Orijinalini görmek için tıklayınız : 106 gti yardım...
Arkadaslar aracım arada kafasına gore 3-4-5 bin devirlerde takilip kalıyordu, usta rolanti müşürü dedi, değiştdik ama sorun geçmedi üstelik yeni müşür takildiktan sonra ara sıra ışıklarda dururken bosa attığımda falan kendiliğinden stop etmeye basladi. Potansiyometreyi de değiştirdik ama yine aynı book...!!!! Arabadan soğucam yaa... Rolanti müşürünün adaptasyon ayarımı ne oluyor onuda falanda yapmistik.
Sizce sorun nerde???
gaz kelebeği ile alakalı olabilirmi ki
gaz kelebeği ile alakalı olabilirmi ki
Bilemedim ki kardesim ya... Laz birine sormuş oda gaz teli falan demiş.
Gaz kelebeğini temızleyın düzelir....
Gaz kelebeğini temızleyın düzelir....
Temizledik onuda kardesim.
kelebeği temizlettir ondan sonra güzel bi adaptasyon yaptır sorun çözülecektir.
Bildigimiz adaptasyon harici baska bi adaptasyon sekli varmi? araba çalışmıyorken gaz pedalına tam gaz basıp Kontagi açıp 2 dk bekliyon sonra yarım gaz yapıp 1 dk bekliyon falan boyle bi adaptasyonda varmi?
Mami abimiz sıkıntıyı çözdü Allah razı olsun kendisinden ;)
bişey rica edecem arkadaşlar... çözülen sıkıntılar sonrasında forumda sıkıntı çözüldü yerine sorunun nasıl çözüldüğünü de kısaca paylaşırsanız aynı sıkıntıyı daha sonra yaşayan arkadaşlar sorunun çözümünü de okuyarak bulabilir... anlayışınız için teşekkür ederim..
Evet sorun neredeymiş peki?
Mami abimiz sıkıntıyı çözdü Allah razı olsun kendisinden ;)
geçmiş sorun nasıl giderildi aynı sorun bizdede var 2000 dd takılı kalıyor değişmeyen parça kalmadı
bişey rica edecem arkadaşlar... çözülen sıkıntılar sonrasında forumda sıkıntı çözüldü yerine sorunun nasıl çözüldüğünü de kısaca paylaşırsanız aynı sıkıntıyı daha sonra yaşayan arkadaşlar sorunun çözümünü de okuyarak bulabilir... Anlayışınız için teşekkür ederim..
+++1000000
çoğu araçta aynı sıkıntı... Açıklansada bizde fayladansak.
multispace
20-02-2013, 12:39
sorun neymiş yazın da faydalansın insanlar :)
aLperTunga
20-02-2013, 12:54
adaptasyon yazdıgın gibi yapılmıyor ama.
rölanti motorunu test etmek için yerinden söküp, kontağı açın, rölanti motorunun ucu hareket ediyorsa çalışıyor demektir..
çalışmıyorsa yenisi 25 tl gibi fiyatlarda yansanayisi oldukça iyi çalışıyor..
Arkadaslar arabayı çalıştırdım kaputu açıp rolanti motorunun soketini çıkardım, suan sorunsuz biniyorum en ufak bi takılma Yada stop etme durumu yok.
emirarslan34
20-02-2013, 22:53
Arkadaslar arabayı çalıştırdım kaputu açıp rolanti motorunun soketini çıkardım, suan sorunsuz biniyorum en ufak bi takılma Yada stop etme durumu yok.
nasıl ya şuan rolanti motoruna elektirik gitmiyor yani soket cıkık olemi ?
iyimiş kanka ya :D artık rolanti motorun ebedi olarak bozulmaz ne güzel :D
elektirik tesisatını sokup atsak ne güzel olur :D ömür boyu sıkıntısız bineriz :D
şaka maka iyi sevindim sorunun cozuldugune :) ama fişi takınca neden stop ediyor o zaman rolanti motorumu bozuk yeni aldıgın ?
mami_makinen
20-02-2013, 22:55
Mami abimiz sıkıntıyı çözdü Allah razı olsun kendisinden ;)
Her zaman kardeşim :icon_tup:
Her zaman kardeşim :icon_tup:
:icon_tup: Sagolasin abicim.
nasıl ya şuan rolanti motoruna elektirik gitmiyor yani soket cıkık olemi ?
iyimiş kanka ya :D artık rolanti motorun ebedi olarak bozulmaz ne güzel :D
elektirik tesisatını sokup atsak ne güzel olur :D ömür boyu sıkıntısız bineriz :D
şaka maka iyi sevindim sorunun cozuldugune :) ama fişi takınca neden stop ediyor o zaman rolanti motorumu bozuk yeni aldıgın ?
