Orijinalini görmek için tıklayınız : Scooter motor yenileme (Mondial ZAT150)
29 ocak 2013
zat150 ye başladım
aslında komple motoru açarmıyım henüz karar vermedim.
tüm işlemleri resimleyerek başkalarınada faydası olacağını düşünüyorum.
Kısa özet:
tahminen motoru 2-3 sene önce komple yenilemiştim
segmanlar gitmişti ve hata bendeydi, uzun süre yağını değiştirmemiş ve sadece eksildikçe yağ eklemiştim. fakat birşeyi unutmuşum "yağ filtresi" ...
yağ filtresi zamanla tıkanmış ve eksik yağlama sayesinde segmanlar aşınmıştı
duman atmaya başlayan motoru komple baştan yapmıştım.
Dediğim gibi bu olay 2-3 sene önceye ait
motoru yaptıktan bir süre sonra yağ damlatmaya başladı
bir conta veya keçeden kaçak olduğunu düşündüm
yağını sürekli kontrol ettim ve eksildikçe tamamladım
yağ kaçağı olduğundan dolayı, motorun her yeri yağ için de kalıyordu
yıkama sonrası temizleniyor ama bir süre sonra gene aynı oluyordu
tabi motorda bir sıkıntı yoktu,
duman atma veya performans problemi olmadan kullanıma devam ettim,
yağ kaçağı görsel bir kirlilik yaratıyordu sadece.
Elbette bu sefer 1000-1500km aralıklarla yağı değiştirirken yağ filtremide kontrol ettim.
Bu böyle devam etti..
Aptal bir keçe yüzünden komple motoru indirmek istemedim
fakat son zamanlarda bu kaçak iyice arttı ve rahatsız etmeye başlamıştı.
2012 kasım ayında mondial gomax 150 satın aldım ve ona binmeye başladım.
zat 150 yi beklemeye aldım,
bu arada işlem sırasında bana gerekebilecek olan parçaları sağolsun izmirden @atezer ustanın yardımıyla satın aldım. (mondialin yedek parça kısmı mükemmel işliyor ya, o yüzden istanbul değil parçaları izmirden almak zorunda kaldım)
15 Kasım 2012
Şimdi elimde yaklaşık 3 senedir garajda yatan motoru bitik alfaromeo arabam ile yağ kaçağı sıkıntısı olan bir zat 150 var.
Önce arabama başladım, zat150 yan köşede beni tam 2.5 ay bekledi
Kısaca bahsedeyim:
arabam için önceden 2 sene boyunca parça tedarik ettim
herşey hazır olunca 15 kasım 2012 de aracı sanayiye arkadaşımın dükkanına çekerek işe başladım
sadece motor değil, frenlere kadar komple bir işlemden bahsediyoruz
çok detay takıldığım ve hiçbir şeyden kaçmadığım için 2.5 ay sanayide arabamı topladım.
nihayet dün 29 ocak 2013 te arabayı garajıma geri getirdim ve zat 150 operasyonuna başladım.
bu özet ve birkaç resimden sonra zat operasyonuna geçeceğiz....
https://lh5.googleusercontent.com/-BXtPAr9FYOE/UQjC0-A5rlI/AAAAAAAAAQM/br4aWJG2nCE/s800/Q1.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-S9MGYRWSzUU/UQjC1pJkPTI/AAAAAAAAAQU/i33S1raFyic/s800/Q2.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-5Jgv8WDzlUE/UQjC16rpWXI/AAAAAAAAAQY/kX8Pk0CfuNg/s800/Q3.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/-IlYAK7ojk4g/UQjC2DoTTjI/AAAAAAAAAQg/TBQ3sbDUSu4/s800/Q4.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-i17HucTJZTU/UQjC2sjJM2I/AAAAAAAAAQw/muSUut-9OO8/s800/Q5.jpg
----------------------------------------------------
HADİ BAŞLAYALIM
eveeeet 2.5 ay bekleyen zatımız tabi biraz bakımsız bir hal almış
https://lh6.googleusercontent.com/-D1hCRx8zuTI/UQjCm9eCJpI/AAAAAAAAAMY/oM_sgtkSDNU/s800/20130129_134942.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-4IsiVJgIoxA/UQjCmuwN47I/AAAAAAAAAMg/FG0GsxC43O4/s800/20130129_134927.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-tJ7aaXDg5sU/UQjCm4Ud0RI/AAAAAAAAAMc/JpRqxvFy_Mk/s800/20130129_135030.jpg
Bunlar bana gerekecek olan parçalar(tahmini)
motoru açıp açmayacağıma karar vermedim ama pahalı olmadığından piston falanda alayım dedim.
Normalde motor yan kapağını alma sebebim yağ tapasının bir parça yalama olmasından dolayı
tapayı takmadan önce teflon bant ile güzelce sarıp takarsan bir sorun ve kaçak olmuyor ama
insanın midesi bulanıyor işte..
https://lh6.googleusercontent.com/-zdn7cSQIe6o/UQjCzZ1IGHI/AAAAAAAAAPw/3bVtOIvMqMU/s800/20130129_165818.jpg
sökmeye başlayalım
https://lh4.googleusercontent.com/-gMyARRw6yZc/UQjCoauiWII/AAAAAAAAAM0/Lg3fgHCUzl0/s800/20130129_141350.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-cSsn1VNeMzU/UQjCobaYa-I/AAAAAAAAAMw/2jXcyu_CZnE/s800/20130129_142130.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-1WdiYVze7-E/UQjCoCe9k3I/AAAAAAAAAMs/q1QyLLt7tSQ/s800/20130129_143051.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-_U4MLJxR8oI/UQjCpbsQH3I/AAAAAAAAANE/uRM6iIP6moY/s800/20130129_143101.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-3TSXzdLE_zs/UQjCqODIcTI/AAAAAAAAANM/IQraBRPeSeo/s800/20130129_143117.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-rOsOFuY1eCc/UQjCp_zPdTI/AAAAAAAAANQ/d8efI2Kb9U4/s800/20130129_144037.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/--A8kfZHENDM/UQjCqvkTz3I/AAAAAAAAANY/CO2Oc5jXAt0/s800/20130129_144047.jpg
şu yağa kire bakarmısınız
https://lh3.googleusercontent.com/-sQdT0XBhRfk/UQjCrbaNRfI/AAAAAAAAANo/w7e-y4t2yYM/s800/20130129_144332.jpg
daha önce sıfır olarak alıp taktığım ve yakıt problemimi çözen mondial 150hs karburatörü
https://lh6.googleusercontent.com/-NOqI7cwvOkk/UQjCr6oSPEI/AAAAAAAAAN4/6JwBkJwgmX0/s800/20130129_144409.jpg
eksozuda indirelim
https://lh3.googleusercontent.com/-hqkqMnQ22Bo/UQjCs5aLdAI/AAAAAAAAAN8/RFH-i4G3f_o/s800/20130129_152226.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-tRg1m8nepmg/UQjCtyrEDhI/AAAAAAAAAOI/lQY7Z6a9bas/s800/20130129_153612.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-N7PtcD6Y7-k/UQjCuDTDYLI/AAAAAAAAAOQ/XDP-B9_m06I/s800/20130129_153647.jpg
şimdilik dış aksam parçalarımızı bir kenarda bekletiyoruz,
toplarken ciddi bir temizlik operasyonu bizi bekler
https://lh6.googleusercontent.com/-TE_YBWMnV7A/UQjCuviHE0I/AAAAAAAAAOg/28I-ZTS6_3w/s800/20130129_154955.JPG
yağ içinde kalmış olan motorumuz önümüzde
https://lh3.googleusercontent.com/-PrTOQ95Gyd4/UQjCuVQ9EjI/AAAAAAAAAOY/VLz2n9gPNp4/s800/20130129_154728.jpg
sökmeye devam
https://lh4.googleusercontent.com/-YsyuwG3HMj0/UQjCvrU5nTI/AAAAAAAAAOo/vFjiEgXAU2c/s800/20130129_155545.jpg
merak etmeyin pırıl pırıl olacak
https://lh5.googleusercontent.com/-LYy1dJwyiDA/UQjCv-atV5I/AAAAAAAAAOw/a3N65BTws7E/s800/20130129_160507.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-U6jETtINOtc/UQjCwMXqONI/AAAAAAAAAO0/PiKI-auwXtI/s800/20130129_161637.jpg
kaç senedir kullanılmış olan bando marka kayış sıfır gibi!
