PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : "camless" egzantriksiz motorlar



mechanic
24-02-2013, 11:29
pnomatik (ve mekanik) hareketli valf itme sistemi,
pek bilgi de vermiyor ama her valf başına bir tane actuator kullanılıyor.
istediği şekilde valf açılıp kapanmasını ayarlayabiliyor ve 22000 d/d lara çok rahat bir şekilde çıkıyor.
araçta hava depolamak gerekiyor, bunu frenleme enerjisinden alacakmış (formula 1 deki dalga) hatta elde ettiği ve depoladığı elektrik enerjisi ile sadece HAVA basarak arabayı yürütebilecek (air engine) .
anlattığı herşey kesinlikle olur ama sanırım şu an çok pahalı.

%20ye kadar ekonomi yapabiliyor,
2,5 yıldır araç yollarda denemesini yapıyorlar,
%30 daha fazla tork ve güç,
%50 daha az emisyon.

adamların kafası çalışıyor zaten yaptıkları makinadan belli, helal olsun.

ulan 14 yıl önce hocama demiştim niye elektro-mekanik yapmıyorlar valfleri diye, olur mu öyle şey diyip gülüp geçmişti mal adam.

camless engine diye de geçer, combined tipleri şu an zaten var.
abimiz burada anlatıyor, basit bir ingilizce kullanılmış işşalah anlaşılır.

artık tüm araçlar fitek açacak mı ne :D

Bch5B23_pu0

fkocak
24-02-2013, 13:21
adamlar NOHC motor yapmış :D
ilk defa duydum. çok pahalı olma sebebi nedir ki adam anlattı sizde yazmışsınız çok karışık değil gibi.

omer_gungor
24-02-2013, 13:52
ilginc bir teknoloji

sansar34
24-02-2013, 14:07
serefsızım aklıma gelmıstı :) :P saka bı yana bende baya bu konu uzerınde hocalarımla lıse 2deyken knusmustum bana mechanic abının dedıgı gıbı olm bosver yorma kafanı demıstı staj zamanı ustamla bırlıkte bu tarz bı calısmaya gırıstım tek sılındırlı bı motorda maddı ımkanlar yetersız oldugu ıcın anca motoru rolantıde calıstırabıldık :)

doush
24-02-2013, 14:31
Şu an fiat motorlarının kullandığı multi-air motorlar da emme tarafı yanlış hatırlamıyorsaum hidrolik sistem

sansar34
24-02-2013, 14:57
Şu an fiat motorlarının kullandığı multi-air motorlar da emme tarafı yanlış hatırlamıyorsaum hidrolik sistem

evet suan hala o sıstem uzerınde calısmalarına devam edıyorular bı ara bende forumda paylasmıstım varmı boyle bı sıstem dıye uylerden bırı paylasmıstı modaratorde olabılır. baska bırısıde bmwde boyle bı calısma oldugunu soylmıste valve tornıc dı heralde

Kakus
24-02-2013, 14:59
Şu an fiat motorlarının kullandığı multi-air motorlar da emme tarafı yanlış hatırlamıyorsaum hidrolik sistem

Ağzımdan aldın kankacım. Aynısını söyliyecektim. Giulietta'da da kullanılıyor hatta.

BlackEmperor
24-02-2013, 17:25
bu arabada timing yapacak adamın çok iyi ayar çekmesi lazım

mechanic
24-02-2013, 17:45
cadde modifiyesine düşmesi baya zaman alır. önce draglarda, pistlerde çok sonra da sadece belli motor bloklarının üstüne gelir..
inşallah desteklenir, o kadar egzantrik, yay , ıvır zıvır üreticisi var çünkü özellikler amarika ve japonya taraflarında..

phantom
24-02-2013, 18:46
ulan 14 yıl önce hocama demiştim niye elektro-mekanik yapmıyorlar valfleri diye, olur mu öyle şey diyip gülüp geçmişti mal adam.

