Orijinalini görmek için tıklayınız : Turbo Egsoz Yapımı?
ghibli06
12-02-2013, 14:35
arkadaşlar V6 biturbo için egsoz işine girişeceğim, eskisinin hali aşağıdaki gibi:
http://img405.imageshack.us/img405/7058/photo36vn.jpg
http://img827.imageshack.us/img827/5470/photo37fg.jpg
fikir almak istediğim noktalar şunlar;
DP dahil sona kadar kaynaksız CNC büküm kromdan mı yapsam?
51 mm yeterli mi?çünkü son susturucularım maserati özel yapım ve daha iyisi yok diyor deneyenler, son susturucu girişlerimi daha fazla büyütmek istemiyorum...
DP için her hangi bir uygulama önerisi olan var mı? bazıları DP yi ayrı yapıp devamıyla flanşla birleştiriyor...
her bank için bir tane küçük susturucu düşünüyorum hem sesi biraz kıssın (cidden etraf rahatsız oluyor) hem de alt devirleri çok az tutsun, Gürcell le EVC ayarlarken response u ayarlarken alt devirleri doldurdukça sonlardaki basıncımız az da olsa düştü çünkü...
malzemeyi kendim alıp atölyede yapacağım o nedenle her türlü öneriye açığım...
parçlı üretim yapın bence yarın bir gün herhangi bir şekilde hasar arıza olduğnda komple egzoz indirmeyin yada vurursunuz vs altını o kısmı söker atarsınız araya flex atın, araba sallandıkça egzoz arabadan bağımsız hareket ettikçe ağırlık farklı yerlere binecek bunu engeller bi nebze
aklıma şu geliyor mesela kaynaksız komple turbodan itibaren yaptınız bunu takozla bağladınız arabaya, egzoz sallandıkça turboyu bağlantıyı sallamak isticek zayıf yerlerden kasıp kıracak o yüzden parçalı üretim yapın bence hem sökme takma kolay olur
ghibli06
12-02-2013, 17:03
peki ufak 2 tane susturucu olayına ne dersin? zaten onları takarsam mecburen ek olacak onları flanşlı yapabilirim...
Osman Bahadır
12-02-2013, 17:05
Bülent abi, Semih'in de dediği gibi, orjinalinde nerede flex, havşa varsa yine oraya koy, öncesi veya sonrasında da flanşla ayır derim ben. Komple tek parça boru hem sök tak için, hem tamir açısından, hem de kasıntı açısından sıkıntı olabilir. Downpipe ayrı, geri kalan horizontal kısım ayrı iki parçalı olabilir.
Çap için turbo egzoz türbininin çapına ve motor hacmine bakmak lazım. Senin ghibli 2.0 mı 2.8 miydi hatırlayamadım.
ghibli06
12-02-2013, 17:10
Osman benimki 2,0...
ghibli06
12-02-2013, 17:15
https://lh6.googleusercontent.com/-fR_XqtSVr50/RvVs5rwHULI/AAAAAAAABBY/1rf2afCia4A/s711/04092007226.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-lOPPh-GBh-0/RvVrYrwHT6I/AAAAAAAAA_I/FodRAc42KfI/s533/04092007224.jpg
yurt dışında ciddi bir üretici bunu satıyor...
Osman Bahadır
12-02-2013, 17:18
Osman benimki 2,0...
O zaman bence 51'likte kalmakta fayda var. 51x2 daire alanından 72'lik boruya denk gelecek zaten. Bütüyütüm desen geometrik olarak alan artacak, üstelik çift hat...
ghibli06
12-02-2013, 17:29
O zaman bence 51'likte kalmakta fayda var. 51x2 daire alanından 72'lik boruya denk gelecek zaten. Bütüyütüm desen geometrik olarak alan artacak, üstelik çift hat...
tamam fotodaki de 51 lik zaten, sana geçen bahsettiğim geçiş borularını farkettin mi? wideband sensörünü oraya takmışlar sonrasında...
abi o aradaki borular sadece yapıyı güçlendirmek içinmi yoksa geçiş için izin veriyormu?
