PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Suzuki jimny hakkında.?



YavuzNaz
11-02-2013, 18:34
Selamlar bir süredir aklımı çelen başlıkta belirttiğim 2005 ve üzeri Suzuki nin bu sevimli arazi canavarı diye birkaç kişiden duyduğum jip hakkında bilgi sahibi olan varmıdır, kronik sorunu, alırken dikkat edilmesi gereken püf noktaları, alıcaksak hangi donanıma sahip olanını bi JLX birde 4WD CD diye geçen iki modeli var sanırım, gözle gördüğüm ilk fark JLX lerde manuel arazi yok 4WD lerde var başka ne gibi farklılıklar var, yakıt durumu nedir bilgisi olan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f9/1998_Suzuki_Jimny_01.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cc/Suzuki_Jimny_Mammut_rear.JPG

gökberk
11-02-2013, 18:37
Kendisinde hayran olduğum bir Jimny var.

http://www.techturkey.com/forum/members/1539-brtan.html

http://img195.imageshack.us/img195/7605/20130117150047.jpg

Nightfish
11-02-2013, 18:42
Bizde otomatik olanı vardı, fazlasıyla memnunduk. En son makyajlı versiyonuydu. Dışları aynı kalıyor ama konsol ve direksiyondan anlayabilirsiniz makyajı.

Kronik sorun vs gibi sıkıntılarımız olmamıştı.

b.ustaoglu
11-02-2013, 18:58
ufaktır mufaktır ama iyi lastiklerle boyundan büyük işler yapar :) bir kaç modifikasyonla ciddi anlamda arazi aracı sınıfına girebilir... çok arıza veren, bozulan bi araba değildir zaten suzuki genel olarak. bu modeli de oldukça iyi keyif verir her şekilde :)

Volkann
11-02-2013, 19:14
bir kaç sefer kullanmışlığım oldu. ufak ve atik bir araç manueli gayet zevkli :)

yan53
11-02-2013, 19:16
Cok hard offroad yapmayacaksan olabilir cunku elektronik 4 cekere geciyor sikinti yasatabiliyor...birde cok dardir

TayfunS
11-02-2013, 20:11
Kısa olduğu için avantajlı arazide

Ranthor
11-02-2013, 20:26
annem illa jimny isterim diye tutturdu, aldik ve iki senedir kullaniyor.
sorunsuz, rahatsiz, saglam super bir araba. otomatik vitesleri biraz cok yakiyor (9-10 lt 100km de).

araziye de gittim, standart bir araba icin super.

ici dar ve arkadalari makas olsa gerek, cok rahatsiz arkada oturmak

220T
11-02-2013, 22:42
Arazide çok marifetli bir araçtır.Eğer arazide de kullanılacaksa yanlış hatırlamıyorsam 2003-2004 olanlarda 2. bir vites bulunuyor,bunu tavsiye ederim;üst modellerde ise düğmelerle geçiş yapılıyor.Motoruna göre yakıtının biraz fazla olduğu söyleniyordu,çip yaptırıp memnun olanlar da var. gezenbilir sitesinde bu araçlar üzerine epey bilgi mevcut,oraya da göz atabilirsiniz.

YavuzNaz
12-02-2013, 08:00
Kendisinde hayran olduğum bir Jimny var.

http://www.techturkey.com/forum/members/1539-brtan.html

http://img195.imageshack.us/img195/7605/20130117150047.jpg
Görüntü olarak tam istediğim şekil benimde bu teşekkür ederim :)

Bizde otomatik olanı vardı, fazlasıyla memnunduk. En son makyajlı versiyonuydu. Dışları aynı kalıyor ama konsol ve direksiyondan anlayabilirsiniz makyajı.

