Orijinalini görmek için tıklayınız : Modifiye yapmaya karar vermek...
drahte1905
03-05-2008, 00:32
Beyler şimdi ülkemizin koşulları belli yüksek gümrükler, ithalat zorlukları vs vs...
Zaten pahalı olan parçaların üstlerine bu fiyatlar eklenince epey "Lüks" bir hobi olmaya başlıyor modifikasyon.
Örnekler ile gitek istiyordum ama topic cok uzayacak kısaca sormak gereksirse,
20-50K lira arabanın üstüne 30K lira para harcıyanlar bunu nasıl yapıyorlar ?
Para harcama hususunda bende harcarım ama 40K lık arabanın üstüne 20K lira harcayınca 2. elde derdimi kimseye anlatamayacagımı hatta belki "Modlu" diye arabayı stok parasına bile satamıycağım.
Diğer taraftan 40K lık arabaya 2 sene bin bankadada 20K paran birikmiş olsun moda harcamadığın koy ustune bir kredi daha güzel bir araba al.
Diğer taraftan yanlış anlamayın ama kendimce biraz bişiler biliyorum modifiye husunda canımı sıkan diğer bir faktor, modlarken arabaya bir yol secme zorunlulugu olarak goruyorum.
Mesala drag, otoban pull lar istiyorsak 2000cc makineya gt42 koyarız, equal manifold fln bunlara bakmayız
Ama aynı sekilde responsive bir araba istiyorsak top ende gote bir Gt35 ya da Gt30 tercihi yaparız
Şimdi hadi modluyoruz, hangisiniz yapacağız ? Ben otoban pullardan zevk alan biriyim ama virajlarda benim için önemli diyelim gt42 li bir arabamız war millet trafikte yanımızdan uzuyor deliririm, gecende tufe koyar anlatamassın derdini de.
Diyelim Gt30 koyduk 400rwhp deyiz ama deli şekilde araba toplamışız 30 35K lira para harcamısız tam anlamıyla bir "track car" toplamışız ama sadece 10K harcıyan bir gt42 sahibi tem'de içimizden geçer oda sakat
Aslında kafam cok karısık 2 araba almak gibi sapık dusunceler içine girdim ama o işte olmaz, mantıklı dusununce aynı anda 2 araba toplamak cok cok pahalıya geliyor ayrıca para ikiye bolundugunden hem surec uzuyor hemde her istediğini alamıyorsun 4 tane saglam koltuk alsan nerdeyse 10 lira para gidiyor mesala.
İmkanlarım dahilinde kısa vadede s2000 almak war, aldım bindim modlamadım parayı biriktirdim sattım diyelim bir alman aldım 2 sene sonra daha iyi bir alman yada bir amerikan bu boyle gider ama.
Ama modifiye işlemine para yedirirsem hep s2000 muadili arabalar kullanıcam gibime geliyor aldık modladık elimizde avucumuzda anca modeli yenilemeye yeticek para kalıcaktır.
S2000 alırsam aklımda su an için olan
Gt30-Gt35
Top Mount manifold (Amuse GT1 Replica ya da Top Fuel orginal)
V mount IC-RAD
AEM ecu
Replica ASM body kit (Shine Auto Project Front 25mm Rear 20mm - CF hood )
Replica Spoon HT
Work 17" wheels yada Prodrive lar war 5 spoke
Tein SRC
4 Wheel BBK
2xBride Gias
Gerisini saymak bos ama tekrar bakınca bile bu liste 20K yı rahat gecer bunun debrijayı war osu war busu war işçilik gidiyorda gidiyor
Diyelim bu arabayı topladık kimse satıcaz ?
Bunu yaparken arabayı 05 model 20K km de bir s2000 üstüne kurduk diyelim arabanın en kotu haldeki değeri 50-55K lira
Bu yukarıdaki araba 30K us harcayınca arabanın toplam değeri olucak 88-93K lira
Bu arabaya 80K lira istesemde bir Allahın kulu werirmi bu parayı ?
Hayır bu sekilde ya da buna yakın toplanmış cok araba war tr de bu insanlar bu arabaları toplarken ne düşünüyor çok merak ediyorum ?
Sohbet arasında modifiye cok güzel konu ama ciddi ciddi dusununce su yukarıdaki arabayı toplıcak adamın bir E92 M3 alıcak kadar zengin birisi olması gerektiğini düşünmeye basladım artık
Bunu sormamın sebebi yakın tarihte araba alıcak olmam su an için aklımda s2k war ama bu soruların cevabına gore fikrimi değiştirebilirim, yıllardır JDM fanatiği olarak yaşıyan ben tam vakti geldiğinde cayıcam gibi TT TFSI da güzel araba demeye baslaşım.
Diğer taraftan arabanın "kız mıknatısı" faktorude kafamı kurcalıyor, ne kadar harcarsanda harca s2k sonucta bir honda...
Bu arada kimse yanlış anlamasın ama tr de bir tane S15 bulsam gozumu kırpmadan alırım toplarım, bakın S15 ile ile S14 ün farkları minimaldir ama benim amacım bu ornekteki gibi orjinal olmak kimsede S15 yok tr de hele birde saglam toplanmışı olursa çok çok daha güzel olucaktır.
S2k de canımı sıkan diğer bir durumda bu herhangi bir enderliği olmıyacak S2k artık her kose basında war herkez alabilir herkez benim arabama benzer bir modifiye yapabilir orjinal olucaktır ama ulaşılamaz değil
emre yeşil
03-05-2008, 00:38
senin kafan çooookkkk karışıkkk çoookkk valla benimkinide karıştırdın :):):):)
Serencebey
03-05-2008, 00:39
Sen Muhendismisin veya Muhendislik mi okuyosun bu kadar detaya inmişsin. Kendimden ve cevremdekilerden gordugum sey genelde bu kadar irdeleyenler sayısalci insanlar :)
Eray Yümsel
03-05-2008, 00:39
bu saatte bu kadar yazıyı yazan modifyesinide yapar :)
kanka sen kırmışsın kafayı, alınmaca gücenmece yok. Stock bin hiç bulaşma derim :D
P.S: benim gibi yap her tarzdan bi araba al olsun bitsin :D :P
emre yeşil
03-05-2008, 00:41
bu saatte bu kadar yazıyı yazan modifyesinide yapar :)
Sen Muhendismisin veya Muhendislik mi okuyosun bu kadar detaya inmişsin. Kendimden ve cevremdekilerden gordugum sey genelde bu kadar irdeleyenler sayısalci insanlar :)
adam sorduğuna pişman olucak yaa:D:D:D:D
emresener
03-05-2008, 00:41
bu saatte bu kadar yazıyı yazan modifyesinide yapar :)
kesinlikle katılıorum.ayrıca arkadaş hem geçilmemek üzere bi modiye kurmuş kafasında kanımca :)
Ferrariyi tokatlayan s2k'i tercih edermi kızlar orası mechul. kızların kafaları bu aralar karışık :D
bide direk damaradn girmişin ilk post icin agır olmus :D cok karısmıs kafan cok bellii..