ghibli06
12-02-2013, 17:40
Semih hocam bu açıklayıcı olur sanırım
https://lh4.googleusercontent.com/-pgEBxAP0YoM/RvVsPrwHUDI/AAAAAAAABAU/Y_MdUBOao80/s711/04092007259.jpg
Abi sahsi fikrim bu tip bir uygulama bana gore O bolgelerde turbulansa yol acacak kayip olacak genel olarak bana kalirsa mantiksiz ama neden boyle birsey yapmislar su an icin dusunemedim ama tasarim olarak bir avantaj saglarmi bilemedim, ogrendiklerime gore yaratmaz bence
Osman'inda fikrini gormek isterim belki ben tek yonlu bakiorum
Ayrica ara baglantilari v bandde yapabilirsin abi
ghibli06
12-02-2013, 17:52
Osman da oradan geçiş olmaz ilk anda oraya dolan gaz ne ise orda kalır demişti... ben de ikilemde kaldım, aslında deneyip ne derece değiştiğine bakmak lazım diyeceğim ama sök tak tekrar yap vs çok uzun iş... ben de bu köprünün işe yarayacağını düşünmüyorum belki köprü yapılan borunun çapı büyütülebilir... peki orta susturucu için fikir alayım?
Osman Bahadır
12-02-2013, 17:58
Bülent abi,
Ben iki bankın hatlarını birbirinden epey ayrı gidiyor diye düşünmüştüm görmediğim için. Ortada bu denli birlikte, yanyana gidiyorsa sensöre yer yapılabilir. Hem bu yakınlık, okumadaki etkinliği de artıracaktır.
Ancak Semih'in de dediği gibi dik kesen bağlantılar türbülans yapacak ve o bölgede akış sağlıklı olmayacaktır.
Hatları birleştirme fikri bence temelinde zaten çok makul değil.
Benim kendi aracım olsa, iki hatta da wideband yeri yapar, birine bağlar ayarımı yapar, ötekine tapa takar, değerleri takip eder, sonra kontrol için de arada bir ötekine bağlardım. Böylelikle hem bank1 ve bank2'nin ne derece sağlıklı çalıştığını da ayrı ayrı gözlemleyebilirken, hem de türbülans oluşturmamış, iki ayrı hattın mantığındaki düzgün akışı bozmamış olurdum.
ghibli06
12-02-2013, 18:03
Osman senin dediğin gibi yapacağım, orta susturucu ve de sensör yerlerine ne diyorsunuz? EGT nin yeri bir hayli aşağıda ama bu aracın bütün modifiyeli egsozlarında hemen hemen aynı yere koymuşlar, O2 sensörünü DP nin hemen bitimine koyarım EGT yi nereye koymalı? hemen belirteyim turbo ile manifolt arasına koyma şansım yok eli bile girmiyor bırakın bir şey takmayı...
Osman Bahadır
12-02-2013, 18:07
Abi wideband sensörü hatların birbirine yaklaştığı yere koyman bence uygundur. Böylelikle hem ondan ona söküp takması da kolay olur, hem de çok uzaklaşmazken, sensör sağlığı açısından da çok yaklaşmamış olur.
EGT yeri ile ilgili Hakan abi(Maxi) görürse daha iyi bir fikir verecektir. Turbo sonrası olacak olması dezavantaj.
tdipower
12-02-2013, 18:13
egt normalde turbo ile silindir kapak arasında manifoldun üstüne biryere takılmalıdır, fakat kullanılan turbolar genelde pahalı olduğu için sensörün erimesi vs. durumlarda kopan parçaların turboya zarar vereceği düşünülerek turbo sonrasına takar herkes :) bende turbo sonrasına koydum sensörü o şekilde 80-100 derece kadar düşük okuduğu söyleniyor limit değerleri göz önünde bulundurarak gözlemlenebilir diye düşünüyorum sıcaklık.
ghibli06
12-02-2013, 18:15
en iyi ihtimalle buraya koyabilirim...
https://lh4.googleusercontent.com/-AAA8Y4LPTxQ/RvVtdLwHUSI/AAAAAAAABCU/y_MeldWkGQw/s711/04092007260.jpg
Bülent abi,
Ben iki bankın hatlarını birbirinden epey ayrı gidiyor diye düşünmüştüm görmediğim için. Ortada bu denli birlikte, yanyana gidiyorsa sensöre yer yapılabilir. Hem bu yakınlık, okumadaki etkinliği de artıracaktır.