https://lh6.googleusercontent.com/-jZFnzCeR1OA/UQjCwnx_ByI/AAAAAAAAAPA/_ByzTkpVDQs/s800/20130129_161828.jpg
rollerlar iyi durumda gözükmüyor, zaten tahmin edip sıfırını satın almıştım
https://lh4.googleusercontent.com/-j1Sdlfaw4Pc/UQjCxe3mL9I/AAAAAAAAAPY/Ex4boSgrrUI/s800/20130129_162222.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-0mqX6n9D5dI/UQjCxg6SDwI/AAAAAAAAAPQ/kCGq0qZhmlg/s640/20130129_163339.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-Xlb3jsUYpgg/UQjCx_Ny6UI/AAAAAAAAAPU/-PGtXJBGB5A/s800/20130129_163857.jpg
bunu sökebilmemiz için aparata ihtiyaç var
zaten çok önceden satın almıştım
https://lh4.googleusercontent.com/-Qs45qvtoBXI/UQjCzMZ_3vI/AAAAAAAAAPs/bCEort0SKcg/s800/20130129_164038.jpg
aparat sayesinde kolayca söküyoruz
https://lh5.googleusercontent.com/-XOqY1CmwayI/UQjCzw21vvI/AAAAAAAAAP4/SHPao5cZRo4/s800/20130129_170447.jpg
piston üst ölü noktada
timing ayarınız bu şekilde, sanki biraz hatalı?
ahmet abi yorumun varmı ?
https://lh3.googleusercontent.com/-HxeG115XJeo/UQjCy-Mj0VI/AAAAAAAAAPk/NgrR23C-xFY/s800/20130129_164604.jpg
stator ortaya çıktı
https://lh5.googleusercontent.com/-Ae1YXHbFY_w/UQjC03uR1KI/AAAAAAAAAQI/FJjZHkJoves/s800/20130129_171144.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-GKOtpXjyR8c/UQjC02PmVvI/AAAAAAAAAQE/4sNmuozj5nM/s800/20130129_172153.jpg
Peki bu kadar söktükten sonra yağ kaçağı nerede insan merak ediyor değilmi?
aynı şeyi bende düşündüm ve başladım araştırmaya
fakat tahmin ettiğim krank keçesinden çıkmadı sorun!
hatta krank keçesi tertemiz ve kuru..
problem hiç beklemediğim bir yerden çıktı, biraz şaşkınlık yarattı açıkçası
bunu akşam paylaşırım zira zat 150 slx sanayide beni bekler
gidip kaldığım yerden devam edeyim..
30 ocak 2013
evet kaldığımız yerden devam.
kaçak nerede?
işte cevabı:
arka teker ile motor bloğu arasındaki metal parçayı bilirsiniz
işaretlediğim yere bakın, orada bir civata var.
https://lh6.googleusercontent.com/-2qxNsD0fXnM/UQjClQfw4II/AAAAAAAAAMI/SBn77n4yiFs/s800/04.JPG
https://lh6.googleusercontent.com/-9csgd3wzAE8/UQjClJIx_qI/AAAAAAAAAME/MUumQzorCRE/s800/01.JPG
gördüğünüz üzere, bu bağlantı noktası çatlamış
artık ne oldu bilmiyorum, bir çukuramı düştüm acaba o anda oldu?
https://lh5.googleusercontent.com/-D2DUo9gHT_o/UQjClAxIOzI/AAAAAAAAAMA/ayh2kfhMWNs/s800/02.jpg
daha yakından çekim
bugün kapağı mengeneye bağlayıp, o parçayı tamamen kopardım.
Çatlak olmayan yer parlak, yani büyük bir kısım çok önceden kopmuş bile.
https://lh5.googleusercontent.com/-jHQAwK2cMtQ/UQmT3GtTTsI/AAAAAAAAARU/I5RpekTPX8Y/s800/03.jpg
allahtan başka sebeptende olsa (yağ tapası) dış kapağı iyiki önceden satın almışım.
https://lh5.googleusercontent.com/-qDyP0Ev8xCQ/UQmT6YEa1GI/AAAAAAAAARc/GAXevGtW1yA/s800/sol_kapak.jpg
Önce arka jantımı temizlemeye başladım
https://lh4.googleusercontent.com/-u8NXalzbOrQ/UQmYEj9IulI/AAAAAAAAARs/A_tna53sWzo/s800/10.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/--YWn-OODxDY/UQmYELwzteI/AAAAAAAAARk/73vVOoODGtM/s800/11.jpg
Geçen sene başında metzeler ön ve arka lastik almıştım
önü takmıştım ama arka zor olduğu için lastik evde bekliyordu
bu resimden sonra gittim onuda taktırdım
https://lh6.googleusercontent.com/-vUhnBBCNsVY/UQmYEEvUIoI/AAAAAAAAARo/uJwoUMisJoo/s800/12.jpg
Benzin ile bir temizlik operasyonu ve yüzü gözü açılan motor
https://lh6.googleusercontent.com/-1fqnUFfHFSU/UQmYFWhX5oI/AAAAAAAAAR4/fGasOv-A3YU/s800/13.jpg
üst kapaktan sonra alttaki ana krank kapağı karşımızda
burada marş dişlileri,yağ pompası ve zinciri görülüyor
marş dişlisine, marş rublesi de diyorlar
https://lh5.googleusercontent.com/-UuiuC65Q93g/UQmYFggN4OI/AAAAAAAAASE/p3Qhj9I5N0c/s800/14.jpg
Bunu sökmek için gene aparata ihtiyacımız var, kolayca söküyoruz
dikkat, bu marş rublesinin somunu ters diştir, yani sağa doğru sökülür.
https://lh6.googleusercontent.com/-H3nqpe_8BR0/UQmYF-N9HXI/AAAAAAAAAR8/nxjRUwgtfnU/s800/15.jpg
Söktükten sonrası
Bundan sonra yağ pompasının üzerindeki kapağı 2 civatayı sökerek alıyoruz
sonra pompanın kranka bağlantılı olan zincirini biraz uğraştıktan sonra (zorlamadan) çıkarabilmeniz lazım.
https://lh4.googleusercontent.com/-iJxqJ81eSDs/UQmYG3DTnoI/AAAAAAAAASM/T_Wny5hayX8/s800/16.jpg
en üstteki kapağı 2 vida sökerek açıyoruz, exantrikler ortaya çıkıyor
külbütör kapağıda denir buna
https://lh3.googleusercontent.com/-WVn_C6Ot4OM/UQmYHB4VYjI/AAAAAAAAASY/PeYoNi4SI58/s800/17.jpg
motor sentedeyken, exantrik dişlisinin konumu
https://lh3.googleusercontent.com/-BkwpKWUJjKU/UQmYHYgkmjI/AAAAAAAAASc/qpPhbvyai7k/s800/18.jpg
exantrik zincirinin gergisi vardır, onu düz bir tornavida ile vida gibi çevirerek
zincir yataklarının gevşemesini sağlıyoruz
https://lh5.googleusercontent.com/-qpbJd7YuuaU/UQmYHwxg9lI/AAAAAAAAASk/Jd9VyiiXlNU/s800/19.jpg
üst kapak somunlarını söküyoruz
artık buradan sonra geriye dönüş yok, tekrar toplarken mutlaka yeni kapak contası gerekir.
https://lh6.googleusercontent.com/-Y3LJyK38ib4/UQmYIj66ejI/AAAAAAAAASw/TfX4KzTJHK4/s800/20.jpg
kapağın yan tarafındaki 2 adet civatayı söküyoruz
https://lh5.googleusercontent.com/-Ul1mc3fhX0E/UQmYJE2LZII/AAAAAAAAAS4/6X7iwCv2Mc8/s800/22.jpg
üst kapağımızı artık dışarıya alabiliriz
https://lh4.googleusercontent.com/-7Fqf2uxT6u4/UQmYJh-g_AI/AAAAAAAAATE/nPWI8C5sCGs/s800/23.jpg
bloğun alt tarafında 1 adet civata var onu söküyoruz
https://lh5.googleusercontent.com/-nUJXWECpSzA/UQmYKVgWuPI/AAAAAAAAATM/Ke7J3FWlPE4/s800/24.jpg
bir tanede yağ pompasının yan tarafında civata var, söküyoruz
https://lh3.googleusercontent.com/-F69QAudBE8o/UQmYKW3cRhI/AAAAAAAAATU/fzK2YhyTcr4/s800/25.jpg
şimdi bloğu ayırabiliriz
bu işlemleri yaparken araya tornavida sokup ve sonrada kanırtıp kapak yüzeylerine zarar "vermiyoruz!"