Low-Rider
03-05-2008, 00:43
nasıl satarım diye düşünmeye başlamışsın daha almadan,sonunu düşünen kahraman olamaz :)
en kötü arabayı std.a çevirip satarsın
Eray Yümsel
03-05-2008, 00:45
nasıl satarım diye düşünmeye başlamışsın daha almadan,sonunu düşünen kahraman olamaz :)
en kötü arabayı std.a çevirip satarsın
allah çarpsın şimdi yazıyodum :)
sonunu düşünen kahraman olamaz ver ayarı gitsin :D
kahraman adayıyım sanırım
bazen cok mu abarttım dıye dusunuyorum amuaheuaehuae bi bolt on takıp devam mı etseydım :D
Low-Rider
03-05-2008, 00:47
sen sonunu düşündün 1000hp dedin,1xxx deseydin kahramandın:D
sen sonunu düşündün 1000hp dedin,1xxx deseydin kahramandın:D
kankaa o rakamları ben hıc telafuzz etmedım mılletın kendı kendıne cıkardıgı rakamlar onlar benım hedefım allah ne verdyse :D
drahte1905
03-05-2008, 00:51
senin kafan çooookkkk karışıkkk çoookkk valla benimkinide karıştırdın :):):):)
Sonucta para harcıyacağız kolayda kazanmıyorum dogru kararlar wermek lazım, bir hobiden ne kadar zevk alıyorsam, aynı sekilde bir işten 2. elde ne kadar yaparsam okadar zevk alıyorum, zarar etmemek için gerekiyorsa ihtiyacım olmayan seyleri bile almışlıgım wardır.
Sen Muhendismisin veya Muhendislik mi okuyosun bu kadar detaya inmişsin. Kendimden ve cevremdekilerden gordugum sey genelde bu kadar irdeleyenler sayısalci insanlar :)
Sayısalcıyım, ilk seneden beri arkadaşlarının "Muhendis" dediği bir muhedisim, sıyırmadım sosyal muhendisim ama:rolleyes:
bu saatte bu kadar yazıyı yazan modifyesinide yapar :)
İnş:icon_tup:
kanka sen kırmışsın kafayı, alınmaca gücenmece yok. Stock bin hiç bulaşma derim :D
İşte kafamı kurcalayan bir seyde bu kendime diyorum al 2. el bir s2k 50 liraya bin 6 ay sonra sat koy 10 git evo al sat onuda 40 ı bankaya yatı kalanla 200sx al sonra bunuda sat 8 aya git 350z al bin herseye bin diyorum noter masraflarına baktım buda epey masraflı iş ama zevki ayrı tabi
nasıl satarım diye düşünmeye başlamışsın daha almadan,sonunu düşünen kahraman olamaz :)
en kötü arabayı std.a çevirip satarsın
Peki elimdeki tanesi 1500 dolar eden bride gias koltukalara slider koyunca 2 koltuk ediyor 4000 dolar bunlara 2. elde biri 3K us werir mi ?
Ya da aynı sekilde spoon mono block kaliperler 1300 us fln bunları burada 1000us e satabilirmiyim sizce?
Millet mezarcılık apar diye korkuyorum, sizce bu şekilde arabayı "part out" etsem karlı olarak bu işten ayrılabilirmiyim ?
Zaten ben s2k toplarsam internal boyutunda bir işe girmem motor pes etmedikçe mesala ama arabanın üstündeki parçalar kaliteli olucak işte acaba değerine gider mi?
Şimdi TR OBX manifold satılıyor 400us e bunun yanında ben kendi 1000 us lik manifoldumu birine satabilirmiyim ?
walla kolay gelsın kardes
sen hala aslında neyın farkında oldunda deiLsin bölemi yapsam sölemi yapsam gibisindesin bence.eeer bişeyler istıyosan fedakar oLursun harcadığın göz onunde olmaz ama param car cur oLmasın dıosan bi kısa mod ile devam edersin.
Serencebey
03-05-2008, 00:55
Sosyal Muendiz olmaz :D
Bak bende muhendisim :allaalla::icon_wack
Low-Rider
03-05-2008, 00:58
Peki elimdeki tanesi 1500 dolar eden bride gias koltukalara slider koyunca 2 koltuk ediyor 4000 dolar bunlara 2. elde biri 3K us werir mi ?
Ya da aynı sekilde spoon mono block kaliperler 1300 us fln bunları burada 1000us e satabilirmiyim sizce?
Millet mezarcılık apar diye korkuyorum, sizce bu şekilde arabayı "part out" etsem karlı olarak bu işten ayrılabilirmiyim ?
Zaten ben s2k toplarsam internal boyutunda bir işe girmem motor pes etmedikçe mesala ama arabanın üstündeki parçalar kaliteli olucak işte acaba değerine gider mi?
Şimdi TR OBX manifold satılıyor 400us e bunun yanında ben kendi 1000 us lik manifoldumu birine satabilirmiyim ?
sonuçta senin düşüncene göre arabayı doldurup satarsan stock fiyatına satabiliceğini düşünüyorsun ki burda büyük zararın olur,ama parçaları satmaya çalışırsan zararın çok büyük olmaz ki bunlar olması gereken şeyler..
Paranın ikinci elde geri dönmesini düşünüyorsan geri dönüşü olan aracı stok hale çevirebileceğin şeyler yap yok GT42 felan uçma. Yada arabayı mezara kadar saklarım diycen aranızda duygusal bir bağ oluşacak. Yapıcan binicen. Satmayı düşünmüyecen. Sen çünkü daha parçanın siparişini verdiğin an zarar ediyosun. 1000 dolara sipariş ettiğin parçayı takmaktan vazgeçince satılık ilanını verdiğin anda zaten mal 800 hatta 700 dolara gidiyo paketinde. Bu işte zarar etmeme diye bişi yok. Zararda ufak değil gayet büyük. Bunu göz önüne al. Fazla kasmadan yap ne yapıcaksan.
dostum asıl mevzu ne biliyormusun
Modifikasyon kelimesi tamamen fransızcadan dilimize gelip fransızların bulduğu bir olaydır işin aslına girersek tamamen arabanın kendi zevk ve duygularına göre tasarlanmasıdır zevkin parası yada pulu olmaz neyse cümrün ona göre yaparsın he satarken aynı para değil, değil çünkü senin zevkinle başkasının zevkinin uymasının ihtimali yok sen keyfine yapıyorsun yapıcaksın ve bineceksin bindiğin ve keyif aldığın kadarını harcayacaksın çünkü O SENİN ZEVKİN önemli olan o an aldığın zevk ve keyifdir.
yanlis anlama ama bu kadar supheyle bu is olmaz. alakasiz ama aklima birkac soz geldi.
Gerçeğin dağlarına umutsuzlukla çıkılmaz.
Nerede yaşayan bir yaratık gördümse, orada güçlü olmak isteğine rastladım.
NİETZSCHE
kardes ortada araba yok malzeme yok sen bunları yukledın kullandın arabayı sattın o sıra baska bır ıkı araba aldın sattın sonrada malzemelerı nasıl elden cıkarırım dıyosun????bende sana o haa dıyorum ya....araba harcadıgın paradan gerı donus beklıyosaun hıc gırme uzulursun...
Bence zarar etmemek olarak diiylde minimumda zarar etmek olarak bak işe...We şöyle bak kiminin zewki gezmektir gider dışarda yer zewk için ayırdığı parayı,kiminin de arabadır....Mesele senin zewklerin için feda edebileceğin parada....Gece çıkıp biton para harcadıktan sonra nası bi geri dönüş hesabı yapılamıyosa bu iştede ona yakın...Bunda azda olsa bi geri dönüş war aracı stoc olarak satıp parçaları ayrı satınca...(ha bu arada ben tt alırdım sline miss gibi uğraşmadan binerdim sıkılana kadar=))
yanlis anlama ama bu kadar supheyle bu is olmaz. alakasiz ama aklima birkac soz geldi.