Kanka 'xsi' arkadasın dedigi gibi rolanti motorunun ucu hareket etmiyordu. Yenisini alıp taktik, yeni olan hareket ediyordu ama bu sefer araçta stop etme olayı ortaya cikti ve eski gaz takılma olayı yine devam etti, artık dediğin gibi rolanti motoru bir daha bozulmaz ahahaha :D
Muarrem abi bi tane yawww.....seviyorum seni
:icon_tup: Sagolasin abicim.
Kanka 'xsi' arkadasın dedigi gibi rolanti motorunun ucu hareket etmiyordu. Yenisini alıp taktik, yeni olan hareket ediyordu ama bu sefer araçta stop etme olayı ortaya cikti ve eski gaz takılma olayı yine devam etti, artık dediğin gibi rolanti motoru bir daha bozulmaz ahahaha :D
yeni alıp sıkıntıların devam ettiyse adaptasyon yapılması lazım
oda şöyle oluyor:
motor ısınmış olsun (gösterge normal yerinde olsun)
akünün eksi kutbunu sök, 5 dk bekle
akü kutbu sökükken arabaya binip frene bas (tam olarak ne faydası var emin değilim ama ben yaptım, yapmaktan zarar gelmez, yabancı bir forumda okumuştum)
akü başını tak
kontağı çevir ama marş basma, pompa sesi kesilene kadar bekle, sonra kontağı geri çevir
yukarıda ki adımı toplamda 5-6 kere tekrarla
en son seferde pompa sesi kesilince marşa bas
arabanın rölantisi çok düşük olarak çalışacaktır (500 - 600 devir) sonra birkaç dakika içinde kendini toparlayacak.
ben 3 defa rölanti motoru değiştirdim (2 kere kendi elimle bozdum :)), ilk seferlerde adaptasyonu becerememiştim, rölanti saçmalıyordu, gazdan ayağını çekince gaz takılı kalıyor gibiydi, sonra gaza gelip 1 kere daha denedim, rölanti ip gibi oldu.
olmazsa tekrar dene, üşenme mutlaka düzelecek, insanın keyfi yerine geliyor rölanti düzelince :)
yeni alıp sıkıntıların devam ettiyse adaptasyon yapılması lazım
oda şöyle oluyor:
motor ısınmış olsun (gösterge normal yerinde olsun)
akünün eksi kutbunu sök, 5 dk bekle
akü kutbu sökükken arabaya binip frene bas (tam olarak ne faydası var emin değilim ama ben yaptım, yapmaktan zarar gelmez, yabancı bir forumda okumuştum)
akü başını tak
kontağı çevir ama marş basma, pompa sesi kesilene kadar bekle, sonra kontağı geri çevir
yukarıda ki adımı toplamda 5-6 kere tekrarla
en son seferde pompa sesi kesilince marşa bas
arabanın rölantisi çok düşük olarak çalışacaktır (500 - 600 devir) sonra birkaç dakika içinde kendini toparlayacak.
ben 3 defa rölanti motoru değiştirdim (2 kere kendi elimle bozdum :)), ilk seferlerde adaptasyonu becerememiştim, rölanti saçmalıyordu, gazdan ayağını çekince gaz takılı kalıyor gibiydi, sonra gaza gelip 1 kere daha denedim, rölanti ip gibi oldu.
olmazsa tekrar dene, üşenme mutlaka düzelecek, insanın keyfi yerine geliyor rölanti düzelince :)
Zaten dünde alpertunga kardesim aynı adaptasyon seklini pm atmış... İkinizde cok Sagolun denicem bugun :icon_tup:
yeni alıp sıkıntıların devam ettiyse adaptasyon yapılması lazım
oda şöyle oluyor:
motor ısınmış olsun (gösterge normal yerinde olsun)
akünün eksi kutbunu sök, 5 dk bekle
akü kutbu sökükken arabaya binip frene bas (tam olarak ne faydası var emin değilim ama ben yaptım, yapmaktan zarar gelmez, yabancı bir forumda okumuştum)
akü başını tak
kontağı çevir ama marş basma, pompa sesi kesilene kadar bekle, sonra kontağı geri çevir
yukarıda ki adımı toplamda 5-6 kere tekrarla
en son seferde pompa sesi kesilince marşa bas
arabanın rölantisi çok düşük olarak çalışacaktır (500 - 600 devir) sonra birkaç dakika içinde kendini toparlayacak.
