Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Şanzıman ve motor ?



kkursat01
14-02-2013, 19:31
Şanzıman ve motor hacminin hiçbir bağlantısının olmadığını düşünürdüm ama geçenlerde bir ustam dediki aynı araçtan 1.6 ve 1.8 motor seçenekleri var motorlar aynı piston çapları vs. herşeyi aynı ancak şanzıman farkı var burdan hacim farkıda doğuyor motoru besliyor filan dedi bana biraz saçma geldi ama ciddi manada araçların arasında farklar da var güç olarak çekiş olarak sizce böyle birşey doğrumu soruyu bilgili arkadaşların cevaplamasını istiyorum bana göre demeyin bildiğinizi söyleyin lütfen simdiden teşekkürler..

BthnKrkt
14-02-2013, 19:48
Net cevap hacim farki sanz. Olmaz. Cevaplara hazir olun :)

fkocak
14-02-2013, 19:55
Ustan ne icmis bizede soylesin veya hangi ustaymis bidaha gitmeyelim diyenler cikar mi :)

Alper_
14-02-2013, 20:04
ustanın haklı olduğunu söyleyebilirim..1.6 aracın şanzumanı 1.8 aracın şanzumanına güç farkından dolayı kısa gelebilir..araç güçlendikçe şanzuman kısalıyor bu yüzden 1.8 in şanzumanı biraz daha uzun olabilir.

BthnKrkt
14-02-2013, 20:06
Iyide anlatilmak istenen ayni motorlu arabanin sanz farkli oldugu icin 1.8 oldugu yani alakasiz bisey.

Alper_
14-02-2013, 20:19
anlamak istediğim gibi anlamışım :) alakasız tabi..şanzuman hacim yaratmaz.

kkursat01
14-02-2013, 20:31
anlamak istediğim gibi anlamışım :) alakasız tabi..şanzuman hacim yaratmaz.

Sizin anladığınız gibi anlattı usta zaten.. Gitmek istemeyen gitmez zaten alaında kendini kanıtlamış biridir ismini veripte saçma sapan sebeplerden adamın adını lekelemek istemem zaten 1.8 ile 1.6 arasında pekte bir fark yok heleki 1.4 motorla 1.6 arasında çok çok ufak farklar var piston çapı filan aynı adam 1.4 e 1.6 şanzımanı koyarsan hacim yükselir demiyor zaten sadece motorun içindeki gücü tam anlamıyla kullanabilirsin demek istedi şanzıman farkından dolayı 1.8 modeli çıkan araçlar varmış örneğin rover 400 serisi ile landrover freelander'ın eski modellerindeki 1.8 in aynı motor içinin parçalarına kadar aynı olduğunu sadece şanzıman farkı olduğunu söyledi kendisi adanada 1 numaralı rover servisi anlayan anlamıştır zaten..

CRUEL
14-02-2013, 20:34
Bunu bilmeyen usta yokdur herhalde kaportaci bile bilir bunu sanzumanin hacmi etkikeneyecegini. Bence usta kendini anlatamadi yada yanls anladnz :)

Alper_
14-02-2013, 20:43
Sizin anladığınız gibi anlattı usta zaten.. Gitmek istemeyen gitmez zaten alaında kendini kanıtlamış biridir ismini veripte saçma sapan sebeplerden adamın adını lekelemek istemem zaten 1.8 ile 1.6 arasında pekte bir fark yok heleki 1.4 motorla 1.6 arasında çok çok ufak farklar var piston çapı filan aynı adam 1.4 e 1.6 şanzımanı koyarsan hacim yükselir demiyor zaten sadece motorun içindeki gücü tam anlamıyla kullanabilirsin demek istedi şanzıman farkından dolayı 1.8 modeli çıkan araçlar varmış örneğin rover 400 serisi ile landrover freelander'ın eski modellerindeki 1.8 in aynı motor içinin parçalarına kadar aynı olduğunu sadece şanzıman farkı olduğunu söyledi kendisi adanada 1 numaralı rover servisi anlayan anlamıştır zaten..

