Orijinalini görmek için tıklayınız : Kamber ayarı
BurakDmrkl
24-02-2013, 19:41
Arkadaslar merhaba bi arkadasim cruze sine kamber ayari yaptirmak istiyo normal bi rot balans ciya gittigimizde bunda dingil var salincak yok kamber olmaz diyolar ama internetten bakiyoruz yedek parcacilarda cruze salincak satiliyo gozukuyo . Yardim edebilcek bi bilgisi olan varmi bi yardim edebilirmisiniz
Resimlerden bakabildiğim kadar cruze arka süspansiyon tasarımına baktım, kamber ayarı yapılabilecek gibi durmuyor. Bence ustanız haklı.
BurakDmrkl
24-02-2013, 20:20
Resimlerden bakabildiğim kadar cruze arka süspansiyon tasarımına baktım, kamber ayarı yapılabilecek gibi durmuyor. Bence ustanız haklı.
Tesekkur ederim ilgilendiğiniz icin
mehmetRS
24-02-2013, 20:31
fabrikasyon kamber değeriyle ilgili sıkıntımı var yoksa görünüş içinmi istiyorsunuz?
BurakDmrkl
24-02-2013, 21:23
fabrikasyon kamber değeriyle ilgili sıkıntımı var yoksa görünüş içinmi istiyorsunuz?
Surtmuyosa sikinti var dedik ofset jant takdik eyupden edirne kapiya gidene kadar camurlugun boyasini kaldirdi dizel araba gibi girrr girrr surte surte gittik :D onun icin hafif kamber gerekiyo
Bu arada ben direkt olarak arka tekerlere göre baktım. Mesajımı on tekerlekler için algılamayın..
Ayrıca çok isteniyorsa arka tekerleklere de bir miktar kamber verilebilir ancak bunu buradan yazmıyorum zira aklımdaki yöntem ile yapmak çok çok tehlikeli. Görüntü için göze alınacak iş değil
BurakDmrkl
25-02-2013, 06:25
Bu arada ben direkt olarak arka tekerlere göre baktım. Mesajımı on tekerlekler için algılamayın..
Ayrıca çok isteniyorsa arka tekerleklere de bir miktar kamber verilebilir ancak bunu buradan yazmıyorum zira aklımdaki yöntem ile yapmak çok çok tehlikeli. Görüntü için göze alınacak iş değil
Dingil ısıtma isleminden mi bahsediyorsunuz
Keşke istanbula kadar gelmişken Sanko Sanayide Murat Ralliye uğrasaydınız bir şekilde halledilirdi.
Ben Puntonun kamber verilmez denen arkasına -3.5 kamberi orada verdirtmiştim.
Sonra Pro Ceedde de coilover vs olmamasına rağmen önlere kamber vermişlerdi.
kaynağa, ısıtmaya göre benim söyleyeceğim 'belki nispeten' daha güvenli olabilir. Ancak kesinlikle tavsiye etmiyorum. İşlemden sonra hemen olmasa da ansızın vida/somun kesilebilir yada bükülebilir. İllaki yapacaksanız bile orjinal olandan daha uzun ve dayanıklı vida/somun kullanın.
http://g1302.hizliresim.com/16/t/kh7b6.jpg
Bu resimde yuvarlak içine aldıgım bölgedeki parçada 4 tane cıvata somun ikilisi var. Parçanın resminde ekliyorum;
http://www.yedekparcabizde.com/images/upload/990702001332255100.jpg
Bu parçayı süspansiyon sistemine bağlayan 4 cıvatanın üstte kalan 2sini normal, alttaki ikisinide ihtiyaca göre gerekli sayıda pul vs koyarak daha uzun cıvata ile takarsanız kamber elde etmiş olursunuz.
Dip not; eklenecek pul vs sayısına göre parçanın üst kısmında hafif eğme şeklinde tadilat gerekebilir. Ancak kesinlikle ama kesinlikle tavsiye etmiyorum. Yaparsanız sizin sorumluluğunuzdadır.