hahahahahaha :)
biz daha yerli araba yapacaz
hatta hocan "ilk yerli araba" projesinin "ilk yerli elektromekanik yanma odası valf sistemini" üretsin
TR'de binlerce araba satılıyor
hepsinin egzantrikli sistemden elektro-mekanik sisteme geçtiğini düşünelim
bu işte çok para var :hihih:
mükemmel bir vizyona sahibim :eek:
falan filan
güzel bir konu göndermişsin :icon_tup:

mechanic
25-02-2013, 12:13
hahahahahaha :)
biz daha yerli araba yapacaz
hatta hocan "ilk yerli araba" projesinin "ilk yerli elektromekanik yanma odası valf sistemini" üretsin
TR'de binlerce araba satılıyor
hepsinin egzantrikli sistemden elektro-mekanik sisteme geçtiğini düşünelim
bu işte çok para var :hihih:
mükemmel bir vizyona sahibim :eek:
falan filan
güzel bir konu göndermişsin :icon_tup:

klima elektrikle çalışsın , motordan güç çekmesin de demiştim, onu da aynı karşıladı, 3-4 yıl sonra volvo yaptı, gazı köklediğinde veya yokuşta elektrikle çalıştırıyor kompresörü.

XSi
25-02-2013, 12:19
klima elektrikle çalışsın , motordan güç çekmesin de demiştim, onu da aynı karşıladı, 3-4 yıl sonra volvo yaptı, gazı köklediğinde veya yokuşta elektrikle çalıştırıyor kompresörü.

ortada güç üretici sadece motor olduğuna göre, doğrudan veya dolaylı sonuçta motordan çekecek gücü

benzer mantıkla peugeot 106 ların hidrolik direksiyonunun pompası elektrik motoruna bağlıdır (motora doğrudan bağlı değil)

hidrolik pompa --> elektrik motoruna
elektrik motoru --> aküye
akü --> alternatöre
alternatör --> motora

sonuç hidrolik pompa motora bağlı

XSi
25-02-2013, 12:22
bu arabada timing yapacak adamın çok iyi ayar çekmesi lazım

bu tip bir valf sisteminde timing ayarına gerek yok ki

istediğin devirde istediğin motor yükünde istediğin kadar valfi açabilirsin..

timing ayarı gibi kısıtlı bir ekzantrik profiline göre optimum u seçmek durumunda değilsin

yani ya alt devir torku, ya üst devir gücü seçmene gerek yok, alt devirde torkuda yakalarsın, üst devirde gücü de yakalarsın

sonsuz kademeli vtec gibi düşün, her devre her motor yüküne göre bir egzantrik profili varmış gibi valfi açıp kapatabilirsin

Y.Emre
25-02-2013, 12:37
bu tip bir valf sisteminde timing ayarına gerek yok ki

istediğin devirde istediğin motor yükünde istediğin kadar valfi açabilirsin..

timing ayarı gibi kısıtlı bir ekzantrik profiline göre optimum u seçmek durumunda değilsin

yani ya alt devir torku, ya üst devir gücü seçmene gerek yok, alt devirde torkuda yakalarsın, üst devirde gücü de yakalarsın

sonsuz kademeli vtec gibi düşün, her devre her motor yüküne göre bir egzantrik profili varmış gibi valfi açıp kapatabilirsin


+1 Diyecek başka laf söz kalmamış.


ortada güç üretici sadece motor olduğuna göre, doğrudan veya dolaylı sonuçta motordan çekecek gücü

benzer mantıkla peugeot 106 ların elektrik direksiyonunun pompası elektrik motoruna bağlıdır (motora doğrudan bağlı değil)

hidrolik pompa --> elektrik motoruna
elektrik motoru --> aküye
akü --> alternatöre
alternatör --> motora

sonuç hidrolik pompa motora bağlı



Motorun çalıştığı her an motora bağlı hidrolik pompa güç çekecektir motordan. Ancak şarj dinamosu motordan sürekli şekilde güç çekmez. Krank kasnağındaki gücü kullanarak elektrik üretmesi akünün doluluk durumuna bağlıdır(şarj açısından). Dolu aküde şarj dinamosu kasnak vasıtasıyla yine döner ancak, içinde direnç oluşturmadığından sürekli bağlı olan bir hidrolik pompası gibi güç çekmez daha rahat döner. Elektirikli yapmanın mantığıda buradan gelir.