Ancak Semih'in de dediği gibi dik kesen bağlantılar türbülans yapacak ve o bölgede akış sağlıklı olmayacaktır.
Hatları birleştirme fikri bence temelinde zaten çok makul değil.
Benim kendi aracım olsa, iki hatta da wideband yeri yapar, birine bağlar ayarımı yapar, ötekine tapa takar, değerleri takip eder, sonra kontrol için de arada bir ötekine bağlardım. Böylelikle hem bank1 ve bank2'nin ne derece sağlıklı çalıştığını da ayrı ayrı gözlemleyebilirken, hem de türbülans oluşturmamış, iki ayrı hattın mantığındaki düzgün akışı bozmamış olurdum.
Bence cift sensor kullanilabilir boyle bir durumda ki guzelde olur aslinda
ghibli06
12-02-2013, 19:24
iki tarafa da yerini açacağım zaten çift sensörü ben de istiyorum... bir de sayın arkadaşlar şu orta susturucu hakkındaki fikirlerinizi 1905. kez sorayım :D
Bence koyma abi benim egzoz mantigima ters prta susturucu:)
ghibli06
12-02-2013, 19:37
altı biraz da olsun doldurup basıncı yüksek devirde açmaya yardımcı olmaz mı? ya da DP de genişten dara bir dizayn daha mı faydalı olur?
altı biraz da olsun doldurup basıncı yüksek devirde açmaya yardımcı olmaz mı? ya da DP de genişten dara bir dizayn daha mı faydalı olur?
susturucu üst devirlerde ve yüksek basınçlarda kısıtlar bana kalırsa tabi bu ne kadar ve nasıl bir susturucunun kullanılacağına bağlı
dpyi genişten dara doğru yapabilirsin bence abi, yararı olur bana göre
alicancalis
13-02-2013, 07:46
Benim tavsiyem Nevzat usta'ya gitmeniz olucak. İşçiliği çok iyidir. (koç egsoz)
ghibli06
13-02-2013, 09:01
Benim tavsiyem Nevzat usta'ya gitmeniz olucak. İşçiliği çok iyidir. (koç egsoz)
teşekkürler, yıllardır işlerimi İvedikte Star egsoz yapar, bu sefer malzemeyi hazırlayıp yine orada taktıracağım, Koç egsoza iş yaptıran çok arkadaşım var hiç gitmedim ama hakkında herkes iyi konuşur...
abi sende CNC boru büküm mü var, yoksa boru büktürüp kaynak işlerini mi sen yapacaksın?
boruların orjinal ebatı nedir ?
ghibli06
13-02-2013, 10:46
abi sende CNC boru büküm mü var, yoksa boru büktürüp kaynak işlerini mi sen yapacaksın?
CNC büküm bende yok ama İvedikte ve Ostim'de çalıştığımız yerler var kaynak işi ise atölyede var makine imalatı yaptığımız için, ayrıca yüklü miktarda krom da alıyorum kendi işlerim için...
ghibli06
13-02-2013, 10:47
boruların orjinal ebatı nedir ?
orj. boru ölçüsü 44-45 mm...
Bence CNC büküm boru yaptırın. Hem daha kolay hem daha ucuz. 1'er tane yedek bile yaptırsanız daha mantıklı bir yere vurursanız boru değişir. Ayrıca bence çift sensör kullanın o adamların gösterdiği kendince yaptıkları X pipe (!) ile sensörü oraya koymak çok saçma geliyor. Innovate'in çok güzel çift wideband üniteleri var.
ghibli06
13-02-2013, 13:17
evet o geçişleri yapmayacağım, çifte geçerim yerlerini hazır tutayım da...