Tayfun-E30
25-02-2013, 12:48
kaynağa, ısıtmaya göre benim söyleyeceğim 'belki nispeten' daha güvenli olabilir. Ancak kesinlikle tavsiye etmiyorum. İşlemden sonra hemen olmasa da ansızın vida/somun kesilebilir yada bükülebilir. İllaki yapacaksanız bile orjinal olandan daha uzun ve dayanıklı vida/somun kullanın.
http://g1302.hizliresim.com/16/t/kh7b6.jpg
Bu resimde yuvarlak içine aldıgım bölgedeki parçada 4 tane cıvata somun ikilisi var. Parçanın resminde ekliyorum;
http://www.yedekparcabizde.com/images/upload/990702001332255100.jpg
Bu parçayı süspansiyon sistemine bağlayan 4 cıvatanın üstte kalan 2sini normal, alttaki ikisinide ihtiyaca göre gerekli sayıda pul vs koyarak daha uzun cıvata ile takarsanız kamber elde etmiş olursunuz.
Dip not; eklenecek pul vs sayısına göre parçanın üst kısmında hafif eğme şeklinde tadilat gerekebilir. Ancak kesinlikle ama kesinlikle tavsiye etmiyorum. Yaparsanız sizin sorumluluğunuzdadır.
porya kafasının altına pul koyulursa yüzde 99 o vidalar keser bencede denemek bile sakıncalı...
Bende kesme yapmamıştı, hem de gülle gibi 9 offset keskin jantlarla...
Ama nolmuştu, ayda bir porya bilya dağıtıyordu araba :D
Sıkıntılı işler kısacası kamber kiti falan olmayınca.
Tayfun-E30
25-02-2013, 13:05
benimde sağ arka dağanık bilya bakıyodum tam =)
https://www.ucuzyedekparcam.com/ARKA-TEKER-KITI-GRANDE-PUNTO-13-DMTJ-14-19-DMTJ,PR-8907.html
yavuz abi taşıyıcıya düzgün basmayacağı için allahtan birşey olmamış yani..
Bende kesme yapmamıştı, hem de gülle gibi 9 offset keskin jantlarla...
Ama nolmuştu, ayda bir porya bilya dağıtıyordu araba :D
Sıkıntılı işler kısacası kamber kiti falan olmayınca.
porya kafasının altına pul koyulursa yüzde 99 o vidalar keser bencede denemek bile sakıncalı...
Daha önce denemedim, bizzat deneyen de görmedim. Süspansiyon tasarımının resimlerine baktım. En kolay söylediğim gibi yapılır. Ha değer mi o riski almaya, değmez.
Benim canım tatlı ben yapmam almam öyle bi riski. Yapmayın risk almayın diye tavsiyede ederim.
Büyük ihtimalle ya bilye falan dağıtıcak ya cıvatayı eğecek yada direkt kesecektir bana göre. 3 5 günde olacağını sanmam ama bi araba hergünde diken üstünde kullanılmaz ki :) Mazallah yolda yüksek süratte falan keser cıvatayı abartmıyorum direkt olarak tekerleksiz kalırsınız (ne jant ne lastik :) ) Sonrasını düşünmek bile istemiyorum.
Bu söylediklerimden sonra da görsellik için yapan olursa suç benden gitmiştir yani ne diyeyim.
@Tayfun-E30 istenilirse pul yerine farklı şeyler de kullanılabilir (spacer gibi cnc'de açılı şekilde üretilip taşıyıcıya düz bastırılır) ama kişisel olarak, uzman bi makine mühendisi hesabını yapmadığı sürece, hiçbir şekilde güvenemem yani.
Low-Rider
25-02-2013, 14:43
Cruze'a vossenler takılırken ordaydım bende.. Jantın içinden aldırma payı yok mu hiç?
BurakDmrkl
25-02-2013, 15:22
Keşke istanbula kadar gelmişken Sanko Sanayide Murat Ralliye uğrasaydınız bir şekilde halledilirdi.
