokitler sert felan diyorlar ? hangisi daha yumusak prokit mi sportline mı acaba

Met
26-01-2013, 18:43
pro-kit düşürmez ama konfor da kaybetmezsin.

huseyinturk
26-01-2013, 19:03
Bende aracımda 195/65/15den 225/40/18e geçtim. Konfor yalan oldu haliyleset çukur vsde. sonra üstüne birde 45mm fk yay aldım (en ucuzundan) konforda nerdeyse hiç bir değişiklik olmadı. Benim izlenimime göre şehir içinde yani kasis çukur vsde yayın çok etkisi yok b.kunu çıkarmadıkça konforda, ama uzun yolda 120 130 giderken aracın salınımı azalıyorki bence bu büyük bir avantaj yola yapışıyor araç adeta.

Ayrıca her yerde ısrarla belirtiyorum 225/40/18 jant lastik ile çorludan istanbula e5tee fabrika verisini yakaladım ortalamada. Uzun yolda toplam çapı büyütmedikçe, jant büyütmenin, taban genişletmenin çok bir farkı olmuyor gidişe yakıta.

Sürtünme kuvveti= hız * zemin sürtünme katsayısı diye bir formül vardı hatırlarsanız. içinde sürtünme alanı yok.

Anıl Ercan
26-01-2013, 19:35
Bende aracımda 195/65/15den 225/40/18e geçtim. Konfor yalan oldu haliyleset çukur vsde. sonra üstüne birde 45mm fk yay aldım (en ucuzundan) konforda nerdeyse hiç bir değişiklik olmadı. Benim izlenimime göre şehir içinde yani kasis çukur vsde yayın çok etkisi yok b.kunu çıkarmadıkça konforda, ama uzun yolda 120 130 giderken aracın salınımı azalıyorki bence bu büyük bir avantaj yola yapışıyor araç adeta.

Ayrıca her yerde ısrarla belirtiyorum 225/40/18 jant lastik ile çorludan istanbula e5tee fabrika verisini yakaladım ortalamada. Uzun yolda toplam çapı büyütmedikçe, jant büyütmenin, taban genişletmenin çok bir farkı olmuyor gidişe yakıta.

Sürtünme kuvveti= hız * zemin sürtünme katsayısı diye bir formül vardı hatırlarsanız. içinde sürtünme alanı yok.

Siz bayagı yükseltmisiniz jant'ı :) gerçi Yaptıklarınız Doğru yani 195-65-15'in En ideal degeri 205-55-16, 205-55-16'ın en ideal degeri 225 45 17, 225 45 17'in en ideal degeri 225 40 18 ;)

İşte bende orjinalini fazla bozmayarak 225 45 17 taktım suanlık aaraçta kasma yıgılma yok. ama yükseldi araç biraz daha spor yay sart oldu. Bu hafta içi zaten chip felanda yapılcak aracıma.

Spor yay eibach alcam cok konforlu ve yumusak diyorlar

Met
26-01-2013, 19:42
Eibach ın konforu ve yol tutuşu çok iyidir. 3.5 luk pek düşürmez ama

Anıl Ercan
26-01-2013, 19:48
Eibach ın konforu ve yol tutuşu çok iyidir. 3.5 luk pek düşürmez ama

Camurlukla lastik arası bayagı bir acık kaldı biraz kapansa yeter bana basık araba sevmiyorum :)

devil_berk22
26-01-2013, 20:35
5 cm yay takarsan bi nebze düşer coilover takmadığın sürece araba aşırı düşmez zaten

wekoo
26-01-2013, 20:55
ula efe nerden buluyon lafları yaw

Ahmet.S
26-01-2013, 22:05
Tadini cikar zamanla alisirsin 205/50/17 taktigin ebatla ayni captadir hemen hemen ama daha konforludur zamanla alisirsin aracin sertligine hosuna bile gitmeye baslar yaylarida en kisa surede tak bence.

KOSEREN
26-01-2013, 22:32
Syron lastiğin yanakları taş gibidir,gram esneme olmaz haliyle kütük gibi gelir araç sana.Aracımızın orjinal jantları 45 yanak 245 taban,michelin lastiklerle hiçbir sıkıntı yok.Ayrıca eibach 3.5cm prokitler ile konforda şuanki halinden fark olmaz.Piyasadaki belki en konforlu spor yaydır eibach prokit.Ancak ben şuana kadar 3cm düşüren bir eibach da görmedim açıkcası :)

Sercanius
26-01-2013, 22:34
50 yanak daha garanti olur, 45 ler en sağlam yanaklı olan syron bile olsa her an bir çukurda yarılabilir..