Gerçeğin dağlarına umutsuzlukla çıkılmaz.
Nerede yaşayan bir yaratık gördümse, orada güçlü olmak isteğine rastladım.
NİETZSCHE
abı bu cok anlamlı...
Eray Yümsel
03-05-2008, 01:21
Bence zarar etmemek olarak diiylde minimumda zarar etmek olarak bak işe...We şöyle bak kiminin zewki gezmektir gider dışarda yer zewk için ayırdığı parayı,kiminin de arabadır....Mesele senin zewklerin için feda edebileceğin parada....Gece çıkıp biton para harcadıktan sonra nası bi geri dönüş hesabı yapılamıyosa bu iştede ona yakın...Bunda azda olsa bi geri dönüş war aracı stoc olarak satıp parçaları ayrı satınca...(ha bu arada ben tt alırdım sline miss gibi uğraşmadan binerdim sıkılana kadar=))
süper yaklaştın konuya tebrik ederm :) bundanda bi sonuç çıkartır heralde :)
hiçbişi yapma paranı biriktir egzotik araç al o zaman.gallardo,carrera gt,slr mclaren falan al modifiyeye gerekte yok.sonunda 2. ele satarken koltuk ayrı direksiyon ayrı satmazsın.
yada hobi dediğin aslında yaşam tarzı olan modifiye olayına gir.sonunu düşünme. :)
yani sonuç olarak Modifiye=yaşam tarzı=zevk=harcanan para göze batmamalı ;)
hiçbişi yapma paranı biriktir egzotik araç al o zaman.gallardo,carrera gt,slr mclaren falan al modifiyeye gerekte yok.sonunda 2. ele satarken koltuk ayrı direksiyon ayrı satmazsın.
yada hobi dediğin aslında yaşam tarzı olan modifiye olayına gir.sonunu düşünme. :)
Yaşam tarzı olarak bakınca farklı bi anlam çıkıyo...Modifiye özelleştirmek demek we bana özel olan araçta piyasada yüzlerce arabada olan jantla özelleşmiyo aslında=)Eee olmayanını alalım diyincede çook ciddi rakamlar çıkyo=)Aksi halde TARZ olıyim derken TARZan olmakta war=)ehuehueDaha fazla saçmalamadan sustum cuma gecesi ewde olmak yaramıyo bana=)iyi geceler.....
süper yaklaştın konuya tebrik ederm :) bundanda bi sonuç çıkartır heralde :)
Teşekkürler=)
Yaşam tarzı olarak bakınca farklı bi anlam çıkıyo...Modifiye özelleştirmek demek we bana özel olan araçta piyasada yüzlerce arabada olan jantla özelleşmiyo aslında=)Eee olmayanını alalım diyincede çook ciddi rakamlar çıkyo=)Aksi halde TARZ olıyim derken TARZan olmakta war=)ehuehueDaha fazla saçmalamadan sustum cuma gecesi ewde olmak yaramıyo bana=)iyi geceler.....
evde oturup içmek yaramıyor bende saçmalıyorum gibi geliyor :D
yazıyı okudum okudum kendimden şüphe etmeye başladım acaba ben neden yaptım ben ne istiyorum diye o kadar karamsarsınki bence bu karamsarlıkla araba dahi alamayabilirsin.
yazıyı okudum okudum kendimden şüphe etmeye başladım acaba ben neden yaptım ben ne istiyorum diye o kadar karamsarsınki bence bu karamsarlıkla araba dahi alamayabilirsin.
sen gene yaziyi okumussun ben daha 2satir okudum scrool'dan asagiya cektim aman aman dedim..allah kolaylikversin konuyu acan arkadasa.:):):D
Kolaylıkla alakalı değil bence nasıl kendine ve sağlığına para harcıyorsan zevkinede para harcıyacaksın bu modifiye olur uçakla uçmak olur süper bir motor yatla sahibi olup gezmek olur sana kalmış.
sen gene yaziyi okumussun ben daha 2satir okudum scrool'dan asagiya cektim aman aman dedim..allah kolaylikversin konuyu acan arkadasa.:):):D
valla simdi okudum..oncelkle nerden baslicagimi bilmiyorum ancak
kimse gidipte(istisnalar harič) 30bin ytlyi bianda arabanin ustune yatirmiyoki zaten..
ilk once atiyorum ufaktan ufluyo sonra yetmio biraz daha buyuk bi turbo daha buyuk cooler yok evcsi yok iviri ziiviri bilmemnesi..vs. bu sekilde gidiyo..hem sen arabayi en basta kendin icin yapicaksin kiz miknatisi olayinedir abicim yaaa..:S:S ozaman sen arabani yapicaksin gidiceksin icinde taš gibi hatun oturan m3 u geciceksin 80binytl lik bu išten haz alicaksin.:p
valla gece gece n dicegimi bilemedim allah belami versin kafam allak pullak oldu:S
bence sen git dizel bi araba al bin abicim bu isin icinden ne sen cikarsin ne biz cikariz..bizim kafamizida karistirma:D
Arabamı aldığımdan beri 10.000ytl para harcadım belkide daha fazla , çevremdede senin gibi düşünen arkadaşlarım var. "Abi orjinalliği gider , sonra kime satarım? Bunu o fiyata aldım , satarken asla o para etmez." gibi sözler söylüyorlar. Daha araçlarına teyp haricinde bir iğne aldıklarını görmedim , o yüzden bu iş dediğin gibi hobidir , lüks bir hobidir , herkeste cesaret edip o paraları arabasına yatıramaz.
Ha şöyle başka bir hikayem daha var , başka bir arkadaşımın 05 type-r'ı vardı , aldıktan 1 sene kadar sonra pert oldu , o da arabasına teyp dışında hiçbirşey taktırmamıştı , şimdi subarusu var ve elinden geldiğince parasını arabasına harcıyor , çünkü şimdi bin pişman :) Benim arabama bindikçe , abi şimdi hala dursaydı direk yüklerdim , hata yapmışım diyor...
Ayrıca alacağın parçalarda gayet kaliteli parçalar , bu ülkedede bu işi hakkıyla yapan bir ton adam var , elbet sattığın zaman parçalar hakettiği fiyatta satılır gibime geliyor ...
Ama sana tavsiyem , al bir tane alman keyfine bak ...
valla simdi okudum..oncelkle nerden baslicagimi bilmiyorum ancak
kimse gidipte(istisnalar harič) 30bin ytlyi bianda arabanin ustune yatirmiyoki zaten..
ilk once atiyorum ufaktan ufluyo sonra yetmio biraz daha buyuk bi turbo daha buyuk cooler yok evcsi yok iviri ziiviri bilmemnesi..vs. bu sekilde gidiyo..hem sen arabayi en basta kendin icin yapicaksin kiz miknatisi olayinedir abicim yaaa..:S:S ozaman sen arabani yapicaksin gidiceksin icinde taš gibi hatun oturan m3 u geciceksin 80binytl lik bu išten haz alicaksin.:p
valla gece gece n dicegimi bilemedim allah belami versin kafam allak pullak oldu:S
bence sen git dizel bi araba al bin abicim bu isin icinden ne sen cikarsin ne biz cikariz..bizim kafamizida karistirma:D
Yahu benim sağımda oturmadıktan sonra o kız bugatti kowalasam neye yararaarrrrrrrrrrr=)ehuehuehue
Beyler şimdi ülkemizin koşulları belli yüksek gümrükler, ithalat zorlukları vs vs...