Ben Puntonun kamber verilmez denen arkasına -3.5 kamberi orada verdirtmiştim.
Sonra Pro Ceedde de coilover vs olmamasına rağmen önlere kamber vermişlerdi.
Zaten istanbuldaki amacimiz murat ralliydi ama olmuyo dediler verilmez dediler yolladilar
Haklı olarak sorumluluk almak istememişlerdir.
BurakDmrkl
25-02-2013, 15:30
kaynağa, ısıtmaya göre benim söyleyeceğim 'belki nispeten' daha güvenli olabilir. Ancak kesinlikle tavsiye etmiyorum. İşlemden sonra hemen olmasa da ansızın vida/somun kesilebilir yada bükülebilir. İllaki yapacaksanız bile orjinal olandan daha uzun ve dayanıklı vida/somun kullanın.
http://g1302.hizliresim.com/16/t/kh7b6.jpg
Bu resimde yuvarlak içine aldıgım bölgedeki parçada 4 tane cıvata somun ikilisi var. Parçanın resminde ekliyorum;
http://www.yedekparcabizde.com/images/upload/990702001332255100.jpg
Bu parçayı süspansiyon sistemine bağlayan 4 cıvatanın üstte kalan 2sini normal, alttaki ikisinide ihtiyaca göre gerekli sayıda pul vs koyarak daha uzun cıvata ile takarsanız kamber elde etmiş olursunuz.
Dip not; eklenecek pul vs sayısına göre parçanın üst kısmında hafif eğme şeklinde tadilat gerekebilir. Ancak kesinlikle ama kesinlikle tavsiye etmiyorum. Yaparsanız sizin sorumluluğunuzdadır.
Aile arabasi oldugu icin bole bi riske degmez diye dusunuyorum
BurakDmrkl
25-02-2013, 15:31
Cruze'a vossenler takılırken ordaydım bende.. Jantın içinden aldırma payı yok mu hiç?
O arac bizim hatta balansciya gitmisdik o degil baska bi cruze bu icine hic bakdirmadik dogrusu
BurakDmrkl
25-02-2013, 15:32
Haklı olarak sorumluluk almak istememişlerdir.
Olmuyosa olmaz fazlasina gerek yok zaten
Aile arabasi oldugu icin bole bi riske degmez diye dusunuyorum
Ne aracı olursa olsun yapılacak iş değil. Hem araç içindekiler hem trafikteki diğer insanlar için
BurakDmrkl
25-02-2013, 17:58
Keşke istanbula kadar gelmişken Sanko Sanayide Murat Ralliye uğrasaydınız bir şekilde halledilirdi.
Ben Puntonun kamber verilmez denen arkasına -3.5 kamberi orada verdirtmiştim.
Sonra Pro Ceedde de coilover vs olmamasına rağmen önlere kamber vermişlerdi.
Nasil verdiler kamberi pm den yada burdan aciklayip bi yardimci olabilirmisiniz bide onunda suspansiyo bunun gibi dingillimiydi
BurakDmrkl
26-02-2013, 11:26
Ne aracı olursa olsun yapılacak iş değil. Hem araç içindekiler hem trafikteki diğer insanlar için
Dogru diyosunuz . O araba bi jant takmak icin flans dusunuyoruz flans olunca hepden disari cikcak lastik . Flans takmadan poryalarla oynasak lastigin ebatini dusursek ne dersiniz
Nasil verdiler kamberi pm den yada burdan aciklayip bi yardimci olabilirmisiniz bide onunda suspansiyo bunun gibi dingillimiydi
Bildiğim kadarıyla onda da aynı şekilde süspansiyon var. söylediğim gibi yapmışlar.
