PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : avans ve buji kablosu



erdem325
15-02-2013, 04:16
kardesimin arabasiyla ugrasiyorum bu ara..
arac mk2 golf 1.6 8v karburatorlu..
onceleri sadece uzun yolda ankaradan istanbula falan giderken birkac saat yol aldiktan sonra durursam eger, eksozda ara ara patlama gibi vuruntular oluyordu, tin tin falan diye eksoz icinde patlama oluyor gibi ses geliyordu ara ara ve bu sesle birlikte arac icinde sarsinti hissediyordum.
bu olay bu ara iyice artti, suan motor sicak yada sogukken farketmiyor surekli duyar ve hisseder oldum..
atesleme timing inden suphe edip distributorden avansla oynadim, avansi geciktirdigimde ses kesiliyor ama araba bariz yurumuyor..
erkene dogru aldigimda ise gidisi duzelmeye basliyor ama vuruntu artiyor..
aracta lpg var, ve bu olay hem benzinde hem de lpg de mevcut..
hatta benzindeyken daha fazla oluyor..
gecenlerde buji kablolarini cikarip, 4 buji kablosu ve bobinden distributore giden kablolarin hepsini avo metre ile kisa devre pozisyonunda olctum, butun kablolar acik devre gozukuyor, yani hepsi kopuk gozukuyor..
olcu aletine inanmayip manuel olarak kabloya enerji verip ufak bi ampul yakmayi denedigimde de yine gordum ki hepsi kopuk..
sanirim arac kablolardaki kopuklardan atlama yapa yapa atesliyor..
sizce sorun gercekten de buji kablosu olabilirmi?

bir de bu aracin sorununu cozdukten sonra atesleme timing ayarini kendim nasil saglikli bir sekilde yaparim?
bikac ustaya gittim, hepsi karambole yapiyor bu isi, yani distributoru saga sola oynatip gaz verip dinleyerek aha simdi oldu seklinde takiliyorlar..
bu da canimi skyor, sanki kulagi avans tabancasiymis gibi..
bu olayi kendim saglikli olarak nasil yaparim?

aodabasi
15-02-2013, 18:43
aynı olay bende de vardı tık tık sarsıntı ve ses vardı egzostan geliyomuş gibi sonra avansla oynadılar şimdi çok nadir yapıyo ama dediğiniz gibi çekişi düştü buji kablolarını önceki sahibi değiştirmiş elimde bujiler var onları değiştirirsem düzelir bilmiyorum..önceki sahibi 2 ay önce değiştirmiş kabloları kabloda bi sıkıntı oldugunu düşünmüyorum..takipteyim

erdem325
15-02-2013, 20:27
Bugun buji ve kablolari degistirdim, degisen hicbirsey olmadi.. sanirim ya cidden avans sorunum var yada cok zenginde falan calisiyor bu araba.. gerci hem benzin hem lpg ikisindede var vuruntu, pek yakit kaynaki olmayabilir diye dusunuyorum bu yuzden..

0M42
15-02-2013, 20:38
Buji kablolarınız yüksek ihtimal ipekli olduğu için direnci yüksektir avo metre ile kısa devre konumunda değilde direnç kademesini deneyerek ölçüm yapın.Hepsi aynı değeri gösterirse kablolar sağlamdır.

Avans olayınıda avans tabancasıyla motorun istenilen avans derecesini öğrenip ona göre ayarlayabilirsiniz.

erdem325
16-02-2013, 16:50
Buji kablolarınız yüksek ihtimal ipekli olduğu için direnci yüksektir avo metre ile kısa devre konumunda değilde direnç kademesini deneyerek ölçüm yapın.Hepsi aynı değeri gösterirse kablolar sağlamdır.

Avans olayınıda avans tabancasıyla motorun istenilen avans derecesini öğrenip ona göre ayarlayabilirsiniz.

Evet aynen bahsettiginiz gibiymis.. bosuna yeni kablo almisim..
6k ohm direnc var, eskilerde komple saglammis.. bugun avansi ayarlatinca hersey normale döndü, avans kacikmis

Oznsrl
18-02-2013, 18:31
aynı benzer sorun arkadaşın arabasında vardı bobin buji kabloları değişmişti yanlş hatrlamıyosam ok gibi olmştu araba hatta o bozuk çok kullandı son susturucusu patladı 2 ye yarıldı çok değişik bişey olmştu :D

tdipower
18-02-2013, 18:52
erdem garaja uğrayıp tabancayla ayarlasaydın ya :)

RSBurak
18-02-2013, 18:58
rölantide sarsıntı ve titreme varmıydı ? bende 16 valve karbüratörlü 1.8 legacy var ilk çalıştırdığımda rölantide egzozdan sanki araçta anti lag varmış gibi patırtılar geliyor ısınınca bir nebze azalıyor ancak bayır aşağı viteste inerken çıtırdan patlama yapıyor.kompresyon testi filan normal buji kablolarını yeni aldım bujiler yeni distribitör yeni siz yazınca benim aklıma avans ayarı geldi.ayrıca düşük devirde tekliyor

0M42
18-02-2013, 23:52
Ya karburatör ayarınız bozuk yada avans ayarınız ısınıca sorunun bir nebze azalması karburatör ayarsızlığı ihtimalini arttırıyor.