şanzumanlarda ufak tefek farklılıklar olabiliyor..peugeot tan örnek verecek olursam; 1.4 ün şanzumanı 1.6 dan kısadır..106 gti dan iki farklı grup çıkıyor..uzun olanı 307 de de kullanmışlar..usta 1.8 arabanın şanzumanı 1.6 dan farklıdır gücü daha iyi yaymak ve kullanabilmek için, 1.6 hemen bitirmesin diye bir parça uzun oranlı yapılmış dediyse doğruluk payı var..sadece şanzuman farkından 1.8 olayına birşey diyemeyeceğim duymadım.

BthnKrkt
14-02-2013, 20:47
Birde 18 herzaman 1.8 demekmi? Yanlis hatrlaimiyorsam bmwde 18 olup 2000 hacim vardi diye biliyorum. Yanlis hatrlayir olabilirim. Sadece ornekti tabi ama kim ne derse desin sanz. Cc yi degistirmez.

06KrL06
14-02-2013, 20:49
Usta ne anlatmış tam anlayamadım ancak bence vites oranlarını söylemek istemiş sonuçta motorun bir gücü var birde bunun yere aktarılması var.Güce orantılı şekilde kullanılacak sonuçta.

Motoru beslemesi motorun gücüne uygun oradan şanzuman kullanmak.Siz 300 hp bir araca standart tofaş şanzumanı kullanırsanız araba anında bitirir vitesleri ve vites geçişleri dolayısıyla 0-100 de daha yüksek değerler çıkar.

Çok kabaca olacak ama siz 1.4 motora 1.8 motorda kullanılan şanzumnı takarsanız o araba yürümez misal 1.4 motorun orjinal şanzumanı 1.vitesde 45 yapıyor 6500 devirde 1.8in şanzuman 70 km hız yapıyor tamam siz 1.4 motora taktığınız yine 70 km hıza ulaşır ama 1.8 6 snde ulaşıyorsa 1.4 15 snde ulaşır hzılanma düşer.Onun için tamamen motorun gücüne,torkuna bunları maksimum kaç devirde verdiğine göre şanzuman dişli oranları hesaplanır.

mannerboy
14-02-2013, 20:57
Çok saçma bişey söylemiş ustan yada sen bize yanlış anlattın hacim hesabı ortadadır.Krank strok x piston çapı x piston çapı x pi 3.14 örnek 1.9 pejo için 88 x 83 x 83 x 3,14 = 1903 cc dir başka bi örnek 74 x 83 x 83 x 3,14 1600 cc krank strok düşük ama piston çapları aynı.Hacime etki eden 2 faktör vardır.Krank strok ve piston çapı.Kol uzunluğu sıkışitırma oranı araçtaki subap sayısı şanzıman oranını vs vs hacime kesin ve kesin etkisi yoktur.Bazı arkadaşlar yazmış 1.4 aracın 1.8 takılması 1.9 un 1.2 ye takılması gibi bundada ayna mahruti yani defransiyel oranı konuşur.1.8 araçta kısada olabilir uzunda şanzıman ve defransiyel oranları bilinmeden yorum yapmak olmaz pek

kkursat01
14-02-2013, 20:58
Zaten anlatmak istenen olayda hacimle alakalı değil motorun içindeki gücün tekerleklere yola aktarılması olayıdır. Belkide usta o araçlar için bunu dedi şanzıman farklı diye 1.8 yazmış olabilirler bunun örnekleri çok var arkadaşın dediği gibi bmw lerde bu örnek bolca var ve şunuda belirteyim örneğin ford ranger lar 2.2 yazar ama aracın içi gerçekte 2.4 motordur ve bunun sebebi şanzıman kısıtlıyor olabilir bu gücü anlatabildimmi bilmiyorum ama genel olarak aynı şeyleri düşünüyoruz yoksa bir şanzımanın aracın içindeki piston çaplarını yada motor gücünü etkleyemeyeceğini gayet iyi biliyoruz amacım bunun doğruluk payının olup olmadığını ögrenmekti ve böyle birşey varmış yani bunu anladık..