Dogru diyosunuz . O araba bi jant takmak icin flans dusunuyoruz flans olunca hepden disari cikcak lastik . Flans takmadan poryalarla oynasak lastigin ebatini dusursek ne dersiniz
söylemek istediğinizi anlmadım açıkçası. jantın içinden aldırmaktan mı bahsediyorsunuz
BurakDmrkl
28-02-2013, 10:32
Bildiğim kadarıyla onda da aynı şekilde süspansiyon var. söylediğim gibi yapmışlar.
söylemek istediğinizi anlmadım açıkçası. jantın içinden aldırmaktan mı bahsediyorsunuz
Yok simdi cruzenin bijon araligi 5x105 simdi flans takip 5x120 jant takicak . Diyorumki flans yerine direk arabanin ustundeki poryalari 5x120 yapsak ne durumda olur
Yok simdi cruzenin bijon araligi 5x105 simdi flans takip 5x120 jant takicak . Diyorumki flans yerine direk arabanin ustundeki poryalari 5x120 yapsak ne durumda olur
5x120 ölçüsünde cruze'e uyan porya varsa neden olmasın. Uyan parça varsa elbette olur
BurakDmrkl
28-02-2013, 18:27
Cruzenin yok iste 5x105 poryalar cnc de 5x120 yapilcak
nasıl yapılacak ? tadilat işlerınde pek bir bilgim yok malesef
BurakDmrkl
01-03-2013, 19:55
nasıl yapılacak ? tadilat işlerınde pek bir bilgim yok malesef
Bilginiz yoksa yinede tesekkur ederim . 5x105 olan saplamalari kesicekler 5x120 saplama kaynatcaklar
kaynak işleri sakat. düşünsene dostum aracın tüm ağırlığı zaten bu bijonlarda bence arkalara yukardaki yöntemle açı vermekten çok daha tehlikeli bişey bu kaynak işi. en güzeli airride.
kaynak olmaz da delik açılıp pres ile saplama çakılabilir. saplamayı da 8.8 değil de 10.9 veya 12.9 alırsanız eskisindan daha sağlam olur ancak delik açılabilir mi onu bilemiyorum işte =) Murata daha once de soyledim göbekten aldırsın diye. cem abiye sorsun en azından aynı takımdan varsa elinde bakıp soyleyebilir kaç mm alınabilir diye.
BurakDmrkl
03-03-2013, 18:07
kaynak olmaz da delik açılıp pres ile saplama çakılabilir. saplamayı da 8.8 değil de 10.9 veya 12.9 alırsanız eskisindan daha sağlam olur ancak delik açılabilir mi onu bilemiyorum işte =) Murata daha once de soyledim göbekten aldırsın diye. cem abiye sorsun en azından aynı takımdan varsa elinde bakıp soyleyebilir kaç mm alınabilir diye.
Muratin kardesiyim ama bu porya isi bizim icin degil biz aldirdik jantlardan zaten poryalari ben bi arkadasim icin sordum eger guvenli olursa anca bizde dusunebiliriz azam abi
BurakDmrkl
03-03-2013, 18:08
kaynak işleri sakat. düşünsene dostum aracın tüm ağırlığı zaten bu bijonlarda bence arkalara yukardaki yöntemle açı vermekten çok daha tehlikeli bişey bu kaynak işi. en güzeli airride.
Aiirride yi dusunduler ama koruk patlatmadan korktuklari icin vazgectiler
Mehmetmert
09-08-2015, 17:59
Konu biraz hort olacak ama en uygun yer burasi sanirim aklimin karistigi bir olay var arkadaslar.Aracimda herhangi bir sorun-dengesizlik-saga sola cekme yok.Baski balata degistikten sonra sorun olmasada genede rot ayarina gittim.
Aracin bilgilerini girdik sisteme cikan degerlere gore ayari yapti arkadas cok bozulmamis zaten.Simdi gelelim soruma
-En alttaki 0.5-0.5 olan rot ayarimiz yani tam olmasi gerektigi gibi
-Ortadaki sagli sollu degerler kamber dedi bana?Dedim neden farkli ikiside ayni degil,yok abi bundan birsey olmaz hem sarimsi aralikta tolerans degerlerinde gibi bir cevapla karsilastim ve beni tatmin etmedi
-Hicbir saga sola cekme,dengesiz lastik asinmasi ...vs yok arabada ama bu olay kafama takildi,ikisininde ayni olmasi gerekmezmi?Ne diyorsunuz bu duruma,bilgisi olan paylasirsa cok sevinirim.