Gunes G.
13-02-2013, 13:45
Cift gelen sistemi x pipe yaparsaniz hem performans hem ses acisindan daha basarili bir sonuc elde edersiniz. Bahsettigim gibi bir yapidaki egzoz, motorunuzun scavange efektini arttiracagi icin performansinida arttiracaktir.
Pypes Performance Exhaust - Crossovers (http://www.pypesexhaust.com/xpipes.html)
Bu linktekiler gibi oldugu zaman ise yarar, sizin gosterdiginizi kasap yapmis :)
ghibli06
13-02-2013, 18:47
X-pipe yapanlar memnun kalmamışlar ghiblide sanırım atmosferik ve turbo fark ediyor, turbo V motorlarda X-pipe yapan var mı aramızda?
Gunes G.
13-02-2013, 19:56
Aslinda ben aracin amacini sormadan x pipe dedim ama tahminim aracin gunluk kullanim icin olduguydu dogru mudur?
Eger ki gunluk trafikte kullanilacaksa, duzgun dizayn edilmis bir x-pipe yakit ekonomisi bile saglayacaktir. Sebebi basit, arac ne kadar turbo olsa da basinc yokken durum farkli bir hal aliyor. Vakumladigiyla turboyu doldurmaya baslayacak, belirli bir devire kadar o turbo hep bir handikap olacak, belirli bir devirde ise turbo artik handikap olmaktan cikip getirisi goturusunden fazla olacak.
Bu devirlere atmasyondan rakamlar verelim daha rahat anlasilmasi acisindan. 1800 devirde spoolamaya basliyor diyelim, 2500 devire de kirilma noktasi olan turbonun getiri vs goturu denkleminin 1:1 oldugu yer diyelim, 2500'den sonrasida turbonun kazanim yarattigi yer diyelim.
Gunluk araci kullanirken
%70 1500-3500 arasi
%18 3500-6000 arasi
%12 6000 uzeri
kullandigini varsayalim. Ornek boyle olunca o x pipe cok sahane is yapar mesela.
Ama haksizlik olmasin X pipe'a da atmasyon handikap verelim, 6000 devirden sonra bozulan flowdan oturu max gucu %5 kaybettiriyor diyelim. Rakamlari fazla fazla veriyorum ki boyle bile olsa denklem degismeyecek cunku.
Simdi amac dyno queen olmaksa, manifolda filan gerek yok ver downpipe'tan yere devam et, ama amac kullanilabilir, sehir icinde seni mutlu edecek bir aracsa o scavenge effect isine daha cok yarayacaktir.
Kisacasi x pipe daha iyi ya da daha kotu diye bir yorum olamaz. Duruma rolatif iyi ya da kotu sonuc verebilir denebilir...
Birazda gerceklerden bahsedelim, benim aracimda mivec var, subab overlap ayarini yapabiliyorum, buyuk bir nimet cunku her devirin optimum overlap miktari farkli. Bunu ayarlayabiliyor olmama ragmen, manifolddan sonra gelen downpipe uzerine cutout taktigimda, mivec'e takla attirsam bile hic yoksa 500 devire yakin gec doldurmaya basladi turbom sirf o kaybedilen backpressure yuzunden. Dolduktan sonra ust devirlerde dunya bana guzeldi belki ama o giden 500 devir sehir ici kullanimda net olarak negatif yansidi haliyle. Kisaca turboda backpressure ya da scavenge onemli degildir diye dusunenlere otomobillerin sadece max gucu urettikleri devirde sabit gitmedigini hatirlatirim. Ha yaris otomobili hazirliyorsaniz orasi ayri tabi, als filan kullanip manifolddan sonrasini hic takmasanizda olur...
ghibli06
13-02-2013, 20:20
Aslinda ben aracin amacini sormadan x pipe dedim ama tahminim aracin gunluk kullanim icin olduguydu dogru mudur?