https://lh4.googleusercontent.com/-VUKULlhDKFw/UQmYK5afYqI/AAAAAAAAATc/aykEShVAT0k/s800/26.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-bQnpssGtUK8/UQmYLvEyCMI/AAAAAAAAATs/IPkVL-9DoYk/s800/27.jpg
şimdi yan krank kapağınıda ayırabiliriz
https://lh3.googleusercontent.com/-exULHMw1teM/UQmYMOj9XYI/AAAAAAAAATw/F07VYzlr5z4/s800/28.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-dPzim_7I9Kw/UQmYML700jI/AAAAAAAAAT0/tVymUM3j0u8/s800/29.jpg
bir adet alyen civata var onu sökmemiz lazım
bu, exantrik gergisini bloğa bağlayan civata, sökmez isek gergi çıkmaz
https://lh5.googleusercontent.com/-ZS8-gVdNG9c/UQmYNdCaCtI/AAAAAAAAAT8/T9OwEy18q1Y/s800/30.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-dLhqqH53hfg/UQmYN0VrVyI/AAAAAAAAAUI/zF5JSxU4MSA/s800/31.jpg
evet şimdi krankın bu tarafından bir çekiç darbesi indiriyoruz
ama önce exantrik zincirinin krank tarafındaki dişliden çıkarıyoruz
yoksa krank sol tarafa doğru hareket etmez.
çok acayip bir zorlama olmaması lazım, 1 çekiç darbesi yeterlidir
Bunun için daha iyi bir yöntem bulamadım.
https://lh5.googleusercontent.com/-P3JY4OmyGfQ/UQmYNzEArPI/AAAAAAAAAUM/6-oVbxJWMbI/s800/32.jpg
artık krank dışarıda
baktım, krankın rulmanları taş gibi sağlam, boşluk falanda yok
piston sağlam, segmanları sağlam hiç sorun yok
aslında boşuna motoru açtım ama bilemeyizki, aklım kalmasın
https://lh4.googleusercontent.com/-BNN1JDOpdic/UQmYOZgFO9I/AAAAAAAAAUU/WaspgSqNkHw/s800/33.jpg
geriye kalan boş bir GY6 motoru
https://lh6.googleusercontent.com/-CQlt8ZqFF0k/UQmYPOJU_lI/AAAAAAAAAUg/bN_O3DsymD8/s800/34.jpg
tabi arka dişlilere bakmadan olmaz
bu civataları söküyoruz
https://lh6.googleusercontent.com/-3K6H6Cc1mtM/UQmYPUib72I/AAAAAAAAAUo/xWWxUn3ZFac/s800/35.jpg
bütün dişli ve rulmanlarım sağlam
neden? çünkü daha önce motoru toplarken tüm çançinçon rulmanların hepsini SKF marka rulmanlar ile değişmiştim.
https://lh5.googleusercontent.com/-34QAFDjeduE/UQmYPhtdccI/AAAAAAAAAUs/GNNVBs68rIo/s800/36.jpg
34tb9544
31-01-2013, 00:29
Çok guzel bi paylaşım gercekten su an bi tane Honda titan topluyoruz sıfırdan daha önce de bi tane yarı custom bir motor topladık insallah bitince resimlerini yüklerim bi gun gelirseniz sizinlede beraber toplayabiliriz en azından birbirimize yardımımız dokunur iyi çalısmalar
maşallah bu arada bilgi vermek isterim o kuruyan pilastik aksamlar için besleyici süt vardı uygulandıktan sonra plastigin emmesini bekleyin
sora bikaç yıkamadan sonra gene uygularsanız farkı anliycaksınz yeni gibi oluyor :=)
By_HaNNibaLL
31-01-2013, 00:47
merhaba hakan di sanirim isim abi işcilik harika olmuş ama umarim alfa içinde bu kadar detayli bi konu acarsiniz kolay gelsin
BuRaK_eFe
31-01-2013, 01:17
alfa dan sonra çocuk oyuncağı gibi gelmiştir motor :D
monsterdriver
31-01-2013, 01:33
Tebrikler, gerçekten çok güzel ve planlı çalışmısssınız her ayrıntıyı fotoğraflarla açıklayarak ihtiyacı olanlar için güzel bir kaynak sunmuşsunuz emeğinize sağlık :)
Elini saglık allah utandırmasın. birşey sorumak istiyorum ? mesela böyle bir scooter a neler yapılabilir ? tune açısından :)
Hakan Girginer
31-01-2013, 09:03
O sorunun cevabı çok yakında geliyor..
Hakan Girginer
31-01-2013, 09:04
Kaptan eline sağlık!
Özellikle de, detaylı anlatım için çok sağol.
Ellerinize sağlık, çok güzel oluyor maşallah. Konuyu okuyunca gaza geldim, müsait olduğumda uzun süredir beklettiğim eski Vespa yı elden geçireceğim :)
Vallahi bravo büyük bir sabır ve işçilik tebrikler paylaşım için:)
ferhat-a
01-02-2013, 08:28
Eline sağlık abi süper iş süper işçilik.
Musti PoweR
01-02-2013, 17:48
gy6 .. benim ömrümü yiyen motor :) 2 tane çin malı sahibi oldum , ilkine hiç motor falan yaptırmadım kaza yaptıktan sonra satmıştım. ikincisi bağcılardaki bi usta yüzünden kitlemişti , onun sorunuda şuydu , üst kapak contasını takmamış. bende yeni yaptırdım bişey olmaz bahanesiyle devam ettim hiç yağına falan bakmadan. bayramın 1.günü sabahı kitledi malesef.. ben ustama 350 tl karşılığında yaptırdım tekrardan. para bana girdi orası ayrı tabii :) garantili sıfır motor yaptı. ondan sonra gezdik dolaştık 400 - 500 km yaptık , motor yağ yakmaya başladı. ama öyle böyle değil. ondan sonra ustama tekrar götürdüm hiç bi para almaksızın değiştirdi yağ pompasını vs vs. ondan sonra benim motor basık oldugundan üst kapak çatlattı. onuda hiç bi para almaksızın değiştirdi.
gy6 çok sorunlu bi motordur. ben asıl gy6ya tune yapıp nası bi performans sağlıyacak vs vs çok merak ediyorum ve merakla bekliyorum. yardıma ihtiyacın olursa hakan abi bi pm atman yeterli :)
tarantino
01-02-2013, 18:26
Çok guzel bi paylaşım gercekten su an bi tane Honda titan topluyoruz sıfırdan daha önce de bi tane yarı custom bir motor topladık insallah bitince resimlerini yüklerim bi gun gelirseniz sizinlede beraber toplayabiliriz en azından birbirimize yardımımız dokunur iyi çalısmalar
olm kaderimizmi bu ben de şu an 93 model yamaha dt125r 2 zamanlı cross topluyorum sıfırdan 3 tane hurdadan 1 tane çıkarttım :D
dün neredeyse tüm gün temizlik ile geçti, çok yoruldum
dişli gurubundaki bir rulman hoşuma gitmedi değiştirdim
resimde kırmızı renk olan
https://lh6.googleusercontent.com/-Y-9r6OF7KyM/UQq34XaKoNI/AAAAAAAAAVM/1rihcYG0ibs/s800/37.jpg
varyatörde aşınma fazla, yenisi ile değişecek
https://lh3.googleusercontent.com/-6uUyNdaRzLM/UQq34I90YyI/AAAAAAAAAVQ/PzKtoIEDOYM/s800/38.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-iopSfxkZ4G0/UQq34hxZTFI/AAAAAAAAAVU/4zP0T_USlms/s800/39.jpg
---------
Bugün sabahtan bir giriştim....