XSi
25-02-2013, 12:44
Motorun çalıştığı her an motora bağlı hidrolik pompa güç çekecektir motordan. Ancak şarj dinamosu motordan sürekli şekilde güç çekmez. Krank kasnağındaki gücü kullanarak elektrik üretmesi akünün doluluk durumuna bağlıdır(şarj açısından). Dolu aküde şarj dinamosu kasnak vasıtasıyla yine döner ancak, içinde direnç oluşturmadığından sürekli bağlı olan bir hidrolik pompası gibi güç çekmez daha rahat döner. Elektirikli yapmanın mantığıda buradan gelir.

aslında şarj dinamosu çekmediği gibi motora direk bağlı hidrolik pompada çekmiyor..

sen pompa ile iş yaparsan ve güç harcatırsan o zaman çeker..

direksiyonu sabit tut, hidrolik valfi boşta, pompada yük yok, yük olmadığı için güç harcamıyor (hidrolik sistemde basınç oluşmuyor), boşa dönüyor

direksiyonu çevirdin, valf çalıştı, yağı direksiyon kutusunda bi tarafa yönlendirdin, basınç oluştu, işte o zaman pompa güç çeker..

yani motora doğrudan bağla, veya elektrikli motoru olsun hidrolik pompanın harcayacağı güç aynıdır değişmez.

mechanic
25-02-2013, 13:09
sente kaçmaz, egzantrik kayışına ve bilyalarına ihtiyacın yok,
adamın dediği gibi hava da depoluyorsan eğer,
boost yapmak için istediğin zaman kullanabilirsin, yani bir nevi kompresör..

tesisat biraz sıkıntı yaratır sadece, bildiğimiz elektrikçi eleyemez...

Y.Emre
25-02-2013, 13:27
aslında şarj dinamosu çekmediği gibi motora direk bağlı hidrolik pompada çekmiyor..

sen pompa ile iş yaparsan ve güç harcatırsan o zaman çeker..

direksiyonu sabit tut, hidrolik valfi boşta, pompada yük yok, yük olmadığı için güç harcamıyor (hidrolik sistemde basınç oluşmuyor), boşa dönüyor

direksiyonu çevirdin, valf çalıştı, yağı direksiyon kutusunda bi tarafa yönlendirdin, basınç oluştu, işte o zaman pompa güç çeker..

yani motora doğrudan bağla, veya elektrikli motoru olsun hidrolik pompanın harcayacağı güç aynıdır değişmez.

Güç çekme olayında haklısınız. Başta düşünmedim direksiyon çevrilmediğinde o pompanın da güç çekmeyeceğini.

Aslında mesajınızda bold yaptığım kısım sizinde bildiğiniz gibi yapılacak iş için gereken gücün sabitliğinden geliyor. Yine haklısınız :)


Ben yine 2 şey söyleyeceğim ama :) 1.si Günümüz araçlarında, elektrik enerjisi frenler vs yardımıyla da depolanabiliyor oradan bir kazanç olabilir (sonuçta gücün geldiği yer motor değil frenler yada diğer sistemler)

2.side sistemin motorun zorlandığı yerlerde örneğin;


3-4 yıl sonra volvo yaptı, gazı köklediğinde veya yokuşta elektrikle çalıştırıyor kompresörü.
Durumunda, motor zaten mümkün olduğunca fazla güce ihtiyaç duyuyorken direksiyon pompasıdır, klimadir vs dir güç gereksinimlerini depolanmış enerji olan aküden sağladığında motor daha rahat bi şekilde ürettiği gücü tekere aktaracaktır. Motor rahat bir durumdayken aküyü yeniden doldurmaya enerji harcasada bunu kullanıcı olarak bizler pek te hissetmeyiz.