Kronik sorun vs gibi sıkıntılarımız olmamıştı.
evet içerisinde ufak değişiklikleri bende dikkat edince fark ettim teşekkür ederim,

ufaktır mufaktır ama iyi lastiklerle boyundan büyük işler yapar :) bir kaç modifikasyonla ciddi anlamda arazi aracı sınıfına girebilir... çok arıza veren, bozulan bi araba değildir zaten suzuki genel olarak. bu modeli de oldukça iyi keyif verir her şekilde :)
Ufak oluşu benim daha çok hoşuma gidiyor açıkcası yükseltme kiti ve güzel bir lastik takımı ile şahane olur kanısındayım teşekkür ederim :)

bir kaç sefer kullanmışlığım oldu. ufak ve atik bir araç manueli gayet zevkli :)
Bende manuel düşünüyorum teşekkür ederim :)

Cok hard offroad yapmayacaksan olabilir cunku elektronik 4 cekere geciyor sikinti yasatabiliyor...birde cok dardir
Hard off road yapamam zaten çok fazla off road tecrübem yok ancak haftasonları biraz çamurlu doğa gezileri yaparım, manuel arazi vitesine sahip olanlarıda var sanırm, onlardada aynı sorun yaşanabiliyormu.?

Kısa olduğu için avantajlı arazide


annem illa jimny isterim diye tutturdu, aldik ve iki senedir kullaniyor.
sorunsuz, rahatsiz, saglam super bir araba. otomatik vitesleri biraz cok yakiyor (9-10 lt 100km de).

araziye de gittim, standart bir araba icin super.

ici dar ve arkadalari makas olsa gerek, cok rahatsiz arkada oturmak
çok sevimli baya hoşuma gitti oturduğum semtte bir tane var her sabah görüyorum iç mekan dar onu fark ettim, manuel vites düşünüyorum yakıt konusunda biraz daha ekonomik olur, ayrıca keyfide başka olur teşekkür ederim :)

Arazide çok marifetli bir araçtır.Eğer arazide de kullanılacaksa yanlış hatırlamıyorsam 2003-2004 olanlarda 2. bir vites bulunuyor,bunu tavsiye ederim;üst modellerde ise düğmelerle geçiş yapılıyor.Motoruna göre yakıtının biraz fazla olduğu söyleniyordu,çip yaptırıp memnun olanlar da var. gezenbilir sitesinde bu araçlar üzerine epey bilgi mevcut,oraya da göz atabilirsiniz.
suzukilerin arazide başalarılı oldukları çok kişi tarafından söylenmiş test edilmiş, hem ufak oluşu hemde arazide gösterdiği ufak çaplı performansı hemde tip olarak beni cezbetti kısmet olurda alırsam ufak çapta iyileştirmeler yaparım yeterli gelmezse, arazi vitesi konusunda kimisinde manuel vites var kimisinde elektronik onu fark ettim ancak hangisi daha sorunsuz onu tecrübe eden birinden öğrenmem gerekli, bahsettiğin siteye göz attım kendimce biraz bilgi topladım teşekkür ederim :)

darkmoon
12-02-2013, 08:28
Bizim yukarki sitede bir tane var homologasyondan geçmiş offroad için kullanılıyor sanırım benim çok beğendiğim boyundan büyük parasından fazla iş yapan bir araç.. keşke birde biraz donanım ve konfor olarak doldursalarmış çok daha fazla insanın tercih alanına girerdi o zaman kesin.

constantine_502
12-02-2013, 08:30
eski aracım 2004 jimny di. çok fazla keyif alarak kullandım. resimler şuan kullandığım bilgisayarda yok ama akşam atarım. offroad da ciddi iyi bir araç. tek sorunu ufak olması. eğer 4 kişi binip ben offroad yapacağım derseniz biraz zor oluyor. bagaj çok küçük olduğü için kamp malzemeleri vsvs gibi eşyalarınızı koyacak yer bulamıyorsunuz. sattıktan sonra çok pişman olmuştum :) şuan biraz birikimim olsa gene jimny alırım. off road ekipmanları için fikir alışverişinde bulunabiliriz. ben 1 sene kadar üstünde çalışmıştım çünkü. çoğu yerini bilirim jimnynin.

parça fiyatları çok uçuk bunu da söylemiş olayım

__FrK__
12-02-2013, 08:41
makyajlılar daha güzel gunluk de kullanmak için ancak içi gerçekten çok dar ve lpg şart. lpg uyumu çok iyi performansı falan güzel bir araba. elektronık dif. de çok güzel çalışıyor bisiklet gibi araba kesinlikle zevkli