https://lh4.googleusercontent.com/-PTSOgTq-gZQ/UQwPEvoZp7I/AAAAAAAAAV4/XKY0oyIOE1E/s800/40.jpg
saat 6 gibi böyleydi
sonra statoru falanda taktımda resimleyemedim
https://lh4.googleusercontent.com/-V3O1PiqZfgE/UQwPEiepeFI/AAAAAAAAAV0/FUbgIS8yOKQ/s800/41.jpg
toplarken tek tek resim çekmedim
sökmenin tam tersi uygulanacak, extra bir şey yok
sadece vidalara çok dikkat etmek şart
fazla sıkarsan hemen yalama olur, az sıkarsan yağ kaçırma riski var
tarantino
02-02-2013, 00:15
abi çin malıyla çok uğraştım ben bezdirdi beni valla japon olsun çamurdan olsun :D
gy6 .. benim ömrümü yiyen motor :) 2 tane çin malı sahibi oldum , ilkine hiç motor falan yaptırmadım kaza yaptıktan sonra satmıştım. ikincisi bağcılardaki bi usta yüzünden kitlemişti , onun sorunuda şuydu , üst kapak contasını takmamış. bende yeni yaptırdım bişey olmaz bahanesiyle devam ettim hiç yağına falan bakmadan. bayramın 1.günü sabahı kitledi malesef.. ben ustama 350 tl karşılığında yaptırdım tekrardan. para bana girdi orası ayrı tabii :) garantili sıfır motor yaptı. ondan sonra gezdik dolaştık 400 - 500 km yaptık , motor yağ yakmaya başladı. ama öyle böyle değil. ondan sonra ustama tekrar götürdüm hiç bi para almaksızın değiştirdi yağ pompasını vs vs. ondan sonra benim motor basık oldugundan üst kapak çatlattı. onuda hiç bi para almaksızın değiştirdi.
gy6 çok sorunlu bi motordur. ben asıl gy6ya tune yapıp nası bi performans sağlıyacak vs vs çok merak ediyorum ve merakla bekliyorum. yardıma ihtiyacın olursa hakan abi bi pm atman yeterli :)
Yanlış anlamassan birşey soracağım. Ben 0 Merlin S (kanuni 150 lik maxi scooter) sahibiyim. Yanlış rodaj teşhisi gereği pistonum gömleği çizdi ve motorun tamamı orjinal kanuniden gelen yedek parçalar ile değişti. Tüm masraf işçilik dahil 150 tl tuttu. Sizinki yüksek kalmamışmı? Piston ve gömlek takımı toplam 100 tl zaten.
gy6 .. benim ömrümü yiyen motor :) 2 tane çin malı sahibi oldum , ilkine hiç motor falan yaptırmadım kaza yaptıktan sonra satmıştım. ikincisi bağcılardaki bi usta yüzünden kitlemişti , onun sorunuda şuydu , üst kapak contasını takmamış. bende yeni yaptırdım bişey olmaz bahanesiyle devam ettim hiç yağına falan bakmadan. bayramın 1.günü sabahı kitledi malesef.. ben ustama 350 tl karşılığında yaptırdım tekrardan. para bana girdi orası ayrı tabii :) garantili sıfır motor yaptı. ondan sonra gezdik dolaştık 400 - 500 km yaptık , motor yağ yakmaya başladı. ama öyle böyle değil. ondan sonra ustama tekrar götürdüm hiç bi para almaksızın değiştirdi yağ pompasını vs vs. ondan sonra benim motor basık oldugundan üst kapak çatlattı. onuda hiç bi para almaksızın değiştirdi.
gy6 çok sorunlu bi motordur. ben asıl gy6ya tune yapıp nası bi performans sağlıyacak vs vs çok merak ediyorum ve merakla bekliyorum. yardıma ihtiyacın olursa hakan abi bi pm atman yeterli :)
Yanlış anlama olmasın
burada bir açıklama yapma gereği duyuyorum, bilgilendirme amaçlı
öncelikle otomobil forumu olan techturkeyde motor-scooter bilgisi olmayan çok insan vardır, normaldir.
O yüzden öncelikle bilmeyenler için "GY6 çok sorunlu bir motordur" yazısını açalım
1-
GY6 bir scooter motorsiklet motoru tipidir, yani marka değil
neredeyse tüm çin malı scooterlar bu motor çeşidini (klonunu) kullanırlar
aklınıza gelen scooter markalarının motorları gy6 dır (%99)
mondial,asya,masya, artık çin malı ne varsa..
aslında GY6 motoru, bilmem kaç sene öncesine ait hondanın scooter motorudur.
genel olarak 3 farklı gy6 motor var
benim mondial zat150 scooterda ortadaki takılı.
http://www.mbe-motorsports.com/catalog/images/thumbs/150cc_GY6_engine_comparison_Case_length.jpg
2-
çok sorunlu?
göreceli bir kavram, tabiki marka scooterlar kadar kaliteli olamaz, böyle birşey düşünmek ve beklemek saflık olur, en nihayetinde çin üretimi motorlar.
fakat 3/1 fiyatı daha ucuz neredeyse
diğer taraftan, bozulduğu zaman tamir ve tamir sonrası tamamen tamir edenin yaptığı işçilik ile doğru orantılıdır inanın.
çoğu motorsiklet tamircisi malesef hikayeden iş yapıyor
sen bütün parçalarını sıfır al hiç bir önemi yok, onlar doğru dürüst takıldımı ?
motor toplarken kurallara uyuldumu ? bazı şeyler var yazmaz
mesela üst kapağı ben 22nm tork metre ile sıktım
her tamirci bunu yapıyormu ?
orjinal conta kullandım, zat150 orjinal kapak contası çeliktir
ama piyasada 15tl ye takım contalar var, dersinki hürriyet gazetesindenmi yapmışlar bunu?
exantrik ve yağ pompa dişlileri hoşuma gitmedi değiştirdim
aktarmada bir rulman canımı sıktı değiştirdim skf kalitesinde
tek rulmana 7.5 TL verdim, orjinalini alırsan 5 tanesi daha ucuzdur heralde
her zaman orjinali iyidir demek değil işte..
bütün contalara permatex ultragrey özel silikon kullandım ki bunu daha hayatlarında görmemiştir çoğu.
bütün dikkatime rağmen 3 tane civata yuvası yalama oldu
o kadar kötüki aluminyum kalitesi, peynir gibi
time-sert ile yeniledim (ne olduğunu bile bilmez çoğu ustalar!)
Time Sert - Wurth - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=z5Pz66PDezE)
Time-Sert Thread Repair - Heli-Coil Alternative - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=zHX6jLlxDmU)
demek istediğim arada farklar var işte
ortaya çıkan sonucu direk etkileyen şey madde-metal değil, işçiliktir.
en azından ilk sırada işçilik yer alır onu demek istedim.
başka bir örnek:
neden benim araba 2.5 ay sürdü mesela?
yeri geldi 3 saat boyunca sanayide 1 adet civata aradım ben
çoğu insan, aynı boyutta herhangi bir civatayı exantrik kasnağına takabilir
ama exantrik kasnak civatası 12.9 sertliğinde olması lazım
8.8 civata dayanma sertliği:800mpa
12.9 civata dayanma sertliği: 1220mpa
uzun lafın kısası insan faktörü her konuda önemli
kim neyi nasıl yapmış ?? çok önemli ..
çin motoru evet dayanıksız ama benim inanılmaz işimi gördü
Musti PoweR
03-02-2013, 10:53
Yanlış anlamassan birşey soracağım. Ben 0 Merlin S (kanuni 150 lik maxi scooter) sahibiyim. Yanlış rodaj teşhisi gereği pistonum gömleği çizdi ve motorun tamamı orjinal kanuniden gelen yedek parçalar ile değişti. Tüm masraf işçilik dahil 150 tl tuttu. Sizinki yüksek kalmamışmı? Piston ve gömlek takımı toplam 100 tl zaten.
benim değişen parçalarım şöyle ; Krank , Piston , Sekman , Silindir , Üst kapak , sibobları , Contası , yağı , işçiliği. Yok yanlış anlaşılacak bi durum yok zaten :) İstanbul'da 400'den aşağı yapan yok. 500'ede yapan yer var. Ben çoğu arkadaşımdan ucuz yaptırdım. Motorcum , İşçilikten kıstı biraz. ben size örnek veriyim fiyatı hatırladığım kadarıyla..
Krank : 80 TL
Piston ( Bu set halindedir zaten. kolay kolay parçacı bunu parça parça vermez. Silindir,Piston,Sekman şeklindedir. 67 TL falandı mondialde.
Üst kapak 40 lira bişeydi. Sibobları yok ama sadece kapak.