Yanlış anlamayın hepsinin temel güç kaynağının motor olmasına itiraz etmiyorum, elektrikli aletlerin varlığı motor zaten zordayken ortaya çıkıyor diyorum. Temel güç tabiki motordan geliyor.

XSi
25-02-2013, 15:53
Ben yine 2 şey söyleyeceğim ama :) 1.si Günümüz araçlarında, elektrik enerjisi frenler vs yardımıyla da depolanabiliyor oradan bir kazanç olabilir (sonuçta gücün geldiği yer motor değil frenler yada diğer sistemler)

2.side sistemin motorun zorlandığı yerlerde örneğin;


Durumunda, motor zaten mümkün olduğunca fazla güce ihtiyaç duyuyorken direksiyon pompasıdır, klimadir vs dir güç gereksinimlerini depolanmış enerji olan aküden sağladığında motor daha rahat bi şekilde ürettiği gücü tekere aktaracaktır. Motor rahat bir durumdayken aküyü yeniden doldurmaya enerji harcasada bunu kullanıcı olarak bizler pek te hissetmeyiz.

Yanlış anlamayın hepsinin temel güç kaynağının motor olmasına itiraz etmiyorum, elektrikli aletlerin varlığı motor zaten zordayken ortaya çıkıyor diyorum. Temel güç tabiki motordan geliyor.

evet dediklerine katılıyorum, eğer fren enerjisinde güç geri kazanım sistemi varsa geri kazanılan bu enerjiyi, elektrikli motor aracılığıyla kullanırsın, ama motora doğrudan bağlı olan pompalarda (hidrolik, klima kompresörü vs) bu imkan yok tabi.

bu durum yakıt ekonomisi anlamında olumlu

ve güç kayıpları daha geniş bir zamana yayılacak, akü elektrik enerjisini depolayacağı ve anlık ihtiyaçları ordan karşılayabileceği için aynı motordan daha fazla güç kullanabileceğiz..

XSi
25-02-2013, 15:56
sente kaçmaz, egzantrik kayışına ve bilyalarına ihtiyacın yok,
adamın dediği gibi hava da depoluyorsan eğer,
boost yapmak için istediğin zaman kullanabilirsin, yani bir nevi kompresör..

tesisat biraz sıkıntı yaratır sadece, bildiğimiz elektrikçi eleyemez...

fakat pozitif tarafların negatif taraflarıda var,

elektronik sistemde yaşacağın bir aksaklık ile piston yukarı ilerlerken valfi kapatılamadığı bi durumun çok hoş olmayan sonuçları olacaktır..

mekanik sistem bu açıdan daha güvenilir (bana göre tabi)

BlackEmperor
25-02-2013, 16:11
bu tip bir valf sisteminde timing ayarına gerek yok ki

istediğin devirde istediğin motor yükünde istediğin kadar valfi açabilirsin..

timing ayarı gibi kısıtlı bir ekzantrik profiline göre optimum u seçmek durumunda değilsin

yani ya alt devir torku, ya üst devir gücü seçmene gerek yok, alt devirde torkuda yakalarsın, üst devirde gücü de yakalarsın

sonsuz kademeli vtec gibi düşün, her devre her motor yüküne göre bir egzantrik profili varmış gibi valfi açıp kapatabilirsin

iyi güzel yazmışsında, her subap için o hava basan motorcukların senkron çalışması lazım değil mi? hepsini aynı miktarda hareket etmesi aynı anda birbirne görede senkron hareket etmesi lazım. egzantrikliye göre daha zordur emin ol. sadece 1 subap ayarı kaçsa işin yaş. egzantirkte daha basit kam profilne göre hareket edecek subap bunda ise zamanlama çok çok çok daha kritik ayar gerektiriyor bence.

alihan_27
25-02-2013, 16:37
iyi güzel yazmışsında, her subap için o hava basan motorcukların senkron çalışması lazım değil mi? hepsini aynı miktarda hareket etmesi aynı anda birbirne görede senkron hareket etmesi lazım. egzantrikliye göre daha zordur emin ol. sadece 1 subap ayarı kaçsa işin yaş. egzantirkte daha basit kam profilne göre hareket edecek subap bunda ise zamanlama çok çok çok daha kritik ayar gerektiriyor bence.