Zaten pahalı olan parçaların üstlerine bu fiyatlar eklenince epey "Lüks" bir hobi olmaya başlıyor modifikasyon.
Örnekler ile gitek istiyordum ama topic cok uzayacak kısaca sormak gereksirse,
20-50K lira arabanın üstüne 30K lira para harcıyanlar bunu nasıl yapıyorlar ?
Para harcama hususunda bende harcarım ama 40K lık arabanın üstüne 20K lira harcayınca 2. elde derdimi kimseye anlatamayacagımı hatta belki "Modlu" diye arabayı stok parasına bile satamıycağım.
Diğer taraftan 40K lık arabaya 2 sene bin bankadada 20K paran birikmiş olsun moda harcamadığın koy ustune bir kredi daha güzel bir araba al.
Diğer taraftan yanlış anlamayın ama kendimce biraz bişiler biliyorum modifiye husunda canımı sıkan diğer bir faktor, modlarken arabaya bir yol secme zorunlulugu olarak goruyorum.
Mesala drag, otoban pull lar istiyorsak 2000cc makineya gt42 koyarız, equal manifold fln bunlara bakmayız
Ama aynı sekilde responcive bir araba istiyorsak top ende gote bir Gt35 ya da Gt30 tercihi yaparız
Şimdi hadi modluyoruz, hangisiniz yapacağız ? Ben otoban pullardan zevk alan biriyim ama virajlarda benim için önemli diyelim gt42 li bir arabamız war millet trafikte yanımızdan uzuyor deliririm, gecende tufe koyar anlatamassın derdini de.
Diyelim Gt30 koyduk 400rwhp deyiz ama deli şekilde araba toplamışız 30 35K lira para harcamısız tam anlamıyla bir "track car" toplamışız ama sadece 10K harcıyan bir gt42 sahibi tem'de içimizden geçer oda sakat
Aslında kafam cok karısık 2 araba almak gibi sapık dusunceler içine girdim ama o işte olmaz, mantıklı dusununce aynı anda 2 araba toplamak cok cok pahalıya geliyor ayrıca para ikiye bolundugunden hem surec uzuyor hemde her istediğini alamıyorsun 4 tane saglam koltuk alsan nerdeyse 10 lira para gidiyor mesala.
İmkanlarım dahilinde kısa vadede s2000 almak war, aldım bindim modlamadım parayı biriktirdim sattım diyelim bir alman aldım 2 sene sonra daha iyi bir alman yada bir amerikan bu boyle gider ama.
Ama modifiye işlemine para yedirirsem hep s2000 muadili arabalar kullanıcam gibime geliyor aldık modladık elimizde avucumuzda anca modeli yenilemeye yeticek para kalıcaktır.
S2000 alırsam aklımda su an için olan
Gt30-Gt35
Top Mount manifold (Amuse GT1 Replica ya da Top Fuel orginal)
V mount IC-RAD
AEM ecu
Replica ASM body kit (Shine Auto Project Front 25mm Rear 20mm - CF hood )
Replica Spoon HT
Work 17" wheels yada Prodrive lar war 5 spoke
Tein SRC
4 Wheel BBK
2xBride Gias
Gerisini saymak bos ama tekrar bakınca bile bu liste 20K yı rahat gecer bunun debrijayı war osu war busu war işçilik gidiyorda gidiyor
Diyelim bu arabayı topladık kimse satıcaz ?
Bunu yaparken arabayı 05 model 20K km de bir s2000 üstüne kurduk diyelim arabanın en kotu haldeki değeri 50-55K lira
Bu yukarıdaki araba 30K us harcayınca arabanın toplam değeri olucak 88-93K lira
Bu arabaya 80K lira istesemde bir Allahın kulu werirmi bu parayı ?
Hayır bu sekilde ya da buna yakın toplanmış cok araba war tr de bu insanlar bu arabaları toplarken ne düşünüyor çok merak ediyorum ?
Sohbet arasında modifiye cok güzel konu ama ciddi ciddi dusununce su yukarıdaki arabayı toplıcak adamın bir E92 M3 alıcak kadar zengin birisi olması gerektiğini düşünmeye basladım artık
Bunu sormamın sebebi yakın tarihte araba alıcak olmam su an için aklımda s2k war ama bu soruların cevabına gore fikrimi değiştirebilirim, yıllardır JDM fanatiği olarak yaşıyan ben tam vakti geldiğinde cayıcam gibi TT TFSI da güzel araba demeye baslaşım.
Diğer taraftan arabanın "kız mıknatısı" faktorude kafamı kurcalıyor, ne kadar harcarsanda harca s2k sonucta bir honda...
Bu arada kimse yanlış anlamasın ama tr de bir tane S15 bulsam gozumu kırpmadan alırım toplarım, bakın S15 ile ile S14 ün farkları minimaldir ama benim amacım bu ornekteki gibi orjinal olmak kimsede S15 yok tr de hele birde saglam toplanmışı olursa çok çok daha güzel olucaktır.
S2k de canımı sıkan diğer bir durumda bu herhangi bir enderliği olmıyacak S2k artık her kose basında war herkez alabilir herkez benim arabama benzer bir modifiye yapabilir orjinal olucaktır ama ulaşılamaz değil
neden zevk aldıgını dusun ne seni mutlu edicek ?
Araba baskası icin bilieri yanından gecmesin diye yapılmaz emege yazık....
amacsız işin sonu bası olmayan bir kaplan misali onunu bile goremeyen bişi olur ....
bence hepsine bak cevreni arastır gel yarısları izle hepsine bak arastırıp fikir sahibi isen eyer yaptıgında adrenalın salgılıyacagını sec drifft se ona gore drag sa ona gore pşst virj vs. gormek istiyorsan ona gore bir arac yap ...
amac hp deil bu iş zevk işi ...
ayrıca bi dipnot keyif heleki otomobilde keyif almak istiyorsan satınca ne eder diye dusunmek yanlıs sonucta ben bi araba yaparım benim keyfime gore olur ama sen yada 15 bin kişinin keyfi baska seyler ister ...
modifiye ile ilgileniceksen ve bu işi lafta bıramıyacaksan dediklerimi bi oku kararını ver ve grubuna gore bir araba al onun uzerinde yap geliştirmeni ve satma o aracı keyfini cıkar ...
(bu arada 1. mesaj harici okumadan yazdım tarafsız olmak icin :D )
Birde honda'yı ezmişsin , kırıldım :)
Sonucta para harcıyacağız kolayda kazanmıyorum dogru kararlar wermek lazım, bir hobiden ne kadar zevk alıyorsam, aynı sekilde bir işten 2. elde ne kadar yaparsam okadar zevk alıyorum, zarar etmemek için gerekiyorsa ihtiyacım olmayan seyleri bile almışlıgım wardır.
Sayısalcıyım, ilk seneden beri arkadaşlarının "Muhendis" dediği bir muhedisim, sıyırmadım sosyal muhendisim ama:rolleyes:
İnş:icon_tup:
İşte kafamı kurcalayan bir seyde bu kendime diyorum al 2. el bir s2k 50 liraya bin 6 ay sonra sat koy 10 git evo al sat onuda 40 ı bankaya yatı kalanla 200sx al sonra bunuda sat 8 aya git 350z al bin herseye bin diyorum noter masraflarına baktım buda epey masraflı iş ama zevki ayrı tabi
Peki elimdeki tanesi 1500 dolar eden bride gias koltukalara slider koyunca 2 koltuk ediyor 4000 dolar bunlara 2. elde biri 3K us werir mi ?