YavuzNaz
12-02-2013, 08:47
Yorumlar için teşekkür ederim,

Constantin
benim kafamı kurcalayan tek şey elektronik arazi vitesi, mekanik olanını tercih etmem gerektiğini düşünüyorum, hem tamiri hem sorunsuzluğu açısından, tabi kullanan tecrübe sahibi olan kişilerin yorumları benim için çok önemli, ben öyle haldur huldur kayalara tırmanacak değilim, jimny hem bir başlangıç olarak istiyorum :)

YavuzNaz
12-02-2013, 08:50
makyajlılar daha güzel gunluk de kullanmak için ancak içi gerçekten çok dar ve lpg şart. lpg uyumu çok iyi performansı falan güzel bir araba. elektronık dif. de çok güzel çalışıyor bisiklet gibi araba kesinlikle zevkli

Hacı benim tek düşüncem elektronik diff. mi yoksa manuel olanmı tek tecrübe etmiş bu araca sahip olmuş arkadaşlardan bu yorumu bekliyorum, gerçekten çok hoşuma gitmeye başladı dünden bu yana çok araştırdım, ilk etapta yükseltme kiti ve güzel 4 lastik ile başlamak istiyorum :) cilala parlat sıkıldım çamurda gezmek istiyorum :)

__FrK__
12-02-2013, 08:59
bir arkadaşımızda vardı eski yeni aynı anda 2 tane falan bile oldu :) ben makyajlısına bindim bir kaç kere. o eskisini pek tavsiye etmezdi yenisi ile yada genel olarak araba ıle alakalı hiç bir şikayetini duymadım ki onlar her turlu gunluk ve offroad olarak kullanıyorlardı. guzel bı jant lastık ve sanayı işi yükseltme kiti ile ufak tefek amatör olarak epey mutlu eder. Ama lpg şart :D

darkmoon
12-02-2013, 09:01
Bizim burda homologasyondan geçmiş bir tane var şinorkelinden önünde elektrikli vincine kadar her bir şeyi var yerdende baya bir yüksek çok tatlı duruyor..

YavuzNaz
12-02-2013, 09:09
bir arkadaşımızda vardı eski yeni aynı anda 2 tane falan bile oldu :) ben makyajlısına bindim bir kaç kere. o eskisini pek tavsiye etmezdi yenisi ile yada genel olarak araba ıle alakalı hiç bir şikayetini duymadım ki onlar her turlu gunluk ve offroad olarak kullanıyorlardı. guzel bı jant lastık ve sanayı işi yükseltme kiti ile ufak tefek amatör olarak epey mutlu eder. Ama lpg şart :D
Aynen tam istediğimde bu bi çıtır yükseltme, lastikler sonra ver elini belgrad :D lpg ile tam uyum sağladığını bende duydum zaten benzinin 5 lira olduğu memlekette lpgsiz kullanamam :)

Bizim burda homologasyondan geçmiş bir tane var şinorkelinden önünde elektrikli vincine kadar her bir şeyi var yerdende baya bir yüksek çok tatlı duruyor..
yapılmış olarak oturduğum semtte var birtane vinç lastikler felan şahane duruyor ya :)

constantine_502
12-02-2013, 09:45
Yorumlar için teşekkür ederim,

benim kafamı kurcalayan tek şey elektronik arazi vitesi, mekanik olanını tercih etmem gerektiğini düşünüyorum, hem tamiri hem sorunsuzluğu açısından, tabi kullanan tecrübe sahibi olan kişilerin yorumları benim için çok önemli, ben öyle haldur huldur kayalara tırmanacak değilim, jimny hem bir başlangıç olarak istiyorum :)