Herhalde böyle açılmama problemine karşı, fiat multiair motorda egzoz subapları için egzantrik kullanmaya devam ediyor. Motorun egzoz subapları açılmasa hoş şeyler olmaz. Ama emme subapları açılmasa, yanma olmadığı için sorun olmaz.

Teknoloji geliştikçe, dayanıklılık problemi aşılabilir belki. Yedek sistemler filan kullanılabilir.
Hepsi bir yana böyle sineği sıkıp suyunun çıkarılmasındansa, sinekle uğraşılmamasından yanayım. Basitlik ve dayanıklılık candır.

sansar34
25-02-2013, 16:53
bence gercekten cek gereklı bı sıstem dıyebılırım ıstedıgın anda yuksek performans alabılıyorsun ıstemezsen hem yakıt yakmıyo hemde senı bı lord yapıyor :)

ama hala merak ıcerısındeyım nasıl bı hıdrolık sistem kullanıldıgını tahmınımce abs beyını gıbı bı beyın var ve valflerın cok hassa ve hızlı hareket edebılmesnı saglıyo o beyınde ecu ya baglı ama subapları ıtecek kuvvetı okadar basıncta oldugu galde merak edıyorum :)

XSi
25-02-2013, 19:17
iyi güzel yazmışsında, her subap için o hava basan motorcukların senkron çalışması lazım değil mi? hepsini aynı miktarda hareket etmesi aynı anda birbirne görede senkron hareket etmesi lazım. egzantrikliye göre daha zordur emin ol. sadece 1 subap ayarı kaçsa işin yaş. egzantirkte daha basit kam profilne göre hareket edecek subap bunda ise zamanlama çok çok çok daha kritik ayar gerektiriyor bence.

nasıl bir senkron problemi olacak anlamadım açıkçası?

krank açısını ölçülüyorsa (ki elektronik enjeksiyonlu ve ateşlemeli tüm araçlar ölçer) silindirler arası senkron problemi diye bişey olmaz..

hem "timing ayarı" denilen şey silindirlerin birbiri ile senkronu değil, piston hareketi ile egzantrik valfinin açma kapama senkronu, sadece 1 silindir için bu ayarı yapmak diğer silindirlerlerde de aynı ayarı yapmış oluyor..

aynı mantıkla krank açısı ölçülen bir motorda, bir silindir için çeşitli devir ve motor yükünde valfin kaç mm açılacağını ve nekadar saniye açık kalacağını programlarsan, aynı programı diğer silindirlerde de otomatik uygularsın

senin arabandaki enjeksiyon sistemi benim arabamdaki enjeksiyon sistemi böyle çalışıyor

enjektörlerin senkron problemi olmadığına göre ve her enjektör ayrı ayrı programlanmadığına göre, bu sistemde de her valfi ayrı ayrı programlanmayacak demektir

eğer aynı şeyden bahsediyorsak benim bildiğim timing ayarı mekanik bir işlem, egzantrik milinin referans noktasına göre açısını değiştirerek, valflerin erken veya geç açılıp kapanmasını sağlıyorsun..

bu sistemde ise "timing ayarı" yapılacak bir parça yok ki?

alihan_27
25-02-2013, 19:40
Böyle bir sistemle, yani her piston birbirinden belirli biryere kadar bağımsız çalışabilecekse, motor başlama işlemi, marş sistemi olmadan yapılabilir mi?
Pistonu tepe noktada bulunan silindire yeterli miktar benzin püskürtülse ve yanma başlamadan hemen önce subaplar kapansa; sıkıştırılmamış hava ile yanma olmasına rağmen pistonu itebilecek güç ortaya çıkabilir mi?