Eger ki gunluk trafikte kullanilacaksa, duzgun dizayn edilmis bir x-pipe yakit ekonomisi bile saglayacaktir. Sebebi basit, arac ne kadar turbo olsa da basinc yokken durum farkli bir hal aliyor. Vakumladigiyla turboyu doldurmaya baslayacak, belirli bir devire kadar o turbo hep bir handikap olacak, belirli bir devirde ise turbo artik handikap olmaktan cikip getirisi goturusunden fazla olacak.
Bu devirlere atmasyondan rakamlar verelim daha rahat anlasilmasi acisindan. 1800 devirde spoolamaya basliyor diyelim, 2500 devire de kirilma noktasi olan turbonun getiri vs goturu denkleminin 1:1 oldugu yer diyelim, 2500'den sonrasida turbonun kazanim yarattigi yer diyelim.
Gunluk araci kullanirken
%70 1500-3500 arasi
%18 3500-6000 arasi
%12 6000 uzeri
kullandigini varsayalim. Ornek boyle olunca o x pipe cok sahane is yapar mesela.
Ama haksizlik olmasin X pipe'a da atmasyon handikap verelim, 6000 devirden sonra bozulan flowdan oturu max gucu %5 kaybettiriyor diyelim. Rakamlari fazla fazla veriyorum ki boyle bile olsa denklem degismeyecek cunku.
Simdi amac dyno queen olmaksa, manifolda filan gerek yok ver downpipe'tan yere devam et, ama amac kullanilabilir, sehir icinde seni mutlu edecek bir aracsa o scavenge effect isine daha cok yarayacaktir.
Kisacasi x pipe daha iyi ya da daha kotu diye bir yorum olamaz. Duruma rolatif iyi ya da kotu sonuc verebilir denebilir...
Birazda gerceklerden bahsedelim, benim aracimda mivec var, subab overlap ayarini yapabiliyorum, buyuk bir nimet cunku her devirin optimum overlap miktari farkli. Bunu ayarlayabiliyor olmama ragmen, manifolddan sonra gelen downpipe uzerine cutout taktigimda, mivec'e takla attirsam bile hic yoksa 500 devire yakin gec doldurmaya basladi turbom sirf o kaybedilen backpressure yuzunden. Dolduktan sonra ust devirlerde dunya bana guzeldi belki ama o giden 500 devir sehir ici kullanimda net olarak negatif yansidi haliyle. Kisaca turboda backpressure ya da scavenge onemli degildir diye dusunenlere otomobillerin sadece max gucu urettikleri devirde sabit gitmedigini hatirlatirim. Ha yaris otomobili hazirliyorsaniz orasi ayri tabi, als filan kullanip manifolddan sonrasini hic takmasanizda olur...
güzel açıklama olmuş teşekkür ederim, evet araç günlük kullanımda olmasa bile en azından yarışa rollinge çıkmıyor hafta 1-2 sefer gezintiye çıkıyor...
back presuure konusundaki fikrinize aynen katılıyorum, aşırı besleme de olsa araç az da olsa altlarda dolmak istiyor, belki çok devir çeviren araçlarda yanı 8-9bin gibi bu çok önemli olmayabilir ama zaten 7binde biten bir araçta altlada biraz daha erken dolması aracı daha canlı yapıyor...
gunes
cutout ile akilli backpressure kontrollu bir yapi is gorebilirmi?
yani on-off calismayan
gerektigi kadar acan
Gunes G.
13-02-2013, 22:57
Gorur ama cutout'u yarim acinca o cutout inanilmaz kisa bir surede bozulur. Ona gore metal cark sistemli bir motor olmasi lazim keza yarim acikken gazlamaya baslayinca ciddi yuk olacak cutout plate'i iteleyen, carklarin dagilmamasi lazim. Istersek custom yapariz ama vakit lazim sadece.
ghibli06
13-02-2013, 23:47
az önce AVK ile konuştum, X-Pipe önerdi o da 55lik boruyla... Güneş teşekkürler abicim fikrin için ;) şansa yarın yazılım da geliyor :)
Gorur ama cutout'u yarim acinca o cutout inanilmaz kisa bir surede bozulur. Ona gore metal cark sistemli bir motor olmasi lazim keza yarim acikken gazlamaya baslayinca ciddi yuk olacak cutout plate'i iteleyen, carklarin dagilmamasi lazim. Istersek custom yapariz ama vakit lazim sadece.