Ya da aynı sekilde spoon mono block kaliperler 1300 us fln bunları burada 1000us e satabilirmiyim sizce?
Millet mezarcılık apar diye korkuyorum, sizce bu şekilde arabayı "part out" etsem karlı olarak bu işten ayrılabilirmiyim ?
Zaten ben s2k toplarsam internal boyutunda bir işe girmem motor pes etmedikçe mesala ama arabanın üstündeki parçalar kaliteli olucak işte acaba değerine gider mi?
Şimdi TR OBX manifold satılıyor 400us e bunun yanında ben kendi 1000 us lik manifoldumu birine satabilirmiyim ?
bu mezarcılık deil sıfır aldıgın parcaları kullanıp sattıgında nasıl bir karla ayrılmayı bekliyorsun ki ? Tr bu ikinci el fiyatları konusunda gene iyi usada olsan 1 e alırsın ıkıncı el satarken 5 e alır 2 ye satarsın ...
toplam 2 mesajın var forumda arastırdıgın belli az cok ama bu pşyasayı bilmiyorsun yada bildigin halde genede soruyor olabilirsin ... ancak bence Trdeki realizim ve bukadar arastıran birinin bilmesi gerekn malzeme fiyatlarını bilmiyorsun sanırım ...
mezarcılık ayrı bişi ikinci el degeri ayrı ....
sonucta elma ekmek vb bişi deil satılanlar tr standartlarında ....
yani eyer hızlı bi normal aracım( beklenmeyen performans) olsun diyorsan bi Vti gibi ozaman para harcıyıcaksın yada onun yerıne 70-80 bınlik araclara bakıcaksın standart....
ki ozamnda duzlukte gecilicek pistte kafadan kayıyo diyedalga gecıceksın ...
bu arada 2 mesaj sonrası oncesi kendinizi tanıtın forumdaki herkez bir merhaba yazabilsin ....
cabriolet
03-05-2008, 02:41
bence motosiklet al sen boşver arabaları :)
drahte1905
03-05-2008, 02:42
bu mezarcılık deil sıfır aldıgın parcaları kullanıp sattıgında nasıl bir karla ayrılmayı bekliyorsun ki ? Tr bu ikinci el fiyatları konusunda gene iyi usada olsan 1 e alırsın ıkıncı el satarken 5 e alır 2 ye satarsın ...
toplam 2 mesajın var forumda arastırdıgın belli az cok ama bu pşyasayı bilmiyorsun yada bildigin halde genede soruyor olabilirsin ... ancak bence Trdeki realizim ve bukadar arastıran birinin bilmesi gerekn malzeme fiyatlarını bilmiyorsun sanırım ...
mezarcılık ayrı bişi ikinci el degeri ayrı ....
sonucta elma ekmek vb bişi deil satılanlar tr standartlarında ....
Piyasayı 3-5 takip ediyorum ama piyasada donen parcalar hep orta segment oluyor
Ben 1500 dolara J's racing manifold alırsam üstüne veri kargo odersem 2. elde 1100 dolar isterim en kotu 1000 isterim keza abd de bu aletler temizken 1000 dolara gidiyor
Ama adam bana falanca arabasına aldı DC manifol oda super max 600 weririm derse bu mezarcılık olur bundan bahsediyorum
Yani 2000 dolara amal ettiğim parcayıda 600 dolara satamam değil mi?
Ben biraz anlaşılamadım anladıgım kadarı ile, mesala VTI alırsan mallar bellidir piyasa bellidir ama ben diyorumki arabayı toplarsam high end parcalar kullanıcam kastım bu tamam yuksek fiyatlıkdada kaybım cok olucak ama ben kendime muhattab bulabilirmiyim beni korkutan bu
Amuse 1000R egzost sadece egzost 2000 dolar bunu alsak kullansak acaba 2. elde musteri bulabilirmiyiz ? Bakın VTI ın dc egzostuna rahatca musteri bulursun ederine satarsın ama bu malda boyle gidermi korkum bu
Yoksa 3 e alım 5 e satayım gibi bir durum yok
Dediğim cogu kişinin gitmediği yoldan gidicen yapimi diyorum yani...
Ayrıca yanlıs anlasılan bir mevzu daha war bu topicte cogu kişinin kullandıgı "KAR" sozcugu kotunun iyisi anlamına geliyor, araba aldın sattın modladın bu işte en ufak para anlamında kar edemessin ama ben kar dediim de kastım aslında "Az Zarar" anlamına geliyor yukarıdada dediğim gibi 3 alayım 5 e satayım mantıgında değilim yani
Keza bakın ben bu arabaya yılda 4K kasko 1.3K vergi odiyeceğim bunun yanında 1.6 arabadan %40 en az benzin fazla odiyeceğim zaten bu arabayı modlamadan binemek bu kadar masraflı yani ben 1 yıl içinde nerdeyse "havaya" gidicek 6K lık masrafı goze aldıysam malzemelerin %30-40 kaybını goze almısımdır yani:icon_tup:
Ama sana tavsiyem , al bir tane alman keyfine bak ...
passat iyi geldi dimi :hahaha: :p
yanlis anlama ama bu kadar supheyle bu is olmaz. alakasiz ama aklima birkac soz geldi.
Gerçeğin dağlarına umutsuzlukla çıkılmaz.
Nerede yaşayan bir yaratık gördümse, orada güçlü olmak isteğine rastladım.
NİETZSCHE
"nokta" kıvamında sözler gerçekten , teşekkür ederiz abi.
Ben aracmı 15 ytl ye aldım ve aracımı aldığım ağustoz 2006 yılından bu yana 45-50 lira arası bir masraf yaptım tadilatı, modifikasyonu bana bu paraya patladı. Hiç pişman deyilim daha yapacaklarım bitmedi devamda ediyorum elime para geçirdiğimm zamanda gider acımadan arabama harcarım. Kİmseden çekinmem kimseyi düşünerek bir işlem yapmam. Tabi senin gibi düşünürsem benim 306 Gti almam taa en başında hata idi zaten senin istediğin gibi güncel bir araç deil üretimi biteli seneler oluyor, Arabanın ilgili kitlesi azalıor azaldığı için 2. eli çok durgun bunları göz önünde bulundurursak ben külliyen zarardayım. Seninde bunları hiç düşünmeden girmen gerekiyor. Birde aracını birden yüklemek konusunda bence kısa süreli bir haz alacağına inanıyorum belki o hevesin kursağında kalacağını düşünüyoum. Hazmede hazmede yapmanın daha doğru olduğu kanatindeyim. Birden 450 hplere fırlamak pilotaj açısından bence çok tehlikeli bunun üstüne birde MOdifiyenin espirisi Kendi tarzını ve ufak görünenle büyükleri avlamak diye düşünüyorum. Tabi bazı insanlar kendilerine değilde millete alıyor gibi
''oo hatunlar sever veriri '' gibi düşündüğünden öyle bi araba alıp biniyorlar. Sende karar yükledikten sonra pek zannetmiyorum rahatça parçaları satacaksın satsan bile yarı fiyatına gidecektir.
Benim almak istediğim bir throttle body vardı, onu TR getirten adam 2,500 sterlin ödemiş ama şimdi ben 1000 liraya alıyorum. Buradan yola çık bence zarardasın hertürlü. En iyisi sonunu düşünme gir veya Al bi binek takıl...