RSBurak
19-02-2013, 12:02
Ya karburatör ayarınız bozuk yada avans ayarınız ısınıca sorunun bir nebze azalması karburatör ayarsızlığı ihtimalini arttırıyor.

lpg ayarcısı pistonun sekmanı gitmiş dedi gerçek anlamda üzüldüm çünkü yeni motor yaptırmıştım 7000km oldu daha.o kadar emek-para harcadım hala düzene oturtamadım arabayı İnşallah böyle basit bir sorundur.

06KrL06
19-02-2013, 13:54
rölantide sarsıntı ve titreme varmıydı ? bende 16 valve karbüratörlü 1.8 legacy var ilk çalıştırdığımda rölantide egzozdan sanki araçta anti lag varmış gibi patırtılar geliyor ısınınca bir nebze azalıyor ancak bayır aşağı viteste inerken çıtırdan patlama yapıyor.kompresyon testi filan normal buji kablolarını yeni aldım bujiler yeni distribitör yeni siz yazınca benim aklıma avans ayarı geldi.ayrıca düşük devirde tekliyor

Sorununuz avans ayarı.Gazcının dediği gibi segmanlarda sıkıntı olsa arabada aşırı yağ tüketimi olması gerekir.Artı kompresyon testide normal çıkaz o durumda.Sıkıntınız sadece biraz ayar.

Bunlarda hidrolik lifter yok bildiğim kadarıyla sübab ayarı avans ayarı ve gaz ayarı bunlar yapıldıktan sonra aracınız saat gibi olur ama tabi işin ehli ustaların yapması şartı ile.

RSBurak
19-02-2013, 14:04
Sorununuz avans ayarı.Gazcının dediği gibi segmanlarda sıkıntı olsa arabada aşırı yağ tüketimi olması gerekir.Artı kompresyon testide normal çıkaz o durumda.Sıkıntınız sadece biraz ayar.

Bunlarda hidrolik lifter yok bildiğim kadarıyla sübab ayarı avans ayarı ve gaz ayarı bunlar yapıldıktan sonra aracınız saat gibi olur ama tabi işin ehli ustaların yapması şartı ile.

benim aracımda hidrolik itici var subap ayarını kendi yapıyor ısınınca düzelmesinin sebebi subap yanmış olabilirmi ?

06KrL06
19-02-2013, 14:39
Sübab yanmış olabilir bujileri söküp kontrol etmek lazım sarsını patırdtı ne seviyede yani avans ayarı ne kadar düzgün yapıldı o önemli.Öncelikle avans ve gaz ayarı sağlıklı olması gerek.Soğuk motorda avans ayarsızlığı daha belli eder kendini.

RSBurak
19-02-2013, 19:50
Sübab yanmış olabilir bujileri söküp kontrol etmek lazım sarsını patırdtı ne seviyede yani avans ayarı ne kadar düzgün yapıldı o önemli.Öncelikle avans ve gaz ayarı sağlıklı olması gerek.Soğuk motorda avans ayarsızlığı daha belli eder kendini.

peki subap yanık olsa kompresyon testinde görülürmü ? pistonlardan birinin buji kablosunu söküyorum rölantide hiç bir şey değişmiyor sadece gaza basınca tekleyerek çalışıyor.Rölanti değişmiyor. diğerlerini sökünce rölanti çok net bir şekilde düşüyor.Ustaya git göster diyeceksinizde 200 km yol gitmeyim boşu boşuna.

erdem325
20-02-2013, 10:12
erdem garaja uğrayıp tabancayla ayarlasaydın ya :)

garaja hep en uygunsuz zamanlarda ugramayi basardigim icin erkut abiyle bakamadik :D



rölantide sarsıntı ve titreme varmıydı ? bende 16 valve karbüratörlü 1.8 legacy var ilk çalıştırdığımda rölantide egzozdan sanki araçta anti lag varmış gibi patırtılar geliyor ısınınca bir nebze azalıyor ancak bayır aşağı viteste inerken çıtırdan patlama yapıyor.kompresyon testi filan normal buji kablolarını yeni aldım bujiler yeni distribitör yeni siz yazınca benim aklıma avans ayarı geldi.ayrıca düşük devirde tekliyor

bizdeki belirtilerin aynisi :)


Ya karburatör ayarınız bozuk yada avans ayarınız ısınıca sorunun bir nebze azalması karburatör ayarsızlığı ihtimalini arttırıyor.

yok carb da problem olmadigindan eminim, cekis tuketim vs benzinde gayet basarili cunki..
sorun avans cikti zaten, cok sukur duzeldi..