Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bravo HGT Yardım !



20vinside
25-02-2013, 00:20
Öncelikle Merhaba!
2001 model Bravo HGT mk2 Kullanıcısıyım.

Bildiğiniz üzere Mk2 jenerasyon 155 hp olan bu motorlar modifiye konusunda biraz sıkıntılı.
elimden geldiği kadar oynamaya çalıstım. ancak hepinizin bildiği gibi hep daha fazlasını istiyoruz. :)

Emme Egsoz Port polish ve Sıkıstırma'yı 11' e kadar yükselttik
Dereceli egzantirik ve tepeli piston'u çok pahali oldugu için motor altına inmem pek mümkün olmadı
Şanzuman da ise' Alfa 156' 2.0 Ts ' larda cıkan 15/58 Defransıyel Kullandım

air cold intake Green Açık Filtre
Egzoz sistemin de ise Kat iptali 60 lık ara borular sustucular ise orjinal olarak duruyo
Gidişi Standart HGT ye Göre Oldukça tatminkar olsada. Kafamda olan birkaç projeyi sizinle paylaşarak fikir ve Görüşlerinizi almak istedim.

Chip Konusunda Halen Kafam karma karısık durumda.
Bildiğiniz gibi senelerdir bu motorların beyinlerinde Yazılım yapma durumu olmadı
Ankara'da bi firma yapıyor Ama devir kesici'siyle oynayamadıgı için o işe girmek istemiyorum Ancak chip işe yarıyor Alt devirlerde gozle gorulur şekilde Değişiklikler oluyor yazılımdan sonra fakat devir kesiciyle oynayamadıgı için beygir gücü almamız mumkun değil.

Ateşleme konusunda su an Denso IK22 Bujiler kullanıyorum
Fakat ateşleme bobinlerini Değiştirerek Audi 1.8 t nin Bobinlerini Takmayı düşünüyorum. Sizce olurmu ?

Bir diğer Soru ise Yine single throttle ??
Audi Quattro nun 5 silindir 20 v motoru için üretilimiş single throttle ları...
AUDI R5 20V 7A Einzeldrosselklappen / single throttle bodies by FLOW-IMPROVER - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=wRFLjWeW7uM)

Acaba AEM ems 4 ile bu single throttle'ları çalıstırmamız mumkunmu ? Güc alabilme şansımız varmı ?

akın
25-02-2013, 00:40
Yurtdışında varyatoru iptal ediyorlar. Italyanlar genelde orj şanzuman da daha başarılı gidiyorlar. Alfalarda şanzumanla oynadığımda hep geriye düşmüştür:)

20vinside
25-02-2013, 00:48
Yurtdışında varyatoru iptal ediyorlar. Italyanlar genelde orj şanzuman da daha başarılı gidiyorlar. Alfalarda şanzumanla oynadığımda hep geriye düşmüştür:)

VIS 'i İptal etmelerine bi anlam veremedim Açıkcası
Şanzuman konusunda ' ise 15/58 kendi kanıtlamış bence bu motor'da
Üzerinde 17/57 leş oranlı bi defransiyel cıktı anlatamam :) yinede Teşekkür Ederim :D

akın
25-02-2013, 01:06
Italyanların varyator sistemi tork bandını uzun bir devire yaymak aynı zamanda da yakıtı birazda olsa düşürmek belki üst devirde eksi oluyordur. Bende anlam verememiştim ama özellikle japonlar pistte yarıştıkarı alfalarda varyator kullanmıyor. Fiat da aynı mantık olduğu için vardır bildikleri birşeyler. 5. vites dişlisi ile oynaya biliyorsun diye biliyorum uzatabilirsin kısa geldiyse.

20vinside
25-02-2013, 01:09
Japon Aklı Honda'da Açar Alfa ' da Kısar :D:D

OMTech
25-02-2013, 09:56
...fakat devir kesiciyle oynayamadıgı için beygir gücü almamız mumkun değil...

Böyle bir durum söz konusu değil. Döndüğünüz max devir size güç sağlamaz. stock limitörünüz 6500 ise 6500 kalır. o devre kadar olan yakıt haritası düzenlenir uygun hava-yakıt karışımı sağlanır. Kısacası 3. vites 2 bin devirden 6500'e 20 saniyede çıkıyorsa stock iken yazılımdan sonra 20 değilde 15 saniyede çıkar.. (rakamlar farazidir) demek istediğimi anlatabilmişimdir umarım :)

omaro
25-02-2013, 18:09
Sıkıştırma değiştiyse yazılım şarttır bence

punto_multijet
25-02-2013, 19:32
17/57 satmayi dusunur musun?

Görkem
26-02-2013, 08:36
ben her yerde dediğim gibi bravo hgt mk1 e yapılıpta mk2 ye yapılamayan her hangibir modifiye işlemi görmedim :)

Seyfi senin sorularına gelirsek ,,yazılım için dynoya çıktığınız yerle görüşebilirsin,,,Booster performans Erhan Yücel ile yani ;) uygun bir zamanda beraberde gidebiliriz hatta ...

bu arada varyatör ile VİS sistemi farklı şeyler,,,stock motorda bende varyatörü iptal etmenin çok gerekli olduğunu sanmıyorum,,,ayarlı kasnak ve egzantirik olursa belirli bir avans değerini yakalamak adına iptal edilebilir belki ...

derin 2012
26-02-2013, 22:41
Görkem bende uğrayacağım booster erhana.

KVNC
27-02-2013, 23:36
konuda görkem varsa, erhan'ında adı geçmişse bize laf düşmez :)

Canblock
28-02-2013, 17:39
2001 mK2 aldık yeni 10 gün oldu yeni yeni eksiklerini gideriyoruz. Orta borular Warex son susturucu Egzantrik akis bilyesi gibi ufaktan giriyoruz.. Gerçekten çok sıkıntılı ama sesi bütün sıkıntıyı cekmeye yeter :)

20vinside
28-02-2013, 22:49
ben her yerde dediğim gibi bravo hgt mk1 e yapılıpta mk2 ye yapılamayan her hangibir modifiye işlemi görmedim :)

Seyfi senin sorularına gelirsek ,,yazılım için dynoya çıktığınız yerle görüşebilirsin,,,Booster performans Erhan Yücel ile yani ;) uygun bir zamanda beraberde gidebiliriz hatta ...

bu arada varyatör ile VİS sistemi farklı şeyler,,,stock motorda bende varyatörü iptal etmenin çok gerekli olduğunu sanmıyorum,,,ayarlı kasnak ve egzantirik olursa belirli bir avans değerini yakalamak adına iptal edilebilir belki ...

İnş abi Bakalım :)

20vinside
28-02-2013, 22:51
17/57 satmayi dusunur musun?

Özele pm attım.. :)

metar_07
21-10-2013, 22:46
konuyu acan arkadaşım bravo mk1 yada mk2 devamlı aklımda ve antalyada hiç tutulmayan bir arac son durumlarda yapılanlardan sonra ne kadar güç ve ne kadar harcandı acaba. 5 silindirin verdigi canavar gibi sese degdimi? cok merak ediyorum.

punto_multijet
22-10-2013, 08:22
konuyu açan arkadasın değilde kendi aracım için örnek vermek gerekirse chip + filtre + kat iptali ve 60lık son susturucu ile (egzosun gerisi orijinal orta susturucu dahil) dyno sonucum araç mk1 HGT buarada

http://img820.imageshack.us/img820/5305/fw7n.jpg