Y.Emre
25-02-2013, 22:39
Böyle bir sistemle, yani her piston birbirinden belirli biryere kadar bağımsız çalışabilecekse, motor başlama işlemi, marş sistemi olmadan yapılabilir mi?
Pistonu tepe noktada bulunan silindire yeterli miktar benzin püskürtülse ve yanma başlamadan hemen önce subaplar kapansa; sıkıştırılmamış hava ile yanma olmasına rağmen pistonu itebilecek güç ortaya çıkabilir mi?

Yine -bence- demek zorundayım, zira hesaplamadan yanıtlamak çok akıl işi değil. Elimize birşey geçmeyeceğinden elin teknolojisini hesaplamaya uğraşmanında bir mantığı yok. Sadece yorum olarak; Pistonlar birbirinden belirli bir yere kadar bağımsız çalışabilecekse demekle ne demek istediğinizi anlamadım açıkçası ancak, marş motoru kullanmadan çalıştırılamaz diye düşünüyorum sebep olarakta;

Motor çalışmıyorken -haliyle sabitken, emme manifoldunda bile dışarıdakinden yüksek basınçta hava yokken- emme valflerini açıp yanma odasına çok küçük bir miktar hava ve enjektörlerden yakıt göndermekle yeterli gücün oluşturulabileceğini sanmıyorum.

Sebep olarakta, durağan haldeki motorla emilen hava miktarıyla enjektörden basılan yakıt sıkıştırma olmaması nedeniyle yeterince verimli bir patlama sağlayamaz. Ha arabanın dışında bir ateş yakmışsınız ha silindir de bi farkı olacagını sanmıyorum çünkü sıkıştırma yok

mechanic
26-02-2013, 12:38
fakat pozitif tarafların negatif taraflarıda var,

elektronik sistemde yaşacağın bir aksaklık ile piston yukarı ilerlerken valfi kapatılamadığı bi durumun çok hoş olmayan sonuçları olacaktır..

mekanik sistem bu açıdan daha güvenilir (bana göre tabi)

kayış atar sente kaçar, egzantrik kırılır vs vs gibi risklerle farkı yok. hepsi risk.

bu tip riskleri minimize etmek için yıllarca çalışma ve deneme yapılıyor. revizyonlar yapılıyor.

şu an kullandığımız her şey bu aşamalardan geçti, hepsi ilk çalışmalarda kırıldı bozuldu vs..

bu sistemde zamanla mükemmelleşecek (optimum seri üretim) v biz de hep fitek açacağız :)

BlackEmperor
26-02-2013, 21:09
nasıl bir senkron problemi olacak anlamadım açıkçası?

krank açısını ölçülüyorsa (ki elektronik enjeksiyonlu ve ateşlemeli tüm araçlar ölçer) silindirler arası senkron problemi diye bişey olmaz..

hem "timing ayarı" denilen şey silindirlerin birbiri ile senkronu değil, piston hareketi ile egzantrik valfinin açma kapama senkronu, sadece 1 silindir için bu ayarı yapmak diğer silindirlerlerde de aynı ayarı yapmış oluyor..

aynı mantıkla krank açısı ölçülen bir motorda, bir silindir için çeşitli devir ve motor yükünde valfin kaç mm açılacağını ve nekadar saniye açık kalacağını programlarsan, aynı programı diğer silindirlerde de otomatik uygularsın

senin arabandaki enjeksiyon sistemi benim arabamdaki enjeksiyon sistemi böyle çalışıyor

enjektörlerin senkron problemi olmadığına göre ve her enjektör ayrı ayrı programlanmadığına göre, bu sistemde de her valfi ayrı ayrı programlanmayacak demektir

eğer aynı şeyden bahsediyorsak benim bildiğim timing ayarı mekanik bir işlem, egzantrik milinin referans noktasına göre açısını değiştirerek, valflerin erken veya geç açılıp kapanmasını sağlıyorsun..