Yağı contası işçiliği falan derken ucuz yaptırdığımı düşünüyorum şahsen. Hatta 2.kez motor açıldı yağ yakıyor diye , Adam benden 1 TL bile almadı. :)
bugün motoru bitirdim, yarın atarım üstüne
https://lh3.googleusercontent.com/-wT3Ku3DEm-Q/UQ_2lKMrK2I/AAAAAAAAAWY/fx9o9QiGmF4/s800/42.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-ZsWir6BAwm8/UQ_2lhrK_fI/AAAAAAAAAWg/eCWu0_Z-8Wg/s800/43.jpg
eksozun ilgiye ihtiyacı varmış :)
https://lh6.googleusercontent.com/-JDNpDgzQFwQ/UQ_2lMtiCuI/AAAAAAAAAWU/tJGVvxs9q4E/s800/44.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-bvXMwERmCkg/UQ_2mdA4Q4I/AAAAAAAAAWo/rLI459kdtrM/s800/45.jpg
önce astar, yarın boya
https://lh6.googleusercontent.com/-TMwRfuvweD0/UQ_2mWaVDYI/AAAAAAAAAWs/tT7uZa84iq4/s800/46.jpg
delsolemrah
04-02-2013, 21:27
eline saglık bende zat topladım güzel bir motor ama diyer çinlilere göre daha fazla yakıyo :)
aklında bulunsun ateşlemesi zayıf honda activa bobini kulan baya farkediyo
eline saglık bende zat topladım güzel bir motor ama diyer çinlilere göre daha fazla yakıyo :)
aklında bulunsun ateşlemesi zayıf honda activa bobini kulan baya farkediyo
zat150 nin bana göre orjinal karbüratörü problemli
ilk aldığım sene çok uğraştım, temizlik-ayar vs vs
ne yaptıysam olmadı, 100km de 6 litre yaktığı bile oldu
mondial 150hs karbüratörü ile değiştirdim ve sorun kökünden çözüldü
100km de 3.5 litre yakıyor artık
Yapmak isteyip de cesaret edemeyenler icin cok guzel bir konu olmus tesekkurler emeginize saglik
delsolemrah
05-02-2013, 11:07
zat150 nin bana göre orjinal karbüratörü problemli
ilk aldığım sene çok uğraştım, temizlik-ayar vs vs
ne yaptıysam olmadı, 100km de 6 litre yaktığı bile oldu
mondial 150hs karbüratörü ile değiştirdim ve sorun kökünden çözüldü
100km de 3.5 litre yakıyor artık
bide activa ateşleme bobini şiddetle tavsiye ediyorum :)
egsozu yanmaz mat siyaha boya
zat 'la günde 100 km yapardım yorulmazdım oturaklı dengeli bir motor
sabah gittim aşınmış olan varyatör parçasının yenisini aldım
https://lh3.googleusercontent.com/-n3gfn0W_5xU/URFO9loX6HI/AAAAAAAAAXU/qSK4WFIcAFA/s800/47.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-jpK9ww1jcJc/URFO9kBcx_I/AAAAAAAAAXQ/YMOrkvhUHGY/s800/48.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-cNHtd6CJbI8/URFO9AqlHlI/AAAAAAAAAXM/UP4VMvVC2fM/s800/49.jpg
eksozu boyadım
https://lh5.googleusercontent.com/-JuuKQu8lm_M/URFO_GLbKkI/AAAAAAAAAXo/yr-Tc81-KU4/s800/50.jpg
sökmüşken ayak swicthine baktım
https://lh6.googleusercontent.com/-a4Pv_aMbx6U/URFO-iDWTMI/AAAAAAAAAXk/Tfhwnc2BvDE/s800/51.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-DGvSOuCeVQQ/URFO_O0R78I/AAAAAAAAAXs/cjHYOh2bQWk/s800/52.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-sHnOReQzma0/URFPAWTNtCI/AAAAAAAAAYE/IqraQsdspeg/s800/53.jpg
bakım sonrası
https://lh4.googleusercontent.com/-BcCZ4g1cdE8/URFPAQEp27I/AAAAAAAAAX8/hQvxpCej9bM/s800/54.jpg
kasayı komple güzelce benzin ile temizledim
https://lh5.googleusercontent.com/-lvQrHFpwgzg/URFPAmv5tCI/AAAAAAAAAYA/6_MoDVfxx-o/s800/55.jpg
ve motoru attım
https://lh3.googleusercontent.com/-WzM19aQgOxI/URFPCDpZU-I/AAAAAAAAAYU/vWgzvq5K_u0/s800/56.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-y2OAn7zZDbU/URFPCMuORZI/AAAAAAAAAYc/UkVoRPFXOXI/s800/57.jpg
evet dün motoru bitirdim (öyle zannettim)
ilk çalıştırma, rölanti ayarı ve sonrasında benzinciye gittim geldim.
motor saat gibi maşallah, sorun yok
fakat aktarma dişlilerinden ses geliyor, gürültülü çalışıyor
hızlandıkça ses artıyor
öncedende vardı bu ses, rulmandandır diye düşünmüştüm ama sanırım değil
bugün aktarmayı açıp tekrar bakıcam
belki dişlileri komple değiştirebilirim
baktım zaten ikisi 10-15 tl falan
ha birde eksozun en çok ısınan yerindeki boyalar kalktı
aslında o da benim hatam
siyah boya ısıya dayanır ama altına attığım astar pek öyle değil
haliyle astar kalktı.
yanlız birşey söyleyeyimmi ?
zat bambaşka
3 aydır binmeyince insan farkı gayet net anlıyor
yok böyle bir rahatlık!
işte resimler ve video
ZAT150 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=GDiXhCxNOXA&list=HL1360215185&feature=mh_lolz)
https://lh6.googleusercontent.com/-b4sXCE2Lk0o/URKp4H1z62I/AAAAAAAAAY8/PZxVTnfcHMA/s800/58.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-WiwBLpgx0GE/URKp4AbP5VI/AAAAAAAAAZA/zytwJshGo_4/s800/59.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-Jqow1dPdRsI/URKp2PSruRI/AAAAAAAAAY0/JoaJU0swDHI/s800/60.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-ap2I8lAfFWI/URKp4BPyR_I/AAAAAAAAAZE/QPedV5rWNhI/s800/61.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-r8yv0HYaOyE/URKp6gL9c6I/AAAAAAAAAZg/MihR_t1lIPU/s800/62.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-Bunul2YJBug/URKp5rbMAkI/AAAAAAAAAZU/jY_DlB_eB9g/s800/63.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-h0tDIufz-pM/URKp6bg9I4I/AAAAAAAAAZc/E6UHes7TTYY/s800/64.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-TAmryeiBZ04/URKp6tb14QI/AAAAAAAAAZs/XZPYj-i-C5o/s800/65.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-nWA152R1xUk/URKp8-Tp9cI/AAAAAAAAAZ8/XENzAPM_G4o/s800/66.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-tVpdU2nHnls/URKp8mG8fPI/AAAAAAAAAZ0/-BOhBdkB8fc/s800/67.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-cHwZMecHhuE/URKp8_d0ZCI/AAAAAAAAAaA/aP5tw1hlGdw/s800/68.jpg
hakan abı ne zaman deniyoruz:D
abi eline sağlık Q4 ün detaylı fotoları varmı oz lar ile nokta duruyor abi...
evet bugün dişlileri söktüm tekrardan
iyice kontrol ettim 2+1 tane rulmanın (biri çok gerekli değildi) daha değişmesi gerektiği ortaya çıktı.
ayrıca tüm dişlilerinde yenisini aldım hiç riske girmek istemedim.
asıl ses yapan dişlilerdi zaten.