Offf kusura kalmayın çok konuştum :)
_cAgdAsH_
03-05-2008, 02:54
yakın görüşLerdeyis arkadasLa bende evc aLırken kafam cok karısmıstı :D
http://www.tuning07.com/images/photoalbum/261.jpg
bu araba yanımda 28 milyara satıldı. saxo VT R...
http://img146.imageshack.us/img146/9036/n625049036370800276dx3.jpg (http://imageshack.us)
By berk007 (http://profile.imageshack.us/user/berk007)
bu aldığım bir duyuma göre 38e..
yani demek istediğim o ki, kısmet :)
4 sayfadır okuyorum konuyu, her postu dikkatlice okudum ve açıkcası ben de aynı karmaşa içindeyim şuanda...
Elimde bir miktar para var ve bu parayla yapabileceklerim belli, ama gene de yapabileceklerimin sayısının fazlalığı, yapacağım seçimi ciddi anlamda geciktiriyor, özellikle beni yakından tanıyanlar ne demek istediğimi anlar...
Lafı uzatıp, örneklere girip laf kalabalığı yapmıyacağım, işin özü bazı postlarca gizli:
1. zevke harcanan paradan dönüş beklenmez; gece çıkıp sahilde 2 kadef içki içersin bu keyfe harcanmış ve psikolojik olarak kanıtlanmış bir faydadır, insanın yaşadığını hissettiği nadir anlardır keyif için yapılan şeyler... Bir arkadaşın daha önce belirttiği gibi bir kişinin keyfi sahilde içkidir, birinin LigTV'de maç izlemektir, diğerinin seyahattir, bir diğerinin yürüyüştür, diğerinin alışveriştir,...vs vs vs bizim gibi insanlarınki de otomobilleriyle uğraşmaktır ve onları büyük bir haz ile kullanmaktır... Diğer keyiflerin aksine bu işte harcadığın paranın bir kısmı sana dönecektir her koşulda... En kötü koşulda 10 harcarsın(arabanın kendisi+senin yaptığın modifikasyonlar) 5-6 geri alırsın, bizi yanıltan şey bu paranın büyüklüğüdür... Evet sahilde bir gecenin maliyeti 40-50ytl'dir o para dönmese de olur ama araba işi 20-30milyarla başlar 500-600milyarlara 1trilyonlara kadar gider, bu bütçene bağlıdır ama para ne kadar büyük de olsa illaki bir geri dönüşü vardır bu paranın bir kısmının... İster aracı mod'lu halde satarak ister boşaltıp satarak... Kısacası zevke harcanan paranın hesabı olmaz, parana göre zevkine para harcarsın ve O HARCADIĞIN PARAYI UNUTURSUN!...
2.si bu işin en etkili formülü basittir... Buğra(ef186)'nın dediği gibi ilk önce hedefini belirlersin(drag-rolling-drift-pist-...vs vs) ondan sonra bu amaca uygun arabayı aldıktan sonra X miktar bir para limiti belirlersin kafanda(beklenmedik durumlara karşı +-1000ytl) ve bu limitteki parayla yapılabilecek en fiyat/performans oranı yüksek setup'ı çıkartıp işe girişirsin...
Ama kilit nokta ne istediğini bilmek ve her ne kadar sıkıldıktan sonra bir miktarı geri gelecek gibi olsa da o harcayacağın parayı unutmaktır çünkü hepimizin bildiği gibi kâr olmadığı gibi "en az zarar" diye bir kavram da yoktur çünkü Türkiye piyasası çok dengesiz bir piyasadır ve hangi malın hangi zamanda ve nerede satıldığı fiyatında beklenmedik +- etkiler yaratır...
Ayrıca bir araba başkaları ya da başkalarının görüşleri düşünerek değil BEN EN ÇOK NASIL KEYİF ALIRIM diye yapılır yani kendin için yaparsın ;)
Not: Benim de karışık olan kafam şuanda iyice bulandı ben artık hiçbirşey yapamam herhalde :D
Saygılar,...
drahte1905
03-05-2008, 03:06
Birde aracını birden yüklemek konusunda bence kısa süreli bir haz alacağına inanıyorum belki o hevesin kursağında kalacağını düşünüyoum. Hazmede hazmede yapmanın daha doğru olduğu kanatindeyim. Birden 450 hplere fırlamak pilotaj açısından bence çok tehlikeli bunun üstüne birde MOdifiyenin espirisi Kendi tarzını ve ufak görünenle büyükleri avlamak diye düşünüyorum. Tabi bazı insanlar kendilerine değilde millete alıyor gibi
''oo hatunlar sever veriri '' gibi düşündüğünden öyle bi araba alıp biniyorlar. Sende karar yükledikten sonra pek zannetmiyorum rahatça parçaları satacaksın satsan bile yarı fiyatına gidecektir.
Benim almak istediğim bir throttle body vardı, onu TR getirten adam 2,500 sterlin ödemiş ama şimdi ben 1000 liraya alıyorum. Buradan yola çık bence zarardasın hertürlü. En iyisi sonunu düşünme gir veya Al bi binek takıl...
Offf kusura kalmayın çok konuştum :)
Şimdi bu JDM işince arabayı birden yuklemek farz oluyor keza ozel offset jant istersen 4 aya kadar bekletiyorlar
ABD de sadece 1 tane Top Fuel manifold war abd ye 5 ayda mı ne gitmiş onceden siparisini vericeksin nerdeyse bir yarım yıl bekliceksin
2. olarak mesala cogu insanlar jantların sadece bijon aralıgı ve boyutuna bakıyor ama dediğim gibi bir araba toplıcagınız zaman işin içine ne istediğinizde giriyor
Şimdi biz ne istiyoruz turbo bir s2k amac max 400rwp ozaman 10x18 jantlar kullanalım diyoruz a arka camurluga sıgmadı bu jantı aldıgın gun widebody alman lazım aldık yaylamı dusureceğiz hayır coiloverıda alalyım aynı zamanda
Şimdi aldık bunları iyi güzelde eşşek gibi kalın lastikler taktık boyle uzun sure devam edemeyiz en azından bir cai ve egzost ile aem enjenktoler ile bir pompa alalımki araba bir acılsın arka tekerler kendine gelsin bunuda hallettin nerdeyse 1 sene gecer sende arabayı FI yaparsın diye dusunuyorum keza FI arabada fix bir hp olmadıgı için araban pekte birden yuklenmiş olmıcaktır gt30 ile alınan en dusuk hp 350rwhp civarı birsey max tede 425 fln dı yanlıs hatırlamıyorsam bone stock motor ile
Kendime ben boyle bir yol cizmiştim burada bir enjetor vede cai alır satarım baskada mal alıp satmıyorum kullanırken arabayı, arabayıda 18 aya topluyorum 6 ayda oncesinde binsem 1 yılda gezsem 3 yılımı yemiş olucak kendime boyle bir yol cizmiştim aslında keza cebinde hazırda parası olan adam değilim birden masaya bu parayı koyamam yani:icon_tup:
2.si bu işin en etkili formülü basittir... Buğra(ef186)'nın dediği gibi ilk önce hedefini belirlersin(drag-rolling-drift-pist-...vs vs) ondan sonra bu amaca uygun arabayı aldıktan sonra X miktar bir para limiti belirlersin kafanda(beklenmedik durumlara karşı +-1000ytl) ve bu limitteki parayla yapılabilecek en fiyat/performans oranı yüksek setup'ı çıkartıp işe girişirsin...