Y.Emre
14-02-2013, 23:11
Çok saçma bişey söylemiş ustan yada sen bize yanlış anlattın hacim hesabı ortadadır.Krank strok x piston çapı x piston çapı x pi 3.14 örnek 1.9 pejo için 88 x 83 x 83 x 3,14 = 1903 cc dir başka bi örnek 74 x 83 x 83 x 3,14 1600 cc krank strok düşük ama piston çapları aynı.Hacime etki eden 2 faktör vardır.Krank strok ve piston çapı.Kol uzunluğu sıkışitırma oranı araçtaki subap sayısı şanzıman oranını vs vs hacime kesin ve kesin etkisi yoktur.Bazı arkadaşlar yazmış 1.4 aracın 1.8 takılması 1.9 un 1.2 ye takılması gibi bundada ayna mahruti yani defransiyel oranı konuşur.1.8 araçta kısada olabilir uzunda şanzıman ve defransiyel oranları bilinmeden yorum yapmak olmaz pek


+01 :D

Stroke ve silindir çapı hariçinde hiçbiri motor hacmini değiştiremez.
Piston kolu, conta kalınlığı vs çok çok ölü hacmi, sıkıştırmayı vs değiştirir.


Zaten anlatmak istenen olayda hacimle alakalı değil motorun içindeki gücün tekerleklere yola aktarılması olayıdır. Belkide usta o araçlar için bunu dedi şanzıman farklı diye 1.8 yazmış olabilirler bunun örnekleri çok var arkadaşın dediği gibi bmw lerde bu örnek bolca var ve şunuda belirteyim örneğin ford ranger lar 2.2 yazar ama aracın içi gerçekte 2.4 motordur ve bunun sebebi şanzıman kısıtlıyor olabilir bu gücü anlatabildimmi bilmiyorum ama genel olarak aynı şeyleri düşünüyoruz yoksa bir şanzımanın aracın içindeki piston çaplarını yada motor gücünü etkleyemeyeceğini gayet iyi biliyoruz amacım bunun doğruluk payının olup olmadığını ögrenmekti ve böyle birşey varmış yani bunu anladık..


Vites kutusu yada diferansiyel'e göre motor hacmi yazılmaz. O Bmw'nin Mercedesin Ford'un vs isimlendirme stratejisidir. Ürünlerinin güç-hacim seviyelerini kullanıcının kafasını karıştırmadan anlatmak istediği için yapılan bir olay. Belirli yıllar arasında 3.20 serisini 2100 yada 2200cc üretti diye model isminde değişiklik yapmaktan iyidir diye düşündüklerinden yapılmış şeyler..

Ayrıca yeni Ford Ranger'da 2.4 litre motor yok (en azından Türkiye'de)
Yeni Ford Ranger - Teknik Özellikler - Ford Türkiye (http://www.ford.com.tr/ticari-araclar/ranger/teknik-ozellikler)

Güç ile 2.2-2.4 litre gibi hacim adlandırmaları arasında herhangi bir ilgi de yoktur.


Ancak şanzıman ve diferansiyel oranları aracın yere aktarılan torkunu etkiler.*
Bunun sonucu olarakta aynı motora sahip araçların aynı vitesteki 'hızlanmaları' ve 'son süratleri' farklı olur. Yani birisi uzun birisi çok kısa şanzımanlı 2 aynı araçta oluşacak hızlanma ve son sürat farkları insanı farklı motorlar varmışçasına yanıltabilir :) Ancak baştada söylediğim gibi durumun hacimle hiçbir ilgisi yok, daha çok insanımızın şanzıman hakkında pek birşey bilmemesiyle ilgili