Orijinalini görmek için tıklayınız : turbo değiştireceğim önerilere açığım
merhaba arkadaşlar, 2006 model 1.4 tdci fiesta aracımın turbosu değişmesi gerekiyormuş.
sıfır alman malı orjinal turbosu yaşadığım şehirde 660-750 TL aralığında, daha ucuza başka yerde varsa kargoyla getirtebiliriz (sanalpazar kullanmak şartıyla).
sizce orjinal turbo mu kullanılmalı? turbom revize edilip paller büyütülerek basınç mı arttırılmalı? focus turbosu yada vgt bir turboya mı geçilmeli?
öğrenci olduğumuda belirtmek isterim o nedenle arabamda ilk önce yakıt sarfiyatının ekonomik olmasını ve sorunsuzluk arıyorum, daha sonra güç...
bence hic dokunmayın orjinal turboya devam ;)
yazılım da yaptırabileceksen
focus turbosu (gt1544v) güzel olur.
intercooler düşünüyorsanız turbo büyütün bence. yoksa ısındıkça araç gitmemeye, yeterli soğutmayı sağlayamadığındanda fazla yakmaya başlayacaktır.. Performans düşünüyorsanız IC + Turbo + Remap..
intercooler aracımda standart olarak var diye biliyorum ama emin değilim . bakıp tekrar belirtirim
cgnozdmr
27-01-2013, 11:36
focus turbosuyla yazılımla güzel olabilir.
intercooler aracımda standart olarak var diye biliyorum ama emin değilim . bakıp tekrar belirtirim
varsa bile turbo büyüdügü icin yeterli seviyede sogutamayacagından büyütmeniz gerekicek ...
intercooler aracımda standart olarak var diye biliyorum ama emin değilim . bakıp tekrar belirtirim
Aracınızda IC yok malesef. Montajı zor değil sadece boruları yapabilecek iyi bir usta bulmanız lazım. Hatta belki hazır yapılmışlarıda satılmakta yada e-bay tarzı sitelerde bulunmaktadır. IC takıp turbo büyütmez yada yazılım yapmazsanız lag değeriniz anormal artacak. araba çok daha keyifsiz bir hale gelecek.. Performans bekliyorsanız Cooler + Hybrid TC ve remap şart.. Yok gündelik memnunsanız stock turboyu revize ettirmeniz kâfidir..
nası ic yok yahu her turbo aracın intercoolerı olmak zorunda değilmi benmi yanlış biliyorum.
Tuncer M.
27-01-2013, 15:46
nası ic yok yahu her turbo aracın intercoolerı olmak zorunda değilmi benmi yanlış biliyorum.
intercoolersız dizel araçlar var diye biliyorum.
nası ic yok yahu her turbo aracın intercoolerı olmak zorunda değilmi benmi yanlış biliyorum.
yok utku her aracın intercooler ı :) hatta 1.4 tsi ların (122-125) lerinde de intercooler yok after cooler diye bir sistem var :)
@ tuncer M.
evet bazı dizellerde yok hatta turbosu olmayanlar bile var :D
evet her dizel motorca IC bulunmuyor, bundan önceki 65lik clio da IC yoktu (85'lik lerinde mevcutmuş).
Focus turbosu ucuz bir işlem olmayacak gibi, daha da kötüsü her ustayım diyenin yapamayacağı cinsten... Şuan bağlı olan turbo yu revize etmek lag a sebeb olur mu
vay be bu bilgiyi öğrendiğim iyi oldu, peki ic siz turbo sogutma muhabbeti nasıl oluyor
turbo allah ne verdiyse basıyor demek ki :D fiestada turbonun etrafı dış sıcaklıktan korunacak şekilde kaplı (turbo montu ne diyorlar hatta), sıcak havadan koruma yöntemlerinden biri bu olabilir.
Osman Bahadır
27-01-2013, 18:10
turbo allah ne verdiyse basıyor demek ki :D fiestada turbonun etrafı dış sıcaklıktan korunacak şekilde kaplı (turbo montu ne diyorlar hatta), sıcak havadan koruma yöntemlerinden biri bu olabilir.
:)
O yalıtım turboyu sıcaktan korumak için değil, turbonun sıcağından motor bölmesini korumak amaçlı.
Sorunsuz, düşük maliyetli ve tak çalıştır bir çözüm istiyorsan elindeki turbonu revize ettirmeni tavsiye ederim. Eğer oem performansı seni tatmin etmiyorsa da komprasör palini ihtiyacın ölçüsünde büyüttürebilirsin.
Başka bir turbo uydurabilmen için flanş, adaptör, fittings, tüm borulama vs işlemlerini custom yapmak/yaptırmak zorunda kalırsın.
osman abi hızır gibisin yemin ederim yine yetiştin yardımımıza :) farklı turbo uygulmasının beni aşacağı kesin, peki palleri büyütsek lag artar mı ve bu motor için kaç bar lık basınç sorunsuz olur?