Ama kilit nokta ne istediğini bilmek ve her ne kadar sıkıldıktan sonra bir miktarı geri gelecek gibi olsa da o harcayacağın parayı unutmaktır çünkü hepimizin bildiği gibi kâr olmadığı gibi "en az zarar" diye bir kavram da yoktur çünkü Türkiye piyasası çok dengesiz bir piyasadır ve hangi malın hangi zamanda ve nerede satıldığı fiyatında beklenmedik +- etkiler yaratır...
Ayrıca bir araba başkaları ya da başkalarının görüşleri düşünerek değil BEN EN ÇOK NASIL KEYİF ALIRIM diye yapılır yani kendin için yaparsın ;)
Not: Benim de karışık olan kafam şuanda iyice bulandı ben artık hiçbirşey yapamam herhalde :D
Saygılar,...
İlk posttada dediğim gibi aslında amac belirlemekte kafamı kurcalıyor (drift spec araba topladık arkadaşımız evo ile gel bir rolling yapalım dediğinde ne yapıcaz) drift - track car arası birseyler istiyorum ama bolt onları olan evolarla - stialar ile yuryebilmeli makinenin plotu hazır aslında ama s2k buraya oturmuyor aslında
Bir kac post dediğim gibi bakın S15 silviam olsa gozumu kırpmadan harcıyacagım yemin ediyorum satmamda sr20 benim driftimede gelir rollingimede helede araba 2100 lbs olursa herseye gelir
Son olarak belki yanlıs anlıcaksınız ama benim keyif aldıgım sey az olana orjinal olana sahip olmak beni mutlu eden bu aslında S15 takıntımda buradan geliyor aynı sekilde s2k a para harcamaktan alı koyanda bu beni galiba
Bu arada;
GECENİN BU SAATİNDE BU TOPİCE YAZI YAZAN BENİMLE PAYLAŞIMDA BULUNAN HERKEZE TEŞEKKÜRLER :icon_tup:
Şimdi bu JDM işince arabayı birden yuklemek farz oluyor keza ozel offset jant istersen 4 aya kadar bekletiyorlar
ABD de sadece 1 tane Top Fuel manifold war abd ye 5 ayda mı ne gitmiş onceden siparisini vericeksin nerdeyse bir yarım yıl bekliceksin
2. olarak mesala cogu insanlar jantların sadece bijon aralıgı ve boyutuna bakıyor ama dediğim gibi bir araba toplıcagınız zaman işin içine ne istediğinizde giriyor
Şimdi biz ne istiyoruz turbo bir s2k amac max 400rwp ozaman 10x18 jantlar kullanalım diyoruz a arka camurluga sıgmadı bu jantı aldıgın gun widebody alman lazım aldık yaylamı dusureceğiz hayır coiloverıda alalyım aynı zamanda
Şimdi aldık bunları iyi güzelde eşşek gibi kalın lastikler taktık boyle uzun sure devam edemeyiz en azından bir cai ve egzost ile aem enjenktoler ile bir pompa alalımki araba bir acılsın arka tekerler kendine gelsin bunuda hallettin nerdeyse 1 sene gecer sende arabayı FI yaparsın diye dusunuyorum keza FI arabada fix bir hp olmadıgı için araban pekte birden yuklenmiş olmıcaktır gt30 ile alınan en dusuk hp 350rwhp civarı birsey max tede 425 fln dı yanlıs hatırlamıyorsam bone stock motor ile
Kendime ben boyle bir yol cizmiştim burada bir enjetor vede cai alır satarım baskada mal alıp satmıyorum kullanırken arabayı, arabayıda 18 aya topluyorum 6 ayda oncesinde binsem 1 yılda gezsem 3 yılımı yemiş olucak kendime boyle bir yol cizmiştim aslında keza cebinde hazırda parası olan adam değilim birden masaya bu parayı koyamam yani:icon_tup:
S2K baz alırsak ben sana formülü vereyim o zaman;
Önce s2k alıyorsun sonra bone stock motora FullRace komple turbo kiti + enjektör + beyin + benzin pompası alıyorsun ve motor bölümünü bitiriyorsun ki dediğin gibi 350-425rwhp güç aralığında aracını kullanıyorsun ki emin ol 400+rwhp bir S2K performans anlamında her yönden tatmin edecektir seni... Akabinde paran oldukça kozmetik işlerini yapıyorsun böyle 1-3yıl arasında bu araçtan keyfini alıyorsun, satacağın zaman da emin ol jant+lastik ve bolton turbo kiti (hele ki s2k için ve FullRace), spor koltuk, beyin,...vs gibi ürünler 2. elde en çabuk ve rahat gidecek ürünler, toplam zararın da toplam harcadığın paranın %25-40'ı aralığında oluyor...
Saygılar,...
ya benim anlamadigim neden zarar kismina bu kdar takiliyosun:S ona bakarsan sen turbo yaparsan yadaherhangi bisey yaparsan motoru kirma olasiliginda var ????? bence sen(siz)herneyse..alin bitane alman ingiliz fransiz japon herneyse modifiye yapmadan binin..bukadar karmaša,karmašiklikla yapilan išten yapilicak išten ne haz alinir nede keyif alinir.(2kelimeninde anlami ayni yere variyo,sabahin bu saatinde anca bu kadar:D)
M_PROJECT
03-05-2008, 05:31
modifikasyon ( dis gorunus deil tabiki motor ve bir kac koltuk saat gibi aksesuardan bahsediorum ) isin de herzaman para konusur. paran varsa alirsin yaparsin yurutursun . ha bilgide lazim illaki . ama paran yoksa bilgini guce ceviremezsin . aldigin malzemeyi de kullandigini "kar" olarak sayarsin . komple turbo back alirsin 1300 dolara satarsin 600 dolara . bu isin raconu bu dunyanin heryerinde boyle . ben daha bi parca alip kullanip kullanip ustune gusel bir karla satan birini gormedim . harciyosan aldigin keyfe harcadigini dusunuceksin unutucaksin .
bence yazı tura atmalısın.. ikinci el piyasasını düsünürsen hicbişey yapamazsın.. bu işten kar yapan insan olduğunu sanmıyorum..
Abi böle olmaz ki, tamamen zevk işi. Arabayı satacam diye modifiye olayına girmicem dersen olay bitmez. Ya dediğin gibi onu satar onu alırsın. Onu satar başkasını alırsın.