sistem aynı sadece biri elektronik diğeri manuel. elektronik olanların altta bir sensörü var onlar arazide sorun yaratıyor sadece ama onun içinde çok güzel koruma saclar var. sorun olmaz yani istediğin modelini al. 2004-2005 mekanik 4wd ye alma 2006 ve üstü elektronik. 2006 ve üstünün torpitosu yeni tip, tamponlar vs makyajlı özellikle konsol çok daha şık. ben yükseltme kiti + 30*9,5 mt lastik + snorkel + telsiz + vinç + lgp ile kullanıyordum :) çok fazla memlundum. resmen bozulmuyor. lpg ile ilgilide atiker takan arkadaşım vardı rolentide sorun yaşadı çözemedi. ben stefenelli kullandım çok çok memlundum. benzinde yakıtı fazla bilginiz olsun. kullanacağım derseniz lpg şart gibi. dif kilidi duruma göre takılabilir. arkada mekanik kilitler takılıyor çok da verimli oluyor ama lastikler çok çabuk bitiyormuş. onun yerine arb nin habalı kilitleri var o da kompresörüydü kilidiydi derlen 3000 liraları buluyor. ramakdan tam emin değilim ama bu civarda. onun haricinde büyük lastiklerle çok şık duruyor. 1,3 motora göre performansı gayet iyi zaten arazide low viteste canavar oluyor çıkamayacağınız yer yok. aks araları kısa olduğundan çoğu aracın altının oturduğu lastik kanallarına düşmeden ortadan ilerleyebiliyorsunuz :) arazide çok çok başarılı çünkü hafif ve kısa. yaklaşma - uzaklaşma açıları çok iyi.

Burak Mehmet
12-02-2013, 09:47
bizim gruptada var 2 tane jimny harikalar yaratıyorlar...
http://www.gezenbilir.com/index.php?action=dlattach;topic=90764.0;attach=553 904;image

arazide cidden başarılı araçlar.ucuz modifiyelerle büyük abilerinede kafa tutuyor.. ama yakıt konusunda 1.3 lt lik bir japon gibi düşünmeyin..10 lt civarı bir benzin tüketimi var...

not: bahsettiğim yakıt tüketimi 215/75/15 BFGAT lastikli 2" yükseltmeli jimny için geçerlidir

YavuzNaz
12-02-2013, 10:00
sistem aynı sadece biri elektronik diğeri manuel. elektronik olanların altta bir sensörü var onlar arazide sorun yaratıyor sadece ama onun içinde çok güzel koruma saclar var. sorun olmaz yani istediğin modelini al. 2004-2005 mekanik 4wd ye alma 2006 ve üstü elektronik. 2006 ve üstünün torpitosu yeni tip, tamponlar vs makyajlı özellikle konsol çok daha şık. ben yükseltme kiti + 30*9,5 mt lastik + snorkel + telsiz + vinç + lgp ile kullanıyordum :) çok fazla memlundum. resmen bozulmuyor. lpg ile ilgilide atiker takan arkadaşım vardı rolentide sorun yaşadı çözemedi. ben stefenelli kullandım çok çok memlundum. benzinde yakıtı fazla bilginiz olsun. kullanacağım derseniz lpg şart gibi. dif kilidi duruma göre takılabilir. arkada mekanik kilitler takılıyor çok da verimli oluyor ama lastikler çok çabuk bitiyormuş. onun yerine arb nin habalı kilitleri var o da kompresörüydü kilidiydi derlen 3000 liraları buluyor. ramakdan tam emin değilim ama bu civarda. onun haricinde büyük lastiklerle çok şık duruyor. 1,3 motora göre performansı gayet iyi zaten arazide low viteste canavar oluyor çıkamayacağınız yer yok. aks araları kısa olduğundan çoğu aracın altının oturduğu lastik kanallarına düşmeden ortadan ilerleyebiliyorsunuz :) arazide çok çok başarılı çünkü hafif ve kısa. yaklaşma - uzaklaşma açıları çok iyi.
Çok teşekkür ederim bilgiler için diğer sitede seninde yorumlarının olduğu konulardan baya bilgi edindim, 2004 modellerde manuel diff var, hard off road yapılmayacaksa 5cm yükseltme kiti, at lastik ideal olur kanısına vardım, ancak elektronik diff e çok sıcak bakamıyorum biraz ürkütüyor :)

bizim gruptada var 2 tane jimny harikalar yaratıyorlar...
http://www.gezenbilir.com/index.php?action=dlattach;topic=90764.0;attach=553 904;image

arazide cidden başarılı araçlar.ucuz modifiyelerle büyük abilerinede kafa tutuyor.. ama yakıt konusunda 1.3 lt lik bir japon gibi düşünmeyin..10 lt civarı bir benzin tüketimi var...