3x dişli:19 tl
3x kaliteli rulman:23 tl
cillop gibi oldu ses-mes kalmadı :D
yarın biraz gezeyim rodaj yapayım bari..
https://lh5.googleusercontent.com/-9gnTqQgTmY0/URPu3s_rTzI/AAAAAAAAAag/-VxgFbcP3SU/s800/69.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-oTLW2tXuRhM/URPu6OOw8II/AAAAAAAAAao/roTJqnTpJ3E/s800/70.jpg
Musti PoweR
07-02-2013, 19:47
maşallah abi ya ZAT çiçek gibi.. :)
insanın elleriyle toplaması çok zevkli olsa gerek. :)
maşallah abi eline emegine saglık bı plastik aksamlar varya siyah oralara besleyici ve parlatıcı bi ürün vardı abim burgman 400 ünde kullanıyor çok iye yarıyor :)
hakan abi ellerine sağlık, eğer egzosunu tekrardan boyamadıysan getir bana ben tekrardan boyiyim dahada sorun yaşamazsın :), işçiliğinide pek beğenmedim akıtmışsın astarları :D:D:D
çorbada bizimde tuzumuz olsun :)
hakan abi ellerine sağlık, eğer egzosunu tekrardan boyamadıysan getir bana ben tekrardan boyiyim dahada sorun yaşamazsın :), işçiliğinide pek beğenmedim akıtmışsın astarları :D:D:D
çorbada bizimde tuzumuz olsun :)
teşekkürler yiğidim
ama bir daha sökmekle uğraşmak istemiyorum eksozu şimdi hazır bitirmişim
zaten satıcam 2 motoruda yakında
Abi şu iş bitince bide kendine manikür pedikür ısmarlasan süper olacak :D
O parmakların elllerin tırnakların hali nedir öyle :D
Emeğin dibi :cool:
delsolemrah
15-02-2013, 11:31
zat kaça vericen
easy_rider
15-02-2013, 11:33
Zati xmax swaplayacaksın yada Nexus süper olur :)
o resimler ben sanayiye girdikten tam 3 ay sonra çekildi ya
eller mahvoldu tabi
2,5 ay araba sürdü, sonra da zat ile uğraştım..
şimdi gör elleri pambuk gibin :)
zat senelerdir muayeneye girmedi
onu halledeyim ilanı vericem
kaça gider emin değilim ama görüldüğü üzere temizdir.
zatın piyasası enteresan
500 e de var 2500 tl yede
dikkat etmek lazım çoğu zat leş çünkü
onursumer
15-02-2013, 19:35
şu time sertin komple seti ucuz olsa bende alıcaktım kesinlikle inanılmaz yararlı bir kit
elinize meğinize sağlık. çok güzzel olmuş ve fakat benim asıl merak ettiğim alfa.
alfa içinde konu açacak mısınız ?
şu time sertin komple seti ucuz olsa bende alıcaktım kesinlikle inanılmaz yararlı bir kit
evet timesert pahali bir gerec ama cok saglam
helecoil falan yaninda hikaye kalir' orjinalinden saglam oluyor.
elinize meğinize sağlık. çok güzzel olmuş ve fakat benim asıl merak ettiğim alfa.
alfa içinde konu açacak mısınız ?
alfa konusu acsam bile bu kadar detay foto yok
cunku bunun gibi step step foto cekmeye kalksaydim alfada 1000 tane foto olurdu. tabi var gene bircok foto ama simdilik facebookta yuklu.
Bu konu DIY bölümündeydi fakat burada daha çok işe yarayabilir diye düşünüp taşıdım.
o zamanlar motorsiklet bölümü yoktu zaten
Çok başarılı paylaşım, ekipman ve yer lazım bu işler için. El becerisini saymıyorum bile.
O motoru da sanmıyorum kimse tork anahtarıyla torklasın, usta imanpower tork ile sıkıp geçer. O rulmanları da orj'i 15 iken gidip kimse skf falan almaz.
Konunun üzerinden geçmiş ama keyifle okudum. Motor ne durumda şuan ?
Çok başarılı paylaşım, ekipman ve yer lazım bu işler için. El becerisini saymıyorum bile.
O motoru da sanmıyorum kimse tork anahtarıyla torklasın, usta imanpower tork ile sıkıp geçer. O rulmanları da orj'i 15 iken gidip kimse skf falan almaz.
Konunun üzerinden geçmiş ama keyifle okudum. Motor ne durumda şuan ?
üzgünüm mesajı yeni gördüm :(
konu içinde satacağımı yazmıştım, öylede yaptım
motoru yaptıktan sonra mondial zat150 ve mondial gomax scooterların ikisinide sattım ve honda cbf600 aldım
cbf600 e yaz boyunca bindim onu satıp en son piaggio xevo 250 aldım, halende o var.
https://lh3.googleusercontent.com/HYZdVabLsGhlqvqrg-BXqbTD0aJZumLF2HsaeSCP62mtIMsHX2zsgTVTV00vgZbqjWrF f95Uy6bkwHP2-ReRoV7G0Mk9gYE6BNp8HLo8rBLnp8zCGcnuZkezoqZnYbCjHHz UOCUom44Wx2PK6i7pWzWF43VxOhaQ5ERPUzHQ0oKrUksTgKbSk dxqfBaFf7HRhihbg0-nar4jcGZVx4b87Ly0u-30VaxfSEuNSY3qhdFpaq2_ssUkGrInjpRJe_XAvoJlIKUvlT5e dKqWV6_kzdj44l1K_MniAZpnd2texAuam4GWnCJr6HmiprVU0s ux9qrDmb6RgWct3L5cZeOqnVsLfVZzwjR3IGsqgPohfcD3YnXU RQpJobJkOXljOLLRUgp9gN9-_yKQWP_AIhp-N0x8IZy1wJ5rYXc7WK53pbRABjp066AiqbJPYK7ZroqExxxUXX USbpxpyEQxEHzO3JMG_kh27nv8awxXd_WvIHBSsgB32Q1SK8IM OJ9HeenKQvWdSPG0_fV0L8x06Tjw7oDEyw0FnwQgTVMtc8b2Uf 8xTNnirO1lhL3cUNIao0i9CWamYT330psSWJ7YnR-YKUVT-6iI32779qNNTYA=w637-h826-no
:) Maşallah xevo çok iyiymiş. Çok güzel bir tercih olmuş. Ben de ehliyetsiz binilen 50 lik birşey arıyorum.
Kuba nın trendy modeli çok gözüme çarpıyor. 50 cc de önerin olur mu abi , fiyatı uçmamış. 5mt arabayla sağa sola girmez zor oluyor trafikte.
Kuba Trendy 50 (yeni) (http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/186139-kuba-trendy-50-yeni.html)
Slipshod
25-03-2018, 22:37
:) Maşallah xevo çok iyiymiş. Çok güzel bir tercih olmuş. Ben de ehliyetsiz binilen 50 lik birşey arıyorum.
Kuba nın trendy modeli çok gözüme çarpıyor. 50 cc de önerin olur mu abi , fiyatı uçmamış. 5mt arabayla sağa sola girmez zor oluyor trafikte.
Kuba Trendy 50 (yeni) (http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/186139-kuba-trendy-50-yeni.html)
bu trendy 50 yi ben de düşünüyorum. kullanan deneyen varsa yorumları çok makbule geçer. aslında gerçek kullanıcıdan yakıt tüketimi nedir öğrensem çok güzel olacak. sitelerinde 1.5 lt diyorlar ama gerçek değer bana daha yüksektir gibi geliyor.
Grimlord
25-03-2018, 23:00
:) Maşallah xevo çok iyiymiş. Çok güzel bir tercih olmuş. Ben de ehliyetsiz binilen 50 lik birşey arıyorum.
Kuba nın trendy modeli çok gözüme çarpıyor. 50 cc de önerin olur mu abi , fiyatı uçmamış. 5mt arabayla sağa sola girmez zor oluyor trafikte.
Kuba Trendy 50 (yeni) (http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/186139-kuba-trendy-50-yeni.html)
Ben de bayağı araştırdım, bazı forumlarda 50 cc alacaksanız kesinlikle vitesli olsun diyorlar. Kubanın cafe racer tarzı vitesli 50 cc motoru var, onu inceledim. Onda da kronik sorunlar varmış sanırım.
Eğer otoban yada kalabalık bir yolda kullanacaksan yetersiz gelebilir abi, çünkü maksimum hızı belli. Sanki ufak yerlerde sürmeye, markete bakkala gitmeye ideal gibi duruyor.
Vespa da 50 cc getirmeye başlamış. Sanırım 50 ccler arasında en güçlüsü olacak. Hızlanması falan çok daha iyi ama yakıt tüketimi 50 ccye göre absürd. Gelelim fiyata, sadece 16 bin lira. Şaka gibi bir fiyat :D
Bir de bu 50cclere aliexpressten chip alıp takıyorlar, sanırım hız limitörünü kaldırıyor. 55de tıkanan motorla 80 km falan yapıyorlar.
https://www.youtube.com/watch?v=PpECuyAM6Ww
50 cc scooter alırsan kesinlikle edin bu chipten :D +15 hp vermiş resmen :D
Slipshod
25-03-2018, 23:55
Ben de bayağı araştırdım, bazı forumlarda 50 cc alacaksanız kesinlikle vitesli olsun diyorlar. Kubanın cafe racer tarzı vitesli 50 cc motoru var, onu inceledim. Onda da kronik sorunlar varmış sanırım.