bozulur derken
kac kg yuk biner acaba flap uzerine ?
yada onu tork ile olcmek lazim sanirim
plate motoru gucune karsi eksoz gazinin karsi gucu gibi
ghibli06
14-02-2013, 00:09
aslında çift yataklamalı ama dişli bir sistemle hareketi sağlanan bir flap yapılabilir, onu da ECU ile senkron edip nefis bir iş çıkartılabilir...
berkay_aydin
14-02-2013, 00:19
Abi motorsuz wastegate tarzında vakumla çalışan, basınç ne kadar artıyorsa o oranda açılan bir sistem olsa ?
Gunes G.
14-02-2013, 00:41
az önce AVK ile konuştum, X-Pipe önerdi o da 55lik boruyla... Güneş teşekkürler abicim fikrin için ;) şansa yarın yazılım da geliyor :)
No problem :) Amerikanci degilim AVK'ya sorman iyi olmus, garantiler nitelikte :icon_tup:
Gunes G.
14-02-2013, 00:46
Abi motorsuz wastegate tarzında vakumla çalışan, basınç ne kadar artıyorsa o oranda açılan bir sistem olsa ?
Var zaten Peak Garage'da yapiliyor bu sistem solenoid'li filan ama o actuator o plate'e egzoz abaninca ne kadar tutabilecek orasi soru iste.
Pull ya da push type bir piston sistemide kullanilabilir sanirim ama uzerinde dusunmek lazim konunun.
Abi motorsuz wastegate tarzında vakumla çalışan, basınç ne kadar artıyorsa o oranda açılan bir sistem olsa ?
o şekilde zaten yapılıyor ama gene yukarda konuştuğumuz gibi değil on-off çalışıyor diye biliyorum veya çok kaba kontrollü oluyor.
çünkü basınç geldimi klepe ne kadar açılacak ? onun ayarını WG ile mekanik olarak yapmak imkansız gibi geliyor bana.
benim kafamda oluşan sistem tam olarak şu:
tabi arkadaşın eksoz sistemine böyle birşey eklemek, 1-2 günde ortaya çıkarmak imkansız,
sadece fikir zikrediyoruz ki böyle birşey yapmaya kalksak bile ar-ge si testleri falanı filanı ile aylar sürer.
1 tane cut out olacak mekaniği sağlam, servo motor kontrollü
bir tane kontrol ünitesi olacak,
bu devre araçtan tps,devir,turbo basıncı gibi bilgiler yanında
eksoza takılmış olan bir adet basınç sensöründen de bilgi alacak
bu okunan değerler ve backpressure bilgisine göre sizin ayarladığınız değerlerde ayarladığınız açıklığa göre çalışan bir sistem olacak.
ghibli06
14-02-2013, 10:32
o şekilde zaten yapılıyor ama gene yukarda konuştuğumuz gibi değil on-off çalışıyor diye biliyorum veya çok kaba kontrollü oluyor.
çünkü basınç geldimi klepe ne kadar açılacak ? onun ayarını WG ile mekanik olarak yapmak imkansız gibi geliyor bana.
benim kafamda oluşan sistem tam olarak şu:
tabi arkadaşın eksoz sistemine böyle birşey eklemek, 1-2 günde ortaya çıkarmak imkansız,
sadece fikir zikrediyoruz ki böyle birşey yapmaya kalksak bile ar-ge si testleri falanı filanı ile aylar sürer.