bu sistemde ise "timing ayarı" yapılacak bir parça yok ki?

silindiri nerden karıştırdın yazdığımdan o mu anlaşıldı?

muhtemeklen ben dahil bir çok kişini aklına gelen subap açılma kapanma zamanlarıyla oynamak gelir ki timing ayarından kastım buydu, her subabp motorcuğunun mm olarak aynı değerde hareket etmesi lazım ki sorun olmasın, demek isteğim o küçük motorcukların 22 bin devir gibi bi kapasiteyle çalışırken ki dayanımıydı, silindir hareketi nerden aklına geldi ben daha yukardayım :)

kam kullandığın zaman subapların kaçma şansı yok egzantirik yamulmadıysa ama sen her subabp içinayrı motorcuk( motoruck diyorum hava basıncıyla hareket eden mekanızma her ne ise) risk demektir. basınc stabil aynı kalacak yağmalası nasıl olacak vs vs öyle çokta kolay değil, tekstil makinalarını bilir misin?

hava jetli tezgahlar vardır. yeri geldimi dakikada 2000 devir üstüne çıkabilir ama o kadar hassas ayarları vardır ki en ufak bi pürüzde tezgah adım atmaz,

ha birtde yazılım felan ayar yapmak istediğimi hayal ediyorumda o kadarda kolay olmaycağı aşikar bence

XSi
27-02-2013, 12:41
silindiri nerden karıştırdın yazdığımdan o mu anlaşıldı?

muhtemeklen ben dahil bir çok kişini aklına gelen subap açılma kapanma zamanlarıyla oynamak gelir ki timing ayarından kastım buydu, her subabp motorcuğunun mm olarak aynı değerde hareket etmesi lazım ki sorun olmasın, demek isteğim o küçük motorcukların 22 bin devir gibi bi kapasiteyle çalışırken ki dayanımıydı, silindir hareketi nerden aklına geldi ben daha yukardayım :)

kam kullandığın zaman subapların kaçma şansı yok egzantirik yamulmadıysa ama sen her subabp içinayrı motorcuk( motoruck diyorum hava basıncıyla hareket eden mekanızma her ne ise) risk demektir. basınc stabil aynı kalacak yağmalası nasıl olacak vs vs öyle çokta kolay değil, tekstil makinalarını bilir misin?

hava jetli tezgahlar vardır. yeri geldimi dakikada 2000 devir üstüne çıkabilir ama o kadar hassas ayarları vardır ki en ufak bi pürüzde tezgah adım atmaz,

ha birtde yazılım felan ayar yapmak istediğimi hayal ediyorumda o kadarda kolay olmaycağı aşikar bence

mesele anlaşıldı, senin "timing" ile kastettiğin şey farklıymış.. sen herşeye genel olarak timing diyorsun

egzantrik milli araçlarda "timing ayarı" egzantrik milinin açısını değiştirerek ateşlemenin piston valfler hangi konumdayken yapacağını belirlersin.. sen timing ayarı diyince, bu araçta egzantrik mili olmadığından ve valfler beyin ile kontrol edileceğinden "timing ayarına" gerek yok dedim sebebi buydu

timing ayarı diyince forumun çoğuda böyle anlar bence..

sen timing ile subapların açılma kapanma miktarlarını kastediyormuşsun, ancak ben burdada bir senkron problemi göremiyorum

şöyleki: senin arabandaki enjektörler ve bujilerin hepsi aynı zamanda çalışmıyor, çünkü silindire göre pistonlar farklı yerde (bazıları aşağıdayken, bazıları yukarda), silindirlerden biri referans alınarak, diğer silindirlerin enjektörleri veya ateşlemesi çalışıyor

aynı mantıkla valflerin açılma miktarları ve açık kalma süresi de beyin tarafından kontrol edilecek, ama her silindir için ayrı ayrı programlama yapılmayacak, aynı enjektör ve bujiler gibi, silindirin konumuna göre farklı zamanlarda , farklı silindirlerin valfleri açılıp kapanacak..