Eğer otoban yada kalabalık bir yolda kullanacaksan yetersiz gelebilir abi, çünkü maksimum hızı belli. Sanki ufak yerlerde sürmeye, markete bakkala gitmeye ideal gibi duruyor.
Vespa da 50 cc getirmeye başlamış. Sanırım 50 ccler arasında en güçlüsü olacak. Hızlanması falan çok daha iyi ama yakıt tüketimi 50 ccye göre absürd. Gelelim fiyata, sadece 16 bin lira. Şaka gibi bir fiyat :D
Bir de bu 50cclere aliexpressten chip alıp takıyorlar, sanırım hız limitörünü kaldırıyor. 55de tıkanan motorla 80 km falan yapıyorlar.
https://www.youtube.com/watch?v=PpECuyAM6Ww
50 cc scooter alırsan kesinlikle edin bu chipten :D +15 hp vermiş resmen :D
bu motorlar karbüratörlü diye biliyorum chip işi nasıl oluyor. alırsak aklımızda bulunsun :D
Grimlord
26-03-2018, 00:09
bu motorlar karbüratörlü diye biliyorum chip işi nasıl oluyor. alırsak aklımızda bulunsun :D
Anladığım kadarıyla hız limitör iptali ve devir kesici iptali yapıyor bu alet :D
Tahmini Teslimat Zamanı (https://tr.aliexpress.com/item/Motosiklet-I-in-Y-ksek-Performansl-DC-Yar-CDI-GY6-50cc-80cc-125cc-150cc-Scooter-Dirt/32834527727.html?spm=a2g10.search0104.3.39.386f4f9 65GeLWm&ws_ab_test=searchweb0_0%2Csearchweb201602_2_10152_ 10151_10065_10068_10344_10342_10343_10340_10341_10 696_10084_10083_10618_10307_5711215_10313_10059_10 534_100031_10103_10624_10623_10622_10621_10620%2Cs earchweb201603_2%2CppcSwitch_7&algo_expid=cfe73eae-834c-4baf-a424-94a832654d38-6&algo_pvid=cfe73eae-834c-4baf-a424-94a832654d38&transAbTest=ae803_5&priceBeautifyAB=0)
Ürün de bu olması lazım
mikelazi
26-03-2018, 10:32
konuyu taşımanız iyi olmuş.
elinize emeğinize sağlık can gelmiş zata :)
Slipshod Nette alıp inceleme yapan 1-2 arkadaş var, youtube'dan ulaşabilirsin.
Bu çocuk 2-3 video çekmiş, güzelce anlatıyor fikir verebilir.
YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=8Tw55JkE93I)
Kullanıcıların anlattıklarından aklımda kalan süspansiyonu sert, şekli 50 likler içinden güzellerden birisi.
Mercekli far ve digital gösterge +sı var. Arka çanta kilitli ve çıkarıp taşınabiliyor (bence güzel özellik) ama en kötü tarafı 2 kullanıcıda düşmüş, o yüzden sabitlemişler.
Ön fren disk değil bu büyük bir eksi. Tek kişilik bir motor. Yüksek beklenti ile bakmamak lazım.
Aynı cc lerde mondial'in ve yine kuba nın başka modelleri var,
SCOOTER (https://www.kubamotor.com.tr/modellerimiz/scooter/)
Kuba twister var mesela,
https://i0.shbdn.com/photos/38/99/07/x5_524389907z3t.jpg
Mondial Revival
50 Revival | Mondial Motor (https://www.mondialmotor.com.tr/model/scooter/50-revival)
Beni bir de gözüme yuki'nin 50 cc lik olanını kestirdim.
Buna en azından 2 kişi binilebilir.
https://s26.postimg.org/3prj8hbkp/20170830_164248.jpg
Grimlord Ben zaten motorda hızdan korkan adamım 80 bana fersah fersah fazla 50 yapsa yeter açıkçası.
Yakıt fiyatları bel bükmeye başladı en azından hafta içi işe git gel yaparım yazın 22 km git-gel iş yerim.
Sırf a ehliyeti gerektirmiyor diye 50cc mondiale 4k vereceğime. 1 k ehliyete veririm, motor için ayırdığım bütçeye 3 k daha koyarım pcx, yeni sym fiddle 3 vs. alırım. Ehliyet konusunda gözünüz korkmasın, fakat 50cc motorla trafiğe çıkmas konusunda korkun derim.
Başkası kullanırken motorda tedirgin olan arkadaşlar varsa ben de öyleydim hala öyleyim. Artçı olamıyorum. FAkat gidonun başında kendin olunca işler farklılaşıyor. Ki bunu söyliyen ben sıfır motorla 300kmdeyken kadının teki yüzünden kaza yaptım. :) Bu 50cc motorlar anca köyde falan kullanılır. İstanbul trafiğinde ya da trafik olan herhangi bir ilde inanın bana sizleri perişan ederler yazık edersiniz kendinize.
Sırf a ehliyeti gerektirmiyor diye 50cc mondiale 4k vereceğime. 1 k ehliyete veririm, motor için ayırdığım bütçeye 3 k daha koyarım pcx, yeni sym fiddle 3 vs. alırım. Ehliyet konusunda gözünüz korkmasın, fakat 50cc motorla trafiğe çıkmas konusunda korkun derim.
Başkası kullanırken motorda tedirgin olan arkadaşlar varsa ben de öyleydim hala öyleyim. Artçı olamıyorum. FAkat gidonun başında kendin olunca işler farklılaşıyor. Ki bunu söyliyen ben sıfır motorla 300kmdeyken kadının teki yüzünden kaza yaptım. :) Bu 50cc motorlar anca köyde falan kullanılır. İstanbul trafiğinde ya da trafik olan herhangi bir ilde inanın bana sizleri perişan ederler yazık edersiniz kendinize.
Dükkanda mondial 125 znu vardı onu kullandım 100+ km kadar. Daha önce de 50 Lik motor kullandım bodrumda. Bulunduğum il öyle çok trafik olan bir yer değil.
Gideceğim en uzak mesafe 30km yi geçmez. Senin hesabında 4K motor +3K = 7K oldu. +1K ehliyet = 8K oldu. + sigorta +muayene +vergi 1K da o de = 9 K oldu.
aradaki fark 2 kattan fazla :) Araba alırken de oluyor bu durum.
Onu alacağıma 2 koyarım bunu alırım bütçe bir anda 20 den 30 a çıkıyor :)
Haklısın ama trafik olan şehirde 50 CC üzer, İst da falan olsam zaten motora elimi sürmem. Geçmiş olsun kaza için insanlarda motor bilinci hala yok maalesef.
Bir de 100cc altı sigorta istemiyor durumu var. KAzaya karışsa ne olacak? Onu çözemedim, mtvden muaf olmasının dışında öyle satıyorlar sigorta gerektirmeyen şekli. Bu arada sigortada tavan uygulaması devam ediyor. Benim 2 motorumun toplam sigortası 790 tl bile değil. Birinde indirim yok diğeri 5. basamak. :)
Sırf a ehliyeti gerektirmiyor diye 50cc.
Acaba devlet yarin öbür gün 50cc icinde A ehliyet zorunlulugu getirir mi ? Yada 50cc trafige cikma diyebilir mi?
Ferhat_V
31-08-2018, 01:19
konuya son sayfadan dahil oluyorum
daha 2 gündür scooter kullanıyorum ehliyet yok ama almayı düşünüyorum
ben de 50 cc alayım ehliyet gerektirmesin diyordum ama 150 lik motor bile sollamaya çıkarken bir düşündürüyor..o yüzden 50 cc yi unutun..8km+8km 2 kere gidip geldim yol bitmiyor.. 50 cc kuba modeli bayide denedim boyum 1.80 kilom 100+ altımda küçücük kaldı..tek kişilik bakkala markete kullanma motoru bu 50 cc ler uzun yolda hem gitmez hem yorar sıkar adamı..ehliyet alıp en az 125 150 den başlamanız daha iyi olur ben de öyle yapıcam.
dragstar
02-09-2018, 14:22
Ben 3-4 hafta evvel 50cc RMG B08 aldım. Hayatımda ilk defa scooter kullandım ve ilk motorum.