not: bahsettiğim yakıt tüketimi 215/75/15 BFGAT lastikli 2" yükseltmeli jimny için geçerlidir

evet yakıt konusu zihnimde baya netleşti :) ben lpg ile kullanmak istiyorum ufak çaplı modifiyeler ile heran araziye dalacak kıvama getirsem yeter bana :)

constantine_502
12-02-2013, 10:08
elektronik yada makanik olan dif değil, arazi vitesi. jimny de ortada dif. yok. yani aracı kuru zeminde 4 çekerde kullanamazsınız, kuru zeminde 4wd konumunda virajlarda lastik dönüş hızları farkından araç ciddi anlamda kasılıyor. bu aks kırmaya kadar gidiyor bilginiz olsun. yani şehiriçi 2 çeker sadece arazide 4 çeker kullanabilirsiniz (sadece lastiğin kayabileceği zeminlerde).

YavuzNaz
12-02-2013, 10:26
onu karıştırıyorum sürekli :) manuel arazi vitesi ile elektronik arasında ne gibi farklıklar var, sormamdaki sebep sadece arazi kullanımı için normal kullanım için değil, hangisi tercih edilmeli mesela araç biraz zorlandığında bu iki tipten hangisi daha sorunsuz olur.

Günkut
12-02-2013, 10:27
Kullanan arkadaşlara soruyorum;
jimmy ile 2 karış balcık camurdan cok üst seri degilde normal tırnaklı bir lastik ile cıkarmıyız acaba ? :D

constantine_502
12-02-2013, 10:32
onu karıştırıyorum sürekli :) manuel arazi vitesi ile elektronik arasında ne gibi farklıklar var, sormamdaki sebep sadece arazi kullanımı için normal kullanım için değil, hangisi tercih edilmeli mesela araç biraz zorlandığında bu iki tipten hangisi daha sorunsuz olur.

ikiside oran olarakda işleyiş olarakda aynı. biri manuel biri elektronik. arazide mekanik sistemler her zaman daha iyidir ama dediğim gibi elektronik kullanan da çok arkadaşım vardı, sadece altına şanzıman koruması yaptırıyorsun sorun kalmıyor. elektronik olanların iç torpitosu yeni tip ve çok hoş. tamamen size kalmış yani. ama arazide mekanik her zaman iyidir.

constantine_502
12-02-2013, 10:34
Kullanan arkadaşlara soruyorum;
jimmy ile 2 karış balcık camurdan cok üst seri degilde normal tırnaklı bir lastik ile cıkarmıyız acaba ? :D

çamur zeminler çok farklı. eğer çamur zeminin dibi sertse ve aracın altı oturana kadar lastikleriniz sert zemine ulaşırsa hiçbir problem yaşamazsınız. doğru lastikle ben tampon hızasına kadar balçıkta gidebiliyordum. yumuşak çamurda zaten çok sorun yaratmıyor. araç hafif olduğundan sert çamurda da çok batmıyor zaten.

darkmoon
12-02-2013, 18:58
6VuXTM0rjsc

Burak Mehmet
14-02-2013, 15:15
Kullanan arkadaşlara soruyorum;
jimmy ile 2 karış balcık camurdan cok üst seri degilde normal tırnaklı bir lastik ile cıkarmıyız acaba ? :D

Çamur var çamur var.. o çamurun lastiğine uygun olup olmadığını anlamak büyük mesele :)

constantine_502
14-02-2013, 15:35
resimlerin olduğu pcye ulaşamadım daha bunda tek foto varmış şimdilik tadımlık :)

http://c1302.hizliresim.com/16/g/k39wt.jpg

constantine_502
14-02-2013, 22:42
http://a1302.hizliresim.com/16/g/k3u8f.jpg

http://a1302.hizliresim.com/16/g/k3u97.jpg

http://a1302.hizliresim.com/16/g/k3udy.jpg

http://a1302.hizliresim.com/16/g/k3ufd.jpg

bendeki 2. günü :)

http://a1302.hizliresim.com/16/g/k3ufv.jpg