1 tane cut out olacak mekaniği sağlam, servo motor kontrollü
bir tane kontrol ünitesi olacak,
bu devre araçtan tps,devir,turbo basıncı gibi bilgiler yanında
eksoza takılmış olan bir adet basınç sensöründen de bilgi alacak
bu okunan değerler ve backpressure bilgisine göre sizin ayarladığınız değerlerde ayarladığınız açıklığa göre çalışan bir sistem olacak.
evet bu yapılmayacak bir şey değil ama çok ciddi uğraşmak ve de her yapılan işlemden sonra test etmek lazım...
flap ın mili 2 minik rulmanla yataklanırsa problem olmaz sanki,
egsoz gazı basınç oluşturacak kabul ama kaç kg luk bir kuvvet bu, hem flapta basınç yönünde açılıyor olacak zaten, basınca karşı iş görmeyecek, dolayısıyla çarklı sistemle torku arttırmaya gerek yok gibi.
bu x pipe olayını iskender usta yapıyor mu? acaip egzos + yazılım yaptırasım var da başlayamıyorum bir türlü ben de:)
Gunes G.
15-02-2013, 00:52
o şekilde zaten yapılıyor ama gene yukarda konuştuğumuz gibi değil on-off çalışıyor diye biliyorum veya çok kaba kontrollü oluyor.
çünkü basınç geldimi klepe ne kadar açılacak ? onun ayarını WG ile mekanik olarak yapmak imkansız gibi geliyor bana.
benim kafamda oluşan sistem tam olarak şu:
tabi arkadaşın eksoz sistemine böyle birşey eklemek, 1-2 günde ortaya çıkarmak imkansız,
sadece fikir zikrediyoruz ki böyle birşey yapmaya kalksak bile ar-ge si testleri falanı filanı ile aylar sürer.
1 tane cut out olacak mekaniği sağlam, servo motor kontrollü
bir tane kontrol ünitesi olacak,
bu devre araçtan tps,devir,turbo basıncı gibi bilgiler yanında
eksoza takılmış olan bir adet basınç sensöründen de bilgi alacak
bu okunan değerler ve backpressure bilgisine göre sizin ayarladığınız değerlerde ayarladığınız açıklığa göre çalışan bir sistem olacak.
Bu sistemi daha da basitlestirebilirsin aslinda. Sadece map ve devirden aldigi sinyalle kontrol edilebilen bir yapi yeterli olacaktir.
Hangi devirde ve manifold basincinda cutout'un kelebegi ne kadar acildiginda optimum oldugu ister hesapla, ister dyno'da deneme yanilmayla bulunabilir.
Ornegin:
XXXX 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150
500
1000
1500
2000
2500
3000
3500
4000
4500
5000
Boyle de bir kontrol tablosu olabilir kabaca, X'i basinc Y'si devir. Olay biter. Cutout Duty Cycle olsun adi da :)
Tabi Tablonun cozunurlugu aracin spool karakterine gore hazirlanir, kontrole daha cok ihtiyac olan noktalarda cozunurluk arttirilir, daha az olan ust devirlerde cozunurluk azaltilabilir vs.
Hesapla bulmak daha zor, dyno'da isler daha kolay. Ornegin 0 ila 5 arasi kademesi olsun CDC'nin. Cikilir dyno'ya, once tum tablo 0 yapilir denenir, ardindan tum diger rakamlar sirayla denenir. 0 1 2 3 4 5 vs. Elde 6 tane grafik olur, ust uste farkli renklerle bastirilir, grafigin en iyi oldugu noktalar goz onune alinir, CDC ayari optimum olarak yapilir tipki aslinda Honda'nin VTC'sinin ya da Mitsu'nun MIVEC'inin boyle ayarlanmasi gerektigi gibi. Bu dyno denemesinde elde edilen devir ve basinc bilgilerine denk gelen hucreler bu sekilde optimum ayarlandiktan sonra, diger bos kalan basinc hucreleride duzgun initial rakamlar belirlenip dikey ve yatay eksende interpolation yapilarak smooth bir sekilde ayarlanir ve konu kapanir.
Sen bu sekilde calisabilecek response time'i yuksek hizli ve bozulmayacak bir mekanik sistemi yap, ayari benden :)
o şekilde zaten yapılıyor ama gene yukarda konuştuğumuz gibi değil on-off çalışıyor diye biliyorum veya çok kaba kontrollü oluyor.