ben 3 defa rölanti motoru değiştirdim (2 kere kendi elimle bozdum :)), ilk seferlerde adaptasyonu becerememiştim, rölanti saçmalıyordu, gazdan ayağını çekince gaz takılı kalıyor gibiydi, sonra gaza gelip 1 kere daha denedim, rölanti ip gibi oldu.
olmazsa tekrar dene, üşenme mutlaka düzelecek, insanın keyfi yerine geliyor rölanti düzelince :)
Yaaa bu işlem ters tepti araba gaz yemediği an stop etmeye basladi yine. :(
Birde az önce farkına vardım, kontagi açıktan sonraki benzin işeme olayı bazen kapanıyor bazen kapanmıyor, yani sürekli işiyor.
boosted_pug
22-02-2013, 19:32
gaz kelebeğini kapandığında dayandığı yerde küçük bi alyan vida var onunlada ufak tefek ayarlar yapın ama rölanti bozuk die çok oynarsanız bu sefer de 2000 3000 lerde takılı kalır
birde emme manifoldunun altında vacuum hatları var vestingouse regülatör vs gidiyo onlardanda kırılmış veya çatlamış olanlar olabilir
gaz kelebeğini kapandığında dayandığı yerde küçük bi alyan vida var onunlada ufak tefek ayarlar yapın ama rölanti bozuk die çok oynarsanız bu sefer de 2000 3000 lerde takılı kalır
birde emme manifoldunun altında vacuum hatları var vestingouse regülatör vs gidiyo onlardanda kırılmış veya çatlamış olanlar olabilir
İlk başlarda o ufak alyandan da yapılmıştı ayar ama sorun baska yerde sanırım. Olmazsa manifoldun altina bakayım bide.
Yaaa bu işlem ters tepti araba gaz yemediği an stop etmeye basladi yine. :(
birşeyler değiştiğine göre adaptasyon biraz işe yarıyor gibi, denemeye devam..
adaptasyonu motor ısınmışken yapıyorsun di mi?
fikir yürütüyorum: motor soğukken ki rölanti konumu ile sıcakken ki farklı oluyor, eğer adaptasyonu motor soğukken, motor ısınınca rölanti konumu iyice kapanıp, ayağını gazdan çekince motoru durduruyor olabilir..
eğer buna dikkat etmediysen motorun ısındığına emin olup adaptasyonu tekrar yap..
bende ilk seferlerde yapamamıştım..
sadikbeyazit
22-02-2013, 21:33
Oban yarın mami abiye birkere daha rahatsız etmen gerekiyor...;)
birşeyler değiştiğine göre adaptasyon biraz işe yarıyor gibi, denemeye devam..
adaptasyonu motor ısınmışken yapıyorsun di mi?
fikir yürütüyorum: motor soğukken ki rölanti konumu ile sıcakken ki farklı oluyor, eğer adaptasyonu motor soğukken, motor ısınınca rölanti konumu iyice kapanıp, ayağını gazdan çekince motoru durduruyor olabilir..
eğer buna dikkat etmediysen motorun ısındığına emin olup adaptasyonu tekrar yap..
bende ilk seferlerde yapamamıştım..
Motor sicakken yaptık.... :s
Oban yarın mami abiye birkere daha rahatsız etmen gerekiyor...;)
Sadık haklisin kardesim yarın bi alo dicez mami abiye... :)
Mami abimiz sıkıntıyı çözdü Allah razı olsun kendisinden ;)
Nasıl çözdü kardeşim bizide aydınlat bendede ufak bir rölanti sorunu var , gerçi benimki rölanti sensörünü temizlettikten sonra sapıttı sorun %90 sensörde ama bilgilendirirsen seviniriz
Nasıl çözdü kardeşim bizide aydınlat bendede ufak bir rölanti sorunu var , gerçi benimki rölanti sensörünü temizlettikten sonra sapıttı sorun %90 sensörde ama bilgilendirirsen seviniriz
Bi once ki sayfada yazmıştım kardesim.
adaptasyonla bukadar ugraşaya ne gerek var orjinal pug cihazı olan yer bul cihaza baglayıp rolnti motorunu alıştırın olsun bitsin . yada servise git adaptasyon yapsınlar alıcakları para 100lirayı geçmez zaten ugrasırken yakmıştırsın 100 liralık benzini :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.