-En ustteki ikisi ise eski araclarda oluyormus,sahin-dogan gibi arabalarda o yapilir abi bakma ona dedi,farkli birkac yere daha sordum ama aldigim cevap ayniydi sansimi Adanada daha fazla sorarak zorlamamak istedim :)
-Simdiden tesekkurler herkese
Edit:Arkalar torsiyon,on tekerleklerden bahsediyorum arkalara iliskin herhangi bir kamber acisindan degil
http://i.imgur.com/Evs8EF2.jpg (http://imgur.com/Evs8EF2)
Kamber hiçbir zaman eşit olmaz, mutlaka ufak tefek fark olur. Ama atıyorum biri -1 iken öteki -2.5 ise mutlaka bir sorun vardır.
Minimum değerden bahsediyorsan sorun yaratmaz hepimizin araçlarında o şekilde, misal -1.12 -1.15 gibi.
Mehmetmert
09-08-2015, 18:15
Anladim cok tesekkur ediyorum benim gordugum kadariyla -1.03 ile -0.48 digeri onemli degilmi kismen bu fark araligi?
0.5...O biraz fazlaymış, neden ayarlamaya çalışmadı ki? Tamam mutlaka tölerans alanı vardır ama mümkün olduğunca yakın olmalı tabiki.
Mehmetmert
09-08-2015, 18:50
0.5...O biraz fazlaymış, neden ayarlamaya çalışmadı ki? Tamam mutlaka tölerans alanı vardır ama mümkün olduğunca yakın olmalı tabiki.
Yani bende soyledim ama normal dedi tatmin etmedi tabi,neyse anlasildi adanada duzgun ayar birini yapan birini bulcaz,samanlikta igne ariycaz yani :( Tesekkur ederim tekrardan :)
alihan_27
09-08-2015, 18:55
Kolay kolay hiçbir binek araçtaki macpherson denen süspansiyonda kamber ayarı yapılamaz. Araç daha tasarım aşamasındayken ön ayarlı üretilir.
Yabilabilen tek ayar rot koluyla oynamaktır oda toe denen ayar zaten.
Sadece bazı araçlarda (genelde performans için üretilenlerde) amortisör dibiyle taşıyıcı bağlantısından veya amortisör kulesinden kamber ayarı yapılabilir.
Sendeki değerler sınırlar içinde sayılır ama yinede tam anlamıyla sağlıklı değil. Bu süspansiyonda yapabileceğin birşey yok malesef.
Mehmetmert
09-08-2015, 19:03
Anladim sorun o zaman kamberi ayarlayamiyoruz,ayari yoktur tarzinda sizin gibi aciklama yapmasi gerekirken yok abi ayari iyi ayarlamamiza gerek yok demesinden kaynaklaniyornsanirim :) Fabrikasyon bir olaysa yapicak birsey yok tesekkur ederim bu cok aciklayici oldu cidden :)
alihan_27
09-08-2015, 19:19
Esnaf pek öyle demez zaten. Kafasından ''ayarlayamiyoruz desek, nasıl yani sen rotçu değilmisin para veriyoz lan sana derler'' diye düşünür. Altına inipte süspansiyon geometrisi anlatmaz sana ya da kendide fazla bilmiyordur.
Sağ koltuğa ağır birini oturt hoop o ayar yine değişir. Veya sen genelde tek kullanıyorsundur aracı azda olsa zaten ayar kaymış vaziyettedir yolda giderken. Kısaca kafaya takma :) Titreme, gezme, çekme yoksa, ayarlarda sıkıntı gözükmüyor yapabileceğini yapmış.
Mehmetmert
09-08-2015, 19:42
Anladim bende ayrintisini bilmeyince ufak bulaniklik olmustu kafamda :)
Cok tesekkur ediyorum aciklamaniz icin :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.