Motorsiklet ehliyetim olmadığı ve sadece işyerimde sağa sola gitmek için kullanacağımdan ileride ehliyet almayacağımdanda çok araştırdım.
RMG B08 in üzerindeki motor 125cc veya 150cc ama ruhsatta 50cc diye geçiyor. Youtubeda birsürü videosu var 120 km hıza ulaşan.
Ben 110 kiloyum, gazı tam açmadan, motorumda rodajda olmasına rağmen 85-90 km hıza çıktım.
Benim motoruma alternatif Motolux markasının Rossi modeli var. Onda da 108cc motor olduğu söyleniyor.
Her 2 motorun kasası ufak 50cc lik kasası değil, normal spacy veya activia ile aynı büyüklükte.
Ben 3-4 hafta evvel 50cc RMG B08 aldım. Hayatımda ilk defa scooter kullandım ve ilk motorum.
Motorsiklet ehliyetim olmadığı ve sadece işyerimde sağa sola gitmek için kullanacağımdan ileride ehliyet almayacağımdanda çok araştırdım.
RMG B08 in üzerindeki motor 125cc veya 150cc ama ruhsatta 50cc diye geçiyor. Youtubeda birsürü videosu var 120 km hıza ulaşan.
Ben 110 kiloyum, gazı tam açmadan, motorumda rodajda olmasına rağmen 85-90 km hıza çıktım.
Benim motoruma alternatif Motolux markasının Rossi modeli var. Onda da 108cc motor olduğu söyleniyor.
Her 2 motorun kasası ufak 50cc lik kasası değil, normal spacy veya activia ile aynı büyüklükte.
Öncelikle hayırlı olsun, kazasız belasız diyelim. bu konuya ilk mesajımı attığım tarihte tam da senin şuan kullandığın motoru gözüme kestirmiştim, sonra bir korku sardı gidip almadım. Fiyatları da uygundu o dönemde keşke diyorum şimdi.
Şunu sorayım yakıt tüketimin ne alemde ? Titreşim ne durumda, seyehat ederken (10+ km diyelim) yoruyor mu ?
dragstar
28-09-2018, 20:33
Öncelikle hayırlı olsun, kazasız belasız diyelim. bu konuya ilk mesajımı attığım tarihte tam da senin şuan kullandığın motoru gözüme kestirmiştim, sonra bir korku sardı gidip almadım. Fiyatları da uygundu o dönemde keşke diyorum şimdi.
Şunu sorayım yakıt tüketimin ne alemde ? Titreşim ne durumda, seyehat ederken (10+ km diyelim) yoruyor mu ?
O zaman keşke alsaymışın, fiyatları inanılmaz arttı.
Şuan benimki rodajda 430 km de filan, ortalama yakıt tüketimi 3lt civarı, rodajdan sonra 2.5 lt lere düşüyormuş.
Titreşim yok. Ben 80-85'e kadar filan çıktım. Rodajda olduğumdan zorlamadım motoru. Başka kullanıcılar 120 ye kadar çıkanlar var.
mikelazi
29-09-2018, 07:52
50cc sarı today candır :)
UĞUR_GSI
30-09-2018, 01:16
Rmg 50 b08 motorum var 3500 km de ve çok memnunum 125 cc makinası var 110 hiz görüyor diğer 50 cc lerden büyük kasasi jantlari 12 inc büyük (diger 50 cc ler 10 inc) hizlanmasi cok iyi kesinlikle tavsiye ederim yakit 20 krs performansli kullanim hep çoğu 2 kisi
Konu kirliliği olmaması adına arama yaptım sanırım en uygun burası ,
2011 model babadan yadigar bir spacy 110um var 60.000 kmye dayandık kendisi ile , yalnız aşırı derecede yağ eksiltmeye başladı , (1500 kmde bir yağı değişir 8000de bir varyatör temizlenip tahrik setini değiştiriyorum)
Nedendir nasıl bir yol izlemek gerekir , bursada yönlendirebileceğiniz usta varmıdır , şimdiden teşekkürler
Konu kirliliği olmaması adına arama yaptım sanırım en uygun burası ,
2011 model babadan yadigar bir spacy 110um var 60.000 kmye dayandık kendisi ile , yalnız aşırı derecede yağ eksiltmeye başladı , (1500 kmde bir yağı değişir 8000de bir varyatör temizlenip tahrik setini değiştiriyorum)
Nedendir nasıl bir yol izlemek gerekir , bursada yönlendirebileceğiniz usta varmıdır , şimdiden teşekkürler
yağ yeremi damlıyor yoksa motormu yakıyor?
onu kesin tespit etmek lazım, duman atıyormu eksozadan?
yağ yeremi damlıyor yoksa motormu yakıyor?
onu kesin tespit etmek lazım, duman atıyormu eksozadan?
Abi motor yakıyor çünkü yere damlatıyor olsa muhtemelen geceden sabaha kaldığı yerde illaki bir yağ olur diye düşünüyorum, duman atma olayına hiç dikkat etmedim.
Aslında daha açık anlatayım motor 2.5 senedir arkadaşımdaydı , baba hatırasıdır diye satmadımda arkadaşımla para motor takası yaptık sayılır işim düzeldiğinde alırım demiştim. Bu süreçte çok hor binilmiş , benim söylediğim şekilde itina ile binildiğini düşünmüştüm ama , (26.000) km yol yaptı motor onda yağı 4/5 binde bir değiştirmiş , sorduğumda 4 bin kmde tamamına yakını bitiyordu yağın dedi. Tekrar alacağım 2 haftaya kadar , bursada çok bir çevrem yok , kaliteli bir şekilde toparlamak istiyorum ömürlük bineceğim kısmet olursa.
Abi motor yakıyor çünkü yere damlatıyor olsa muhtemelen geceden sabaha kaldığı yerde illaki bir yağ olur diye düşünüyorum, duman atma olayına hiç dikkat etmedim.
Aslında daha açık anlatayım motor 2.5 senedir arkadaşımdaydı , baba hatırasıdır diye satmadımda arkadaşımla para motor takası yaptık sayılır işim düzeldiğinde alırım demiştim. Bu süreçte çok hor binilmiş , benim söylediğim şekilde itina ile binildiğini düşünmüştüm ama , (26.000) km yol yaptı motor onda yağı 4/5 binde bir değiştirmiş , sorduğumda 4 bin kmde tamamına yakını bitiyordu yağın dedi. Tekrar alacağım 2 haftaya kadar , bursada çok bir çevrem yok , kaliteli bir şekilde toparlamak istiyorum ömürlük bineceğim kısmet olursa.
anlaşıldı :(
yağın bittiğini gördüler demek.
kısacası çok uzun süreler yağsız veya çok az yağ ile kullanılmış motor malesef
anlaşıldı :(
yağın bittiğini gördüler demek.
kısacası çok uzun süreler yağsız veya çok az yağ ile kullanılmış motor malesef
Bursa yetkili servis ile görüştüm , - + 2500 civarı bir maliyet çıkardı,
Parçaları kendim internetten toplayıp burada bir yere mi yaptırsam ,
Yada sizin fikriniz nedir ��
Bursa yetkili servis ile görüştüm , - + 2500 civarı bir maliyet çıkardı,
Parçaları kendim internetten toplayıp burada bir yere mi yaptırsam ,
Yada sizin fikriniz nedir ��
valla o iş sıkıntı
kendin yapamıyorsan orjinal tüm parçaları alsan bile, işçilik herşeyi belirler
yani adam bu işi beceremiyorsa istersen parçaları nasa`dan getirt olmaz, düzgün birşey çıkmaz ortaya.
ne yazıkki motorsiklet tamircilerinin büyük bir kısmı balon.. iyi bir tamirci bulman lazım
valla o iş sıkıntı
kendin yapamıyorsan orjinal tüm parçaları alsan bile, işçilik herşeyi belirler
yani adam bu işi beceremiyorsa istersen parçaları nasa`dan getirt olmaz, düzgün birşey çıkmaz ortaya.
ne yazıkki motorsiklet tamircilerinin büyük bir kısmı balon.. iyi bir tamirci bulman lazım
Forum eski aktif günlerinde olsa her türlü bursadan birisinin yönlendirmesi ile çözülür aslında ama :(
İstanbulda sizin yönlendirebileceğiniz bir usta var mıdır , motor hali hazırda istanbulda zaten şuan orada hallettirip bursaya getirirdim.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.