çünkü basınç geldimi klepe ne kadar açılacak ? onun ayarını WG ile mekanik olarak yapmak imkansız gibi geliyor bana.
benim kafamda oluşan sistem tam olarak şu:
tabi arkadaşın eksoz sistemine böyle birşey eklemek, 1-2 günde ortaya çıkarmak imkansız,
sadece fikir zikrediyoruz ki böyle birşey yapmaya kalksak bile ar-ge si testleri falanı filanı ile aylar sürer.
1 tane cut out olacak mekaniği sağlam, servo motor kontrollü
bir tane kontrol ünitesi olacak,
bu devre araçtan tps,devir,turbo basıncı gibi bilgiler yanında
eksoza takılmış olan bir adet basınç sensöründen de bilgi alacak
bu okunan değerler ve backpressure bilgisine göre sizin ayarladığınız değerlerde ayarladığınız açıklığa göre çalışan bir sistem olacak.
http://www.spracingonline.com/store/SP_Exhaust_Cutout_3__34___Boost_Activated_/3673
http://www.spracingonline.com/store/SP_Exhaust_Cutout_3__34___Boost_Activated_/3673
plug&play :)
ghibli06
05-03-2013, 19:20
http://img705.imageshack.us/img705/4812/img1191ly.jpg
borumuz geldi :) biraz uzun mu ne? :) dirsekler de yarın gelecek, 52 mm krom boru...
ghibli06
08-03-2013, 17:36
arkadaşlar malzemelerim gelmişti, proje bölümüne ayrıca koyacağım X-pipe yapımını, bu gün şekillendirdim gibi, bence güzel oldu, krom dirseklerle yaptık...
http://img841.imageshack.us/img841/2352/img1199py.jpg (http://img841.imageshack.us/i/img1199py.jpg/)
ghibli06
08-03-2013, 17:37
sol tarafta titanyum görünüm denedim ve galiba oldu :) susturucu uçlarını da değiştirmeye karar verdim bu nedenle :)
ghibli06
08-03-2013, 18:38
yazmayı unuttum, alta gelen kısımın ölçüsü kolay olduğu için tam flanşlık duruma getirdim fakat manifolddan gelen borunun açısına göre üst kısımdaki açı yumuşayacak...
ChtArdARSL
08-03-2013, 18:45
Aracın sesi cok cok guzel cıkıcak.. elinize saglık
ghibli06
22-03-2013, 11:48
http://img534.imageshack.us/img534/4152/kromegsoz1.jpg
http://img51.imageshack.us/img51/4716/kromegsoz2.jpg
http://img21.imageshack.us/img21/7479/kromegsoz3.jpg
geldi malzemeler
Boruları kime büktürdünüz acaba. Potsuz CNC büküm gibi geldi ?
ghibli06
22-03-2013, 21:34
evet borular CNC de büküldü, işimiz gereği krom parçalar da kullanıyoruz, ricayla bir yere yaptırdık kimse parayla bile hattını bozmak istemiyor...
ghibli06
22-03-2013, 21:36
egsoz bitti, ses azaldı ve çok güzel oldu alt devirler de memnun etti beni...
http://img17.imageshack.us/img17/729/img1236vy.jpg (http://img17.imageshack.us/i/img1236vy.jpg/)
http://img69.imageshack.us/img69/9361/img1238q.jpg (http://img69.imageshack.us/i/img1238q.jpg/)
uçlarımı da değiştirdim, yanık uç yaptım kendim
http://img805.imageshack.us/img805/5599/img1231wn.jpg (http://img805.imageshack.us/i/img1231wn.jpg/)
http://img716.imageshack.us/img716/2554/img1234bn.jpg (http://img716.imageshack.us/i/img1234bn.jpg/)
ghibli06
28-03-2013, 13:01
Xw6We_X74Co&feature=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=Xw6We_X74Co&feature=youtu.be
sesi bu şekilde oldu arkadaşlar, ufak tefek kaçakları var sıktıracağım bu gün, sesi beni memnun etti eskisi gibi kafa ütülemediği gibi üst devirlerde de mutlu etti beni...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.