PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : benzinde lpg ecusunu okuyup fakire cekiyor



dnr1
10-02-2013, 21:43
Dostlar mrb..aracimi benzin de kullanmak icin lpg butonundan off yapsamda kendini lpg deymis gibi bir sure sonra fakire cekiyor..arac bogulup gaz yemiyor..lpg aktif olunca benzindeymis gibi gaz yeme duzeliyor..ustaya bu sorunu nasil izah edip duzelttirebilirim..isin ozu lpg kapansa dahi ,benzinde lpg ecusunu okumaya devam ediyor..gasitaly marka olup arac alfa romeo 2.0 ..anlamadigim lpg kapaninca neden benzin kendini lpg gibi dusunmesi

yavuz364
10-02-2013, 22:17
Merhaba,
Problem bende mi bilmiyorum ama bahsettiğiniz şeyden birşey anlamadım :) ikinci olarak da bence tahmin ettiğiniz şey değil.. Yani benzindeyken Lpg deymiş gibi fakire çekme flan olmuyor bence.. çünkü ikisi için farklı beyinler var zaten öyle birşey mümkün değil..

alihan_27
10-02-2013, 22:31
Dostlar mrb..aracimi benzin de kullanmak icin lpg butonundan off yapsamda kendini lpg deymis gibi bir sure sonra fakire cekiyor..arac bogulup gaz yemiyor..lpg aktif olunca benzindeymis gibi gaz yeme duzeliyor..ustaya bu sorunu nasil izah edip duzelttirebilirim..isin ozu lpg kapansa dahi ,benzinde lpg ecusunu okumaya devam ediyor..gasitaly marka olup arac alfa romeo 2.0 ..anlamadigim lpg kapaninca neden benzin kendini lpg gibi dusunmesi

Benzinde iken lpg ecusu okunmaz. Hem benzinde hem lpgde sürekli benzin ecusu aktiftir.
Alfalarda fuel trim yani yakıt düzeltmesini kaç kilometrede yapıyor bilmiyorum ama yaklaşık 100-200 kilometre benzinde yol yapılırsa düzelmesi gerekir.
İlk çalışma haricinde sürekli lpg ile kullanılıyorsa, aracın ecusu lpgye göre avans, afr, rolantide değişiklik yapar. Benzine geçincede hemen düzelmez.

Osman Bahadır
11-02-2013, 00:40
LPG ECU'su benzin konumundayken benzin enjeksiyon sinyallerini doğrudan iletir. Düzeltme yapmaz, yapamaz. Ne yazılım, ne de donanım olarak bu mümkün değil.

Aracınızın benzinde fakire gitmesinin başkaca bir sebebi vardır.

Benzin pompanız yeterli basıncı sağlayamıyor olabilir, ki lpg ile uzun süre kullanılmış araçlarda bu sorunla genelde karşılaşılır. Benzin regülatörü bozuk olabilir. Benzin filtresi tıkalı, şişmiş olabilir. Tüm bunlar benzin basıncını düşürerek aracı benzinde fakire çeker.

Ayrıca kalibrasyon hatası bile olmuş olsa araç benzinde kendini fakire çekmez. Fakirse de zenginse de düzeltmeyle benzinde stokiyometrik oranı bulur.

Sonuç; yanlış yere bakıyorsunuz. Sorunu LPG'de değil benzin hattında arayın.

dnr1
11-02-2013, 09:15
Arac sabah direk benzinle calisirsa sorun yok..ister gazlama ister normal benzin pompasindan yana sikintim yok sanki..ama benzinle calisip ,tupe gecip ,tekrar benzine aldigimda,tup ayarlariyla dem edip short fuel trim yapiyor
.ertesi gun benzin degerlerine gore calisiyor..ayni olayi tekrarlarsam gene ayni ama hic lpg ye dokunmazsam sorunda olusmuyor..ama gun icinde stop etsem bile benzinde lpg gibi calismaya devam ediyor..tup u ben taktirdim..10000 oldu daha..ama sikintilardan. Yarisini benzinle gezmisimdir..yinede ilginize sagolun dostlar

dnr1
11-02-2013, 10:33
Galiba sorun su..lpg kalibrasyonum suan bozuk..ecu bunu algilayip duzeltmeyi aninda yapiyor..shortfuel trim,ve motor sogumadan yapilan start stoplari kaideye almiyor butun gun bu bilgileri kullaniyor ne zaman motor sogursa o zaman tekrar duzeltme yapip devam ediyor. Saygilarimla..

Osman Bahadır
11-02-2013, 13:10
Tekrarlayayım; LPG ECU'su benzin haritasını, benzin enjeksiyonunu değiştiremez. Sadece kalibrasyon sırasında verilen çarpanlara göre benzin enjeksiyonu üzerinden LPG haritası oluşturur.

Araç fakir kalibre edilmişse kısa dönemde SFT'de, uzun dönemde LFT'de +(artı) düzeltme biriktirir. Benzine geçtiğinizde ise bu artı düzeltmelerle zengin olarak başlar, sonra lambda değerlerini baz alarak önce -(eksi) SFT ile, devamında -(eksi) LFT ile kalibrasyonu yine uygun olan seviyeye getirir.

Araç zengin kalibre edilmişse kısa dönemde SFT'de, uzun dönemde LFT'de -(eksi) düzeltme biriktirir. Benzine geçtiğinizde ise bu eksi düzeltmelerle fakir olarak başlar, sonra lambda değerlerini baz alarak önce +(artı) SFT ile, devamında +(artı) LFT ile kalibrasyonu yine uygun olan seviyeye getirir.

Kısacası aracı benzinde kullandığınız zaman araç giderek fakire veya zengine çekmez, giderek stokiyometriğe çeker. Ve bu düzeltmelerde LPG ECU'sunun hiçbir etkisi yoktur.

Eğer kalibrasyon hatası olduğuna kanaat getirmişseniz, fuel trimlere de hakimseniz alın elinize OBD cihazını, SFT ve LFT değerlerini takip ederek yolda ayar yapın.

Tabi tüm bunlar ancak lambda sensörleriniz sağlamsa ve yakıt hattı basıncı düzgünse doğru sonuç verir.

dnr1
11-02-2013, 13:42
Eyvallah hocam allah razi olsun..ellerine saglik hersey anlasildi sikinti yokmus..sadece duzeltme yapiyormus