tekstil makinasını örnek vermişsin ama bu motor, tekstil makinası gibi her valfi ayrı ayrı kontrol etmek zorunda değilsin, 1 silindire göre yaparsın programı, diğer silindirlerdeki valflerde tıkır tıkır çalışır (enjektörler bobinler nasıl çalışıyorsa)

bu arada habire silindir diyorum çünkü referans olan silindirler oluyor,

ateşleme için örnek vermek gerekirse, peugeot 106 da ateşleme sırası 1-3-4-2 silindirlerdir, silindir numarası referans olur..

silindir ifadesinin konuyla baya bi alakası var gibi

yazılım kısmı daha komplike olacak haklısın çünkü, benzin, ateşleme den sonra valf zamanlamasıda yapılmak zorunda kalacak ama motorun çalışma prensibini bilen biri için çok da zor olmaması lazım..

Schumi
27-02-2013, 13:08
Krank milinde hiçbir boşluk olmadığı için ve piston konumları yüzbinmilyon kerede dönse hep aynı doğrultuda gideceği için 60-2 dişli sayma yöntemi ile gayet güzel bu sistem sürelebilinir. Belki mikroişlemci kapasitesi yetmez ozaman gelişen teknoloji sayesinde kolayca hızlı bir işlemci ile sistem çalıştırılabilinir. Çok güzel bir teknoloji ama valflerin ömrü ve egzoz sübapında kullanılması halinde olabilecek sorunları aşarlarsa bence harika olur. :)

RCkid
27-02-2013, 13:11
Krank milinde hiçbir boşluk olmadığı için ve piston konumları yüzbinmilyon kerede dönse hep aynı doğrultuda gideceği için 60-2 dişli sayma yöntemi ile gayet güzel bu sistem sürelebilinir. Belki mikroişlemci kapasitesi yetmez ozaman gelişen teknoloji sayesinde kolayca hızlı bir işlemci ile sistem çalıştırılabilinir. Çok güzel bir teknoloji ama valflerin ömrü ve egzoz sübapında kullanılması halinde olabilecek sorunları aşarlarsa bence harika olur. :)

gunuumuzdeki microcontroller lar takla bile attirir:)
yetersizligi birak:)

Schumi
27-02-2013, 13:15
gunuumuzdeki microcontroller lar takla bile attirir:)
yetersizligi birak:)

Kibrit kutusu kadar sistemler ile UAV uçuruyorlar saniyede bilmem kaç milyon kere uçağın konumunu felan hesap edip müdahale ediyorlar. Benim kastettiğim sende biliyorsunki seri üretim yapan markalara ECU sağlayan şirketlerin kullandıkları microcontrollerlar biraz Nasa ve Havacılık gibi. Çalışan şeyi elleme diye sorunsuz ama eski ve yavaş işlemciler kullanıyorlar. :) Yoksa abartmiyim ama basit bit Texas Instruments ARM Developer board ile hatta Arduino ile bile bu sistem sürülür. :D

RCkid
27-02-2013, 13:20
Kibrit kutusu kadar sistemler ile UAV uçuruyorlar saniyede bilmem kaç milyon kere uçağın konumunu felan hesap edip müdahale ediyorlar. Benim kastettiğim sende biliyorsunki seri üretim yapan markalara ECU sağlayan şirketlerin kullandıkları microcontrollerlar biraz Nasa ve Havacılık gibi. Çalışan şeyi elleme diye sorunsuz ama eski ve yavaş işlemciler kullanıyorlar. :) Yoksa abartmiyim ama basit bit Texas Instruments ARM Developer board ile hatta Arduino ile bile bu sistem sürülür. :D

yazilim (firmware) sknti olmasa baslamistim kendi ecuma:) ama yazilim icin iyi elip ve zaman gerekiyor:)