Osman Bahadır
28-01-2013, 17:12
osman abi hızır gibisin yemin ederim yine yetiştin yardımımıza :) farklı turbo uygulmasının beni aşacağı kesin, peki palleri büyütsek lag artar mı ve bu motor için kaç bar lık basınç sorunsuz olur?
Komprasör tarafı palini tek başına büyütürsen yeni palin çapına bağlı olmak kaydıyla spool çok gecikmez. Egzoz tarafı sabit kaldığından yine yakın devirlerde doldurmaya başlar. A/R'yi değiştirmezsen de lag artmaz. Komprasör housing'ini değiştirmedikçe de A/R değişmez.
berkay_aydin
28-01-2013, 17:31
vay be bu bilgiyi öğrendiğim iyi oldu, peki ic siz turbo sogutma muhabbeti nasıl oluyor
turbo allah ne verdiyse basıyor demek ki :D fiestada turbonun etrafı dış sıcaklıktan korunacak şekilde kaplı (turbo montu ne diyorlar hatta), sıcak havadan koruma yöntemlerinden biri bu olabilir.
İntercooler turboyu soğutmaz, sadece daha soğuk hava basacağından egzoz gazında etkisi olabilir, turbo Allah ne verdiysede basmaz wastegate engeller :) Pal büyütürsek kısmen gecikme ve sıcak üfleme oranı artmayacak mı ?
68 lik fiestaya yazilim, yazilim sonrasi buyuk turbo, buyuk turbo sonrasi intercooler, butun bu hepsinin sonunda da yeniden yazilim yaptim. Sadece yazilimla 22 hp 50 nm, bunun uzerine buyuk turboyla yazilimi degistirmeden 3 hp 2nm tork, intercooler montajiyla 8hp 12nm , hepsinin sonrasinda yazilimi biraz daha agresiflestirerek 10 hp 10 nm guc aldim.. Butun uygulamalari step by step olarak dynoda olctum ve net gucler bunlardir..
68 lik fiestaya yazilim, yazilim sonrasi buyuk turbo, buyuk turbo sonrasi intercooler, butun bu hepsinin sonunda da yeniden yazilim yaptim. Sadece yazilimla 22 hp 50 nm, bunun uzerine buyuk turboyla yazilimi degistirmeden 3 hp 2nm tork, intercooler montajiyla 8hp 12nm , hepsinin sonrasinda yazilimi biraz daha agresiflestirerek 10 hp 10 nm guc aldim.. Butun uygulamalari step by step olarak dynoda olctum ve net gucler bunlardir..
peki bu işlemlerin maliyeti kabaca nedir?
motor ne kadar dayandı?
büyük turbodan kasıt nedir?
yazılım nerde yapıldı?
dv4td motorla fiesta68hp in motoru aynımı? parça farkları var mıdır?
YunusCan
28-01-2013, 19:08
En guzelı oem turbo . Guzel bır yazılım yaptırırsın. %30 a varacak bır guc elde edersın. En onmlısı yakıt olarak senın ıcın daha ekonomık olur. Hemde hafıften guc ıyı olacaktır dıe dusunuyorum
En guzelı oem turbo . Guzel bır yazılım yaptırırsın. %30 a varacak bır guc elde edersın. En onmlısı yakıt olarak senın ıcın daha ekonomık olur. Hemde hafıften guc ıyı olacaktır dıe dusunuyorum
arkadaşın konusu hiç olmasın ama, benim amacım bakımlarını yaparken aynı zamanda yenilenmesi gereken parçaları daha iyileriyle değiştirip yüklemeye çalışmak..
mesela citroen c3 1.4hdi 92'likten farkı nedir 68hp liğin?
c3 deki upgrade işlemleri yapmak mümkün mü veya 1.6hdi daki turbo intercooler vs..
zaman içinde yürüyen ve motor parçalarının ömrü tükeniyor değiştirmem lazım nasıl bir yol izliyim? tavsiyeler nedir :D
peki bu işlemlerin maliyeti kabaca nedir?
motor ne kadar dayandı?
büyük turbodan kasıt nedir?
yazılım nerde yapıldı?
dv4td motorla fiesta68hp in motoru aynımı? parça farkları var mıdır?
fiyatlar icin pm attim
Buyuk turbodan kasit hybrid bi turbo hazirlandi..
Butun hepsi BoostER Performance da yapildi
şuan merak ettiğim turboyu yenilesek, pallerini büyütsek lag ne kadar artar ve bu motora kaç bar basınç basmak güvenlidir?
sanırım en mantıklısı oem turbo + yazılım, ilerde biraz daha güç istersem oem turboya intercooler düşünülebilir
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.