Ya da hiç bişi yapma abi sen takıl standart standart, en iyisi böle bu kararsızlıkla. :)
Bi de zarar edicem diye daha çok zevkle süreceğim bir arabaya masraf yapmıyim dersen, sen o arabaya masraf yaptığında da zevk almazsın bence. Ama bana sorarsan mantık çerçevesinde arabaya harcadığım para ben arabayı sürdüğümde öncekinden daha fazla mutlu olmamı sağlıyorsa ne mutlu bana. Bi de hiç kimse geçilmicek diye bişi yok, inan herkes bi gün geçilir. Geçilmem diyen adam yalan söler. Örnekler ortada.
eğer bu işi yaparken yaşadığını hissediosan her arabada 100 kagıt harca hiç mi hiç batmaz sana:)
Abi benim anlayamadığım nokta Mühenbdis arkadasımızın gecilmekten neden bu kadar korktuğu. Sen trilyonlarda harcasan seni geçicek bi araba mutlaka vardır, olacaktır, yapılcaktır. Drift için hazırladığın arabayı rollingde iddiali bi şekilde neden deneyesinki? Önden çeker bişe alsan gel sana drift atalım diyen bi Japoncuya karsı motoru arkayamı aldırıcaksın sırf altta kalmamak için? Bi hedefini belirle önce bana göre. Sonra o yolda devam et budaklara saparsan işin içinden çıkamazsın. 2 sorunun şu Kayserili yaklaşımın (kimse alınmasın arkadaslar lafın gelişi söylüyorum) Arabaya harcadığın para kendi zewkin için. Kullandığına sayarsın. Aldığın zewk verdiğin parayı karşılamıyorsa zaten sen modifiye kavramı için yaratılmamışsındır. 5 milyara bi CRX aldım gittim motorunu yaptırdım patlatana kadar kullandım. Sonra gittim motoru değiştirdim (swapta diytebilirdim ama TÜRKCE konusmalıyız lütfen bu konudada buna uyunuz ;) ) Güzel bi araba yaptım kendimce. Satarken motor fiyatına arabayı verdim ederi oydu çünkü... Ama bindiğimde aldığım haz harcadığım parayı bana unutturdu. Bir anda düşünmedim satarken acaba neolucak diye.
şimdi demişsin ki kimde s15 var.. türkiyede hiç s15 gördün mü? ayrıca demişsin ki sr alıp drift car yapim bide evolarla stilarla yürim.. yani çok komik bu dediğin şey. hem drift aracı yapçan bide gitçen evoları stlari geççen bolt onmuş.. tam olarak bilmiyosun bence, biraz daha araştır drift nedir, rolling nedir... bu yaklaşımlarınla da bi yere varamazsın. ne istediğine karar ver. hadi yaptın sr20det, sti evoylada yürüdün, ya yanına otobanda yanına gt42 bişey gelirse napçan? çelişkilisin. pazardan domates, patates almaya benzetme sr20detleri yüklemeyi filan. emek çok ister, sabır ister, para ister... birine gönül ver sonuna kadar git. yanlış anlama sakın dediklerimi.
EWt abi bunuda anlamıyorum ben. Gidersin alırsın "takarsın gt40 " şimdi benim bilmediğim yerlerinde klips vardamı böyle alıp alıp takıyorsunuz :D Motor değişenlerde var tak k22 bosver uurasma b16 ile diyen var :D
ya arkadaslar forum panayıra dönmüş, biri bold yazar diğeri basar borduyu , oradn büyük fonnta turuncu gelir .. hayır böyle olunca ne boldun anlamı kalıyor ne bir şey. Yazsanıza normal font ve renkte ... Göze hiç hoş gelmiyor..
nitrO_Oxide
03-05-2008, 11:09
bence bu iş biraz zevk birazda gonul meselesi yani gonul vermek lazım bu işi yaparken.kime sorarsanız sorun bunu neden yapıyorsun dediğinde eger kendisinin bu işle bi alakası yoksa yapılanlar sacma geliyor.
bide anlamadığım neden zevkinize harcadığınız paranın geri donusunu düşünüyorsunuz?
Kendi adıma konusursam benim pek bi lüxüm yok ne gezmeye ne kıyafete nede 'karı kız' diye adlandırılan ortamlardayım benim tek lüxüm bu yani modifiye yani araba :) nası yukardaki seylerden geri donusum beklemiosak bundada aynı sekilde..
zevkin tutarı yok olamazda :icon_tup:
benimde size tavsiyem bence girmeyin modifiye işine alın bi subaru evo yada m3 bakın keyfinize :)
Ferhat_V
03-05-2008, 11:13
valla sigarayada para veriyosunuz uçup gidiyo :)
bence al s2000 i yap istediğin gibi..satcağın zaman parçaları 0 fiyata satamazsın zaten satabilende yok..ama 2. ellerde çok çok fazlada değer kaybetmezsin..sonuçta 1 2 sene sonra s2000 ler halen modlanıyor olcak ve parça ihtiyacı olacak 2. el parçalar canlanacak vs..
hocam zarar edeceğini düşünüyorsan yada 2.elde zarar ederim kar ederim diye de aklın karışıksa bence stock bir evo-impreza al:)
kendimden örnek vereyim,şu anda plakasız bir arabam var ve 5-6 sonra ehliyetimi alınca plaka çıkacak,pek özgürce dolaşamıyorum gezdiğim alanlar kısıtlı fakat gittim egzoz+araboru taktım herkes bi ton bişey söyledi,ne gerek vardı,zaten nereye gidiyosun, niye taktın,orjinalliği bozuldu,egzoza fazla para vermişsin,bugun aldığım fiyata satamam belki ama az da gezsem sesi beni keyiflendiriyor eğer yapacağın şeyler daha zevkli bir sürüş sağlayacaksa işin maddi boyutunu düşünme derim:)
Serencebey
03-05-2008, 13:06
Ben seni cok net anladım. Ama sunu soyle bilmen lazım acıkcası bızım ulkemızde aldıgın cok ust seviyede modifiye parcalarinin alıcısını bulman zor. Cıkarda milletinki 3 gunde satılırken seninki 3 ayda satılır ve verdigin paranin uzerinden cok asagi fiyatlara satarsin. Senin az zarar etmenden kastın yani karin Kullandıgın surec ve aldıgın zevk olacaktır.
Ornegin: Ben Integra sahıbıyım elımde fazladan bir adet gostergesi var isime yaramıyo Glow Gauge leri ile beraber 150 mılyon yazdım satılsında elimden cıksın diye. Sadece Gostergeleri almaya kalksan 120ytl ye denk geliyo turk parası karsılıgı ben 150 liraya komple gosterge (cluster) satıyorum ama kımse almiyo. birinin gostergesi bozulsa servisten almaya kalksa 970 Milyon servis fiyati var.
Yani zarar etmek bu işin raconu nerdeyse. Az zarar etmekte sadece senin sansına ve kullandıgın ekipmanin ulkemızde en kadar yaygın olmasıyla alakali. Ornek olarak 96-98 Civic parcaları ekmek gibi satılır. Ama s2000 dedigin zaman sahibi az olan bir modeldir ve zor satarsın :)
vtecburhan
03-05-2008, 14:52
tamamen zevk meselesi dogru ama bu zevkide suistimal edenlerde cıkıyor insanoglu rafadan yumurta gibi :D
Ben Sana Intahar Etmeni öneriyorum Sen Bu Detaylarla Yaşayamazsın..
:)
Bunlara takılmamak lazım :)
Bana da bazen geliyor böyle :D
Fiat arabada OZ Ultraleggera jantın ne isi var falan oluyorum.
Stock bin, polis derdin yok hic sorun yok diyorum kendi kendime...
Ama bu hastalık :D
Ben Sana Intahar Etmeni öneriyorum Sen Bu Detaylarla Yaşayamazsın..
:)
:icon_tup::icon_tup::icon_tup:
Not : Responcive = Responsive heralde? Diye düşündüm ama? :D
AcA_1988
03-05-2008, 17:07
Yada bnm gibi yap :)zarar ettigin zaman kumar oynadım kaybettim diee kandır kendini :)
Tüm yazılanları okuyamadım ama kendi düşüncem modifiye tarz meselesi zevk meselesi.Ben kaç arabam olmuşsa hepsine ufakta olsa bişeyler yaptım janttır yaydır v.s ama s2000 aldıktan sonra bıktığımı farkettim bu işlerden,yaptım söktüm komple şimdi standart biniyorum cok daha mutluyum rahatım..tercih meselesi.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.